Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.

Diskuze

@Rapier (05.02.2020 15:34): Já nic neporovnavám, jen se ti snažím vysvětlit, že argumentace typu: "odehravá se to mimo zemi, tak to ani nemůže být realistické." je hloupá v komparaci s tím, když ti někdo napsal, že HL vypadá realističtěji než unreal, mě je to upřímně jedno a gamedesign ti tu vysvětlovat nechci, to si už musíte porovnat vy sami, neb jsem unreal nehrál.
Mnohokrát jsem teď v diskkuzi viděl zkratku HECU - která dobrá duše mi ji přeloží do mého jazyka?? Díky
@Všivák (05.02.2020 13:02): jo tak to myslíš. Tak v tom případě máš opět asi pravdu.:)

@Cobot (05.02.2020 13:06): tak jinak AI v Unrelu překonává až AI ve Far Cry. AI v Unrealu je schopná pronásledovat hráče, v padnout mu do zad, apod. Dokože to AI v HL1? Nevšiml jsem si.


@Cobot (05.02.2020 13:06):
@Gordon (05.02.2020 13:27):
Asi se obecně shodneme na tom, že grafický engine Unrelu je lepší než Half Life. Protože se příběh každé z 3D akcí odehrává na jiné planetě asi nelze očekávat, že židle pro alieny v unrealu vypadá jako židle pro Gordona v Half Life. Tady se asi opět shodneme. Nebo ne? :)

Pro Gordona: v čem je grafika Half Life realističtější než grafika Unrealu, zkus mě to prosím polopatě vysvětlit, protože dle mého názoru tady jednoznačně porovnáváš jablka a hrušky.
Já nemám problém s tím uznat, že prostředí v Half Life vypadá přirozeně aby taky ne když se, znovu opakuji, odehrává na planetě Země! :)
@Rapier (05.02.2020 12:30): To jestli má být grafika realistická nebo ne neurčuje prostředí hry, jestli se hra odehravá na Zemi nebo v řitním otvoru nemá s realističností grafiky nic společného, nezaměnuj si prostředí a grafiku, jsou to dvě rozdílné věci, můžeš udělat v jednom enginu marsovskou krajinu jak z fotek, nebo taky totálně zprasenou.
@Rapier (05.02.2020 12:30): těžko můžeš kvalitu AI poměřovat tím, že za tebou panák běží. Možná se pletu, ale to asi nebude vrchol inteligence. A grafickým realismem nemyslím to kde se hra odehrává, ale to jak vypadá třeba židle nebo stůl :)
@Rapier (05.02.2020 12:30): V pohodě, neodsuzuju odlišné názory. Quake 1 přinesl styl ovládání, jaké se prakticky používá dodnes. Rychlá dynamická akce, kde jsou hráči bez skrolování poloviční (na rozdíl od plochého a pomalého Future Shocka). Quake 1 udal ovládací standard pro všechny moderní FPS po něm. Hrajou se dneska fps jinak, než myš a WSAD? Quake s tím začal. Koneckonců i Half-Life použil jeho geniální engine.
@Bursoft (05.02.2020 12:37): nikdy jsem steam verzi nevlastnil, HL1 se ke mě dostalo na páleném CD jak bylo v těch dobách obvyklé, takže momentálně žiju je z 22 let staré vzpomínky. Mohu se plést a nemám problém to přiznat, uznat aby bylo jasno. :)
@Rapier (05.02.2020 12:30): To já jsem si téměř jistý, že ta hra auto-aim snad ani neměla tehdy na CDčkách. Steam verzi si nepamatuju, myslím že jsem ji ani nepouštěl. Ale nějak mi nepřijde, že by se v roce 98 nějakej autoaim vůbec řešil. Já to měl spojený až s příchodem FPS na konzole..
@jvempire (05.02.2020 10:24): souhlasím a vidím to podobně. Ale HL1 si tam být zaslouží také.

@Všivák (05.02.2020 09:05): s tím posunem žánru máš nejspíš pravdu. Skripty a vyprávění příběhů skrz NPC + interaktivitu. Medal of Honor, Return to Catle Wolfestain, atd.... jj základy byly položeny.
BTW narážky o tom co kdo dohrál za FPS mě jako člověka co hrál skoro všechna FPS do roku 2000 nechávají zcela klidným. Jen abys věděl až budu psát komentář. :)



@Cobot (05.02.2020 10:04): mnou tolik vyzvihovanej Unreal....
Bohužel pro HL1 jsem jej hrál dříve, sorry no.. :) Ano je to více méně klasická střílečka s úžasnou hudbou a grafikou. Ano prostředí nevypadá tak realisticky, protože se překvapivě odehrává mimo matičku zemi.
V čem byl Unreal opravdu revoluční je grafický engine (nasvícení, textury, interiéry, exteriéry) + AI která dokáže zabrat i ve výrazně menších počtech než je v HL1, a navíc tě honí po levelu, což AI v HL1 jaksi HECU vojáci (a nejen oni) fakt nedělají + dynamická hudba během soubojů která fakt gradovala napětí.

