Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.

Komentáře

  • PC 60
Podobně jako Duke Nukem má Postal atmosféru glorifikující špatný vkus. Oproti němu se ovšem odklání od žánrovky a mnohem víc zdůrazňuje, že v tomhle Arizonském buranově se opravdu můžete utrhnout ze řetězu. Hráčská cílovka je White trash ve své nahé kráse od psích výkalů rozesetých kolem rozpadajícího se přívěsu, přes všudypřítomný junk food a záplavu zbraní v inventáři, až po nenávist k čemukoli společenskému včetně rodiny, levicových aktivistů a institucím obecně. Postal je o něco chytřejší, takže ve skutečnosti jsou to hillbillies, kteří vás unesou a udělají gimpa a jsou to t-shirt protestanti, co vypálí knihovnu. Myslím, že i tak ale není nutné v tom hledat nějakou satiru, protože na to je ta hra až příliš jednoduchá a lehkovážná. Vlastně to na mě spíš působí jako mód než plnohodnotná hra a tak bych ji i nejvíc ocenil.

Zábava v hratelnosti tu těží z průzkumu, kdy nikdy nevíte na jakou zbraň nebo item narazíte a jak bude fungovat: schopnost chcaní využitá na sto způsobů, vykopávání dveří a proskakování oken, nejsilnější dvouhlavňovka v historii, kočka jako tlumič i tasmánský čert, naváděné rakety s absurdní fyzikou a spousty melee zbraní (které normálně tvoří v akčních kusech balast) účinných jak prase (mačeta, kladivo, sekyrka atd.). V kombinaci s přehulenym množstvím munice v podobě stovek střel bez dobíjení je o srandu postaráno. Postal bohužel kromě zbraní a power-upů kreativitou nehýří. Mise jsou na jedno brdo a i když možná vypadají zajímavě a neotřele na papíře, provedení něco sežeň tak, že tam dojdeš, vystojíš frontu a pak tě přepadnou, je nadesignováno velmi lacině a nudně. S chabou charakterizací postav má problém většina fpsek a v low cost produkci Postala z toho vychází jen takový environmentální demo. Pár modelů vydá na celý město a jejich rutina spočívá v chození sem a tam, občas výměně holýho dialogu a stání za pultem, když teda někde pracujou. Skriptů a animací je maličko, takže jen tak postávaj ve svých domovech a i ti co by měli vydat za questový NPCéčka vám řeknou leda jednu, dvě prachobyčejný věty. Kdyby byl Postal lineární, vytratil by se z toho ten southparkovskej do what you want styl, ale pro otevřenej lvl design na tom měli ještě mnohem víc zamakat.

Pro: Atmosféra dělej si co chceš - objevuj v kombinaci se zábavnýma zbraněma.

Proti: Odfláknutý environmental i lvl design. Zpracováním v podstatě ani ne plnohodnotná hra.

+14 +15 −1
  • PC 40
Nemám nic proti násilným hrám nebo hrám, ve kterých člověk může hrát za hroznýho hajzla. Pravda, když hraju třeba RPG a mám na výběr, většinou volím hru za klaďase. Samozřejmě občas hraju i za záporáka, ale když mám v nějaké propracovanější hře na výběr, většinou mi dělá trochu problém páchat zlo. Ne že bych kvůli tomu v noci nespal, ale nedokážu si tu hru tolik vychutnat.

V ne-RPG hrách s tím ale problémy nemívám, takže tam mi kosit protivníky brutálními způsoby (Mortal Kombat, Manhunt) nebo zabíjet nevinné lidi (Carmageddon, GTA) nedělá žádný problém a dokážu si to užít. Koneckonců i toho Fallouta 2 jsem s temným zadostiučiněním dohrál za Ďáblova spratka a vraha dětí.

V této hře jsem si to ale užít nedokázal. Mám takový pocit (a měl jsem ho i kdysi, když jsem v Levelu nebo kde četl rozhovor s tvůrci), že se autoři snaží být děsně provokativní a edgy, ale moc jim to nejde. Jestli na mě ta hra nějak působila, tak ne provokativně, ale směšně. Z části za to může technické zpracování, z části náplň hry.

Při instalaci hry na mě vybafl nápis, že hra je tak násilná, jak si ji udělám sám. Tak jsem si řekl, že budu zabíjet jenom když to bude nutné a pokud to půjde, budu se kolem nepřátel plížit, obcházet je, a tak. To by bylo super, kdyby něco takového ve hře šlo.

V praxi to vypadá tak, že musíte jít do třeba banky/do knihovny/do kostela/do obchodního centra/kamkoliv jinam (!), přičemž dotyčné místo někdo v cutscéně přepadne a vy nemáte jak se konfliktu vyhnout. Takže vám nezbývá než se prostě prostřílet pryč, nebo prostě zdrhat a nechat do sebe pálit. Bohužel akční stránka hry je za mě dost nepovedená a rychle mě omrzela - pocit ze střelby je takový nijaký a fakt, že žádná zbraň nemá zásobník, tomu moc nepomáhá. Navíc i z M16 (či co to je) musíte do nepřátel vysypat tak 10 headshotů, abyste je zabili, což působí prostě divně. To i ve Vampire: The Masquerade Bloodlines jsem měl lepší pocit ze střelby, a to je vážně co říct. Takže jsem pak hrál za hodného z větší části ne proto, že by mi činilo problém být na NPC zlý, ale proto, že jsem se chtěl vyhnout dalším otravným přestřelkám a mít to co nejrychleji za sebou. Většinou hry jsem tak doslova proskákal.

Asi po hodině mi došlo, že mě tahle hra fakt bavit nebude, takže jsem ji rozehrál znovu na nejjednodušší obtížnost, abych to měl za sebou co nejdřív. Většina lidí tím pádem měla chladné zbraně - takže se jim utíkalo docela snadno, byť potom např. střet bankovních lupičů s policí vypadal docela zábavně, když do sebe obě strany mlátily lopatou.

AI je i na poměry akční hry docela dementní, takže např. v té bance jsem si počkal, až do mě před zraky policie začnou střílet (mlátit lopatou), načež jsem se tedy začal bránit, ale ouha, policii se to nelíbilo, takže po mně začala střílet (mlátit mě lopatou) taky. Nebo jsem se snažil celý incident v klidu přečkat v horním patře, jakože si pak posbírám zbraně po mrtvých, jenže lupiči po mně pak naprosto přesně šli, i když mě vůbec nemohli vidět.
Na druhou stranu díky AI ale vznikaly fakt zábavné (směšné) situace, protože během hry po vás chtě nechtě půjdou určité skupiny lidí a nedá se tomu zabránit. Takže jsem šel po ulici, odpůrce PC her mě uviděl a začal do mě střílet (mlátit lopatou). Jenže mě minul a místo toho trefil civilistu. Civilista začal útočit na odpůrce. Uviděl to policista, který začal útočit na civilistu. Civilista útočil střídavě na policistu a na odpůrce. Civilista měl po chvíli málo HP, takže začal utíkat, takže ho odpůrce a policista začali pronásledovat. Tohle se mi tam stávalo opravdu často a většinou to bylo vážně vtipný, zvlášť když se takhle nakumulovalo víc lidí.

