Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.

Falcon 3.0


Diskuze

« Novější Starší »
Jen takový poznatek - plně opatchovaná disketová verze 3.05 má při stejném nastavení účinnosti AA střel znatelně nižší PK, než CD Gold verze. Létám obě na nejtěžší, tj. "low weapon effectiveness" a rozdíl je značný.

Řekl bych, že gold je reálnější. U disketovky jsem si zvykl, kdy odpalovat windery a kdy je šetřit, protože to nemá cenu, jelikož je AI vymanévruje => spousta killů byla kanonem. V Gold verzi se chytne mnoho Sidewinderů i Amraamů, které by v disketovce zaručeně těsně minuly. Holt trošku jiný exáč.....

Dá se říci, že Gold je tedy celkem jasná volba a pokud zrovna nechcete létat Horneta po síti, není důvod se jí vyhýbat.
Dokážu si představit, že to ve své době musela být nepřekonatelná překážka pro řadu potencionálních virtuálních pilotů. Takovou chybu musel přece na oficiálních fórech reportovat desítky uživatelů ale je pravda, že v 91 asi moc lidí internet ještě nemělo.
Ano, taky to považuju za celkem zásadní problém. Nadruhou stranu je v simu vždy varování, že něco letí a člověk by si mohl představovat, že se jedná o střelu vyšší kategorie, např. ze zamaskované Tungusky v EO nebo o Strelu z SA-9 v menších výškách...
Nezaměřitelná Harmem a Shrikem, dobře ničitelná CBU.
Akorát bylo celkem blbý, že jich při náletu na kolonu běžně vylétla celá smečka :)

Takže ano, bug jak prase, ale od létání neodradil.
@Luky_Luk (27.11.2018 16:59): nemohu uvěřit, že tak legendární simulátor jakým ve své době byl Falcon 3.0 mě tak brutální chybu. MANPADs prakticky udělal hru nehratelnou. 22 mil dolet....to je mazec. :) Docela se divím, že to tvůrci neopravili.
...defaultní MANPADs měly dolet 22 mil :)
Lítal jsem v devadesátkách s defaultem a jediný možný bylo vypustil celou šňůru flérů.
Narozdíl od AA střel SAMy točí hrozně ostře a ani vysokorychlostní manévr s max. přetížením na ně nefunguje (pouze návnady a ECM).
Bývala to normální exekuce AIček, včetně B-52 ve velkých výškách, které jsi třeba měl pro splnění mise ochránit.

Já pak kvůli MANPADům přestal dělat větší "pekydž" nebo roje. Většinou jsem létal ve dvojici, abych ty kluky a stroje už neztrácel. Ten patch z toho udělal jinou hru.
Už si nepamatuji, kdo tu opravu vydal. Byla to myslím třetí strana, ale povalovalo se to potom na ftýpkách vedle ofiko patchů. Nakopčil jsem ti to na sletu. Koukni na "F3msl.exe", máš tam i DOC.

Tak jsem se do DOC mrknul - "Flying Muffin Enterprises".
Ten člověk vytvořil i StratFalcona a myslím i FTP (Falcon test pilot - blbé pro hledání na ftp :)
Obě utility ale už byly placené a od nového milénia nedostupné. Co jsem se jich nascháněl, i tvůrce jsem zkoušel kontaktovat. Kdyby to někdo měl, bylo by to super...třeba i demo.

K úpravě MANPADů máš v doc dost infa. Ty defaultní jsou šílený.
@Luky_Luk (25.11.2018 20:45): tak to je drsné. A to je oficiální oprava nebo nějaká fanouškovská modifikace? To jako chceš říct, že borec s Iglou nebo Stingerem (MANPAD = Man-portable air-defense system) tě sejme ve výšce nad 5km?
cece na nejaky litani snad jeste na commodore si pamatuju ze tam byly letadla jako trojuhelnicky s trojuhelnickem smerovky, to byl mazec
@mrazikcomp (26.11.2018 01:46):
Oba zmíněný jsou dle mě grafický lahůdky.
Dogfajt měl grafiku nové vlny Microprose, podobně jako B-17. Tlumené a decentní barvy, krásné modely, skvělé měřítko, které dávalo pravdivý pocit rychlosti. Perfektní čoudy a kouřové stopy za raketami.
Chuck byl jiný s krásně zářivými VGA barvami a skvělou hratelností, ale měřítko bylo hodně "upscale". Dobře se to hraje, ale letadla občas "stojí na místě".

