Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.

Diskuze

@Garret (10.10.2021 13:26): Zatím je za mě ovládání celkem OK, jenom při balancování na prknech občas spadnu a nevím moc proč. Což mě trochu štve, vzhledem k tomu, že mám omezený počet úmrtí (Asi? Loket vypadá pořád stejně)...
Jsem zatím na začátku, ale ta atmoška mě dostává... úplně vidím, jak by se z toho dal natočit krásný film :)
@BUMTARATA (18.06.2021 15:22):  Nejspíš, protože vedle toho furt dělají Project Mara. A předpokládám, že část týmu, co dělala Dexed a Bleeding Edge, teď taky něco kutí. Hádám, že během příštího roku oznámí ještě jinou hru.
Hellblade je podle mě tak unikátní, že mě nenapadá žádná podobná hra ve stejném stylu.
Mně se souboje také líbily. :-) Měly takovou specifickou dynamiku a ke konci hry to byl slušnej adrenalin.

Souhlasím s tím, že hratelnost je docela jednoduchá, ale skrze tu atmosféru mě to pohltilo. Čili když to tam někdo nevidí, stěží čekat, že to hra něčím vynahradí později.
Taky jsem z toho gameplaye nebyl nadšenej, ale souboje mi místy přišly docela dobrý a i pěkně intezivní. A jinak všechno ostatní je tam super, plus ten závěr a muzika tam..kvůli tomu jsem to hodnotil tak vysoko.

Ale prostoru ke zlepšení je hodně, je fakt že tohle je dobrej příklad hry pro lidi co nemaj mechaniky nutně na prvním místě.

A docela by mě zajímalo jak by to působilo na takovém indexu ve VR.
@Phoenix (16.04.2020 09:30): Mě samozřejmě taky vyhovuje kombinace obojího. Atmosféra i zasazení se mi opravdu líbí, ale vzhledem k tomu, že se mi to, abych hru čtyřikrát zkoušel zapnout a nadal to, nikdy nestalo, tak je to asi opravdu marnost to zkoušet dál.

Mám to taky v gamepassu, takže škoda nulová.
@Fritol (16.04.2020 09:25): Miluji "adventury z prvního pohledu s minimem interakce zaměřené na vyprávění příběhu" jako Dear Esther, a Hellblade bych řadil úplně jinám. Neskutečně repetivní akční adventura, která svůj obsah pohřbívá pod stále větším nánosem nepovedené interakce se světem (tedy primitovní puzzly a špatné souboje). A to mě primárně u videoher jako média zajímá atmosféra, příběh a umělecký záměr, ale tady ani tato složka nebyla kvalitní.

Tím chci říci, že jsem si přečetl o Hellblade dost a těšil se, ale dostal jsem něco zcela jiné. Takže jen at si to Cobot pěkně projde a sníží tomu zde hodnocení :)).
@Cobot (16.04.2020 08:52): Určitě nejsi sám, já jsem to "hrál" zhruba hodinu a následně odinstaloval (MS Game Pass, žádná ekonomická škoda).

Má to super atmosféru, ovšem gameplay se limitně blíží nule. Nemalému procentu lidí to zjevně nevadí (to by neexistovalo tolik walking simulátorů), já si raději pustím film, protože takto si hraní her nepředstavuji. U her mě přednostně zajímají herních mechanizmy a promyšlená interakce, nikoli příběh, atmosféra, umělecký záměr nebo třeba politické přesvědčení autorů.

