Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.

Diskuze

EP2 me taky vic bavila jak puvodni hra
Na Black Messu se taky tesim(pokud je to to co mysli fak),pac mam vroubek a to, ze sem nedohral jednicku do konce - bylo to prilis dlouhe a v te dobe sem anglicky vubec neumel, takze zazitek zadny:(
Jsem velmi zvědav na ten předělanej HL1 od fandů, mělo by to vyjít teď někdy v létě myslím... To bude pecka, pokud to nechají jak to bylo, akorát na lepším endinu, lepší AI apod., tak to bude prostě pecka....
Teď hraju HL2 na booku v rozlišení 1440x900 a je to úplně jinej, snad ještě lepší zážitek. Chápu, že ta hra nemusí sednout každýmu, pro mě je to ale jedna z nejlepších FPS. Každopádně je pravdou, že na prvního Halfa to nemá, stejně jako Ep2 mě jaksi chytla ještě víc než původní HL2.
fak:stejne az prijde ep3 tak kazdy zahraje HL2 pak ep1,2:) nebo ja to aspon tak udelal u ep2, byl to zazitek to zmaknout pekne v kuse(a to sem pred OB nehral ep1)
pipboy:no nvm myslim, ze to epicke sceny:) a nektere lvl jsou super jako prochazka veznici s broucky,zacatek hry(utek),pro nekoho Ravenholm,ale me se tam nikdy nelibilo,ne ze bych se bal, ale bylo to az uchylne:D,atd, myslim ,ze tadle hra ma svuj styl a vymika se okolni kasi, zkratka ma sve kouzlo....
pipboy: Mě na tom prostě dostalo úplně všechno, od příběhu až po grafiku, fyziku, leveldesign, prostě všechno. příběh je podádván výborně, prostě tahle hra se neobyčejně povedla a mám ji moc rád. Za čas to dám zase do mechaniky... alew ta Ep3 už je fakt jako MOC natahovaná, serou mě s tím....
MCZ: Vypadá to, jako bys už pěkných pár let žádnou hru nekupoval a ani se o to nezajímal. Dnes to takto chodí. Opravdu.
ep2 a portal jsou fajny, ale hl2 jako takovy dodnes moc nechapu proc ze nad tim tolik lidi slinta. Teda jako jo, byla tam zuzovni fyzika, ale nevim jak dlouho muze tohle samo o sobe psychicky zdravyho jedince bavit. Ze by ji nejak uzasne vyuzivali v gamedesignu se taky rict neda...
Memphis: no, popravdě, po prvních hodinách hraní z toho nijak nadšený nejsem (tedy z HL2); neuvěřitelně mě iritují "souboje" s tím létajícím čímsi a opravdu nechápu, jak někdo může záměrně "vylepšit" AI tak, aby byla horší (ano, teď narážím na Adieem zmiňované Combine). Zatím však nebudu vynášet soudy, tak doufám, že dál to bude lepší (přinejmenším tedy aspoň ta Ep2 a Portal).
A taky ma Orange Box nejnusnejsi obal vsech dob :) Ani mi nevadi, ze mam jen Black Box jako karticku s klicem :)
Ajantis: jo, Psychonauts mám ze zahraničí taky :-). A taky je to za poslední rok jediná hra v papírové krabici (možná víc než rok).

Pominu-li tedy krabici, tak jsem od Orange Boxu čekal lepší provedení - když už je to taková ultimátní edice. Takhle co do vybavenosti může ten papírek závidět i šestistránkovým manuálům slevněných edic typu NXK.
Osobne staré papierové kartónové krabice nemám rád, najlepšie je imho ten obal, čo používa CDP - o dvojnásobnej hrúbke dvd obalu. Papierové krabice časom predsa strácajú na pevnosti a konzistentnosti a to ich mám len položené na poličke, navyše v papierovej krabici bývajú v papierových obaloch, čo rozhodne výhra nie je.
MCZ: Z jakého roku byla poslední hra, kterou koupils v "papírové krabičce"? Já mám z posledních čtyř let dvě - Psychonauts dovezené ze zahraničí a galaktickou edici Spore. Kromě nich desítky her v takovém provedení, jaké popisuješ.
Tak jsem si koupil Orange Box a hned mě nemile překvapil. Čekal jsem nějakou hezkou papírovou krabičku, místo toho se mi dostalo obyč. hnusně oranžového DVD boxu, otevřu, v něm jakýsi cár papíru (z jedné strany postup pro instalaci, z druhé ovládání - manuál jak cyp) a 2 DVD, a to se ani neobtěžovali uzpůsobit ten box pro 2 disky a tak je jeden v sociálním papírovém obalu... Tože má být ta přidaná hodnota, Valve?
A dost, pánové.