Vtipné taky byly některé rozhovory, které spolu vedly NPC. Předdefinované věty, které si mohly říct, zahrnovaly i otázky a celkově těch vět moc nebylo, takže potom vznikaly dadaistické dialogy typu Questions Only z Whose Line. Tohle měl líp pořešený už první Gothic. Taky mě štvala úroveň s "redneky" a to jejich "eyyyhaaaah!", které opakovali každé 2 vteřiny...

Jak už jsem zmínil, autorům se prostě vůbec nepovedlo naznačit aspoň trochu fungující simulaci reálného života. Je fajn, že mám možnost podpalovat lidi, ale k čemu mi to je, když k nim nemám žádný vztah, žádný důvod jim škodit, a co je nejhorší, není to ani trochu zábava? Prostě jsem kvůli technické stránce vůbec neměl pocit, že by se jednalo o "živé" lidi, neměl jsem z toho násilí žádný požitek, žádné emoce to ve mně nevyvolalo. Měl jsem z toho trochu pocit jako bych hrál nějakou arkádovou akční hru typu Matiční ulice. Jo, na pár minut to zabaví, ale pak už je to jen nuda.

Asi bych se nebál Postal 2 přirovnat k filmu od Zdeňka Trošky. Je tam narvaný snad každý stereotyp, aby to bylo jakože hrozně satirický a vtipný, ale je to humor primitivní a tupý (čest tomu, že si autoři umí udělat takovou "legraci" i sami ze sebe). Samozřejmě je to tak přepálené schválně, ale mám za to, že se tvůrci prostě na nic lepšího nezmohli. Asi nad tím nikdo moc nepřemýšlel a prostě tam dali hromadu věcí, však oni si tam lidi to svoje už najdou (přesně jako Zdeněk Troška).

Zkrátka mi tahle hra přijde nedodělaná, nudná, o ničem a její humor trapný. Kdyby se toho námětu chytilo jiné studio, měli by třeba větší tým, víc peněz a času, mohlo to dopadnout mnohem lépe a já bych opět mohl prožívat svoje staré známé "nepříjemné" pocity z toho, že jsem zlý. Kdyby například přidali stealth složku, body za kreativní zabití (viz Manhunt), nebo nějaké jiné in-game mechaniky jako odemykání kreativnějších možností jak nepozorovaně zabíjet atd. To už simulátor padání ze schodů mě bavil víc než tohle.

Té spoustě kladných hodnocení se docela divím ne proto, že je to násilná hra, kde můžete páchat zlo na nevinných lidech, ale proto, že je IMHO v tom, co nabízí, vážně nepovedená.

Herní výzva 2020 - Základní kameny (HC)

Pro: Různé drobnosti - rozbíjení bankomatů pro prachy, kostičky pro psy z nich udělají vaše spojence, možnost kupovat si zbraně a vybavení, v arkádě se prý dá hrát nějaká hra (ale nenašel jsem ji)...

Proti: Viz komentář

+11 +13 −2
  • PC --
Přestože si Postal 2 snaží zachránit svou tvář argumentem, že ho lze dokončit zcela pacifisticky bez nutnosti byť jedinkrát zabít, i tak zůstává zlou hrou. Pokud chceme rozebírat etickou stránku her, možná se musíme zaměřit spíš na to, co trpně snášíme, jak si hra hraje s námi, ve stručnosti na pravidla, mechanismy a design. Hrou můžeme opravdu projít mírumilovně, ale je to zkušenost zbavená interakce a potěchy, zkušenost, v níž hráč čelí neustálému pokušení. Někdo si tu dal práci s tím, aby tělo šlo připravit o končetiny nebo totálně zohavit ohněm; k nalezení jsou tu zase všemožné zbraně a nástroje, jimiž lze rozsévat destrukci, vraždit a mrzačit, čemuž jsou vystaveny různé skupiny obyvatelstva, a to včetně minorit, zvířat nevyjímaje. Utrpení lidí a předsudků týkajících se minorit se tu navíc užívá k vulgárním vtipům. Postal 2 je v tomto zaměření vysloveně ďábelský: nevyžaduje, ale svádí k tomu, aby se člověk zašpinil krví, protože jedině tak je to legrace.

I navzdory nízkému a exploatačnímu charakteru jsem se proklatě bavil. Nenastala chvíle, při níž bych se nudil. Velmi příjemně se to hraje, když člověk přijme jasně deklarovaná pravidla a osvojí si je (u střelných zbraní je s mírnou nadsázkou potřeba nepříteli zasunout hlaveň až do chřtánu a stisknout spoušť). Něco se občas pohybuje za hranicí nevkusu, ale to je vzhledem k tématu očekávatelné.
+17
  • PC 85
Postal mne taky neminul

Nejdriv sem to měl tak že sem v tom chodil a blbnl, prestalo bavit. Potom po souste let sem někde na youtubu viděl video s tema splasenejma slonama a hned jsem to chtěl hrát znovu, a tak jsem to sahl na notebook a hral a heal a hral, jel jsem mise z bylo to super, opet hra plna vtipu, ironie, napadu.

To co spusta lidi by v zivote nedělala ani by na tk nepoyslels sk tady v pohode blbnes. Running with scissors.

Lidi kteym z toho je zle rozumím. Nelibi, nehraj :)

Grafika a všechno ostatní už je dal, je to stará hra. A ty loadingy... Ach ty loadingy...

Pro: Pribeh. Fory

Proti: Loadingy, ale ty se daj pretrpet:)

+3 +6 −3
  • PC 80
K této hře jsem se dostal ještě jako školou povinný v době jejího vydání. Vůbec nic jsme o ní tehdy nevěděl. Pouze to, jaká kontroverze - jak se dnes a oblibou používá - kolem ní vznikla. Hra byla svého času natolik pranířovaná, že se dostala i do neherních médii a to pochopitelně muselo vyvolat moji zvědavost. A protože se už v době svého vydání dala koupit (v Albertu!!! :-)) v kategorii "budget" za tři stovky, neváhal jsem.

Po natěšeném nainstalování a prvních minutách hraní jsem si vůbec neuvědomoval, jaký kult se z této bizarnosti stane. Musím přiznat, že v té době na mě hra působila velice průměrně co do grafické, technické i herní stránky. Ale hlavy odražené rýčem se v ní přesto kutálely o sto šest. Až jsem si nakonec uvědomil, kolik času jsem u ní strávil. Na dlouhá léta jsem jí potom odložil. Až do teď, kdy na mě vykoukla ve slevách téměř zadarmo. Neodolal jsem :-).

