Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.

Fallout 2


Diskuze

« Novější Starší »
Prvních několik dohrání (to jsem chodil na ZŠ) jsem nevěděl, že se to auto dá dobíjet a přišlo mi tím pádem takové na houby, že to má omezený dojezd, a pak je k ničemu :D
Co mam dělat potřebuju opravit elektrárnu ale ta pitoma žárovka se mi Stratila a novou mi nedají.
zacal jsem nove playthrough s FO2 + RP 2.3.3 .. Udelal jsem si character, kterej by `odbornici' na FO urcite nepochvalili, ale rozhodne verny tomuhle clanku .. Zkusim to projes s Chems ..

st 8, pe 6, en 6, ch 4, in 6, ag 6, lk 4 ++ one hander ++ chem reliant

viz ze clanku:

Chem usage.
I really cannot understand why some people disgust them. IMHO they work miracles! Their only drawback is temporary after usage withdrawal and possible addiction that flushes out by itself in a week which is pretty short travel time in wasteland. This is *so* minor comparing to their beneficial effects. Even "horrible" incurable Jet addiction has pretty much minor effect (-1 ST, -1 PE). You can easily walk through whole game being Jet addict and quick fix yourself by another injection when needed (either Jet or Buffout + Mentats if you need both ST and EN). For their effect you can see it for yourself. With all four chems at their max capacity (double each) you get: +6 ST, +6 PE, +6 EN, +2 CH, +4 IN, +6 AG, +4 AP, +100 DR. Maximized DR, my god! For AP actually you get +4 directly from Jet and +3 indirectly from Psycho totaling at +7 net AP. It turns you to indestructible killing machine. Plus opens you all dialog options and all quest options. What else do you need? I call it fun. :)


Hraju normal/normal obtiznost .. nemam rad `artificial bonuses to either side'
@ntz (04.05.2019 15:06): Tento mod si neskúšal? link. Malo by to robiť F2 tažším.

@ntz (04.05.2019 10:30): vyvojari zamysleli, ze hraci budou vic pouzivat chems (psycho nebo buffout), proto jsou tam i perky co se tyce addictions apod .. akorat to skoro nikdo nepouziva ..
Jo, drogy sú aj dôvod, prečo nízke agility je v pohode hrateľné. Najzábavnejšie je, keď nadroguješ vlastné NPCčka :). Raz som dal Sulikovi 2x jet, 1x Psycho a combat knife a vysóloval celý slaver camp v RP. Myslím, že mal 5 alebo 6 útokov za kolo. Ono vo všeobecnosti, ak by som išiel hrať nejaký high charisma build, tak asi v roli drug dealera - každé NPC 2x Psycho, 2x Jet a ja iba niekde v zadu postávam a sledujem tie jatky:). Nadrogovaný Sulik ti vysóluje aj Metzgera.
FO2 + Fo2RP nainstalovano :) ... uz se tesim na playthrough ... smahnu na linuxu pomoci wine, vse funguje na 100%, rozliseni mam 1024x576
@mazar1234 (04.05.2019 10:44): ja hral ruzny buildy, v fo2 je i cistej brawler super ..

st8, pe4, en8, ch4, in6, ag6, lk4 ++ one hander, ++

samozrejme kdyz si prectes guides jako NUFoG, tak doporucujou brawlera s ch1 a st5 .. ja tohle uplne nesnasim a myslim si, ze to je totalne toy ...

asi si zahraju character vyse s chemkama :)
@John Mirra (03.05.2019 18:27): vyvojari zamysleli, ze hraci budou vic pouzivat chems (psycho nebo buffout), proto jsou tam i perky co se tyce addictions apod .. akorat to skoro nikdo nepouziva ..