- EDIT -

Duke_boy: To už si s prominutím děláš asi prdel ne? Řekni mi, co ti tohle dává? Radost že někomu znepříjemňuješ život a zpomaluješ ho tím třeba od práce na vylepšování webu?

- EDIT 2 -

Duke_boy zabanován, jsem zvědav na jeho kreativní nápady jak ze sebe udělat ještě většího idiota.
"jenom protože to dotáhnou dál" myslis ze bys tohle v O vsem a zarovem o nicem nejak bliz osvetlil? Na totok jsem zvedavy :)
Ad zamykání - v diskuzích se beztak jen tlachá o komentářích a o hře, hodnotnou a intelektuálně povznášející diskusi o úskalích game designu tu snad nemůže nikdo čekat (obecně mám dojem, že něco takového nejspíš neexistuje nikde).

Ad vulgarismy - to je obávám se věc adminů - jde o jejich web a záleží na nich, jaký obsah budou tolerovat. Jinak pokud někoho baví vyjadřovat se jako dlaždič i na internetu, proč ne, když to umí dobře podat.

Ad urážky - obecně ne moc efektivní strategie (i když pořád se najdou studenti, co lijí vodu do kyseliny :)

Duke_boy: LOL. Nerad to říkám, ale asi nejhodnotnější příspěvek za delší dobu :-))) Rozhodně tedy nejzábavnější.
Původně jsem sem chtěl postnout seznam ocenění, které Half-life 2 vyhrál (obsahující samozřejmě i ceny za nejlepší příběh či postavy ;-) Bude vám stačit, když přiznám, že jsem člověk z masa a kostí, jsem myšlenkově naprosto průměrný a často chybuji, přičemž málokdy se z nich poučím? Mě si kritizujte, ale nesnesu, když taky obratem shodíte všechny studenty "fildy", jenom protože to dotáhnou dál a nerozumí zvukům zbraní. To jako říct, že je Half-life 2 krávovina i když jsem si zahrál jednu misi nebo odsoudit film podle traileru.

A ještě něco, nemůžeme tu na to zapomenout a v následujících příspěvcích se bavit jako lidské bytosti? Párkrát už to tu překročilo hranice slušnosti a určitě to znechucuje mnohé náhodné návštěvníky. A přiznávám se, mám na tom určitě podíl. Jinak fakt smazat a zamknout. :-)
Věk 21, v hospodach z principu nepobyvam a ve volnem case se prilezitostne hadam s ukolem dokazat ze vulgarni prednes nema vliv na jeho platnost (kdyz uz jsem za ty roky tak zesprostnul), pripadne zjebat kreteny co si mysli ze maji navrch :) Patrne tim taky nasbiram vic poznatku do filosofickych oboru nez CCB za cely svuj zivot. (Mile videt ze nejsem jediny kdo ma na studenty fildy podobny nazor :))

(dneska jse mtu trosku s krizkem po funuse, coz)
Snažil jsem se být nekonfliktní, ale... Nevidím důvod, proč bych tě měl poslouchat a odporoučet se radši k hraní Half-life 2. Debatu jsem nechtěl ukončit, protože ledabyle zacházíš s něčím, co je pro tebe španělská vesnice. Mluvíš tu o mé namyšlenosti, sám se však projevuješ jako laciný provokatér (první si mě nazval idiotem, suše a bez vyjmenování výtek). Jestli se ti tu něco nelíbí, tak to tu ignoruj, máš přece na práci i jiné věci, než jen sledování nadhodnocených her. Jako virtuální hrdina bys uspěl, nevím ale, zda je to tak i v reálu. A nyní, ať už odepíšeš cokoliv, nebudu reagovat. Snad to tvoje ego dostatečně uspokojí.