Teprve nyní, kdy hra doslova "uzrála", mám pocit, jako bych viděl všechny její kvality. Hra má nezaměnitelný rukopis a atmosféru. Nachází se v ní celá hromada popkulturních odkazů, všemožných easter eggů, nebo parodií ve stylu prvních Scary Movie. Můžete je tam nalézt, nebo nemusíte, záleží na vás, jak moc jste pozorní a všímaví. Nevybíravě si dělá legraci ze všeho a všech. Dokonce sama ze sebe (Dude pracuje jako programátor v RWS, která ve hře zastává svou sebeparodickou roli). V době dnešní odporné hyperkorektnosti, je tento počin příjemným osvěžením, protože hra opravdu nikoho nešetří. Na to, že hře už je šestnáct, je její úchylný humor stále aktuální, což jen dokazuje, o jaký herní klenot se jedná.

Hra sice disponuje jakýmsi příběhem, který je skvěle fungujícím způsobem rozvržen do jednoho "obyčejného" týdne vašeho (Dudova) života. Avšak spíše slouží k tomu, abyste měli důvod navštěvovat nové lokace a podstupovat další a těžší výzvy. Rozhodně tam ale je a určitě neurazí. A ano, příběh je úchylný, jako celý zbytek hry:

Je libo jít pomočit hrob svého zesnulého tatíčka? Jít si jen z dlouhé chvíle a rozmaru koupit kanystřík napalmu s odpalovačem v ceně? Přinést strejdovi dárek k narozkám? "Prosit" kolemjdoucí o podepsání petice? Či jít jen ke zpovědi, vrátit knížku do knihovny, nebo si jít koupit vyprodanou hračku? Co by se při vyřizování těchto restů tak mohlo stát???

V oné chvíli nastupují možnosti hratelnosti. Až v dnešní době dokážu ocenit její komplexnost. Každou situaci lze vyřešit několika způsoby a není nutné při tom nikoho zabít (možná jen ponížit, pomočit, šokovat tazérem a nakopat do koulí), ale je těžké odolat, protože hra k tomu hříšně svádí od prvních minut. Já se snažil hrát za slušňáka kvůli achievementu a zároveň kvůli osobní výzvě, zda odolám. Jenže jsem hned v úvodu odpálil kočku (nevěděl jsem, že nesmím ani to) a tak jsem nakonec nic nedostal... Když tedy potom popustíte uzdu své krutosti, krvelačnosti a jiným zlomyslnostem, probudí se ve vás malý rarášek co jen čeká na sebemenší záminku. Neznám nikoho, kdo tuto hru hrál, aniž by mu při provedení nějaké obzvláště povedené exekuce necukaly pobaveně koutky směrem vzhůru. Vždyť kterému zapřísáhlému pařanovi a milovníkovi toho nejčernějšího humoru by srdce nezaplesalo a koutky necukaly při tom, když Dude někomu rozmašíruje hlavu perlíkem a nedoplní to suše škodolibou hláškou: "Have a nice day". To se potom člověk přistihne, jak se sám před sebou předhání ve vymýšlení všemožných a ještě vynalézavějších ukrutností. Podívejte se na pár videí ve Workshopu a pochopíte.

Hru vřele doporučuji na odreagování. Pokud vás někdo, nebo něco naštve, pusťte si tuto hru a vylijte si vztek. Funguje to stoprocentně! Znáte to, když stojíte v dlouhé frontě a chcete být zoufale jinde, jen ne v té frontě? Nějaký idiot vás naštve v práci nebo na ulici? Na nějakou věc jste se moc těšili a než si pro to přijedete do krámu, tak to je vyprodané? Nemůžete vystát toho hipstera, co s vámi jede v autobuse, je hlučný a jeho nesnesitelná kolínská smrdí přes půl autobusu až k vám? Také byste kolikrát nejraději popustili uzdu vzteku a frustraci? Se všemi takovými situacemi se dá (a všechny tam jsou) ve hře vypořádat tak, jak byste to normálně neudělali. A je to povznášející! Jediným limitem hry je její engine, zastaralý už ve své době. A co si budeme povídat... ne moc dobrý a k tomu dost těžkopádný a místy až k vzteku zabugovaný, z čehož MNOHO bugů již bylo za ta léta tvůrci odstraněno.

Poslední věcí, kterou musím zmínit a která mne velice mile překvapila je, že hra není "mrtvá". Pánové z RWS na hře stále pracují a před dvěma lety k ní dokonce vydali regulérní datadisk, díky kterému můžete ve hře prožít další týden po událostech poslední soboty a neděle, což je u tak staré hry skoro ojedinělé a u mně tím RWS získali plné sympatie. Zvláště když připočteme ještě fakt, že hra má vlastní sběratelské kartičky a opravdu vymazlené achievementy - to nemá na Steamu třeba ani Doom 3. Ve hře se objevilo spoustu nových (zejména chladných) zbraní, které laťku sadismu posouvají ještě výše a zábavu také. Ze všech budu jmenovat třeba bumerangovou mačetu, kosu, nebo !motorovou! pilu. Ono ani zahradnické nůžky nejsou k zahození :-).

Jednoznačně hru doporučuji a dávám jí pomyslných pět hvězdiček z pěti. Proč? Protože podobná hra není. Mohl bych vzpomenout třeba stařičký Manhunt, nebo nezávislý Hatred, který sám v jednom achievementu na Postal odkazuje, ale oboje to nejsou hry, které by byly koncepčně srovnatelné. Moc se těším na Paradise Lost, který jistě časem přikoupím. Postal 3, který je od jiného studia a je úplně nesmyslně viděn ze třetí osoby, je dle mého názoru nebetyčně samoúčelná sračka bez špetky černého humoru a k tomu ještě zabugovaná, což se bohužel nevyhnulo ani "pravověrné" dvojce.

Chcete opravdu originální hru za pár šestáků, která nemá svou obdobu? Máte silný žaludek a neberete vše příliš vážně? Jděte do Postala 2. Ale OPRAVDU až od osmnácti. Tahle hra totiž kazí duševní vývoj všech kindrsáků na celém světě a způsobuje doživotní traumata, díky kterým se už na nářadí v jakékoliv dílně nepodíváte stejnýma očima.

Pro: Kult, humor, znovuhratelnost, široká škála chladných zbraní se kterými je ta správná prča, originalita, přepálenost, hlášky, odreagovačka

Proti: Engine, bugy

+14
  • PC 60
Takový normální chlapík, který prožívá takový normální pracovní týden. Plný běžných úkolů. Vždyť, co je zvláštního na tom dojít do obchodu a koupit mléko?.. Žena na něj v maringotce pořád řve, pes mu u vchodu pomočí nohu a auto nestartuje. No co, může být i hůř. V obchodě hrdina vystojí nekonečnou frontu za rytmu orientální indické hudby. Za mléko zaplatí 10 dolarů. Pořád to může být horší. Ale ty herní mravokárci, co na něj vytáhli u vývojářů bouchačky, jsou prostě moc!

