Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.

Metro Exodus - The Two Colonels

20.08.2019
19.11.2019
18.06.2021
67
48 hodnocení Platformy
Žánr

Forma
placená hra
Rozsah
rozšíření
Multiplayer
ne

The Two Colonels je první rozšíření pro first-person akci Metro Exodus, ve kterém si na rozdíl od původní hry zahrajeme za plukovníka Khlebnikova z divize Spartan Rangers. Jedná se o lineární kapitolu, jejíž největším lákadlem je nová zbraň (plamenomet) a především klaustrofobické oblasti, které dobře známe z předešlých dílů série Metro.

Příběh se celý odehrává na území Novosibirsku, kde jako již zmíněný plukovník Khlebnikov se vracíte ochránit svého syna, který zůstal doma, zatím co se s lidmi kolem děje něco divného. Stihnete to včas?


Poslední diskuzní příspěvek


Nejlépe hodnocené komentáře

  • PC 65
Milý čtenáři, pro cestování metrem v budoucnosti ti dám jednu radu. Kup si lítačku a když se kolem tebe něco šustne, nehleď nalevo, napravo a upaluj! Tady máš plamenomet...

Tento skromný přídavek uspokojí nejednoho pyromana, neboť kromě jedné přestřelky, která se tak nějak odehrává sama a v které mě napadla spásná myšlenka - zkusit vůbec nevystřelit, budete hodně upalovat. Různá zmutovaná zvířátka, převážně obří červíky, pak také sliz na stěnách, sliz na stropě, zaslizené dveře, žebříky obalené ve slizu a tak. Jeden by až řekl, že dost bylo spalování fosilních paliv a někdo by už konečně mohl vynalézt plamenomet na baterky. Do Metra však stále proudí Putinův plyn, takže o nedostatek paliva nemusíte mít strach.

Procházení v úzkých, temných koridorech a podzemních chodbách evokuje návrat k prvním dílům Metra, avšak vzhledem k tomu, že doba pokročila, trošku více bije do očí, že hlavní hrdina je dosti nemotorný - nedokáže nic přeskočit, ani podlézt. Tedy pokud tam není kulantně schovaný scriptík. Explorace prostředí se také musí omezit na prosté okukování pěkné grafiky a zírání na hru světla a stínů. Jinak engine neumožňuje prakticky žádnou interakci, či manipulaci s předměty. Ale to není u této herní série žádná novinka, jen pouze ve stísněných interiérech tento atribut vystupuje více do popředí.

Na poměry mini-DLC o 2-3 hodinách herní doby se dočkáte několika minut "interaktivního filmu", tedy in-game animací s možností zakouřit si u nich cigaretu, nebo vypít čaj (předpokládám, že se jedná o mix s vodkou). Dialogy jsem už u původní hry označil jako slabší část hry a tady tomu není jinak. Osobně jsem nenalezl motivaci, proč příběh DLC sledovat, natož prožívat, ale třeba konzumenty ryze béčkových akčňáků a hororů potěší.
+20
  • PC --
DLC na dvě hodiny, které popisuje příběh otce Kirilla z původní hry. Chlebnikov oproti Artyomovi dokonce i mluví a je pěkné, že si autoři uvědomili svůj kardinální přešlap s němým hrdinou...

Příběhově DLC pěkně doplňuje původní hru, ale s hratelností už je to horší. Lineární koridor v podzemí nemá čím překvapit, na povrch se v rámci hraní nedostanete vůbec. První části, v klaustrofobických kanálech, dominuje flambáčomet a nekonečné pálení všeho kolem. Poté se hra přesouvá do civilní roviny ve stanici, následována naprosto tragickou akční pasáží a krátkou "hororovu" procházkou. Vše zakončené frustrujícím soubojem s bossem, který mě stál asi dva rage-quity.

Docela mi pila krev všudypřítomná tma, k dispozici není baterka ani noční vidění a samotný plamen flambáčometu toho neosvítí tolik. Skončil jsem s gammou na maximum, abych vůbec viděl, kam jdu. Nepříjemná byla i chvíle v poslední části, kde jsem se dokázal dostat do slepé uličky, kdy z jedné strany byl nepřeskočitelný stůl a z druhé strany stojící gorila. Musel jsem konzultovat youtube, abych se dozvěděl, že cesta, kterou jsem zvolil, je špatná a ačkoli se na ni vyskytují skrypty, nejde se z ní dostat zpět.

