Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.

Diskuze

"No jestli si to nepochopil do teď...nemyslím, že se něco spraví když ti to budu vysvětlovat."

Ty, zkus to. Trochu zatlačím a třebas to půjde.

"v tý citaci se naráží na to, že ty kritizuješ lidi za to, že hodnotí hru s ohledem na dobu kdy jí hráli přesně jak činíš u Duny a za což je zprdneš, vždyt je to v ní napsané a v tom je zakopanej pes."

Prosím pěkně zcela polopaticky mi vysvětli, jak jsem to podle tebe myslel, jelikož tomuhle nerozumím. A to jsem před chvílí vstával, dal si vydatnou snídaní a teoreticky jsem tedy na vrcholu svých sil.

"Je to blbost, ale to tady přesně hlásáš, tak buď hlásáš blbost nebo si se v tom ztratil. Hru lidé hodnotí podle doby kdy jí hráli a je buřt kdy vyšla, je to těžké pochopit a nevidět v tom žádný falešný sentiment, pozérství a další nesmysly, které vytahuješ u hry, kterou lidé hodnotí s odstupem let?"

Hru lidé hodnotí podle doby, kdy ji hráli. Ale doba se mění. Mění se "konkurence" a stará hra se tak dostává do nové společnosti (a já posté opakuji, že tady jsou staré i nové hry a proto musí být logicky porovnávány mezi sebou). V ní se buď osvědčí nebo ne.
Nakonec ti ještě cosi předestřu a buď mi můžeš věřit nebo ze mě dále dělat blbce... Já si velmi zakládám na tom, abych měl své názory vždy dobře proargumentované a pokud možno je i vykládal krystalicky čistě. Pokud se mi to druhé někdy nepovede, tak holt blbé, byť se asi stane. Nesnažím se nikoho zmást, dosáhnout laciného "vítězství" či cosi podobného. Ve správné diskusi (jak to má chodit) je totiž i poražený vítězem, jelikož se cosi nového dozví, je nějak obohacen. Proto mám diskuze rád a proto se jich nebojím. A proto je pro mě "vítěství" zcela marginální. Jen střetem názorů můžeš snadno zjistit, zda se mýlíš či ne, zda tvůj názor stojí za zachování.

"Ano, myslel jsem si že ti vlastně nejde ani tak o posouzení hry, ale o originální protiproudový komentář co sklidí pozornost."

Už to hodně přeháníš. Máš v úmyslu tedy ještě diskutovat?

"Neni to zcestná konstrukce, podle tvé logiky bude stačit vzít hru starou, kompletně jí obšlehnout, změnit jen technickou stránku hry jako grafiku nebo zvuky, které se neustále zlepšují a voila, máme nového krále, nutně se musí posunout o příčky nahoru, protože je přeci zase lepší než předchůdce."

Jak moc si prosím četl části mých příspěvků, kde píši o Civilizaci?

"Chtěl si ukázku pokrytectví? Tady ji máš, tvé hodnocení těhlech her, všechny mají špatnou minimálně technologickou stránku grafiky, zvuků, animace, vše tohle a další je dávno překonané a podle tvé teorie by to mělo být zohledněno a ty stejně napaříš i maximální hodnocení, jsi pokrytec vázaný sentimentem a pozér, co chceš za lepší důkaz. : ) Správně by si jim měl ubrat hodně procent."

Vůbec si neuvědomuj, že by měl Planescape špatnou grafiku. To stejné si neuvědomuji u HoMaM. U těchle her je nejdůležitější ten aspekt, který nestárne. Civka i HoMaM mají skvělý základní koncept, Planescape neuvěřitelný příběh, což platí i pro Longest Journey, kterážto adventura je stále graficky nádherná (byť tedy animace postav jsou většinou hrozné). Tzn. já na nich vyzdvihuji jejich nejdůležitější kladný aspekt, který přetrvává. Pokud bych viděl něco takového v Dune 2, tak bych ji rovněž náležitě ocenil. Nevidím a tak k čertu s ní (připomínám ale, že v komentáři zmiňuji i pozitivní aspekty a hře jsem dal 70%).

"Další ukázka pokrytectví, napařil si Duně 2 70%, proč? viz tvoje citace."