asi si to zkusim pri svem pristi walkthrough .. a AG 10 jsem snad nikdy v zivote FO nehral, ani pred tema 20ti lety
@emxd (02.05.2019 23:37): Tak s AG 6 se určitě hrát dá, ale když je člověk prostě zvyklý na 10 AP, tak to prostě už jinak nejde :)
Můj oblíbený build je zaměření na těžké zbraně, trait Fast shot a k tomu bozar :D
@emxd (02.05.2019 23:37): viz o par prispevku nize :) ... muj nejoblibenejsi build je rostenka, co ma nejvyssi vlastnost chr ;) .. tohle rozhodne nenajdes jako suggestion ve threadech best FO1/2 character build
@ntz (02.05.2019 21:52): Yop, takisto zvyknem hrať bez gifted, viac skill pointov na začiatku a človek si aj uvedomí, že niektoré "sväté mantry" až také mantry nie sú, trebárs o Agility - s Agility 6 sa hrá v pohode. Alebo trait Skilled v F1 je prekvapivo nie zlý (v F2 je to samozrejme asi najhorší trait :)). V F1 obľúbená kombinácia skilled + good natured. A potom, bez gifted máš aj voľný slot pre kozmetické traity ako bloody mess alebo sex appeal...

@John Mirra (02.05.2019 19:58): "No hratelné to třeba je, ale je to i zábavné? :) "
Tak s int 1 to zábavné nebolo, preto som to aj nedohral :). Ale s int 10 to IMO v najhoršom prípade zahráš na nejaký diplomatický build.
@John Mirra (02.05.2019 19:58): ja moc gifted nemam rad ... sebere ti to strasnejch bodiku (10 od kazdy kdyz si to vezmes a -5 pri kazdym prestupu) .. me ten gifted taky zosklivily vsechny ty ukazkovy character builds pac si to berou vsichni
@ntz (02.05.2019 11:09): Ty si nedáváš trait gifted? Heretiku! :)

Já si taky dávám charisma většinou na 2, jeden parťák stačí. Teď jsem měl CH 8 a 5 parťáků (využil jsem Mentats) a taky mě nebavilo to všechno pořád udržovat naživu :D

@emxd (02.05.2019 10:38): No hratelné to třeba je, ale je to i zábavné? :)
Jak jsem psal výše, CH 8 mám, takže by to měl být cajk. Splnil jsem úkol s nájezdníky i s holodiskem a vždycky jsem k té namyšlené krávě byl milý :D
@emxd (02.05.2019 10:38): aha :D .. ja necetl ten zacatek ..

ja mam prave nejoblibenejsi build rostenku s chr 7 a `small frame' + `sex appeal'

str: 5
per: 6
end: 5
chr: 7
int: 6
agi: 6
luck: 6

z hlediska gameplay ta chr7 je cistej roleplaying .. urcite to neni nejlepsi build pro lidi, co si mysli, ze chr > 4 je blbost (tim nemyslim tebe samozrejme)
@ntz (02.05.2019 09:26): Musím Ťa sklamať, ohľadom charismy som typický nudný powergamer :). Dočasne som si ju zvýšil cez Mentats. Zvyčajne chodím s charismou 2, pretože sa mi nechcce mikromanažovať NPCcka. Kedysi som skúšal high charisma build, ale to už bolo dávno. Z tých "divných" buildov som hral napr. inšpirácia z Drunken Mastera a síce nejaký martial arts skill, jinxed a inventár plný piva. Unarmed + jinxed je asi klasika, ja to ešte okorením tým, že sa všetci najprv opjijeme ako dogy (čiže nízky Perception a z toho postihy k aimu) a potom už iba sleduješ, ako si každý láme ruky a nohy (samozrejme PC nie, keďže unarmed nepotrebuje perception).

