Příběh začíná pár týdnů po událostech z posledního DLC druhého dílu, Mass Effect 2: Arrival, Shepard je dopraven na planetu Zemi, kde se má zodpovídat za své předchozí činy. Během jeho pobytu v domácím vězení ovšem dorazí Reapeři, kteří zahájí útok a Shepard se po krátké rozmluvě s aliančními představiteli znovu vydává do akce s cílem získat na svou stranu co nejvíce mimozemských ras, které by mu pomohly v závěrečném boji o planetu Zemi a záchranu veškerého organického života. Při své cestě se hráč podívá na mnoho rozličných planet a míst. Nechybí "mise" na Citadele, která je výrazně rozsáhlejší než v předchozích dílech, a podíváte se i na domovské planety několika rozličných mimozemských ras. Do každé akce si může Shepard vzít dva spolubojovníky z vlastního týmu. Pro fanoušky druhého Mass Effectu bohužel nebudou součástí stálé posádky postavy z ME2, byť se v příběhu mohou objevit a krátkou misi s vámi projít (v případě importu savů z minulého dílu za předpokladu, že ho přežily, jinak budou buď vynechány, nebo nahrazeny někým jiným).
Hra běží na vylepšené verzi Unreal 3 enginu a kombinuje v sobě nejoblíbenější prvky z prvního, tak druhého dílu. Hratelnost je tedy založena na spojení rozmanitějších RPG prvků se svižnější akční složkou. Vylepšen byl krycí systém a celkové možnosti pohybu. Hráč může nově přeskakovat nižší překážky, aniž by se za nimi nejdříve musel přikrčit. Dále dostane možnost bojovat s nepřáteli i na blízko za použití "omniblade", jakési holografické "dýky" tvořené omnitoolem. Další novinkou je možnost vybrat si na začátku hry z jednoho ze tří herních modů - příběhového (Story), akčního (Action) či Roleplay. Tyto mody následně ovlivní celé chování hry. Při Roleplay modu vše funguje jako dřív (standardní počet nepřátel, odpovědi lze volit dle vlastního uvážení), při volbě příběhového modu budou akční souboje snazší s méně nepřáteli, v akčním je pak vše podřízeno soubojům a ty jsou poté těžší, naopak volba odpovědí v rozhovorech je čistě automatická (hra volí odpovědi sama) a nelze do ní zasahovat. Vrací se také možnost nosit a používat jakékoliv zbraně a to bez omezení dle "povolání". Zbraně i zbroje lze upravit dle vlastních potřeb, jak po stránce vzhledové, tak po stránce funkční.
Ve vesmírné fázi (pohyb Normandie po vesmírné mapě) pak bude možné cestovat stejným stylem jako v ME2, ale narozdíl od ní bude třeba zohlednit, zda se zrovna nenacházíte v teritoriu ovládaném Reapery. Pokud ano, může se stát, že se za vámi nějaký vydá a vy ho budete muset buď setřást, popřípadě v krátké "mezihře" zničit za pomocí zbraní Normandie SR-2.
Ve hře je co-operativní multiplayer, ve kterém je za úkol bránit určitou pozici před nabíhajícími nepřáteli. V tomto modu můžete volit z několika povolání a ras (Lidé, Asarijky, Turiané, Krogané, Salariané). Vše je tvůrci implementováno do hry takovým způsobem, že v případě jeho hraní vám postup pomůže i v samotném SP příběhu dosáhnout lepších výsledků a lepšího konce.
Příběh začíná pár týdnů po událostech z posledního DLC druhého dílu, Mass Effect 2: Arrival, Shepard je dopraven na planetu Zemi, kde se má zodpovídat za své předchozí činy. Během jeho pobytu v domácím vězení ovšem dorazí Reapeři, kteří zahájí útok a Shepard se po krátké rozmluvě s aliančními představiteli znovu vydává do akce s cílem získat na svou stranu co nejvíce mimozemských ras, které by mu pomohly v závěrečném boji o planetu Zemi a záchranu veškerého organického života. Při své cestě se hráč podívá na mnoho rozličných planet a míst. Nechybí "mise" na Citadele, která je výrazně rozsáhlejší než v předchozích dílech, a podíváte se i na domovské planety několika rozličných mimozemských ras. Do každé akce si může Shepard vzít dva spolubojovníky z vlastního týmu. Pro fanoušky druhého Mass Effectu bohužel nebudou součástí stálé posádky postavy z ME2, byť se v příběhu mohou objevit a krátkou misi s vámi projít (v případě importu savů z minulého dílu za předpokladu, že ho přežily, jinak budou buď vynechány, nebo nahrazeny někým jiným).
Hra běží na vylepšené verzi Unreal 3 enginu a kombinuje v sobě nejoblíbenější prvky z prvního, tak druhého dílu. Hratelnost je tedy založena na spojení rozmanitějších RPG prvků se svižnější akční složkou. Vylepšen byl krycí systém a celkové možnosti pohybu. Hráč může nově přeskakovat nižší překážky, aniž by se za nimi nejdříve musel přikrčit. Dále dostane možnost bojovat s nepřáteli i na blízko za použití "omniblade", jakési holografické "dýky" tvořené omnitoolem. Další novinkou je možnost vybrat si na začátku hry z jednoho ze tří herních modů - příběhového (Story), akčního (Action) či Roleplay. Tyto mody následně ovlivní celé chování hry. Při Roleplay modu vše funguje jako dřív (standardní počet nepřátel, odpovědi lze volit dle vlastního uvážení), při volbě příběhového modu budou akční souboje snazší s méně nepřáteli, v akčním je pak vše podřízeno soubojům a ty jsou poté těžší, naopak volba odpovědí v rozhovorech je čistě automatická (hra volí odpovědi sama) a nelze do ní zasahovat. Vrací se také možnost nosit a používat jakékoliv zbraně a to bez omezení dle "povolání". Zbraně i zbroje lze upravit dle vlastních potřeb, jak po stránce vzhledové, tak po stránce funkční.
Ve vesmírné fázi (pohyb Normandie po vesmírné mapě) pak bude možné cestovat stejným stylem jako v ME2, ale narozdíl od ní bude třeba zohlednit, zda se zrovna nenacházíte v teritoriu ovládaném Reapery. Pokud ano, může se stát, že se za vámi nějaký vydá a vy ho budete muset buď setřást, popřípadě v krátké "mezihře" zničit za pomocí zbraní Normandie SR-2.
Ve hře je co-operativní multiplayer, ve kterém je za úkol bránit určitou pozici před nabíhajícími nepřáteli. V tomto modu můžete volit z několika povolání a ras (Lidé, Asarijky, Turiané, Krogané, Salariané). Vše je tvůrci implementováno do hry takovým způsobem, že v případě jeho hraní vám postup pomůže i v samotném SP příběhu dosáhnout lepších výsledků a lepšího konce.
Příběh začíná pár týdnů po událostech z posledního DLC druhého dílu, Mass Effect 2: Arrival, Shepard je dopraven na planetu Zemi, kde se má zodpovídat za své předchozí činy. Během jeho pobytu v domácím vězení ovšem dorazí Reapeři, kteří zahájí útok a Shepard se po krátké rozmluvě s aliančními představiteli znovu vydává do akce s cílem získat na svou stranu co nejvíce mimozemských ras, které by mu pomohly v závěrečném boji o planetu Zemi a záchranu veškerého organického života. Při své cestě se hráč podívá na mnoho rozličných planet a míst. Nechybí "mise" na Citadele, která je výrazně rozsáhlejší než v předchozích dílech, a podíváte se i na domovské planety několika rozličných mimozemských ras. Do každé akce si může Shepard vzít dva spolubojovníky z vlastního týmu. Pro fanoušky druhého Mass Effectu bohužel nebudou součástí stálé posádky postavy z ME2, byť se v příběhu mohou objevit a krátkou misi s vámi projít (v případě importu savů z minulého dílu za předpokladu, že ho přežily, jinak budou buď vynechány, nebo nahrazeny někým jiným).
Hra běží na vylepšené verzi Unreal 3 enginu a kombinuje v sobě nejoblíbenější prvky z prvního, tak druhého dílu. Hratelnost je tedy založena na spojení rozmanitějších RPG prvků se svižnější akční složkou. Vylepšen byl krycí systém a celkové možnosti pohybu. Hráč může nově přeskakovat nižší překážky, aniž by se za nimi nejdříve musel přikrčit. Dále dostane možnost bojovat s nepřáteli i na blízko za použití "omniblade", jakési holografické "dýky" tvořené omnitoolem. Další novinkou je možnost vybrat si na začátku hry z jednoho ze tří herních modů - příběhového (Story), akčního (Action) či Roleplay. Tyto mody následně ovlivní celé chování hry. Při Roleplay modu vše funguje jako dřív (standardní počet nepřátel, odpovědi lze volit dle vlastního uvážení), při volbě příběhového modu budou akční souboje snazší s méně nepřáteli, v akčním je pak vše podřízeno soubojům a ty jsou poté těžší, naopak volba odpovědí v rozhovorech je čistě automatická (hra volí odpovědi sama) a nelze do ní zasahovat. Vrací se také možnost nosit a používat jakékoliv zbraně a to bez omezení dle "povolání". Zbraně i zbroje lze upravit dle vlastních potřeb, jak po stránce vzhledové, tak po stránce funkční.
Ve vesmírné fázi (pohyb Normandie po vesmírné mapě) pak bude možné cestovat stejným stylem jako v ME2, ale narozdíl od ní bude třeba zohlednit, zda se zrovna nenacházíte v teritoriu ovládaném Reapery. Pokud ano, může se stát, že se za vámi nějaký vydá a vy ho budete muset buď setřást, popřípadě v krátké "mezihře" zničit za pomocí zbraní Normandie SR-2.
Ve hře je co-operativní multiplayer, ve kterém je za úkol bránit určitou pozici před nabíhajícími nepřáteli. V tomto modu můžete volit z několika povolání a ras (Lidé, Asarijky, Turiané, Krogané, Salariané). Vše je tvůrci implementováno do hry takovým způsobem, že v případě jeho hraní vám postup pomůže i v samotném SP příběhu dosáhnout lepších výsledků a lepšího konce.