Viz můj komentář především. Já nevolám po tom, aby všichni kopírovali mé hodnocení. Já volám po různých argumentech o kvalitě hry, s nimiž logicky přichází i různá hodnocení.

"Hm, moje strana, tvoje strana, takhle na to koukáš? Já ne, jen jsem vyjádřil touhu aby tu podobně smýšlejících bylo minimum, na nějaký strany nehraju, s tim jdi na pískoviště."

Super. Asi bych se mohl hádat, že si jen snažíš uhrát laciné diskuzní body (mj. celý tvůj poslední příspěvek je takový) a že jsem to myslel jinak, ale tys už mi zase přiřknul chyby, kterými bych jako tvůj oponent měl přeci disponovat. Tak co se s tím dá dělat. Možná, že mi to stále nevěříš, tak ti to ještě zopakuji. Oponent v diskusi není nepřítel (ideálně). Nesnažím se ponížit tvůj názor a už vůbec ne tebe. Pokud na to přistoupíš (konečně), tak zjistíš, že co píší jsou jen názory podepřené argumenty. Pokud se je vynasnažíš pochopit, pak se ti svět nezhroutí a já se nebudu dmout triumfem. Je to takový diskuzní kapitalismus, kdy na střetu názorů mohou vydělat oba účastníci.

"Jestli si revisionista, doporučuju spíš síly zaměřit na dějiny a zkoumání pravdy v historii, revisionismus posuzující neposouditelné faktory jako zábavnost či kvalitu her je nikdy nekončící hloupý proces."

Já, ech, teď končím magisterské studium dějin. Soudit kvalitu her pak považuji za základní účel této stránky, nevím, co by na ní mělo být tudíž neměnného. Btw když už jsme u toho, z čeho si myslíš, že historici žijí? Přepisují snad jen všichni názory Palackého a tříbí staré argumenty o nová fakta? Nebo nutně nadále přicházejí s novými pohledy a argumenty? Kdyby to bylo to první, tak k historii nikdy nezískám jakoukoliv lásku a to byť se zájem o tuhle vědu dědí v mé rodině již po několik generací.

"Za celou dobu jsem ještě nepochopil za co vlastně kopeš a o co ti jde. Mně jde jen o to, aby se nerejpalo do lidí za to že hru hodnotí přirozeně podle doby kdy jí hráli což je úplně v pořádku, o co jde vlastně tobě?"

Skoro bych udělal anketu, kolik lidí naopak pochopilo, o co mi jde. Mám ten pocit, že jich pár bude, byť má výhoda je, že jsem tento svůj názor už prezentoval i v jiných diskusích (napadá mě třebas Dungeon Master). Tzn. možná ses jen dost nesnažil (zase tomu veř nebo ne, ale myslím to bez urážky - opravdu).
Jde mi o to, aby lidé dokázali v komentářích nahlédnout i chyby her svého dětství, aby k nim uměli být kritičtí. V opačném případě to pak bude vypadat jako zde, kdy se objeví deset pochvalných komentářů bez řádných argumentů pro vysoké hodnocení, které pokud už si něco vůbec dovolí kritizovat, tak jen to, co už připomněli jiní (tzn. nejde označit více jednotek).
"Viděl. Co z toho filmu mi tedy přesně přeješ?"

No jestli si to nepochopil do teď...nemyslím, že se něco spraví když ti to budu vysvětlovat.

"Tzn. již od začátku jsem myslel, že je blbost, aby lidé hodnotili hru z hlediska doby jejího vzniku. To datum vydání si mi tam vsunul ty a z diskuse výše (i níže) mi vyplývá, že ses v tom ztratil."

Prosim tě, když už mě cituješ, tak si mě hlavně už přečti viz "Hru snad hodnotí někdo podle data vydání? To je přeci blbost, hru lidí hodnotí podle doby kdy jí hráli" v tý citaci se naráží na to, že ty kritizuješ lidi za to, že hodnotí hru s ohledem na dobu kdy jí hráli přesně jak činíš u Duny a za což je zprdneš, vždyt je to v ní napsané a v tom je zakopanej pes.

"již od začátku jsem myslel, že je blbost, aby lidé hodnotili hru z hlediska doby jejího vzniku"

Je to blbost, ale to tady přesně hlásáš, tak buď hlásáš blbost nebo si se v tom ztratil. Hru lidé hodnotí podle doby kdy jí hráli a je buřt kdy vyšla, je to těžké pochopit a nevidět v tom žádný falešný sentiment, pozérství a další nesmysly, které vytahuješ u hry, kterou lidé hodnotí s odstupem let?

