Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.

Mass Effect

84

Diskuze

« Novější Starší »
@SilentWolf (08.04.2018 20:47): To bych neřekl, že byla blbost, ale spíše nepoctivost :-) Já dostával rady od vás, takže jsem věděl do čeho jdu, ale je fakt, že myslím i hra ke konci na to narážela, ale teď si nejsem jistý.
@Cathan (09.04.2018 00:00): tak ja netvrdil ze neni. Ledacos z rpg tam je a rict ze to je strilecka je blbost ale z moji herni natury to nemuzu nazvat ciste rpg, musi tam jeste neco byt..akcni, osekany, zjednoduseny atd.
@Gordon (08.04.2018 23:55): Jo, ME má o něco akční souboje přesto pořád nevidím důvod proč třeba KoTOR nazývat RPG a Mass effect jako něco s RPG prvky. Ty jsi to předtím řekl dobře - jedná se o Akční RPG, ale ani jedno tam nehraje vyšší roli.
@Gordon (08.04.2018 23:39): To máš samozřejmě pravdu, ale myslím, že Mass effect má vše co má být dobré RPG, třeba že ne skvělé. Ale díky těm střelným zbraním to možná tak úplně nejde říct každému s čistým svědomím. Ostatně, nakonec vidím i pramálo rozdílu mezi ME a KoTOR.
@Gordon (08.04.2018 23:33): No, objektivně je Zaklínač lepší hra než Mass effect 1. Ale zase Mass effect 2 je lepší než Zaklínač 1 a 2. Ale Zaklínač III je strčí do kapsy všechny xD

Nakonec chci říct hlavně tohle - možná, že kdyby Mass Effect nebyl sci-fi ale fantasy, ale ve zcela stejném stylu, vůbec by tahle diskuze o RPG neproběhla. Myslím, že hlavní problém je právě to, že je to sci-fi se střelnými zbranění a to vyloženě evokuje říct "ne, to není RPG ale střílečka s RPG prvky"
@Gordon (08.04.2018 23:21): Takže Zaklínač I není RPG? I tam se nemůžeš vracet do starých lokací. A hlavní dějová linie je taky jen jedna, stejně jako v Mass Effect (kde se ale dá plnit víc věci najednou, stejně jako v Zaklínači). Není to přímočaré jako akční střílečka. Ale s těmi planetami souhlasím, to byl největší minus ME1 - opět viz můj komentář.

@Charllize (08.04.2018 23:22): Statistiky jsou i v akčních hrách, to ani z daleka není doména RPG. A Assassin či Horizon jsou právě hry s RPG prvky, zatímco Mass effect je RPG. Akční, ale je RPG.
@Cathan (08.04.2018 23:11): ja ti to neberu. Me to ale nestaci. Obvzlast kdyz prvni dil plno tech veci mel. Za mne byla dvojka krok zpet.
Statistiky v rpg byt maji je to jedna z veci ktera je odlisuje jako plno dalsiho. Vadilo mi to i u Skyrimu a kdekoliv jinde.
Ale dneska je rpg kde co..asasin, horizon..takze at je klidne i ME. Ja si stejne rpg predstavuju jinak.
@Cathan (08.04.2018 23:11): Tim jsem zjednodušoval, nechtěl jsem psát složitě, myslel jsem tím to že ve správném RPG můžeš být čímkoliv kdykoliv kdekoliv, prostě se můžeš sebrat a jít dělat něco jiného, můžeš hrát rovnou několik dějových linek. to ME opravdu nemá a neobydlené planety nejsou to čím bych hru pasoval na plnohodnotné RPG, na těch planetách je totiž velký prd, je to generická krajina 3x3 km a můžeš tam najít jen kovy a collectibles. ME je prostě víceméně příma linie vpřed.
@Gordon (08.04.2018 22:47): Tak to vůbec neberu, právě naopak, skill tree rozhodně nedefinuje RPG. Ale odcupitání na druhou stranu mapy taky ne (a když už jsme u toho, co jsou neobydlené planety k ničemu v ME?). Samozřejmě, že se jedná o Akční RPG, ale to je stále Akční a RPG. Ne střílečka s RPG prvky nebo akční hra s RPG prvky. To zcela odmítám. To je kupříkladu Tomb Raider - ale rozhodně ne ME.


@Charllize (08.04.2018 22:24): Statistiky nemusí v RPG být.
Inventář se vším potřebným existuje.
Ani návrat do starých lokací nemusí v RPG být.
Hry od BioWare mají přesně ty dokonalé mechaniky rozvoje postavy co stačí - morální vývoj, příběhový vývoj, a vývoj schopností s možností specializace.
Poradna explorace?