Příběh začíná pár týdnů po událostech z posledního DLC druhého dílu, Mass Effect 2: Arrival, Shepard je dopraven na planetu Zemi, kde se má zodpovídat za své předchozí činy. Během jeho pobytu v domácím vězení ovšem dorazí Reapeři, kteří zahájí útok a Shepard se po krátké rozmluvě s aliančními představiteli znovu vydává do akce s cílem získat na svou stranu co nejvíce mimozemských ras, které by mu pomohly v závěrečném boji o planetu Zemi a záchranu veškerého organického života. Při své cestě se hráč podívá na mnoho rozličných planet a míst. Nechybí "mise" na Citadele, která je výrazně rozsáhlejší než v předchozích dílech, a podíváte se i na domovské planety několika rozličných mimozemských ras. Do každé akce si může Shepard vzít dva spolubojovníky z vlastního týmu. Pro fanoušky druhého Mass Effectu bohužel nebudou součástí stálé posádky postavy z ME2, byť se v příběhu mohou objevit a krátkou misi s vámi projít (v případě importu savů z minulého dílu za předpokladu, že ho přežily, jinak budou buď vynechány, nebo nahrazeny někým jiným).
Hra běží na vylepšené verzi Unreal 3 enginu a kombinuje v sobě nejoblíbenější prvky z prvního, tak druhého dílu. Hratelnost je tedy založena na spojení rozmanitějších RPG prvků se svižnější akční složkou. Vylepšen byl krycí systém a celkové možnosti pohybu. Hráč může nově přeskakovat nižší překážky, aniž by se za nimi nejdříve musel přikrčit. Dále dostane možnost bojovat s nepřáteli i na blízko za použití "omniblade", jakési holografické "dýky" tvořené omnitoolem. Další novinkou je možnost vybrat si na začátku hry z jednoho ze tří herních modů - příběhového (Story), akčního (Action) či Roleplay. Tyto mody následně ovlivní celé chování hry. Při Roleplay modu vše funguje jako dřív (standardní počet nepřátel, odpovědi lze volit dle vlastního uvážení), při volbě příběhového modu budou akční souboje snazší s méně nepřáteli, v akčním je pak vše podřízeno soubojům a ty jsou poté těžší, naopak volba odpovědí v rozhovorech je čistě automatická (hra volí odpovědi sama) a nelze do ní zasahovat. Vrací se také možnost nosit a používat jakékoliv zbraně a to bez omezení dle "povolání". Zbraně i zbroje lze upravit dle vlastních potřeb, jak po stránce vzhledové, tak po stránce funkční.
Ve vesmírné fázi (pohyb Normandie po vesmírné mapě) pak bude možné cestovat stejným stylem jako v ME2, ale narozdíl od ní bude třeba zohlednit, zda se zrovna nenacházíte v teritoriu ovládaném Reapery. Pokud ano, může se stát, že se za vámi nějaký vydá a vy ho budete muset buď setřást, popřípadě v krátké "mezihře" zničit za pomocí zbraní Normandie SR-2.
Ve hře je co-operativní multiplayer, ve kterém je za úkol bránit určitou pozici před nabíhajícími nepřáteli. V tomto modu můžete volit z několika povolání a ras (Lidé, Asarijky, Turiané, Krogané, Salariané). Vše je tvůrci implementováno do hry takovým způsobem, že v případě jeho hraní vám postup pomůže i v samotném SP příběhu dosáhnout lepších výsledků a lepšího konce.
Příběh začíná pár týdnů po událostech z posledního DLC druhého dílu, Mass Effect 2: Arrival, Shepard je dopraven na planetu Zemi, kde se má zodpovídat za své předchozí činy. Během jeho pobytu v domácím vězení ovšem dorazí Reapeři, kteří zahájí útok a Shepard se po krátké rozmluvě s aliančními představiteli znovu vydává do akce s cílem získat na svou stranu co nejvíce mimozemských ras, které by mu pomohly v závěrečném boji o planetu Zemi a záchranu veškerého organického života. Při své cestě se hráč podívá na mnoho rozličných planet a míst. Nechybí "mise" na Citadele, která je výrazně rozsáhlejší než v předchozích dílech, a podíváte se i na domovské planety několika rozličných mimozemských ras. Do každé akce si může Shepard vzít dva spolubojovníky z vlastního týmu. Pro fanoušky druhého Mass Effectu bohužel nebudou součástí stálé posádky postavy z ME2, byť se v příběhu mohou objevit a krátkou misi s vámi projít (v případě importu savů z minulého dílu za předpokladu, že ho přežily, jinak budou buď vynechány, nebo nahrazeny někým jiným).
Hra běží na vylepšené verzi Unreal 3 enginu a kombinuje v sobě nejoblíbenější prvky z prvního, tak druhého dílu. Hratelnost je tedy založena na spojení rozmanitějších RPG prvků se svižnější akční složkou. Vylepšen byl krycí systém a celkové možnosti pohybu. Hráč může nově přeskakovat nižší překážky, aniž by se za nimi nejdříve musel přikrčit. Dále dostane možnost bojovat s nepřáteli i na blízko za použití "omniblade", jakési holografické "dýky" tvořené omnitoolem. Další novinkou je možnost vybrat si na začátku hry z jednoho ze tří herních modů - příběhového (Story), akčního (Action) či Roleplay. Tyto mody následně ovlivní celé chování hry. Při Roleplay modu vše funguje jako dřív (standardní počet nepřátel, odpovědi lze volit dle vlastního uvážení), při volbě příběhového modu budou akční souboje snazší s méně nepřáteli, v akčním je pak vše podřízeno soubojům a ty jsou poté těžší, naopak volba odpovědí v rozhovorech je čistě automatická (hra volí odpovědi sama) a nelze do ní zasahovat. Vrací se také možnost nosit a používat jakékoliv zbraně a to bez omezení dle "povolání". Zbraně i zbroje lze upravit dle vlastních potřeb, jak po stránce vzhledové, tak po stránce funkční.
Ve vesmírné fázi (pohyb Normandie po vesmírné mapě) pak bude možné cestovat stejným stylem jako v ME2, ale narozdíl od ní bude třeba zohlednit, zda se zrovna nenacházíte v teritoriu ovládaném Reapery. Pokud ano, může se stát, že se za vámi nějaký vydá a vy ho budete muset buď setřást, popřípadě v krátké "mezihře" zničit za pomocí zbraní Normandie SR-2.
Ve hře je co-operativní multiplayer, ve kterém je za úkol bránit určitou pozici před nabíhajícími nepřáteli. V tomto modu můžete volit z několika povolání a ras (Lidé, Asarijky, Turiané, Krogané, Salariané). Vše je tvůrci implementováno do hry takovým způsobem, že v případě jeho hraní vám postup pomůže i v samotném SP příběhu dosáhnout lepších výsledků a lepšího konce.
Příběh začíná pár týdnů po událostech z posledního DLC druhého dílu, Mass Effect 2: Arrival, Shepard je dopraven na planetu Zemi, kde se má zodpovídat za své předchozí činy. Během jeho pobytu v domácím vězení ovšem dorazí Reapeři, kteří zahájí útok a Shepard se po krátké rozmluvě s aliančními představiteli znovu vydává do akce s cílem získat na svou stranu co nejvíce mimozemských ras, které by mu pomohly v závěrečném boji o planetu Zemi a záchranu veškerého organického života. Při své cestě se hráč podívá na mnoho rozličných planet a míst. Nechybí "mise" na Citadele, která je výrazně rozsáhlejší než v předchozích dílech, a podíváte se i na domovské planety několika rozličných mimozemských ras. Do každé akce si může Shepard vzít dva spolubojovníky z vlastního týmu. Pro fanoušky druhého Mass Effectu bohužel nebudou součástí stálé posádky postavy z ME2, byť se v příběhu mohou objevit a krátkou misi s vámi projít (v případě importu savů z minulého dílu za předpokladu, že ho přežily, jinak budou buď vynechány, nebo nahrazeny někým jiným).
Hra běží na vylepšené verzi Unreal 3 enginu a kombinuje v sobě nejoblíbenější prvky z prvního, tak druhého dílu. Hratelnost je tedy založena na spojení rozmanitějších RPG prvků se svižnější akční složkou. Vylepšen byl krycí systém a celkové možnosti pohybu. Hráč může nově přeskakovat nižší překážky, aniž by se za nimi nejdříve musel přikrčit. Dále dostane možnost bojovat s nepřáteli i na blízko za použití "omniblade", jakési holografické "dýky" tvořené omnitoolem. Další novinkou je možnost vybrat si na začátku hry z jednoho ze tří herních modů - příběhového (Story), akčního (Action) či Roleplay. Tyto mody následně ovlivní celé chování hry. Při Roleplay modu vše funguje jako dřív (standardní počet nepřátel, odpovědi lze volit dle vlastního uvážení), při volbě příběhového modu budou akční souboje snazší s méně nepřáteli, v akčním je pak vše podřízeno soubojům a ty jsou poté těžší, naopak volba odpovědí v rozhovorech je čistě automatická (hra volí odpovědi sama) a nelze do ní zasahovat. Vrací se také možnost nosit a používat jakékoliv zbraně a to bez omezení dle "povolání". Zbraně i zbroje lze upravit dle vlastních potřeb, jak po stránce vzhledové, tak po stránce funkční.
Ve vesmírné fázi (pohyb Normandie po vesmírné mapě) pak bude možné cestovat stejným stylem jako v ME2, ale narozdíl od ní bude třeba zohlednit, zda se zrovna nenacházíte v teritoriu ovládaném Reapery. Pokud ano, může se stát, že se za vámi nějaký vydá a vy ho budete muset buď setřást, popřípadě v krátké "mezihře" zničit za pomocí zbraní Normandie SR-2.
Ve hře je co-operativní multiplayer, ve kterém je za úkol bránit určitou pozici před nabíhajícími nepřáteli. V tomto modu můžete volit z několika povolání a ras (Lidé, Asarijky, Turiané, Krogané, Salariané). Vše je tvůrci implementováno do hry takovým způsobem, že v případě jeho hraní vám postup pomůže i v samotném SP příběhu dosáhnout lepších výsledků a lepšího konce.