"A nadále si myslím, že činím dobře. Už jen kvůli tomu, aby u těhle starších her občas byl také nějaký originální komentář."

Ano, myslel jsem si že ti vlastně nejde ani tak o posouzení hry, ale o originální protiproudový komentář co sklidí pozornost.

"Tak mi ty nelogičnosti ale kurnik ukaž..."

Ach jo, jsou dole v minulých příspěvcích.

"Že bude výsledkem žebříček podle data vydání je tvá naprosto zcestná konstrukce, které snad ani nemůžeš věřit."

Neni to zcestná konstrukce, podle tvé logiky bude stačit vzít hru starou, kompletně jí obšlehnout, změnit jen technickou stránku hry jako grafiku nebo zvuky, které se neustále zlepšují a voila, máme nového krále, nutně se musí posunout o příčky nahoru, protože je přeci zase lepší než předchůdce.

"koukni se prosím na má hodnocení. Kolik má u mě Civilizace, Planescape Torment, Fallout 1,2; HoMaM III, Longest Journey, Might&Magic VII atp.?"

Chtěl si ukázku pokrytectví? Tady ji máš, tvé hodnocení těhlech her, všechny mají špatnou minimálně technologickou stránku grafiky, zvuků, animace, vše tohle a další je dávno překonané a podle tvé teorie by to mělo být zohledněno a ty stejně napaříš i maximální hodnocení, jsi pokrytec vázaný sentimentem a pozér, co chceš za lepší důkaz. : ) Správně by si jim měl ubrat hodně procent.

"Bohužel ani pod oněch 70% nikdo nešel. Ať žije klasika a absence vlastního názoru! Nasázejme všem hrát starším 15 let stovky! Pozér je bůh! "

Další ukázka pokrytectví, napařil si Duně 2 70%, proč? viz tvoje citace.

Hm, moje strana, tvoje strana, takhle na to koukáš? Já ne, jen jsem vyjádřil touhu aby tu podobně smýšlejících bylo minimum, na nějaký strany nehraju, s tim jdi na pískoviště.

Jestli si revisionista, doporučuju spíš síly zaměřit na dějiny a zkoumání pravdy v historii, revisionismus posuzující neposouditelné faktory jako zábavnost či kvalitu her je nikdy nekončící hloupý proces.

Za celou dobu jsem ještě nepochopil za co vlastně kopeš a o co ti jde. Mně jde jen o to, aby se nerejpalo do lidí za to že hru hodnotí přirozeně podle doby kdy jí hráli což je úplně v pořádku, o co jde vlastně tobě?
Viděl. Co z toho filmu mi tedy přesně přeješ?

(((("Hru snad hodnotí někdo podle data vydání? To je přeci blbost, hru lidí hodnotí podle doby kdy jí hráli, ..."

Tak jsem to myslel.

"Tak nevim čemu se divíš a proč rýpeš."))))

Tzn. již od začátku jsem myslel, že je blbost, aby lidé hodnotili hru z hlediska doby jejího vzniku. To datum vydání si mi tam vsunul ty a z diskuse výše (i níže) mi vyplývá, že ses v tom ztratil.

"oni hodnotili hru podle času kdy jí hráli a ty jim to včítáš jako pozérství, sentimentálnost a neobjektivitu."

A nadále si myslím, že činím dobře. Už jen kvůli tomu, aby u těhle starších her občas byl také nějaký originální komentář.

"Tvoje teorie je nelogická, obsahuje paradoxy, je pokrytecká a jejím výsledkem je kromě rejpání do ostatních jen nesmyslný žebříček her, jejichž kvalita se posuzuje podle data vydání."

Tak mi ty nelogičnosti ale kurnik ukaž, stejně tak paradoxy a pokrytectví. Buď to anebo se k tomu nevyjadřuj. Že bude výsledkem žebříček podle data vydání je tvá naprosto zcestná konstrukce, které snad ani nemůžeš věřit. Koukni se prosím na má hodnocení. Kolik má u mě Civilizace, Planescape Torment, Fallout 1,2; HoMaM III, Longest Journey, Might&Magic VII atp.?

