Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.

Diskuze

@adam.kulhanek (komentář): Tyhle komentáře mi vždy připomenou ty nejlepší časy strávené u této hry :) I ty ikonické názvy tratí, které se mi nějakým způsobem dodnes uchovaly v hlavě téměř všechny. Přemýšlím, že si to zase někdy dám. Tohle je pro mě jedna z her, které po čase můžu znovu a znovu a nic to nemění na výsledném zážitku :)
@adam.kulhanek (komentář): Já jsem nikdy nepochopil, proč se čtyřce něco vyčítá. Přišla s dosud neviděnou kariérou, která konečně z té hry udělala hru, co se dá opravdu dohrát. Co si tak pamatuju, tak rekordní množství aut. Nový model poškození. Plus ty tratě. Je tam normálně nový přísun tratí, stejné množství, jako v jakémkoliv jiném díle (i když je pravda, že není každá z nich tak strašně unikátní a trochu mi splývají). Autoři si nejvíc naběhli tím, že do toho vložili tratě z minulého dílu, i když je to díky tomu ultimátní díl a z původně skvělé trojky to udělalo něco, co není potřeba vůbec mít.
Dnes, cca po 20 letech, jsem zkusil Need for Speed High Stakes (IV díl) a musím říci, že mě to chytlo jako tenkrát! Graficky to vypadá pořád skvěle, s přihlédnutím ke stáří hry, rozdíl je v tom že nyní si to prostě pustím v pohodě v 1600*1200, což bylo v době vydání nemyslitelné. :) Odjezdil jsem všechny dostupné okruhy (mimo ty zamčené z III dílu) abych se ujistil že vzpomínky nejsou jen vzpomínky.

Takže jaký je NFS IV v mých očích po takové době? O grafice už byla řeč, k hot pursuit modu jsem se ještě nedostal, jízdní model je arkádový, silně arkádový (s fyzickou reálných vozů to nemá společného snad skoro nic. :) ), tratě jsou neuvěřitelně široké, proti tomu je první Colin McRae Rally opravdový automobilový (rally) simulátor.

Přesto všechno není problém ztratit skvělou pozici po sebemenší chybě. AI tradičně je v závěsu za hráčem nebo naopak na něj tzv. čeká aby ji zkusil dojet. Ten jízdní model je šílený, auta plavou po silnici, nejvíce to je vidět když jedete za někým nebo v replay.

Tratě jsou pořád skvělé, nechybí detaily, zvuky, alternativní cesty (spíše zkratky nebo odbočky), auta vypadají solidně s přihlédnutím k roku vydání (1999) a grafika je excelentní, byť se na ni lehce podepsal zub času.
Hlavně ta 3Dfx mlha (zdravíme Nvidiu která 3Dfx koupila a pak stejně perfektní mlhu člověk viděl ve všech budoucích hrách, tedy pokud měl Nviidia GPU což nebyl příliš můj případ) ta je i po 20 letech stále skvělá!

Dovedu si silně představit tuhle hru v enginu Drive Club nebo Forza Horizont (včetně jízdního modelu), to by byla šupa. Bohužel to se jen tak nestane
@Rapier (07.03.2020 21:33): Mám to dost podobně. Díly Need for Speed III: Hot Pursuit, Need for Speed: Road Challenge a Need for Speed: Porsche 2000 jsou mé tři nejoblíbenější díly série. Nejvíce jsem proparil právě čtyřku a poté Porsche. Atmosféra tě hry je I po letech pořád stejná a neokoukaná. Já měl pro změnu problémy se 3DFX Voodoo Banshee. Tato 16 MB 3D grafika se všemi díly bojovala. Patchr nebyly vždy spolehlivé. Definitivně toto vyřešil až přechod na Windows XP a novější verzi ovladačů.
@Rapier (07.03.2020 21:33): Pěkný postřehy. Efekty má hra fakt perfektní. Mlha, déšť, sníh, bláto, slunce. Taky mě to dost baví. Ve trojce chyběla kariéra, ale též jsem ji jezdil dost. Pár let zpátky.

Kariéra je tady fakt komplexní, to jsem vůbec netušil. Vytunit auto, Level 1 až 3. Fakt jsem zvědav na odemčení tratí ze trojky. A pohled z kokpitu, bych potřeboval nějaký volant. Ale je otázka, jestli nějaký podporuje 20 let staré závody :)
@PavelU (07.03.2020 17:31): u tohoto dílu NFS jsem strávil bezkonkurenčně nejvíc času. I když, takový NFS III jsem jezdil jako o duši na ATI Rage IIC 4MB AGP.
Hra, respektive oba díly měla na svou dobu špičkové vizuální efekty ale pouze na 3Dfx kartách! Já měl bohužel tenkrát jen ATI Xpert@Work 8MB AGP, a tak jsem si ty efekty vychutnal pouze na PC u budoucí manželky. :) Ovšem stálo to za to, opar a mlha byly na 3Dfx nekonečné labůžo.

Od té doby nedám dopustit na STB Velocity 100 8MB AGP 2x. Karta kde se dala softwarově zapnout druhá texturovací jednotka v registrech, a náhle člověk měl výkon skoro jako Voodoo 3 16MB. Jó to byly časy. Nutno ale dodat, že NFS tenkrát nevlastnil z mých kamarádů a známých nikdo, každý jsme měli jen pirátské kopie, v tomto případě US verzi s trochu jiným názvem. :)
Dost super díl. Ta nabídka kariéry je neotřelá. Zatím mám jedno auto, ale na Amatéra vše na první místo. Je tam i Pro obtížnost.

Přes DgVoodoo 2. Jde to výtečně, jen poměr stran zlobí,. Ale s tím nic nesvedu. Rád si zopakuji obsah ze trojky, plus odjedu něco nového.
"Hot Pursuit nějaké ty mouchy, NFS IV je všechny jednou ranou rozmázlo" Hm, tak to jo. Ve všem je to o třídu horší, než její předchudce. Sice to má destrukční model, ale auta vypadají jako na špalkách.
Premyslim, proc tomu do EU dali jiny nazev. Ze by Evropani v te dobe nevedeli, co znamena high stakes a road challenge prislo srozumitelnejsi? :)
Našel jsem všechny neoficiální opravy a mody v jednom balíku, které by měly zajistit zprovoznění hry i na dnešních OS. Zde názorná ukázka v tomto videu. Obsahuje to Expansion Pack s novými auty, tratěmi a dalšími věcmi. Měl by být podporován i widescreen. Odkazy jsou v informacích u videa.
Pro me osobne byl Road Challenge spolecne s U1/2 nejlepsimi NFS dily. Takovy Undercover nebo Prostreet... fail, garbage.
Těžko říct, ale Hot Pursuit mě též bavil více jak Road Challenge... O Porshe nemluvě...
Docela mě zaráží proč je Road Challange hodnoceno o tolik hůř, než Hot Pursuit. Vždyť má prakticky všechno co má NFS3 plus ještě spoustu věcí navíc