Příběh začíná pár týdnů po událostech z posledního DLC druhého dílu, Mass Effect 2: Arrival, Shepard je dopraven na planetu Zemi, kde se má zodpovídat za své předchozí činy. Během jeho pobytu v domácím vězení ovšem dorazí Reapeři, kteří zahájí útok a Shepard se po krátké rozmluvě s aliančními představiteli znovu vydává do akce s cílem získat na svou stranu co nejvíce mimozemských ras, které by mu pomohly v závěrečném boji o planetu Zemi a záchranu veškerého organického života. Při své cestě se hráč podívá na mnoho rozličných planet a míst. Nechybí "mise" na Citadele, která je výrazně rozsáhlejší než v předchozích dílech, a podíváte se i na domovské planety několika rozličných mimozemských ras. Do každé akce si může Shepard vzít dva spolubojovníky z vlastního týmu. Pro fanoušky druhého Mass Effectu bohužel nebudou součástí stálé posádky postavy z ME2, byť se v příběhu mohou objevit a krátkou misi s vámi projít (v případě importu savů z minulého dílu za předpokladu, že ho přežily, jinak budou buď vynechány, nebo nahrazeny někým jiným).
Hra běží na vylepšené verzi Unreal 3 enginu a kombinuje v sobě nejoblíbenější prvky z prvního, tak druhého dílu. Hratelnost je tedy založena na spojení rozmanitějších RPG prvků se svižnější akční složkou. Vylepšen byl krycí systém a celkové možnosti pohybu. Hráč může nově přeskakovat nižší překážky, aniž by se za nimi nejdříve musel přikrčit. Dále dostane možnost bojovat s nepřáteli i na blízko za použití "omniblade", jakési holografické "dýky" tvořené omnitoolem. Další novinkou je možnost vybrat si na začátku hry z jednoho ze tří herních modů - příběhového (Story), akčního (Action) či Roleplay. Tyto mody následně ovlivní celé chování hry. Při Roleplay modu vše funguje jako dřív (standardní počet nepřátel, odpovědi lze volit dle vlastního uvážení), při volbě příběhového modu budou akční souboje snazší s méně nepřáteli, v akčním je pak vše podřízeno soubojům a ty jsou poté těžší, naopak volba odpovědí v rozhovorech je čistě automatická (hra volí odpovědi sama) a nelze do ní zasahovat. Vrací se také možnost nosit a používat jakékoliv zbraně a to bez omezení dle "povolání". Zbraně i zbroje lze upravit dle vlastních potřeb, jak po stránce vzhledové, tak po stránce funkční.
Ve vesmírné fázi (pohyb Normandie po vesmírné mapě) pak bude možné cestovat stejným stylem jako v ME2, ale narozdíl od ní bude třeba zohlednit, zda se zrovna nenacházíte v teritoriu ovládaném Reapery. Pokud ano, může se stát, že se za vámi nějaký vydá a vy ho budete muset buď setřást, popřípadě v krátké "mezihře" zničit za pomocí zbraní Normandie SR-2.
Ve hře je co-operativní multiplayer, ve kterém je za úkol bránit určitou pozici před nabíhajícími nepřáteli. V tomto modu můžete volit z několika povolání a ras (Lidé, Asarijky, Turiané, Krogané, Salariané). Vše je tvůrci implementováno do hry takovým způsobem, že v případě jeho hraní vám postup pomůže i v samotném SP příběhu dosáhnout lepších výsledků a lepšího konce.
Příběh začíná pár týdnů po událostech z posledního DLC druhého dílu, Mass Effect 2: Arrival, Shepard je dopraven na planetu Zemi, kde se má zodpovídat za své předchozí činy. Během jeho pobytu v domácím vězení ovšem dorazí Reapeři, kteří zahájí útok a Shepard se po krátké rozmluvě s aliančními představiteli znovu vydává do akce s cílem získat na svou stranu co nejvíce mimozemských ras, které by mu pomohly v závěrečném boji o planetu Zemi a záchranu veškerého organického života. Při své cestě se hráč podívá na mnoho rozličných planet a míst. Nechybí "mise" na Citadele, která je výrazně rozsáhlejší než v předchozích dílech, a podíváte se i na domovské planety několika rozličných mimozemských ras. Do každé akce si může Shepard vzít dva spolubojovníky z vlastního týmu. Pro fanoušky druhého Mass Effectu bohužel nebudou součástí stálé posádky postavy z ME2, byť se v příběhu mohou objevit a krátkou misi s vámi projít (v případě importu savů z minulého dílu za předpokladu, že ho přežily, jinak budou buď vynechány, nebo nahrazeny někým jiným).
Hra běží na vylepšené verzi Unreal 3 enginu a kombinuje v sobě nejoblíbenější prvky z prvního, tak druhého dílu. Hratelnost je tedy založena na spojení rozmanitějších RPG prvků se svižnější akční složkou. Vylepšen byl krycí systém a celkové možnosti pohybu. Hráč může nově přeskakovat nižší překážky, aniž by se za nimi nejdříve musel přikrčit. Dále dostane možnost bojovat s nepřáteli i na blízko za použití "omniblade", jakési holografické "dýky" tvořené omnitoolem. Další novinkou je možnost vybrat si na začátku hry z jednoho ze tří herních modů - příběhového (Story), akčního (Action) či Roleplay. Tyto mody následně ovlivní celé chování hry. Při Roleplay modu vše funguje jako dřív (standardní počet nepřátel, odpovědi lze volit dle vlastního uvážení), při volbě příběhového modu budou akční souboje snazší s méně nepřáteli, v akčním je pak vše podřízeno soubojům a ty jsou poté těžší, naopak volba odpovědí v rozhovorech je čistě automatická (hra volí odpovědi sama) a nelze do ní zasahovat. Vrací se také možnost nosit a používat jakékoliv zbraně a to bez omezení dle "povolání". Zbraně i zbroje lze upravit dle vlastních potřeb, jak po stránce vzhledové, tak po stránce funkční.
Ve vesmírné fázi (pohyb Normandie po vesmírné mapě) pak bude možné cestovat stejným stylem jako v ME2, ale narozdíl od ní bude třeba zohlednit, zda se zrovna nenacházíte v teritoriu ovládaném Reapery. Pokud ano, může se stát, že se za vámi nějaký vydá a vy ho budete muset buď setřást, popřípadě v krátké "mezihře" zničit za pomocí zbraní Normandie SR-2.
Ve hře je co-operativní multiplayer, ve kterém je za úkol bránit určitou pozici před nabíhajícími nepřáteli. V tomto modu můžete volit z několika povolání a ras (Lidé, Asarijky, Turiané, Krogané, Salariané). Vše je tvůrci implementováno do hry takovým způsobem, že v případě jeho hraní vám postup pomůže i v samotném SP příběhu dosáhnout lepších výsledků a lepšího konce.
Příběh začíná šest měsíců po událostech z posledního DLC druhého dílu, Mass Effect 2: Arrival, Shepard pobývá na planetě Zemi, kde se zodpovídá za své předchozí činy. Během jeho pobytu v domácím vězení ovšem dorazí Reapeři, kteří zahájí útok a Shepard se po krátké rozmluvě s aliančními představiteli znovu vydává do akce s cílem získat na svou stranu co nejvíce mimozemských ras, které by mu pomohly v závěrečném boji o planetu Zemi a záchranu veškerého organického života. Při své cestě se hráč podívá na mnoho rozličných planet a míst. Nechybí mise na Citadele, která je výrazně rozsáhlejší než v předchozích dílech, a podíváte se i na domovské planety několika rozličných mimozemských ras. Do každé akce si může Shepard vzít dva spolubojovníky z vlastního týmu. Pro fanoušky druhého Mass Effectu bohužel budou součástí stálé posádky nejvýše dvě postavy z ME2, ostatní se v příběhu mohou objevit a krátkou misi s vámi projít (v případě importu savů z minulého dílu za předpokladu, že ho přežily, jinak budou buď vynechány, nebo nahrazeny někým jiným).
Hra běží na vylepšené verzi Unreal 3 enginu a kombinuje v sobě nejoblíbenější prvky z prvního, tak druhého dílu. Hratelnost je tedy založena na spojení rozmanitějších RPG prvků se svižnější akční složkou. Vylepšen byl krycí systém a celkové možnosti pohybu. Hráč může nově přeskakovat nižší překážky, aniž by se za nimi nejdříve musel přikrčit. Dále dostane možnost bojovat s nepřáteli i na blízko za použití "omniblade", jakési holografické "dýky" tvořené omnitoolem. Další novinkou je možnost vybrat si na začátku hry z jednoho ze tří herních modů - příběhového (Story), akčního (Action) či Roleplay. Tyto mody následně ovlivní celé chování hry. Při Roleplay modu vše funguje jako dřív (standardní počet nepřátel, odpovědi lze volit dle vlastního uvážení), při volbě příběhového modu budou akční souboje snazší s méně nepřáteli, v akčním je pak vše podřízeno soubojům a ty jsou poté těžší, naopak volba odpovědí v rozhovorech je čistě automatická (hra volí odpovědi sama) a nelze do ní zasahovat. Vrací se také možnost nosit a používat jakékoliv zbraně a to bez omezení dle "povolání". Zbraně i zbroje lze upravit dle vlastních potřeb, jak po stránce vzhledové, tak po stránce funkční.
Ve vesmírné fázi (pohyb Normandie po vesmírné mapě) pak bude možné cestovat stejným stylem jako v ME2, ale narozdíl od ní bude třeba zohlednit, zda se zrovna nenacházíte v teritoriu ovládaném Reapery. Pokud ano, může se stát, že se za vámi nějaký vydá a vy ho budete muset buď setřást.
Ve hře je co-operativní multiplayer, ve kterém je za úkol bránit určitou pozici před nabíhajícími nepřáteli. V tomto modu můžete volit z několika povolání a ras (Lidé, Asarijky, Turiané, Krogané, Salariané). Vše je tvůrci implementováno do hry takovým způsobem, že v případě jeho hraní vám postup pomůže i v samotném SP příběhu dosáhnout lepších výsledků a lepšího konce.