Throwing build je tiež zábavný a podceňovaný. Raz som tiež skúšal 3AP build (Agility 1 + Bruiser). To nemáš dosť AP ani na inventár, nie to ešte na boj :). Nedohral som to, ale to aj preto, že ten build mal Inteligenciu 1 a hrozne rozložené tagy (najnepoužiteľnejšie skilly). Myslím, že s Int 10 a dobrými skillmy je 3AP hrateľné.
@Operator (komentář): cau operatore, nenech se odradit ohlasem na Tvuj koment, pouc se z nej .. Precti si prosim ostatni komenty a najdi 5 rozdilu ... Zkus byt priste vice popisnej a trochu to nech rozvest a rozepis se .. Tenhle koment klidne smaz, at tu nestrasi ..

zdravim te !!!
@mvp23 (21.11.2018 13:23):

1) bylo to relativne kratce po vydani stalkera a call of prypiat ... podle me zajem opadl

2) ukrajina je v soucasne dobe pekne rozsexovana (receno slusne) a zrovna oblast cernobylu je relativne blizko (pokud to teda dokonce neni) fronty ... myslim si, ze ty ceny budou dneska mozna jeste lepsi

^^ jen spekuluju ...
@ntz (21.11.2018 10:20): No, jenže od Tvé návštěvy uplynulo už několik let a teď jsou tyto tour mnohem populárnější, tak je jasné, že na tom chtějí dělat prachy (což se jim daří). Navíc jsme to platili na poslední chvíli, tak jsme i šli do toho, že to bude předražený, ale kamarád tam byl též nedávno na dva dny a vyšlo ho to na 7000 Kč. Nejlepší bude, když si to Mirra sám prostuduje a dá vědět. My už to viděli. ;)
Jo a jestli se nepletu, tak bez agentury nebudeš mít ani povolení se tam dostat. Několikrát nás tam kontrolovali vojáci. Zrovna tohle téma jsme měli v diskuzi Stalkera a sám jsem si tam přišel před svojí cestou na Ukrajinu pro rady.
@mvp23 (21.11.2018 00:44): za $110 na den to je strasne predrazeny ... resil jsem to s dalsima lidma, co tam jeli po nas protoze jsem jim o tom vypravel ... jeli tam `na blind' s tim, ze tam si na miste domluvi pruvodce .. backreport znel, ze neni nic snazsiho pac to je mistni atrakce ze ktery zije turismus v cely oblasti ... muzes si objednat dopredu po netu vosklivou stetku v bangkoku za $500 dolaru na noc a nebo se muzes sebrat a do toho bangkoku doletet `na blind' a vybrat si krasnou stetku dle chuti za $100 (to je jen prirovnani samozrejme ...)

ps. tech $120 co nas to stalo ve 2011 bylo na oba dny ;) vc. prespani
pps. stoji to za to .. pokud jsi hral stalkera, tak si to uzijes ...
@John Mirra (13.08.2018 18:30): Jak píše ntz - není to nic těžkého. V dnešní době už celkem hojně využíváná tour. Do Kyjeva se dá letět i za 3-4000 Kč a odtud je možno využít některou z agentur. Je to jen 140 km daleko. V létě za jednodenní prohlídku jsme platili asi 110 dolarů, což je takový střed. Může být tak o 30 dolarů dražší, nebo naopak levnější. Osobně mě nejvíc zaujal satelit Duga a samotný sarkofág.
@John Mirra (13.08.2018 18:30): neni nic jednodussiho ... zadej `chernobyl tour' (bohuzel umim jen anglicky a nemecky, treba bys' byl uspesnejsi s jinejma jazykama pokud umis) do vyhledavace vydej se tam ... byl jsem tam v roce 2011, stalo to relativne par korun ... tenkrat stala 2 denni tour vc. prespani v Chernobylu (tzn. v zone) asi $120 na osobu a meli jsme to fakt predrazeny (samozrejme cesta nebyla v ceste) ..

