Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.

Diskuze

@Dunemaster (09.03.2021 20:46): No, čakal som od toho viac. v štvrtej epizode už čiastočne bolo vidno, že autori vlastne nevedia ako pokračovať alebo ako to ukončiť. A piata epizóda to úplne ukázala. A to ma sklamalo. Zobralo si priveľké sústo, rozbehli viacero otázok, ale nedokázali na ne nielen úspešne odpovedať, ale ani ich dostatočne rozviesť, aby boli natoľko dômyselné, že sa má hráč, či divák nad nimi zamýšľať po dohraní. Navyše posledná kapitola pôsobí tak strašne stroho oproti tomu, ako sa snažili danú cestu "hypovať". Ono to celé ako zážitok nebolo úplne márne, ale vzhľadom na to, koľko autori vyžadujú od publika, aby malo načítané, napozerané a naštudované, vlastne sami neponúkajú až tak hlbokú satisfakciu, hoci niektoré momenty boli fakt dobre urobené. Jednalo sa však o ohraničené epizódky, než aby šlo o kusy celku. A to je ďalší problém, hra pôsobí myšlienkovo aj dejovo ako príliš veľký zlepenec. Opúšťa a pripája postavy bez toho, aby niečo reálne dotiahla do konca v rámci konkrétnej narácie alebo aspoň myšlienky. Je to ako keď máš seriál alebo film, kde sleduješ viacero liniek viacero postáv a zrazu máš strih na inú časť a predpokladáš, že sa k tomu predošlému opäť po nejakoom čase vrátiš, aby bola myšlienka dopovedaná. No tu sa to občas nestane alebo to vyznie do prázdna.
Čeho jsem se obával se stalo, KRZ na mě působí jako ještě silnější dávka Vália než Division 2. Vydržel jsem 80 minut. Neviděl jsem tam ani zajímavý scénář, ani poutavou atmosféru, bohužel.
Prečítal som si ten článok a som teda z neho dosť sklamaný, nemá žiadnu hodnotu, autor článku si začne klásť otázku, prečo je to najpodstatnejšia hra dekády, ale jediné, na čo sa zmôže je napísať, že reflektuje dobu, ale nedá jediný príklad, pričom iba spomenie, že hra začala vznikať po kríze. Okrem toho, sa len spomína, že tak ako my všetci ostatní, ani autor netuší či to vôbec vyjde. Čakal som fakt aspoň trošku hlbší myšlienkový pochod...

Tak či onak, ja som Kentucky po druhom akte prerušil s naivnou predstavou, že aj keď tak skoro posledný akt nevyjde, tak sa k hre vrátim a dohrám ju, keď bude hotová. Naivne som si vravel, však dám tomu nejaké tie dva roky, to počká. No a už je to samozrejme viac a stále nič. Ale ešte čakám.
@Drolin (12.11.2019 22:04): Že by to bolo správne, to si nemyslím, neznášam nedokončené príbehy a načatú robotu.

Ale je bolestivo očividné, že záujem už stratili.
Ak by tú piatu epizódu vydali, tak už ich ani nepochválim, už len poviem: "to vám trvalo."
No stále by som ju chcel.
@Tarhiel (12.11.2019 21:58): To nikdo neví, ale já už už s tím tedy nepočítám (přeci jen jde o několikahodinové epizody, takže prodleva více let musí znamenat ztrátu zájmu autorů nad dokončnením v - v jakékoliv podobě - ). A možná je to tak správně? :))

While the game’s final act was supposed to launch last year, there’s a chance we won’t see the conclusion before the decade ends. That’s OK. Kentucky Route Zero has never fit comfortably into these sorts of spaces. In 2013, Polygon debated if an incomplete game could be our game of the year. In 2019, as we decide the game of the decade, we have embraced the reality that games are impossible to pin down. So sure, Kentucky Route Zero can be the game of this decade. And maybe the next one too.
February 2013:
"Act I is available now. Act II will be released around April 2013, and the remaining three acts over the rest of the year."

June 2013:
"Act I and II are available now. The remaining three acts will be released over the coming year."

January 2014:
"Act I and II are available now. The remaining three acts will be released over 2014."

October 2014:
"Acts I, II and III are available now. The remaining two acts will be released as they're completed."


:))
Stále zde nění ta pátá epizoda, a stále čekám se čtvrtým aktem na zahrání. Už by si mohli pospíšit .).
Yop, Kentucky názorně ukázal, jak se epizodické hry nemají dělat, resp. co je na epizodickém formátu špatně. Už leta čekám, až vydají kompletní sérii, snad se dočkám :) (mezitím jsem na to už samozřejmě málem zapomněl).
@Tarhiel (19.03.2018 13:45): 07.01.2013

5 let, za tu dobu člověk stačil udělat VŠ, dohrát a zhlédnout milion her a filmů, dělat kariéru... no na to, že každá epizoda má cca dvě hodiny je to vážně pomalé. Ale na druhou stranu, velmi zajímavá hra a podle mě kvalita roste s každým dílem (Akt I - 60, Akt II - 70, Akt - 80), a čtyřka by měla být zatím nejlepší.
@AiMLEzZz (25.01.2015 10:15): Ono toto je myslím i ta optimističtější varianta :).

