Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.

Diskuze

Ještě k té muzice z šestky, Rob King se k tomu vyjádřil následovně: "We were barely in H6. All the music in that game was re-recorded and re-written from the original music we actually turned in. It was pretty much remixes of the originals. I wanted to go in a different direction, something different and edgy. Im all "Latin choired out" lol. Heroes 1-4 I was the audio director and sole decision maker in the creative audio department. That is not my role any longer so I don't make those decisions. We wish Heroes the best! It was a cool 17yr run and the fans have always been very kind to Paul and myself. Cheers"

Takže je to přesně jak jsem si myslel. Dokonce už v té pětce, fakt, že to postavili na dvou melodiích, nebylo jejich rozhodnutí, ale rozhodnutí Ubisoftu. Udělat to víc filmově. Ale zvládli to skvěle a ještě jim nechali jinak skladatelskou svobodu.
Jenomže do šestky ty svině vzali muziku, co nahráli, přehráli to, přepsali to a výsledek je, že ta hudba stojí za prd, až na pár výjimek.
Ježiš já to tak moc znám ze své vlastní zkušenosti a je mi to tak bytostně odporný. Strašně s nima soucítím.
Smutný teda je taky to, že oni jinak v herních soundtracích vůbec nejedou, Romero nikdy ani nehrál žádnou hru, takže není moc šance, že by od nich člověk ještě někdy něco slyšel. To není jak ten Jason Graves, kterej jde od hry ke hře, ale nemá to duši. Rob King a Paul Romero prostě byli spojení výhradně s Might and Magic sériema a mělo to tak zůstat. Zasranej Ubisoft. Mám obavu, že šestce strhnu takovejch 40 % jen za tohle :D

a TADY na týhle ruský stránce jsou prej originály od Romera, tak to jdu zkusit :-) a je to fajn!
@Dan9K (18.06.2023 18:06): to bys poznal, věř mi. Sběratelka je taková obří rozevírací krabice.:-)

Jinak v šestce je jen kratičkej prolog za lidi, takovej tutoriál a pak si můžeš vybrat kampaň za koho chceš.:-)
@veselykralicek (18.06.2023 16:19): já myslím, že je úplně legitimní si dát v nových Heroesech spoustu single map, aby člověk pochopil možnosti a co je nového a až pak si dát kampaň. Asi to tak i udělám u šestky. U pětky už jsem se seznamovat nepotřeboval.

A jinak jo, šestku mám normálně jako disk, ale jestli sběratelská, to nevím, válí se mi to 15 let bůhvíkde.
@veselykralicek (18.06.2023 16:19): tak si si vlastne odpovedal, ak je to jeden príbeh alá Warcraft 3, tak to inak zmysel nedáva. Ak je kampaň rovnaká a tým pádom samostatné príbehy alebo navzájom sa vylučujúci priebeh, tak výber od začiatku dáva zmysel (c&c).
To prirovnanie s NHL je zlé, lebo NHL nemá príbeh.
@Dan9K (18.06.2023 13:01): neotevřenou originální myslíš přímo tu sběratelku?

Nechápej mě špatně, já si samozřejmě taky zahraju všechny kampaně nakonec. Ale mám strašně rád, když si tu hru přinesu domů, instaluju to, pak to spustím a já si prostě chci jako první vybrat kampaň za Temný elfy, který miluju. A v ní se seznámit s hrou, s jejími mechanismy a pravidly. Až ji dohraju, tak si pak užiju i ty ostatní kampaně. Ale takhle jsem nucen odehrát x kampaní, který mě prostě nezajímají jen proto, ab se mi odemkly v příběhu.

To je jako kdyby sis koupil NHL, že si zahraješ finále Stanley Cupu, ale oni Ti řekli, hele, nejdřív musíš odehrát sezónu za Liberec, pak sezónu v Německu a pak se Ti odemkne NHL, protože to je hezky provázaný. Tohle mi třeba strašně vadilo na tolik opěvovaným Warcraftu 3. Jako příběh super, ale já chci hrát prostě za Temný elfy.

