Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.

Diskuze

Hm, tak já si ten vysavač opět šetřil a v té tzv. střelnici použil Glock a Brokovnici. :)
Vysávač bol hlavne ultimátny v multiplayeri. Ach tá nostalgia, čo som sa nahral mapy Crossfire. :)
určitě nejsem jediný, kdo vysavač vyzkoušel na tom vědci co ho vymyslel, že ne? :)
Jj přesně to jsem myslel, tak on je to nakonec vysavač. Jsem zvědav jak to funguje. :) Toho skákání na Xenu se fakt bojím. No ale když už jsem to dotáhl tak daleko tak to musím dohrát!
@Rapier (12.02.2020 17:34): To jo. Nejdřív je rád že je rád a pak s ledovým klidem zlikviduje elitní čistící komando. Ten batoh je na skoky. Musíš se přikrčit a vyskočit. Na Xenu s tím budeš hopsat desítky metrů.
Ten Gordon (myslím toho vědce ve hře :)) je ale borec! Netrénovaný. Když si vezmu kolik už vyřídil příšer, HECU vojáků, slečinek z Spec Ops, 2x Abramsy, 2x Bradley, 3x Apache (Úúúwááwááá!). Jsem už blízko teleportu na Xen, v posledním normálním levelu. Vypadá to nadějně, měl bych to do konce týdne dohrát. :)

Začíná nějak přituhovat, začal jsem používat všechny ty lepší hračky a pomalu ale jistě odložil jsou oblíbenou brokovnici. Vybavili mě něčím co připomíná přístroj (na zádech) jako z Krotitelů Duchů, jen mám takový pocit že duchy tím vysávat asi nebudu. :)
@Gordon (12.02.2020 00:20): To ti ale Kunick nenapísal, že keď tam človek vníma chyby, tak nemôže dať 100%. Tiež som nedávno dal Witcherovi 3 a vnímam tam určité nedostatky, ide aj o ten spôsob reakcii a obhajoby, ktoré človek dáva.
Já to Gordonovi neberu, každý si ohodnotí 100% hru která ho královsky bavila. Já bych klidně dal 100% System Shocku, který mě neskutečně baví nebo třeba Thief 1 je v mých očích také hodně vysoko.

Už jsem se prostřílel a proskákal kapitolou 12 a jsem v Chapter 13: "Forget About Freeman!" Ta dvanáctá kapitola mi dala solidně zabrat (medium obtížnost). Už jsem pochopil, že tady kuše střílející výbušné šipky zničí AFV (Bradley s 25 mm kanonem), apod.
S tou kuší mám ke konci kapitoly 12 fajn příhodu. Skripty nezklamaly. :) Jeden z vojáků dostal ve sniper modu 3 šipky, všude krev ale voják stojí a hlídkuje jako by se nic nestalo. Popojdu blíže, připraven k výstřelu z brokovnice a najednou se milý voják složí beze slova k zemi. :)
Sem tam se i člověk zničeho nic zasekne uprostřed chodby, trubky, apod. stávalo se mi to opakovaně, naštěstí to řeší load.

