Ten najklasickejší z klasických – to je Dungeon Master. Hra, ktorá zanechala celú radu nasledovníkov a priniesla real-time boj do počítačových RPG hier. V našich zemepisných šírkach sa potom – možno aj vďaka tejto hre – začal tento špecifický druh RPG nazývať „dungeony“. Okrem real-time bojov priniesol DM aj zaujímavý systém mágie založený na jednotlivých runách, ktorých význam bol vysvetlený v manuáli hry.
Lord Grey, čarodej neobyčajných schopností, pri svojich experimentoch s magickým artefaktom zvaným „Power Gem“, spravil kdesi chybu. A tak sa jeho osobnosť doslova rozdvojila a jeho zlé ja – teraz známe ako „Lord Chaos“ terorizuje kraj. Power Gem zmizol a úlohou hráča je ho získať a zastaviť Lorda Chaosa.
Na počiatku hráč navštívi „Hall of Champions“, kde v zrkadlách odpočíva 24 hrdinov, a hráč si z neho vyberie 4 postavy. Postavy sa môžu špecializovať v 4 rôznych povolaniach: Fighter, Ninja, Priest a Wizard. A to podľa toho, aké zbrane, kúzla používajú. Potom už je hráč vpustený do obrovského podzemia, kde ho čakajú nielen súboje na meče, ale i zapeklité (a nie jednoduché) hádanky. Zapotia sa tak nielen vaše reflexy, ale i šedá kôra mozgová.
@Drolin (26.04.2025 18:55): Existuje nějaký mód do Grimrocku, který "remasteruje" Dungeon Mastera. Jinak si myslím, že klasicky bude problém v právech. Jinak by určitě remaster vyšel. Nebo trojka.
@Tarhiel (26.04.2025 23:38): Remaster Wizardry VII bych si dost přál. :-) Lepší grafiku, zvuky, přidat mapu, lepší spaní a žádné idiotské trénování plavání a lezení na skály. Hrál bych to pořád dokola.
@Tarhiel (26.04.2025 23:38): Remaster Wizardry VII bych si dost přál. :-) Lepší grafiku, zvuky, přidat mapu, lepší spaní a žádné idiotské trénování plavání a lezení na skály. Hrál bych to pořád dokola.
Pro: atmosféra, hádanky, systém levelování, kouzlení pomocí run, precizně vyladěná obtížnost
Proti: chybí statistiky předmětů, chybí mapa, monotónní grafika