A tím linkem jsi akorát sám proti sobě.
Duke Boy: Urazit všechny, co se tu hádaj a dělat ze sebe uber mega drsnýho borce, co všechno ví.
ODHADOVANÝ VĚK: 10-13 LET

Mimo to, je mi 17 a je mi jedno, co si o mě druzí myslí, to že s někým souhlasím a s někým ne není nic špatnýho.
Jenom jedno, narace ≠ vyprávění, ale ty šetři síly, u pásu je určitě budeš potřebovat. Přeji hezký zbytek dne.
A já nerad namyšlené chytroušky z fildy co používaj slovo narace místo vyprávění, aby ukázali jak jsou vzdělaný, přičemž jejich argumenty postrádají hlavu a patu. Tím bych tuto politováníhodnou epizodu uzavřel, odpověď si ušetři.
:-) Mám rád pomatené fanoušky Half-life 2. Pipboy asi nebude tak hloupej, jak se zdá...
Nebo má Kostěj možná i jiný věci na práci než sedět a datlovat do databáze her co všechno v životě hrál :). Nebo se mu prostě jenom nechce.
Možná chodí do práce a zařizuje svejma daněma CCB jeho úžasný bezplatný úplně-k-hovnu (pozor, teď to přijde!!!) FILOZOFICKÝ studium :-D
Poul nás z rvačky vytrhnul. Někomu prostě nemá smysl vysvětlovat, že hoří, přestože má oheň na střeše. V čem vidím klady jsem uvedl, pipboy to samé považuje za zápory. Nepřišel jsem proto abych hájil zvuky zbraní a design prostředí, šlo mi jen o to zastat se děje a vyprávěčské struktury, protože to je beze srandy věda a mnoho lidí na ni nahlíží mainstreamovým okem, co si hlavně chce pořádně zastřílet.

Jestli má v tomto ohledu pipboy nějaký problém, doporučuji aby zhlédl snímky, které povyšuje na mistrovská díla právě narace. Např. JFK (1991)- jako ukázkový zástupce narativní kinematografie faktu, cokoliv od Christophera Nolana (Insomnie, Prestige, Dark Knight) jako filmy značně vyprávěčsky arogantní vůči divákovi nebo pokud má jít o dílo podobné Half-life, fantastický horor The Mist (2007) podle Stephena Kinga, který se snadno mohl stát sračkou, avšak vypravěčský styl Franka Darabonta z něj udělal mystický zážitek.

P.S.: Kostej je idiot a zahrál si za život 9 her. Takový lidi fakt miluju. :-)
1. HL2 je skvělej, ale při opakovanym hraní HODNĚ ztrácí. Zrovna tyhle dny to znova procházím, a většinou to je o tom, že se těším na to co bude, než bych měl radost z toho co zrovna hraju. Nic to nemění na tom, že některý pasáže (třeba přechod mostu) jsou úplně geniální.

2. C.C.B. je idiot a argumentuje jak 13letej prcek.
pipboy-ovi a C.C.Baxter-ovi:
Vy jste oba názorově opačné extrémy přesvědčeni o svojí pravdě a jeden druhého nikdy nepřesvědčíte o "svojí" pravdě. Věci většinou nejsou černobílé a tak je pravda někde uprostřed. Oba máte pravdu a oba se zároveň mýlíte. Předhazuji vám svůj (možná šedý/ C.C.Baxter-šedý) názor:

