Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.

Octopath Traveler

80
1 hodnocení Platformy
Žánr:
RPG > nezařazeno *
Forma:
placená hra
Rozsah:
samostatná hra
Multiplayer:
ne
Datum vydání:
13.07.2018 Switch
07.06.2019 PC
Vývojáři:
Oficiální stránky:
https://octopathtraveler.nintendo.com/
Octopath Traveler je RPG, v ktorom sa ocitáte v úlohe jedného z ôsmich cestovateľov v krajine Orsterra, pričom každý z nich má vlastný pôvod, cestu a cieľ.

Každý cestovateľ môže využiť inú schopnosť, ktorá mu pomôže dosiahnuť svoj vytýčený cieľ a reagovať na ľudí, čo stretne na svojej ceste. Napríklad bojovník Olberic Eisenberg môže ľudí vyzvať na smrtiaci duel, zatiaľ čo tanečnica s menom Primrose Azelhart ich dokáže okúzliť a nalákať, aby ju nasledovali dokonca aj do súbojov. Samotné súboje sú postavené na takzvanom "Boost systéme", ktorý predstavuje kombináciu tradičného ťahovéhu spôsobu s modernými vylepšeniami. Každý ťah zbierate tieto boostové body (BP), ktoré následne môžete využiť na zvýšenie sily alebo poskytnutie podpory. Počas každého ťahu môžete použiť až tri boostové body.

Octopath Traveler je pozoruhodný aj svojim vizuálom, postavenom na retro 2D 16-bitovom štýle a textúrach, ktorým pripomína staré hry vydávané na platforme SNES, spolu s plne polygonálnym prostredím a efektmi s vysokým rozlíšením.


Poslední diskuzní příspěvek

Charllize: A také těch nejdelších (v rámci příběhových SP), takže není prostor na jiné :). Plus určitě, od Vagrant Story přes SMT k Eternal…

Nejlépe hodnocené komentáře

  • Switch 80
Málokdy se stane, aby mě nějaká hra na první pohled upoutala, tak jako Octopath Traveler. Kombinace retro pixel artu a moderních efektů buduje zcela jedinečné vizuální pojetí. Ať už zasněžené město nebo vyprahlé pouště, zíral jsem s otevřenou pusou, jak parádně může 2,5D grafika vypadat. Navíc se jedná až o třetí nejlepší složku tohohle RPG.

První je, zcela bezkonkurenčně, hudba, která se okamžitě zařadila na seznam mých nejposlouchanějších soundtracků. Příběhové momentky, boje i průzkum jsou tak podkresleny nezapomenutelnými melodiemi. Celkový dojem z ozvučení trochu kazí minimální dabing, kdy nejsou namluveny ani všechny části hlavního děje. Od hry za plnou cenu bych čekal alespoň to.

Druhým velkým plusem je tahový soubojový systém. Každý z nepřátel má slabinu vůči některým zbraním a/nebo živlům. Jejich zásahem jim uberete jeden bod ze štítu a po jejich kompletním vyčerpání soka uvedete do Break stavu a, krom zásadního snížení jeho obrany, ho přinutíte vynechat další akci. Jenže to zdaleka není všechno. Klíčem k vítězství se stávají Boost body. Každá ze čtveřice postav na počátku tahu dostane jeden. Lze je využít k přidání počtu fyzických útoků či posílání schopností a kouzel. Právě rozhodování kolik boostů kdy použít a ušetřit se stává zcela zásadní otázkou. Obzvláště v soubojích s bossy, kteří své slabiny často mění nebo brání. Po odemknutí duálních povolání navíc vše dostává další dimenzi. Jednoduché a geniální.

Jenže dokonalost je mrcha slizká a i Octopathu vyklouzla ze spárů. Máte sice osm postav, ale, vinnou otevřené struktury, spolu skoro nekomunikují. Je to škoda, protože těch pár vět, které mezi sebou prohodí dává náznak zajímavých postřehů a dialogů. Tím, že jejich jednotlivé kapitoly můžete dělat v libovolném pořadí absolutně postrádá hra tempo a spád. Každá z postav má svůj vlastní příběh složený ze čtyř, přibližně 90 minut dlouhých, částí. Nikde se neprotínají ani nekončí v jednom bodě, jak můžete možná čekat.

Je odvážné přijít s takovým konceptem v dnešní době, kdy bývá v RPG komunikace mezi členy hráčovy skupiny často středobodem hraní. Děj je díky tomu osobní a každý z charakterů dostane stejný prostor.

Budete-li mít někdy příležitost, tak určitě dejte Octopath Traveler šanci. Odklonil se totiž od moderních konvencí aniž by působil zastarale. Už jen tím si zaslouží pozornost.
+15