Ve Falcon 3.0 je defaultní měřítko modelů 2x. To je dle mého názoru správná volba. Je fakt, že jsem často létal na 1x, ale to pro běžnýho hráče moc není. Letadla jsou většinu času jen bodem, pa vám probleskne čárka a na chvilku zahlédnete trojúhelníček, který pravděpodobně přeletíte :)
Jinak je celkem důležité, nastavit měřítko 1x u Horneta pro vzlet a přistání na letadlovce...
Pokud tady někde jdou uploadovat obrázky, můžu do Falcon4 nahrát netexturované screeny, které mi přijdou krásné. Bohužel ta hra byla zamýšlena s texturami na default a ne všechny modely jsou zcela košer. Mám už dost let chuť vytvořit databázi modelů ve stylu starších her naprosto bez textur. Pokládal jsem se za podivína, ale asi bys to ocenil....

Ale zpět k Falcon 3.0
Už v devadesátkách jsem přišel na to, že modely techniky v simu můžou být hezčí, než umožňuje nejvyšší nastavení detailů ve hře. Hrozně mě štvalo, že ostatní stíhačky v simulaci často neměly kabiny, kanardy, B52 motory a kabinu, lodě radary atd. tak, jak to bylo zobrazeno v tac-refu (encyklopedie techniky ve hře) nebo dokonce na zadní straně zakoupeného boxu na screenech z vlastní simulace. Přebal hry byl tedy "lživý" a mě to jako zamilovaného nerda fakt žralo.
V adresáři jsou pokud si dobře pamatuju soubory "objects" a "sobjects", které obsahují 3D geometrii techniky.
Jeden je trošku větší a obsahuje detailnější geometrii, která je použita v tacrefu a na obalu, ten menší je použit v simulaci. Stačí ten větší nakopírovat a přejmenovat tak, že vám zůstanou dva stejné soubory( ty větší ) s různými jmény (zálohujte). Detailnější modely pak uvidíte i v simulaci! Je to paráda, akorát to kdysi vyžadovalo víc paměti a čachry s autoexáčema a nebylo lehké tu paměť uvolnit (hra mohla být labilnější). Dnes to v dosboxu bezpracně rozběhá každý :)

Za sebe musím říci, že mě grafika Falcon 3.0 na sletu okouzlila. Upřímně, líbí se mi mnohem více než u originál Falcon 4.0 z roku 1998 ale o tom v diskuzi k Falcon 4.0, už tam píši své dojmy.
...jinak máš samozřejmě pravdu, že vzdálenost vykreslování 3D objektů není úplně ideální a kdyby šla prodloužit, bylo by to super.
Mimochodem nikdy jsem neměl rád zapnuté stínování terénu (ty hnusné gradienty). Grafika je bez toho mnohem hezčí, přehlednější i rychlejší.
@Richmond (25.11.2018 09:04):
No mě přijde grafika těchto starých simulátorů právě dost přehledná. Grafici tenkrát věděli, že mají 320x200 a podle toho se zařídili :)
Každopádně Falcon3 jsem lítal multiplayer už v první polovině devadesátek, když jsme si k naší domácí 386 SX 16MHz párkrát domů půjčili tátovu firemní 386DX40 s matematickým koprocesorem. Hráli jsme s bráchou multiplayerovou kampaň, protože ho hořet v dogfajtu moc nebavilo :)
Před pár lety jsem to v dosboxu oživil a polítal se staršíma synkama. Pro děcka super přehledný a když se v tom začnou ztrácet, stačí zmačknout "A" (autopilot) a vezme to za ně AI.
Taky jsem zkusil spustit na notebooku více instancí Dosboxu a zaletět mutiplayerovou kampaň sám se sebou, kdy jsem se nad primárním cílem přepnul do wingmanů a odbombardoval dle potřeby. Celkem sranda.