"Pár lidí s podobným myšlením asi najdeš jak tak koukám i tady, ale doufám, že jich je tu fakt minimum."

Pokud ti jde o počty tak se pravděpodobně nemusíš bát, na "své" straně máš skoro určitě většinu. Co dodat... Borgů bylo taky hodně. :) Já ani nemám tu menšinu. S největší pravděpodobností tam bude širší názorové spektrum. Ale to mi, jak si asi uhodl, vůbec nevadí. ;)
Jab - tak předně nejsem uražen, naopak považuju gumovost v tomhle kontextu za pozitivum, takže tady si vedle : )

Nesmysly ti nepřeju, hm, asi si ten film neviděl a myšlenku tedy nepochopíš, nevadí, stejně je to zastaralá tragická blbost bez špetky originality.

Opravdu jsem se ve svých reakcích nezratil nevim na základě čeho to pozoruješ, spíš jsem se pokoušel marně argumentovat proč je uplná blbost rejt do lidí, že je jejich hodnocení špatný z důvodu, že oni hodnotili hru podle času kdy jí hráli a ty jim to včítáš jako pozérství, sentimentálnost a neobjektivitu.

Jinými slovy jsi schopen za sentimentálního neobjektivního pozéra označit i člověka, který třeba jako první počítačovou hru bude hrát i v dnešní době právě třeba Dunu 2 a dal by jí proto vysoké hodnocení i dnes aniž by byl zatížen sentimentem, pozérstvím apod. nesmysly z tvé strany, zvláštní situace že?

Tvoje teorie je nelogická, obsahuje paradoxy, je pokrytecká a jejím výsledkem je kromě rejpání do ostatních jen nesmyslný žebříček her, jejichž kvalita se posuzuje podle data vydání. Pár lidí s podobným myšlením asi najdeš jak tak koukám i tady, ale doufám, že jich je tu fakt minimum.

Muj ostřejší ton ber s rezervou, neni mým cílem tě urazit, to opravdu ne, patrně to pramení jen z pocitu, že jsem účasten procesu trollování a nevim co si o tom myslet, zda ano nebo ne.
7c: Right, na kritiku uživatelského rozhraní, soubojového systému potřebuješ PST znova dohrát... Vůbec mi to nedává smysl, ale že seš to ty, tak ti budu věřit. ;)
Jab: Pro psaní komentáře bych musel P:T znovu instalovat a dohrát, a do toho se mi opravdu vůbec nechce.
7c: Všechna kritika, kterou si napsal, je relevantní. Napiš ten koment sám a máš ode mě plus. A to byť i nadále pro mě zůstane PST nejlepší hrou, protože tohle jsou (pro mě - zejména kvůli příběhu) prostě jen kapky v moři. :)
Když už tu mluvíme o revisionismu - čekám na chvíli, kdy konečně někdo pořádně strhá Planescape Torment. Hra jednou nohou v pravěku, uživatelské rozhraní přítulné jako tasmánský ďábel, amnésie nebyla cool už v době Angel Heart (alespoň že ve hře není žádný otec), kritizovat soubojový systém by bylo kopání do mrtvoly... Nicméně moc šancí na splnění tomu nedávám :/
Ještě jsem to editoval. Za gumového jsem tě neoznačil btw kvůli tvému názoru, ale protože ses ztratil ve svých vlastních reakcích. Tak se teď zbytečně do téhle role nestylizuj. ;)

A přestaň mi prosím přát nějaké ty nesmysly. Pokud se nechceš dál bavit, tak se dál nebav. Btw "Chtěl jsem se vyhnout obvyklému scénáři diskuse na internetu (argumenty, diskuse, hádka, nadávky, konec)." Tak si to prosím odpusť, zvláště když jsem s tebou tu diskusi vedl slušně a nemáš tedy důvod se cítit nějak uražen.
Nečekal bych, že to někdy řeknu a někomu tim udělám určitě posvícení, ale jsem šťastnej, že jsem úplně gumovej.

Komentář byl psán v době vzniku databáze kdy tenhle projekt vypadal trošku jinak a proto je krátký. I kdybych ho rozepsal jako to dělám teď, vyzní pořád stejně, přepisovat teda nic nebudu, pozitiva a negativa už stejně shrnuli jiní. Věnuju se kreslení a grafice a stejně jako nepředělávám svoje starý práce i když zestárly, nebudu měnit ani komentář.

