Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.

Diskuze

Gordon Freeman neuvažuje sám, my uvažujeme za něj. Takže si berte sebou třeba jen 50 nábojů do pistole, když vám to vadí. Taky jsem si něco podobného říkal, pak ale přišel Ravenholm a každý náboj byl užitečný. A je mi líto, ale přemrštěný počet nábojů do pistole je to poslední, co by mě napadlo kritizovat. :-)

A ano, Gordon Freeman nemluví. Nemluvil v Half-life, tak nebude holt mluvit ani tady. A smiřme se s tím, že tomu tak to bdue vždy. Nevím, co vedlo Valve k takovému rozhodnutí, ale neruší to a rozhodně to nenarušuje tu zmiňovanou auru realismu, neboť se jedná o tak velký nemsysl, že uvažovat nad něčím takovým by byla werichovsky řečeno "blbost".

P.S.: Odpusťte si poznámky o nemožnosti ztotožnit se s Gordonem. Freeman není vidět a ani slyšet, takže prostředníkem mezi hrou a hráčem není on, ale povětšinou ostatní postavy.
Je neuvěřitelně zábavné, když hráč cokoliv musí. Je ale logická kokotina brát sebou milion nábojů u flinty, kterou nepoužíváš. BTW to, že Gordon nemluví, vám přijde jako plus? Nevím, oháníte se tu realismem, ale při tom je to uplně debilní.
mám pocit, že tohle kolo pipboy intelektuálně prohrál... ale však on se s kurvadoprdelepiča na rtech vrátí!
Pipboy si stěžuje na nedostatek munice, sám však se snaží potopit Half-life 2 vším, co má po ruce. Osm odstavců plete hrušky s jabkama, aby nakonec vypadal strašně cool a vyšel z boje jako vítěz.

"Několik hodin musel s Gravity gunem blbnout, aby se s ním naučil zacházet." Toť vysvětluje vše. Half-life 2 se výjmečně dobře podařilo skloubit zábavnost s navozením pocitu skutečného světa. Pokud tedy bude Gordon Freeman házet věci Gravity gunem, tak je snad jasné, že nebude mít nejlepší výhled. Zajímalo by mě, jak by tento problém vyřešil pipboy sám. S logickými puzzlemi nemá trošku inteligentní člověk problém, uvedu-li sebe jako průměr, nic mi nedělalo vyloženě vrásky.

"V které akční hře nemám pocit, že jsem součást dění?" Když už vytahuješ z archívu ten Doom 3, tak ten právě doplácí na naprosto debilní příběh, takže můžu říct - ne, tam jsem si skutečně připadal jako Strážce vesmíru a osud Marsu mi byl absolutně u prdele. Half-life je pravý opak, dokonalé ztotožnění s osudy halvních hrdinů.

"Uveritelne postavy?" Tady nemá smysl moc diskutovat, protože názor-protinázor moc v diskuzích nepomáhá. Takže když řeknu, že jsi mimo, budeš vědět, že to tak nemyslím. Osobně spatřuji největší klad Half-life 2 právě v uvěřitelnosti postav, které jsou nečernobílé a každá má vlastní plnohodnotný charakter. Jestli máš dost nakoukáno nebo nahráno, tak nechápu co se tu řeší.

"Arsenal zbrani je vybalancovany tak v tom smyslu ze jsou vsecky stejne nahovno." Tam kde docházejí argumenty, nastupují vulgarismy, že? Zbraně jsou slabší, ale nechápu co je na tom tak strašně frustrujícího. Zabiješ s tím zombíka? Ano, bez problémů. Náboje se ve hře povalují až nepříjemně často a nadávat na jejich nedostatek je jen póza. Až na jednu chvíli ve hře jsem se nikdy nesetkal s tím, že bych musel používat jen páčidlo.

"Pribeh, jak uz tu nekolikrat padlo, se hra neobtezuje ani vypravet." Narace neboli systém, jakým tvůrci zprostředkovávají děj, bych právě označil za unikátní. Ono vyprávět příběh, ve kterém je hlavním hrdinou někdo, kdo nepromluví ani slovo, není nejlehčí. Některé vypravěčské postupy (a v tom jistě souhlasíš) nejsou zrovna nejoriginálnější a nejelegantnější, ovšem celek je tak sebereflexivní a komplexní, že jej beze studu z fleku označím za veledílo. Navíc i experimenty s filosofií a humorem se ve velké míře povedly.