Určitě společně s Rapierem zalítáme alespoň ve třech - umí imitovat starý Novell protokol s pomocí TCPIP.
Zkoušel jsem se připojit do Ameriky pomocí jednoho lobby programu pro spojení MP dosovských her, ale nepovedlo se mi to (možná jim vadila východoevropská Ip?)...tak se na polet s váma těším.
--------
Teď k Tvý otázce. Chce to mít opatchovanou verzi 3.05 (ta je i na CD Falcon Gold, ale mám raději disketovou). Mimochodem nejsou mezi sebou MP kompatibilní.
Vždycky jsem to létal vše na nejpokročilejší letové modely a jsou i po letech fakt výborné. Možná tě ale překvapím, ale F-16 letový model je dle mých současných zkušeností lepší "komplex" (pro 3.05). Hi-Fi má dost omezení a komplex je ve výsledku realističtější a férovější, ale o tom později.
Na vlastní létání Ti stačí pár kláves. Má to sice aureolu komplexnosti, ale ve srovnání s dnešními hard-core simy s klikatelnými pity o desítkách čudlíků a přepínačů je to fakt pohoda (žádná zbytečná switčologie :).
Pro orientaci v misi Ti tedy stačí "3" (pohled dopředu) a nadefinovat "scroll lock", kdy se pohled posune a máš jen HUD a oblohu (vidíš trochu nahoru, skvělé na dogfajty). "8" je padlock, který funguje celkem skvěle, ale protože je pit 2D sprite, může trochu mást. Nestyď se tedy používat externí pohled Ty-vůči nepříteli (myslím "9" a cíle přepínáš "T", ale jsou i přátelé). Je to krásně přehledné a upřednostňuje přilétající řízené střely (stejně jako později Falcon4AF - jediný ze série F4 možná vedle vanilly).
Pro navigaci slouží kompas v levém pohledu v pitu "4" a pak waypointy, které můžeš nechat jak byly autamaticky naplánovány, nebo si je naposouvat/přidat (lepší). "ShiftN" ti dá info k aktuálnímu waipointu, "shiftB" přepne na další a "shiftV" zapne předchozí. Defaultně bývá třetí waypoint cíl mise. Poslední a první je domovské letiště. AI wingmani se chovají, dle aktuálního waipointu (v plánovači je pro něj definovaná akce - např. CAP, CAS, BAI, SEAD, LAND, atd...)!
Pro kontrolu můžeš zapnout mapu "C", kdy uvidíš svoji současnou polohu. Směr waipointu je ta šipka na HUD.

Jak už jsem psal, sim je to promakaný, ale ovládání není nijak zbytečně složité. Misi to chce trochu plánovat, pozměnit waypointy a nelétat přímo krz známá stanoviště SAMů. Za základ považuji patch pro snížení dosahu IR manpadů, které jsou v defaultu nerealisticky dlouhonohé a dosáhnou do neuvěřitelných výšek. To pak můžeš plánovat a velet jak chceš, ale klidně ti zmasakrují celou "pekydž" a neuděláš nic.
@Luky_Luk (24.11.2018 20:01): Ahoj a dík za info. Jsem rád, že ještě existuje někdo, kdo je ochoten hrát letecké simulátory z dob EGA/VGA. Pro mě mají své kouzlo. Ale bohužel jsem letecký totál zelenáč, takže to hraju tak, jak je vidět z mých příspěvků. Bohužel simulátorům nevěnuju tolik času, kolik by si zasloužily, takže jen občas zkouším buď Falcona 3 nebo Aces of Pacific.
Jen využiju toho, že jsi se zavítal a zeptám se na jednu věc. Jak se konkrétně ve Falconu 3 orientuješ? Ta grafika přeci jen není úplně ideální a z větší výšky mi opravdu dělá problémy třreba jen správně naletět na runway hned napoprvé. Těch orientačních bodů tam moc není.

