Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.

Diskuze

@Peach (komentář): Máš u mňa veľké plus a rešpekt, že si sa do NWN2 pustila.

Tak vysoké hodnotenie som nečakal, to si ma prekvapila, ale je super, že má stále čo povedať :)
@Jab (01.04.2024 15:10): Unikátní věci padnou vždy, ale drobnosti - peníze, drahokamy, věci na craft mi náhodné přišly (jak jsem psala v komentáři asi v nějakých skupinách dle vzácnosti). A pokud ne, tak je náhodně přiřadili každému nepříteli při vývoji hry, protože žádný smysl v tom nebyl. Zkrátka odfláknuté.

Edit: Zkrátka mi kazí imerzi, když z krysy padne sto zlaťáků a vojáci nosí po kapsách jedovatý houby. Chápu to u diablovek, ale v cRPG k tomu nevidím důvod. Naopak mě potěší, když z nepřítele bojujícího s dýkou můžu tu dýku vylootit.
@Peach (komentář): Co si pamatuji, tak loot padá vždy téměř stejný. A všechny ty unikátní věci a zbraně jsou tam vždy. Víceméně bych tak neřekl, že loot je náhodný. Spíše naopak.
Uff, tak mody nainstalovaný nejspíš ty na ui hd na češtinu nefungují
A zjistil jsme, že nastavení na vysoké detaily stíny mi to snížilo fps o 40 xD

Co říkáte na tyhle mody • Lots of lesser known and newly-released mods added
• More screenshots added
• Expanded UI section
• Basic instructions added for activating KEMOanims
• Basic instructions added for getting NWN2 Character Editor going
• Console codes for Special Edition MotB items added
• Included a list of adventures/campaigns that employ OLMs
• Added a best adventures/campaigns section
• Added links to a few interesting tech demos

Se bojím, aby to slo s cestinou :)


Tak tak stará hra a tak náročná, tak nic si to zahraju na novém pc někdy. V lokacích 30 fps :D nehratelné a v budovách 55.
@FildasCZ (17.01.2019 16:47): V případě že vlastníš Kompletní edici s datadisky, třeba od Gogu, doporučuji i mód Alternate Male/Female PC Spellcasting Voice. Je to prkotina, ale jestli nechceš křivět tvář cringem při poslechu seslání kouzel (čarodějové totiž jinak zní jako nováčci v dračáku, co se snaží být dramatičtí), určitě to ber.
Těch modů je tolik :D, že nevím, jaký vybrat :) to je to asi nejvíc nudnější, co mě nebabaví vybírat mody.
@Jab (19.04.2018 15:11): V tom případě díky za varování - navíc, já hrávám až na výjimky za chlapa, takže pokud by tam nebylo zároveň odstranění gender checku, tak bych se s tou hrůzou ani nepotkala.
@Sadako (19.04.2018 14:41): Btw v tom modu na G3 udělala z Bishopa takového zatrpklého klaďáka se srdcem ze zlata. Což se pak nedivím, že tím někoho nakrkla. Imho ten koncept jeho charakteru byl super. Někdo, kdo viděl hlubiny lidské podlosti a zvrhlosti a lidmi (vč. sebe) pohrdá, neboť se na některých hrůzách sám podílel.

Domi to pojala stylem "a dyť von to tak nemyslí..." a přidala romanci, kdy ho z toho všeho hodná samička dostane. Asi být tebou, tak se tomu modu vyhnu. ;)