Gravity gun, fyzika: tyto prvky hratelnosti se mi líbily. To, že když něco chytnu a mám to před sebou a zakrývá mi to výhled, je z mého pohledu logické, ale i otravné.
Hlavní hrdina nemluví, protože hl. hrdina jsem já. Já mluvím ("ten zasranej headcrab!"), není mi vnucováno (moc) jakási předem nadefinovaná osobnost.
Příběh je představen vcelku originálně. Kdo chce příběh ve hře najít (různé nástěnky, hovor s lidmi), najde si ho, kdo si chce zastřílet se tím až tak moc (až na některé scény a la Black mesa east) trápit nemusí. Časový paradox? WTF?! Asi jsem nehrál stejnou hru. To že se v čase přesunu týden dopředu nebo jsem několik let držen ve stázi za časový paradox označit nelze. A nic filozofického v tom nehledejte. Pokud se chcete intelektuálně vzdělat, tak se raději mrkněte na Stalkera (film z r.1979, režie: Tarkovskij), když už to musí být částečně spojeno s herní branží. Celkově ale hodnotím příběh velmi kladně.
Postavy: prý nečernobílé? Pánové, toto není realizmus (lit. styl 19. a 20.? st.). Prosím o příklad nečernobílého chování postav. Tak maximálně Breen, který je maniak veřící svým kecům (tady by se dalo možná uznat) anebo je to jen manipulátor toužící po moci (hlavní padouch bez bázně a hany). Pak tu máme Judit, která je zrádný špión v řadách rebelů a těsně před vraždou svého milého prozří a haleluja happyend. A Alyx? Mno taková normální, lehce vložená na efekt. Ale sper to čert.
Humor? Až na pár Barneyho hlášek nic. A ty mi přišly celkem přirozeně suché a ironické.
Pak jak ti (asi?) pipboy psal: rebelie je pro ty lidi asi to co pro angličany odpolední čaj. Na začátku maj všichni depku (v pořádku), v kanálech to ještě celkem jde, ale později... Jo sem šťastnej rebel věřící navzdory početní, starategické (a kdoví jaké ještě jiné) nevýhodě ve výhru. (A pominu-li AI rebelů, to by taky jeden zaplakal; hlavně že: "Reload Freeman.")
Účinost a hlavně rozptyl zbraní mě velmi iritoval, ale aspoň to člověka donutí střídat zbraně. Munice málo nebylo, až na Ravenholm, kde bylo spoustu "munice" do GG.
Prostředí: pět páček z pěti. Ačkoli graficky dnes masu neosloví, mě se líbí. Naprosto akorát-ní a uvěřitelná grafika. Že nemá hi-res textury? No a? Na svoji dobu velmi dobrá grafika. Nejvíce se mi vzhledově líbí prvníí část Nova Prospektu a celé pouliční boje.
Zvuk. Dabing normální. Hudba se často neozvala, ale pokud ano, tak stála za to (stále poslouchám komletní soundtrack z H-L). A zbraně? Ty vydávaly prostě normální (na herní poměry) zvuky.

A omlouvám se intelektuálům studujícím na VŠ za urážející počet pomocných sloves "být" a "mít". A členům sprosté vrstny ,kurva, za málo vulgarizmů.
Mě se třeba "feel" zbraní z HL moc líbí. Ta pistolka je spolu s Coltem moje nejoblíbenější zbraň.Ten combajnskej samopal je taky moc dobrej. Moc se mi naopak nelíbí ten lidskej samopal (taková ta mp5), ten jsem používal nejmíň. A ve Fearu byly samotný přestřelky supr (taky to bylo jediný pozitivum hry), ale ten feel už mi tolik neseděl. To samý FarCry a Crysis - u těchhle her se mi zbraně ani jejich chování nelíbí (ač hry samotný se mi líběj moc). Black je v tomhle naprosto boží, tam jsem ty zbraně miloval...škoda že to nevyšlo na PC.
Kdyby headcraby padaly po první ráně, byl by HL asi moc lehký. pravda ale je, že ne moc tvorů rozchodí byť i jeden zásah z jakékoliv střelné zbraně (Rambo a Terminátor se nepočítají). Oni ale obecně všichni nepřítelé v halfovi mají tužší kořínek, něž průměrný občan naší planety (jestli toteda není tím, že nejsou tak uplně z naší panety :D). Neřikam že účinnost zbraní v HL2 odpovídá realitě (to asi v skoro žádné hře, i když takový Black se snažil) a ne každému to vyhovuje, ale podle mě to pánové z valve trefily tak akorát.

U fearu se mi právě přestřelky moc líbily, tamto bylo myšleno s nadsázkou...
Naten:Zkus si někdy zastřílet z blbé pistole a uvidíš, že by na jednu ranu smetla headcraby 3:) Přestřelky ve Fearu se ti snad nelíbily? Spolu s CoD4 nejlíp zpracované, co jsem měl čest poznat.
CCB>
ad 1 kazdoapdne to proti prvnimu dilu vnimam jako krok zpet. A vzhledem ktomu ze prvni dil byl v tomhle svym zpousobem revolucni bych to precejen bral jako podstatny detail.