"tady si jako delas prdel ne? baraky, dalsi baraky, kanaly, baraky, plaz a nejaky dalsi baraky." Další argument někde na úrovni III. třídy základní školy. Vyjdi taky někdy ven a udělej si procházku. Má-li zůstat Half-life zakotvený v realitě, nesmí měnit prostředí jako na běžícim páse. City 17 je orwellovsky totalitní a tak podrobuje původní lidskou kulturu značným úpravám, které nemají s atraktivní barvou nic společného. Navíc, někam ti unikly pasáže s pouští nebo Ravenholmem. Jde totiž o formálně naprosto vymazlené prostředí, kde připomínat ztísňující atmosféru ztrácí smysl.

"Dabing je kvalitni ale z dabingu se nestrika, hudba... prumerna dejme tomu ze tam sedne, osobne ji moc nemusim. Zvuky z pulky prevzate z HL1, ale i tak proste prumerna kvalita, vyjma zvuku zbrani - ty byly ploche a jen podtrhovaly ze zbrane stoji za pendrek." Pane, vy jste kouzelník! Nebo člen týmu SWAT. Pokud patříte k druhé skupině, tak se vám omlouvám, zatím si ale myslím, že nadávat i na zvuky zbraní, je úžasně nekorektní zakončení vaší směšné recenze. :-)

Far Cry jsem nehrál a ani to nějak neplánuji. Přeji hezký den.
Je tedy fakt, že nábojů do pistole nějak podezřele moc (a narozdíl od jedničky nejsou sdílené) - vůbec v jedničce bylo pistole prima, taky je taková "uncool"...

Ohledně ostatních zbraní, jsou sice takové bez chuti, ale nějak jsem si nevšiml, že by byly neúčinné... Nábojů je taky dost. Díky omezenému množství munice je alespoň člověk nucen používat víc zbraní.

Celkově mi zbraně v HL2 přijdou sice takové ne moc zábavné, ale funkční rozhodně jsou.
Já bych nemohl hrát bez brokovnice a tady sem nadával hodně, protože o sto nábojů míň než v prvním díle... to je prostě výsměch.
xxxfucker: Na texturách bych enginy neporovnával. Source sice nemá bump mapping jako Doom 3 (používá jinou techniku méně nároučnou na výkon) a neobsahuje tak ultimátně detailní textury (lze ale stáhnout hi-res mod, který tohle spraví) a stíny má jědnodušší, ale jinakpoužité technologie a zpracování jsou u Sourcu lépe využité (u halfa). Vše pak navozuje pocit skutečného světa a ne jako engine Doom 3, který se hodí maximáln na kovové konstrukce (čti vesmírné stanice). Ale oba engny mají něco do sebe a hodí se na něco jiného.

A neúčinnost pistole? Já zas za neúčiinou zbraň považoval kuši :-). Káždý má svůj styl hraní, a třebas já bych bez brokovnice a pistole (a coltu) hrát nemohl :-D.
No source taky není zázrak. S Doomem3 bych ho nesrovnával ani náhodou. Stačí si stoupnout blízko ke stěně a ty textury vypadaj sice jak z Dooma, ale 2. Herní fyzika je sice fajn, ale když ji neumí využít... Podívej se na Dark Messiaha, tam ji teprv pořádně použili pro zábavu. Zde je použita tak k ukolum pro převažování čehokoliv. Zbraně mě tam štvaly nehorázně. Proč si proboha do pistole bere tak hrozně moc nábojů, když je tak zoufale neúčinná, zatímco užitečné zbraně jako brokovnice, kolt, kulomet a kuš zvládnou leda tak párkrát vystřelit?
vubec atmosfera, jak se nekdo muze vcitit do atmosfery clena odboje v orwellovskym meste, kdyz vsichni odbojari jsou optimisticky jak banda zhulencu, kazdej se na tebe usmiva a bavi se spolu jako by cely ten odboj bylo jen takove pravidelni stredecni mecheche s cajem a susenkama a dobrodruznou prochazkou pres pul mesta O_o
Fajn, takze si to shrnem.
Engine je fajny, ale dobrou hru nedela.
To same grafika, viz Crysis. Kazdoapdne uznavam ze Source byl a je kvalitni engine. Nicmene HL2!=Source
Revolucni pristup? Wtf?
Fyzika tu byla uz driv, jediny rozdil je v tom ze tady je gravity gun a dva (jeslti vubec, ono je to vsecko variace na stejne tema) tupe puzzly u kterych je nejvetsi problem je najit. S gravity gunem musi clovek nekolik hodin blbnout, aby se s nim naucil, protoze cokoli s nim chytne mu dojebe vyhled na pripadny cil. Vyjma kotoucu pily. Cili vyznam ma predevsim v HL2DM, kde se s nim dobre fraguje kdyz uz s nim clovek trochu umi a nema zrovna po ruce lepsi zbran. Kazdopadne ve hre je predevsim jako prostredem demonstrace fyziky enginu.