Tvůj postoj mi přijde absolutně ujetej, nepřeju nikomu nic zlýho, ale doufám, že jednou dopadneš jako John Spartan v Demolition Man...Cocteaua na tebe.
"Tak nevim čemu se divíš a proč rýpeš."

Nebuď prosím gumovej. Já si myslím, že je to špatně.

"Logicky ale musíš časem dospět k tomu, že všechny hry budou zastaralý a tragický a nejlepší bude hra, která má největší číslo v kolonce "datum vydání" Co to zautomatizovat? Každá hra ztratí vždy 1.1 třeba 10% a efekt žebříčku bude stejnej, admin by tohle mohl zvážit, zajímavý nápad."

Není tomu tak. Najdou se hry, které v konkurenci s časem obhájí. "Klasik" bude méně, ale budou zaslouženější. Každá "autorita" se holt musí občas otestovat, aby se vědělo, zda má ještě smysl a svou pozici si zaslouží.

"Takže komentář bude hýřit superlativy, ale po 10 letech u hry bude 10%? Dobrý, pak ale přijde třeba jinej Jab a bude poukazovat na rozpor mezi komentářem a hodnocením."

No a jak to dopadne? Přepsal bys ten svůj starý komentář? :)

"Omyl, nikdy nic nebude tak kvalitní aby to bylo nepřekonané, tvůj postoj zredukoval slovník o jedno zbytečné slovo "originál" Originál je totiž z podstaty toho slova vždy jeden, jedinečný a původní."

Ale jo bude. K Planescape Torment se zatím žádné RPG ani nepřiblížilo. A i pokud jej něco překoná (a co já bych za to dal!), tak z PST i nadále bude super příběhové RPG.
Co se týče originálu, tak nevím, proč jej principielně stylizovat jako "nepřekonatelný". Možná jej něco překoná, možná ne. Možná bude tak kvalitní, že ti, kteří jej hráli, už nebudou mít takovou chuť hrát jeho kopie/pokračování (u mě by se týkalo právě té civky). A možná že jej podobné hry (mohlo se to stát třebas Alphě Centauri - žel nepovedlo se zcela) překonají. Originál tak sice přijde o svůj piedestal, ale stále bude super. Koneckonců civku vždy zachrání její geniální koncept. Podobně jako se to děje s některými deskovými hrami (šachy třebas). Neměj o ty hry strach a neboj se kopnout si do žánru, který prostě musí každého časem omrzet, tedy alespoň do té doby, než kdosi dokáže přinést zase nějakou tu originalitu. Turn-based strategie pestrost v určité míře nabízí, real-time strategie bohužel o hodně méně (ale také není vše temné).



"Tak jsem to myslel."

Tak nevim čemu se divíš a proč rýpeš.

"Porovnat ji s jinými hrami. Tak nějak teoreticky fungují žebříčky, ne?"

Logicky ale musíš časem dospět k tomu, že všechny hry budou zastaralý a tragický a nejlepší bude hra, která má největší číslo v kolonce "datum vydání" Co to zautomatizovat? Každá hra ztratí vždy 1.1 třeba 10% a efekt žebříčku bude stejnej, admin by tohle mohl zvážit, zajímavý nápad.

"Těžko ti to mohu nutit, ale kdyby to alespoň někdo dělal... Och, to by bylo. :) Ale btw jednoduší mi přijde prostě jen změnit hodnocení. Pokud ti to tedy nezabere příliš času. ;-P"

Takže komentář bude hýřit superlativy, ale po 10 letech u hry bude 10%? Dobrý, pak ale přijde třeba jinej Jab a bude poukazovat na rozpor mezi komentářem a hodnocením.

"Tenhle originál už je dnes překonán. Jiný originál bude překonán a najdou se i originály, které jsou prostě svým konceptem natolik kvalitní, že zůstanou nepřekonané."

Omyl, nikdy nic nebude tak kvalitní aby to bylo nepřekonané, tvůj postoj zredukoval slovník o jedno zbytečné slovo "originál" Originál je totiž z podstaty toho slova vždy jeden, jedinečný a původní.