@Rapier (24.11.2018 21:54): Jak jsem psal už Lukovi, mně to hodně potěšilo, že někdo takový je!
@Richmond (20.05.2017 09:34): Luk je expert na EGA/VGA/SVGA letecké simulátory asi asi nejlepší pilot Falcon 3.0 min. v České republice! Zrovna nedávno jsem se s ním poprvé, po všech těch létech létaní ve Falcon 4.0 viděl na živo na sletu Falcon BMS. S tímto člověkem si pokecáš o staré dobré grafice a všech těch features. Lepšího experta nenajdeš široko daleko. To mi věř.

Hodlám s Lukem zalítat MP kampaň v Falcon 3.0. Doufám, že to jednou vyjde. Zrovna dnes jsem si na hodně starý stroj (viz profil nejstarší sestava s Pentium III) nainstaloval Falcon 4.0 s patchem 1.08F abych vyzkoušel jak to hrozně vypadá po všech těch letech. Mám pocit, že Falcon 4.0 vůbec neprospěla ta fotorealistická grafika.
@Richmond (12.12.2015 21:24): Ahoj, Falcon 3.0 lze v pohodě létat jen na klávesnici (F-16). MiG29 a FA-18 jdou létat na klávesnici jen s lehčími letovými modely, nejvyšší model s Joyem. V pohodě to ale může být emulace PPJoy, který se ovládá myší....je to skoro lepší, než opravdový joystick.
On MiG-29 totiž vyžaduje brutální trimáž....
@Richmond (20.05.2017 09:34): Falcon 4.0 je i v původním Microprose podání hardcore simulátor, který byl ve své době min. co se týče avioniky a zpracování zbraňových systémů, navigace a v podstatě i grafiky, naprostá špička žánru. Mnohem jednodušší na učení jsou letecké simulátory od DID a to zejména EF 2000/Super EF 2000 a pochopitelně i F-22 ADF/TAW. Janes F-15 je mnohem těžší na na učení, než F-22 ADF/TAW, fakticky do vydání Falcon 4.0 to byl nejvíc hardcore simulátor co se učení týče.
@Rapier (19.05.2017 21:14): Ty nemáš celou Falcon sérii z gogu?! Tss! U té trojky mám hlavně já problém s orientací. Třeba to přistání samo o o sobě zvládnu vždy, ale najít letiště a přilétnout tak, jak píšou v manuále je něco úplně jiného :) Mazar jen počká na slevu na gogu a určitě to rozjede taky! :)
@Rapier (18.05.2017 20:45): Neštvi mě! :) Mám kruté výčitky :( Ty rpgéčka mě jednou přivedou do blázince. Bez mučení přiznávám, že mám teď ve Falconu výpadek. Sháním krabici na eBay (ideálně Gold verzi) i kvůli krásným mapám. Nevzdávám to, ale musím se k tomu dostat časově...
Richmonde tak co tvé hraní Falcon 3.0? Těším se na letecký deník. :) Na HOTAS se Ti doma práší a Falcon 3.0 to je legenda. :)
Noční přistání zvládnuto na jedničku :) Ale byl to zážitek nalétávat na tu osvětelnou runway s blikajícími světly. Ten kontrast okolní tmy a zářící runwaye mě úplně dostal.
Tak nyní konečně 3 po sobě jdoucí úspěšná přistání po sobě! A to prosím s joystickem v pravé ruce (ač levák, ale mám HOTAS pro praváky, tak si zvykám)! :) Ještě chci zkusit přistán v noci, to jsem zatím neměl úspěšné. Pak se vrhnu na rekapitulační pátou lekci!
@Rapier (28.12.2015 21:32): Jelikož je Falcon 3.0 v Gold edici, tak si myslím, že tam je docela pestrá paleta zemí, kde se dá vyřídit. Já třeba osobně budu rád, i když sestřelím nějakýho Miga klidně v armádě Saúdský Arábie :)
@Rapier (28.12.2015 21:34): HOTAS jsem jako celek nezprovoznil, takže používám pouze joystick, co mi věnoval tchán :)
Kooperativní kampani se určitě nebráním, musí to být skvělý zážitek, ale nejdřív to musím nějak trochu zvládnout (tréninkové mise a něco z kampaně), protože jinak bych z toho neměl nic já ani ty, protože bych akorát zacláněl a byl přívažkem.
@Ringo (27.12.2015 22:28): teď jsem si uvědomil že jsi z Havířova a to je jen kousek od Ostravy, mohli bychom se setkat v Ostravě a pokecat o starých hrách případně něco kooperativně zahrát. :)
@Ringo (27.12.2015 22:28): no ale pokud je mi známo tak Falcon 3.0 se zrovna v Evropě neodehrává. :)
Ale to nevadí, mimochodem pokud tě zajímá Cold War, tak jeden z dílů série Strike Fighters se odehrává v době WW3 v Evropě a tam můžeš sovětům natrhnout prdel. :)
Konkrétně se jedná o tento díl Strike Fighters 2: Europe, a BTW není to tak náročné na naučení. A skvěle bys tam uplatnil ten HOTAS.
Heč, taky jsem teď konečně přistál. Musel jsem fakt hodně ubrat RPM a taky už jsem znal po těch x pokusech, co je pode mnou. Ale musím uznat, že přistávání v noci a vidět z dálky tu osvětlenou runway, je zážitek a to i v téhle stařešince! :)
ono ani tak nejde o dynamickou kampaň, třeba F15 Strike Eagle II má samostatné mise, ale tu atmosféru cítím ve studenoválečných misích a ta grafika mi to tak nějak evokuje. Kdysi jsem měl originálku TFX, dost jsem to lítal a iritovalo mě, že tam jsou nějaké mise v Jugoslávii, Somálsku a to jsem si říkal, co to je sakra za soupeře, to už nebylo jako letět nad satelity východního bloku a sejmout sovětům Mig-29:-)
@Ringo (27.12.2015 19:10): gratuluji, takže Falcon 3.0 stejně jako další staré letecké simulátory jdou hrát na klávesnici. :) Je to samozřejmě dané tím, že tehdejší PC neměli moc výpočetního výkonu na počítaní fyziky letu, takže řada věcí je zde zjednodušených.

