Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.

Five Nights at Freddy's

08.08.2014
27.08.2014
11.09.2014
01.12.2014
29.11.2019
kompatibilní
65
23 hodnocení Platformy
Žánr

Forma
placená hra
Rozsah
samostatná hra
Multiplayer
ne

V této indie point-and-click hororové survival hře se hráč ujme role právě začínajícího nočního hlídače v restauraci Freddy Fazbear's Pizza. Zatímco přes den je toto místo plné lidí, smíchu a radosti, v noci se zde dějí podivné věci. Elektronická zvířátka, která během dne slouží k pobavení zákazníků, mají po setmění možnost se po restauraci volně pohybovat, aby se jim nezadrhly servomotory. Pokud ale na svých nočních toulkách potkají člověka, nemilosrdně jej odpraví, přesněji, nacpou jej do jednoho ze svých obleků, neboť jej místo za člověka považují za robota bez obleku. A vzhledem k tomu, že obleky nejsou stavěné pro člověka, je nutné počítat s jistým nepohodlím, a se smrtí.

Úkolem hráče je přežít, jak už sám název napovídá, 5 nočních směn, aniž by byl napaden některým ze zvířátek. Hráč má k dispozici bezpečnostní kamery rozestavěné po celé restauraci, ovšem najdou se i místa, která mají pouze zvukový záznam. Hráč se po celou dobu nachází v kontrolní místnosti se dvěma dveřmi, které se dají v případě potřeby zavřít, a také má možnost na moment rozsvítit na chodbě. Je ale potřeba šetřit elektrickou energii, neboť majitel je skrblík a místo toho, aby vám povolil být napojen na elektrickou síť, máte k dispozici pouze baterii. Pokud je vybita, kamery i světla přestanou fungovat a hráč se nemá jak bránit.


Poslední diskuzní příspěvek


Nejlépe hodnocené komentáře

  • PC 50
Další "hororová" indie hra, další jump on the bandwagon, kids.
Nejdřív si řekneme v je FNF dobré. V první řadě je to skutečnost, že k přežití máte těžce omezené zdroje a těžce omezenou viditelnost. Hra vás tak drží v relativně neustálém napětí, čas se vleče pomalu, elektřina dochází. Ve chvíli kdy dojde, jste vydání robotům na milost.
Pokud byste se trošku pídili po lore, uvidíte nějakou nedotaženou snahu o kritiku korporací v potravinářském průmyslu a jak málo je pro ně cenný lidský život obecně, ale jinak příběh de facto není. Telefonáty vašeho "přítele na telefonu" hru zezačátku trochu osvěžují a poměrně dobře zahání stereotyp, který se vzhledem k obsahu hry dostaví bohužel už v druhé noci.

Omezená elektřina, časový tlak na hráče, to vše je fajn. Jenže ono to samé prostředí začne hodně rychle nudit. Pokud od prvního levelu čekáte od hry něco jiného než postupně se zvyšující obtížnost, budete zklamáni. Dalo by se říct, že naštěstí je ta hra natolik krátká, že možná si tu ten stereotyp ani nestihnete uvědomit. Spíš ale ano.
Co však nepocítíte je strach. Ač se všichni usilovně snáží tvářit opačně, u FNF se nelze bát. Hra je de facto logickou hříčkou, kde když selžete, tak vám na obrazovce vyskočí na chvíli medvěd/kuře/zajíc/liška, kteří sami o sobě ani nijak hrůzně nevypadají. Nevidíte se je ani hýbat, krom lišky vždy vidíte jen statické obrázky na kameře.

Jediné, co je na FNF hrozivé je, že se odehrává v nějakém alternativním vesmíru, kde evidentně neexistují zásady bezpečnosti a ochrany zdraví při práci.

Inu, hra má dobrý nápad, tu a tam zůstalo pár solidních myšlenek a na chviličku je i docela zábavná, ale padá na horším provedení, takřka okamžitém stereotypu a neschopnosti hráče pořádně motivovat hrát dál než za druhý level. Nečekat zázrak

Pro: na chvíli zábavné, pár dobrých nápadů

Proti: nedotažené, stereotypní

+9 +10 −1
  • PC 85
"5 am....c'mon....faster....one more hour....ding, ding, ding.....uffff"

Řekl bych, že takové reakce budou u všech lidí, co si zahrají tuto nehorázně primitivní, ale zato nepopsatelně děsivou indie gamesku. Hra pojednává o roztomilých ňufíčcích jakožto zábavnou stránku Freddyho pizzerky. Ovšem jakmile padne půlnoc, tito ňufíčci si začnou brousit zoubky a jejich cíl je jasný.....VY! Paranoia se na vás stahuje každou vteřinou. Každou vteřinou projíždíte kamery, rozsvěcujete světla, nasloucháte. Oproti tomu plyšáci toho využívají a zpočátku o sobě dávají vědět, že se blíží, aby postrašili....ale poté občas už hází servítky stranou a skočí po vás jakmile zaváháte.

Co je nejdůležitější, abyste si tuto hru užili je podle mě představivost. Po čase se totiž všechno opakuje a hrozí zde, že hra začne nudit. Ovšem lidé s představivostí hru vidí úplně jinak. Zdá se jim, jakoby zlo měnilo tvar a pokaždé, přicházelo odjinud. Nebo si na tě židli představí sami sebe a podnikají různé kroky jak by zachránili svojí kůži. Kdo to takto nemá, tak mu stačí dohrát první dvě noci, protože dál je to stejné. Kamera, bubák, světlo, dveře, světlo, bubák, kamera atd.

Co je u hry největším plusem, je nečekanost. To, že máte jedny dveře přibouchlé a u druhých nic není, neznamená, že jste v suchu, kolikrát jsem spadl ze židle díky tomuto falešnému pocitu bezpečí. Oproti tomu jediným mínusem hry je menší nelogika. Proč například k tomu, aby dveře byly uzavřené potřebuji proud? Proč, když proud dojde zvedne dveře nahoru? A když už, tak kde se vezme proud ke zdvihnutí dveří? Zde se to mohlo více domyslet. Ale jinak u mě hra splnila účel. Ponaučení zní: nikdy nechci pracovat jako noční hlídač :D

Pro: originalita, atmosféra, potvůrky, princip, jedoduchost

Proti: infarktové lekačky, nelogika, někoho může začít nudit

+8 +10 −2