V Postalu se na vás lepí jedna smůla a zvláštní náhoda za druhou. Je to vlastně takový simulátor vzteku. Nejednou jsem si vzpomněl na film Volný Pád s Michaelem Douglasem. Zároveň to nevybíravě reflektuje společnost. Jdete vrátit knihu a v knihovně na vás zaútočí ekologové, co jim vadí, že knihy jsou ze dřeva. Jdete do kostela, kde si za velký peníze koupíte odpustek a pak bojujete s arabi, kteří na něj zaútočí. I na Pulp Fiction je tady známý odkaz.

K tomu tady máte velkou volnost jak se vyřádit. Nemáte prachy? Můžete vykrást banku. Chcete se pomstít policajtům? Spousta možností a bizarních zbraní. Moje nejoblíbenější byli ty chladné. Kosa, perlík, zahradní nůžky. Házení pamlsků psům, kteří za vás pak bojují. Kočka místo tlumiče. Motorová pila. Zbraní je fakt dost a některé jsou dost nekonvenční.

Bohužel náplň samotných misí není tak dobrá. Dlouhé cesty k nim plné načítání lokací. Pak nějaká krátká přestřelka, které předchází dlouhé stání ve frontách a nesmyslně velké poplatky. Akce v misích je dost průměrná a nepřátelé dost tupí. Pocit ze střelby nic moc a celá hra je hodně krátká. Naštěstí ten apokalyptický konec není vůbec k zahození.

Jestli chcete upustit páru. Nebo naopak se učit trpělivosti. Tak směle do toho. Steam verze to dost vylepšila.

Pro: drsný ale trefný a svobodný humor, hromadění vzteku, zajímavé zbraně (hlavně chladné), volnost, zajímavý konec

Proti: krátká a divná kampaň, umělá inteligence obyvatel i panáků v kampani, slabý pocit ze střelby

+25
  • PC 50
V Postal 2 se nejlépe hrají ty klasické FPS pasáže, někdo po vás cíleně jde, vy jej likvidujete, až utečete, splníte úkol apod. Škoda jen, že jich tu není tolik a s delší trvanlivostí. To napravily až poslední dva dny v Apokalyptickém víkendu. Nechybí ani prolézací a skákací pasáže, kde dobře vyniká použitý Unreal Engine. Z něho hra dodnes těží, jde ji jednoduše modifikovat, nastavit, vyladit si v ní barvy, rozlišení a FoV. Obyvatelé města Paradise reagují na Dudeho se zbraní v ruce, zvrací, utíkají. Zabíjení samotné poskytuje dostatek prostoru k odreagování, jakkoli je v jádru hra perverzní a brutální. S modem A Week in Paradise opravdu přehršel střelných a sečných zbraní, s nimiž hlavní hrdina může snadno rozsévat hrůzu a chaos v ulicích svého města. Prvních pár dní je to leháro, pak trochu přituhne, ale rozhodně nic těžkého. Finální úkon v hračkářství měl koule, ačkoli tato střílečka paradoxně není pro děti určená :) Tak už to ale v reálném světě chodí. Najdou se tu i jisté ujetosti, o nichž jsem neměl tušení, ale byly zajímavé. Mohlo to být delší, přestože jako celý a plynulý týden to působilo mnohem lépe, jak kdysi s pouhými pěti dny v týdnu.

Pro: Rozlehlé lokace, dostatek ujetých činností, brutalita, zajímavé úkoly, spletité cestování.

Proti: Prvních pět dní je docela krátkých a snadných, občas propadnutí mimo mapu, zaseknutí o objekty.

+12
  • PC 75
S touhle hrou jsem se poprvé seznámil ve škole o přestávce před hodinou marketingu, když mi jeden kamarád půjčil notebook k tomu, abych si vyzkoušel tuhle hru. Pamatuji si, že jsem se strašně smál, když jsem použil kočku jako tlumič k M40. Hlavně se mi líbil ten zvuk, který kočka vydává, když s ní hráč střílí.

Nejvíc ze všeho se mi líbí humor, se kterým se hráč setká během hraní. Hlášky typu "I regret nothing" anebo "You probably think I'm not a nice person" jsou pro mě jedny z nejlepších z celé hry. Uznávám, že dost často je ten humor dost morbidní, ale mně osobně to nevadí. Také se mi líbily protestantské skupiny (protestanti, kteří protestovali proti počítačovým hrám před budovou vývojářů a protestanti protestující proti knihám v knihovně).

Dále se mi líbila volnost ve hře. Hráč sice musí splnit určité úkoly, které má v plánu Postal Dude udělat daný den, ale má možnost prostě jenom tak běhat po městě, močit na lidi, sekat jim hlavy mačetou atd. (má nejoblíbenější zbraň byla právě mačeta).

Musím také uznat, že mě ta hra bavila kvůli možnosti plnění Steam achievmentů. Bez nich bych sice dohrál hru mnohem dříve, ale nebyla by to taková zábava. Např. při plnění achievmentu "A-Rod Who?" jsem zjistil, že basebolovou pálkou letí hlava tak daleko, až jsem měl pocit, jako bych dal homerun.

Abych jenom hru nevychvaloval, tak jsem bohužel v průběhu narazil na celou řadu bugů. Občas se mi stalo, že jsem se zaseknul na místě a nemohl se pohnout. Hra sice v takových případech má nějaký algoritmus, který takový zásek pozná a po chvilce hráče odkousne a může v klidu pokračovat dál. Mně se ale několikrát stalo, že jsem se např. kousnul o papírovou krabici a při odkousnutí mě to portnulo buď do jiného patra, než jsem byl anebo úplně pryč z dané místnosti.

Dále jsem narážel na možnost průchodu některými texturami (např. jsem mohl prozkoumat vnitřek rozvodové skříně na elektřinu anebo se mi dokonce podařilo prohlédnout obsah hlavy nějakému AI). Také mě zarazilo, když jsem šel do průchodu, který vedl k jiné lokaci, tak na konci některých tunelů šlo poznat, že je tam přidaný pouze obrázek nějaké lokace, do které se hráč dostane.

Postal 2 je dobrá hra, kterou stojí za to si zahrát s tím, že jí musí hráč brát dost s rezervou. Jako oddechovka je to super. Na závěr jenom snad, že mě dost štvala hláška hlavního hrdiny "didn't you just saved". Jelikož jsem hráč, který rád ukládá svou pozici každou chvíli, tak mi to časem lezlo krkem.

Pro: Brutální masakr

Proti: Dlouhé načítání mezi lokacemi, grafická stránka hry

+14
  • PC 85
Život jedného spoločnosťou zničeného chlapa. Hra nie je zrovna prešpekulovaná, ale môžete v nej robiť všetko, čo v daných lokalitách potrebujete. Jeden z prvých levelov bolo zháňanie podpisov pod petíciu. Tých, ktorí odmietajú (policajtky vám dokonca vynadajú), môžete napríklad poliať benzínom a zapáliť, alebo ubiť lopatou. Potešia tiež maličkosti, ako rozbíjanie okien, omočovanie okoloidúcich, či obnažovanie sa, na čo sa niektoré dievčatá aj zachichocú. Škoda, že ich to o chvíľu prestane baviť a odídu. Dosť sa mi hnusila možnosť použiť mačku ako tlmič na zbraň, no táto možnosť je zbytočná pre hranie, ani raz som ju nepoužil. Všeobecná deštrukcia, ktorá zoberie pár hodín života.