Nicméně Ti rozumím, dnešní technicky "dokonalé" simulátory z DCS World nemají tu atmosféru. Ono je to možná tím, že Falcon 3.0 má stejně jako EF-2000 dynamickou kampaň.
Tak mi to nedalo a zkoušel jsem to přistání, na šipkách. Po x pokusech se mi to povedlo několikrát po sobě, ale nikdy ne na porpvé, vždycky mě to stojí několik přeletů než se nějak srovnám a nějakou náhodou naletím na runway pěkně předkem, že už pak stačí jen klesat, přibržďovat a dosednout. Jde to určitě natrénovat. Grafika je u simulátoru opravdu ku prospěchu věci a nedá se tady asi moc tvrdit, že bývala grafika lepší než dnes, jako u RPG a dungeonů třeba, nicméně mě ty staré simulátory pořád lákají svou atmosférou, kterou u těch nových fotorealistických moc necítím, byť jsou technicky po všech směrech lepší.
@Richmond (25.12.2015 22:42): na leteckých simulátorech jde asi nejvíce vidět pokrok v grafice.
Já měl podobný problém s DOS verzí EF-2000 tam mě pro změnu vůbec program nebyl schopen detekovat rudder ale zbytek jsem vycentroval pomocí klávesové zkratky přímo ve hře. Možná to jde i v F3. Mrkni do readme.txt.