V ktery akcni hre nemas pocit ze jsi soucasti deni? (spojeni atmosfera filmu radsi rovnou preskocim, protoze cutsceny tu nejsou a na nejake "filmove" sceny se tvurci zamerili az s ep1, kdeto i tka jeste za moc nestalo)

Uveritelne postavy? Kdo? Alyx padla za obet predvadeni mimiky obliceje, takze pusobi hlavne jako psychicky naruseny magor a Grigoriho snad ani nema smysl komentovat. Ostatni jen stoji a kecaj o tom co je treba udelat + nekolik naprosto trapnych forku za ktere by meli nekoho povesit za koule do pruvanu.

Arsenal zbrani je vybalancovany tak v tom smyslu ze jsou vsecky stejne nahovno. Prakticky kazda zbran z HL1 je tu dokurvena a oslabena, coz hlavne kurvi pocit ze hry - neni tu zadny pocit sily.

Pribeh, jak uz tu nekolikrat padlo, se hra neobtezuje ani vypravet. Vsechno co se hrac dozvi je, ze je v City17, ze Zem obsadili emzaci, snazi se sterilizovat populaci a mestu sefuje jejich poskok Breen. A ze je ve meste snad kazdy kdo pracoval v Black Mesa a ze vedou jakysi odboj, ktery spociva hlavne.. hm.. tusim ze v uteku. Pak se to teda zmeni protoze fotrika alyx zabasnou ci co a pri zachrane se neco poroucha a v zaveru fragnem citadelu. Pribeh jak svina.

"...level designem, kdy všechno do sebe zapadá a člověk de facto prochází světem (a ne levely), pokaždé nové a zcela originální prostředí, které se neustále mění a nehrozí pocit de javu či snad okoukanosti prostředí" // tady si jako delas prdel ne? baraky, dalsi baraky, kanaly, baraky, plaz a nejaky dalsi baraky. Pak baraky, baraky, plaz, baraky s kachlickama na zdech, dalsi baraky, vic baraku a citadela. Nehlede na uroven detailu a logiku usporadani, ktere jsou dejme tomu po vetsinu casu nanejvys prumerne.

Dabing je kvalitni ale z dabingu se nestrika, hudba... prumerna dejme tomu ze tam sedne, osobne ji moc nemusim. Zvuky z pulky prevzate z HL1, ale i tak proste prumerna kvalita, vyjma zvuku zbrani - ty byly ploche a jen podtrhovaly ze zbrane stoji za pendrek. Gravity gun uz jsem zminil vejs.