Je těžký si říct že ME je zajímavým hybridem mezi RPG a Akcí?

@Cathan (08.04.2018 22:14): Ano, ale pojem Role Playing Game musíš brát trochu jinak než že jakmila to má skill tree tak je to RPG a v ME pořád kráčíš po jasné stezce, nemůžeš si jen tak vzít sakypaky a odcupitat na druhou stranu "mapy" jako třeba v Morrowindu.
@Cathan (08.04.2018 22:14): potrebuju vic herniho balastu abych si pripadal jako v rpg. To co pises mi na to nestaci.
Kde jsou statistiky? Kde je inventar ? Proc nemuzu do lokaci kde jsem uz byl? Proc tam neni zadna poradna explorace? Kde jsou nejake hlubsi mechaniky rozvoje postavy ?atd
Co podle vás tvoří RPG prvky? To přeci není jen vývoj postavy ale i kontakt hlavní postavy se světem v kterém se pohybuje. Mass effect rozhodně není střílečka s RPG prvky ale RPG střílečka.
@CrocoRay (08.04.2018 20:19): osekání RPG prvků byl zrovna v této trilogii krok vpřed. A taky si nepamatuji ani na žádná hluchá místa ve dvojce a trojce. Mě u dvojky hlavně hodně pomohlo to, že jsem měl hořký ending kvůli vlastní blbosti. (kašlal jsem na upgrady lodi).To od té doby žádná jiná hra nezopákla a je to dost škoda.
@Charllize (08.04.2018 20:08): Trojku jsem bral jako akční střílečku s RPG prvky. Ale ono mi to přišlo, že i dvojka už na tomhle principu běží, akorát ta trojka se mi líbila v tomhle nejvíce.
@CrocoRay (08.04.2018 19:55): me dvojka prisla tak jina ze jsem ji odmital hrat. Az po letech jsem ji dal sanci se vsemi dlc..a bylo to nakonec docela dobry. Trojka se svou volbou hrat ji jako rpg nebo akcni strilecku u me uz od zacatku na ruzich ustlano nemela.
@SilentWolf (08.04.2018 18:31): Zrovna jedničku jsem jako jedinou prošel dvakrát a přijde mi to jako takový start s tím, že pokud chce člověk začít znovu, tak musí všechno :-) Ale chápu tě a musím uznat, že dvojka dost pokročila a převedla akci už jinde a celková hratelnost je lepší. Co se ale týče toho příběhu a celkové atmosféry, tak jednička mi přišla taková nejdusnější a nejtemnější. Jen mě tam štvalo dost věcí jako vedlejšáky, že měly generické prostředí, ale na vše jsem si zvykl.

@Gordon (08.04.2018 18:41): @kiwizak (08.04.2018 18:46): Na vás budu reagovat dohromady. Jako určitě je možné, že Andromeda na tom bude nejlépe a pokud je to pravda, tak bych si ji možná měl zahrát, když mě všechny tři díly bavily. Snad jen hlavní hrdina je takový mamlas, ale myslím, že na to všechno ostatní bych si i zvykl. A co se týče prostředí, tak to určitě věřím, že je nejlepší v Andromedě. Tam je velký časový skok mezi těmi díly a technologie by měly jít kupředu. Ale schopnosti třeba zase tak neprožívám. Mně stačí klasické střílení a pak vylepšování vlastností s tím spojených (odolnost, brnění a další podobné věci).
Me ruzne nablblosti prijdou ve vsech dilech na stejno. Jen andromeda se mi lip hraje. A kdyz se na ni podivam bez hloupeho porovnavani s trilogii vychazi mi jako fajn hra. Jako jedina ma skutecnej pocit space exploration s velkym pribehovym pozadim navrch. Je skoda ze ji komunita zazdila a pridavky pripadne pokracovani jsou u ledu. Potencial udelat z toho treba dalsi trilogii tam je a melo to tak i byt. Jen si holt z toho lidi museli delat srandu tak holt nebude nic. Jaka to hloupost.
@Sadako (08.04.2018 16:12): Dvojku bych zkusil být tebou ještě. Je zdaleka podle mě nejlepší v mnoha ohledech.

A na obřího terminátora si právě tam počkej, to tam nějaký writer musel vydupat jako trolling (je to tak skvělé, že celý následující díl o tom nikdo nemluví, nikdy se to neřeší, všichni dělají, jakoby se to nestalo).

