Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.

Medieval Dynasty

23.09.2021
06.10.2022
20.04.2023
82
21 hodnocení Platformy
Žánr

Forma
placená hra
Rozsah
samostatná hra
Multiplayer
ano

Medieval Dynasty je open-world survival RPG zasazené do středověké Evropy, kterou ovládají šlechtici a duchovní. Vzájemný obchod mezi zeměmi sebou nepřinesl pouze prosperitu, ale také závist, nedůvěru a chamtivost, a tak celým kontinentem zmítá válka.

Hráč se ujímá role zcela obyčejného chasníka, který utekl před armádními náboráři, aby si mohl žít svůj život po svém. Osamocen, bez peněz i bez zkušeností se musí naučit mnoha novým dovednostem, aby v nehostinném světě dokázal přežít. Hráč může sledovat hlavní příběh, plnit vedlejší úkoly nebo jen zkoumat okolí a rozvíjet své dovednosti. Musí chodit na lov a čelit útokům divoké zvěře, sbírat rozličné suroviny a vytvářet z nich předměty a výbavu. Zároveň se musí začlenit do nové, neznámé komunity, postavit si dům, najít si ženu a založit rodinu a přispívat k celkovému společenskému rozvoji. Během hraní se mění den a noc, stejně jako všechny čtyři roční období.


Poslední diskuzní příspěvek

@strejdafido (22.10.2025 19:16): Tak to je slušné. 200% daně si ještě dovedu představit, ale to dřevo a jídlo, to musela být velkovýroba.
Trochu mě mrzí, že jsme nedali vyšší obtížnost. Nevím jestli pro více hráčů se zvedají limity,? možná i proto to bylo docela jednoduché a nějaké existenční problémy jsme neměli.

Nejlépe hodnocené komentáře

  • PC --
Když se středověk potká na pískovišti s RimWorldem, Sims, Banished, RPG a Unreal Enginem.

Dokud jsem hru nedostal darem, neměl jsem o její existenci sebemenší tušení, což je vážně obrovská škoda, protože nechápu jak jsem bez ní mohl do dnes žít?

Medieval Dynasty není rozhodně hrou, jako je Kingdom Come: Deliverance, jediné co mají tyhle hry společného, je středověk a víc se ani náhodou srovnávat nedají. Napíše-li někdo, že čekal od KDC přesně něco takového, tak je *****. Vhodné si doplňte.

MD je v předběžném přístupu, takže následující řádky berte s rezervou, vše se může a předpokládám že se i změní.

V současné chvíli zde není žádný zásadní příběh. Vystačit si budete muset s prostým konstatováním, že vaše rodina je mrtvá a je na vás, jak si nyní zařídíte vlastní život. Jste nasměrováni do oblasti, kterou ještě nezasáhli války a kde si lidé žijí více méně poklidným životem. To je vše a stáčí to. Úvodní hudba vás naladí do správné dobyvatelské nálady a jde se na věc.

Z kraje to vypadá, že jste se ocitli ve středověkém RPG, připomínající, tedy aspoň mě, Dungeon Siege. Podle toho jak se z kraje chováte, se vám vyvíjí statistiky, na řadu přijde socializace s místními a chvilku přemýšlíte, že to asi bude mít příběh, když tu náhle hledáte místo, kde budete stavět svou vesnici. V tu chvíli je to Banished, když se plynule dostanete náboru obyvatel, ještě k tomu přijde dojem připomínající RimWorld.

Náhle si uvědomíte, že se ocitáte v něčem naprosto unikátním, v předběžném přístupu?, co nejen pěkně vypadá, hudebně fantasticky naladí, ale kupodivu celkem pěkně funguje. Když tu náhle vás těžce zraní vlk a dorazí útok kance. Hra končí!

No, záleží na přístupu, buď nahrajete poslední uloženou pozici a nebo začnete znovu. Ne to na vás. Jako ostatně všechno.

Hra to rozhodně není, už teď, na krátkou chvíli a dá se předpokládat, že se bude ještě plnit dalším obsahem. I když základy už jsou pevně dané.

Lesy jsou rozmanitou kombinací jehličnanů a listnatých stromů. Prohánějí se zde skupiny rozličné zvěře, vlci, medvědi, srny, kanci, lišky, zajíci. Rostou zde byliny, houby, bobule.

Vesnice jsou naplněné lidmi, kteří si rádi promluví, filtrují, rozlišují respekt a náklonnost a sem tam pro vás mají i úkol, případně jeden prevít se dožaduje daní.

Vaše vesnice vyžaduje domy, dílny, sklady, pole. Současně je potřeba myslet na obyvatele, krmit je, šatit je, udržovat v bezpečí a i ti pro vás mají různé další úkoly.