Pro: zabíjanie ľudí

Proti: zabíjanie mačiek

+7 +9 −2
  • PC 70
Všetky dostupné názory sa zhodujú v neustálom odkazovaní sa na brutalitu Postal 2 a skutočne už je tak mizivý počet ľudí, ktorí by nevedeli, že do čoho presne idú keď si niektorú z hier so séria Postal zadovážia. Preto sa s odstupom času (~10 rokov) pozrieme na dohratie pracovného týždňa istého Dude-a/Típka niekto z Arizonskej prd*le sveta, ako na hru, ktorá je stále krásnou ukážkou reálneho "amerického sna".

Dude v pedo-koženom kabáte vylezie zo svojho karavanu, vopchá do vreciek všetko čo by sa mohlo hodiť (a to toho fakt odnesie! žiadne limity :D) a vyráža uspokojiť rutinné záležitosti ako hlad, byrokraciu a rozmary svojej ženy, pričom každý deň je "deň blbec" kedy sa pos*rie všetko čo sa len posr*ť dá,

*tá miliónkrát počutá pasáž aká je hra brutálna, anti moslimská, nekresťanská, skazená a že v nej krv strieka všade dookola, hlavy praskajú ako vlašské orechy a s úžasom pozeráte na chrbticu cez krk umierajúcemu prostestujúcemu proti ničeniu stromov, tak, že bude aj s kolegami páliť knihy v knižnici*

Pri slobodnom prechádzaní mestom vidíte len obyčajných, miestami celkom tučných ľudí, prostitútky, políciu, ktorá vám nikdy nepomôže, nejaké tragické billboardy, ktoré sa už ani nesnažia zakryť výsmech z americkej sedľače a všetky typické budovy obyčajného mesta...

Paradise je proste miesto, ktoré by ste chceli vystrieľať a to pekné je práve to, že tu môžete. Za všetky tie rady, ktoré ste museli vystáť a počúvať pritom nadávajúcich ľudí, môžete virtuálne potrestať cirkev potom, čo vám hra naloží úprimnú situáciu kedy; [/spoiler]sa idete vyspovedať a farár sa vás spýta, či ste pri vstupe zaplatili do pokladničky. Vy poviete, že áno a on, že vám je odpustené.[/spoiler]

Kto nemá predsudky, zabaví sa proste zabaví (aj po 10tich rokoch).

Pro: nadčasový, sarkastický humor, skvelé misie, zbrane & predmety, sloboda v plnení úloh, atmosféra amerického zapadákova a všetky tie nohy, hlavy, krv, zvratky, hovna a šťanky... :)

Proti: veľmi krátka kampaň, grafické bugy, niekedy veľmi hlúpa AI

+10 +11 −1
  • PC 20
Tahle hra je prostě divná. Ne ve smyslu násilí (kterého ve hře zase tolik není) ani prapodivné svobody, která v ní spíše chybí, ale v tom, co se vlastně snaží dokázat.

Hra je to totiž v jádru blbá. Už ve své době byla grafika blbá a hnusná. Hlavy postav jsou na těla nasazena naprosto odporně, rozlišení textur je opravdu k smíchu. Časticové efekty prakticky neexistují. Dřevo není rozeznat od kovu, kov od hovna, hovno od vody, voda od země. Okna jsou tragédie sama o sobě, stejně jako ruce hlavního hrdiny, ve kterých drží odporné zbraně.
Interiéry jsou katastrofa sama. Předměty nejsou proporční vůči postavám, všechno je hnusně lemplovsky udělané. Ať už jde o kancly v bance, samoobsluhu, studio RWS, obchoďák, knihovnu, kostel nebo naprosto debilní fabriku, je vše hnusné, hranaté, koridorovité a nelogické. Oheň celkem ujde.
Animace jsou taky tragédie sama. Každý buď chodí jak podělaný, nebo jak na procházce v pohádce a běh je takové trapné šourání po zemi (Half Life má lepší).

Hratelnost je tragédie sama. Zbraně se chovají přinejmenším podivně, jejich účinnost je různorodá (opravdu je někomu potřeba do hlavy z M16ky nasypat třicet ran, aby si poslušně lehl na zem?) a často zbytečné (již zmiňovaná M16 nebo nůžky). Neexistuje ani přebíjení, což působí prostě blbě.
Umělá inteligence se spláchla do hajzlu. Jdete do banky, střelíte pokladní do hlavy, ona uteče a policisté jí zasnou mlátit pendrekem. Proč? O útočném chování k vaší postavě nemluvě, ale to by se ještě dalo odpustit.

Příběh v podstatě neexistuje, není motivace proč vlastně úkoly plnit. Hrajete za tupé hovado ve městě plném tupých hovad, kde nic nedává smysl a nemá logiku. Humor, satira, nebo sociologické šťouchnutí to není, protože je to blbé a nevtipné a nedává to zkrátka smysl. Nemá smysl, aby vás na ulici potkal protestující rodič, začal do vás střílet a k němu se přidali do té doby nicnedělající občani kolem. Proč? Asi aby opravdu hra nešla dohrát bez násilí, protože pak už by selhala úplně.
Brutalita není přehnaná nebo nechutná. Je trapně samoúčelná. Stejně jako pokusy o narážky na americkou společnost. Prvoplánovité, primitivní a pár let za svou dobou. Na Gary Colemanovi toho není nic hlubšího než to, že je to Afroameričan a je maličký. Nic hlubšího. Je to tak blbé až to bolí.

Přes to všechno to nějak celkem funguje. Ve své době byla hra něco poněkud nevídaného. Pokus o něco zajímavého, pokus o satiru spojenou se svobodnou hratelností se zajímavými zbraněmi. To se nepovedlo tehdy a nefunguje to ani dnes. Vyloženě hnusná grafika a blbá hratelnost tomu nasazují korunu.

Done better before and worse after.

