Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.

Diskuze

SOS. Mám velké technické problémy s GRIDem. Vlastním PC mnohem silnější, než jaké je potřeba, a přesto mám naprosto nechutné propady FPS:

graf

Hra byla nastavená na plné detaily s 2xMSAA. Když jsem dal všechno úplně na minimum, tak byly ty propady úplně stejné, jen ve chvílích normálního fungování jsem měl 300+ FPS.

Nenapadá někoho, co s tím? Zkusil jsem nainstalovat patch 1.3, vypnout v BIOSu šetřící funkce procesoru, ale vše marno. Ať mi nikdo neříká, že je to na Core i5, 16GB RAM a GTX680 normální. Třeba Crysis 3 jsem hrál téměř na max.

Děkuji za každou radu.
chjo, toho chybejiciho pohledu od volantu je ve dvojce vazne skoda... zvlast ta podvecerni Barcelona vypada skvele.
Jinak ale zatim zadne velke nadseni, nejak se jim to nedari poradne prezentovat.
Uff, tak asi po roce od rozehrání konečně pokořeno - ÚPLNĚ (obtížnosti normal, serious, savage a v případě toho úplně posledního závodu tedy extreme; manuální řazení samozřejmě).

Vyjma jedné z prostředních skupin jsem několikrát vyhrál i Le Mans (zvítězit v nejnižší kategorii bylo překvapivě mnohem těžší než v té nejvyšší). Vzhledem k tomu, že závodní hry jinak nehraju, docela slušný úspěch, myslím si :-).

Povedená hra, každopádně; prezentací a stylem, taky celkovou jednoduchostí - žádné vrtání se v autech (což vtipně konstrastuje s vcelku pestrými možnostmi úprav jejich vzhledu) - a ten instant replay spolu s vracením se v čase mi vyloženě bodnul (bez něj bych to jen sotva dohrál).
@Sasakr (14.01.2013 19:12): A to mám k tomu procík blbé AMD Athlon II XII P320 2,1GHz no. Já na tom notesu Mafii 2 jednou dohrál celou (a dvakrát na PC) bez problémů, až na chybějící PhysX jsem si nevšiml žádných větších rozdílů v grafice.

Crysis Warhead na střední na tom běžel až na výjimky solidně a vypadal fakt pěkně.
Jednou jsem na tom notesu dohrál i Batman Arkham Asylum včetně všech hádanek! To mi asi taky nebudeš věřit? XD
Co si ještě tak vzpomenu, tak Dead Space, FEAR i oba datadisky, Fallout New Vegas, Dead Island taky běžel, SplinterCell Chaos Theory, Far Cry a hromady dalších.

Dost mě ten notes překvapil, ale třeba Doom 3 mi tam moc neběží, normálně to jede snad 60FPS, ale každou cca minutu se to začne tak na 15s sekat tak na 3FPS, pak zase minutu dobrý a pořád dokola. Nepodařilo se mi to nijak vyřešit.

Brzy nám tu asi někdo začne nadávat za diskuzi mimo téma, tak pokračovaní když tak přes soukromé zprávy. =)
Nu, na Shiftu se shodneme. Už v menu 15 FPS na jakýkoliv nastavení.

Mafia 2 ti jede taky nějak dobře. Ve městě to šlapalo hezky, ale benchmark, tedy ukázka mise, byla i na nejnižší detaily v ohavném rozlišení nehratelná http://www.piratesxxl.cz/obrazky/7769.png

L4D jsem hrál jen jedničku, ale shadery nešly dát na max (tedy objekty osvětlené baterkou nevrhaly stín), resp. šly, ale FPS pak bylo jen kolem 35 a to já hrál radši s 60 bez stínů.

Crysis v nativu byl nehratelnej a v 1280*720 to jakž takž šlo, ale kdo by to hrál, když to stejně vypadalo hnusně a v krizových situacích z toho byl powerpoint.
@Sasakr (14.01.2013 18:03): Notebookcheck sleduju už dlouho a můžu říct, že se to vždy liší, záleží na zbytku notesu taky. Třeba Mafia 2 mi dávala průměrných 35FPS, podle nich 27,8.