zkusil jsem zaguglit .. prvni hit ukazal https://www.chernobylwel.com/ .. tzn predrazeny je to o 100% ;)
@Truhlyk (13.07.2018 17:13): taky doporucuju koupi fallout na GOGu a mit nainstalovane vsechny patche vcetne neoficialniho killapova patche kterej proste odstranuje ze hry praktycky vsechny chyby ... jakou mas verzi ?
@Truhlyk (13.07.2018 17:13): truhliku, fo2 proste neni hra, co te vede se sipkou za rucicku ... :D

prave tohle na falloutu vsichni tak milujem ... googl urcite mas a pokud mas nejakej zasek, tak muzes zaguglit a najit jeden z mnoha desitek navodu, co jsou na netu k dispozici .. ja osobne ti spise doporucuju, aby ses snazil to vyresit bez gugleni ...
Prosím vás nemůžu udělat ani jeden qeuest začíná to klamanthem tam kde by mnělo bit rádio tam není nic a potom to pokračuje, dal.
Potřeboval bych poradit zmizli mi věci, co sem měl gecku a teď nevím, jak to udělám.
@John Mirra (09.04.2018 13:01): Potešilo :-)

Inak - pred mnohými rokmi som si kládol otázku, ako ich vôbec napadol názov tej zbrane. Vylučovacou metódou a vzhľadom na to, že tá zbraň je kurva overpowered som prišiel k záveru, že Interplay musel mať vo svojom vývojárskom tíme nejakého Slováka, pretože ak má hráč postavu so špecializáciou na ťažké zbrane alebo má v parte supermutanta Marcusa a rozhodne sa tú zbraň použiť v boji, tak vás všetci nepratelia (možno až na vojakov Enklávy, alienov a záverečného bossa) môžu po prvom ťahu tak akurát :-)

Až neskôr po rokoch som cez Fallout Wiki zistil, že to pomenovali po nejakej diere v Texase...
Dvaja záujemci o prekladanie sa už na brahmíne mihli, ale po chvíli sa odmlčali a zmizli v pustine..
@mazar1234 (11.03.2018 23:47): rekl bych, ze z tech starejch kusu je par hodne dobrejch rpg, zvlastni je, ze ty nove jsou vesmes pro kocku ... skoda ze se nejede ten styl s tou izometrickou kamerou, jinak ad. rpg. asi jedno z nej rpg je `planecape torment' a v podstate i `jagged alliance 2' by se dala pocitat mezi rpg ...

pokud te napada jeste neco s izometrickym pohledem co stoji za to, tak sem s tim ...
@ntz (komentář): Skvělý koment, dávám dvacátý plus :)

Já RPG nehraju, ale po takovým komentáři bych si to snad i zahrál. Někde to asi mám na starým Score DVD.
@Tulareanus (11.03.2018 13:34): Veru, ja som chvíľu pred tým ako sa mi dostal do rúk FT hrával Star Trek away team, ktorý má zo začiatku veľmi bavil, ale strašne rýchlo ma onudil a prestal som ho hrať. Tactics u mňa skončil ešte rýchlejšie.
@90210 (11.03.2018 10:34): Bez individuálnej postavy, ktorej charakter si mohol budovať, ako a aj svoj role-play a samotárske objavovanie nových ľudských osídlení, bol Fallout Tactics po tejto stránke dosť sterilný. Taktické boje to malo, ale to bol len jeden a nie najdôležitejší aspekt, ktorý robil Fallout Falloutom.
@90210 (11.03.2018 10:34): feeling rozhodně neměla - měla jen původní grafiku. Hodně posunula celé vyznění světa a BoS jako jiskra naděje pro budoucnost, jsou tu spíš takoví fašounci nebo aspoň takhle si to pamatuju.
@ntz (komentář): První odstavec mi připomněl ty starý krutý časy, kdy jsem po oznámení prodeje značky Fallout Bethesdě takhle pořvával na barikadach proti takovym svinstvu nekolik let. Dik :D
@marwel (24.09.2017 03:23): Heh. Já mám odjakživa zafixováno, že Těžká ruka snižuje šanci na kritický zásah, protože to takhle kdysi přeložili a mně nikdy moc nenapadlo to zkoumat v originále :D
"You swing harder, not better. Your attacks are very brutal, but lack finesse. You rarely cause a good critical hit, but you always do more melee damage.” Ale je to tak.
Člověk se každý den dozví něco nového... :)

Tak to příště zkusím ten perk Finesse, pokud se teda fakt vztahuje i na boj beze zbraně.
@John Mirra (23.09.2017 18:57): No ten crowd control je prave to odrazeni nepratel. Hodi se kdyz jsi obkliceny nekolika neprateli kteri utoci na blizko.

