Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.

Diskuze

Chlapci potřeboval bych pomoct. Dělám quest "maskovaný mstitel", kde mám shánět informace o nějakém týpkovi, který bojuje proti zločinu s lyžařskou maskou. Chybí mi akorát sehnat informace od kriminálníka, ale jak to na mapce prolejzám jak chci, tak nemůžu najít nikoho, kdo by mi něco řekl, aby se to odškrtlo. Google nic.
kdyby někdo měl zájem. Něco podobného vyšlo 4 června Garbage, ale vůbec mě to nebaví.
Dobrý námět, ale hra ještě má chyby, které nejsou schopny z roku 2017 opravit. Nejsem sám, co se postava zasekla a nešla načíst :).
Hru jsem si užil, bavila mě, jen ke konci mě docela naštval ten systém sezón, kdy jsem měl po sto hodinách hraní všechny kvesty splněný, všechno vykraftěný, postavený... Měl sem šest hlasů a byl desátej den sezony, což znamená čekat 21dní na volbu krále. 21 dní kdy už nemáte co dělat. Den trvá cca 50min. takže vás hra donutí v ní strávit dalčích 16-17 hod. abyste ji mohli dokončit. To je šílený.
@Red (30.04.2021 10:54): Právě, že tam nic, jako ukládání nevidím. Ano autosave tam je. Ted jsem dostala do hry, ale postava je buglá a nejde se dostat do meny :D výborně.

Já tu hru asi refunduji.

Tak nahrála jsem si postavu po smrti. S postavou nejde hýbat a ani do menu. Hru jsem ukončila přes správce. Znovu hru zapnu postava se dostane xy minut před smrtí to samé. Zapnu hru po třetí. Postavu opět xy minut před smrtí nejde s ní hýbat.

Mám poslední patch :) no a koukám, že skoro stejný bug byl v době 2017 :). Takže jsem očividně přišla o postup. No zkusím ještě chvilku, ale nevím nevím. Už mohu jen chvilku hrát a pak refund.
Nejvíc mě asi štve, že hra se hraje poměrně dobře, ale poměrně rychle i umřete :) dám tomu ještě šanci. Určitě dobrý nápad, ale chybí mi tam určité věci, jako pauza ve hře, ukládání.

To grindění mi zatím asi nějak nevadí, ale hru vidím na pár hodin a pak zase něco nového. Jsou horší hry.
No on je hlavní designér hry, otec myšlenky a zároveň grafik, z Olomouce. Ta je tam podle mě zastoupena nejvíc (kostel Sv. Mořice, Prior, RCO, většina výloh, ...). Jsem z Olomouce a je to skoro jako chodit tady po ulici :-) I některý z těch bezdomovců jsem potkal.

Btw. to studio je spíš Ostravsko-Olomoucké, nevím proč Olomouc všude vynechávají.
Ale stejně je to hezké. Ostravské studio Perun Creative na hře pracuje od roku 2015. Zatraceně o tom jsem neměl ani tušení, takže herní studio máme i v Ostravě!
Předpokládám že hra se odehrává ve fiktivní Praze nebo že by tam bylo nějaké slezko-moravské městečko? :) Vypadá to docela autenticky.
@Jack_Dark (21.04.2021 16:05): no mě právě láká i ten bezďák, ale počkám na finální verzi, když vím že na tom budou ještě dělat i po vydání. Přijde mi to jako nevšední nápad. Plus to provedení, kdy survival sandboxy mě nezajímaj, ale tím že Hobo má příběh/questy/dialogy, tak je to hned zajímavější.
@IceCreamYouScream (21.04.2021 08:03): Atomic Heart je lineární střílečka (nebo se tak alespoň zatím prezentuje) a taky jí dělá tým víc než 30ti lidí.

@IceCreamYouScream (21.04.2021 11:52): tak minimálně podle recenze na games a 80% lidí co Hoba hráli to asi zábavná hra bude, když jí hodnotí pozitivně. Jen je asi potřeba překousnout krušnější začátky a akceptovat, že je to prostě i survival, a ne jen RPG.

Takový KCD s hardcore modem taky není ze začátku vůbec easy, ale poskytuje naprosto fantastickej zážitek, když do toho člověk pronikne.
@Mendoza (21.04.2021 09:12): No ale musíš přece taky myslet na to, že děláš hru která MUSÍ být zábavná. Přece nemůžeš čekat, že někdo bude dělat něco, co je vopruz jenom proto, že je to vopruz i v realným světě :D To je ¨snad úkol vývojářů videoher, aby zpracovali zajímavou látku tak, aby to bylo zábavný.
@JohnCZ (21.04.2021 08:23): Jenze zivot bezdomovce holt repetetivni grind je. U prace mi bydli jeden bezdak, obcas se s nim bavim, a ta hra celkem odrazi nektery aspekty jeho zivota. Neni to teda zebrak, max o cigo si rekne, ale pres den si jde nekam pichnout autobaterku, projde oblibeny kontaky, shani vybaveni do bungalovu, obcas najde nejakej kratkodobej solich, obcas dostane pres drzku, vecer se sejdou s kumpanama z okoli a podelej se o chlast a zradlo.
Já jsem teda nečekal, že se ta hra bude někdy brát vážně. Takže už asi i to je pro ni extrémní úspěch. :D