Samozřejmě HL je lepší v mnoha jiných věcech než Unreal ale není to grafický engine + AI + hudba. :)

@Tulareanus (04.02.2020 23:28): fakt nechápu proč to rovnou neudělali jako útočnou pušku. Ale chápu, že granátomet na H&K samopalu by fakt vypadal směšně. To vysvětluje proč je ta zbraň tak neúčinná.
BTW někde bych možná ještě našel CD s HL z roku 98 a pokud si vzpomínám tak auto-aim tam byl by default zapnutý od počátku.

@Všivák (05.02.2020 10:01): ale no tak, takže mouse look v T:FS nebyl přelomový? V čem je Quake co se týče ovládání přelomový?! Ve skákání?
@Shoggot (05.02.2020 11:21): Ježíš je spíš DOOM. Ten měl větší dopad a určil standard na roky dopředu. Byl tak přelomový, že prakticky sám zlikvidoval platformy které nedokázaly rozběhat jeho port a nebo alespoň něco mu podobného. Doteď si pamatuju jak známý - militantní amigista, sám sobě nalhával, že má Amiga lepší hry. Nakonec ji prodal, koupil PC a hrál DOOMa do zemdlení.
@SimonEndt (05.02.2020 10:54): HL 2 má podle mě nezvládnutou kombinaci špatně koncipovaných zbraní a ragdollu, takže do tohoto dojmu se dá dobře vžít, vždy když si zpomenu jak po prvním zásahu z pistole padají po schodech.
@Gordon (05.02.2020 10:50): Já předsudky nemám. Jen tvrdím, že často jsou tvé odpovědi argumentačné slabší a plné emočně zabarvených slov. Neříkám, že to jsi skutečně ty, jen že se tak tady na DH prezentuješ. Nicméně už mnohokrát si projevil sebekritičnost a proto myslím, že v reálu budeš naprosto pohodový týpek s kterým, klidně sednu na pivo.
@jvempire (05.02.2020 10:24): Určitě nerozporuju ani Future Shock ani Jedi Knigh ani Duka. Každý z nich přinesl něco. Nikdo tu asi netvrdí, že HL je nejinovatější střílečka co kdy byla. Sem bych tu diskzi vůbec nesměřoval. HL přinesl skryptovaný dění okolo hráče a tím to padá. S tím i velmi slušnou imerzi a filmovej feeling.
Jo jinak, jak se zmínilo to řízení aut, tak je do HL enginu i Rally mod, neuvěřitelné.

@Kunick (05.02.2020 10:49): Holt bez toho abychom se znali osobně to jinak ani nejde.

Možná by tedy stačilo krotit předsudky lidí z internetu, ikdyž to zrovna odemně zní třeba směšně.

Působit to tak může, ale ta hra je tak koncipovaná už od začátku, kde ti kolegové říkají, JDI DO LAMBDY, ONI TU HROZNOU MIMOZEMSKOU INVAZI DOKÁŽOU S TVOU POMOCÍ ZASTAVIT. A takhle to do tebe hustí už od začátku.
@Gordon (05.02.2020 10:39): Tak možná jen špatně interpretuju to jak se vyjadřuješ a jak odpovídáš. Holt bez toho abychom se znali osobně to jinak ani nejde.

Tak přesná kopírka to samozřejmě není, nicméně ten duch doby je v podstatě definovaný X-files. Příp, jsou u nás hodně známéKrajní meze a Fact or fiction. Epizodičnost v tom nevidím, snažil jsem se jen popsat právě ten posun u toho seriálku, kdy první serie jsou spíš o jednotlivých případech a až v pozdějších se vytváří nějaká metazápletka, která pak často pozměnila celé vyznění. To jsem přirovnal k tomu, kdy začátek HL pracuje velmi příjemně s nebezpečím, a s tajemnem, aby se v poslední čtvrtině hry totálně utrhli ze řetězů a skvěle budovanou atmosféru zaměnili něco co vypadá jako kdyby to psali na drogách. Dle mého to působí jako nezvládnutá gradace a být to film, tak řeknu, že závěr měli trochu (dost) prostříhat.
@Kunick (05.02.2020 08:22): Ano, to by sedělo až na pár nepřesností, G-man není vládní, je to mimozemšťan co si vzal lidskou podobu aby z něj lidská mysl nezešílela. Black Mesa není militantní, je to státní vědecký komplex, onu kaskádu má na svědomý správce Breen, toho ovšem už mimozemšťan navedl (G-man) a taky souhlasím, že The Thing v inspiraci má taky své místo a chápu jak to myslíš, ovšem HL jako takové má do akty X hodně daleko a je spíše inspirací trendu tehdejší módy, nežli přímou "kopírkou", musel jsem se zeptat, protože mi přišlo, že hledáš v HL nějakou epizodičnost související přímo se seriálem. Tak jsem rád že to je offtopic a ve vskutečnosti to má společný jen trend doby a mysteriozní atmosféru. :)

@Kunick (05.02.2020 08:36): Z čeho jsem vyrostl nebo nevyrostl, ty naštěstí nemůžeš posuzovat, hledáte emoce tam, kde nejsou stejně jako Tul.

