Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.

Diskuze

@Shoggot (15.02.2019 12:37): +1, krásně řečeno.

@valcik (15.02.2019 12:59): Ruský dabing tam je a zní dobře. Ale nevím jestli jsou nadabovaný i všechny dialogy ostatních postav (jak tam stojí a kecají spolu). Pokud ne (jako v LL a 2033), tak je to jaksi na hovno.

@Cobot (15.02.2019 12:29): ale safra, vždyť ani v Metru nehraješ "sebe". Hraješ Artyoma. Kterej mluví. V intru a loadingách. Kterej má mít charakter. Kterej má manželku, co by si s ním ráda pokecala. Nebo jinak. Mě by nevadilo, kdyby nebyl nadabovanej. Ale tak mi dejte možnost co říct, klidně textově, jako ve Fallout 1/2/3/NV. Prostě abych mohl reagovat na ostatní postavy a ne jen čumět. V Metru (a Homefrontu a Singularity a...) je to absurdní o to víc, když na vás ostatní postavy říkaj věci typu "let's discuss this" nebo "Ethan, say something!!!!" když můžu jen čumět a držet hubu. Ok, pokud bych byl vocas, tak můžu křičet v obýváku na televizi. Chtěl bych vidět někoho kdo to dělá :D
@Paul (15.02.2019 08:15): jo stou osou máš pravdu ale zatím mi to nijak výrazně nevadilo - sice jsem to hrál zatím jen 2 hodiny, a co ty titulky - mě v tom intru se po chvíli přestali na chvíli zobrazovat a pak se tam zobrazovalo úplně něco jiného než bylo říkáno a ještě předtím ten překlad začal haprovat byl nějakej divnej nebo ty titulky nějak divně rozkouskovali, a stejně ti titulky se zobrazují tak blbě že jsou k nepřečtení protože ty předešlé nemizí a nabalují se na ně ty nové, takže když jsem kouknul na dění tak jsem pak nemohl očima rychle najít kde pokračovat ve čtení.

- a kdyžtak na tom ps4 myšo-klávesvém ovladači mi jde změnit rychlost té vertikální nebo horizontální osi

- ale je pravda, že jsem hru zatím nezkoušel aktualizovat - PS4 nemám momentálně píchnutou k netu.
@Paul (15.02.2019 12:14): Tak jasně že nejde o budget, to byl jen řečnická...

Píšeš Resp. jakoukoliv hru, kde jsou postavy, který se mnou mluví, ale já můžu jen čumět, kejvat, a dělat co mi říkaj.

Ok a s nadabovanou postavou to vypadá tak, že na tebe mluví a ty můžeš jen čumět, kejvat a poslouchat co vypouští tvoje pusa i když to jsou třeba kokotiny a dělat co ti říkaj.

Chápu jak to myslíš, ale to spíš souvisí s tím jak je ten příběh a postavy kolem udělaný. Ano když je postava dabovaná tak je to asi filmovější. Jenže jakmile jí dáš dabing už to nejsi ty (mizí to FP (S)). Už nehraješ za sebe, ale za týpka, kterého někdo vytvořil. Dal mu hlas, intonaci, charakter, styl chování, atd.

Je to holt subjektivní, ale u mě u FPS vítězí nedabovaná postava. I když samozřejmě těch debilních situací jako v Call o Duty, který tim občas vznikaj si všímám a jo nepůsobí to dobře. Ale podle mě jde o to jak je to udělané. Třeba v tebou zmiňovaném HL mi to nevadilo vůbec. Právě naopak.
@Paul (15.02.2019 12:14): Je to titul od titulu. Doom Slayer proste mluvit nemuze, protoze kdyby mluvil, tak uz to nebude takovy borec. Vubec si nedokazu predstavit jaky by mu dali hlas. Uz to, ze mu dali ksycht, byt treba ne primo ve hre, je spatne. Ted hraji Far Cry 5 a tam ten dabing hlavni postavy take nechybi. Alespon me ne. Tam to dle meho udelali tak nejak nenasilne, neni to tak, ze vedete dialog, oni vam jen neco povidaji, zadavaji ukol, takze vlastne co bych jim k tomu povidal.

