Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.

Diskuze

Ale jo, ten příběh to nakonec opravdu táhne. Soundtrack od Deriviera (Remember Me) taky kvalita. Tahle hra by hodně vynikla ve VR, tam by ani nevadily ty jednoduchý prostředí a celý by to získalo ještě víc metamindfuck nádech než to má.
@Drolin (06.08.2017 12:36): Ony se v tomhle recenze dost rozcházely (a autoři také, jejich "ne není to FPS, ne není to thriller" tomu zrovna dvakrát nepomáhalo). Na adventuru se tam používá dost málo předmětů, to už byla větší adventura Condemned.

Jsou tam vyloženě walking simulátor pasáže, do toho se střílí zpoza rohu z corner gunu, občas se hra neúspěšně pokouší hráče natlačit do stealth postupu a někdy jsou tam vyloženě akční přestřelky jako v běžných armádních FPS. Podle mého se borci úplně neuměli rozhodnout, co vlastně vyrábí a podle toho to dopadlo.
@Paul (06.08.2017 09:12): jj, ten pokročilejší walking simulator je přesné označení, člověk skutečně nemůže čekat klasickou FPS (a jak jsem psal níže, v podstatě ani méně klasickou stylu Condemned).
Je to zajímavý, ale ani po čtyřech hodnách nemůžu říct že by mě to vyloženě chytlo. Příběh zatím velmi roztříštěný a prolézání stejných nudných skladišť a kanclů není moc zábava. Hratelnostně je to takový trošku pokročilejší walking simulator, což mě taky docela zaskočilo.
Příběhově výborné, hratelnostně kulhající (na můj vkus stále příliš mnoho neinteraktivních pasáží a samotné střílení nic moc - Condemned to nakonec hratelností moc nepřipomíná).

Příběh s teroristickým útokem v Británii, kvůli kterému o měsíc odložili vydání, nic moc společného neměl. A jinak autoři určitě nikdy nečetli nic jako Ubik, Smrtící gambit v kraji divů nebo Komplex a také nikdy neviděli Source Code, 13th Floor, Mr. Nobody, Abre los ojos, Butterfly Effect, Jacob's Ladder nebo Inception.
@Phoenix (25.05.2017 13:18): No ono to není uplně děcko, je to teenagerka, ale tak stejně... v novinách by napsali, že zemřelo dítě. Každopádně v realitě samozřejmě člověk vnímá smrt dítěte/mladého člověka trochu hůř než dospělého muže, ale z pohledu hráče mi je fakt jedno koho v GTA přejedu. Snad naše společnost časem nebude tak debilní a děti se ve hrách začnou objevovat.

Jinak nehorší smrt dítěte, které nebyla cenzurovaná, byla ve Spec Ops, z toho co jsem hrál...
@Fritol (25.05.2017 12:56): Násilí na dětech se vývojáři snaží často vyhýbat (napadá mě třeba cenzura v některých jazykových verzích Fallout 2), protože je z logického hlediska nepochopitelně (nikoli psychologického, to chápu) bráno hůře než násilí na dospělých (viz obraty typu "byly zabity dokonce ženy a děti", jako by zabíjení dospělých mužů bylo tak nějak "více v pořádku", stejně jako spojení slov "bezbranné děti", jako by se snad dospělý ozbrojený muž mohl díky těmto atributům nějak lépe bránit ... výbuchu bomby nebo střelbě odstřelovače z několika kilometrů).

Jinak se to skutečně dá brát jako předposranost viz prázdné fráze typu "teroristé nezmění náš způsob života".

Nicméně ať přemýšlím jak přemýšlím, příliš her, kde by byl člověk svědkem násilí na dětech (ne že by mi to nějak chybělo) mě nenapadá.

