Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.

Lust for Darkness

12.06.2018
12.07.2019
59
15 hodnocení Platformy
Žánr

Forma
placená hra
Rozsah
samostatná hra
Multiplayer
ne

Lust for Darkness spája tradičný koncept hororových 3D adventúr s erotickejším vyznením.

Niekde v alternatívnej realite existuje dimenzia s názvom Lusst´Ghaa. Existuje paralelne s tou našou a zasvätení ľudia si tam údajne môžu naplno užívať život. Nakoľko však v minulosti dávali prednosť erotickým a iným podobným zábavám, časom to začalo pripomínať nespútané orgie. Samotné miesto tak začalo byť naplnené dekadenciu a temnotou, až sa nakoniec stalo neudržateľné.

Tí, ktorí vedeli o existencii tejto dimenzie, založili kult vo viktoriánskom sídle rodiny Yelvertonovcov. Tam sa účastnili hrôzostrašných okultistických obradov a snažili sa dostať do tejto dimenzie. Vy sa ujímate postavy, ktorá pátra po svojej zmiznutej snúbenici, pričom cesta ho sprvoti zavedie práve do spomínaného sídla a neskôr aj do tejto dekadentnej dimenzie, plnej nahých žien a najnižších pudov. Vo svete Lusst’Ghaa sa však dá pohybovať len s maskou, ktorú si nemôžete nechať na tvári príliš dlho, pretože po vzore miestnych obyvateľov prestanete byť normálnym človekom.

Zámerom autorov je poukázať na otázky hraníc ľudskej morálky a nášho podvedomia. Namiesto vzrušenia chcú vzbudiť skôr odpor a zdesenie a ukázať ako nízko môže klesnúť ľudstvo, pokiaľ nechá voľný prechod totálnemu morálnemu úpadku. Z tejto hororovej jazdy temnou ríšou najnižších pudov by tak mala podľa ich slov vzísť hlboká poučná pointa.


Poslední diskuzní příspěvek


Nejlépe hodnocené komentáře

  • PC 30
Další polská z prvního pohledu viděná a hororově laděná adventura? Proč ne, Layers of Fear se povedlo, Agony spustilo mírnou kontroverzi a Kholat připomenulo jednu z největších záhad. Lust for Darkness je další z řady, podobně jako Rise of Insanity a Kursk, jen přihodilo do zavedeného konceptu trochu erotiky a mystična.

Jak se to (ne)povedlo je asi zřejmé z hodnocení, ale během necelých tří hodin titul Movie Games Lunarium dokázal udržet pozornost, a to i přes jako přes kopírák viděné "alternativní světy" plné nadpozemských úkazů a entit (za to může Lovecraft). Je velká škoda, že slibný začátek s únosem vaší manželky a infiltrací do vily za městem nezůstal trochu více při zemi. Protože zjevná inspirace Spalující touhou (Kubrick, 1999) se vyvedla, a potenciál Lust for Darkness určitě mělo. Jinak se hra točí okolo procházení vilou, hledání několika indicií, vyřešení několika jednodušších rébusů a... sporadickými, ale k uzoufání nudnými pasážemi rychlé akce (útěk), kdy zvláště ta závěrečná je opravdu špatná (zdravím Call of Cthulhu). To, co ze začátku připomíná průměrnou adventuru se zajímavým nápadem je v poslední hodině rozdupáno směšnými příšeráky, kteří sem asi zabloudili z Innsmouthu. Škoda. Ale některé erotické scény, které ten zmar prokládají, jsou docela povedené. A úplný závěr se také povedl.

Na Lust from Beyond se ale z nějakého důvodu těším, takže se třeba tvůrci zlepší, a poměrně budgetový a nenáročný "walking-sim" (s pár honičky) vylepší a přijdou s něčím kvalitnějším.

Pro: hudba, dabing, nápad

Proti: budgetový původ, nadpřirozeno, akčnější sekvence

+30
  • PC 65
Stále existuje tak trochu nepsané pravidlo, že sex do her nepatří. S příchodem křesťanské morálky si tím prošlo každé médium. Literatura, poté film… bylo jen otázkou času, než i hry překlenou tuto propast, což souvisí i se změnou paradigmatu, že hry jsou jen pro děti. Následuje pak meziobdobí, v kterém se sexualitou pracuje jako s něčím šokujícím, bizardním, co má hlavně zvýšit popularitu hry. A nakonec se dočkáme her, kde prostě sex je, protože je to normální součást života.

Lust for Darkness je někdo mezitím. Nemyslím, že tvůrci chtěli udělat pouze bizardní sexuální hru – rozhodli se pracoval s chtíčem jako s lidskou přirozeností. Tohle je nesmírně pozitivní krok, protože sexualita je zkrátka součástí lidskosti. Můžeme s tím nesouhlasit, ale to je tak vše, co se s tím dá dělat. Erotické artefakty které ve hře vidíme přeci existují, ačkoliv třeba spíše v kulturách před křesťanských. Propojení Lovecrafta, která pracuje s elementární lidskou hrůzou, a sexuality, která je elementární lidskou touhou, je něco co se neuvěřitelně nabízelo, a konečně se objevil někdo, kdo měl odvahu to udělat. 

Za tohle tedy plus. Bohužel herní hledisko už je horší. Jedná se o prostý walking simulátor, který je okořeněný pár honičkami a někdy plížením. Hra je tak nesmírně krátká, že všechny možné mechaniky které představí využije jednou, maximálně dvakrát. 