Stále nepůjde hrát za Sheparda tak, aby nepůsobil jako úplný debil, ale i v tom to má kouzlo pak.
@Gordon (08.04.2018 18:41): Mně vlastně celý ten jeho koncept nikdy moc nevadil. V podstatě jsem za něho byl ještě rád, vzhledem k tomu, že trojka žádný finální boss fight nemá. (Pokud nepočítáme udatného Marauder Shields :D )
@CrocoRay (08.04.2018 18:22): Lepší je otázka. Boj není tolik o krytí se jako o pohybu. Po hraní Andromedy mi dost trvalo zvyknout si, že nemůžu skákat a pohybovat se volně i vertikálně. To je rozhodně akčnější a zábavnější. Další rozměr. Schopností je mnohem více (až moc, i s využitím profilů), takže je to takové pestřejší. Souboje spolu s designem planet jsou rozhodně nejlepší věci na Andromedě, podle mě.
@CrocoRay (08.04.2018 18:22): Já bych rád doporučil dvojku a trojku, ale pokud se někomu hnusí už první díl a postavy v něm, tak to asi nemá moc cenu. Já si tu infantilnost tehdy užíval - byl to takový Bioware standard a žral jsem to - stačilo to. Humor občas sedl, zejména ve dvojce a jako Renegát - v Andromedě je takový ten prdící humor (nebrat doslova). A chování a motivace postav... no... k tomu tématu bylo řečeno už mnoho a je to jako sypat sůl do rány. :D

Ale akce byla fakt dobrá no. Jen kvůli tomu ale hry nehraju.

Jinak bych ale fakt v případě opáčka "trilogie" začal dvojkou rovnou. Jednička je jiná. Je dobrá, mám ji rád, ale znovu ji hrát nechci už.
@SilentWolf (08.04.2018 18:12): Já Andromedu nehrál, ale určitě je lepší v gameplayi než třetí díl? Trojka měla luxusní akci a bylo to fakt stylové. Jako mně se líbila i jednička svou těžkopádností, ale myslím, že ten rozdíl je tam tak obrovský, že trojka by se takhle po hratelnosti Sadace mohla líbit více než Andromeda. Ale zase tohle je trilogie a skákat mezi díly, kde se klade důraz na příběh, to je taky blbost, takže možná je v tomhle zase lepší zkusit Andromedu.
@Nikdykde (08.04.2018 12:10): Tady stačila jedna kritická recenze a hned ty uražené reakce, wow. Tak zkusíme tvou taktiku: co ses urazil?! to nedokážeš unést fakta?! zase další ublíženec, to nemá cenu cokoliv vysvětlovat.

A teď vážně, zkus trochu argumentovat bez těhle arogancí, proč si myslíš že to nenavazuje. Btw to že se postavy nějak vyvíjejí fakt není chyba, tak už to bývá a je jasné že se trochu změní. například Liara která z mladé archeoložky díky záchraně shepardem začne získávat vliv a nakonec se z ní stane shadow broker.
Už jsem zase na gestapu. To a DA nikdo vysvětlovat nebude a nemusí, protože si dupne, a navíc je tu skupina sektářů co se v tom navzájem podpoří – ale já jsem hned jen hejt a mám okamžitě všechno vysvětlit :D

Ne chlapci, takhle se nejedná.
@Nikdykde (08.04.2018 11:26): Wow, krásný "hejt", pokud bys dával pozor tak v jedničce má reaper aktivovat citadelu a proměnit ji ve vysílač do kterého by přišli ostatní, byl zničen a skoro všichni pořád věřily že mělo jít o převrat Sarena. Dvojka přímo navazuje na jedničku a objevují se indokrinovaní "colletoři", šéf Cerbu jediný vidí souvislosti a tak vynaloží nemalé zdroje na to aby je "zlikvidoval", ve trojce pak už zaútočí z okraje galaxie protože původní plán nevyšel a jeho náhrada byla taky zlikvidovaná, co na tom nechápeš?
jeden díl popírá ten druhej. To co je v jednom hrozba, se v druhým změní na něco co staví obřího terminátora a ve třetím to sestřelíte v aréně 150x30 metrů. Několik z nich.

Mění se i celý motiv přežití, mění se i chování a motivy jednotlivých postav. Nebýt té atmosféry a hlavně protože nic jinýho neexistuje a nemá to žádnou konkurenci, ani zdaleka by to taková ocenění nedostalo.

Hrál jsem to od prvního dílu, ten několikrát, ale už u druhého mne zaskočilo jak je všechno zase jinak a málokomu to vadí. A trojka, trojka pro mne ani neexistuje.

Tady stačila jedna kritická recenze a hned ty uražené reakce, wow.