@M.a.t.t. (25.05.2017 13:03): jj, jak píšeš, za měsíc budeme vědět víc. A na zombie tématice je vůbec zajímavé to, jak odráží dobový strach (při vzniku subžánru před nějakými padesáti lety odrážela jiná témata, spíše sociálního charakteru).
@Phoenix (25.05.2017 12:46): Múdrejší budeme asi až o ten mesiac. No ako píše Fritol, je pravdou, že tá téma nie je úplne bežná, pričom terorizmus je strašiak súčasnosti (nakoniec aj dnes mimoriadne populárna zombie problematika v podstate čiastočne odrzkadľuje strach z terorizmu). Niečo je však aj na druhej časti príspevku, no je to komplikované. Ak by to teraz naopak vydali, nepochybujem, že by sa našli i ľudia (hlavne tradiční odporcovia videohier), ktorí by im mohli vyčítať nedostatok rešpektu.
@Phoenix (25.05.2017 12:46): Děcko ovázané výbušninami není zrovna obvyklá věc ani ve hrách no, takže v tomhle mají ten důvod na odklad trochu větší než jiné hry, ale stejně mi to nepřijde dostatečné. Hlavně i kdyby to vážně bylo ČISTĚ kvůli tomuhle, tak je to podléhání terorismu a strachu a to je jedna z věcí o které teroristům jde, což jim hráči samozřejmě z 90% neodpustí a obrátí se to proti nim.
@M.a.t.t. (25.05.2017 12:23): Nedá se samozřejmě vyloučit, že má pravdu ten člověk na Steamu, který tvrdí (může to být novinář, který už Get Even dohrál), že něco z příběhu, co zatím není známo široké veřejnosti, obsahuje hodně podobností.

Ale přijde mi to skutečně přinejlepším hyperkorektní. Každá střílečka ztvárňuje zabíjení lidí. Každý necivilní letecký simulátor ztvárňuje zabíjení lidí, téměř každý vesmírný simulátor ztvárňuje zabíjení lidí a stejně by se dalo pokračovat v případě RPG nebo strategií. Her, kde je všechno ohromně veselé, všichni jsou šťastní a nikdo nepřichází k úhoně je minimum. Lidé umírají při leteckých neštěstích, pozemních dopravních neštěstích, v zábavní parcích, v nemocnicích nebo ve vlastních domech, přestaneme kvůli tomu hrát Rollercoaster Tycoon, Theme Hospital a Sims (uhoření, topení v bazénu atd.)? Jako být to něco na způsob Hatred, tak bych to i chápal, nicméně přesně tam si autoři s ničím podobným hlavu nelámali.

Dnes a denně čímkoli co říkáme nebo děláme můžeme někomu připomenout nějaké neštěstí nebo osobní ztrátu. Jen psychopat takové situace vyhledává, ale vyhnout se tomu nelze, připomínka mrtvého člověka může být oblečení, gesto, naprosto normální věta, to by člověk nemohl dělat vůbec nic.
@Phoenix (25.05.2017 12:12): To ich zdôvodnenie môže byť z ich strany naozaj úprimné a verím tomu, že sa ich daná udalosť skutočne mohla dotknúť. Ale faktom je, že ten odklad ako taký pôsobí jemne vypočítavo (pretože by to mohlo mimo iné stáť aj za nižšími predajmi) a vyznelo to to tak, ako vyznelo. Aby sa im to v konečnom dôsledku ešte nevypomstilo.
Chcú si urobiť reklamu a prípade dopilovať hru, aby nevyšla v technicky zlom stave. Inak to skutočne veľmi nedáva zmysel, nejde o žiadnu veľkú AAA hru a udalosť sezóny, ktorá by na seba pútala pozornosť. No trochu vtipné bude, ak im to nevyjde, čo sa vzhľadom na predošlú tvorbu štúdia nedá vylúčiť.
@montana (25.05.2017 09:49): Jak psal jeden člověk na Steamu "A man died in a car crash 5 hours ago, up north of my country. I hope DiRT 4 is delayed by a month out of respect."

