Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.

Diskuze

Po 4 dnech pohodového hraní dohráno a to bez jediného kouknutí do návodu, jediného naťuknutí či popostrčení. Odolal jsem i při asi třech několikahodinových zákysech, ale stálo to za to. Hra má úžasnou kombinatoriku mezi třemi postavami a mezi třemi časovými obdobími, kdy se ve stylu Návratu do budoucnosti ovlivňuje minulost, přítomnost i budoucnost. Ale vše to má tak přísnou logiku, že návodu nebylo potřeba.

Hrál jsem jinak remaster a prokládal to pohledy do originálu. Musím říci, že tenhle remaster dělá čest výrazu toho slova, protože nic nebylo nijak překresleno a nebyla pošlapána původní grafikcá idea, jen se vyhladily hrany, aby nebyly kostkované a ovládání se přesunulo do jednoho menu zobrazeném vždy na místě interakce, tak nebylo třeba jezdit kurzorem pořád na příkazy a zpět. Ačkoliv nejsem příznivcem na sílu humorných her, tak tady tohle mě fakt nadchlo, mile překvapilo a přemýšlím, proč dávám jen 95% a nedám rovnou stovku, uvidím, třeba k tomu po dalších úvahách a porovnávání s dalšími adventurami přeci jen dojde, jen to zase bude chtít zásah do TOP0 :-)
@Pluto (18.09.2019 03:04): jenže ty jsi zasloužený hráč. Nostalgie cílí na lidi co už třeba ani nehrají, možná mají děti a chtějí jim ukázat jáke super hry byly když byli mladí - těch bude víc než lidí, kteří stále hrají a nedej bože mají ještě přehled.
@Kunick (17.09.2019 17:51): Většina současných pixelartů se tím snaží cílit právě na nostalgiky, co zažili devadesátá léta. Ale pokud to přiměje mladší hráče k tomu, aby si vyzkoušeli i starší tituly, tak je to jedině dobře.
@Kunick (komentář): Já myslím, že grafika i animace jsou ještě v pohodě. Na dobu vzniku to bylo na hodně vysoké úrovni, ani teď to úplně neurazí a jak jsi napsal, je to výpověď o době vzniku. Přijde mi to lepší, než prvoplánové pokusy o pixelart v současnosti.
@Red (30.04.2019 19:43): Jako bez návodu bych se v určitých pasážích taky nehnul, zejména v budoucnosti. Osvobození lidí z vězení nebo výroba miss člověk, tam mě sice detaily docházely, ale celek ne natřít plot na bílo, z kočky se stane skunk, který následně vyděsí vězně - na to bych nepřišel za sto let. Pozérství ne, chtěl jsem si to zkusit jak ta hra vypadala v době vzniku. Přijde mě že remaster zasáhnul do hratelnosti (jeden kurzor, zvýraznění aktivních míst). Taky u některých her jsem hrál VGA remaky (Quest for Glory 1-2, Loom), případně vyhlazené verze (Doom 1-2) ale tady mi to přišlo zbytečný.
@Han22 (komentář): Ta hra nějakou logiku má, většinou člověk ví co dělat. Nepříjemný však pro mě bylo třeba předávání věcí mezi třemi hrdiny skrz stroj času, to dělalo tu obtížnost vyšší než u jiných tradičních adventur. Poprvé jsem to nedohrál, ale dostal jsem se, jak jsem zjistil později, docela blízko konci. Podruhé s remaster už jsem se netýral a při větším záseku jsem se do návodu juknul. I jsem si docela některé postupy pamatoval. Nová remastered verze je fajn, grafika je přesně taková jako se mi zapsala ve vzpomínkách na původní verzi. Hrát starou verzi když mám novou mi přijde jako pozérství :0)

Co bude dál? Mohl by být Conquests of Camelot: The Search for the Grail?
@mazar1234 (08.12.2015 18:50): Nie, vážne, čo si potom urobil s tým spolužiakom? :)
Predpokladám, že ako malý si bol rád a vôbec Ti to nevadilo.

To niekedy v 93-om, dávali v televízií Votrelcov - začal som ho pozerať, bol som do toho úplne zažratý, len to som bol u babičky, tá mi to nedovolila, tak keď prišla, náhodne som telku prepol - a zrovna tam dávali Thriller od Michaela Jacksona :D tak mi prikázala telku vypnúť, že už ideme spať, tak som to ešte rýchlo prepol na Votrelcov, kým mala večernú hygienu; práve boli v scéne "Kill meeee" a v momente, ako sa Votrelec narodil, som si zakryl oči, lebo som sa bál.
Potom prišla autorita, telku vypla a išlo sa spať.

Keď na druhý deň spolužiaci rozprávali, čo sa vo filme stalo, ja som bol sklamaný, že oni to mohli pozerať a ja nie - som ho potom videl celý až oveľa neskôr.
@Crash (08.12.2015 17:33): Pac som mal na strednej spoluziaka, ktory mi kazdy den dopodrobna rozpraval vsetko o hre, kazdy jeden puzzle, obrazovku hry, dej, rozhovory (ako o com kecali nie doslovne) takze som tu hru uz poznal ako svoje boty. Preto som ju vtedy uz ani nehral.

@Bodkin (08.12.2015 17:34): Kecas, DS som nikdy nehodnotil a DS 2 az po uplnom dohrani a DLC tiez postupne postupom casu az po dohrani.
@ugraugra (08.12.2015 10:14): To by musel bejt remaster jako u Antoher Worldu, kde vlastně nepoznáš rozdíl, jen to můžeš mít na velkým monitoru nerozplizlý. Ostatním remasterům nebo nedejbože remakům se vyhýbám jak čert kříži :)
@Maximus (08.12.2015 08:30): Já ne, nemám rád remastery. Přes emulátor ta hra běží úplně v pohodě, tak na co to dělat. Má to jen dvě výhody. 1) pro hráče - budou to mít v knihovničce na Steamu 2) pro vývojáře - vyvařej na tom $.
@Richmond (05.08.2015 18:28): To je :-) Hra je docela tuhá (to kombinování předmětů v čase), ale vcelku logická (což jsem ze začátku dle grafiky nečekal). Nic to nemění na tom, že tyto čistě legrační adventury nejsou asi mým šálkem čaje. Pro mnoho lidí je tato hra TOP.
Rozehrát tuto hru po Beast Within asi nebyl nejlepší nápad. Těšil jsem se na to už docela dlouho, ale hra mě zatím spíš nebaví než cokoliv jiného.
@mvp23 (08.12.2014 14:05): Pouze u nás, respektive v Evropě. Dle žebříčků hráču z USA je DotT skoro vždy přítomny v jejich výběrech, a docela často MM2 hájí i žebříčky nejlepší kdy vydané adventury.

Opomíjenější je The Dig, ale možná i docela poprávu.
DotT je nejlepsi adventura, co jsem kdy hral! Hodnotim ji znacne vysoko i nad jine "Lucasovky" (Indiana, Monkey Island, Full Throttle...). Myslim, ze je zaroven i trochu opomijena, pres jeji kvality.
Nové video z připravovaného (kolik už let? :) fan projektu Return of the Tentacle. Docela by mě zajímalo, zda se někdy dočkáme těch nových her s Indym, Zakem a Tentacly, a že jich v Německu za poslední léta vznikalo až až.