Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.

Prototype 2

24.04.2012
24.07.2012
11.08.2015
kompatibilní
69
70 hodnocení Platformy
Žánr

Forma
placená hra
Rozsah
samostatná hra
Multiplayer
ne

Prototype 2 je přímým pokračováním prvního dílu z roku 2009, kde se představil antihrdina Alex Mercer. Alex se v Prototype 2 objevuje znovu, tentokrát v roli úhlavního nepřítele nového protagonisty hry, seržanta Jamese Hellera, ze kterého sám prostřednictvím viru udělal mutanta. Murder your maker. Takové bylo ostatně heslo tajemného projektu, než byl oficiálně ohlášen jako Prototype 2. Jste seržant Heller a Mercer je vaším cílem.

Ten se ztratil čtrnáct měsíců poté, co v New Yorku propukly boje. Armáda se pokouší obnovit pořádek a rozdělila město do tří bezpečnostních zón podle míry infikace. Červená zóna je nejhorší, virus tam má navrch a panuje tam nezvladatelný chaos. James Heller je rodilý newyorčan a vojenský vysloužilec z konfliktů v Afghánistánu a Iráku. Při propuknutí nákazy přišel o ženu a dceru, proto je plný zloby a touží po pomstě. Dobrovolně se přihlásí do služby v červené zóně. Chce zemřít a zároveň s sebou vzít co možná nejvíce mutantů.

Hlavní mutační "přednost" Jamese Hellera je založena na zvláštních masitých šlahounech, které vystřeluje z morfujících rukou a chytá s nimi jakékoliv objekty, ať už se jedná o auta, či nepřátele. Ti pak mohou být brutálně roztrháni, nebo odhozeni. Mezi další schopnosti patří například ukradení identity libovolné osoby, spojené s dočasnou proměnou antihrdinova vzhledu. Heller tedy využívá podobných "výsad" mutanta, částečně kontrolujícího svou zákeřnou chorobu, jako v prvním díle Mercer. Intenzita městského konfliktu se však za měsíce trvání ani trochu nesnížila, ba naopak. Čeká vás tedy opět řada vypjatých situací v pouličních bojích s přesilami v podobě shluků nakažených, i ozbrojenců podporovaných těžkou technikou.


Poslední diskuzní příspěvek

Potřebuju se podělit o nejjednodušší fix, který jsem objevil při snaze zapnout hru na Win10.

Uživatel apegod (real) (trusted) napsal, že prostě vypojí klávesnici a po zapnutí hry jí jen zapojí zpět. 

Po nastavování spřežení, kompatibility a dokonce po stažení chybějících souborů bylo tohle jediné, co mi pomohlo.

Nejlépe hodnocené komentáře

  • PC 90
V prvním díle jsem si skvěle užíval hratelnost a svobodu, která mně hra dávala. Byl to vlastně opravdu takový sandbox, do kterého byl teprve vložen nějaký příběh, ale příliš se na něj nehrálo.

Druhý díl se naopak vydal cestou větší kontroly nad vývojem postavy a jednotlivé schopnosti hráč získával během příběhu, který konečně taky získal zajímavější formu. Ze začátku mně chyběla ta volnost ve vylepšování postavy, ale nakonec jsem si zvykl a díky tomu jsem si mohl všechny schopnosti dobře vyzkoušet. Pomáhaly tomu volitelné výzvy v některých úkolech, které vyzývaly k použití nejen nově získaných schopností.

Jak už bylo zmíněno u jiných, trochu chybí více nových schopností, vlastně je jenom jedna, která je sice hodně povedená (krvavé provazy z obětí zachytávající se po celém okolí útoku nikdy neomrzí), ale všechny ostatní schopnosti jsou původní, jenom trochu vylepšené.

U nové hlavní postavy si nemůžu pomoct, ale mě prostě bavila celou dobu, narozdíl od Alexe v prvním díle, který se moc neprojevoval. Do takové hry mně prostě víc vyhovuje někdo akčnější, a Hellerovy hlášky skvěle doplňovaly každou akci.