Pokud bychom to brali takto, tak by nikdy nemohla vyjít žádná hra, ve které se střílí nebo jezdí autem, protože na následky střelných zranění nebo automobilových nehod zemře ročně po celém světě mrak lidí. Jen v USA se jedná každý rok o desítky tisíc mrtvých

https://en.wikipedia.org/wiki/List_of_motor_vehicle_deaths_in_U.S._by_year

Nedá se pochopitelně úplně vyloučit, že nekecají, ale vrcholně pravděpodobné je, že řeší nějaký problém ve vývoji. Hry se odkládají neustále (takže upřímná odpověď by je nezabila), ale tohle by byla opravdu dost hloupá (a v konečném důsledku kontraproduktivní) výmluva.
Hra posunuta o měsíc, prý kvuli nedávným událostem v Manchesteru. Odkaz.

No realita bude jiná...
1. Hra je nedodělaná a využili to k nabytí nějakého času navíc.
2. Dělají to hlavně kvůli prodejům a myslí si, že za měsíc na to každý zapomene.
3. Ve hře je holka ovazaná výbušninami a teď budou měsíc dělat na tom, aby ji ze hry odstranili a nějak to poslepovali bez ní...

Ať je to jak chce, tak mají akorát facebook plný naštvaných fanoušků a já jím od srdce přeju, ať je to co největší průser, protože všechny tyhle důvody jsou buď trapné nebo totálně zbabělé.
@Phoenix (16.02.2017 12:34): V debutovém traileru na Soma, v němž muž v hlubinách gigerovského komplexu objeví vlastní mozek, se přímo odkazuje na Descarta (citace proslulého cogito ergo sum). Z toho jsem si dovolil odvodit, že hra nějak "přispěje" ke karteziánské problematice dualismu myslících a rozlehlých substancí. To spojení mělo být poplatné způsobu, jímž Descartes vyjadřuje nedůvěru vůči všemu, co je mysli dáváno z vnějšku.

V tom spatřuji příbuznost s Get Even. Zpochybňování "skutečného" by tam na základě ukázek i zdejšího popisu měl být kladen velký prostor.
@Phoenix (16.02.2017 12:34): Já jsem měl možnost si dvojku zahrát. Amígos měli PS3 a já ji pak měl později, ale....já jsem prostě neveděl, že dvojka existuje...zcela mě minula :D Já vím, já vím, kde jsem nechal mozek :)
@Bellerofontes (16.02.2017 12:04): Já jsem to bral tak, že autoři SOMA do svých her příliš nezařazují akční složku (byť jsem hrál pouze Penumbry a Amnesii, SOMA ještě ne). Co se týče věrolomnosti smyslových dat, tak ta je ve dvojce alkoholismem hlavního hrdiny akcentována ještě více než v jedničce (kam chodíš na taková slovní spojení? :-) ).

@pajmič (16.02.2017 12:04): I jednička mi hodně sedla (a dvojka je IMHO ještě o fous lepší, nezbývá Ti než doufat, že půjde brzy emulovat nebo si půjčit PS3). Většinu hororových her jsem nehrál právě proto, že nemožnost jakékoli kloudné obrany hlavního hrdiny mi přišla strašně samoúčelná. Ale jak je vidět právě třeba na Condemned (nebo Call of Cthulhu DCotE), je možné to skloubit všechno dohromady dokonce i s hlavním protagonistou ve z hlediska fyzičky nejlepších letech.
@Phoenix (16.02.2017 11:45): :) Já dvojku nikdy nehrál. Bohužel. Originál je ale ukázkový příklad jak dobře spojit akci s hororem. Toto opravdu vypadá jako trojka a doufám, že se bude jednat o černýho koníka tohoto roku.
Narážel jsem tím na téma věrolomnosti smyslových dat. Měl jsem za to, že je explicitně akcentované především v těchto dvou hrách, ale třeba se pletu. Na Soma se teprve chystám.