Příběh začíná šest měsíců po událostech z posledního DLC druhého dílu, Mass Effect 2: Arrival, Shepard pobývá na planetě Zemi, kde se zodpovídá za své předchozí činy. Během jeho pobytu v domácím vězení ovšem dorazí Reapeři, kteří zahájí útok a Shepard se po krátké rozmluvě s aliančními představiteli znovu vydává do akce s cílem získat na svou stranu co nejvíce mimozemských ras, které by mu pomohly v závěrečném boji o planetu Zemi a záchranu veškerého organického života. Při své cestě se hráč podívá na mnoho rozličných planet a míst. Nechybí mise na Citadele, která je výrazně rozsáhlejší než v předchozích dílech, a podíváte se i na domovské planety několika rozličných mimozemských ras. Do každé akce si může Shepard vzít dva spolubojovníky z vlastního týmu. Pro fanoušky druhého Mass Effectu bohužel budou součástí stálé posádky nejvýše dvě postavy z ME2, ostatní se v příběhu mohou objevit a krátkou misi s vámi projít (v případě importu savů z minulého dílu za předpokladu, že ho přežily, jinak budou buď vynechány, nebo nahrazeny někým jiným).
Hra běží na vylepšené verzi Unreal 3 enginu a kombinuje v sobě nejoblíbenější prvky z prvního, tak druhého dílu. Hratelnost je tedy založena na spojení rozmanitějších RPG prvků se svižnější akční složkou. Vylepšen byl krycí systém a celkové možnosti pohybu. Hráč může nově přeskakovat nižší překážky, aniž by se za nimi nejdříve musel přikrčit. Dále dostane možnost bojovat s nepřáteli i na blízko za použití "omniblade", jakési holografické "dýky" tvořené omnitoolem. Další novinkou je možnost vybrat si na začátku hry z jednoho ze tří herních modů - příběhového (Story), akčního (Action) či Roleplay. Tyto mody následně ovlivní celé chování hry. Při Roleplay modu vše funguje jako dřív (standardní počet nepřátel, odpovědi lze volit dle vlastního uvážení), při volbě příběhového modu budou akční souboje snazší s méně nepřáteli, v akčním je pak vše podřízeno soubojům a ty jsou poté těžší, naopak volba odpovědí v rozhovorech je čistě automatická (hra volí odpovědi sama) a nelze do ní zasahovat. Vrací se také možnost nosit a používat jakékoliv zbraně a to bez omezení dle "povolání". Zbraně i zbroje lze upravit dle vlastních potřeb, jak po stránce vzhledové, tak po stránce funkční.
Ve vesmírné fázi (pohyb Normandie po vesmírné mapě) pak bude možné cestovat stejným stylem jako v ME2, ale narozdíl od ní bude třeba zohlednit, zda se zrovna nenacházíte v teritoriu ovládaném Reapery. Pokud ano, může se stát, že se za vámi nějaký vydá a vy ho budete muset buď setřást.
Ve hře je co-operativní multiplayer, ve kterém je za úkol bránit určitou pozici před nabíhajícími nepřáteli. V tomto modu můžete volit z několika povolání a ras (Lidé, Asarijky, Turiané, Krogané, Salariané). Vše je tvůrci implementováno do hry takovým způsobem, že v případě jeho hraní vám postup pomůže i v samotném SP příběhu dosáhnout lepších výsledků a lepšího konce.
Příběh začíná šest měsíců po událostech z posledního DLC druhého dílu, Mass Effect 2: Arrival, Shepard pobývá na planetě Zemi, kde se zodpovídá za své předchozí činy. Během jeho pobytu v domácím vězení ovšem dorazí Reapeři, kteří zahájí útok a Shepard se po krátké rozmluvě s aliančními představiteli znovu vydává do akce s cílem získat na svou stranu co nejvíce mimozemských ras, které by mu pomohly v závěrečném boji o planetu Zemi a záchranu veškerého organického života. Při své cestě se hráč podívá na mnoho rozličných planet a míst. Nechybí mise na Citadele, která je výrazně rozsáhlejší než v předchozích dílech, a podíváte se i na domovské planety několika rozličných mimozemských ras. Do každé akce si může Shepard vzít dva spolubojovníky z vlastního týmu. Pro fanoušky druhého Mass Effectu bohužel budou součástí stálé posádky nejvýše dvě postavy z ME2, ostatní se v příběhu mohou objevit a krátkou misi s vámi projít (v případě importu savů z minulého dílu za předpokladu, že ho přežily, jinak budou buď vynechány, nebo nahrazeny někým jiným).
Hra běží na vylepšené verzi Unreal 3 enginu a kombinuje v sobě nejoblíbenější prvky z prvního, tak druhého dílu. Hratelnost je tedy založena na spojení rozmanitějších RPG prvků se svižnější akční složkou. Vylepšen byl krycí systém a celkové možnosti pohybu. Hráč může nově přeskakovat nižší překážky, aniž by se za nimi nejdříve musel přikrčit. Dále dostane možnost bojovat s nepřáteli i na blízko za použití "omniblade", jakési holografické "dýky" tvořené omnitoolem. Další novinkou je možnost vybrat si na začátku hry z jednoho ze tří herních modů - příběhového (Story), akčního (Action) či Roleplay. Tyto mody následně ovlivní celé chování hry. Při Roleplay modu vše funguje jako dřív (standardní počet nepřátel, odpovědi lze volit dle vlastního uvážení), při volbě příběhového modu budou akční souboje snazší s méně nepřáteli, v akčním je pak vše podřízeno soubojům a ty jsou poté těžší, naopak volba odpovědí v rozhovorech je čistě automatická (hra volí odpovědi sama) a nelze do ní zasahovat. Vrací se také možnost nosit a používat jakékoliv zbraně a to bez omezení dle "povolání". Zbraně i zbroje lze upravit dle vlastních potřeb, jak po stránce vzhledové, tak po stránce funkční.
Ve vesmírné fázi (pohyb Normandie po vesmírné mapě) pak bude možné cestovat stejným stylem jako v ME2, ale narozdíl od ní bude třeba zohlednit, zda se zrovna nenacházíte v teritoriu ovládaném Reapery. Pokud ano, může se stát, že se za vámi nějaký vydá a vy ho budete muset buď setřást.
Ve hře je co-operativní multiplayer, ve kterém je za úkol bránit určitou pozici před nabíhajícími nepřáteli. V tomto modu můžete volit z několika povolání a ras (Lidé, Asarijky, Turiané, Krogané, Salariané). Vše je tvůrci implementováno do hry takovým způsobem, že v případě jeho hraní vám postup pomůže i v samotném SP příběhu dosáhnout lepších výsledků a lepšího konce.
Podobně jako předešlé dva díly, i třetí díl je hojně podporován stahovatelným obsahem. Příbeh obohacují DLC - From Ashes, Leviathan, Omega a Citadel. Za zmínku stojí i Extended Cut upravující samotný závěr hry, na který se bezprostředně po vydání hry strhla masivní kritika.
Příběh začíná šest měsíců po událostech z posledního DLC druhého dílu, Mass Effect 2: Arrival, Shepard pobývá na planetě Zemi, kde se zodpovídá za své předchozí činy. Během jeho pobytu v domácím vězení ovšem dorazí Reapeři, kteří zahájí útok a Shepard se po krátké rozmluvě s aliančními představiteli znovu vydává do akce s cílem získat na svou stranu co nejvíce mimozemských ras, které by mu pomohly v závěrečném boji o planetu Zemi a záchranu veškerého organického života. Při své cestě se hráč podívá na mnoho rozličných planet a míst. Nechybí mise na Citadele, která je výrazně rozsáhlejší než v předchozích dílech, a podíváte se i na domovské planety několika rozličných mimozemských ras. Do každé akce si může Shepard vzít dva spolubojovníky z vlastního týmu. Pro fanoušky druhého Mass Effectu bohužel budou součástí stálé posádky nejvýše dvě postavy z ME2, ostatní se v příběhu mohou objevit a krátkou misi s vámi projít (v případě importu savů z minulého dílu za předpokladu, že ho přežily, jinak budou buď vynechány, nebo nahrazeny někým jiným).
Hra běží na vylepšené verzi Unreal 3 enginu a kombinuje v sobě nejoblíbenější prvky z prvního, tak druhého dílu. Hratelnost je tedy založena na spojení rozmanitějších RPG prvků se svižnější akční složkou. Vylepšen byl krycí systém a celkové možnosti pohybu. Hráč může nově přeskakovat nižší překážky, aniž by se za nimi nejdříve musel přikrčit. Dále dostane možnost bojovat s nepřáteli i na blízko za použití "omniblade", jakési holografické "dýky" tvořené omnitoolem. Další novinkou je možnost vybrat si na začátku hry z jednoho ze tří herních modů - příběhového (Story), akčního (Action) či Roleplay. Tyto mody následně ovlivní celé chování hry. Při Roleplay modu vše funguje jako dřív (standardní počet nepřátel, odpovědi lze volit dle vlastního uvážení), při volbě příběhového modu budou akční souboje snazší s méně nepřáteli, v akčním je pak vše podřízeno soubojům a ty jsou poté těžší, naopak volba odpovědí v rozhovorech je čistě automatická (hra volí odpovědi sama) a nelze do ní zasahovat. Vrací se také možnost nosit a používat jakékoliv zbraně a to bez omezení dle "povolání". Zbraně i zbroje lze upravit dle vlastních potřeb, jak po stránce vzhledové, tak po stránce funkční.
Ve vesmírné fázi (pohyb Normandie po vesmírné mapě) pak bude možné cestovat stejným stylem jako v ME2, ale narozdíl od ní bude třeba zohlednit, zda se zrovna nenacházíte v teritoriu ovládaném Reapery. Pokud ano, může se stát, že se za vámi nějaký vydá a vy ho budete muset buď setřást.
Ve hře je co-operativní multiplayer, ve kterém je za úkol bránit určitou pozici před nabíhajícími nepřáteli. V tomto modu můžete volit z několika povolání a ras (Lidé, Asarijky, Turiané, Krogané, Salariané). Vše je tvůrci implementováno do hry takovým způsobem, že v případě jeho hraní vám postup pomůže i v samotném SP příběhu dosáhnout lepších výsledků a lepšího konce.
Podobně jako předešlé dva díly, i třetí díl je hojně podporován stahovatelným obsahem. Příbeh obohacují DLC - Genesis 2, From Ashes, Leviathan, Omega a Citadel. Multiplayerovou část rozšířil Resurgence Pack, Rebelion Pack, Earth a Retaliation. Za zmínku stojí i Extended Cut upravující samotný závěr hry, na který se bezprostředně po vydání hry strhla masivní kritika.