Třeba ale NFS Shift jsem zkoušel demo ze Steamu a to běželo v nejnižším rozlišení a detailech snad do 15FPS, otřesná optimalizace oproti GRIDu.
Co jsem tam tak dál dohrál, Crysis Warhead na střední detaily (asi v 1024x600), L4D2 běží na plné taky v pohodě. To je z tamních testovaných asi vše.
No nevím, těžko se mi tomu věří. Těmi deseti procenty bys nedohnal ani rozdíl v rozlišení. A výsledky z notebookcheck hovoří taky jasně. Ty stíny to zabíjely.
@Sasakr (14.01.2013 14:59): Já to hrál pár měsíců zpátky a vím, jak to jelo, nejspíš jsem měl vypnuté vyhlazování, ale rozlišení bylo 1366x768 a vše bylo na high určitě, tak jestli je tam něco dál. Jsem hodně citlivý na změny snímkování a jsem si jistý, že to běhalo 40FPS+.

EDIT: Musím podotknout, že od začátku je přetaktovaná, nevzpomenu si z hlavy, ale měřením jsem přišel na +10-15%! ;o)
ELF: No to jsi jaksi zapomněl zmínit, že je to mobilní grafika :-D Že to nejede na integrovaných grafikách, to není žádný velký překvapení.

KROMAN47: Měl jsem notebook se starší, nicméně podobně výkonnou 3650 a na max to tedy rozhodně nejelo. Jo, všechno šlo dát na max, ale kromě STÍNŮ! Bez stínů jsem v 1440×900 (budiž tomuto notebookovému rozlišení země lehká) dával 35 - 40 FPS a dalo se to hrát. Výjimkou byly noční tratě a zejména Le Mans, kde šlo FPS na polovinu díky světlům.
Vyplývá z toho, že ty s víceméně stejně silnou grafikou to nemůžeš navzdory nižšímu rozlišení dát na max (tedy i se stíny) i bez vyhlazování hratelně.
To je fakt divné, na plné detaily v plném nativním rozlišení (1366x768) mi to absolutně plynule běží i na notesové grafice ATI Mobility Radeon 5470.
Nicméně hra je sranec, arkáda a dementní inteligence, kdy mě neustále z trati vystřeloval jezdec z vlastního týmu, no otřes. Prvních pár hodin mě to docela i bavilo, pak už mě celá hra pouze srala.
Zlaté staré TOCA a RACE 07!!
"a tak se konečně na PC dočkáváme toho, co má PlayStation nebo Xbox od počátku a můžeme s klidem porovnávat s Forzou nebo Gran Turismem." a co předchozí díly série?

Jinak nevím, ale nemáš tu GT540 nějakou rozbitou?! Tohle byla nenáročná hra už v době vydání a cokoliv ze "současných" karet by ji mělo zvládnout s přehledem. A jako bývalý notebokář můžu říct, že při 30 FPS se mi hrálo opravdu hodně špatně.
Grid že má přeefektovanou grafiku? Je trochu nahnědlý, ale motion blur je tam naprosto zanedbatelný až žádný při jakékoliv rychlosti. Jinak auto nastavovat šlo, byť ne před závodem. Upřímně, taky jsem měl problém nastavit volant, aby to šlo hrát (přitom Dirt s východním nastavením je bombastickej), no ale nakonec jsem to nějak nastavil, ale nejelo se mi moc dobře, to je fakt.
No hlavně proto, že ve hře není ta kamera přesně zafixovaná za autem, nýbrž má jakoby zpoždění, tudíž to auto vidí člověk chvíli i trochu zboku.