"napsat a nadabovat ho kvalitně je prostě ideální řešení" Sto lidi, sto chuti. O to tezsi to je, kdyz spousta lidi ma zjevne pri hrani FPS pocit, ze to oni jsou tou postavou. O to tezsi je ten dabing a dialogy napsat tak, aby to vsem alespon jakz takz vyhovovalo.
@Cobot (15.02.2019 12:04): Protože v FPS hrách si tou hlavní postavou ty a když hrdina kecá, tak to nemusí být v souladu s tím, jak bys reagoval ty, což pak kazí zážitek. Aspoň takhle tenhle "nešvar" chápu já a docela ho i respektuji. Což je taky jeden z důvodů, proč nevyhledávám first person hry.

U third person akce naopak prožíváš příběh oné postavy, jelikož ji vidíš, takže zde mi pak chybějící dabing vyloženě vadí.
To je ta dnesni doba, hry museji byt imerzivni, a kdyz nejsou je zle. Metro bez dabingu je jako kdyz si privedes domu holku a zjistis za ma pindika, imerze v haji :)

Dnesni hraci jsou takovy slecinky, hra jede jen 59 fps, blikne jeden pixel a 5/10:)
@Cobot (15.02.2019 12:04): Pro mě to byl problém od doby kdy jsem hrál HL. Resp. jakoukoliv hru, kde jsou postavy, který se mnou mluví, ale já můžu jen čumět, kejvat, a dělat co mi říkaj. V Doomovi mi to nevadilo, protože tam žádný postavy na pokec nebyly :)
A s budgetem to jak píšeš nic společnýho nemá. Je to prostě designový rozhodnutí, který se asi lidem v 4A líbí, ikdyž jiným lidem přijde naprosto retardovaný.

(z druhý strany - možná lepší nemluvně než dementně napsanej a namluvenej protagonista - ale napsat a nadabovat ho kvalitně je prostě ideální řešení, aspoň pro mě)
Najednou se z nedabovaneho hrdiny v fps stal hroznej problém. Z jakého důvodu to je asi u 90% fps her takhle? Máte nějakou empatii a představivost? U TPS to bývá naopak. Proč?

btw: nechci tu Flame zda je to dobré nebo špatně. Pohybuje se tu pár lidí co na hrách dělaj. Mohl by to někdo z nich vysvětlit? Peníze za dabing v tom hrát roli nebudou...
První dojmy výborný. Spustím hru a zamrzne na splash screenu. Killnu process, spustím podruhé, zkouknu intro a zamrzne při ingame cutscéně ve stylu je potřeba hard reset.
Ok, snížil jsem overclock grafiky, spustím potřetí a už běží dobře (60) a stabilně.
Jenže. Ačkoliv gamepad input lag nemá, tak je v prdeli samotná sensitivita. I na max nastavení je příliš nízká a jako bonus má vertikální osa dvakrát nižší sensku než horizontální, což je pro mě strašnej vopruz. Snad si z tou senskou půjde někde v ini souborech pohrát. Jinak dojmy z intra dobrý až na toho mute dementa Arťoma, jak se dalo čekat :)
Autoři uvádějí, že minimum je Core i5 a GTX 1050. Mám chuť to zkusit na nějakém starším železe. Nechcete mi to Metro někdo koupit? :)
@účet smazán (14.02.2019 12:33): kdyby hráč skutečně hrál němou postavu a bylo to příběhem vysvětlený a postavy to reflektovaly, tak by mi to vůbec nevadilo. Ale když Artyom žvatlá v loading screenech a postavy předstíraj že mluví...to je na pěst :)
@Allin (14.02.2019 11:03): "Nejhorší ale je jak samotní vývojáři na to upozorňují, odkud si Artyome? ticho , co ty na to Artyome? A zase ticho...."

