Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.

FAR: Lone Sails

17.05.2018
02.04.2019
18.08.2019
22.10.2020
kompatibilní
79
34 hodnocení Platformy
Žánr

Forma
placená hra
Rozsah
samostatná hra
Multiplayer
ne

Svět se po nespecifikované katastrofě stal pustým, tichým a opuštěným místem. V něm se po dně vysušeného moře prohání osamocené vozidlo o dvou kolech, poháněné benzínem, párou a větrem s pomocí děravých plachet. Dopravní prostředek řídí bezejmenný človíček v červené pláštěnce, možná poslední žijící tvor v post-apokalyptické pustině, v naději, že se snad někde nalézají poslední zbytky civilizace a lidstva.

FAR: Lone Sails je meditativní, poklidná a atmosférická adventura, ve které cestujete ve své lodi, ovšem ovládáte jeho jediného obyvatele. Tím se pohybujete po interiéru lodi a pomocí různých páček, spínačů a plošinek řídíte obrovský vehikl, doplňujete palivo, přidáváte nebo ubíráte rychlost, spouštíte větrné plachty a postupně vylepšujete svůj polorozpadlý jedoucí domov. Aby zůstal pojízdný, je třeba doplňovat zásoby a vypořádat se s nespočetnými bariérami blokujícími cestu a to se neobejde bez návštěv okolního světa. Ten je sice bez nepřátel, avšak formou logických hádanek je potřeba vymyslet způsob, jak své vozidlo dostat přes překážky tak, aby mohlo pokračovat ve své pouti.


Diskuze ke hře

Doposud o hře nikdo nediskutoval.


Nejlépe hodnocené komentáře

  • PC 85
Jako malý bezejmenný človíček v červené pláštěnce se stanu hlavním strojvedoucím velké parní lodi, která je mým jediným dopravním prostředkem po zničené zemi. Vzhledem k tomu, že ve hře nebylo zmíněno, co této katastrofě předcházelo, usuzuji, že země byla pravděpodobně zdevastována válkou. Během své cesty nepotkám jedinou živou duši, avšak musím čelit mnoha překážkám, abych mohl pokračovat dál do neznáma.

Během cesty musím dávat i pozor, a hledat v okolním světe různé předměty ( barely s benzínem, schránky, …) které potřebuji pro pohon lodě. Loď je poháněna párou a větrem a sám, bez jakékoliv posádky musím udržovat celou loď v provozu. Někdy se stane, že někde vypukne požár a musím ho rychle uhasit a poškozené místo opravit. Toto zpestření, jinak oddechové hry, jsem považoval za jednu ze zábavnějších částí a proto jsem se po celou dobu hraní vůbec nenudil.
+16
  • PC 70
Herní výzva 2022 - 3. Ticho jako v hrobě 

Příjemná a krátká vizuální jednohubka na konec roku 2022. V roli malého človíčka bylo mým jediným úkolem řídit jakýsi parní stroj na cestě kupředu, odstraňovat závady, doplňovat palivo a hlavně řešit více či méně logické puzzly, jak zpřístupnit cestu dál.

Hratelnost je příjemná, prostředí se mění a logické hádanky jsou opravdu logické a žádná nezabere více než pár minut. Zaseknout se prakticky nejde a za cca tři hodiny je konec. Nutno podotknout, že kdyby hra byla nějak výrazně delší, už by to byla asi trochu nuda, ale takhle jsem se bavil celou dobu.

Audiovizuál je povedený, atmosféra příjemně melancholická a konec je takový správně samotářský až depresivní. Za celou hru není ve hře vidět žádné známky života, vše je rozpadlé a opuštěné, no zkrátka post-apo jak vyšité.

Pro: Povedený audiovizuál; samotářská atmosféra; délka tak akorát.

Proti: Velice jednoduché.

+16
  • PC 85
Far: Lone Sails je to naprosto nádherný minimalistický zážitek. Možná to vypadá, že se vyhýbám záměrně termínu "hra", ale ve skutečnosti není nutné se ho bát použít. Opravdu jde o hru s překvapivě fungujícími a dobře vyladěnými mechanikami.
O zážitku mluvím proto, že ten ve mně po dohrání převažuje.
Kdybych někdy udělal hru (a že jsem měl ty tendence), dost by se této podobala.

Audio-vizuál prostě patří k zážitku a Lone Sails jeho sílu využívá na maximum. Nejde o to házet přehnaně náročně efekty na obrazovku v co největším počtu, zahltit vás světýlky, odrazy a polygony. Právě naopak. Zde se pracuje se střídmostí, ale stylovostí, náladou a pocity. Málo která hra ve vás dokáže vyvolat pocit, že jste součástí světa hned v prvních sekundách. Far: Lone Sails to zvládá levou zadní. A že dokáže vytvořit i majestátní epické scény.

Pomocí těchto nástrojů načrtává vizi světa, pod jehož pokličku chcete nahlédnout, ale hra vám to dovolí jen tak tak, aby zůstala stále tajemná a zároveň ne zbytečně samoúčelově umělecká.

Oproti třeba Spirit of the North, který si na nějaké umění a prolnutí médií víceméně jen hraje, tak tohle je cílevědomě vytvořený portál do snového světa.

Z herního hlediska se člověk stará o svou lokomotivku, o svoje malé útočiště. Vše manuálně ovládá. Má to svoje jasná pravidla, která fakt hrají roli a mají dopad na váš poustup. Ale především se pohybujete po krásném dezolátním světě za doprovodu skvělé hudby.

Na tak malé herní době se podařilo vyvolat silné unikátní pocity a souznění s vaším strojem. Třeba první náběh na bouřku a příchod slejváku, kdy se člověk ve strachu utíká schovat a má upřímný útulný pocit sucha a bezpečí, zatímco ledové kroupy buší do kovového pláště...

Těch momentů je tam více. Tvůrci se rozhodli nechat herní dobu poměrně malou, ale zato bez kouska nudy. Nová prostředí střídají nové hádanky a nově odkryté kousky lore.
Je to trošku jako jednodušší a přístupnější Kentucky Route Zero.
Těším se na druhý díl.

Pro: audio-vizuál; atmosféra; prostředí; mechaniky nehrajou druhou roli

+8