Zvláště když dle původních plánů měla být pentalogie dokončena v minulém roce a zatím o čtvrté epizodě ještě nejsou žádné zprávy. Epizodické vydávání je po hráče velmi neštastnou metodou - vyjít KRZ v celku, tak bych řekl, že by byly uznávána jako to nejpovedenější z posledních let.
@Wild One (24.01.2015 13:29): Přesně tak, soundtrack se více než povedl - zvláště Too Late to Love You ze třetí epizody bylo fantastické, a je kandidátem na to nejlepší z vokálních písní objevujících se u her.

Škoda jen, že ty prodlevy jsou také velké. Až při celkovém projití všech plánovaných epizod očekávám výborný, 9/10, zážitek.
@AiMLEzZz (24.01.2015 13:56): Zatím jsem projel jen první scénu Equus oils a musím říct, že to má něco do sebe. Možná by grafika mohla být trochu víc vypilovaná, ale jinak moc pěkné. A překvapilo mě, že je to od Cardboard computer games. Hrál jsem jejich dřívější počiny... Ruins a Ballon diaspora, což jsou takové krátké atmosférické záležitosti, ale mě se líbily.
@AiMLEzZz (komentář): Tak tvůj komentář mě fakt motivoval si hru zahrát. Soundtrack je skvělý. Musí to být inspirované Yamaokou, zní to jako hudba ze Silent Hillu, alespon v některých pasážích.
@Shoggot (24.07.2013 23:19): No modernitě, to snad tady ani nemá smysl vytahovat... Ono jde spíše o to, že se ty pojmy používají dosti vulgárně. Na jedné straně se subjektivitou zaštiťuje právo na vlastní názor (který má ale i blbec) a na druhé straně stran "objektivity" umění trpí jakýmsi pozitivistickým sentimentem patrným z fetišizace hodnocení (a průměrovaného hodnocení).
@M.a.t.t. (24.07.2013 23:11): Ano. Například v dnešní modernitě se na hledání objektivity například sociální vědy víceméně vykašlaly. Pokud opravdu nejde o operacionalizovatelné a kvantifikovatelné fenomény. V sociologii to je už je pěkných pár let, co převládá interpretační přístup. Hledání objektivity je trochu honba za vlastním ocasem.
@M.a.t.t. (24.07.2013 19:34): Jelikož se takto tvoří objektivnost? Pokud bych prezentoval své názory s tím, že jde pouze o můj subjektivní pocit, tak by jejich napsání bylo defakto zbytečnou aktivitou a mohl bych si je stejně tak nechat pouze pro sebe.

Ideální podoba nikde definována samozřejmě není a nebude. Lze ji však do jisté míry utvářet.
@Drolin (24.07.2013 18:27): A kto určuje ideálnu podobu zábavnej adventúry? Oddychová jednohubka, pri ktorej nastavím správne očakávania taktiež môže spĺňať túto definíciu. Z tvojho pohľadu je však táto definícia zase iná, ale kto dokáže objektívne posúdiť na koho strane je pravda? Akokoľvek tvoje názory rešpektujem, mal by si si uvedomiť, že ide len o tvoje názory a nesnažiť sa ich prezentovať ako objektívnu pravdu - čo inak robíš pomerne často.
@Drolin (24.07.2013 17:11): To že má pre teba globálna popularita nulový význam, ti neberie nik, názorom más ani kritikov sa samozrejme riadiť nemusíš. Ale trúfam si povedať, že väčšina dnešných hráčov áno a názor špecializovaných adventúrnych stránok je v konečnom dôsledku dôležitý skôr pre vybraných jednotlivcov (ale pravdepodobne nie pre uživateľov ako GodOfTheSick :-) )
@M.a.t.t. (24.07.2013 17:06): Popularita TWD na určitých stránkách a u hráčů hrajících jednu adventuru za rok pro mě má nulový význam. Přijetí znalých uživatelů na specializovaných adventurních stránkách je něco zcela jiného.

@Artran (24.07.2013 17:05): Asi se také nechám překvapit :). Ale ze jmenovaných tři se na Hero-U těším nejméně.
@Drolin (24.07.2013 16:51): Jestli si to dobře pamatuji, tak v diskuzi na Kickstarteru psali něco o tom, že adventurní puzzly je vlastně nikdy moc nelákaly a v jejich původních hrách byly spíše vlivem celkového zaměření Sierry, takže tuhle část chtějí oslabit.
@GodOfTheSick (24.07.2013 16:29): Ano, jen se přesunuly na druhou půlku roku, zatím nevyšlo všehovšudy nic (snad jen The Raven a ASA, se kterýma se ale příliš nepočítalo).