Hm. A FarCry mel moc peknou grafiku a taky byl zabavnejsi. Mnohem. aspon nez tam vlezli mutanti.
:) tak pozor, Far Cry rozhodně není žádná umělá hmota, o FC náhodou něco málo vím, opět klesáš do víru polemiky tak hluboko, že zapomínáš nedřistat voloviny.

taktéž fyzika a její využití není oproti staršímu FC nikterak revoluční a vůbec FC disponuje 90% HL kladů, aniž by ho HL ňák brutálně převyšoval.
pipboy: Jednou větou a už se ke kvalitě HL2 nebudu vyjadřovat, páč to stejně nemá cenu, protože kdo chce psa bít, vždycky si hůl najde. Všechny negativa (co se ti nelíbilo) na HL2 jsou pro mě pozitiva (tak jako pro 90% ostatních hráčů), nadčasový Source engine a realistická grafika (žádná umělá hmota jako v Doom3, Farc Cry atd.), revoluční přístup a zpracování fyziky objektů, řešení puzzlů s tím spojených, atmosféra filmu, kdy má člověk pocit, že je jeho součástí, uvěřitelné postavy a mezi nimi se odvíjející dialogy, vybalancovaný arzenál zbraní, napínavý příběh ruku v ruce jdoucí s "level" designem, kdy všechno do sebe zapadá a člověk de facto prochází světem (a ne levely), pokaždé nové a zcela originální prostředí, které se neustále mění a nehrozí pocit de javu či snad okoukanosti prostředí, hudbu, dabing, zvuky atd. nemusím snad zmiňovat, Gravity gun je pěkná vychytávka a tak bych mohl pokračovat.
ano, je tupa oldskoolva strilecka, v ramci tehle meritek ovsem dobre provedena :) Btw dozvim se nekdy co je na hl2 tak uzasneho, nebo zustaneme u toho ze v MaximumPC dostal 11/10 ? :)
Pariah je přesně ten typ průměrné střílečky, u které neztrácím čas jejím hraním. Stačí pár minut a mám jasno. Kdybych jí měl hodnotit, nedám víc jak 60%. Celosvětový průměr 68% stejně jako na DH (náhoda?).
tak ja som mu dal tu na DBH 35%, čo je možno dobrý príklad rozdielnosti ponímania kvalít a zábavnosti v FPS. :)
Poviem vám len jedno, HL2 je veľmi fajn a komu sa to nepáči, nech ide hrať Pariah :))
jojo vsetci su ovce akurat pipboy a zopar dalsich osvietenych bojovnikov su lietadla ^_^
(nie som zastanca nazoru, ze je HL2 nejaka "uzasna najlepsia hra vsetkych dob zomg!!!!", ale vesele vyroky tu maju obe strany, nielen vodny)
Ehm... čo keby ste prestali konečne rýpať do Vodneho a konečne prijali názor väčšiny? Takže, všetci spolu...

- hra, která dostala hodnocení 11/10 od MaximumPC, méé...
- hra, která získala přes 35 ocenění Hra roku, méé..
- hra, která má několik zápisů v Guinnessově knize rekordů
, méé...
7C: co máš proti Ocarině? :P Vždyt ta hra byla ve svý době naprostá bomba a i dnes má co nabídnout. Výsměch je spíš GTA IV na druhém místě...
Jinak podle tvrzení "světa" je nejlepší hra na Zemi The Legend of Zelda: Ocarina of Time (otřesný to zážitek :) - čili mám tendenci brát svět poněkud s rezervou (tedy, Twilight Princess mě docela láká, hádám, že už jsem od svého prvního setkání s okarínou trochu pookřál).
Teda, ja akceptuju ze si to spousta lidi mysli :) Ale kvuli tomu bych v tom jeste nevidel nutne pravdive tvrzeni :) Po strance gameplaye tam neni nic co by v zanru fps nebylo nescetnekrat pred tim a udelane lip, vyjma onech technickych blbustek typu fyzika, ktere tuhle hru rozhodne nikam neposouvaji :) Krom toho velka spousta lidi ji ten statut priznava jednoduse z toho duvodu, ze ji ten statut priznava velka spousta lidi :)
Btw "objektivni" a 100% v jednom nazoru je zhovadilost. A taky jsem se mylsim ptal co ze je na te hre konkretne tak uzasneho, ze kvuli ni kazes tyhle fanaticky bludy :)
Vodny: Ale názor "světa" tu přece nikdo nevyvrací :) Koneckonců, svět toho nakecá... Koneckonců, "obyčejné" věci jsou zpravidla ty nejoblíbenější, Gaussova křivka a tak.
některý ty ověnčení HL2 jsou, ač mám hru též docela rád, celkem vtipný. na "objektivní" kvalitu je potřeba počkat nejméně na nějaký ten generační odstup.
sevencreature: Pointa je taková, že HL2 je celosvětově považovaná za jednu z nejlepších her historie a někdo to pořád nehce akceptovat. Mně nevadí, když se někomu "nelíbí", nebo ho "nebaví" atd., ale už by neměl říkat, že je to obyčejná střílečka, tech-demo či další nesmysly, které kvalitu hry sráží pod její objektivní úroveň.
křečku: Je to tak. Na tenhle druh (kvalitních) her je potřeba čas a chuť. Já jsem před lety rozehrál VTM: Bloodlines a vracím se k němu až teď, protože jsem ho nechtěl odbýt pouhou hodinou denně. U HL 2 je ideální, aby bylo jeden den opravdu hnusné počasí, zavřít se a zahrát to celé najednou (což vzhledem k herní době do 10 hodin) není zase takový problém.
Vodny: Krom nějakého velice příležitostného CSka nehraji FPS už roky. Teď už jsem až na vyjímky zaměřený pouze na RPG a tahové strategie a mám v tom stále dost restů a her, ke kterým mi stojí za to se vracet. Když se chci bavit u nějaké odlehčené akce, tak v současnosti osobně preferuji akční filmy. ;) HL2 je jednou z her, které musí počkat na to, až se mi zase obrátí chutě a bude mě opět bavit ustřelovat hlavy mimozemšťanům (pokud to tedy někdy bude).
Vodny: A pointa? .-) Obávám se, že situace o HL2 je všeobecně známá, koneckonců už je to pár let, co je venku a není to zrovna nějaká indie hra, o které veřejnost neví.

