Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.

Jungle Strike

Jungle Strike: The Sequel to Desert Strike

1994
1995
červen 1995
16.03.2007
28.01.2013
81
16 hodnocení Platformy
Žánr

Forma
placená hra
Rozsah
samostatná hra
Multiplayer
ne

Multiformátová arkáda Jungle Strike je přímým pokračováním hry Desert Strike: Return to the Gulf. Hráč ale již neovládá pouze helikoptéru (tentokrát se jedná o Commanche), ale i vznášedlo nebo třeba bombardér F117 Nighthawk. Beze změny zůstává struktura misí, která se svou propracovaností poněkud vymyká klasickému arkádovému konceptu a příběh, ve kterém proti hráči stojí syn generála Kilbaby, záporného hrdiny předchozího dílu.

Hra vyšla v roce 1993 na Sega Mega Drive, v roce 1994 na Amigu a v roce 1995 byla portována i na PC a Game Boy. Další, již třetí pokračování Strike série nazvané Urban Strike, vyšlo v roce 1994.


Diskuze ke hře

Doposud o hře nikdo nediskutoval.


Nejlépe hodnocené komentáře

  • PC 80
Tak se mi konečně podařilo dohrát další rest z dětství. I když to nebylo zas tak náročné - dohrát se to dá za 2 - 3 hodiny, problém spíš byl zjistit, jak se ta helikoptérka z DOSu jmenovala. Hra je čistokrevná arkáda, kde lítáte v 10 misích s malou helikoptérou, střílíte nepřátele, napadáte nepřátelské základny a tábory, zachraňujete rukojmí, trosečníky, odhalujete skryté základny a zbraně.

Při plnění bojových úkolů si nemusíte dávat pozor jen na to, aby Vás nepřátelé nesestřelili, zároveň si musíte hlídat i palivo, samozřejmě štíty a stav munice, které máte tři druhy - rakety, průrazné střely a pak klasický kulomet. Rakety jsou nejničivější, ale máte jich jen devět, nábojů do kulometu pak máte celých tisíc. Munici, palivo i štíty můžete samozřejmě v průběhu mise doplňovat, když napadáte nepřátelské sklady - což naplňuje principy arkády.

Po každé misi dostanete kód na další misi, takže nemusíte celou hru dohrát v kuse, je to systém známý třeba z her jako je Vlak nebo Quadrax . I když tady to funguje trochu jinak - po každé misi Vám hra vygeneruje kód podle skóre, kterého jste dosáhli a tam příště zase pokračujete. I když skóre Vás dopředu asi nepožene.

Což nebude ani příběh, který hra jakože obsahuje. Ale upřímně jsem ho nesledoval. A nebudete ani Vy. I když hra obsahuje zajímavou fíčuru, kdy si na začátku každé mise vybíráte z fotky pilota, se kterým budete létat. Pilotů je na fotce pět, ale k dispozici je pouze jeden s tím, že ostatní jsou buď ztracení, zajatí nebo nezvěstní, ale postupem hrou se Vám budou postupně odemykat - asi je budete zachraňovat v jednotlivých misích. Sice jsou u každého pilota napsané jeho benefity, ale význam to nemá, hraje se za všechny stejně. Ale zajímavý prvek.

Co Vás ale nejspíš požene vpřed, je zvědavost, jak to vypadá v další misi. A ty jsou hodně rozmanité - přes džungli, zastavěnou oblast, ostrovní misi, misi v noci, atd. Mise jsou zkrátka rozmanité a zábavné. Jen je někdy potíž se v nich vyznat. Občas prostě nevíte, kde máte daný úkol plnit a lítat misí na blind je někdy docela o držku. Úkolů máte vždy několik, ale na minimapě jich máte vždy jen několik a na některé si prostě musíte přijít sami. Což byla věc, která mi vadila na hře asi nejvíc.

Pak možná ještě situace, kdy to rukojmím moc nemyslí. Typicky rozstřílíte budovu, ze které začnou vybíhat rukojmí, ale je obtížné je nabrat, protože Vám pobíhají kam se jim chce, k budově zaletět nemůžete, protože tím utrpíte poškození nebo naběhnou přímo k nepřátelům a jejich smrt = neúspěch mise.

Přesto ve mně však pozitivní pocity převládají. I když netvrdím, že velkou roli na tom nemá nostalgie. Důvěrně jsem si pamatoval jen první misi, takže jsem byl nakonec překvapený, že jsem se už kdysi jako dítě dostal asi do půlky hry.

Pro: Rozmanitost misí, odemykání dalších pilotů, v pohodě spustitelné přes DOS Box

Proti: Nejasnost některých úkolů, zmatené pobíhání rukojmích

+11