Pro: technická stránka hry (fakt je takový problém za přechodem mezi částmi mapy udělat pár stromů a kus cesty? proč ta blbá textura?), nevybalancované zbraně, nudná a blbá hratelnost, není to vtipné, žádná hloubka

Proti: jako pokus to bylo fajn, jako určitý oddech to může chvíli fungovat (pokud se neukoušete nudou při přecházení mezi lokacemi a pustostí města)

+17 +26 −9
  • PC 100
Nefandim filmom ako Jackass a stupidnemu a zbytocnemu nasiliu, tak preco milujem Postal 2? Pre akusi realisticnost, tak ako Mafia, tak ako GTA Vice City ma nechalo vzit sa do urciteho typu sveta postal ukazal mestacko na kraji sveta kdesi v Amerike a funguje celkom realisticky az keby v nom nebol nas "postak". Zaujimave mi tiez prislo praca s kanistrom benzinu a zapalkami, ako sa ohen podobne zapaluje, podobny napad som nikde nevidel.
Ano postal je plny uletov, ktore mozu na prvy krat vyzerat vtipne, ako ocurat niekoho alebo strcit macke brokovnicu do zadku a pouzivat ju ako tlmic.
Hra ma dost velku volnost, ulohy ani nie su ulohami, len nas maju previest celym tymto svetom. Cela tato hra je podla mna vydareny kamenak, bohuzial sa jej nedostalo pochopenia a niektori ju beru prilis vazne a virtualne ocuranie niekoho im pride ovela horsie ako virtualne zabitie?! Ale ked uz niekto ma byt mass killer asi potrebuje byt hrdina a nie hrat v ulohe magora. A ja som si tuto hru dost uzival a pritom v realite mi prislo odporne ked niekto ublizil macke ci psovi. Ale hra kde mozeme sa hrat na magora, poriadneho magora tu nebola. Ani kde sa po supermarkete nahanate s velkym arasidom ktory po Vas striela s raketometom. Jediny velky minus su neprimerane dhle loadingy medzi lokaciami (hrat to v tej dobe bol masaker, dnesne stroje s tym uz nemaju problem).
Postal 2 ostane vynimocna hra a hlavne si ju clovek zapne aby sa zabavil, nie aby nieco niekde presiel a dal si fajku, ze to uz ma za sebou, je to proste chutovka a bud Vam chuti alebo nie...
+7
  • PC 95
Hru jsem si velice, ale opravdu obrovsky užíval. Hráno poprvé tenkrát (tedy chvíli po vydání), znovudohráno před rokem, tentokrát i s patchem který snižuje několikanásobně dobu nahrávání, takže dělá hru hratelnou. Zábava stále stejná (rozuměj dobrá).

A kolik je váš rekord v počtu řetězově zapálených lidí ? Nejlepší místa na ohníčky jsou u policejní stanice, u masny a v ulici mezi hernou a volební místností. Je to krása, pěkně si kanystrem nalajnovat styčné body, precizně zvolit kde přesně cestička hořlaviny povede, vyhýbat se lidem aby nepojali podezření - i když co jiného může magor typu Postal Dude chtít s kanystrem v ruce ... jejich chyba, tedy chyba AI - tak jako tak, dobře pro mě. Vylézt si na blízké vyvýšené místo a jen škrnout sirkou, pozorovat mumraj dole a přemýšlet, proč vlastně všichni ti lidé tak zběsile pobíhají sem/tam. Stalo se jim snad něco ?

Graficky je Postal 2 na výši. Rozhodně krok správným směrem od první hry (s velmi nepohodlným ovládáním). 3D svět a pohled z vlastních očí dodává Postalu další rozměr (doslova i přeneseně), jakoby se hráč daleko více ponořil do světa plného tu naivních, tu agresivních, tu zvrácených obyvatel. Prý za celou hru není třeba zabít ani jednoho člověka. Já jich zabil několik tisíc, je tedy se mnou něco v nepořádku ? Ale kdeže, jen využívám potenciál hry. A náhodou, i když jsem kočky chytal, nikdy jsem je jako tlumič nepoužil. Bral jsem to spíše jako útulek pro zatoulané Micinky, tak nějak. Navíc byla sranda pozorovat umírajícího Postala, ze kterého vypadne celý obsah inventáře a rozprostře se kolem na zemi. Takže i kočky. Když jich takhle 30 spadne na zem, jojo, hezký pohled. Postupem času jsem si vytvořil důmyslné postupy jak je lovit. Nedají se, bestie, brání se dost. Kdyby tak věděli, že ode mě jim nehrozí nebezpečí.

Jedno z nejtěžších míst, které jsem za hru dobýval byla policejní stanice. Naštěstí jsem si ale vymyslel další plán. Když se vejde do stanice, tak jsem zabil strážného, aby neotravoval. Potom ta spojovací místnůstka, ta hrála v plánu klíčovou roli. Celou jsem jí polil benzínem, zapálil a zablokoval dveře. Policajti tam běhali jak šílení a bylo to. Bylo to tedy těžší, protože se jim moc nechtělo (tak mě to stálo trochu přemlouvání), ale nakonec se to vyplatilo. Dále byla sranda s tou malou místnůstkou s policejními operátorkami. Většinou jsem je řešil granátem.

OK, nebudu dělat labuť/starou pannu, přiznám se, že se mi modely ženských líbily. A co se mi na nich asi tak mohlo líbit, . Tenkrát.

A to je právě ono - na hře mě dokáže potěšit každá maličkost. Prodavač dýmek - zpacifikovat elektrikou jeho asistentku (ta otravná černá), potom jí dodělat lopatou. Pak se chvíli pobavit kopáním její hlavy po místnosti a pak už jen zbývá save a běžet do zadní místnosti se zapperem. Sešokovat týpka s karabinou, znovu zlopatovat a ukrást "stuff". Střílet se tam totiž nesmí, přiběhli by policajtky (a ty jsou strašně nervózní) a prodavač (ten zas tlustý a agresivní), takže vlastně musím dělat "stealth" práci. A jak jsou každý den jiné věci. Maličkost, ale potěší. A nebo místnost v hotelu (u policejní stanice) s různými obyvateli. Nemají na příběh žádný vliv, ani jsem tam sakryš nemusel chodit, stačilo proběhnout kolem a nezatěžovat se tím. Ale já se rád zatěžoval, protože je to další věc k dobru hry - drobnosti kolem. Další taková byla, když jsem přišel do "train" oblasti, kde byla vyhořelá budova. Někdo po mě střílel, vytrvale. Snažil jsem se přijít na to odkud a než na to přišel, schytal jsem dost zásahů. Pak jsem se za ním vypravil a snažil se ho nějak chytře dostat. Takhle bych mohl pokračovat hodně dlouho, podobných zážitků mám dost.

A tak tedy má nejoblíbenější zbraň byl kanystr. Ach jaká to byla sranda když jsem já sám bafnul ohněm a pomalu mi uhoříval život. Hehe, "UEHF, FUH, FUEH" zvuky co Dude vydával stály za to. Teď bych mohl ve vyprávění navázat na dvě věci, označím je tedy (1) a (2). Jednička)Dabing Postala je skvělý. Jeho hlas se dokonale hodí k osobnosti hlavního hrdiny, která se zase hodí k charakteru hry celkově. Nejstylovější je, když řekne to své upřímné "thanks". Jo, Postal je šéf. A plynule se posuňme ke Dvojce)Když jsem ztrácel život, nepoužíval jsem fajfky. Moc vzácné zboží, raději třeba donuty. Těch bylo víc a dalo se jimi lépe plýtvat. Ale když už jsem je musel používat, dostavil se po chvíli velice vtipný efekt - něco jako mini infarkt (nebo co). ANO, uhodli jste - další maličkost ke sbírce těch které jsem vypsal + hromada nevyřčených.