Mně se na HL2 nejvíc líbilo cestování krajinou, kde se vesměs nic nedělo, jen člověk narazil na nějaké "zombies" či další ojedinělé potvory a mohl se kochat krajinou (ač kupodivu dost lidí tyhle pasáže považuje za ty nejnudnější a nejhorší). Naopak mi lezly krkem ty nekonečně spawny nepřátel (obzvlášť za silovým polem), a neustálé přestřelky v chodbách.

Druhá polovina a hlavně 3. třetina hry jsou pro mě dost úmorné. Vcelku se mi líbí Steam a engine/systém hry, ale HL2 samotný po stránce hratelnosti (a vesměs absentujícího příběhu přímo ve hře) je pro 100% hodnocení (dle mého názoru) příliš nevyrovnaný.
křečku: Raději si tu hru zahraj, aby si mohl svým dětem jednou vyprávět, že si hrál nejlepší 3D akci všech dob.
"Guinness World Records awarded Half-Life 2 the world record for "Highest Rated Shooter by PC Gamer Magazine" in the Guinness World Records: Gamer's Edition 2008. Other records awarded the game in the book include, "Largest Digital Distribution Channel" for Valve's Steam service, "First Game to Feature a Gravity Gun", and "First PC Game to Feature Developer Commentary"."

ROFL
Half-Life 2:
- hra, která dostala hodnocení 11/10 od MaximumPC
- hra, která získala přes 35 ocenění Hra roku
- hra, která má několik zápisů v Guinnessově knize rekordů
a je toho ještě strašně moc a mě se to nechce vypisovat. Všechno je ve Wikipedii.
K mladší generaci hráčů: Nedávno jsem četl jednu diskuzi o DX2, kde jeden mladší hráč po dohrání DX2 stáhl a zahrál DX1 a komentoval asi takhle "DX1 je na nic, hnusná grafika, složité RPG prvky a ovládání, komplikované menu..." (víc bodů jeho postu si nepamatuji, četl jsem to kdysi dávno (6 měsíců zpět) na ofic. fóru Eidosu). U HL vs HL2 to bude podobné :-).