U Hot Seatu jsem taky strávil moře času, ale čistě singl skirmishe jsem nehrál nikdy. Tam mi to moc smysl nedávalo..
@veselykralicek (18.06.2023 09:35): děkuju moc! Vím, že dělali i šestku. A že dokonce vrátili spoustu melodií. Jenomže nový hudební materiál dělali nejenom oni, ale i jacýsi Tom Salta, Jason Graves nebo Sean Lorhish. Prostě nějací ubisoftí skladatelé. Ale co je nejhorší, ty jejich skladby mi přijdou vlastně zajímavější než ty Romerovy tam (chápu to tak, že muziku skládá hlavně Romero a King se stará o produkci a zvuk, ale lehce v tom teda zamrzl a kvalita zvukových bank v tý šestce je rozhodně na straně těch nových skladatelů). A neříká se mi to snadno no. Ale třeba až si šestku konečně pořádně zahraju (mám originálku neotevřenou od vydání :-) ), tak to bude jiné

Jinak já věděl, že si v těch kampaních zahraju spolehlivě za všechny frakce, takže mi linearita nevadí. I v těch singl scénářích není možnost výběru. Ale já v minulosti odehrál tolik single map a hot seatů, že mi to teda už nevadí vůbec. Jediná nevýhoda je, že přecijen v těch kampaních je preference lidí nad ostatními. Za ty jsem hrál nejčastějc, aniž bych chtěl. Nejmíň si člověk zahraje asi ta Dungeon nebo Sylvan. Hlavní je Haven a Inferno, prostě ti největší nepřátelé.

Mám to tak, že se mi ty změny v pětce líbí, ale zároveň mě i štvou, a to je případ i těch dovedností. Líbí se mi vlastně ty řady, jen bych omezil tu návaznost mezi různými dovednostmi napříč, nebo to aspoň nějak vysvětlil, protože přijít na to bez skilwheelu jde snad jen na náhodu.



@Malignus (18.06.2023 10:29): tohle je zajímavý ta timeline. V Heros 5 jsem tu časovou osu začal konečně vnímat a na ty prequely se vlastně dost těším. Škoda, že si Dark Messiah a Might and Magic X, který už mám za sebou, tolik nepamatuju co se týče toho příběhu a té osy, budu muset zopakovat :-)
@Dan9K (komentář): Tvůj komentář jsem přečetl jedním dechem a musím říct, že mě překvapilo, jak moc to vidím úplně stejně. Taky to jsou pro mě už ty nový Heroes a taky mě upřímně čtyřka bavila víc. Byla inovativní a ten neustálej návrat k Heroes 3 sérii moc neprospívá. I když sedmičky jsou dobrá hra a šestka mi taky sedla, i když je pořád docela zabugovaná.

Linearita kampaně mi naopak moc nesedla. Já mám prostě rád, když si můžu vybrat, za koho chci hrát, případně si rozehrát i jinou kampaň, když se třeba zaseknu.

Systém dovedností se mi naopak proti trojce docela líbil, ale s tím Skillwheelem máš úplnou pravdu, to člověk prostě musí mít nastudovaný, naštěstí je na to docela šikovná aplikace ve flashi. Je pravda, že jinak bys měl lepšího hrdinu, anžto kvůli tý super schopnosti si musíš vybrat dovednosti, který prostě nejsou dobrý a který by sis normálně jinak rozhodně nevybral.

Vnímání hudby mám úplně stejně. Jen musím upřesnit, že Heroes 6 dělal taky Paul Romero (i když už bez Kinga), mám doma soundtrack na CDčku.

A kde jsi vzal vůbec 350 hodin? To si počítáš sám?:-D Anžto Uplay klient mi to u Heroes 5 ještě nepočítá. I když já to hraju stejně z tý český Gold edice z DVD.
Tak mám na Steamu za sebou 300 hodin, pěkný :-)

Ale hodně z toho jsem spal :-)
Teda ta mise za démona "the ship" mi dává čočku - Na začátku žádný hrad, všechny Elfí jednotky, které z počátku mám postupně dezertujou (každý den několik), když to rushnu do podsvětí, aby jsem obsadil hrad pekla, ti hipíci na povrchu mezitím naberou obří army a hromadu budov. Takže než si stačim vybudovat svoji army v pekle, Elfíci mě rozesekaji se svýma 120 elfíma střelcema.

Když to udělám opačně a vlítnu na Elfy na povrchu, tak zase nemůžu kumulovat armádu, protože mi pořád utíkají, zatímco pekelníci dole sílu nabírají.
Fakt, kdo tuhle misi designoval musel být v ten den hodně nasrán :D
@veselykralicek (28.03.2023 23:13): Ano, fakt, že přijdeš o všechny artefakty z předchozí mise je mrzuté. Předpokládám, že to rozhodnutí padlo na základě balancu obtížnosti. Jinak ta kampan zatím není vůbec marná, docela mne překvapuje prezentace ala Warcraft 3. Obecně vzato to má opět ten "kokain" efekt, kdy čas u počítače utíká rychleji než normálně, což mi u 4ky chybělo. Soudruzi z Ruska to zmákli věru slušně.
@veselykralicek (29.03.2023 16:18): Ono podľa mňa samozrejme tie kampane častokrát nie sú priamoúmerne kvalitné frakcii. Ja som sa napr. kedysi dostal len na koniec štvrtej kampane a potom som nemal čas a už som sa k tomu nevrátil a savy nemám, ale čo si pamätám, tak najvyhranejšia kampaň z tých, ktoré som hral bola 3. kampaň za nemrtvých. Bol som z toho milo prekvapený, lebo som sa na to najprv netešil.
@Tulareanus (29.03.2023 12:59): samozřejmě počítám i datadisky. Heroes 2 měl v základu 2 kampaně za dobro a zlo, v datadisku (respektive v té gold edici, kterou jsem hrál já) byly další 4 za ostatní čtyři národy hned od začátku. V Heroes 3 byly 3 kampaně hned od začátku v Restoration of Erathia, ale pak tu byly Armageddon's Blade a Shadow of Death, kde bylo rovněž vždy na výběr ze tří kampaní od začátku, pak se odemykaly další.