Dřív jsem třeba myslel, že je Krutchy (prdelák z hračkářství) nesmrtelný. Není tomu tak, jen toho vydrží hodně. Jde ho tedy zabít, ale v obchoďáku kde je plno policistů (střední nebezpečí), lidí (ovce) a vojáků (a sakra) je to dost o hubu. Jednou se mi podařilo nechat ho zaútočit na mě tak, že minul a zasáhl vojáky raketometem, takže na něj pak šli namísto mě. Rozděl a panuj, hehe.

* Použití přípon souborů .fuk (fuck), .usx (u sucks)
* Pokusy, které se dají provádět na psech ve zverimexu
* Teroristická báze, hehe
* Dokonalý level-design, ať už boss fightů, nebo otevřeného města - nezapomenutelný
* Smích od kolemjdoucích vyvolávající nošení sado obleku
* Geniální, opravdu skvělé vtipy (Get Milk, Paycheck, Library, Krutchy (nikdo nechce kraba)...
* Všudypřítomná absurdita, ještě jednou vtipy (je jich fakt dost a jsou naprosto všude, i tam kde byste je nečekali)
* Pro mě nejbrutálnější hra (Manhunt je temná a drsná, ale Postal 2 dělá ze zabíjení srandu, ne nutnost)
* S novým patchem (neoficiální) se nahrávací časy zkracují na 5-10 sekund.
* Jednoduchá úprava .ini souboru (Postal2.ini) vám dovolí zvolit si jakékoliv rozlišení. Mohu tedy hru vesele hrát i na 1600x900. I když problémy pořád nastávají.
* Variabilita činností, které v závislosti na prostředí působí velmi různorodě.
*

Ne, nejsem maniakální sadistický vrah libující si v zabíjení nemluvňat a kojenců (ale pozor, batolata nechávám na pokoji), jen jsem člověk co uznává teorii o vybití násilí virtuálně, takže žádné nezbije reálně. Klidně mě označte za amorálního šílence, pokud to však bude virtuálně. Když už je hra dělaná k zabíjení, k hektolitrům krve, jako stvořená k zapalování (a chcaní) na lidi, tak si to chci pořádně užít.

A v realitě si dál budu žít svým poklidným životem. Spokojen.

Pro: Volnost, Zábava, Plno drobností které potěší, Hlas Postala, Grafika

+35
  • PC 70
Postal 2. Dnes již klasika. Šílenství, magořina a bláznovství :)). Tuhle hru nemůžete brát vážně. Když jste duševně v pořádku, tak proč si to nezahrát? :) Grafika i na poměry roku 2003 je slabší, stejně tak zvuky, ale co ...zkusit se musí všechno. Ti "co běhají s nůžkami" jsou asi fakt na hlavu. :D
+29
  • PC 70
Hrát se to dá. Je zde pár vtipných momentů a ačkoliv tam pořád děláte to samé, je to i zábava. O brutalitu se nestará jen hlavní hrdina, ale nacházíte ji všude. Je vlastně na vás, jak moc brutální si hru uděláte, nikdo vás nenutí zabíjet nevinné lidi.

Je tu pár dobrých nápadů, ale když tuhle hru vynecháte, tak se zas tak moc nestane.

Pro: odkaz na Pulp Fiction mě fakt pobavil

Proti: častý loading mezi lokacemi, hlavní hrdina je hovado, všechny mise jsou o tom samém

+7
  • PC 75
Různé názory na hru ve mě vyvovaly pocit napsat svůj vlastní komentář. Většina hodnocení je pozitivní, malá většina však negativních. Po technické stránce je ale Postal celkem povedený kousek. Grafiku myslím si nikdo kritizovat až tak moc nemůže. Na svou dobu je celkem pěkná a myslím že nikoho neurazí. Dabing je mírně povedený, avšak neurazí. Příběh zajímavý, hlavní hrdina pekelně a řekl bych až ujetě stvořený. Nyní bych se měl dostat k tomu největšímu negativu a tím je načítání neustálých oblastí. Vzpomeň me si na akční rpg Boiling Point - 625 km2 detailně vymodelované krajiny. Zdejší město má rozlohu několikrát menší a každý jednotlivý úsek nemůžete projíz bez dlouhého a únavného načítání. A nutno říci, že ani ten úsek není nějak velký. Tím bych technickou stránku ukončil a zdělil svůj názor na negativitu hry, kterou mírná většina z vás vidí - brutalita a ujetost. Postal 2 je ujetá hra, ve které se sekají hlavy sousedům, počůravají se lidi střechy a střílelí se homosexuálové všemožnými palnými zbraně. Pro někoho nesmírné potěšení, pro někoho ohavnost, které by měla zmizet z povrchu zemského. Většina mých přátel hru odsuzují a nesnáší, já však proti brutalitě nic nemám a hraní hry jsem si maximálně užíval. Přesto má Postal 2 dost velké nedostatky v podob příšerného načítání a dalších drobností, jakými jsou např. bugy. Tím bych ukončil můj skromný komentář. PS: Nevím proč, ale po shlédnutí gameplaye připravovaného Postala 3 cítím jisté pochybnosti.

(Zde zvěřejnuji odkaz k mému poněkud starému článku k historii série, ve kterém naleznete recenze a hodnocení k jednotlivým dílům. Článek se nachází na webu Horror.cz, pro který jsem ho speciálně sepsal. Zde odkaz - http://www.horror.cz/hororove-hry/clanek_postal--historie-serie_2783/)

Pro: Grafika, příběh, možnost ubližovat druhým všemožnými způsoby, arzenál ...

Proti: Načítání jednotlivých částí, bugy ... !

+4 +9 −5
  • PC 95
Ujetost, která se musí každýmu líbit, jenomže lidi si rádi honěj triko a hrajou si na něco, co nejsou. Jak znam lidi, močením na postal2 dávaj najevo, že je taková úchylnost přece nemůže bavit (třeba ty komenty čte nějaká buchat a způsoběj na ní, jak jsou morální), ale vsadim se, že když to pařili, bavili se výborně:)

Pro: kontroverzní dílo :)

Proti: kontroverzní dílo :(

-7 +7 −14
  • PC 95
Super záležitost kterou jsem se velice pobavil.Když započítám mody a oba dva datadisky je to opravdu jedna z nejúchylnějších her co jsem měl čest hrát.
Docela se tady směju hodnocení že je ve hře mnoho zbytečnýho násilí a nesmyslnýho zabíjení.Tahle hra je na tom přeci založená a kdo má slabší žaludek nebo silnější sociální cítění ať si jí radši nepouští.
Pro mě je to dodneška docela dobrá odreagovávačka když příjdu nasranej z práce.Kolik v poslední době vzniklo takových her kde by se dalo močit lidem do obličeje? :D
Grafika by mohla být lepší ale na svojí dobu dobrý.
Díky Dude

Pro: Nápad,brutalita,pissing,úchylnost,drsný humor,mise,datadisky+mody.

Proti: Občas bugy,nahrávání levelů.