PS: DID Super EF-2000 pod W95 perfektně detekuje USB řešení. :) A nainstaluješ ho na jakýkoliv 32 bit WIN OS.
Tak jsem nyní zkoušel hodinu přistát s joystickem a nepovedlo se mi to :) Problém je ač to nerad přiznávám i v grafice, protože rozeznat runway mezi těmi čarami lze až z nízké výšky a pak je pozdě už reagovat a je třeba udělat většinou další pokus. A když už jsem se srovnal vodorovně s runwayí a pak udělal doporučenou otočku, tak jsem po otočce byl dost jinde :)) Holt amatér, to je jasný, ale fakt orientační body díky mrzké grafice jsou spíš zavádějící. Dám ale tomu ještě několik šancí!

Bohužel jsem nezprovoznil ten HOTAS. Tedy joystick funguje, ale třeba ruddery a throttle to sice detekovalo, ale evidentě je to celé posunuté a nepomůže an kalibrace.
@Rapier (21.12.2015 19:20): Díky, taky mě mohlo napadnout zkusit se podívat v manuálu dál. Jenže HUD se probíral už v několika lekcíc a tohle pořádně nebylo vysvětleno, tak jsem si říkal, že to asi považují za samozřejmost a radši se zeptal zde odborníků :)
@Richmond (20.12.2015 14:00): Je to Target / Weapon Indicator. Strana 159 HUD Basic.

Target/Waypoint Distance Indicator
The Target/Waypoint Distance Indicator is located in the lower right-hand corner of all
HUDs, just above the AGL Indicator, and is used to determine distance to your current
target or next waypoint. The number before the “D” indicates how many miles it is to the
current A-G target or upcoming waypoint. The number after the “D” shows the number of
the current waypoint on your flight route. You can change the current waypoint number by pressing Shift+B or Shift+V. This will force other planes on your flight (and your plane aswell if you are in autopilot) to head directly for the next or previous waypoint respectively.
If your radar is currently locked onto an air-to-air target, you will see a distance-to-target indicator directly below the Altitude Scale. Normally the two lines below the Altitude Scale read as xxxx, but when you lock on to a target, they show the distance to the target (in tenths of a nautical mile) and the closure speed with the target. This information is also displayed on your radar.
If you are using the Model C HUD, the target distance, closure speed and altitude above
ground level will be displayed in this same area, but will be labeled with R (for Range), C (for Closure) and A (for AGL).
Mám za sebou první výcvikovou lekci, ale ví někdo, jak mám chápat informace o vzdálenosti k waypointu na HUDu? Např. 2D4. Zaítm všechny informace z HUDu jsem pochopil (i díky skvělému manuálu), ale toto jsem nějak nevysledoval.
@Ringo (13.12.2015 22:38): jo Civ1 tak tu jsem hrál u jiného kámoše na 486DX. :) Pamatuji si., že mě to strašně moc bavilo ale z jiného soudku. Přemýšlel jsem, že bych si koupil 8" tablet s W10 a rozumným rozlišením 1280*800 IPS, na tom by se už daly starší kousky hrát.
Jako doma mám 23" IPS ale prostě na full screenu to je hrůza a v okně prťavý.
Ten tablet s Atomem a Intel HD by měl zvládnout hravě i EF-2000 a DosBox. Na starý pecky by to nemuselo být špatný. Akorát nevím jestli myš jde nahradit dotykovým perem a klávesnice virtuální.
@Rapier (13.12.2015 22:08): F - 15 Strike Eagle II je asi společně s Civ 1 hra, u které jsem strávil nejvíce hodin v životě. Nejraději sjem pařil sice dungeony, ale ty jsem vždycky dohrál a šlus, ale u Civ1 nebo F-15 II prostě člověk dal mapu / misi a hrál, kdykoliv, prostě stačilo přijít spustit a dobýt mapu / doletět misi a pak zase znova a znova. Bylo to jednoduché, zábavné a zároveň ne primitivní. U všech dalších tahových strategií a pak simulátorů jsem si mohl říct, hraji je proto, že mě bavila Civ 1 a u simulátorů F - 15 II. ale u žádných už jsem nestrávil tolik času jako u těchto dvou, byť byly jakkoliv ty další hry dobré.
@mazar1234 (13.12.2015 20:04): v hodinách IT jsme hráli Microprose F-15 :) Zdá se, že všichni máme podobné zkušenosti. :) USNF 97 jsem si koupil ale hrál to u kámoše na AMD 120, hol vlastní PC jsem tenkrát ještě neměl. Jo to byly časy...
@Richmond (13.12.2015 19:14): ten manuál je vážně dobrý, o tom žádná! Řekl bych, že už jsem nějaký ten manuál četl a docela zpětně chápu proč v době vydání (1998) Falcon 4.0 všichni v recenzích vzpomínali na Falcon 3.0, který laťku nastavil vysoko. Ono na F3 je pár věcí, které předběhly dobu a to např.: padlock který bez ztráty kytičky umí zobrazit v jiném okně kde přesně se člověk dívá. To je něco co nikdo v podstatě nezopakoval, pokud nepočítám Falcon 4.0. A je fakt, že pokud člověk nemá Track IR tak se těžko zorientuje ve virtuálním 3D kokpitu.