Hned se do toho nedám, protože s tím kategoricky nesouhlasím.
Dnes to tu tedy žije, hutná atmosféra co by se dala krájet, akce střídá reakci. Navrhuji všem ve 22:30 snížit dočasně hodnocení duny na minimum!
"Hru snad hodnotí někdo podle data vydání? To je přeci blbost, hru lidí hodnotí podle doby kdy jí hráli, ..."

Tak jsem to myslel.

"...jak jinak by si to chtěl dělat?"

Porovnat ji s jinými hrami. Tak nějak teoreticky fungují žebříčky, ne?

"Každej rok budeme editovat svůj komentář u hry, protože během tý doby vyšla hra, která tu předchozí strčila do kapsy"

Těžko ti to mohu nutit, ale kdyby to alespoň někdo dělal... Och, to by bylo. :) Ale btw jednoduší mi přijde prostě jen změnit hodnocení. Pokud ti to tedy nezabere příliš času. ;-P

"Hodnotíš nové hry odlišné originalitou od zastaralé Duny, která defacto vytvořila žánr a je tím jediným originálem?"

Tenhle originál už je dnes překonán. Jiný originál bude překonán a najdou se i originály, které jsou prostě svým konceptem natolik kvalitní, že zůstanou nepřekonané.

"Nejvíc mě pobavilo jak si se prohlásil za toho spravedlivýho a objektivního co píchnul do vosího hnízda všech zaslepených pozérů co hodnotí věc z kontextu doby ve které s ní přišli do styku a odmítají si přiznat, že jsou vedle jak ta jedle."

Hele to mě trošku přeceňuješ. Že jsem popíchnul je jasné. Ale já psal, že se snažím o objektivitu (která je podotýkám ideální a tudíš nedosažitelná), nikoliv že jí disponuji.

Btw ta tvá "evoluce" je fajn, hlavně se mi líbí ten konec, kdy přijde procitnutí. Takhle nějak by to mělo vypadat (samozřejmě poněkud vytříbeněji - často je ta kritika padlá na hlavu). Dalším krokem by pak měla být ta změna hodnocení. Hned se do toho kdyžtak dej. Vzhůru do toho a půl je hotovo!
"Z dnešního pohledu je nesmyslný hry hodnotit pouze podle měřítek doby, kdy vyšly."

Jen technikcá abych nebyl sentimentální pozér, z pohledu jaký doby? Z tý 24.06.2011 20:36:30 nebo z tý 24.06.2011 22:01:30?
Jabe - sorry, ale s tim co si napsal se fakt nemůžu ztotožnit a našel bych i jinej výraz, prostě tě fakt nechápu a nevim o co ti jde.

Hru snad hodnotí někdo podle data vydání? To je přeci blbost, hru lidí hodnotí podle doby kdy jí hráli, jak jinak by si to chtěl dělat? Každej rok budeme editovat svůj komentář u hry, protože během tý doby vyšla hra, která tu předchozí strčila do kapsy a aby náhodou někdo jako Jab neřešil pozérství a subjektivitu názorů a nerejpal do mě, tak zedituju svůj komentář a srazim nějaký to procento? Hodnotíš nové hry odlišné originalitou od zastaralé Duny, která defacto vytvořila žánr a je tím jediným originálem? Ty mě svym svéráznym humorem asi zničíš : )

Dune 2 evoluce komentáře...klapka...akce...
1991 - wow, hra je super, něco nového, to tu ještě nebylo, tři strany konfliktu, spousta jednotek, skvělé ovládání myší a klávesnicí dohromady, výborný koncept težby suroviny a boj o ní, skvělý to strategický prvek. Animované sekvence - HOLY SHIT! Supeer, za mě 95%

1994 - edit - hra je stále dobrá i když selekce jednotek "sucks", grafika se drží, zvuky pokulhávají, moc stejných jednotek, sekvence maji co nabídnout, mají pořád atmosféru, hra neni moc originální, jsou tu lepší.