Heroes 4 to měl vůbec nejlepší. 6 kampaní za 6 národů dostupných hned od začátku, každá měla samostatný příběh. První datadisk měl 5 kampaní za 5 národů, po odehrání všech se odemkla šestá, společná za všech 5 hrdinů proti zlu, druhý datadisk naopak 5 kampaní za 5 národů, po odehrání všech se odemkla poslední, kde sis vybral jednoho a musel jsi porazit ty ostatní. Zajímavý koncept obou datadisků.

Pak přišla ta pětka, která mi strašně vadila. Ono jde i o to, že když má někdo rád lidi, tak v pětce za ně hraje sice hned od začátku, ale v podstatě si je ani neužije, protože tutoriál, no..

Heroes 6 měly dvě tutoriálové mise, potom na výběr z 5 kampaní libovolně, po odehrání všech byl epilog buď za dobro nebo za zlo podle rozhodnutí. DLC byly klasicky vedlejší kampaně.

A Heroes 7 podobný, akorát bez tutoriálu. Na začátku si vyber úplně koho chceš, když odehraješ úplně všechny, tak jedna krátká kampaň epilog za lidi. Což je podle nejlepší varianta.

U Warcraftu 3 je příběh dobrej, to uznávám, ale mně prostě vadilo, že jsou temní elfové až na konci. Já chtěl přijít domů, nainstalovat to a hned se pustit do kampaně právě za temný elfy. A tohle mě bohužel hodně zklamalo.

A když vyšli Heroes 5 a já zjistil, jak vypadá kampaň, tak jsem se na to vykašlal a tu šanci tomu právě dávám až teď. Možná jsem chtěl použít nějakej cheat na přeskočení misí, což Heroes 2, 3 i 4 měli, ale tady to buď nebylo nebo mi to nešlo..
@veselykralicek (29.03.2023 12:52): Tak v kampaniach v trojke si mal vna úvod odomknuté len 4 frakcie, v Heroes 4 boli tuším na úvod tiež 3-4 frakcie. 2 si už nepamätám a 6 a 7 som nehral. Je pravda, že v prípade 5 je tam na začiatku len jedna frakcia, aj keď tá prvá kampaň je tak strašne tutoriálová, že človek si nestihne ani užiť silu tých lepších jednotiek a kampaň končí.

U Warcraftu 3 je to o to dôležitejšie, že je to extra príbehová stratégia a celé jeden príbeh, neviem si to inak predstaviť, aby to zachovalo ten príbeh. V podstate to platí aj pre Heroes 3, ale tam je to samozrejme voľnejšie.
já to zrovna náhodou taky znova hraju, hraju ty příběhové standardní mise, které jsem vůbec nedal. A nějak jsem ztroskotal úplně na konci kampaně, tak to budu muset dát znova. Štve mě určitá zdlouhavost, jinak je to fajn díl a asi hodnocení ještě zvednu.
Toto je mnohem lepší než si pamatuji. Možná je to tím, že se vše nenačítá million let jako před lety :)
Pls help... Pamatuje nekdo jmeno toho tajnyho levelu v Tribes? Muselo se jít do složky a tam to samostatně otevřít. Byly tam ostrovy a taková zátoka, do které jste mohli až s lepší armádou. Pak vás to vedlo do podzemí úplně až do nejakyho chrámu. Rád bych to našel aspoň na yt. Neví nekdo název?
@Tulareanus (25.02.2016 01:12): Wizardry 6 to malo tiez tak, az uplne na uplnom totalnom konci sa objavil Sci-fi setting. Wizardry 7 potom uz hned zacalo letom kozmickej lode a sci-fi prcky sa tam priebezne objavovali pocas hry a na uplnom konci sa dostali do popredia. Wizardry 8 to malo podobne ako W7 a vseliake Sci-fi prcky sa objavovali kade tade pocas celej hry.
Ambermoon naopak zacal cisto fantasy settingom a az pomerne dost neskor sa tam objavila kozmicka lod, let na inu planetu a nejake tie high-tech sci-fi zbrane/gear.