Já vlastně F3 hrál, no hrál, zkoušel hrát u kámoše někdy v 94, tenkrát jsme pařili jiný letecký - jednodušší simulátor, mám pocit, že to byl Chuck Yeager's Air Combat.
To bude asi naozaj Ringo, uz tam vidim tie same 80-100% dosovym Dungeonom :-D.

Ja som hraval akurat tak Retaliatora a potom asi az US Navy Fighters 97. Nepocitam veci ako Red Baron. A na hodinach vypoctovej techniky som nasiel na disku Chuck Yeagers Simulator tak este ten som v skole hraval, na hodinach VT.
@Ringo (13.12.2015 19:22): No a mě jste neřekli, že byl včera na GOGu ve slevě.... Ale já toho mám stejně tolik, že mě to ani nemrzí. :)

Mimochodem, seš ten samý Ringo, kterýho znám z DJ Oldgames?
@Crash (13.12.2015 19:17): Všimni si, že jsem psal, že po 20 letech přišly na plesnivýho dědka takovýhle choutky!! :) Ale prsty v tom má Ringo, protože mě nahecoval, že si koupil ty Falcony a já zjistil, že vlastně jsem je taky vždycky chtěl :)
Stále louskám ten manuál k Falconu 2 a jako je to neuvěřitelný, že hra z roku 1988 má stopadesátistránkový manuál. Gog navíc ten manuál ke dvojce nemá, ale jeden člověk do diskuse nalinkoval v txt manuál k amiga verzi.
@Crash (13.12.2015 19:17): :-D Možná za toho Falcona u Richmonda můžu tak trochu já, tak dlouho jsem do něj hustil, že si ho budu kupovat na GoGu, až jsem si ho včera koupil a on pak hned po mě:-) My máme na ty hry hodně podobný vkus. Bavíme se celou dobu o RPG a pak najednou jako blesk z čistého nebe řešíme simulátory z 90. let:-)
Richmonda chápu, Falcon 3.0 je naprostý kult, já jsem se k němu dostal v 90. letech a přes to, že jsem jej neuměl, tak jsem jej hrál a měl jsem radost prostě z toho že letím a sestřelím nepřítele. Nedá se říci, že bych v té hře byl odborník, protože tohle byl fakt simulátor a já toho přeci jen nejvíce nalétal v F-15 Strike Eagle II, což byla lidovka, která člověku dala pocit že létá, ale příjemně si prostě zahrál bez nějakých krvavých nároků na znalosti letových vlastností. Když se tahle hra objevila na GoGu, musel jsem ji mít a vrátit se do těch dob. A to ne kvůli Falconu 4.0, ale právě kvůli dvojce. Jo, grafika primitivní, ale pro mě má zvláštní kouzlo. A zjistil jsem po těch letech, že mám graficky u simulátorů nejraději typ grafiky F 15 Strike Eagle II a F117 od Microprose. Těžko se to vysvětluje, ale pro mě to má neopakovatelnou atmosféru. TFX jsem hrál hodně, ale nikdy mě nebavil tolik jako ta F15, dokonce jsem od TFX prodal krabicovku. Chápu, že jestli je někde grafický pokrok žádoucí, tak jsou to simulátory, ale já si prostě k těm hrám, co vyšly nějak po tom roce 1998 a dále neumím vytvořit vztah. Samozřejmě nejde o žádné objektivní hledisko, je to čistě o mém postoji k hrám. Pro mě je nejdůležitější atmosféra a tu pro mě měly nejlepší hry z 90. let, nejlépe z první poloviny 90. let a to napříč žánry.
@Richmond (13.12.2015 18:55): Falcon 4.0 je skutečně náročný ale je tu DID EF-2000, F-22 ADF/TAW které nejsou tak náročné na naučení byť mají poměrně rozsáhlé manuály. Ale jasně rozumím, taky mám staré oblíbené hry jako např. EF-2000 :)