ad 2 co tam s tebou emocionalne cvicilo? :) (se mnou alyx, ale ne tak jak tvurci patrne zamysleli, viz xxxf :))

ad 3 za celou hru se neodehraje ani tucet rozhovoru a vsechny se nesou ve zhruba stejnem duchu (vyjma alyx, ktera porad neco mele). Postavy jsou slabe nactrnuty a zustava to tak celou hru. Na prostoru nekolika desitek misi totiz predevsim strilis vojaky. Sam. Postavy ti jen obcas reknou proc to vlastne delas. Dejme tomu ze na pomery FPS jsou celkem slusne, ale spis proto ze jich tam je vic nez bezne. Vseobecne vzato jsou proste slabe a i mezi fps by myslim pred HL2 trumfoval treba takovy STALKER.

ad 5 pan studuje fildu hm? :)))) No, vsecky ty tvoje temata jsou do jednoho vdecnym nametem nejedne hry/filmu/knizky (Doom3!) a nikdo za tim nehleda vic filosofovani nez tam doopravdy je. Casovy paradox me zaskocil. Pokud vim jedina vetsi sranda s casem je tam v podobe nekolikadenniho vypadku a to bych tezko nazval paradoxem.

(A nechod na me s nejakym "Mám-li to říct lajcky" estli me nechces rozesmat :)) Filda. Prakticke vyuziti cca nula. Rozepsal bych se vic, ale vycitali byste mi samoucelnou vulgaritu, urazky a kdo vi co jeste :) Kazodpadne se tim radsi moc neohanej, konec koncu sam studuju vejsku a vim ze studovat neco a rozumet tomu jsou dve znacne odlisne veci ;))

ad 6 ... ted uz se jen snazis tvarit chytre, nebo jako co? Vodny napsal ze jsou v HL2 rozmanite lokace, ja napsal ze nejsou, tys napsal ze nemuzou byt, ja napsal ze proto rikam ze nejsou a ty napises nejsou. Protoze to pomaha dokreslovat atmosferu. Pointa?

ad 7 Dohromady jsem hral CS+CS:S asi.. hm.. desetkrat? Intelektualni narazky na CSkare si tudiz setri az pujde nejaky kolem.
Gradace sceny? Timing akce? (wtf?) Vyvoj deje? Jezis co porad mate s tim dejem? To vam vazne nebylo jasne co se nejspis bude dit dal? Nerikam ze je pribeh 100% odtusitelny, ale za jediny opravdovy prekvapeni povazuju posun v case a samotny zaver s vybuchem.

Mimochodem, bud te lasky a nedelej ze sebe inteligenta.


Bursoft> Na Episode 2 bych ani nenadaval, tam jsou veci udelane kvalitne :o)
no nevim, mě zbraně v HL2 přišly perfektně vyvážené a zpracované. Holt nesmí každý hned očekávat, že obyčejná pistolka bude mít účinnost jako tahle hračka: Barrett 107. To si schovejme na F.E.A.R....
Věřím, že nikomu chybět nebudu, takže pro dnešek tu končím a jestli to bude nutné, zítra pokračuji.
Když už jsme u toho gameplaye, řekl bych, že málokterá hra umí tak parádně střídat napětí, nabušenou akci a drama. Živě si pamatuju, jak jsem po kanálech dorazil do Eliho laborky... tlouklo mi srdce, trocha rudej jsem byl a vychutnával si ten pocit bezpečí.. než mě po pár minutách vykopli do (pro mě slabšího) Ravenholmu a pocit bezpečí byl v hajzlu. Nebo mise v bugině.. naprosto úžasná, jak jsem kosil za plné rychlosti brouky, občas nějakýho nabral a rozmázl ho o rám... paráda. Ale nejvíc nabušená mi přišla až Episode Two. Té nejde vytknout opravdu nic.. krom toho, že skončí, vy chcete hrát dál a nemáte co :-D
Bursoft: Smrt Eliho je famózní záležitost. Chirurgicky přesně zrežírovaná scéna, nijak zvláštně povrchně děsivá, ovšem jenom při vzpomínce mi mrazí. Tvůrci by měli zkusit něco hororvěji laděného. :-)

A ano, zamyslel jsem se nad tím a přiznávám, zvuky zbraní, obzvlášť pistole, jsou trochu ošizené. :( Škoda že to nestačí ani na strhnutí dvou procent.
No popravdě bych taky řekl, že zvuky zbraní jsou dost dementní v HL2. Zvlášť zmiňovaná pistol, kterou jsem zabil na začátku pár emzáků, páč jsem nic jinýho neměl a potom už jsem na ni nehrábnul. Stejně jako síla zbraní v HL2 mi přišla taková nijaká.. třeba oproti FEARu je HL2 dost slabota.

