Dávný region Hisui, známý dosud jako moderní Sinnoh z pokémoních her čtvrté generace Diamond, Pearl a Platinum, které vyšly v letech 2007 a 2009 na konzoli Nintendo DS, je obestřen mnoha tajemstvími, jež se dotýkají samotného zrodu známých příšerek i celého pokémoního světa. Hra Pokémon Legends: Arceus se rozhodla více přiblížit doby, kdy nebylo běžné žít po boku pokémoních společníků. Díky tomu je možné objevovat Hisui z dosud neviděného pohledu a zažít jej s postavami trenérů minulosti Rei nebo Akari ještě dávno předtím, než se stal pokémoní trenér pojmem.
Hra udává pokémoní sérii nový směr a ke známým mechanismům přidává další prvky živé akce. Hráč pro svého trenéra či trenérku vybere jednoho ze startérů Rowlet, Cyndaquil a Oshawott, které přinesl profesor Laventon z jiných regionů pokémoního světa; a rovnou se může vydat za bezpečnou hranici vesnice Jubilife do hisuiských dálav, aby tam mohl kompletovat první hisuiský pokédex, chytal Pokémony do pokéballů poháněných párou, pozoroval přirozené chování příšerek nebo s nimi sváděl tahové souboje v obohaceném duchu klasických pokémoních her. Ve vesnici je pak možné vyměňovat chycené Pokémony s ostatními hráči.
Právě hráč se stává nadějným trenérem i výzkumníkem v jedné osobě, když se přidá k expedičnímu Týmu Galaxy, pro nějž následně plní výzkumné mise při chytání Pokémonů a skládání pokédexu. Ten nicméně nabízí i další možnosti plnění různých podmínek (např. porazit Pokémona určitým útokem) a za obdržené skóre postupuje v žebříčku úspěšnosti v Týmu Galaxy. Samotné souboje s divokými Pokémony probíhají tahově v otevřeném světě, ale po poražení či oslabení Pokémona je třeba se dostat do jeho blízkosti a opravdu po něm hodit pokéballem.
Dávný svět Hisui neobývají jenom známí Pokémoni, ale i tací, se kterými se hráči dosud nemohli seznámit. Na světlo světa se tak dostávají i zcela nové příšerky nebo nové regionální formy již známých. Tým Galaxy má proto plné ruce práce s výzkumem a jeho velitel Kamado – předek slovutného sinnohského profesora Rowana - spolu s jeho schopnou kapitánkou Cyllene jistě ocení pomoc při zodpovězení palčivých otázek. Například – jak s tím vším souvisí Arceus?
@Tulareanus (28.02.2024 16:13): Já úplně nechci, aby to vyznělo, že jsem nějaký zastánce open worldu. Respektive, nemám proti němu námitky, ale musel by být fakt dobře udělaný, jak už jsme to řešili u Scarletu. V pokémoních hrách zatím moc dobře nefunguje, ale taky nemůžu říct, že bych se u něj nebavil. Nejhezčí open worldy jsem zažil v Xenoblade hrách.
Ta linearita je vždy spojena i s tím příběhem, někam tě to vede, expy jsou víc pod kontrolou, je to přísnější v tom, co můžeš a nemůžeš. Taky si myslím, že tohle pokešům svědčí líp.
Ohledně Johta a Unovy... na jednu stranu by bylo mít fajn všechny Pokémony všech generací po kupě na jedné konzoli, na druhou stranu hrozí ta klasická rizika uspěchanosti, takže je pochopitelné, že by bylo lepší, kdyby si s tím dali na čas a pořádně to dotáhli (a jestlipak to pojede to na další konzoli bez problému?). Kdo by ty potenciální remaky udělal, nevím. Jsou nějaké spekulace, ale nechci nervovat :)
Ta linearita je vždy spojena i s tím příběhem, někam tě to vede, expy jsou víc pod kontrolou, je to přísnější v tom, co můžeš a nemůžeš. Taky si myslím, že tohle pokešům svědčí líp.
Ohledně Johta a Unovy... na jednu stranu by bylo mít fajn všechny Pokémony všech generací po kupě na jedné konzoli, na druhou stranu hrozí ta klasická rizika uspěchanosti, takže je pochopitelné, že by bylo lepší, kdyby si s tím dali na čas a pořádně to dotáhli (a jestlipak to pojede to na další konzoli bez problému?). Kdo by ty potenciální remaky udělal, nevím. Jsou nějaké spekulace, ale nechci nervovat :)
Pro: Živý svět minulosti; noví Pokémoni; mobilita; alfy; shiny hunting; odměny; nalézání báglíků jiných hráčů.
Proti: Inventář se musí platit; Braviary nedokáže lítat nahoru; není pvp; relativně malé území a krátká herní doba.