Jedoduse tak ze vic nez odladovani hratelnosti se vyvojari pri designu soustredili hlavne na to, aby ukazali co vsechno ten jejich supa dupa engine umi :) Nejlip je to asi videt na Alyx, ktera tim neustalym projevovanim vsemoznych emoci doslova irituje. Pak na fyzice, ktera treba me prestala bavit jeste nez jsem dostal prvni zbran, ale to vyvojarum nezabranilo aby ji nahradily veskere puzzle, cehoz vysledkem je, ze nejslozitejsi problem tohodle razu je najit baterku pod nejakym skopkem a vsechno ostatni je variace na paku. Samotna existence gravity gunu je ciste od toho aby se ukazalo ze je tam fyzika a velka cast hernich useku stavi na nejake konkretni herni ficure.

Mimo tech zalezitosti bych rad podoktnul ze ve hre prakticky neni jediny skutecne memorable moment. Mozna tak Ravenholm, coz je prakticky dalsi prehlidka fyzikalnich hratek. Dal tu mame tunu picovin v designu, jako ze Barney haze pacidlo namisto bouchacky, nebo nesmyslne vystavene kanaly. Mozna bych si vzpomnel na vic ale uz je to nejaky patek co jsem tu hru hral. Spis by me zajimalo co ty bas tak jako konkretne rek ze na HL2 dobre bylo :) A konkretne neminim pulstrankove vystvelovani jak to ci ono je uzasne, akorat to neni vubec videt.

ad 2004. Bloodlines, Far Cry, Thief 3, Gish, Sims2, Hitman Contracts, Doom 3, LineAge2 byly zabavnejsi a je tam jete par vysoko hodnocenych titulu co jsem sice nehral ale vsadil bych si ze budou taky :)
Vodny: Že byly ty dvě konkrétní citace z dvou různých postů vím, ale o tom, jak je skvělé že gordon nemluví atp. mluvíš jaksi v obou z nich, tak jsem si říkal, jestli to pro tebe není jádro té geniality, jelikož nic jiného ohledně té komplikovanosti příběhu tu z tebe zatím nevypadlo (pokud tedy pominu tvrzení, že je to tak symbolické, že tomu nikdo pořádně nerozumí).
Bursoft: Souhlasím, v HL se toho kolem děje strašně moc, stačí se dívat a poslouchat.

pipboy: HL2 a tech-demo? Na to si přišel jak? Chci konkrétní odpověď. To, že hra hezky vypadá, je automaticky tech-demo? Za tech-demo považuju Lost Coast, ale rozhodně ne nejlepší FPS roku 2004 a btw. NEJLEPŠÍ hru roku 2004. Stejně jako byla jednička. S tím si trochu přestřelil a tím debata s tebou pro mě končí.
me spis tak nejak leze na nervy to tvoje bezduvodne vyzdvihovani, navic postavene na nesmyslech a plne obratu, ktere uz svou pritomnosti davaji najavo ze jadro pudla jaksi absentuje. HL2 bylo v prvni rade buclaty techdemo a v druhy rade lehce nadprumerna fps s mistama dost otresnym level designem oklestenym o poradne puzzly. Krom technicky stranky veci nic uzasnyho.
Věc názoru, mě osobně se líbí, jak se všechno dozvídám od jiných postav (ano, monology Alyx jsou občas opravdu až moc trapný, ale tak dá se to...) a celkově pojetí hry jako jednoho celku je hodně fajn.
pipboy: Taky jsem hodnotil HL 100% a HL2 "pouze" 95%. Beru to samozřejmě jako celou sérii. Jinak jednička je nepřekonatelná, ale to tak bývá u všeho, co bylo v něčem první. Myslím, že kdyby mi v roce 2004 bylo 14 let jako tehdy, tak budu HL2 považovat za nejlepší FPS.