A tak jsem přemýšlel, že vlastně drtivá většina RPG jsou ve své podstatě Hobo simulátory. Alespoň na začátku. Se slzou v oku jsem vzpomínal, jak jsem sbíral zapadlé mince pod mostem v Gothicu, protože tehdy ještě finance ve hrách k něčemu byly. :D
<span class="reply">@IceCreamYouScream (21.04.2021 08:03): Tahle hra na mě působí z dostupného infa a videí úplně stejně. Východňácky budgetově a ošklivě. Osobně navíc nemusím tyhle grindovací survivaly. Hra je prý navíc údajně dost těžká (proto i zdlouhavavá) a Tomus v recenzi na Vortexu nadhodil myšlenku, že by tomu slušel nějaký casual mód. On zmiňoval spíše nehráče, které by mohlo nalákat téma, ale velmi rychle odradit hratelnost. S tím naprosto souhlasím. Akorát já bych to nevztahoval jen na nehráče, ale obecně na lidi, kteří by si hlavně prostě rádi prošli v rámci několikahodinového zážitku příběhy jednotlivých hobos, které jsou prý na celé hře to nejlepší, aniž by museli nervit desítky hodin u repetitivního grindu.
@Paul (20.04.2021 23:21): Asi si mě dostal, tuhle hru podrobně nesleduju ale byl jsem si jistej, že jsem viděl video, kde o ní mluvili nějací dva ruští asiati se psem ve smyslu, že jsou její vývojáři. Znova jsem to video nenašel, ale nabral jsem z toho pocit, že jsou to jen oni dva, kdo na hře dělá. I když mi to přišlo neskutečný, tak uvěřit se tomu dalo, není to první ani poslední obří projekt, na kterým začala původně dělat hrstka lidí (viz. třeba Atomic Hearts) a vypadá neuvěřitelně na takový poměry. Myslel jsem, že se z tý hry dělá humbuk právě kvůli tomu, kolik lidí na ní dělá. Jestli to není pravda, tak moc nechápu, proč je kvůli ní takovej povyk ...

Každopádně, co jsem chtěl říct je, že podle mě si vývojáři s Hobem ukousli moc velký sousto, který po herní ani vzhledový stránce nezvládli. Příběhy by mě sice zajímaly, ale grindit kvůli nim 30 hodin v ošklivým 3D prostředí fakt nebudu - toť můj osobní názor. Jestli se vám hra líbí, proti gustu ..
@IceCreamYouScream (20.04.2021 21:13): Že Day Before dělaj dva lidi je nějakej vtip, nebo to myslíš vážně? :) Pokud vážně (ehm), tak ta firma co to dělá uvádí na linkedinu 51-200 zaměstnanců.

Ne, takhle vypadající hru dva lidé fakt neudělají.

Ale jinak je pravda, že i malý týmy jsou dneska díky Unrealu schopné vypotit skvěle vypadající hry - třeba Ethan Carter dělalo studio o 10 lidech - ale taky je to lineární pětihodinovej walking sim. Hobo je detailní 30 hodinový RPGčko a survival, gameplay ambicema někde úplně jinde.
@Dlaha1 (20.04.2021 22:16): Jo, já věřím že si to svý publikum najde, a nic proti tomu nemám. Jen říkám, že osobně na tomhle projektu nevidím nic, co by mi nijak imponovalo.

Ohledně toho týmu, měl jsem dojem, že jsem v nějakým rozhovoru zaslechl počet 10 vývojářů, ale pouštím si to k práci takže sem se mohl přeslechnout.
@IceCreamYouScream (20.04.2021 21:13): Já to hraju a mně na tom přijdou nejzajímavější mechaniky a obrovský strom naprosto netradičních dovedností. A taky humor. Na první pohled to nevypadá kdovíjak krásně, o to víc překvapí, jak to v některých scénách prokoukne. Hlavně ten vizuál ale nijak nevadí hratelnosti, ne jak to může z videí vypadat.

Co je mi známo, tak to dělali 3 lidi, zbytek se během vývoje různě připojoval/odpojoval na náhodně dlouhou dobu.
Já to sice nehraju, ale upřímně, přijde mi, že je ta hra pro nás zajímavá jen z toho důvodu, že je česká a zobrazuje takový "skoro Česko". Jinak po herní a technický stránce je to prostě bída. A ani si nemyslím, že je validním argumentem malý tým. Stačí se podívat, co dokážou dneska udělat dva lidi (The Day Before) a to Hoba dělalo lidí asi 10.

Kdyby to bylo udělaný třeba ve stylu This War of Mine, zaujalo by mě to a dalo by se tam spousta věcí skrýt, ale v tomhle 3D "open worldu" všechno hrozně bije do očí.
Na Vortexu byli pro změnu o něco přísnější. 6/10.
Hru nejvíc dolů stáhla velká repetetivnost/grind, slabý tutorial a technický kabátek.