@Charllize (19.04.2018 14:42): To je snad poprvé, co jsem se u tvého příspěvku zasmál přímo jeho obsahu a ne tobě jako pisateli. ;)
@Drolin (19.04.2018 14:05): spis ne vypada to na adventuru a to ja nehraju. Navic dva chlapci co objimaji polstar me asi neberou. Leda z vyzkumnyho hlediska, ale tam se pak nabizi otazka jestli nebude snazsi si nakliknout na pornhubu nejaky spolecny hratky se zadnicemi a tak se dostat primo k zaveru techto vztahu aniz bych musel projit tou psychologickou casti :)
Ono se to muze hodit, clovek nikdy nevi jak a kde skonci.
@Jab (19.04.2018 13:10): Dík, uvidím, co to bude dělat a ještě teda zkusím zapátrat, jestli někde něco není... našla jsem tedy hromadu samostatných modulů, ale to není zrovna to, o co bych stála, navíc skoro všechny stejně straight.
Jabe? Kde seženu použitelné NPC mody, ideálně s gay romancí?
Prolezla jsem pár stránek se seznamy různých modifikací a nic mě dvakrát nezaujalo, ale možná hledám blbě.
"Neodsuzovat podle zjevu, protože vzhledově fakt vypadá hnusně, ale ponořit se do jeho nitra. Vím, zní to nechutně sladce, ale já to tak udělal, a jsem spokojený."

No need to be so melodramatic about it.
Uf. Nějakých 450 tisíc v pytli. Ale Crossroad Keep už je téměř hotová. Ve třetí kapitole postavím ještě Guard Tower a chrám Tyra a titul Warden of the Keep je můj. :-)

Strašně se mi líbí, jak má NWN2 odstupňované to povyšování. Nejdřív příslušník městské hlídky (po sérii předchozích úkolů), po další sérii úkolů (a smrti důstojníků hlídky) poručík. Ve druhé kapitole pak panoš, po sérii úkolů pro Lorda Nashera kapitán a svěřená pevnost, na které mohu finančně vykrvácet (po čase ale vydělává hodně slušné peníze). :) Po další sérii důležitých úkolů a služeb povýšení na rytíře (resp. rytíře-kapitána) a pro někoho i nabídka přijetí do elitní skupiny nejmocnějších v celém Neverwinteru - Neverwinter Nine (devítka šlechticů v žebříčku velení následujících po lordu Nasherovi).

Nevím, co by velmi slušně zpracované vedení vlastní pevnosti mohlo ještě trumfnout. Snad jen pozice velitele křížové výpravy proti jednomu z nejmocnějších bohů. :) Už se na to do MotB těším! A na svou krásnou modrou plátovku! A modrý štít a modrou helmu! A fialový plášť. Ještě mi hra dala možnost pro mého rytíře složit takový barevný set. Paráda! :)
Nevzpomínám si na jinou hru, kde je možné mít ochočené raptory. :) Trochu jsem si upravil toho svého Paladina a jedu to s ním znovu. Páč do hry seděl (se vším tím rytířstvím, vedením vlastní pevnosti a armády atp.) perfektně.

Btw kdyby někdo chtěl vyzkoušet MotB za Doomguida, tak jsem na to taky vyrobil build. Docela by mě zajímalo, co by mu řekl Kelemvor, kdyby se rozhodl vést Crusade. :)
Cau vsem, pls potrebuju poradit..

Dlouho jsem to nehral a z nostalgie jsem si to zas nainstaloval a nejde me videt postavicka tudiz nemuzu chned na zacatku kliknout na borce s kozesinama a vlastne odejit. Uz jsem to resil, ale nemuzu si vzpomenout jak... Poradi pls nekdo??
@Jab (02.01.2016 18:37): Napsaná byla určitě dobře. A ve hře stopro hrála zajímavou roli. Nicméně mi přišlo, že mě neustále z něčeho obviňuje. Po záchraně od githyanki myslim necekla ani pořádný díky, je neskonale urážlivá - nejednou se mi stalo, že jsem jí odpověděl dialogovou možností, která se zdála úplně v pohodě, ale stejně jí to z nějakého důvodu pobouřilo. A běda tomu, kdo by se jí pokoušel dávat nějaké rady.