K tý optimalizaci, na notebooku mi ty Shifty taky nejely. Grid jel v 1440×900 a bez AA a stínů na cca 35 FPS, Shift taky tak kolem 10 FPS už v menu :-D
@KRoman47 (09.08.2012 23:33): Když s tímhle pohledem zatáčíš, je těžké odhadnou úhel zatočení a směr auta... Pokud jde o mne, tak v Gran Turismu s tímhle pohledem podávám znatelně horší výsledky než s pohledem z nárazníku. A taky mě zatím ještě neporazil nikdo, kdo používá pohled zpoza auta :).

Výjimku tvoří jen WipeOut, tam mi to moc nejde ani s jedním pohledem.
Ještě podotknu takovou zajímavost, když tolik lidí používá (nesmyslně) kameru zpoza vozu s opodstatněním, že tak mají větší přehled a jezdí se jim tak líp. Proč v MythBusters s tím měli takové problémy, když se snažili řídit auto poslepu jen podle obrazu kamery připevněné za autem? =)
@Paul (09.08.2012 15:23): Ale jak ubohá musí optimalizace být, když GRID 1366x768 vše na plné 50FPS a SHIFT 800x600 vše na nejnižší 15FPS?
No každopádně tyhle rádobysimulátory už další hrát nebudu, dál mě nezajímá ani SHIFT ani GRID. Chce to pořádně reálný jízdní model, závody na desítky koleček, plánování paliva a doplňování v pitstopu, opotřebení pneumatik a hlavně věrnou inteligenci, kde to do sebe všichni neperou jak magoři včetně stájových kolegů (GRID) a není miliarda svítících achievmentů včetně bourání soupeřů (SHIFT). Toto jsou takové CoD mezi automobilními závodními hrami, spousty nárazů, všechno vypadající jak vyleštěný prd, hromada nesmyslných achievmentů k tomu a ještě co nejvíc automatiky a asistentů.
Je to divný,. To je taková práce ty kokpity udělat? Jasně nějakej čas to zabere, ale když se to srovná s celou hrou? No nevim.
hehe, tak takhle dlouhy blabla o tom, proc tam neni cockpit view sem teda necekal :)
To sem zvedavej co predvedou.
@KRoman47 (09.08.2012 09:20): Chápu že SHIFT v 15fps a nízkých detailech bude humus, ale v 60 a nejvyšších nemá v konkurenci.A dokud nevyjdou Project CARS, tak asi ani mít nebude.
LFS/rFactor atd jsou zaměřený úplně jinam.
rFactor je divnej, čím víc je taková hra přístupná modifikacím, tím je to horší. Jedinej opravdovej závodní simulátor je pro mě LFS. A na vyblbnutí mám Gran Turismo :)
@montana (09.08.2012 09:31): Asi ano, ale stejně lidi co znám, tak jezdí automobilové závody kvůli pocitu z reálných fér závodů, nebo je auta nebaví a nejezdí žádné. =)

rFactor si pořídit plánuji, až budu mít volant, jenže na to nejsou ani prachy, ani místo...ty laciné volanty mám vyzkoušené, že jsou šmejdy a hrát na nich je pomalu horší jak na klávesnici a ty, co už za něco stojí, to jsou litry a když na tom nemíníš hrát pořád, tak je ti líto za to ty prachy dát, když ti to většinu doby bude jen někde ležet, navíc když většinu času jsi stejně mimo domov se slabým notesem. =)
Ale RACE07 co se týká zpracování jízdy, by na tom měl být hodně podobně, přece jen to běží na stejném enginu, co běží rFactor. Lišit se to bude hlavně obsahem.
@KRoman47 (09.08.2012 09:20): Ale tyhle hry jsou pro uplne jinou klientelu, nez veci od SimBinu.
GRID a Shift sazi na realisticky vypadajici, ale soucasne akcnejsi a jednoduse se hrajici zavody pro masy. Cokoliv od SimBinu oproti tomu pusobi suse a hrac Gridu by u toho usnul :)