Různá roční období se střídají v neúprosném tempu a každé má specifické vlastnosti jak na něj bude reagovat okolí. Na jaře si máknou farmáři, v létě všichni , na podzim bylinkáři a v zimně dřevorubci a lovci.

Celkový dojem se pak počítá jako body dynastie, které vám odemykají další kapacity města a každá profese, specializace, rozvíjí váš strom dovedností a odemyká další technologie.

A jako celek vás to kompletně pohltí už teď. A to jsem nezmínil, že jako vrchol všeho je vybudování vlastní dynastie, čehož je základem manželka a potomek, který po vás vše zdědí. O manželku je třeba se starat nebo vám jednoduše zdrhne i s potomkem a vaše dynastie skončí. Než vás však bude trápit tohle, můžou vám do té doby zdrhnout všichni vesničané, což bude mít stejný efekt.

Nechtěl bych chválit dne před východem, ale tohle je hra, která rozhodně zaslouží podporu, vyzkoušet a další bedlivé sledování co ještě přinese, protože potenciál je ohromný. Všechna čest, když si člověk vezme, že na tom dělá malé Polské studio.

Jo a málem bych zapomněl. Ve hře je i v základu čeština, ale je třeba ji brát s velkou rezervou, ostatně jako celou hru. Obojí je v předběžném přístupu a má své mouchy.

Pro: Komplexní pískoviště s mnoha způsoby vyžití, epická hudba, nádherný vizuál

Proti: Předběžný přístup, občasné bugy

+20
  • PC 80
Jako velký fanoušek survivalů jsem si nemohl tento středověký kousek nechat ujít. Hlavní cíl je postavit si a vylepšovat vesnici. Nic víc, nic míň. Nečekejte žádnou velkou akci nebo holý boj o přežití. Na druhou stranu, zvelebování vesnice je skvělé.

Na začátku máte na výběr dvě mapy (v každé jsou různé questy atd.). Multiplayerová je ale jen jedna, takže jsme s bráchou hráli tu. Je také na výběr spousta možností jako délka ročních období, můžete si zvolit absenci hladu, nesmrtelnost a spoustu dalších věcí. Dal jsem normální obtížnost bez dalších úprav, zpětně bych volil vyšší obtížnost.
Začínáte klasicky sbíráním klacíků a kamenů, postavíte sekeru, kladivo a už se staví váš první dům. Nutno říct, že stavba a správa vesnice je dokonalá. Vše je vyladěné do nejmenších detailů a stavitelští puntičkáři si přijdou na své. Jakmile se vám totiž vesnice rozrůstá, přijímáte nové obyvatele a každý musí někde bydlet a mít nějakou práci. Zároveň ale stoupá spotřeba jídla nebo dřeva zimu. Můžete mít také domácí zvířata, ty jsou fajn (ačkoli rozdíl mezi oslem a koněm je naprosto minimální, eh).
Vaše postava má několik skillů, které si zlepšujete jejich prováděním. Zde mi to přišlo značně nevyvážené, protože třeba výrobu máte na maximu velmi brzy, kdežto lov nebo diplomacie (kde jsou nejlepší perky) je extrémně těžké vymaxovat a po 70 hodinách hraní jsme se tomu ani nepřiblížili.

Ve hře se nacházejí bandité, ale jejich loot je slabý a není moc motivace je likvidovat. Navíc s lukem a kuší mi to šlo jak po másle a absolutně nebyla třeba high-end výbava, která moc netuším, k čemu je. Ve světě se pohybuje spousta zvěře, ale opět to má nevýhodu - když zabijete zajíce, dostanete maso a kůži. Když zabijete medvěda, dostanete hodně masa a hodně kůže (která je stejná jako u zajíce).

Hru jsme ukončili rozpačitě. Ve vesnici zbývalo odemknout posledních pár budov, když jsme zjistili, že ten minulý quest byl poslední a už není motivace dál pokračovat. Můžete čekat na odemčení všech možností, vylepšovat si vesnici k dokonalosti nebo si zlepšovat skilly. Nic z toho už nás ale nemotivovalo dál hrát.

Bavilo mě to, ne že ne. Přesto si myslím, že hra má na víc a některými vylepšeními by mohl být zážitek ještě větší. V mém žebříčku to na Valheim nebo The Long Dark nemá. Ale komu se líbí pěkná reálná grafika a propracované budování vesnice, bude nadšen. Řekl bych, že hra celkově by mohla sedět holkám, i moje dcera se už dotazovala, zda by si nemohla zahrát.

Pro: grafika, správa vesnice

Proti: málo blbůstek na zkrášlení vesnice, málo questů, trošku nedotažený potenciál, čeština je Al

+9