Singleplayerovou kampaň lze v protikladu k předchozím dílům absolvovat ve třech herních módech: příběhovém (Story), akčním (Action) a RPG (Roleplay). Každý režim skýtá zcela specifické pojetí hry. Zatímco Roleplay je ztělesněním původního konceptu, kdy odpovědi v dialozích lze volit dle vlastního uvážení, příběhový režim je charakteristický nižší obtížností akčních pasáží, což je zajištěno především menším objemem protivníků; akční režim naopak dominuje souboji, jejichž obtížnost je značně vyšší, než v případě ostatních dvou módů; vlastností akčního režimu je také to, že hráč nemá kontrolu nad volbou odpovědí v rozhovorech. Mass Effect 3 je spojen rovněž s návratem možnosti použití jakýchkoli zbraní, a to bez omezení odvislého od „povolání“.
Oproti svým starším sériovým sourozencům se dílo vyznačuje větší rozmanitostí RPG prvků a svižnější akcí. Rozšíření se dočkaly možnosti pohybu, zdokonalen byl krycí systém. Novinkou je, že ovládaná postava může přeskakovat nižší překážky, aniž by se musela přikrčit. Nově se hráči se do rukou dostává „omniblade“ – holografická dýka, tvořená „omnitoolem“, prostřednictvím níž lze oponenty likvidovat zblízka. Vesmírné složky hry, kterou lze nejlépe identifikovat pohybem Normandie vesmírem, se změny dotkly tak, že z pohledu hráče je rozumné brát v potaz to, v jaké oblasti se loď zrovna nachází; je-li to v teritoriu ovládaném Reapery, může se stát, že nějaký Reaper začne Normandii pronásledovat, přičemž bude na hráči, zda jej setřese.
Hra běží na vylepšené verzi Unreal 3 enginu. V kooperativním multiplayeru, jenž hráče staví před úkol spočívající v bránění určité pozice před nabíhajícími nepřáteli, je na výběr mezi několika povoláními a rasami.
Singleplayerovou kampaň lze v protikladu k předchozím dílům absolvovat ve třech herních módech: příběhovém (Story), akčním (Action) a RPG (Roleplay). Každý režim skýtá zcela specifické pojetí hry. Zatímco Roleplay je ztělesněním původního konceptu, kdy odpovědi v dialozích lze volit dle vlastního uvážení, příběhový režim je charakteristický nižší obtížností akčních pasáží, což je zajištěno především menším objemem protivníků; akční režim naopak dominuje souboji, jejichž obtížnost je značně vyšší, než v případě ostatních dvou módů; vlastností akčního režimu je také to, že hráč nemá kontrolu nad volbou odpovědí v rozhovorech. Mass Effect 3 je spojen rovněž s návratem možnosti použití jakýchkoli zbraní, a to bez omezení odvislého od „povolání“.
Oproti svým starším sériovým sourozencům se dílo vyznačuje větší rozmanitostí RPG prvků a svižnější akcí. Rozšíření se dočkaly možnosti pohybu, zdokonalen byl krycí systém. Novinkou je, že ovládaná postava může přeskakovat nižší překážky, aniž by se musela přikrčit. Nově se hráči se do rukou dostává „omniblade“ – holografická dýka, tvořená „omnitoolem“, prostřednictvím níž lze oponenty likvidovat zblízka. Vesmírné složky hry, kterou lze nejlépe identifikovat pohybem Normandie vesmírem, se změny dotkly tak, že z pohledu hráče je rozumné brát v potaz to, v jaké oblasti se loď zrovna nachází; je-li to v teritoriu ovládaném Reapery, může se stát, že nějaký Reaper začne Normandii pronásledovat, přičemž bude na hráči, zda jej setřese.
Hra běží na vylepšené verzi Unreal 3 enginu. V kooperativním multiplayeru, jenž hráče staví před úkol spočívající v bránění určité pozice před nabíhajícími nepřáteli, je na výběr mezi několika povoláními a rasami.
Singleplayerovou kampaň lze v protikladu k předchozím dílům absolvovat ve třech herních módech: příběhovém (Story), akčním (Action) a RPG (Roleplay). Každý režim skýtá zcela specifické pojetí hry. Zatímco Roleplay je ztělesněním původního konceptu, kdy odpovědi v dialozích lze volit dle vlastního uvážení, příběhový režim je charakteristický nižší obtížností akčních pasáží, což je zajištěno především menším objemem protivníků; akční režim naopak dominuje souboji, jejichž obtížnost je značně vyšší, než v případě ostatních dvou módů; vlastností akčního režimu je také to, že hráč nemá kontrolu nad volbou odpovědí v rozhovorech. Mass Effect 3 je spojen rovněž s návratem možnosti použití jakýchkoli zbraní, a to bez omezení odvislého od „povolání“.
Oproti svým starším sériovým sourozencům se dílo vyznačuje větší rozmanitostí RPG prvků a svižnější akcí. Rozšíření se dočkaly možnosti pohybu, zdokonalen byl krycí systém. Novinkou je, že ovládaná postava může přeskakovat nižší překážky, aniž by se musela přikrčit. Nově se hráči do rukou dostává „omniblade“ – holografická dýka, tvořená „omnitoolem“, prostřednictvím níž lze oponenty likvidovat zblízka. Vesmírné složky hry, kterou lze nejlépe identifikovat pohybem Normandie vesmírem, se změny dotkly tak, že z pohledu hráče je rozumné brát v potaz to, v jaké oblasti se loď zrovna nachází; je-li to v teritoriu ovládaném Reapery, může se stát, že nějaký Reaper začne Normandii pronásledovat, a bude na hráči, zda jej setřese.
Hra běží na vylepšené verzi Unreal 3 enginu. V kooperativním multiplayeru, jenž hráče staví před úkol spočívající v bránění určitého stanoviště před nabíhajícími nepřáteli, je na výběr mezi několika povoláními a rasami. Stejně jako v případě Mass Effect 2 lze ve hře načítat pozice uložené v předchozím dílu série, přičemž takto lze navázat nejen na postavy, ale také na dějová rozhodnutí z minulosti; za těchto okolností lze importovat dokonce savy z prvního Mass Effect.
Singleplayerovou kampaň lze v protikladu k předchozím dílům absolvovat ve třech herních módech: příběhovém (Story), akčním (Action) a RPG (Roleplay). Každý režim skýtá zcela specifické pojetí hry. Zatímco Roleplay je ztělesněním původního konceptu, kdy odpovědi v dialozích lze volit dle vlastního uvážení, příběhový režim je charakteristický nižší obtížností akčních pasáží, což je zajištěno především menším objemem protivníků; akční režim naopak dominuje souboji, jejichž obtížnost je značně vyšší, než v případě ostatních dvou módů; vlastností akčního režimu je také to, že hráč nemá kontrolu nad volbou odpovědí v rozhovorech. Mass Effect 3 je spojen rovněž s návratem možnosti použití jakýchkoli zbraní, a to bez omezení odvislého od „povolání“.
Oproti svým starším sériovým sourozencům se dílo vyznačuje větší rozmanitostí RPG prvků a svižnější akcí. Rozšíření se dočkaly možnosti pohybu, zdokonalen byl krycí systém. Novinkou je, že ovládaná postava může přeskakovat nižší překážky, aniž by se musela přikrčit. Nově se hráči do rukou dostává „omniblade“ – holografická dýka, tvořená „omnitoolem“, prostřednictvím níž lze oponenty likvidovat zblízka. Vesmírné složky hry, kterou lze nejlépe identifikovat pohybem Normandie vesmírem, se změny dotkly tak, že z pohledu hráče je rozumné brát v potaz to, v jaké oblasti se loď zrovna nachází; je-li to v teritoriu ovládaném Reapery, může se stát, že nějaký Reaper začne Normandii pronásledovat, a bude na hráči, zda jej setřese.
Hra běží na vylepšené verzi Unreal 3 enginu. V kooperativním multiplayeru, jenž hráče staví před úkol spočívající v bránění určitého stanoviště před nabíhajícími nepřáteli, je na výběr mezi několika povoláními a rasami. Stejně jako v případě Mass Effect 2 lze ve hře načítat pozice uložené v předchozím dílu série, přičemž takto lze navázat nejen na postavy, ale také na dějová rozhodnutí z minulosti; za těchto okolností lze importovat dokonce savy z prvního Mass Effect.
Singleplayerovou kampaň lze v protikladu k předchozím dílům absolvovat ve třech herních módech: příběhovém (Story), akčním (Action) a RPG (Roleplay). Každý režim skýtá zcela specifické pojetí hry. Zatímco Roleplay je ztělesněním původního konceptu, kdy odpovědi v dialozích lze volit dle vlastního uvážení, příběhový režim je charakteristický nižší obtížností akčních pasáží, což je zajištěno především menším objemem protivníků; akční režim naopak dominuje souboji, jejichž obtížnost je značně vyšší, než v případě ostatních dvou módů; vlastností akčního režimu je také to, že hráč nemá kontrolu nad volbou odpovědí v rozhovorech. Mass Effect 3 je spojen rovněž s návratem možnosti použití jakýchkoli zbraní, a to bez omezení odvislého od „povolání“.
Oproti svým starším sériovým sourozencům se dílo vyznačuje větší rozmanitostí RPG prvků a svižnější akcí. Rozšíření se dočkaly možnosti pohybu, zdokonalen byl krycí systém. Novinkou je, že ovládaná postava může přeskakovat nižší překážky, aniž by se musela přikrčit. Nově se hráči do rukou dostává „omniblade“ – holografická dýka, tvořená „omnitoolem“, prostřednictvím níž lze oponenty likvidovat zblízka. Vesmírné složky hry, kterou lze nejlépe identifikovat pohybem Normandie vesmírem, se změny dotkly tak, že z pohledu hráče je rozumné brát v potaz to, v jaké oblasti se loď zrovna nachází; je-li to v teritoriu ovládaném Reapery, může se stát, že nějaký Reaper začne Normandii pronásledovat, a bude na hráči, zda jej setřese.