The Last Crown, Asylum, Bracken Tor, Prominence, Stasis, XING, Routine, klony QFG Mage’s Initiation, Hero-U a Quest for Infamy... to je lineup, který tu řadu let nebyl.

A Kentucky má zcela jinou sortu hráčů než TWD, takže nevzpomenutí nastane možná u vyhlašování nejlepších her IGN či RPS.
@Drolin (24.07.2013 11:43): Až na podzim exploduje časovaná bomba v podobě druhé sezóny TWD, tak si na totok nikdo ani nevzpomene. Zvlášť když předtím ještě udělá menší řachanec Amnesia a Asylum.

Neprorokoval jsi tu náhodou na začátku roku, že letos čekají adventuristy herní žně?! Zatím to tak tedy nevypadá...holt budeme muset počkat, až nás TT zachrání.
Druhá epizoda ještě o něco kratší, ale o to i ve výsledku lepší. Pokud budou kvalitativně takto stoupat, tak to má na jednu ze zajímavějších her roku.
@Drolin (09.06.2013 17:40): Nevím právě jak to fungovalo u TWD, když vycházeli jednotlivé díly, určitě bylo možné koupit první, druhý, pak třetí atd. samostatně, jen nevím když vyšel druhý, jestli po zakoupení druhého dílu si hráč koupil i díl první...?
Bude se postupně editovat, jestli vůbec vyjdou :-), když není jiná možnost zakoupení ACT II, než ta, že je spolu s I zakoupeno i zbytek dílů...
Mám přidat další epizodu samostatně, nebo bude lepší udělat z profilu jednu hru (je i tak prodávána)?
Čtyři měsíce a stále bez nové epizody? TWD šlo alespoň pochválit za relativní časovou přesnost.
@Artran (30.01.2013 21:01): Počkat na další akt, a jeho kvality možná bude nejlepší. Ale 25 dolarů se mi zdá přehnané, když takový Walking Dead myslím stál 20 za sezónu. Počítám také, že kvůli tomu hra příliš neuspěje - viz série The Journey Down, která startovala s prvním dílem snad na 12?

Zatím máš však čas na IF a dohrání Suspended a Stationfallu (a sepsání komentáře :).
@Artran (30.01.2013 20:48): Aha, že je to i pro Linux jsem nevěděl. Okolo hodiny, dvou. Více jistě ne, i kdyby si prozkoumal všechny lokace. Zda to bude dobrá pentalogie však odhadnout nedokáži (a pro Linux máš Asylum za 15, což je must buy - mě však již demo na pc nešlo).

@Bodkin (30.01.2013 20:50): Ok (fair enought, fotbal právě, ač bych měl dělat něco jiného, sleduji :). Parser bohužel není, leč některé lokace jsou zpracovány jako v textovce, tedy bez grafického znázornění. A hratelnější než SSSEP to je jistě.
@Drolin (30.01.2013 20:28): Já na notebooku pracuji a když to není žádná máčka, tak proč bych na něm i nepařil. KF mám místo sledování fotbalu, na žádný story-telling hit ho neaspiruji. :P

Ale pryč od OT, KRZ vypadá docela půvabně a doufám, že je i hratelnější než Superbrothers: Sword & Sworcery EP, ale poněkud mě razazila zmínka textové adventůry, tam je opravdu nějaký kousek, kdy je třeba krmit parser?
@Bodkin (30.01.2013 20:02): No, vidíš, hrát na notebooku... to už mi stačí :).

Děkuji za svolení. Ač o novoty v podobě Killing Floor příliš nestojím :). Tvé znalosti v rl však využiju (využívám), ač z většiny po teoretické stránce. A Dear Esther považuji za do jisté míry revoluční hru, takže pravdu nemáš.
@Drolin (30.01.2013 19:54): To ze mě vyrazilo tak silné 'phe', že se mi notebook narovnal na stole. :D

Tebe nezaujme nic nového, protože jsi svůj 'dobrý vkus' nastudoval na nějaký zapšklých oldschool fórech. Co se nových věcí týče, můžeš používat můj dobrý vkus jako vzor, dovoluji ti to. :P
@Artran (30.01.2013 18:50): Za těch potencionálních sedm dolarů je řada zajímavějších her :).

Nicméně jisté kvality nemohu upřít, ale čekal jsem podstatně více (zvláště po ag recenzi, zmiňující Photopii, Mulholland Dr. nebo Dear Esther). Té textové adventury tam užiješ pouze ve dvouch lokacích, a to v celkem omezené míře. Vyzdvihování audiovizální poetičnosti díla je však na místě (třeba zde).

Na další díly jsem však zvědavý, ač žádné velké očekávání to není. Prology však často mohou být matoucí.

@Bodkin (30.01.2013 18:48): Už mě jen tak něco nezaujme, jako např. tebe "pretensious" TFoL a podobné :).