Dnešní generace náctiletých hráčů má úroveň kvality hry trochu posunutou a založenou spíše na technickém zpracování a o HL se vyjadřují dosti nelichotivě.(pokud ho vůbec hráli). Je to škoda. Občas je dobré se podívat zpět, do dob, kdy hratelnost stavěla na jiných základech. Já teď např. rozjel Hexena, Dooma, MDK a Wolfensteina a můžu vám říct, že se po dlouhé době zase u těchto her dobře bavím.
Teda, osobne s vypravenim pribehu nesouhlasim perdevsim, prakticky vzato se tam nic takoveho ani poradne nekona a odmitam tuhle skutecnost nazyvat genialni jen proto, ze ac neni vpraven, ocividne tam nejaky musi byt :)
S pár věcma souhlasím. To, že má HL úžasně vyprávěnej příběh je čistá pravda. Styl vyprávění se mi opravdu u HL líbí a myslím, že má Vodny i pravdu v tom, že v HL je v tomto jedinečnej. Na druhou stranu nevidím, že by byl příběh nějak extra složitej nebo originální. A stejně jako pipboy si myslím, že HL je mnohem lepší, než HL2.
Hamster: Vytrháváš věty z kontextu. Řekl jsem, že má nejsložitější příběh v žánru (a za tím si stojím), ale už jsem neřekl, že díky tomu, že "vypráví příběh bez toho, aniž by hlavní hrdina promluvil jediné slovo. Není v něm jediné textové pole... ". To bylo v jiném příspěvku.

pipboy: Oslavuju nejlepší 3D akci všech dob a co má být? Pravda to je, s tím se musí smířit i ten největší odpůrce HL. (nemyslím tebe)
Že se příběh "vypráví bez toho, aniž by hlavní hrdina promluvil jediné slovo. Není v něm jediné textové pole... (atd.)" přece vůbec neznamená, že "má nejsložitější příběh v žánru 3D akcí". Tyhle kritéria (složitost příběhu a způsob vyprávění) spolu vůbec nesouvisí.
ještěre: Bez pochyby, ve hrách je spousta jiných světů, které by stály za zfilmování a jsou výpravnější či originálnější. Ale opakuji, v rámci 3D akcí je HL unikát. Vypráví příběh bez toho, aniž by hlavní hrdina promluvil jediné slovo. Není v něm jediné textové pole, žádný zápisník s úkoly, prostě nic, co by mohlo rychlokvašným/přímým způsobem odvyprávět příběh. Proto je HL tak cenění, nikdo pořádně neví, čím to je, ale příběh v něm se vypráví vlastně sám. Tím jak hrajete, sledujete okolí, posloucháte rozhovory, postupujete hrou. Je to nenásilný způsob a v rámci žánru zcela ojedinělý. Když si postavíte vedle sebe vícedílné 3D akce, tak HL je jedinou, která si od roku 1998 stále udržuje vysokou kvalitu. A nepotřebuje k tomu tuny keců. Stačí k tomu skvělý level design, několik chytrých skriptů, tajemná postava G-Mana a servírované po malých (výživných) dávkách. A pořád je na co se těšit.

To je hlavní rozdíl oproti ostatním 3D akcím, které neustále opakují to samé. Když se mě zeptáte, na co těším v Episode Three, odpovím takto: Opravdu nevím, ale jsem zvědaví, co si zase na nás hoši z Valve přichystali. Kam nás zavedou, co uvidíme. A to nikdo neví. Také díky tomu, že Valve ja informace o svých hrách většinou velice skoupé, o HL to platí dvojnásob. Nedočkáváme se množství trailerů či screenshotů, které odhalí zbytečně mnoho. Ostatní výrobci do nás hrnou jedno video, screenshot za druhým a já už teď vím, že FEAR 2 bude o ničem (o tom samém), vím co mohu čekat od Far Cry 2 atd. Zlatý Valve, tam ví, jak člověka udržet v napětí.
osobne si na HL(2) cenim docela jinych veci, pribeh zde prakticky ignoruju uz od dobe pro me neprilis zazivne jednicky, i kdyz mam rad onu jistou (mirnou) podobnost toho sveta s byv. SSSR, Orwellovym 1984 apod. na polemiku, zda byla ci nebyl/do jake miry byla filmovost HL FPS revolucni, zvysoka kaslu, vzdycky jsem si na trhu nasel FPS souputnika s lepsim zazitkem, ale faktem je, ze vysada "filmovosti" by s prisne linearnim filmem pochopitelne padla.

myslim, ze ve hrach je celkem nepreberne mnozstvi originalnejsich svetu, ci aspon svetu s vetsim potencialem - namatkou fallout, oddworld, longest journey, thief... (nepocitaje spise "zdomacnele" zalezitosti typu mafia, ktere beztak patri spise na platno)