Hra běží na vylepšené verzi Unreal 3 enginu. V kooperativním multiplayeru, jenž hráče staví před úkol spočívající v bránění určitého stanoviště před nabíhajícími nepřáteli, je na výběr mezi několika povoláními a rasami. Stejně jako v případě Mass Effect 2 lze ve hře načítat pozice uložené v předchozím dílu série, přičemž takto lze navázat nejen na postavy, ale také na dějová rozhodnutí z minulosti; za těchto okolností lze importovat dokonce savy z prvního Mass Effect.
Singleplayerovou kampaň lze v protikladu k předchozím dílům absolvovat ve třech herních módech: příběhovém (Story), akčním (Action) a RPG (Roleplay). Každý režim skýtá zcela specifické pojetí hry. Zatímco Roleplay je ztělesněním původního konceptu, kdy odpovědi v dialozích lze volit dle vlastního uvážení, příběhový režim je charakteristický nižší obtížností akčních pasáží, což je zajištěno především menším objemem protivníků; akční režim naopak dominuje souboji, jejichž obtížnost je značně vyšší, než v případě ostatních dvou módů; vlastností akčního režimu je také to, že hráč nemá kontrolu nad volbou odpovědí v rozhovorech. Mass Effect 3 je spojen rovněž s návratem možnosti použití jakýchkoli zbraní, a to bez omezení odvislého od „povolání“.
Oproti svým starším sériovým sourozencům se dílo vyznačuje větší rozmanitostí RPG prvků a svižnější akcí. Rozšíření se dočkaly možnosti pohybu, zdokonalen byl krycí systém. Novinkou je, že ovládaná postava může přeskakovat nižší překážky, aniž by se musela přikrčit. Nově se hráči do rukou dostává „omniblade“ – holografická dýka, tvořená „omnitoolem“, prostřednictvím níž lze oponenty likvidovat zblízka. Vesmírné složky hry, kterou lze nejlépe identifikovat pohybem Normandie vesmírem, se změny dotkly tak, že z pohledu hráče je rozumné brát v potaz to, v jaké oblasti se loď zrovna nachází; je-li to v teritoriu ovládaném Reapery, může se stát, že nějaký Reaper začne Normandii pronásledovat, a bude na hráči, zda jej setřese.
Hra běží na vylepšené verzi Unreal 3 enginu. V kooperativním multiplayeru, jenž hráče staví před úkol spočívající v bránění určitého stanoviště před nabíhajícími nepřáteli, je na výběr mezi několika povoláními a rasami. Stejně jako v případě Mass Effect 2 lze ve hře načítat pozice uložené v předchozím dílu série, přičemž takto lze navázat nejen na postavy, ale také na dějová rozhodnutí z minulosti; za těchto okolností lze importovat dokonce savy z prvního Mass Effect.
Singleplayerovou kampaň lze v protikladu k předchozím dílům absolvovat ve třech herních módech: příběhovém (Story), akčním (Action) a RPG (Roleplay). Každý režim skýtá zcela specifické pojetí hry. Zatímco Roleplay je ztělesněním původního konceptu, kdy odpovědi v dialozích lze volit dle vlastního uvážení, příběhový režim je charakteristický nižší obtížností akčních pasáží, což je zajištěno především menším objemem protivníků; akční režim naopak dominuje souboji, jejichž obtížnost je značně vyšší, než v případě ostatních dvou módů; vlastností akčního režimu je také to, že hráč nemá kontrolu nad volbou odpovědí v rozhovorech. Mass Effect 3 je spojen rovněž s návratem možnosti použití jakýchkoli zbraní, a to bez omezení odvislého od „povolání“.
Oproti svým starším sériovým sourozencům se dílo vyznačuje větší rozmanitostí RPG prvků a svižnější akcí. Rozšíření se dočkaly možnosti pohybu, zdokonalen byl krycí systém. Novinkou je, že ovládaná postava může přeskakovat nižší překážky, aniž by se musela přikrčit. Nově se hráči do rukou dostává „omniblade“ – holografická dýka, tvořená „omnitoolem“, prostřednictvím níž lze oponenty likvidovat zblízka. Vesmírné složky hry, kterou lze nejlépe identifikovat pohybem Normandie vesmírem, se změny dotkly tak, že z pohledu hráče je rozumné brát v potaz to, v jaké oblasti se loď zrovna nachází; je-li to v teritoriu ovládaném Reapery, může se stát, že nějaký Reaper začne Normandii pronásledovat, a bude na hráči, zda jej setřese.
Hra běží na vylepšené verzi Unreal 3 enginu. V kooperativním multiplayeru, jenž hráče staví před úkol spočívající v bránění určitého stanoviště před nabíhajícími nepřáteli, je na výběr mezi několika povoláními a rasami. Stejně jako v případě Mass Effect 2 lze ve hře načítat pozice uložené v předchozím dílu série, přičemž takto lze navázat nejen na postavy, ale také na dějová rozhodnutí z minulosti; za těchto okolností lze importovat dokonce savy z prvního Mass Effect.
Dalším dílem série je Mass Effect: Andromeda, situovaná do nové galaxie, která vyšla v roku 2017.
Singleplayerovou kampaň lze v protikladu k předchozím dílům absolvovat ve třech herních módech: příběhovém (Story), akčním (Action) a RPG (Roleplay). Každý režim skýtá zcela specifické pojetí hry. Zatímco Roleplay je ztělesněním původního konceptu, kdy odpovědi v dialozích lze volit dle vlastního uvážení, příběhový režim je charakteristický nižší obtížností akčních pasáží, což je zajištěno především menším objemem protivníků; akční režim naopak dominuje souboji, jejichž obtížnost je značně vyšší, než v případě ostatních dvou módů; vlastností akčního režimu je také to, že hráč nemá kontrolu nad volbou odpovědí v rozhovorech. Mass Effect 3 je spojen rovněž s návratem možnosti použití jakýchkoli zbraní, a to bez omezení odvislého od „povolání“.
Oproti svým starším sériovým sourozencům se dílo vyznačuje větší rozmanitostí RPG prvků a svižnější akcí. Rozšíření se dočkaly možnosti pohybu, zdokonalen byl krycí systém. Novinkou je, že ovládaná postava může přeskakovat nižší překážky, aniž by se musela přikrčit. Nově se hráči do rukou dostává „omniblade“ – holografická dýka, tvořená „omnitoolem“, prostřednictvím níž lze oponenty likvidovat zblízka. Vesmírné složky hry, kterou lze nejlépe identifikovat pohybem Normandie vesmírem, se změny dotkly tak, že z pohledu hráče je rozumné brát v potaz to, v jaké oblasti se loď zrovna nachází; je-li to v teritoriu ovládaném Reapery, může se stát, že nějaký Reaper začne Normandii pronásledovat, a bude na hráči, zda jej setřese.
Hra běží na vylepšené verzi Unreal 3 enginu. V kooperativním multiplayeru, jenž hráče staví před úkol spočívající v bránění určitého stanoviště před nabíhajícími nepřáteli, je na výběr mezi několika povoláními a rasami. Stejně jako v případě Mass Effect 2 lze ve hře načítat pozice uložené v předchozím dílu série, přičemž takto lze navázat nejen na postavy, ale také na dějová rozhodnutí z minulosti; za těchto okolností lze importovat dokonce savy z prvního Mass Effect.
Dalším dílem série je Mass Effect: Andromeda, situovaná do nové galaxie, která vyšla v roku 2017.
Singleplayerovou kampaň lze v protikladu k předchozím dílům absolvovat ve třech herních módech: příběhovém (Story), akčním (Action) a RPG (Roleplay). Každý režim skýtá zcela specifické pojetí hry. Zatímco Roleplay je ztělesněním původního konceptu, kdy odpovědi v dialozích lze volit dle vlastního uvážení, příběhový režim je charakteristický nižší obtížností akčních pasáží, což je zajištěno především menším objemem protivníků; akční režim naopak dominuje souboji, jejichž obtížnost je značně vyšší, než v případě ostatních dvou módů; vlastností akčního režimu je také to, že hráč nemá kontrolu nad volbou odpovědí v rozhovorech. Mass Effect 3 je spojen rovněž s návratem možnosti použití jakýchkoli zbraní, a to bez omezení odvislého od „povolání“.
Oproti svým starším sériovým sourozencům se dílo vyznačuje větší rozmanitostí RPG prvků a svižnější akcí. Rozšíření se dočkaly možnosti pohybu, zdokonalen byl krycí systém. Novinkou je, že ovládaná postava může přeskakovat nižší překážky, aniž by se musela přikrčit. Nově se hráči do rukou dostává „omniblade“ – holografická dýka, tvořená „omnitoolem“, prostřednictvím níž lze oponenty likvidovat zblízka. Vesmírné složky hry, kterou lze nejlépe identifikovat pohybem Normandie vesmírem, se změny dotkly tak, že z pohledu hráče je rozumné brát v potaz to, v jaké oblasti se loď zrovna nachází; je-li to v teritoriu ovládaném Reapery, může se stát, že nějaký Reaper začne Normandii pronásledovat, a bude na hráči, zda jej setřese.
Hra běží na vylepšené verzi Unreal 3 enginu. V kooperativním multiplayeru, jenž hráče staví před úkol spočívající v bránění určitého stanoviště před nabíhajícími nepřáteli, je na výběr mezi několika povoláními a rasami. Stejně jako v případě Mass Effect 2 lze ve hře načítat pozice uložené v předchozím dílu série, přičemž takto lze navázat nejen na postavy, ale také na dějová rozhodnutí z minulosti; za těchto okolností lze importovat dokonce savy z prvního Mass Effect.
Dalším dílem série je Mass Effect: Andromeda, situovaná do nové galaxie, která vyšla v roku 2017.
Singleplayerovou kampaň lze v protikladu k předchozím dílům absolvovat ve třech herních módech: příběhovém (Story), akčním (Action) a RPG (Roleplay). Každý režim skýtá zcela specifické pojetí hry. Zatímco Roleplay je ztělesněním původního konceptu, kdy odpovědi v dialozích lze volit dle vlastního uvážení, příběhový režim je charakteristický nižší obtížností akčních pasáží, což je zajištěno především menším objemem protivníků; akční režim naopak dominuje souboji, jejichž obtížnost je značně vyšší, než v případě ostatních dvou módů; vlastností akčního režimu je také to, že hráč nemá kontrolu nad volbou odpovědí v rozhovorech. Mass Effect 3 je spojen rovněž s návratem možnosti použití jakýchkoli zbraní, a to bez omezení odvislého od „povolání“.