Akurat u toho M&M neviem ako su na tom diely 1-5, lebo som presiel iba 6-7-8-X, ale podla diskusie som vypozoroval, ze to naplno prepuklo az v 6.
@mazar1234 (24.02.2016 10:17): Minimálne z hľadiska Albionu vnímam rozdiel v tom, že tam to začalo ako scifi a po cca polhodine hrania sa do toho dostane fantasy, zatiaľ čo v MM to bolo vždy len ku koncu, kedy sa odhalilo určité príbehové pozadie. Samozrejme, bolo to zaujímavé, ale občas trocha nasilu pôsobiace, ale väčšinou som to vnímal pozitívne.

@ad142 (24.02.2016 12:09): Nemyslím si, že Arcanum bol guláš. Je to steampunk a z určitého hľadiska je to aj pomerne logický výsledok fantasy spoločnosti a sveta, ktorý sa posunul do priemyselnej doby. Dokonca by som to uvítal u viacerých hier, pretože 99,9% fantasy má tendenciu myslieť si, že je nutné, aby sa setting odohrával v stredoveku alebo renesancii. Druhá kapitola je potom urban fantasy, ktoré sa síce odohrávajú v súčasnosti, ale častokrát je tam to nadprirodzeno v podstate utajené pred verejnosťou a odohráva sa to v kontexte nášho sveta (Nočná Hliadka, Harry Potter, väčšina kníh Neila Gaimana atď...).

Mne by sa trebárs páčilo aj fantasy z obdobia objavovania strednej Afriky (pričom by neišlo samozrejme o Afriku, ale len kontextovú paralelu ako v prípade Arcanum inšpirácie Anglickom 19. storočia). Alebo budovanie demokracie, republiky, proti čomu by politicky stál nejaký mágovský triumvirát, prípadne osvietený absolutizmus, tých tém, ktoré sú nevyužité a dá sa nimi inšpirovať, je veľmi veľa. Tak ako sa to bohužiaľ nepodarilo Lionheart: Legacy of the Crusader, hoci si zobral veľmi zaujímavú tému a obdobie.
Mne sa to tiež veľmi páči, že je to aj sci-fi a fantasy zároveň. Je to jedna z mála sérií kde je fantasy aj sci-fi ale nie je to guláš ako u Arcanum, ale je to prísne od seba oddelené. Napríklad v Heroes 1-4 sa vraj nenájde žiadny sci-fi prvok.
@ad142 (18.02.2016 17:39): Z hľadiska ubisoftu bolo jednoduchšie začať štýlom tabula rasa - nemali tým pádom žiadnu povinnosť dodržať konzistenciu dejovej línie týchto sérii. Už samotné NWC tak či tak narušovalo túto konzistenciu napríklad postavou Sandra. V MM VI bol jeho učiteľ Ethric pradávny mág, ktorý sa kedysi stal Lichom, čo však nedávalo zmysel v udalostiach HOMAM III: Shadow of Death, kde je Sandro najprv človek a neskôr sa z neho stane lich a je tam jedna z hl. postáv, ale v pôvodnom Restoration of Erathia je to len jeden z hrdinov Necropolisu. Neskôr vystupuje v MM VIII zas nelogicky ako líder gildy necromancerov v Jadame a tuším táto postava existuje aj v HOMAM IV, to si však už nepamätám. Pointa je každopádne v tom, že ho veľakrát recyklovali a nedávalo to logický zmysel vzhľadom na predošlé udalosti.

@MartinezZ (18.02.2016 06:55): Nemyslím si, že je to natoľko podstatná alebo zaujímavá informácia.
Hmmm čítal som že keď 3DO skrachovalo tak neskôr Ubisoft oznámil vývoj 2 hier, Heroes 5 ktorý mal vytvoriť Nival a akčné RPG Dark Messiah ktoré mal vytvoriť Arkane Studios. Najskôr sa hádali. Nival chcel vytvoriť hru ktorá by nadväzovala na HoMaM 3 a nebrala v potaz zlom v Heroes of Might and Magic IV alebo Might and Magic IX. Arkane Studios chcelo vytvoriť hru ktorá by pokračovala v príbehu Heroes 4. Až nakoniec prišiel Ubisoft s nápadom vytvoriť hru z úplne nového sveta.
@ad142 (17.02.2016 19:40): Pretože 3DO (vlastník práv na MAM a HOMAM) skrackoval a kvôli tomu zaniklo NWC a práva predali Ubisoftu, ktorý sa rozhodol, že hry v týchto sériach bude tvoriť a vydávať vo vlastnom svete.
Vie niekto prečo tento diel sa odohráva v inom univerzu ako predchádzajúce MaM hry?