Celkově se mně jevil příběh a hra mnohem rychlejší a plynulejší. Oproti prvnímu dílu mnohem víc sází na převtělování a tajné pronikání k cílům organizace (kde se ukázaly biobomby jako užitečná a zábavná pomůcka) , k čemuž slouží množství interiérů, jejichž počet je mnohem vyšší, než jenom pár vojenských budov v předchozím díle.

Soubojový systém se povedl, hlavně díky krytí a protiútokům už souboje nejsou jenom o rychlém útočení a úhybech a Heller tak působí jako "rovnocenný" protivník, narozdíl od Alexe, který spoléhal spíš na pohyblivost.
Ke starým nepřátelům přibylo pár nových. Nejpovedenější byl asi Goliáš, u kterého se mně líbilo, že k jeho zabití je potřeba zbavit ho končetin, místo obvyklého "tupého" řezání. Povedenými soupeři byly i Mercerovi spojenci používající podobné schopnosti jako hráč, stejně jako finální boss, který byl opravdu povedený. Stejně jako u prvního dílu jsem si užíval animace při zabití každé příšery, které autoři dotáhli ještě dál.

Ale abych jenom nechválil, trochu mě zklamala obtížnost ve smyslu reakce okolí. V prvním díle byl hráč prozrazen snadno, tady je tolerance armády a okolí až přehnaná. Konzumace nepřátel prochází velmi snadno, stejně tak není problém přistát po dlouhém pádu z mrakodrapu vedle skupiny vojáků bez toho, aby to někomu snad připadalo divné. Dalším slabým místem byly mise, kdy bylo nutné používat klasické střelné zbraně, jejichž automatické zaměřování není příliš šťastné. Se zaměřováním jsem se trápil i mimo mise, zvlášť nepříjemné je, že se zaměření automaticky zruší jen trochu dál od cíle.

Ale přes tyto drobnosti si Prototype 2 zachovává všechno, co dělalo první díl zábavným a rozšiřuje jej o další prvky, to vše v perfektním a ještě víc brutálním zpracování. Bavil jsem se mnohem víc, než u prvního dílu :)

Pro: soubojový systém, hlavní postava, zpracování, nové nápady, interiéry, animace

Proti: přílišná tolerance ze strany armády a okolí, občas zmatené zaměřování (hlavně u klasických zbraní)

+15
  • PC --
Prototype 2 je takové zombie GTA, kde má hráč spoustu mutantích schopností, kterými ostatním ukazuje, kdo je na vrcholku vývoje. Hra je v podobném duchu jako první díl s tím, že je v mnoha místech vylepšený. Je možné si vybrat jak mezi střelnými zbraněmi tak těmi mutantími a kadá se hodí na něco jiného. Přibylo i víc typů nepřátel, a misí, takže ne vždy šlo splnit úkol jen mačkáním tlačítka útoku.
Co mi trochu vadilo a možná to tak přišlo jenom mně, ale že hlavní postava se cítila strašně ublíženě a jako velké chuďátko - "můj kámoš je tuhej, moje dcera je pryč, moje žena...tenhle, támhle...jsou na mě všichni zlí" a blik... konec cutscény a v dalších okamžicích už seká stovku lidí v ochranném táboře.
To, že je hráč v převleku, skáče x metrů, běhá po zdech a nikomu to nepřijde divné neberu uplně za chybu jen za něco, co by se asi "normálně" nestalo.

Pro: otevřený svět, mutantí schopnosti a zbraně, variabilita

Proti: osobnost hlavní postavy

+12
  • PC 55
První díl mě neskutečně bavil a užíval jsem si každý seknutí do masa v těch nejhutnějších davech potvor/lidí herní historie. Čekal jsem tedy totéž od druhýho dílu.

Jenomže dvojka, byť dál rozvíjí příběh, je v podstatě jenom remake. Když se to totiž vezme kolem a kolem, tak druhej díl je více méně úplně stejnej, s tím, že město oplývá většími detaily a že nasvícení scény vypadá vcelku reálně, grafika sama o sobě působí však pořád bídně, i když je nutno vzít v potaz, že Prototype není tak docela o grafice (cut scény jsou stále boží).