A nejvíc mě dopálilo, když se o mně před démony v Jerrovo svatyni vyjádřila jako o monstru. Jako já věděl, že u ní tu reputaci zas tak velkou nemám, ale nikdy jsem se k ní nechoval vyloženě hnusně.
Při hraní ne. Ale na youtube vícekrát a ještě na win 8. Restart to řešil.
Nestalo se vám někdy, že vám při hraní najednou úplně z ničeho nic přestal jít zvuk, přičemž zas naskočil až po znovuspuštění hry? Nevím, jak si s tím problémem poradit, na netu jsem něco zkoušel, nicméně to nefungovalo... Že by nějaká chyba Windows 10?
@Jab (15.08.2013 18:13): Eh, pravda, omlouvám se za OT (kolečko/Obsidian).

Jako, NWN2 s datadisky mám v plánu někdy instalovat (vlastně mám ještě nerozbalenou krabici, tak už 6 let, plus nějaký digitální ekvivalent GOTY v nějakém obchodě taktéž ke stažení). Člověk by skoro řekl, že musím NWN 2 milovat, nebo co... Každopádně díky za komentář, ta 90ka mě možná trochu motivuje.
7c: Nwn 2 je od Obsidianu. A kecací kolečka zde nejsou. Ale ty už zase jedeš své kolečko. ;-)
@Ajantis (15.08.2013 13:16): "Ty v NWN2 působí více šablonovitě (ostatně jsou vesměs variacemi jiných postav z dřívějších Bioware/Obsidian her)."

Tohle je pro mě hlavní kámen úrazu Bioware her - po BG2 už prostě další hry jely více nebo méně přes kopírák, co se postav týče. A navíc bohužel ještě přibylo otřesné "prokecávací kolečko" a neštěstí bylo na světě.
Ještě dodám, že příběh BG2 považuji za slušný průměr, tedy nic, kvůli čemu bych BG2 opěvoval, ale není ani vyloženě slabý. Za opravdu dobrou považuji jeho závěrečnou část v "pekle", která nadto dává hráči jistou svobodu v hraní role a jeho volby se následně projeví na vlastnostech a přesvědčení postavy.
@Say (15.08.2013 13:45): Reakce družiníků na herní dění a hráčovy činy, stejně jako jejich vzájemné interakce, jsou v NWN2 propracovanější než v BG2, to nepopírám. Ona negativa spojená s družiníky však u mne tenhle klad převažují, takže i družiníky hodnotím hůře, je to však ta poslední věc, kterou NWN vyčítám.
@Ajantis (15.08.2013 13:16): S první odstavcem souhlasím, s druhým ne. Ano, systém odemykání vlivu je dost nešťastný (vrchol to má tuším v DA:O), ale postavy jako takové jsou podle mě mnohem lépe napsané a jejich pletení do příběhu mnohem přijatelnější, než tomu bylo u BG2, kde jsou "romance" vyloženě otravné a dokážou z jinak docela zábavného gameplaye vytrhnout hráče až ke zlosti. A co se týče příběhu, tak tam je to tak 50/50 s tím, že NwN2 má pár opravdu nezapomenutelných pasáží, které hodnotu celého titulu drží nad vodou. U BG2 si na nějaké opravdu nezapomenutelné části nepamatuji.
@Zero (15.08.2013 12:44): Tím to není.

BG1 a BG2 se podstatně odlišují, takže nevím, se kterým dílem NWN2 srovnáváš. BG2 má oproti NWN2 mnohem lépe navržené lokace (smysluplnost, věrohodnost, estetická stránka), mnohem lépe zpracované souboje, mnohem vyváženější hratelnost (poměr bojů, průzkumu lokací, rozhovorů) či bohatší RPG možnosti (různá řešení úkolů, specifické pevnosti pro různá povolání, obecně kvalitnější úkoly apod.; a že zrovna v tomto není BG2 žádná přebornice!). Lepší je ale i v řadě relativně drobných aspektů.