Oproti svým starším sériovým sourozencům se dílo vyznačuje větší rozmanitostí RPG prvků a svižnější akcí. Rozšíření se dočkaly možnosti pohybu, zdokonalen byl krycí systém. Novinkou je, že ovládaná postava může přeskakovat nižší překážky, aniž by se musela přikrčit. Nově se hráči do rukou dostává „omniblade“ – holografická dýka, tvořená „omnitoolem“, prostřednictvím níž lze oponenty likvidovat zblízka. Vesmírné složky hry, kterou lze nejlépe identifikovat pohybem Normandie vesmírem, se změny dotkly tak, že z pohledu hráče je rozumné brát v potaz to, v jaké oblasti se loď zrovna nachází; je-li to v teritoriu ovládaném Reapery, může se stát, že nějaký Reaper začne Normandii pronásledovat, a bude na hráči, zda jej setřese.
Hra běží na vylepšené verzi Unreal 3 enginu. V kooperativním multiplayeru, jenž hráče staví před úkol spočívající v bránění určitého stanoviště před nabíhajícími nepřáteli, je na výběr mezi několika povoláními a rasami. Stejně jako v případě Mass Effect 2 lze ve hře načítat pozice uložené v předchozím dílu série, přičemž takto lze navázat nejen na postavy, ale také na dějová rozhodnutí z minulosti; za těchto okolností lze importovat dokonce savy z prvního Mass Effect.
Dalším dílem série je Mass Effect: Andromeda, situovaná do nové galaxie, která vyšla v roku 2017.
Singleplayerovou kampaň lze v protikladu k předchozím dílům absolvovat ve třech herních módech: příběhovém (Story), akčním (Action) a RPG (Roleplay). Každý režim skýtá zcela specifické pojetí hry. Zatímco Roleplay je ztělesněním původního konceptu, kdy odpovědi v dialozích lze volit dle vlastního uvážení, příběhový režim je charakteristický nižší obtížností akčních pasáží, což je zajištěno především menším objemem protivníků. Akční režim naopak dominuje souboji, jejichž obtížnost je značně vyšší, než v případě ostatních dvou módů. Vlastností akčního režimu je také, že hráč nemá kontrolu nad volbou odpovědí v rozhovorech.
Oproti svým starším sériovým sourozencům se dílo vyznačuje větší rozmanitostí RPG prvků a svižnější akcí. Rozšíření se dočkaly možnosti pohybu, zdokonalen byl krycí systém. Novinkou je, že ovládaná postava může přeskakovat nižší překážky, aniž by se musela přikrčit. Zároveň se hráči do rukou poprvé dostává „omniblade“ – holografická dýka, tvořená „omnitoolem“, prostřednictvím níž lze oponenty likvidovat zblízka. Mass Effect 3 je spojen rovněž s návratem možnosti použití jakýchkoli zbraní, a to bez omezení odvislého od „povolání“. Vesmírné složky hry, kterou lze nejlépe identifikovat pohybem Normandy vesmírem, se změny dotkly tak, že by hráč měl brát v potaz, v jaké oblasti se loď zrovna nachází. Je-li to v teritoriu ovládaném reapery, může se stát, že nějaký z nich začne Normandy pronásledovat, a bude na hráči, zda jej setřese.
Hra běží na vylepšené verzi Unreal Engine 3. V kooperativním multiplayeru, jenž hráče staví před úkol spočívající v bránění určitého stanoviště před nabíhajícími nepřáteli, je na výběr mezi několika povoláními a rasami. Stejně jako v případě Mass Effect 2 lze ve hře načítat pozice uložené v předchozím dílu série, přičemž takto lze navázat nejen na charakterový vývoj, ale také na dějová rozhodnutí z minulosti. Za těchto okolností lze importovat dokonce savy z prvního dílu.
Hra podporuje stahovatelný obsah (DLC). Stejně jako u předchozího dílu vyšel pro hru nespočet drobných DLC (brnění, zbraně). Kromě nich se hráči dočkali celkem devíti větších přídavků. Singleplayerovou část tvořily From Ashes, Leviathan, Genesis 2, Omega a Citadel. Objevila se však i DLC přidávající do multiplayerového obsahu, a to jmenovitě Resurgence, Rebellion, Earth a Retaliation. Rovněž je nutno zmínit Extended Cut, který vznikl jako reakce na fanouškovský bojkot tvůrců za rozporuplné ukončení trilogie. Od vydání je automaticky balený ke každému vydání Mass Effect 3. Všechna DLC, včetně těch drobných, jsou dnes k dostání buď klasickou metodou, tedy skoupením jednoho po druhém, nebo součástí kompletujícího DLC balíčku.
Dalším dílem série je Mass Effect: Andromeda situovaná do jiné galaxie, která vyšla v roku 2017. Jedná se však o jiný příběh s jinými postavami, přestože zde stále lze najít nejedno propojení s původní trilogií.
Hra se dočkala remasterované verze v rámci představování trilogie novým generacím konzolí v roce 2021. Edice obsahuje celou původní hru a všechna její singleplayerová DLC společně s aktualizovanou grafickou stránkou, zvýšenou kvalitou textur a nepatrnými změnami v hratelnosti. Z edice byl však kompletně vyřazen multiplayer, údajně protože by jeho implementace byla příliš pracná.
Singleplayerovou kampaň lze v protikladu k předchozím dílům absolvovat ve třech herních módech: příběhovém (Story), akčním (Action) a RPG (Roleplay). Každý režim skýtá zcela specifické pojetí hry. Zatímco Roleplay je ztělesněním původního konceptu, kdy odpovědi v dialozích lze volit dle vlastního uvážení, příběhový režim je charakteristický nižší obtížností akčních pasáží, což je zajištěno především menším objemem protivníků. Akční režim naopak dominuje souboji, jejichž obtížnost je značně vyšší, než v případě ostatních dvou módů. Vlastností akčního režimu je také, že hráč nemá kontrolu nad volbou odpovědí v rozhovorech.
Oproti svým starším sériovým sourozencům se dílo vyznačuje větší rozmanitostí RPG prvků a svižnější akcí. Rozšíření se dočkaly možnosti pohybu, zdokonalen byl krycí systém. Novinkou je, že ovládaná postava může přeskakovat nižší překážky, aniž by se musela přikrčit. Zároveň se hráči do rukou poprvé dostává „omniblade“ – holografická dýka, tvořená „omnitoolem“, prostřednictvím níž lze oponenty likvidovat zblízka. Mass Effect 3 je spojen rovněž s návratem možnosti použití jakýchkoli zbraní, a to bez omezení odvislého od „povolání“. Vesmírné složky hry, kterou lze nejlépe identifikovat pohybem Normandy vesmírem, se změny dotkly tak, že by hráč měl brát v potaz, v jaké oblasti se loď zrovna nachází. Je-li to v teritoriu ovládaném reapery, může se stát, že nějaký z nich začne Normandy pronásledovat, a bude na hráči, zda jej setřese.
Hra běží na vylepšené verzi Unreal Engine 3. V kooperativním multiplayeru, jenž hráče staví před úkol spočívající v bránění určitého stanoviště před nabíhajícími nepřáteli, je na výběr mezi několika povoláními a rasami. Stejně jako v případě Mass Effect 2 lze ve hře načítat pozice uložené v předchozím dílu série, přičemž takto lze navázat nejen na charakterový vývoj, ale také na dějová rozhodnutí z minulosti. Za těchto okolností lze importovat dokonce savy z prvního dílu.
Hra podporuje stahovatelný obsah (DLC). Stejně jako u předchozího dílu vyšel pro hru nespočet drobných DLC (brnění, zbraně). Kromě nich se hráči dočkali celkem devíti větších přídavků. Singleplayerovou část tvořily From Ashes, Leviathan, Genesis 2, Omega a Citadel. Objevila se však i DLC přidávající do multiplayerového obsahu, a to jmenovitě Resurgence, Rebellion, Earth a Retaliation. Rovněž je nutno zmínit Extended Cut, který vznikl jako reakce na fanouškovský bojkot tvůrců za rozporuplné ukončení trilogie. Od vydání je automaticky balený ke každému vydání Mass Effect 3. Všechna DLC, včetně těch drobných, jsou dnes k dostání buď klasickou metodou, tedy skoupením jednoho po druhém, nebo součástí kompletujícího DLC balíčku.
Dalším dílem série je Mass Effect: Andromeda situovaná do jiné galaxie, která vyšla v roku 2017. Jedná se však o jiný příběh s jinými postavami, přestože zde stále lze najít nejedno propojení s původní trilogií.
Hra se dočkala remasterované verze "Legendary Edition" v rámci představování trilogie novým generacím konzolí v roce 2021. Edice obsahuje celou původní hru a všechna její singleplayerová DLC společně s aktualizovanou grafickou stránkou, zvýšenou kvalitou textur a nepatrnými změnami v hratelnosti. Z edice byl však kompletně vyřazen multiplayer, údajně protože by jeho implementace byla příliš pracná.
Singleplayerovou kampaň lze v protikladu k předchozím dílům absolvovat ve třech herních módech: příběhovém (Story), akčním (Action) a RPG (Roleplay). Každý režim skýtá zcela specifické pojetí hry. Zatímco Roleplay je ztělesněním původního konceptu, kdy odpovědi v dialozích lze volit dle vlastního uvážení, příběhový režim je charakteristický nižší obtížností akčních pasáží, což je zajištěno především menším objemem protivníků. Akční režim naopak dominuje souboji, jejichž obtížnost je značně vyšší, než v případě ostatních dvou módů. Vlastností akčního režimu je také, že hráč nemá kontrolu nad volbou odpovědí v rozhovorech.