@hanak_v_exilu (10.02.2020 19:35): Deus Ex jsem kdysi hrál a nikdy nedohrál. Jeden z dalších restů po HL1. Je mi to jasné, chce to praxi. Po The Keep by už mě asi dungeony nepřekvapily ale třeba se pletu. S RPG mám fakticky zkušenosti jen s Fallout 1,2 a pár staršími kousky, Gothic mezi nimi není, to je hardcore RPG (z mého laického pohledu).
@Rapier (10.02.2020 19:06): Kdybys ty dungeony, nebo ještě líp RPG hrál pravidelně, tak by ses to naučil. Některé RPG přímo stojí na překonávání puzzlů. Plus se tam leveluje, takže na určité potvory ani objektivně nemáš schopnosti a musíš hledat nedokonalosti hry, nebo vymýšlet partyzánské strategie. Gothic II s datadiskem by tě vycvičil. Nebo zkus Deus Ex. To je hra která umožňuje vlastní styl. Můžeš se prostřílet, prohackovat, proplížit, uplatit někoho, najít tajný přístup. Všecko funguje.
@SimonEndt (10.02.2020 17:54): ostatně když jsem hrál svůj druhý dungeon v životě (první byl Cardhalia) tak jsem taky čučel jak puk co všechno je v dungeonech standard, viz. diskuze k The Keep. Dohrát to bylo malé utrpení (pro mne, protože hra nebyla nic úžasného), a upřímně když jsem rozehrál poprvé Cardhalii, někdy okolo roku 2005, tak jsem si vážně musel napsat autorovi o radu jak používat magii (naučit se kouzlit), prostě jsem nechápal věci co fanoušci Dungeon Masteru, apod. předříkají i ze hlubokého spánku nazpaměť a berou jako naprostou samozřejmost.
@účet smazán (10.02.2020 07:53): Přesně tak, kolikrát jsem měl takový zákys, že mi šla pěna od huby, ale v té době prostě nešlo jen tak něco dohledat nebo si přečíst vypracovaný návod. Ty internety tenkrát byly v plenkách a já osobně jsem skřípal modemem pouze v případě, že jsem měl napsané nějaké maily offline a pak jsem je jen odeslal a honem modem odpojil :-)
@Rapier (10.02.2020 14:28): V pohodě. Tuhle jsem se díval na video, kde zkoušeli dávat různé hry nehráčům, resp. lidem, co hráli buď hry poprvé a nebo po dlouhé době. Většina lidí se nedostala ani přes tutoriál natož přes první level. O to víc právě obdivuju level design Half-Life 2, kde je spousta věcí vizuálně a přirozeně vysvětlena, viz hned po startu, kdy hráč "musí" sebrat plechovku a hodit jí do koše, aby se naučil fyziku braní itemů.
@AlieN (10.02.2020 11:12): netuším. Říkal jen že to šlo mnohem jednodušeji ale trápil se.

@Všivák (10.02.2020 09:54): předpojatost? Možná. Jen představa že bych ten skok musel asi 50+x opakovat, protože borec na videu to udělal mě fakt vyděsila.

@SimonEndt (10.02.2020 12:24): opravdu? Tak to jsem buď přehlédl nebo o tom nevím. Tak či onak, vědom si účinku protipěchotním min. by mě fakt ani jako veteránovi z Operation Flashpoint nepadlo prostě jen hodit granát abych ty miny zneškodnil. Zjevně mi chybí praxe v hraní 3D akcí. Že se miny zneškodňují výbuchem to vím už dávno, obvykle se to ale nedělá ručními granáty. Inu jiná hra jiný mrav.

Dokonce jsem zkusil ty miny granátem zneškodnit a světe div se ono to jde. :) Nebo i Glockem to jde. Sice člověk trochu vyplýtvá nábojů. Žádné plazení s bajonetem jako v každé WW2 literatuře. Moderní metody. :)

@Garret (10.02.2020 02:47): ten byl fakt dobrej. :) +1
HL1 stejně jako HL2 dokáže divy díky jejich pokročilé fyzice na tehdejší dobu ... není divu, že lidi jsou vynalézaví a zkouší to i jinak. Btw, zrovna u těch min tam tuším 1-2 levely zpátky byl "tutoriál" jak granátem zneškodnit minové pole

@Garret (10.02.2020 02:47): Kdybych mohl hlasovat pro nejlepší komentář v diskuzi, měl bys ode mě jasný hlas :))
Skákať cez ten plot ma nikdy nenapadlo, o to viac, že je tam skutočne vopred daná otvorená cesta. Čím nevravím, že je zlé to skúšať trochu inak, ale ak to nejde, prečo to vyčítať hre? Inak, Half-Life je síce lineárnejšia záležitosť, ale určite nie v štýle Call of Duty, takže na pár miestach sa zaseknúť dá. No je to len a len o hráčovej trpezlivosti. Beriem, že niekto ju nemá a tiež ma nie vždy baví hľadať desiatky minút cestu vopred, ale zároveň to beriem tak, že chyba je skôr na mojej strane (pokiaľ nejde o vyložene nezmyselný dizajn).
Já zase oceňuji tu myšlenku, že by člověk mohl zkusit přelézt plot a nechodit přes minové pole. Přijde mi to jako logická úvaha a je škoda, že to hra neumožní.
@Rapier (09.02.2020 23:31): Z tvého příspěvku je cítit předpojatost ke hře. Místo snahy se dostat dál hodíš vinu na hru. Na téhle hře není nic složitého.