Je škoda, že se autoři nesnažili přiblížit hratelnosti DLC Kshatriya. Seděla by tady jako prdel na lavor.... Voba Plukovníky bych doporučil asi jen zarputilým fandům Metra, jinak nemají co nabídnout.
+18
  • PC 40
Myslel jsem, že největší odpad mezi AAA hrami z poslední doby je Wolfenstein: Youngblood, kterého jsem se nepřinutil dohrát, protože jsem u jeho umořující repetivnosti trpěl, ale toto dvouhodinové DLC k (výbornému) Metru Exodus ho trumfnulo.

Hra má asi 2 hodiny, přičemž první třetině chodíte úzkými tunely, plamenometem si klestíte cestu, občas něco zapnete nebo vypnete a nebo na vás vyskočí nějaká potvora, takže musíte začít rychle mlátit do tlačítka, aby se spustila animace, ve které potvoru přemůžete (a ne animace, v níž potvora přemůže vás). Takže hratelnost a la Dragon's Lair.

Ve druhé třetině konečně dostanete normální zbraně. S nimi chodíte úzkými tmavými tunely a střílíte po nepřátelích. Ty většinou ani nevidíte, jen jejich smrtící výstřely z brokovnic na 100 metrů. Víceméně se tato část hraje sama a vy především musíte ve správný část stát na tom správném místě, aby se spustily skripty, které vás posunou dál.

V poslední části chodíte úzkými tunely v totální tmě, kde vidíte cca 2 milimetry před sebe. Když slyšíte mutanty, naslepo kolem sebe pálíte z plamenometu. A to je všecko, konec hry.

Naprosto nechápu, kde se proboha berou ty recenze, které tomu sází nadprůměrná hodnocení. Natož ty fanouškovské ohlasy tvrdící, že toto DLC je dokonce lepší než základní hra. Za mne jde o koncentrát toho, co bylo na sérii Metro úplně nejhorší a gigantický gamedesignový fail.

Pro: netrápí vás to dlouho

Proti: svírající linearita, příliš mnoho skriptovaných sekvencí, nulová imerze, černočerná tma

+17 +19 −2
  • PC 40
Velmi slabé DLC. Veškerý děj máte vlastně už vyzrazen z původní hry, pár předlouhých monologů starých plukovníků o obětování se pro rodinu tomu moc nepřidává. Z hlediska hratelnosti je to ale taky docela bída. Nudné koridory jsou ještě umocněny nejnudnější zbraní všech dob - plamenometem. Je to zbraň, u které nevidíte, na co vlastně střílíte a jestli se vůbec strefujete. Navíc ji musíte přebíjet nadvakrát (měnit nádrž a ještě natlakovat), což z toho dělá jeden z největších přešlapů v gunplay mechanikách. Čekal jsem víc.
+15
  • PC 55
Tento datadisk je spíše takovou jednohubkou s velmi krátkou herní dobou. Zapadá jako příběhová vsuvka do vyprávění hlavní linie, i když hrajete za postavu, která v hlavním příběhu figurovala jen z krátkého vyprávění. Zároveň formou sekvencí dostanete doplnění myšlenkových pochodů plukovníka Millera.

Datadisk se téměř kompletně odehrává koridorově v tunelech a budovách, což mne úplně netěšilo, ale díky krátkosti se to dalo snést. Žádný open-space se tu nekoná. Příběh se soustředí na střípky existence jiné kolonie, která má k dispozici lék proti ozáření, a jejich konečného osudu.

Dál k tomu není moc co dodat, o hře jako takové jsem napsal u hodnocení základní verze. Tento placený datadisk je takový nijaký – celková doba hraní velmi krátká, velmi drobný nepříliš záživný příběh, zbytek vyplněn vypalováním a střelbou v tunelech. Toť vše. Na Steamu stojí teď beze slevy 8 dolarů, a za ty peníze si myslím nestojí.

Pro: Příběhová vsuvka

Proti: Krátké, zapomenutelné

+14