Pokud chces alternativu, tak iRacing, rFactor atd...
@Paul (09.08.2012 07:10): Tak to pak ano, ale stejně to teda chtělo udělat dvě kolečka pro seznámení se s zatáčkami. =) Jako když jsem viděl v SHI(F)T ty asistenty, tak jsem málem skončil pod stolem smíchy, prostě plná automatika ve všem, to jede samo. Zkus ten RACE 07. WTCC tam nemáš žádné asistenty, žádné kontroly trakcí.
Jinak SHI(F)T mi přišel zatraceně ještě horší než GRID, soudě dle dema, už jen ta optimalizace! Tu nepochopím, když mi GRID jede na notesu plné detaily tak 40-50FPS, za to SHI(F)T 15FPS i při nejnižším rozlišení a detailech a to už vypadalo fakt hodně ale hodně špatně.


@montana (09.08.2012 08:59): No jo, když mě držet jednu šipku a občas zmáčknout ty ostatní opravdu nebaví, je to už takové moc jednoduché. =)
@KRoman47 (08.08.2012 23:47): Je to hráno na nejtěžší obtížnost, bez mapy a bez assistů, bohužel jsem trať neznal natolik dobře abych jí zajel nějak extra dobře..ale o to mi při dělání toho videa ani vůbec nešlo.
Pohled z nárazníku mi taky nikdy nevyhovoval, hlavně s tím nikde nejde vidět přes horizonty a když je hned za ním zatáčka, tak je to docela blbé. V Gran Turismu na PS2 mi vyhovovala kamera z čelního skla, u některých vozů asi ze střechy, tak šlo vidět krásně vše.


@Sasakr (08.08.2012 21:12): No v arkádách to už moc nebývá, v Burnoutu nic, v novém NFS taky prý nebude, v Mafia 2 mi taky chybělo...


@Paul (08.08.2012 21:28): Video jako pěkné, ale nic moc ses tam nepředvedl... =) Takové video bych asi ven vůbec nedával popravdě, když už tak nějaké pěkně zajeté čistě, s pořádnými přesnými nájezdy do zatáček, správnou rychlostí...
K DiRTu jsem tu teď jedno svoje přidával, můj oblíbený závod do vrchu tahačem, jen proto jsem to kupoval. xD Taky to není zázrak na gamepadu, neopakoval jsem tu jízdu s nahráváním, ale stačilo to na nejtěžší obtížnost +6s náskok. =)
Neřekl bych, že s kamerou z nárazníku vidíš víc, nemáš ani tušení, co se děje vedle tebe. Tak či tak, u mě vždycky rozhoduje, abych z toho měl nejlepší pocit, což je vždycky kamera z kokpitu.

@USER47 (08.08.2012 21:17): Kokpitová kamera usazená vzadu, která ti umožňuje vidět, co se děje vedle tebe bočním oknem, jednoduše nemůže být realistická. V autě nemáš šanci bez otočení hlavy vidět, co se děje vedle tebe. Něco málo uvidíš periferním viděním, jenže na periferní vidění tu jsou eyefinity, ne kamera daná tak vzadu, že díky ní všechno vidíš prťavý, aby se na ten monitor vešlo všechno, kvůli čemuž běžně musíš v autě odvracet zrak (čili pohled do strany, středový zrcátko atd.)