Na téhle jsem naopak obdivoval to, že se designéři pustili trochu jinou cestou a postup dál si opravdu užíval. Někdy to chce trochu zapřemýšlet, ale není to nic složitého. Poprvé jsem to hrál ve čtrnácti v roce 2000 a nepamatuju si, že bych na to potřeboval návod.

@účet smazán (10.02.2020 07:53): Přesně tak.
Jako je fakt, že mohu nadávat tak leda sám sobě. Je fakt, že HL se snaží tvářit kdoví kolik nemá alternativních cest k cíli. V tom má ten Hanák z Moravy pravdu. Netušil jsem jak může být prachsprostá 3D akce složitá. Ono vy co se smějete, jen pár chvil zpět (min level?) jsem musel projít taky přes minové pole a světe div se, také skočit na/přes plot ale tam to bylo více méně zcela jasné, otevřel se kryt do podzemí.

V práci mě kolega, jinak velmi zkušený hráč na různých platformách (osobně se považuji za svátečního hráče) popisoval zrovna min. týden jak v Half Life 2 musel někde překonat bažinu či něco podobného. A použil k tomu omylem gravity gun a 2 prkna, na jednom stál a to druhé si přesouval gravity gunem a pak hop a opět. Cca za 1,5 hod. se přes to dostal. Tak asi tak.
Já když to hrál poprvý(2002), tak jsem tam měl několik zákysů, ale vždy jsem na to po nějaké době přišel. A nadával jsem akorát sám sobě jak jsem blbej a velebil hru a vývojáře :)
Nepochopit na tomhle místě kudy vede cesta? Jak se tohle může někomu povést? To nepochopím zase já.
baví se dva level-designeři z Valve:
- hele, a co když to někdo bude chtít přeskočit?
- nebude... ten plot mu jen ukáže, kam má jít.
- no jo, ale co když to někdo fakt bude chtít přeskočit?
- proč by to někdo chtěl přeskakovat? není tam nic, co by mu říkalo, že to má přeskočit.
- je to nejkratší cesta, přes plot... někdo to určitě bude chtít přeskočit.
- to mi jako chceš říct, že někoho napadne to přeskakovat a nevyužít té cesty, co jsme mu tam nachystali?
- někdo si řekne, "hele, miny, tam nejdu". a bude to chtít přeskočit.
- to by musel bejt fakt úplnej hráč leteckých simulátorů, aby to chtěl přeskočit.

do místnosti vejde Gabe:
- co tu řešíte, takoví lidi to nikdy hrát nebudou. koukejte makat, máme rok a půl skluz!
@Gordon (09.02.2020 23:18): Na jeho obranu se sluší poznamenat, že ta hra klame tělem. Já jsem si nějakou dobu myslel, že umožňuje alternativní trasy a postupy. V téhle kapitole jsem to už vzdal, ale ve dvojce s tím pokračuju a občas si své vlastní řešení vydupu.
@Bursoft (09.02.2020 23:08): zcela nepochybně je problém mezi klávesnici a židlí. :) To víš že jsem to zkoušel nejprve tu správnou cestou, jen jsem jaksi šlápl opakovaně na minu. Tak jsem použil strejdu googla a hned první odkaz mě navedl, ehm.
Prostě jsem neměl dostatek trpělivosti a že bych ty miny odpálil tím, že tam hodím granát nebo výbušninu, na to jsem jaksi nepomyslel. Holt nedostatečný skill ve hraní her. :)