Každopádně mi to nekazí celkovej pocit ze hry. Styl vyprávění je úžasnej, postavy úžasný (nevím jak vy, ale mě celkem vzalo, když v EP Two na konci zabili Eliho. Prostředí mi vždycky přišlo parádní, uvěřitelný (a ne nelogický).
Očividně doplácím na neznalost velkého množství příbuzných her a vůbec, v oboru "hodnocení her", pokud se to tak dá říct, jsem nováček. Ale to mi proboha nebrání v tom, abych ocenil některé nesporné kvality Half-life 2. Docela mě to tu baví, zřejmě tu ještě prodiskutujeme mnoho dní.

1. - Tento bod si můžeme snad navždy odškrtnout, puzzle a rébusy není zrovna nejdůležitější část hry. :-)

2. - To nic nemění na tom, že v Halfu si se mnou emocionálně tvůrci zacvičili jak chtěli. Zato v Doomu byli pasivní jak prase. Já taktéž.

3. - Takže, všechny postavy jsou zezačátku jen velmi slabě načrtnuty, nejedna se však stane plnohodnotnou součástí příběhu. Nutno podotknout, že se děj Half-life 2 odehraje během (opravte mě pokud se mýlím) několika dnů, možná i hodin, takže o nějakém viditelném posunu nemůže být řeč. I tak má ale Half-life 2 postavy uvěřitelnější, než 90% herní produkce (opět jsem zde značně omezen) a 80% filmové produkce (ale žádná béčka od Bolla a spol.). Na prostoru několika desítek misí se s nimi rozehraje očím a uším velice příjemná šachová hra, pro mě bez výjmky snadno uvěřitelná, jak postavami, tak jednáním.

4. - Nejsem expert na zbraně a ty pravděpodobně taky ne, ale berme to tedy tak, že pistol zní jako špuntovka a nemá sílu, neboť zabije headcraba na 3 rány, ne na 2. Asi z toho umřu. :( Každý má subjektivní vnímání, já se nad něčím takovým vůbec nepozastavoval. Jestli chceš pocit tupé síly, připomeň si toho Dooma.

5. - Nemá smysl tu diskutovat. Uvedl jsem argumenty, ty si stojíš za svým. Protahovat to by byla zbytečnost. Humor mi přišel zajímavě nevtíravý, milý, nikdy nebalancující na hranicích vkusu. Nechci se školácky vytahovat, ale s filosofií jsem to myslel naprosto vážně, neboť právě studuji vysokou filosofickou na nejmenovaném místě a říkám, že jisté náznaky tu jsou, byť zjednodušené a přizpůsobené prostředí primitivní střílečky, která chtěla být něco víc. Mám-li to říct lajcky, tak Half-life těží z teorií, že některé brány nemají být nikdy otevřeny a že lidstvo nezdravě přesahuje své možnosti. Naťukne i pár otázek o podstatě bytí, o časových paradoxech nemluvě. Je mi jasné, že tohle se učilo už v antice, ale jde o základ. Těžko to vysvětlovat někomu jako je pipboy.

6. - Prostředí se mi zdálo značně originální, o to ale nejde. Navození pocitu, že se procházím v opravdovém světě, kde jsou potlačována lidská práva, se podařilo hlavně díky občasné monotónní výpravě, což ale asi nedokážeš pochopit. Právě ta úspornost evokuje Freemanovo osamění a atmosféru upadajícího světa.

7. - Pán hraje Countera! Budiž, taky si občas zapařím, pokud mám čas. Beru to jako prostředek k odreagování, nic jiného taky není. Half-life je něco jiného, je to skutečně hra, kde mě zvuky zbraní nezajímají, spíš gradace scény, timing akce a vyváženost mezi vším dohromady. Paradoxně jsem to ke konci nehrál kvůli hratelnsoti, ale protože mě jednoduše zajímalo, jak se bude vyvíjet děj.

ještěr: Nechci být za suchara, ale nevím jestli ten smajlík znamená smajlíka. Takže takhle - nemusím denně pařit Far Cry, abych poznal, že je Half-life obsahově výtečná hra. Pokud budu posuzovat formu, tak je pravda, že má Pipboy navrch.