Je to prostě jen marketing a konzum. Mass Effect se dobře konzumuje, ale při bližším pohledu jsou v něm všechny dobré nápady zabity, nebo potlačeny, za což samozřejmě může hlavně neustálé změny na postech vývojářů, tvůrců a scénáristů.
Nicméně aby to šlo tak daleko, že se tu shazuje neskutečně ucelený a funkční svět Dragon Age, už je známka naprosto slepého zbožnění.
Co tu blbnete? Dragon Age má naprosto neuvěřitelně rozpracovaný lore, nádhernej detajlní svět, spoustu zapamatovatelných postav. Na to Mass Effect nikdy neměl a nemá a nikdy mít nebude, protože jak to tam pořád měnili, tak to úplně zvrtali. Dragon Age má úžasnej a logickej konec, poctivý dějový linky a skutečný následky rozhodnutí, Mass Effect nemá ani na sebe nějak logicky navazující díly.

Tady už se zase jede na to, jak všichni přijali ten názor z jedný recenze (imho pouze čistě subjektivní dojen na úravni "nejsoutamcernosi"), že je to jako MMO; ver skutečnosti to ale pořádně nehráli, ale musej mít na to názor. Kristova noho, Dragon Age je obecně jedno z nejlepších a nejlépe propracovaných RPG (kde za to stojí i některé romány) a patřej do zlatýho fondu.

Mass Effect je nikdy nedodělanej sen. Hormady navzájem si odporujících scénářů. A je ceněnej hlavně proto, že nic podobnýho zatím není.
@Jab (07.04.2018 21:25): Možná to udělám po opětovném dohrání které se plánuje a po sepsání mé ultimátní recenze. Ale, já vím že to bolí, a je to těžké - ale já nemusím nic co nechci xD
Ostatně, tohle bude tématem diskuze až ty odebereš té příšernosti Jade Empire také nějaké to procento.
PS: Já bych to prozatím přesunul na všeobecně o RPG hrách.
@Cathan (07.04.2018 21:21): Z řad šlechticů? Když jde o holku/kluka na vdávání/ženění? :) Kór když Couslandům (jednomu ze dvou Teyrnských rodin) je řada nobility přímo podřízena? A dědička druhé teyrnské rodiny už je královna? Kámo... Nejlepší volná partie v království to byla... Kór když už starší brácha byl taky oženěnej. Jako že ti to nevadilo je tvá věc. Ale... Teď, prostě musíš jít a sundat DA:O deset procent. Ššš, já vím, že to bolí. Ale bude to tak jednoduší a uleví se ti. :(

P. S. Btw kdyžtak pokračuj v reakci u DA:O. Já si to případně najdu.
@Jab (07.04.2018 21:12): Awekening nebylo ideální, ale ta hra na konec reaguje - i když třeba jen náznaky, a mně to upřímně v Dragon age stačí. A... ačkoliv to bude vypadat jako slepé bránění srdcové hry tak... ne. Nemyslím si, že by syna/dceru jednoho z nejmocnějších šlechticů muselo poznat vetší množství lidí.
@Cathan (07.04.2018 21:04): Tak když už ti někdo tu "lore" připraví, tak to máš jako tvůrce jednoduší. To zase rozhodně. V tomhle mají SW, DnD i ty ST hry výhodu. Když pak chceš ale udělat nový "podobný" svět, tak to prostě stojí spoustu práce. Bioware to nějak cca rozvíjel dalšími komiksy, hrami i knihami. Ale prostě když se člověk podívá na ME/DA wiki, tak to proti Memory Alpha/Beta už ztrácí. Ale to už je trochu nefér tohle vyčítat prvnímu dílu série. Fér ale je říci, že dceru/syna jednoho z nejmocnějších šlechticů by mělo poznávat vícero lidí a v rámci děje (po našlápnutých originech) musí ten svět na hlavního hrdinu (a právě jeho origin) reagovat o dost více. Tohle imho vychází z té absence lore. Neb jinak bys měl soupis podřízených šlechticům Couslandům a každý jejich zástupce, předpokládám, by je znal. Ohraná výtka je s Awakening, kde je tvé zakončení původní hry víceméně jedno. A to ať už si král, Teyrn nebo královský rádce atp.
@Jab (07.04.2018 21:02): Pravděpodobně to je nakonec o tom co ve hře někdo vnímá a co ne. Mně to nikdy ani nepřišlo, a to jsem linku za lidského šlechtice hrál celou. V DA mi vadí dost věci, od tři různých postav po vzhled elfů ve dvojce - ale jak říkám, tohle mi nepřišlo.
Me nejvic uhranul World of Darkness. Skoda, ze neni s kym hrat. A dalsi videohry z toho sveta v nedohlednu.