Žádná velká inovace se ale neodehrála ani v hratelnosti, jediným novým prvkem je způsob hledání osob, které je nutno zkonzumovat. Způsob je to ale natolik iritující, že je jednoduší podívat se na youtube, kde danou osobu hledat. K dispozici máte totiž celý město a hledat mezi stovkami až tisíci jednoho je prostě k nasrání (podobnej systém hledání bych uvítal spíš v prvním díle, kde by člověka nutil poznat město a vžít se do něho, ve dvojce už ale město vlastně znáte a víte co očekávat, je proto zbytečný vkládat do hry takovou pitomost, kterou systém hledání rozhodně je). Náplň misí je pak až stereotypní aneb jdi tam, sežer toho, najdi to a pak zkonzumuj toho.

Jediný dvě věci, který jsem uvítal byl opět dramatickej hudební doprovod (kterej vyniká v nevýraznym ozvučení) a zachování dynamiky hry, jinak je to vážně totožný s prvním dílem, akorát hrajete za jinou, nesympatickou, postavu. Jakožto fanda jedničky jsem si hru opět sice užil, už ale ne s tou linoucí se slinou z úst. Zkrátka jsem jenom tupě utíkal a prosekal se na... hmmm, vždyť já to ještě nedohrál a kdo ví, jestli někdy dohraju (to jest ten největší problém, hra vás totiž nemotivuje dojít na její konec).
+7 +8 −1
  • PC 60
Předchozí díl jsem hrál, líbil se mi a byl jsem zvědavý jak dopadl druhý díl. První viditelná změna ze které jsem byl trochu zklamán byl nový hlavní hrdina. Řekl jsem si ale že to nevadí. Nový hrdina dává nové možnosti. Dal jsem mu ale šanci ať ukáže co dovede. A abych řekl pravdu moc mě neohromil.

Je jiný, i jeho mutace jinak vypadají ale v jádru je to pořád stejný mutant jako Alex. Čekal jsem nějaké novinky ale moc jich nebylo. Bio bomby nebo ovládaní nakažených bestií byloy bezva. Chapadlovité pěsti (tendrils) které nahradily Alexovy svalnaté ruce byly dobré a bavily mě. Trhat s nimi nepřátele na kusy byla legrace ale u ostatních vlastností to říct nemůžu. Pochopil bych kdyby zůstaly drápy nebo těžké palice ale když jsem získal čepel a poté i bič tak jsem začal ztrácet víru v nějakou spásu. A přitom velké mačety (nebo to nazývejte jinak) které měli někteří mutanti bych bral všemi deseti. Dokonce se tu ani neobjevila zbroj jako byla v jedničce. Z pohledu Hellerových schopností jsem tedy moc spokojený nebyl.

Mise nejsou špatné ale ty vedlejší se po čase opakují a omrzí. Abych se přiznal dělal jsem je jenom kvůli mutacím na vylepšení vlastností. Chyběly mi tu nějaké výzvy (plachtění, vraždění určitého počtu...) jako byly v jedničce.
Samotný příběh není špatný ale nijak mě neohromil. Heller mě ničím neohromil. Je to obyčejný záporák (ano říkám záporák vždyť chladnokrevně zabíjí lidi) a jediný rozdíl z mého pohledu mezi ním a Alexem je ten že za Hellera hrajeme. Oba mají nějaký cíl a půjdou si za ním i přes mrtvoly. Postup hrou byl jednoduchý a nedělo se v něm nic zvláštního. Hrál jsem na normální obtížnost ale za celou dobu hraní jsem nenarazil na úsek který by mi dělal nějaké problémy nebo s kterým bych si nějak neporadil.
Hudba dobrá a grafika také nebyla špatná. Docela se mi při hraní líbil Noirový pohled zdůrazňující mutaci pokaždé když zdraví kleslo na kritickou hranici. U poslední bitvy to působilo bezvadně a dělalo to dobrou atmosféru.

Celkově mě hra bavila. Pobíhání po městě a zabíjení lidí a mutantů na odreagování špatné není. Dobře jsem se zabavil. Bohužel ve srovnání s jedničkou dvojka nepřináší skoro nic nového a nebavila mě tak jako první díl.

Pro: nic výrazného mě nenapadá

Proti: Stejné schopnosti, První díl (je lepší)

+5