BTW ono hrát Falcon 4.0 ver 1.08 nemá snad ani smysl, Microprose nebyl schopen nikdy plně Falcona 4.0 opatchovat, o to se později postarala komunita. V původním Falcon 4.0 je tolik chyb, že to ani nemá smysl pouštět - myslím tím dynamickou kampaň.
To už je lepší začít s Falcon 4.0 Allied Force (v podstatě Falcon 4.0 + mód Super Pack 4 vydaný legálně a samozřejmě vše odladěno pro MP i SP) nebo Falcon BMS 4.33 ale oboje je náročné na učení (AF je lehčí, BMS je těžší), a ano jak píšeš tady už je HOTAS nutností ale mezi námi, i když HOTAS mám (a ne ledajaký) tak stejně většinou létám na MS SideWinder Precision 2 USB (bez FF) nebo Saitek Cyborg X a na zbytek mám klávesnici a taky to jde. Tak tolik k pákám.

PPS: dobrou chuť, těším se až popíšeš zážitky z létaní kampaně. Třeba to jednou taky zkusím.
@Rapier (13.12.2015 18:46): No Falcon 4.0 je asi mimo moje schopnosti. Na Gogu jeden člověk psal, že je potřeba si přikoupit další herní zařízení v ceně asi 400-600 dolarů :) A manuál k Falcon 4 jsem koukal, že má 574 stran! A co se týče grafiky Falcon 3, resp AT (2), tak si nějak nemůžu pomoct, ale nějakým způsobem mě to oslovuje :)) Nehledej v tom nějaké rozumové odůvodnění. Možná až to uvidím v pohybu, tak uznám, že to nemá cenu. Krom toho, je série Falcon pro mne jakýmsi "kultem". Už v době, kdy jsem četl recenzi Falcona 3 ve Score, jsem tuhle hru chtěl hrát, ale zdroje ji neměli :) Teď jsem využil slevy na Gogu a koupil všechny 4 Falcony za cenu jednoho oběda. Tak mi nekaž radost!! :))
@Richmond (13.12.2015 08:47): docela by mě zajímala tvoje motivace hrát na svou dobu nejrealističtější letecký simulátor - o tom nemůže být pochyb min v roce 1991 - Falcon 3.0.

Když pominu fakt, že i v době vydání byla grafika zastaralá - vývojářům ujel vlak (1991) - tak ano po prolistování manuálu musím konstatovat, že na svou dobu byl skutečně promakaný! Zvlášť v konkurenci Microprose F-117/F-15 apod,, které proti tomu byly úplné arkády :)

Ale ta grafika je fakt hrozná, proti tomu DID TXF z roku 1993 vypadá i dnes zatraceně dobře!

Hele co si od toho slibuješ? Tak určitě je to výrazně lehčí než létat DCS World nebo Falcon BMS - to v každém ohledu - ale ta grafika. Osobně mám min. level pro hraní starých simulátoru nastaven od DID EF 2000.
@Rapier (13.12.2015 08:00): Ja totiz chci zkusit predchozi dil, tedy Falcon AT, a i kdyz tam moznost joysticku je, nevim, jestli bych to vubec dokazal zprovoznit. Ale i kdyz, jak pises, je to prehistoricky simulator, tak manul k nemu ma 147 stran! :-)