Tezka ruka nesnizuje sanci na kriticky zasah, ale jak velky ten kriticky zasah je. V pripade kritickeho zasahu se voli nahodne cislo od 1 do 100. Cim vyssi cislo, tim lepsi kriticky zasah. Pri zasahu do oci a hodu 1-20 je zraneni zdvojnasobeno a nepritel hazi proti Stesti+4 jinak je oslepen. V pripade hodu 90-100 je zraneni 4x, nepritel je oslepen a knockoutovan bez sance na zachranu a utok ignoruje zbroj. Tezka ruka snizuje o 30 tyto hody, tedy je mozne hodit od 1 do 70. Dle meho dost drahe za ty ctyri body zraneni navic v boji na blizko. S perkem lepsi kriticke se zase tyto hody o 20 zvysuji, tedy na 21-120 (nebo mozna na 1-120). Utoky do oci, hlavy a tela s hodem nad 100 znamenaji okamzitou smrt. Takze must-have perk :). Pokud vas ty cisla a efekty zajimaji, tak tady a tady.

Sance na kriticky zasah je zvysena o to, o kolik je danou cast tela tezsi zasahnout nez torzo nepritele. Napriklad do oci je sance na zasah snizena o 60%, sance na kriticky zasah naopak o 60% zvysena. Tedy pri stesti 5 to dava sanci pri utoku do oci 65% na kriticky zasah. Nekde jsem ale videl, ze to zkouseli v praxi a sance na kriticky zasah byla jeste o nejakych 5% vyssi, tedy kolem 70%.
tak deje se me to jen mezi San Franciskem a navarrem kam mam namireno,kdyz chci jet dolu tak to s problemy jde a kdyz se pak dostanu dal na vychod tak uz muzu normalne jezdit po mape kam chci ale nemuzu se dostat z toho bodu kde sem natankoval mezi SF a Navarrem do Navarra, nechapu
@Mirus (23.09.2017 18:40): Tak perk akční hoch (přidává jeden akční bod) asi znáš :) Můžeš ho mít dvakrát. Perk bonus hand to hand attacs snižuje cenu akčních bodů pro boj na blízko o jeden (podobně jako perk bonus kadence). Takže pak fakt není problém mít 5-6 útoků za kolo.

Energopěst dává velký poškození, chladné zbraně jsou dobré na skupiny nepřátel (i když já je nikdy nepoužíval, protože mě nebavilo ty odletující nepřátele pořád dobíhat... ale na to je zas dobrý perk bonus pohybu).

Perk na větší poškození ti dává jenom 2 body do zranění a počáteční rys (trait) Těžká ruka ti zase sníží o 30% šanci na kritický zásah :)

Já to většinou jel právě na ty kritický zásahy, trochu větší štěstí, pak perky na častější a lepší kritické zásahy... pak není problém nepřátele omráčit/zabít hned v prvním kole.
Box v New Renu nebo kung-fu zápas v San Francisku jsou pak hrozně zábavný :)

EDIT: Jo a ještě je tam ten perk, který ti přidá jednu dvanáctinu z dovednosti beze zbraně do tvé třídy zbroje... tzn. 120 bodů v boji beze zbraně = automaticky +10 k třídě zbroje. Navíc při čekání pak přidá jeden akční bod dvě třídy zbroje, což není tak super, ale taky se to hodí.

Hrome, mám chuť si to zas zahrát :D