Co se týče příběhu, netroufám si NWN2 hodnotit, a postavy má BG2 dle mého rovněž lepší, byť ne podstatně. Ty v NWN2 působí více šablonovitě (ostatně jsou vesměs variacemi jiných postav z dřívějších Bioware/Obsidian her) a méně životně, za což může hlavně onen nešťastný systém s "odemykáním" jejich tajemství za pomocí vlivu.
@Ajantis (13.08.2013 23:59): Možná to bude tím, že jsem na BG nevyrůstal, takže ty hry vnímám bez nostalgie, ale mně NWN2 přijde prakticky totožné jako BG, jenom s jiným enginem.
Co se příběhu a postav týče, hodnotil bych to kvalitativně zhruba stejně, jenom NWN2 mě bavilo o něco víc díky D&D 3. edici, kterou mám radši.
@Jab (komentář):

"Engine je naprosto strašný a ovládání zmatené a těžkopádné X Grafika je sice solidní, nicméně často až zbytečně "zářivá" a jindy zase nezáživně působící" ?


Taky bych tě chtěl upozornit, že obviňovat engine z nízké obtížnosti hry je trošku mimo mísu XDDD
@Jab (11.08.2013 20:30): Ano, skončil jsem brzy po orčím doupěti. Chuť k NWN2 se vrátit však v sobě již neprobudím, tím jsem si jist. Zahrál jsem si od té doby opět BG2 a rozdíl v kvalitě byl téměř ve všech směrech ohromný.
Dohráno. Ale s komentářem ještě chvilku počkám (není čas a je lepší si vše pár dní rozmyslet). Ale hodnocení už nechávám.
Jsem v poslední kapitole a asi už ne daleko od konce. A pomalu přemýšlím o komentáři. Ve zkratce většina dostupné kritiky platí. Ale také má NWN 2 množství kladů. :)

P. S. Ajantisi že tys skončil někde po tom orčím doupěti? Páč další úmorné dungeony už tam nejsou. A upřímně poté se rychle celá hra zlepší (nikoliv enginem ale příběhem).
Tak jsem si naplánoval v NWN2 Builderu novou postavu (Paladin 15/Fighter 12, Divine Champion 2/Neverwinter Nine 1 - Aasimar a follower Red Knighta se specializací na dlouhé meče - jak jinak) a už jsem za ní zase v Neverwinteru. A stále mě to baví... :) Pravda, obtížnost je nízká a engine pije krev, ale ty rozhovory mají svou úroveň a jednoduše je to hezký pocit hrát zase "hru na hrdiny".
@Bodkin (03.07.2013 00:09): Musíš vydržet 21 minut. ;) Samozřejmě v jiných hrách je tutoriál největší nirvána z celého děje. Už se na to asi vykašli a napiš z něj rovnou komentář! :)
@Kubulus (02.07.2013 12:00): Qunarijici maji rohy "protozoe to tak vyvojari chteli", ale nedovedli to vecpat do DAO, protoze problemy s kolizi Stena s modely armoru, dveri atd.
Ogri maji byt vyplod z Qunarisjkych broodmothers, a ti rohy maji.
Plus, sten je myslim jediny Quinari, co se ukazuje, a ten byl retconem prohlasen za "specialniho" co rohy nema (a vazne je v zadnem navazujicim pokracovani, jako jsou komiksy, nema)
@Shoggot (02.07.2013 11:49): Dvojka má potenciál, ale to je tak všechno. Prázdnotu té hry nakonec z velké části vyplňuje absurdní množství soubojů a repetetivnost lokací.