+8
  • PC 50
Nezapírám svou oblibu v PC akčňácích a virtuálním cákancích krve, Postal je ale až příliš. Možná je to částečně tím, že nepreferuju močení po lidech a ponižování sousedova psa, proto mi přišlo, že to chlapci z vývoje trochu přemázli. Dokážou pochopit, že se najde hafo lidí, který bude Postal bavit a nezanechá na nih žádné hlubší následky. Dostat se však do rukou nějakého morálně rozkolísaného člověka, mohla by docela slušne napáchat mnoho neplechy. Je to tak těch padesát na padesát.

Pro: Celá Postalova podstata.

Proti: Celá Postalova podstata.

+11
  • PC 35
Viděli jste film Divadlo hrůzy? Ne? Tak tedy, celý film je o tom, že se hodinu a půl díváte na to, jak na pódiu lilipután mučí a vraždí nahé ženy. Kupříkladu jim pouští do bradavek elektřinu, nebo ji za živa řeže pilkou ruku.

Proč o tom píšu? To je jednoduché, tento film z produkce Tromy má s Postalem společného mnoho věcí. Tak předem zobrazuje naprosto zbytečné násilí, kterého je tak moc, až je to trapné. I ti největší goremaniaci, které znám, mají na tento film stejný názor (že je to sračka). Stejně je na tom Postal. Naprosto podprůměrná hra, která sází jen a pouze na zbytečné násilí, čímž jí ale nelze upřít originalitu. Nicméně jediné co mě bavilo, bylo běhat za lidma a chcát po nich.
+5 +10 −5
  • PC 20
Dobře. Hra začíná, rozednělo se a hlavní hrdina se dere z polorozpadlého karavanu. Když tu mu cestu zatarasí zlý pes.Co ted? Žádný problém, vemu lopatu a pejsánkovi useknu palici.Poté lopatou useknu hlavu kolemjdoucímu a následně,pro tadost se sekáním hlav,si stáhnu kalhoty a vymočím se na něj .....
Wau ???,nebo snad HAHA? No, ne ...neshledávám na tom nic vtipného...Toto už je moc silný fekální humor i na mne.Nedá se to normálně hrát .....A jako ventil??? Ne a zase ne...Zkuste si tuto hru dohrát a pak se běžte projít ven .....Nechybí vám něco??? Třeba lopata a plný močový měchýř????

Pro: nic - lopata A ZVUK DOING

Proti: vše, brutální, hlupé,víc než hloupé...

-3 +7 −10
  • PC 80
Jak stojí v popisu - "Vysoce kontroverzní (nevkusná, násilná, provokativní... prostě otravná) 3D akce od rozjařených arizonských týpků Running With Scissors." To je to, proč jsem měl Postal 2 rád. Celkově šlo o pořádnou šílenost, matně si vzpomínám [PRO TOHO, KDO NEHRÁL ASI !!!!SPOILER!!!!], že vyvrcholením příběhu bylo pochcání hrobu svýho otce, přičemž předcházelo vyvraždění kostela plného arabských atentátníků a teroristů. No prostě šílenost, jak se patří. Tvůrci maj ode mě výrazný plusko i za to, že měli tu odvahu a Postal 2 vydali.

Pro: příběh, nevkusné, šlo urazit palici lopatou

Proti: technicky nešlo o zázrak

+7 +10 −3
  • PC 90
Když jsem hru hrál, tak mi to připadalo jako bomba a bomba to fakt byla. Ovšem ve své době. Jinak mě demo hodně bavilo, ale s plnou to bylo daleko horší

Pro: Zábava, možnosti, sranda

Proti: Loadingy, bugy

-23 +1 −24
  • PC 70
Lidi jsou jen hnusný zvířata, a to je v této hře náležitě předvedeno. Já si myslím že je to docela podařený simulátor násilí, aby ne když hráč může useknout komukoliv hlavu a poté s ní hrát čutanou. V této hře se dá krásně vyblbnout, a řekl bych že lidi kteří mají násilné sklony by se mohli zde dobře vyventilovat. Pro mě ale tato hra ztrácí smysl po půl hodině ztrávené rozléváním benzínu po lidech a následným opejkáním "buřtíků", neustálým močením, za které by byl rád každý muž s prostatou :D, a jinými nechutnostmi, na kterých tato hra staví. Hra u které mi nevadilo že je krátká, leč bych to násilí už déle nevdržel. Neřikám že si nerad nezastřílim ve hře, ale rozhodně hry nehraju abych viděl nechutnosti, kterých se mi v normálním životě nedostane.

Pro: Násilí pro starší, kočka jako tlumič :D, dobré na vyblbnutí se.

Proti: Nahrávací časy, bugy, někdy až nevkusně násilné.

+10 +11 −1
  • PC 80
Nevim, asi je to tim ze jsem nehral prvni dil a nebo tim ze tento typ her je neco novyho. Ale me ta hra bavila a to dost. A nudit? - to snad nikdy (taky to asi bylo tim, ze jsem nehral "pribehovou kampan", ale jen tak blbnul ve meste. Tesim se na Postala 3.

Pro: Zabava, hratelnost...

Proti: Grafika, bugy, obcasny chyby, moznosti jak se zabavit by prece jen mohlo byt jeste vic.

-8 +2 −10
  • PC 45
První díl byl i přes svou kontroverznost slušným odreagováním. S příběhem a podobnými věcmi si vývojáři z Running With Scissors příliš hlavu nelámali. O takřka šest let později také ne, což jim tentokrát u hráčské veřejnosti už tak snadno neprošlo. Těžko hledat nějakou "hlubší" náplň u hry, které jde vyloženě jen o to šokovat. Být co nejvíc populární svým co nejvíc kontroverzním přístupem. Na jednu stranu je trochu zbytečné takhle nahrávat stupidním moralistům, kteří svou neschopnost vychovat slušné potomky svádí na na násilné hry a kinematografii. Na stranu druhou je svým způsobem fajn, že se těchto lidí vývojáři "nebáli" a dokáží do světa vypustit pěkně "ostrou" hru. Ano má to mature rating, ale známe to... stejně si to zahraje každý kdo bude chtít a u podobných her je nas slunce jasné, že děti a mladiství mají o to větší zájem. Ačkoliv se o to Postal 2 možná snaží, tak jej asi nelze nazvat slušnou satirou... na to je hra možná až příliš "hloupá". Postal 2 však dokáže na chvíli zabavit. Jednak se občas vážně zasmějete (jen ale občas, vtipy jsou často dost trapné) a navíc se můžete skvěle odreagovat. Pobíhání s kanystrem benzínu a sirkami má rozhodně své uklidňujicí efekty. Úkoly ke konci začínají ale čím dál tím víc nudit a vás u hry nic moc nedrží. Hra pak má úspěch jen jako hláška "Hele sleduj tohle." na vaše známé, kteří Postal neznají a jako následná demonstrace toho co vše je možné provádět s lopatou.

Pro: Slušné chvilkové odreagování, občas se zasmějete, grafika

Proti: Po chvilce blbnutí začne nudit a hra nemá už co nabídnout, předtím než vyšel patch opravdu velmi šílené nahrávací časy