Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.

Prodeus

23.09.2022
28.10.2022
79
24 hodnocení Platformy
Žánr

Forma
placená hra
Rozsah
samostatná hra
Multiplayer
ne

Prodeus je další z řady retro zaměřených 3D akčních her, jež přináší svěží kombinaci moderních grafických efektů a tradičního old-school vizuálu.

Hratelnost se nese v zavedeném stylu klasických akčních titulů, jako Doom, Quake či Duke Nukem 3D. Zkoumáte komplexní mapy, hledáte klíče a samozřejmě likvidujete přívaly nepřátel širokou škálou palebného arzenálu. Designéři kladou důraz na dokonalou herní satisfakci důrazem na gore efekty a efektní likvidaci protivníků. Nesmí chybět i četné tajné oblasti.

Prodeus nabízí propracovanou kampaň pro jednoho hráče, online žebříčky a vestavěný level editor. Umožňuje širokou škálu vizuálních nastavení včetně volby vzhledu nepřátel ve formě spritů či 3D modelů.


Poslední diskuzní příspěvek


Nejlépe hodnocené komentáře

  • PC 80
Prodeus je další zástupce aktuálně velmi populárního podžárnu stříleček z první osoby boomer shooters a pro mě asi (zatím) nejlepší duchovní nástupce prvního a druhého Dooma. Pokud byste si dali tu práci, mohli byste v Prodeus odhalit jakýsi příběh a snad i zjistit, kdo jste, proč jste tam kde jste a co je vaším úkolem, nicméně stejně jako v původních Doomech je to úplně jedno a jenom to hráče odvádí od toho podstatného, což je akce. A ta je v Prodeus naprosto fenomenální. Tohle je rychlá, přesná střílečka s naprosto skvělým gunplayem, který dělá z likvidace desítek a stovek monster parádní zážitek. Prodeus odsýpá, žene se kupředu, baví a pokud si zvolíte vyšší obtížnost nebo se rozhodnete hledat všechna secrets, dokáže vás hra občas i potrápit, ale také odměnit. A to vše je zabaleno v nejkrásnější "moderní pixel-art" grafice, jakou jsem zatím u podobných her viděl. Hra připomíná první Doomy rovněž typologií monster a zbraní, přičemž ikonická brokovnice je zde k dispozici dokonce v upgradované čtyřhlavňové verzi a i zde plní roli univerzální zbraně, kterou je radost používat.

Prodeus není bez chyb. Ty nejsou rázu technického, ale designového. Celý koncept pohybu po mapě mezi jednotlivými levely je zbytečný, zejména, když se po ní z počátku stejně nemůžete pohybovat volně a podívat se, co vás čeká. Znovupřistupnost již dokončených levelů by stačila z menu a bylo by to i rychlejší. Zbraně zakoupené v místním obchodě nemáte equipnuté automaticky, ale můžete o ně přijít a pak je třeba znovu si je "vyzvednout" k obchodě nebo samozřejmě najít v dané úrovni. Celá správa vašeho payloadu do hry moc nazapadá a nedává smysl. A největší slabina hry je dle mého koncept checkpointů. Osobně vítám, že hru (obecně) nelze ukládat kdykoliv, protože pak by ji dohrála i cvičená opice. Problém ale je, že po respawnu na checkpointu se neobnoví všichni nepřítelé v dané sekci, ale jen ti, které jste dosud nezabili a tudíž je možné hru odehrát stylem "one kill, respawn, another kill, respawn," což z hlediska game design znamená, že by tam místo dvaceti nepřátel mohl být efektivně jen jeden. Suma sumárum, v některých aspektech hra působí, jako by stále neopustila předběžný přístup v čekala, až se některé nápady buď dotáhnou, nebo odstraní.

Celkově jde však o mimořádně zábavnou střílečku, kterou byste rozhodně neměli minout.
+14