Oproti svým starším sériovým sourozencům se dílo vyznačuje větší rozmanitostí RPG prvků a svižnější akcí. Rozšíření se dočkaly možnosti pohybu, zdokonalen byl krycí systém. Novinkou je, že ovládaná postava může přeskakovat nižší překážky, aniž by se musela přikrčit. Zároveň se hráči do rukou poprvé dostává „omniblade“ – holografická dýka, tvořená „omnitoolem“, prostřednictvím níž lze oponenty likvidovat zblízka. Mass Effect 3 je spojen rovněž s návratem možnosti použití jakýchkoli zbraní, a to bez omezení odvislého od „povolání“. Vesmírné složky hry, kterou lze nejlépe identifikovat pohybem Normandy vesmírem, se změny dotkly tak, že by hráč měl brát v potaz, v jaké oblasti se loď zrovna nachází. Je-li to v teritoriu ovládaném reapery, může se stát, že nějaký z nich začne Normandy pronásledovat, a bude na hráči, zda jej setřese.
Hra běží na vylepšené verzi Unreal Engine 3. V kooperativním multiplayeru, jenž hráče staví před úkol spočívající v bránění určitého stanoviště před nabíhajícími nepřáteli, je na výběr mezi několika povoláními a rasami. Stejně jako v případě Mass Effect 2 lze ve hře načítat pozice uložené v předchozím dílu série, přičemž takto lze navázat nejen na charakterový vývoj, ale také na dějová rozhodnutí z minulosti. Za těchto okolností lze importovat dokonce savy z prvního dílu.
Hra podporuje stahovatelný obsah (DLC). Stejně jako u předchozího dílu vyšel pro hru nespočet drobných DLC (brnění, zbraně). Kromě nich se hráči dočkali celkem devíti větších přídavků. Singleplayerovou část tvořily From Ashes, Leviathan, Genesis 2, Omega a Citadel. Objevila se však i DLC přidávající do multiplayerového obsahu, a to jmenovitě Resurgence, Rebellion, Earth, Retaliation a Reckoning. Rovněž je nutno zmínit Extended Cut, který vznikl jako reakce na fanouškovský bojkot tvůrců za rozporuplné ukončení trilogie. Od vydání je automaticky balený ke každému vydání Mass Effect 3. Všechna DLC, včetně těch drobných, jsou dnes k dostání buď klasickou metodou, tedy skoupením jednoho po druhém, nebo součástí kompletujícího DLC balíčku.
Dalším dílem série je Mass Effect: Andromeda situovaná do jiné galaxie, která vyšla v roku 2017. Jedná se však o jiný příběh s jinými postavami, přestože zde stále lze najít nejedno propojení s původní trilogií.
Hra se dočkala remasterované verze "Legendary Edition" v rámci představování trilogie novým generacím konzolí v roce 2021. Edice obsahuje celou původní hru a všechna její singleplayerová DLC společně s aktualizovanou grafickou stránkou, zvýšenou kvalitou textur a nepatrnými změnami v hratelnosti. Z edice byl však kompletně vyřazen multiplayer, údajně protože by jeho implementace byla příliš pracná.
Singleplayerovou kampaň lze v protikladu k předchozím dílům absolvovat ve třech herních módech: příběhovém (Story), akčním (Action) a RPG (Roleplay). Každý režim skýtá zcela specifické pojetí hry. Zatímco Roleplay je ztělesněním původního konceptu, kdy odpovědi v dialozích lze volit dle vlastního uvážení, příběhový režim je charakteristický nižší obtížností akčních pasáží, což je zajištěno především menším objemem protivníků. Akční režim naopak dominuje souboji, jejichž obtížnost je značně vyšší, než v případě ostatních dvou módů. Vlastností akčního režimu je také, že hráč nemá kontrolu nad volbou odpovědí v rozhovorech.
Oproti svým starším sériovým sourozencům se dílo vyznačuje větší rozmanitostí RPG prvků a svižnější akcí. Rozšíření se dočkaly možnosti pohybu, zdokonalen byl krycí systém. Novinkou je, že ovládaná postava může přeskakovat nižší překážky, aniž by se musela přikrčit. Zároveň se hráči do rukou poprvé dostává „omniblade“ – holografická dýka, tvořená „omnitoolem“, prostřednictvím níž lze oponenty likvidovat zblízka. Mass Effect 3 je spojen rovněž s návratem možnosti použití jakýchkoli zbraní, a to bez omezení odvislého od „povolání“. Vesmírné složky hry, kterou lze nejlépe identifikovat pohybem Normandy vesmírem, se změny dotkly tak, že by hráč měl brát v potaz, v jaké oblasti se loď zrovna nachází. Je-li to v teritoriu ovládaném reapery, může se stát, že nějaký z nich začne Normandy pronásledovat, a bude na hráči, zda jej setřese.
Hra běží na vylepšené verzi Unreal Engine 3. V kooperativním multiplayeru, jenž hráče staví před úkol spočívající v bránění určitého stanoviště před nabíhajícími nepřáteli, je na výběr mezi několika povoláními a rasami. Stejně jako v případě Mass Effect 2 lze ve hře načítat pozice uložené v předchozím dílu série, přičemž takto lze navázat nejen na charakterový vývoj, ale také na dějová rozhodnutí z minulosti. Za těchto okolností lze importovat dokonce savy z prvního dílu.
Hra podporuje stahovatelný obsah (DLC). Stejně jako u předchozího dílu vyšel pro hru nespočet drobných DLC (brnění, zbraně). Kromě nich se hráči dočkali celkem deseti větších přídavků. Singleplayerovou část tvořily From Ashes, Leviathan, Genesis 2, Omega a Citadel. Objevila se však i DLC přidávající do multiplayerového obsahu, a to jmenovitě Resurgence, Rebellion, Earth, Retaliation a Reckoning. Rovněž je nutno zmínit Extended Cut, který vznikl jako reakce na fanouškovský bojkot tvůrců za rozporuplné ukončení trilogie. Od vydání je automaticky balený ke každému vydání Mass Effect 3. Všechna DLC, včetně těch drobných, jsou dnes k dostání buď klasickou metodou, tedy skoupením jednoho po druhém, nebo součástí kompletujícího DLC balíčku.
Dalším dílem série je Mass Effect: Andromeda situovaná do jiné galaxie, která vyšla v roku 2017. Jedná se však o jiný příběh s jinými postavami, přestože zde stále lze najít nejedno propojení s původní trilogií.
Hra se dočkala remasterované verze "Legendary Edition" v rámci představování trilogie novým generacím konzolí v roce 2021. Edice obsahuje celou původní hru a všechna její singleplayerová DLC společně s aktualizovanou grafickou stránkou, zvýšenou kvalitou textur a nepatrnými změnami v hratelnosti. Z edice byl však kompletně vyřazen multiplayer, údajně protože by jeho implementace byla příliš pracná.
Singleplayerovou kampaň lze v protikladu k předchozím dílům absolvovat ve třech herních módech: příběhovém (Story), akčním (Action) a RPG (Roleplay). Každý režim skýtá zcela specifické pojetí hry. Zatímco Roleplay je ztělesněním původního konceptu, kdy odpovědi v dialozích lze volit dle vlastního uvážení, příběhový režim je charakteristický nižší obtížností akčních pasáží, což je zajištěno především menším objemem protivníků. Akční režim naopak dominuje souboji, jejichž obtížnost je značně vyšší, než v případě ostatních dvou módů. Vlastností akčního režimu je také, že hráč nemá kontrolu nad volbou odpovědí v rozhovorech.
Oproti svým starším sériovým sourozencům se dílo vyznačuje větší rozmanitostí RPG prvků a svižnější akcí. Rozšíření se dočkaly možnosti pohybu, zdokonalen byl krycí systém. Novinkou je, že ovládaná postava může přeskakovat nižší překážky, aniž by se musela přikrčit. Zároveň se hráči do rukou poprvé dostává „omniblade“ – holografická dýka, tvořená „omnitoolem“, prostřednictvím níž lze oponenty likvidovat zblízka. Mass Effect 3 je spojen rovněž s návratem možnosti použití jakýchkoli zbraní, a to bez omezení odvislého od „povolání“. Vesmírné složky hry, kterou lze nejlépe identifikovat pohybem Normandy vesmírem, se změny dotkly tak, že by hráč měl brát v potaz, v jaké oblasti se loď zrovna nachází. Je-li to v teritoriu ovládaném reapery, může se stát, že nějaký z nich začne Normandy pronásledovat, a bude na hráči, zda jej setřese.
Hra běží na vylepšené verzi Unreal Engine 3. V kooperativním multiplayeru, jenž hráče staví před úkol spočívající v bránění určitého stanoviště před nabíhajícími nepřáteli, je na výběr mezi několika povoláními a rasami. Stejně jako v případě Mass Effect 2 lze ve hře načítat pozice uložené v předchozím dílu série, přičemž takto lze navázat nejen na charakterový vývoj, ale také na dějová rozhodnutí z minulosti. Za těchto okolností lze importovat dokonce savy z prvního dílu.
Hra podporuje stahovatelný obsah (DLC). Stejně jako u předchozího dílu vyšel pro hru nespočet drobných DLC (brnění, zbraně). Kromě nich se hráči dočkali celkem deseti větších přídavků. Singleplayerovou část tvořily From Ashes, Leviathan, Genesis 2, Omega a Citadel. Objevila se však i DLC přidávající do multiplayerového obsahu, a to jmenovitě Resurgence, Rebellion, Earth, Retaliation a Reckoning. Rovněž je nutno zmínit Extended Cut, který vznikl jako reakce na fanouškovský bojkot tvůrců za rozporuplné ukončení trilogie. Od vydání je automaticky balený ke každému vydání Mass Effect 3. Všechna DLC, včetně těch drobných, jsou dnes k dostání buď klasickou metodou, tedy skoupením jednoho po druhém, nebo součástí kompletujícího DLC balíčku.
Dalším dílem série je Mass Effect: Andromeda situovaná do jiné galaxie, která vyšla v roku 2017. Jedná se však o jiný příběh s jinými postavami, přestože zde stále lze najít nejedno propojení s původní trilogií.
Hra se dočkala remasterované verze "Legendary Edition" v rámci představování trilogie novým generacím konzolí v roce 2021. Edice obsahuje celou původní hru a všechna její singleplayerová DLC společně s aktualizovanou grafickou stránkou, zvýšenou kvalitou textur a nepatrnými změnami v hratelnosti. Z edice byl však kompletně vyřazen multiplayer, údajně protože by jeho implementace byla příliš pracná.