tohle je na přesdržku. Když už jsem takovej designérskej retard že v příběhový hře plný mluvících NPCček nedám protagonistovi možnost mluvit (je jedno zda s dabingem nebo bez), tak na to aspoň neupozorňuju. V tomhle byli přeborníci v DICE s Battlefield 4, kde protagonista je vůdce vojenský jednotky, který nemůže nic říct, takže všechny příkazy dávaj jeho podřízení..
Ve 2033 to beru taky .. budiž .. ale už v tom LL mě to štvalo a přesně jak říkáš ... nejednou jsem narazil na nedomyšlené "rozhovory" s němým Arťomem :D
A tak to bude i do třetice všeho tichého a nemluvícího .. škoda co už.
No s tím mluvením si práci dát mohli, jako beru v 2033 byl pokakánek a Last light by se taky dalo překousnout, ale v exodu už je to ostřílený voják. Neříkám, nepotřebuju sálodlouhé dialogy, ale prostě něco, třeba styl Bioschok infinite... Nejhorší ale je jak samotní vývojáři na to upozorňují, odkud si Artyome? ticho , co ty na to Artyome? A zase ticho....
Já nevím to je taková móda že ten hlavní hrdina nemluví, nebo fakt nemluvil ani v té knižní předloze?, nebo se jen opičej po HL, jo a v tom ruském filmu točeném z pohledu první osobo - ten týpek taky vůbec nepromluvil, vlastntě. Ten první čas, kdy jsem musel omráčit nějakého nepřítele - mi to ukazovalo abych zmáčknul čtverečk, ale ve skutečnosti jsem musel zmáčknout R3, ale později mi ten čtvereček zafungoval na jiného maníka.

už mám mašinku - ale asi si celý ten začátek znovu zópáknu. Ty nepřátele v těch plížících částech jsou (někdy) slepý jak polena.

hudba z hlavního herního menu: odkaz

Jo a hádám správně že tam není ani ten jednoduchej systém krytí a vykukování zpoza překážek jako třeba v RDR 2?
@Paul (13.02.2019 21:01): Aj DLSS vyzerá dobre, konečne sa začínajú využívať Tensor cores. Screen s radou okien v hornej časti obrázku vyzerá s AA ako prepálený bloom, DLSS to okrem vyhladenia krásne upraví a rozlíšenia pod 4K majú +20% FPS.
@Paul (13.02.2019 23:13): a zkoušel jsi stará Metra na ovladači? Já nedávno zkusil 2033 a ač se řadím k těm, kteří by gamepadem hráli vše krom strategií, tak u Metra jsem nevydržel hrát a hned jsem to odinstaloval. Hraje se to prostě blbě.

Tak jako doufám že zde to nebude 1:1 ale alespoň trošičku lepší.
@kuler91 (13.02.2019 23:01): no protože mě víc baví hrát na TV, je to pohodlnější, imersivnější a většina her na gamepadu jede ok :)
A jo v rudovo videu je dost ten input lag vidět, plus 30fps a motion blur..
@Paul (13.02.2019 22:42): Pokud nejsou money problém, tak se divím, že si ještě něco "lepšího" nevzal ... hraješ dost her, určitě by se ti to vyplatilo.
Jinak Rudo ... koukal jsem chviličku a už z toho videa cítím solidní input na té PS4 i přes tu tvojí "myš" ...
Asi počkám pár měsíců, než vylezou nějaké zajímavější monitory a pak si to zahraju, nemám teď na to ani tolik času a hrát to večer po 1-2 hodinách se mi nechce.
@kuler91 (13.02.2019 21:32): mám trochu dilema. Četl jsem, že je tam s gamepadem i jakejsi input lag či co. Hrát to na 24" se mi nechce, ale zároveň bych to chtěl dát na myši. Asi budu muset kromě grafiky koupit i nějakej novej 34+ monitor :)
Tak to zkouším trochu hrát - štve mě: nemožnost nastavení ovládání - aspoň já to nastavení ovládání nikde nevidím, nevím jak jinak deaktivovat běhání než aktivováním a následném deaktivování skrčení se, ty titulky jsou nějaké zprasené - nezobrazují se jak mají, nebo se nezobrazují vůbec a ten český překlad mi přišel nějakej divnej - no tak jsem prostě ty titulky vypnul a nahodil angličtinu (chtěl jsem to hrát v ruštině) pro dabing a následně i pro texty. A stejně je těžké sledovat dění a ještě číst ty pidi titulky, ale možná že jdou nějak zvětšit.

intro a troška hraní - schválně točeno kamerou: video


@kuler91 (13.02.2019 21:46): Pravda :)) já se popravdě vyhýbám střílečkám na konzoli jak čert kříží a u Metra nám nic jiného nezbylo, takže jsem s tím měl docela problém někoho střelit. Ale asi na třetí pokus se to už dalo, ale osobně bych do konzolové verze stejně nešel (čistě osobní preference).
Náhodou, mně se to s RTX hodně líbí, jak Paul postnul ty odkazy.. akorát se bojím, že na 4k při 60 PFS si to zahrajeme tak za 10 let, až vyjde GeForce 6080Ti za 50 tisíc :D