@Gordon (09.02.2020 23:18): takže miny jdou dokonce prachsprostě rozstřelit. Sice je jako hráč nevidíš ale chápu to tak, že když budu střílet dostatečně dlouho, tak se možná trefim.
Ano ten plot mi cestu ukázal a vidím, že nějaké walk-through videa je lepší raději ignorovat. Aneb následuj instinkt.
Kdybych já viděl popisku minové pole tak tam nejdu ani za nic. Člověk je zblblý z Army apod.
@Rapier (09.02.2020 22:03): To jak někdo té hře může dát stovku ani nepochopíš. :)

Ten plot se přeskakovat nemá, máš to obejít JEDINOU cestou, která se nabízí, miny jde odstranit granátem nebo střelbou. Ten plot tam má jedinej účel a to ukázat hráči, kam se má dostat. Sorry, ale když nejsi schopnej jít koridorem, který ani není puzzle k vyřešení a pak držkovat jak je to na hovno udělaný, tak nemůžeš působit jinak, než jako idiot, mě třeba vůbec nikdy nešli point and click adventůry a taky jsem kvůli roztodivným kombinacím nebo random hádankám nedržkoval v diskuzi v Indiana Jones And the Fate of The Atlantis, jak hra je na hovn. Ne, věděl jsem že jsem já ten idiot, co to neumí kvůli své flegmatičnosti správně hrát, protože jsem byl příliš pohodlný řešit sluneční kameny podle indícií v deníku a tak jsem to dělal metodou dešifrování jednoduchého hesla, strávil jsem tím dvě hodiny, ne, opravdu to nebyla chyba hry. :)
@Rapier (09.02.2020 22:24): Takže chceš říct, že v totálně lineární střílečce ses dostal na rozcestí a celou dobu to zkoušel vzít jen přes jednu cestu? Jinak bych řekl, že je to víc problém mezi židlí a klávesnicí, než designu hry..
@Rapier (09.02.2020 22:24): Jo tohle. To skladiště jsem taky chvíli obcházel, ale nakonec jsem se dovnitř dostal. Half-Life je mnohem primitivnější než vypadá, takže důležité je nevymýšlet kraviny a jít nejsnazší cestou.
@Rapier (09.02.2020 22:03): Nechcem byť zlý, ale nie je toto priestor byť viac sebakritický? Väčšina ľudí evidentne s tou pasážou a nielen tou problém nemala. Príkladom je aj hanak v exilu, ktorý si danú pasáž nepamätá pravdepodobne preto, lebo mu nebola špecifická alebo problematická natoľko, aby si ju zapamätal.
Moja pointa je - ak mi osobne nejdú plošinovky a sú pre mňa ťažšie (čo reálne sú), než pre hráčov, ktorí sú zvyknutí plošinovky hrávať pravidelne a hra im vyhovuje, je naozaj chyba v dizajne?
@hanak_v_exilu (09.02.2020 22:17): v pohodě už vím jak na to, tohle je snad první akční hra ze staré školy kde se musím občas mrknout na walkthrough video, protože fakt zkoušet více než 20 min cestu mě už přijde jako fail.

Jsem viz video 18:55 odkaz ale ve skutečnosti je to jednodušší přes 27:28 odkaz. Což mě při pohledu z druhé strany plotu jaksi napadlo to podlézt, jde jen to kde jsou ty zasrané miny.
Tak HL1 nedokončím, už mě fakt nebaví na po dvacéte-páte zkoušet skočit na kus plotu v Surface Tension abych mohl pokračovat dále. Tak stupidní design jsem ještě neviděl. Hra která se snaží tvářit jako realistická mě nutí skákat na hranu plotu! .... to mohli vymyslet snad jen ve Valve. Zasraný plot, hlavně že mám zbraň co rozstřelí opevněnou pozici na atomy ale s debilním plotem si neporadí naprosto nic.

EDIT: aha takže musím druhou cestou jak ukazuje další z walkthrough videí, akorát po jiné straně.... ehm. Jak tomuto může dát někdo 100%, naprosto nechápu.