Ta hra má potenciál a výsledek na každého zapůsobí jinak, to se stává, každý máme jinej vkus.
V dalších epizodách to už zní dost blbě. Hlavně Alyx je ukecaná jak kráva, hlavně v přítomnosti němého člověka musí člověk konstatovat, že je opravdu blbá jak panštok:) Tam nešlo ani tak o tu pistoli, jako spíš o to, že u flusatek máš kotel a u použitelných zbraní stěží 3 zásobníky (keré díky neučinosti a u pulsky taky nepřesnosti padnou v pulce větší přestřelky). Vůbec ta neúčinnost, základní samopal je tam spíš k smíchu.
ok, tak já eště shodím Baxtera: jak můžeš tak vehementně prosazovat své názory před pb-ovými, když si (jak sám přiznáváš) ani nehrál nejlepší FPS roku 2004 - Far Cry? :)
ale neruší to a rozhodně to nenarušuje tu zmiňovanou auru realismu, neboť se jedná o tak velký nemsysl, že uvažovat nad něčím takovým by byla werichovsky řečeno "blbost".
/// tvoje argument fakt zboznuju :)

btw v dobe vydani HL1 toho vseobcene hrdinove moc nenakecali.
jester, co te vede k takovemu pocitu? krom onoho sebevedomeho konstatovani ze tomu tak je? :)


ale fajn, proc si to neprotahnout. Ano, je jasne ze nebude mit nejlepsi vyhled, z toho je snad i jasne ze to hratelnosti zrovna neprida, he?

"S logickými puzzlemi nemá trošku inteligentní člověk problém, uvedu-li sebe jako průměr, nic mi nedělalo vyloženě vrásky." // no jo, vis ale ja si stezuju jaksi prave na to ze jsou tupe jak rit :)

"Pribeh" Doom3 silne evokuje "pribeh" HL1. Nikdo tam z tebe nedela strazce vesmiru, proste zdrhas.
Ad postavy - ma smysl se opakovat? ... Necernobile? V cem prosim pekne? Jedina Mossova je tam slozitejsi jak list papiru a to je jeste klise jak krava. Plnohodnotny charakter? Dyt tam na neco takoveho ty panaci ani nemaji prostor proboha.

Estli ti vadi "na hovno", dopln si tam "spatne". (co je prosimte totok za argument? bud vyvracej nebo mlc, zachvili bys mi moh taky vycitat ze pouzivam spatne interpunkci nebo tak neco)
A samozrejme ze s tim zabijes zombika, jinak by se to patrne nedalo hrat. (to jsou mi argumenty) Co me na nich sere je naprosta absence pocitu sily. Porovnano s arsenalem kazde slusnejsi fpsky. Takova pistole zni spis jako kapslikovka.

Unikatni styl vypraveni je, to mi nezbyva nez odkyvat. Nicmene tady porad plati spis tohle. Humor je tam otresne trapny, ber to treba jako vlastni nazor, ale jestli se tem vecem smejes tak je mi te lito. Priklady experimentovani s filosofii bych si rad poslechnul.

"Další argument někde na úrovni III. třídy základní školy." priste kdybys to treba jako spis nejak vyvratil :) S tim ze se to tam moc menit nemuze souhlasim, ale tohle byla reakce na vodneho "pokaždé nové a zcela originální prostředí", což je prosim pekne naprosta blbost, viz argument na urovni treti tridy.

Na zvuky zbrani si zanadavam rad. Zminovany Pariah v tomhle na tom byl celkem slusne, velka porce hratelnosti Sin Episodes na tom stala taky a Counter-Strikes v tomhle tez exceluji - pocit ze drzis v ruce poradnou bouchacku. V HL2 tenhle pocit nikde neni. Strelba zni dute, poradna zbran ma radne zadunit at ma hrac pocit ze tvori nejake to damage. U pistole v HL2 clovek nevi estli nepriteli ublizuje dokud sebou dotycny manik neflakne o zem.