@Všivák (05.02.2020 10:01): Možná bych jmenoval crysis, ale to vcelku žánr neprohloubilo, jen graficky přeskočilo dobu.
@hanak_v_exilu (05.02.2020 10:28): Terminátor je super. Přinesl nový design a mouselock. Je ale také pěkně ošklivý a plný chyb. Otevřený svět nepřinesl. Spíš takové velké kostky plné budov a trosek. Terminator Future Shock je lineární hra.

System Shock 2 je perfektní hra, ale klasické FPS to není. Spíš RPG z vlastního pohledu.

@jvempire (05.02.2020 10:24): Dark Forces 2 má super příběh, světelné meče a pěkně nadesignované levely, ale grafika a dynamika akce nebyla bůhvíjaká už v době vydání.
@Všivák (05.02.2020 09:05): No mně třeba Terminátor Future Shock připadá inovativnější. Nemá jen mouselook, ale i otevřený svět, možnost nelineárního průchodu a ovládání vozidel. Half-Life takhle ambiciózní není, i když je to lepší hra. Nevím jestli se to dá přímo řadit do stříleček, ale System Shock 2 je ve vztažení hráče do okolního světa ještě o dva kroky dál a prostředí je bohatší.
@Všivák (05.02.2020 09:05): Asi tak. HL je potřeba vnímat v kontextu doby. Myslím, že i dnes dokáže obstát. Jsem hodně zvědavej na Black Messu, kterou si už snad konečně zahraju když už je skoro hotová.

Rapierem vyzvihovanej Unreal má sice na svojí dobu pěknou "svítící" grafiku, která ale není tak realistická jako ta v HL.. Nic moc modely postav a příběh vyprávěnej textem. Unreal je v tomhle "hloupá" střílečka na úrovni Dooma nebo Quake. Na tom samozřejmě není nic špatného, jen imerze je oprati HL o mílě níž.

Jo a u HL byh nezapomínal na naprosto geniální datadisk Opposinig Force.
@Kunick (05.02.2020 09:55): Mouselook je jen prvek, který přišel z novou technologií. Logicky vymyšlené ovládání z nástupem 3D. Po Half-Lifu dlouho nepřišla přelomová FPS. Možná až Half-Life 2. Ten ale, až na fyziku s gravity gunem, také nepřinesl nic těžce zásadního. Narozdíl od prvního Hlaf-Lifu. Zkus mi navrhnout další přelomové FPS po Hlaf-Lifu.

Před Hlaf-Lifem považuju za nejpřelomovější hru Quake. Nastavil standard pro moderní ovládání.
Tahle hra je největší inovátor žánru. Žádná jiná hra s takovým skokem neposunula žánr FPS. Lidi, co jí tady kritizují, by nejdřív mohli dohrát alespoň 20 fps her vydaných před Half-Lifem. Aby měli trochu představu, jaký je to rozdíl. Kdo to nehrál tenkrát, možná nepochopí.
@Gordon (05.02.2020 00:40): tohle už jsem Ti jednou vysvětloval.. Ale to schéma vladní spiknutí, G man -Cigarette smoking man, ovladnutí militantní organizace mimozemštany... Jak o je jasné, že tam vystopuješ i další vlivy jako např. The Thing, ale HL je prostě příběhem dítětem své doby a skvěle tehdejší poptávku naplnil (ostatně to je ten důvod, proč původní hru nechali přepsat profesionálem).

edit: už si připadám jak H34D, jen nejsem tak sprostý :D
@Rapier (04.02.2020 22:57): ono valve sú tiež taký george locas herného priemyslu, za roky niektoré veci v hre pomenili, auto aim bol na začiatku minimálne defaultne vypnutý, ak nie neexistujúci a ako píše Gordon, tá útočné puška bol pôvodne SMG. Nerozumiem ich rozhodnutiu ho pretexturovať.
@Kunick (04.02.2020 22:44): Izolované případy tam byly vždycky, i na konci. Pamatuju si že jsem na každou mytologickou epizodu dlouho čekal a mezitím hledali Mulder a Scully nějaké úchylné vrahy, nebo vyvraceli existenci duchů. Je fakt že se postupem času vybudoval svébytný vesmír, ale to bylo nevyhnutelné a popravdě to seriál táhlo dopředu.
Trochu jsem jim ve Valve křivdil. V kaňonu jsem se dostal ke zbrani která připomíná moderní AT raketomet.
Střela hezky opustí hlaveň (jako v reálu je nejprve vymetena z roury, až pak se zažehne raketový motor), navádí se po laserovém paprsku na cíl. Jen je třeba držet cíl neustále v zaměřovači a tím se dá Apache nebo tank vyřídit. Akorát ten Abrams nebo Bradley vydrží vcelku dost střel (hlavně ten tank).

BTW hraji to celou dobu s vypnutým auto-aim. Nechápu proč by default Valve zvolili ten auto-aim. Na konzoli bych to chápal ale na PC v roce 98? V té době všichni PC hráči vycvičeni stovkami hodin s Doom, Quake, DukeNuke3D, Shadow Warriors, apod. a zoceleni boji s AI v Unreal....