Zkrátka příběh a svět zajímaví, gameplay horší. Rozhodně to však stojí za zahrání, pokud jsou fanoušci mystery horrorů, protože když se na to podívám globálně, Lust for Darkness zřejmě působí jako takový prolog k Lust from Beyond, které má reakce mnohem pozitivnější.
+16
  • PC 60
Jedná se o kratší hororovou adventuru z pohledu první osoby. Při hraní jsem si nejdřív myslel, že hra bude plná jump scare momentů, ale těch tu není naštěstí mnoho. Autoři spíš sází na zobrazování scén z alternativní dimenze očividně inspirované Lovecraftovou tvorbou a sexuálních orgií jednoho kultu. To vše dohromady dává zajímavou atmosféru, tu ale pohřbívá nemastná neslaná hratelnost kolem.
Jde de facto jen o chození, zpestřené několika obvykle velmi jednoduchými hádankami. Dále se ve hře sem tam vyskytuje nutnost skrývání se před strážnými, ale celý sneak systém působí značně nedodělaně. Naštěstí ho není mnoho.
+ Atmosféra
+- Hra je krátká
- Utíkání před nepřáteli
- Souboj s finálním bossem

Měl bych hru doporučit? Těžko říct. Asi to není pro každého, protože je potřeba překousnout nemotorná hratelnost. Mně se to povedlo hlavně díky skvělé atmosféře a mystičnu.

Pro: Atmosféra

Proti: Hratelnost, Utíkání před nepřáteli, Sneak systém

+13
  • PC 60
O Lust for Darkness jsem slyšel už nějakou dobu zpátky a letos vydané Lust from Beyond mi ji jen znovu připomnělo. Když jsem ji pak zahlédl ve slevách na Steamu, rozhodl jsem se ji konečně zkusit. Můj výsledný pocit je takový, že každý dobrý bod má nějaké své "ale".

Hra na mě od prvního momentu zapůsobila svou hutnou atmosférou a tajemnem, které bylo cítit na každém kroku. Byl jsem zvědavý, kam celý příběh bude směřovat a co všechno se dozvím o samotném kultu. Bohužel musím říct, že i přestože jsem otevřen příběhům, kde si divák či hráč musí pár věcí domyslet a číst mezi řádky, tady těch získaných informací bylo opravdu až příliš málo a většina těch vyčtených z různých cárů papírů nebyla až tak zajímavá. Jejich hledání bych též označil za dosti rozporuplné. Hra si totiž není úplně jistá, které předměty vás má nechat zvedat a prozkoumávat. Když jsem viděl knihovnu, ihned mě napadlo, že bych tam mohl něco najít. S žádnou knihou ale nešlo interagovat. Když jsem pak přišel do kuchyně, mouku šlo v pohodě zvednout a prohlédnout si jí. Celé to pak působí o dost méně přirozeně, když zkrátka intuice nefunguje.

Co se mi na druhou stranu velmi líbilo byl kontrast mezi naším světem a Lusst´Ghaa, ze kterého jsem měl díky riziku smrti stejně nepříjemný pocit, jako zažíval hlavní protagonista. Tento pocit postupem času ale klesal, protože lokace, kde mě mělo něco nahánět, začaly být dost prokouknutelné. Vždycky tu navíc byl nějaký velký objekt, jenž stačilo oběhnout a vydat se pak směrem, kam jsem chtěl, příšera zkrátka neměla šanci. Na konci hry byly pak pro změnu případné smrti dost k pláči, protože jsem si měl pravděpodobně vycucat z prstu to, odkud na mě příšera vyskočí, když nebudu mít masku.

Ještě více frustrující byly ale plížící pasáže, kde vás zkrátka nesměl nikdo vidět, jinak jste si to mohli dát celé od posledního kontrolního bodu. O dost více by mě bavila kombinace zmíněných naháněček a schovávání, jak je to ostatně ve většině jiných hororovkách. Nebo by mi stačilo, kdyby měli nepřátelé jakýsi postupně nabíhající indikátor, že mě vidí, protože takhle bylo velmi komplikované odhadovat, kdy jsem už moc blízko a kdy ne. Samotné skrčení navíc nemá žádný efekt, jen vás zpomalí.

Ocenil bych také nějaký lepší indikátor vašeho šílenství a nějaký tip, jak nezešílet a dostat se do více bdělého stavu. V Amnesii se stačilo trochu nadopovat nebo koukat do světla. Tady jsem zkoušel se třeba odvrátit od děsivých či nepřirozených věcí, ale to nějak úplně nefungovalo.

Nakonec bych ještě zmínil pár technických nedostatků, jako slabší chvíle zvuku, kdy se z mých reproduktorů ozvalo podezřelé cvaknutí, jež bych rozhodně nenazval dobrým přechodem, nebo neskutečně kolísavou grafickou náročnost, kde má GTX 2060 místy neměla problém jet na nejvyšší detaily na stabilních 60 FPS, zatímco asi ve dvou pasážích se snímky držely jen velmi nízko nad 30 i s výrazně sníženými efekty. Což mi také připomíná, že i možnost nastavení grafiky by u takové hry mohly být výrazně širší.

Lust for Darkness je ve výsledku asi fajn jednorázovka, ze které asi nebudete v sedmém nebi, na druhou stranu ale nebudete přímo zklamáni. Vzhledem ke své délce navíc nezačne být úplně repetitivní a vše to uteče velmi rychle.

Pro: tématika, atmosféra, rozdílnost obou světů, prvotní strach z Lusst´Ghaa

Proti: nedostatečné odpovědi, předvídatelné naháněčky, plížící pasáže, technické nedostatky

+12