Postupně jsem se smířil s tím, že určité žánry nejsou pro mě (například Rogue-like/Rogue-lite), protože některé jejich vlastnosti mi nesedí. Což není problém daného žánru, holt mi nemusí sedět všechno a nemá smysl se zabývat tím, co mi nesedí, jakkoli danou věc zastánci danho žánru hodnotí vysoko.
@Cobot (16.04.2020 09:02): Protože tohle je hra určená předně lidem kteří mají rádi walking simulatory a soustředí se spíš na vyprávění příběhu než na hratelnost. A nejspíš to i takoví lidi hodnotí dle průměrného hodnocení. Stačilo si o tom něco přečíst dopředu a nemusel ses trápit. Jak říká Bingman... vykašli se na to, nic se tam nezmění.
Od soboty se to snažím rozehrát a nedávám to. Už jsem to počtvrtý vypnul. Grafika a model ty afektovaný pizdy super, ale ten gameplay je strašnej. Jdu dopředu poslouchám hromady psycho keců > "souboj" mačkam furt tu samou serii tlačítek > Velkej svítící flek > zoom > hledám v okolí písmenka > otevřu dveře > dveře se žlutym flekem > kámen > zoom > ohnivej svítící flek > běžim ohněm abych to stihnul > prorazim dveře > "souboj" mačkam furt tu samou serii tlačítek a to pořád dokola....

Jako nevim no...
@Fritol (13.12.2019 21:15): naprosto souhlasím. Oni Ninja THeory už před tím využívali svůj hudební rozhled a kontakty (šéf je gotik, má rád věci od alternativního temného rocku po metal a elektroniku), koneckonců z tohoto undergroundovýho stylu pochází i představitelka hlavní role, a už v minulosti na DMC dělali třeba Combichrist.
Takže s Heilung se znaj a ano, je to nejspíš ta nejlepší volba co tady mohla padnout a minimálně sound hry bude sakra stát za to.

Už jen tenhle přístup je mi hrozně sympatický.
@Nikdykde (13.12.2019 21:11): Heilung dokonce budou dělat hudbu i přímo do hry. Neznal jsem je, ale co jsem něco málo poslechl, tak dost zajímavé. Ve hře to bude jistě lepší než na normální poslech.
Pokračování mi připadá trochu zbytečné. Ale aspoň jsem si vzpomněl, že musím napsat komentář k prvnímu dílu. :-)
Že by skutečný Obr a né jen hromadná haluz? Hmm, to by bylo zajímavé.
Oznámen druhý díl na The Game Awards (při příležitosti oznámení nového Xboxu) :)
The Insight Project is an ambitious combination of technology, game design and clinical neuroscience brought together with the aim of treating mental suffering and encouraging mental wellbeing.

Tak MS jim necvaká jen hry :) pěkné
@SilentWolf (08.10.2019 17:53): Jo, taky z toho nejsem nadšený. Na druhou stranu to nevypadá špatně, ale už na ty multiplayer hry nemám čas ani náladu, takže to maximalně tak prubnu na pár zápasů protože Ninja Theory a budu čekat na další hru.
Příjemně nepříjemná jízda. Jsem zvědavý co nás od studia čeká dál. Mrzí mě trochu že jsem hru natolik odkládal, až jsem ji nakonec musel dostat zdarma od Paula abych si ji zahrál (ještě jednou díky!). Zrovna u tohoto kousku by mě day one investice nemrzela, ale jak něco nekoupím v první vlně hypu...

Hratelností sice občas trochu nuda a chvil kdy jsem protočil panenky při každém pohledu na zamčenou bránu a nutností hledat další runy nebylo zrovna málo. Ale nakonec to do hry docela hezky pasovalo, protože to frustrovalo jak mě, tak hlavní postavu.

Naprosto geniální našeptávání rad hráči při soubojích a nebo naopak podrývání sebejistoty při hororových momentech. Souboják taky ušel - čekal jsem míň, dostal jsem něco u čeho jsem do posledního souboje objevoval stále nové útoky - a když vám hlasy radily, vždy jste měli tak nějak čas zareagovat. Bylo to hezké.
@Strady (komentář): Nevím kde si to slyšel/četl, ale Senuas sacrifice opravdu není jen tech-demo, je to plnohodnotná hra.

Když to podle tebe nemá chybu, proč si tomu ubral deset procent?
Mimochodem hrál jsem to na studiových repro a i tak byl ten "prostorový" zvuk znát.
Dohráno, souboják děsně toporný, nejvíc iritující nemožnost přepínání mezi zaměřením na nepřítele. Zážitek neuvěřitelný.