Tím nechci říct, že dozadu posazená kamera je vždycky špatně, kdybych hrál s gamepadem, tak bych ji preferoval. Přeci jen ta kamera z helmy v Shiftech je fakt pěkná, ale pokud hraju s volantem, chci mít ze svého postavení pocit, že řídím auto. Takže rozhodně nechci vidět na monitoru kdesi nepřirozeně daleko volant, když už jeden, v přirozené vzdálenosti je na stole, a mít rozhled, který bych v autě ve skutečnosti neměl.
@Sasakr (08.08.2012 21:12): Naopak, při hraní s pohledem "z nárazníku" toho vidíš víc než v reálu, tenhle pohled je zkrátka nejlepší pro nejefektivnější závodění (dá se z něj i nejlépe odpozorovat smyk a směr jízdy). Pohled z kokpitu má zase nejblíže reálu (umístění volantu, sloupek ve výhledu, pohled do strany bočním oknem), i když tomu chybí třeba trackir, či ideálně něco na způsob Oculus Rift (tohle by byl nářez, mít to jen vyšší rozlišení a menší váhu, ač to se uvidí až s verzí pro uživatele).
Sasakr: Jenže při řízení máš taky periferní výhled z bočních okýnek a celkově větší záběr do šířky. Při pohledu z kapoty vidíš jen přímo dopředu, což třeba mně vždycky dost vadilo. Kokpitová kamera tohle do jistý míry řeší, protože je prostě posazená víc vzadu.
@Paul (08.08.2012 17:24): Jenže když řídíš auto, taky nečumíš na volant, nýbrž ven z auta. Proto když hraju, tak chci, aby monitor byl čelním sklem. Jeden volant můžu vidět na stole, ale mám ho jen v perfierním vidění, stejně jako v reálu. Vidět další v "ostrém poli vidění" na monitoru je dle mého kravina.

@KRoman47 (08.08.2012 15:05): Her s kamerou z cockpitu moc není, ale že by v nějaké nebyla možnost manuálního řazení?
@Aaron_Hill (08.08.2012 17:15): Teď mluvíš o jakém videu?
A mimochodem, když hraju hru, tak sice můžu hrát na volantu, ale na ten volant nekoukám. Koukám na obrazovku. A tudíž mít ten volant i tam je ideální, ten pocit je perfektní.
To video vypadá opravdu hezky, ale neříkejte mi, že to takhle někdo mohl regůlérně hrát. Ono upřímně, k čemu potřebuju vidět ve hře volant, když před monitorem vidím ten svůj? Preferuju pohled z nárazníku, nebo z čelního skla. V závodní hře snad jde výhled a ne o paloubku, která zabírá 3/4 monitoru.
@montana (08.08.2012 17:01): Je to fakt o zvyku. Prvních pár závodů to nebylo ono. Pak to "cvaklo" a celou kariéru (opravdu až do titulků) jsem dohrál v helmet camu. To koukání do stran je právě super - dneska když si pustím GRID, tak mi jeho statická incar kamera přijde hrozná.
@Paul (08.08.2012 16:27): tebe u te helmet cam nerusilo to nataceni pohledu do zatacek? Me to pri hrani docela matlo a ztracel jsem prehled nad ovladanim auta :) Ale strasne pekne se na to diva.

Jednicku jsem taky bral za plnou palku, dokonce jako jedinou hru na Steamu za plnou, protoze u nas CDP posunul vydani snad o mesic nebo dva. Tady si to hodne rozmyslim. Zatim nadseni fakt docela opadava.
Codemasters hnojej co se da. Stesti, ze maji alespon F1, protoze na tom se toho tolik posrat neda. A vzhledem k licenci od FIA nemohou prosadit zadne sve "skvele" napady.
Hahaha, jsem čekal s čím se Codelameos vytáhnou proti dokonalému SHIFT2 (helmet cam s vypnutým HUDem je genialita, pokud si člověk zvykne), ale že hodí ručník do ringu takhle kompletně jsem opravdu nečekal. Jak jsem jedničku koupil hned a strávil u ní desítky hodin, tak u dvojky si počkám na 5 euro steam sale, a to ještě kdoví jestli. Opravdoví idioti, přeju jim aby se to neprodávalo.
Já nikdy nejezdil žádné automobilové závody z jiného pohledu než z kokpitu a s manuální převodovkou, oboje se dnes ruší, protože to není "in". Ať si to strčí někam, ale nějaký GRID2 mě nechává absolutně chladným, popravdě už nejsem ani zvědavý na další takovou sračičku s dementní inteligencí a závody na směšné dvě kolečka.
Kdo chce na PC alespoň trochu pořádné závody, tak můžu doporučit RACE 07 či starý TOCA Race Drivery, to je úplně někde jinde než tyto hračičky GRID, NFS Shift apod.