Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.

Komentáře

  • PC 50
Další "hororová" indie hra, další jump on the bandwagon, kids.
Nejdřív si řekneme v je FNF dobré. V první řadě je to skutečnost, že k přežití máte těžce omezené zdroje a těžce omezenou viditelnost. Hra vás tak drží v relativně neustálém napětí, čas se vleče pomalu, elektřina dochází. Ve chvíli kdy dojde, jste vydání robotům na milost.
Pokud byste se trošku pídili po lore, uvidíte nějakou nedotaženou snahu o kritiku korporací v potravinářském průmyslu a jak málo je pro ně cenný lidský život obecně, ale jinak příběh de facto není. Telefonáty vašeho "přítele na telefonu" hru zezačátku trochu osvěžují a poměrně dobře zahání stereotyp, který se vzhledem k obsahu hry dostaví bohužel už v druhé noci.

Omezená elektřina, časový tlak na hráče, to vše je fajn. Jenže ono to samé prostředí začne hodně rychle nudit. Pokud od prvního levelu čekáte od hry něco jiného než postupně se zvyšující obtížnost, budete zklamáni. Dalo by se říct, že naštěstí je ta hra natolik krátká, že možná si tu ten stereotyp ani nestihnete uvědomit. Spíš ale ano.
Co však nepocítíte je strach. Ač se všichni usilovně snáží tvářit opačně, u FNF se nelze bát. Hra je de facto logickou hříčkou, kde když selžete, tak vám na obrazovce vyskočí na chvíli medvěd/kuře/zajíc/liška, kteří sami o sobě ani nijak hrůzně nevypadají. Nevidíte se je ani hýbat, krom lišky vždy vidíte jen statické obrázky na kameře.

Jediné, co je na FNF hrozivé je, že se odehrává v nějakém alternativním vesmíru, kde evidentně neexistují zásady bezpečnosti a ochrany zdraví při práci.

Inu, hra má dobrý nápad, tu a tam zůstalo pár solidních myšlenek a na chviličku je i docela zábavná, ale padá na horším provedení, takřka okamžitém stereotypu a neschopnosti hráče pořádně motivovat hrát dál než za druhý level. Nečekat zázrak

Pro: na chvíli zábavné, pár dobrých nápadů

Proti: nedotažené, stereotypní

+9 +10 −1
  • PC 85
"5 am....c'mon....faster....one more hour....ding, ding, ding.....uffff"

Řekl bych, že takové reakce budou u všech lidí, co si zahrají tuto nehorázně primitivní, ale zato nepopsatelně děsivou indie gamesku. Hra pojednává o roztomilých ňufíčcích jakožto zábavnou stránku Freddyho pizzerky. Ovšem jakmile padne půlnoc, tito ňufíčci si začnou brousit zoubky a jejich cíl je jasný.....VY! Paranoia se na vás stahuje každou vteřinou. Každou vteřinou projíždíte kamery, rozsvěcujete světla, nasloucháte. Oproti tomu plyšáci toho využívají a zpočátku o sobě dávají vědět, že se blíží, aby postrašili....ale poté občas už hází servítky stranou a skočí po vás jakmile zaváháte.

Co je nejdůležitější, abyste si tuto hru užili je podle mě představivost. Po čase se totiž všechno opakuje a hrozí zde, že hra začne nudit. Ovšem lidé s představivostí hru vidí úplně jinak. Zdá se jim, jakoby zlo měnilo tvar a pokaždé, přicházelo odjinud. Nebo si na tě židli představí sami sebe a podnikají různé kroky jak by zachránili svojí kůži. Kdo to takto nemá, tak mu stačí dohrát první dvě noci, protože dál je to stejné. Kamera, bubák, světlo, dveře, světlo, bubák, kamera atd.

Co je u hry největším plusem, je nečekanost. To, že máte jedny dveře přibouchlé a u druhých nic není, neznamená, že jste v suchu, kolikrát jsem spadl ze židle díky tomuto falešnému pocitu bezpečí. Oproti tomu jediným mínusem hry je menší nelogika. Proč například k tomu, aby dveře byly uzavřené potřebuji proud? Proč, když proud dojde zvedne dveře nahoru? A když už, tak kde se vezme proud ke zdvihnutí dveří? Zde se to mohlo více domyslet. Ale jinak u mě hra splnila účel. Ponaučení zní: nikdy nechci pracovat jako noční hlídač :D

Pro: originalita, atmosféra, potvůrky, princip, jedoduchost

Proti: infarktové lekačky, nelogika, někoho může začít nudit

+8 +10 −2