A jednička za hřích stojí. (To mi připomíná, že jsem pořád nepobral, proč v DAII mají Qunarijci najednou rohy. Aneb jak měnit nesmyslně díl od dílu univerzum.)
Je to také možnost... Z RPG je ale vždy co hrát a z těch Bioware her bych dal asi přeci jen přednost Mass Effectu.
@Ebb (30.06.2013 22:48): To je pravda. Ale zase po nějaká době to má ten celkový "feel" BG 1. Byť tedy úrovně i výbavu dostává člověk až moc rychle, aby si užil pocit začínajícího hrdiny. Částečně je to také dané postavami. Tak nějak mi přijde, že Obsidian stejně jako Bioware recykluje osobnosti už právě od BG 1. :) Dialogy mi ale zatím přijdou až mimořádně dobré. Po té absenci invence, kterou předvedl Zaklínač EE, mě to až překvapilo. Hra už mě také dost nasrala. Blbou kameru přežiji, ale aby Neutral Good postava (Khelgar) vyprovokovala boj na život a na smrt (s těmi námořníky v přístavu), tak to mi přijde, že autoři kulové vědí, jak s těmi přesvědčeními zacházet.
Taky mi to hodně připomíná BG, jenom zábavnější. I když pravda, že těch interakcí se společníky nakonec není tolik, jak se ze začátku mohlo zdát (což tak bývá vlastně ve většině her).
Momentálně jsem na začátku třetího aktu a pořád mě to hodně baví.
@Jab (30.06.2013 22:40): V čom to pripomína BG1? Tu nemáš 30 lokácií mimo cesty a deja len tak na for fun explorovanie, všetko je v NWN 2 dosť úzky chodník z A do B.
Tedy ovládání není ani v té "Complete" edici zrovna med, ale jinak to zatím vypadá na docela hezkou hru. Možná obtížnost by mohla být vyšší. Zatím mi to celkově dosti připomíná první díl Baldurs Gate. Možnosti při vytváření nového charakteru jsou každopádně široké. Dopady na dialogy (rasa, víra atp.) ale asi budou malé.

P.S. Úplně nevím, zda se do hry hodí ony "KotOR" fičury a ovládání.
Ačkoliv se to hraje příjemně a baví mě to, je evidentní, že je to jedna ze slabších her od Obsidianu (což je ale pořád slušný nadprůměr).
Každopádně teď mám za sebou soud, a ten předčil veškerá moje očekávání. Soud na Manaanu v KotORu se může jít vycpat.
Tak se mi po nějaké době podařilo sehnat GOG verzi, která šlape tak jak má, a zatím mě to celkem baví.
Hlavně oceňuju společníky. I když jsem zatím nenarazil na kdovíjak originální postavy (ta zlodějka je třeba hodně podobná Annah z Tormentu), tak se dost často zapojujou do rozhovorů, a někdy je to fakt sranda (třeba dialog o tom, jaký by byl hlavní hrdina otec).
Takze takto - MMO Neverwinter z pohladu single player hraca nie je uplne marne, ale zas to nie je ani ziadna hviezdna zalezitost. Postava v 16 leveli a zatial ma to relativne bavi (az na to, teda, ze ma tu seru veci, co ma seru obvykle na MMO hrach :) )

Inak by sa chcelo dodat, ze vsetko co Cryptic nezvlada vo svojich ostantych MMO hrach, nezvlada ani tu. Teda interiery dungeonov uz nejako vyzeraju a standardne questy nie su niekolko hodinove utrpnosti (a la STO), to je fajn. Suboje, trosku moc akcne na moj vkus, ale daju sa - bavia ma. Trochu v tom citim (ale len trochu!) Kingdoms of Amalur. Vesmirne suboje tu nie su, takze v tomto ohlade nie je co chvalit ;)

Dalsia facka je takmer nulova uprava companionov. Preco mi kurnik nedaju plnu moc nad upravou ako v pripade STO, to nechapem. Lenivci, zbabelci...skoda reci.

Nuz a pribeh je zatial... meh. Obcas maju niektore questy zaujimave svetle momenty, ale... V tomto ohlade bude asi navzdy viest SW:TOR :)

Jo a este jedna vec - nemam rad "pritomne" Forgotten Realms, moj oblubeny FR je ten zo zatiaku 90s :) Ach jo.

Na druhej strane, je to cele zadarmo a jedine co tomu venujem je moj drahocenny cas. Pokial sa pri tom bavim, nie je to prilis drahocenne zabity cas. Takze... slusny priemer :)
Pokud jde o NwO a me, zatim je to takovy prumer. Hraju wizarda + thiefa a chybi mi tu physical ranged dmg classa. Proc tu neni mi je zahadou a pokud to ma byt ta neodhalena classa, tak nechapu z jakych duvodu. Na tema co se mi libi/nelibi toho vic psat nebudu. Vice se tesim na Wildstar..