1998 - edit2 - no jako jde to ale dře to, grafika je značně omšelá, zvuky jsou už značně zastaralé, okoukané jednotky, tank, rakety, vždyt je to dneska v každý druhý hře (koulení očima) to i ten blbej Warcraft měl aspoň orky, těžba suroviny je klasika a nic novýho, hra je těžce neoriginální, jen vykrádá a nepřináší nic novýho, a ty filmečky? Blizzard dělá o dost lepší, Omg LoL

2000 - edit3 - ty vole vždyt to nejde skoro ani spustit, debilní optimalizace, grafika a zvuky - to si někdo dělá kozy ne? co to jako je? a tak málo jednotek, který jsou pořád stejný, těžba surovin je fakt těžce neoriginální, už v tom zastaralym tragickym AoE byly suroviny 4, slovy ČTYŘI!!!!, animovaný sekvence jsou MEGA LOL, snad horší než dělá Blizzard...ten co tomu dal 95% je pozér a zaslepenj sentiMentál.....wait a minute...to jsem byl já, SHIT!

Jestli takhle posuzuješ a přistupuješ ke všemu tak supr, musíš být u lidí asi dost oblíbenej, ale absolutně tě nechápu.

Nejvíc mě pobavilo jak si se prohlásil za toho spravedlivýho a objektivního co píchnul do vosího hnízda všech zaslepených pozérů co hodnotí věc z kontextu doby ve které s ní přišli do styku a odmítají si přiznat, že jsou vedle jak ta jedle. Máš pravdu, to si opravdu nepřiznám, ale ty se přiznej že si to psal schválně a dělal si si prču...přiznej se příšero!!!
Postavím vám to takhle, buď se nebojte být kritičtí (tedy mít vlastní názor) nebo můžete s Mickem házet hvězdice do schodů v Dungeon Masterovi. :)
Jab si da tabletku na nervy, Adieu sa zapise na psychiatriu a vsetkym nam bude fajn... No nie? ;)
Raději sám napíšu komentář - recenzi - vzpomínání (každej si tomu říkejte jak chcete).
"Zvuky rvou uši? Zvuky tehdy rvaly uši nebo až dnes z pohledu člověka, který ke hře přišel se značným odstupem a nechápe, že lidé co hodnotili vysoko hru hráli tenkrát?"

Já ji hrál také "tenkráte". Také jsem ji měl na své 386. A také jsem se u ní dobře bavil. Všimni si ale, že je zde deset komentů a nikdo mizerné zvuky ani nezmínil. Pravda, já na své 386 dx (mj. stále fungující) neměl zvukovku. A úvodní hudba i na PC speakeru byla velmi fajn (proto jsem jí také nekritizoval). Nicméněž jasně si vzpomínám, že když vystřelil raketomet, tak občas přetrval (do dalšího výstřelu) jasný a výrazný zvuk, kterýžto rozhodně sluchu nepřál. Chyba, kterážto se dá hnedle přiřadit jako mínus. Obdobně i zvuky výstřelů jako výstřely rozhodně nezněly (ty tuším byly stejné i na Sound Blasteru). Z dnešní pohledu (z něhož se já snažím hodnotit bez ohledu na to, že tyhle hry znám již od dětství - a btw ANO, jsou hry, které dokáží zubu času odolat a já to v jejich komentářích nezapomínám ocenit!).

"výběr ze třech!) Tohle jsem pochopil jako sarkastickou narážku na přítomnost ubohých tří stran. Je to ubohé až teď nebo to tehdy bylo u zakladatele žánru naprosto ok stejně jako pro lidi, kteří to hráli tehdy?"

Šlo o kritiku malé odlišnosti jednotlivých stran. Většinu hry byly opravdu navlas stejné. Od sedmé mise (z devíti) jen nahradili Harkonneni Siege tanky Devastatory, Atreidi pak Sonic Tanky a Ordosové proložili své raketomety Deviatory. Od osmé mise toho přišlo více, nicméně si přiznejme, že palác a jeho výhody jsou ve hře spíše pro zajímavost a už velký rozdíl nedělají. Postavíš jej v době, kdy již máš zajištěnou obranu, kterážto se logicky poměrně rychle může stát hlavním útokem. Byť samozřejmě Death Hand byl sladký (a v rukách nepřítele občas i na load).

"Je to tak tragické u hry, která založila žánr nebo je to tragické proto, že dnes je několik her, kde se dá možná mluvit o koordinovaném útoku a ty opět nebereš ohled na to, že lidé hodnotí z pohledu doby, kdy to hráli a děláš z nich blbce? Tragické je Jabe spíš to, že úplně stejně fungují strategie i v dnešní době, to je skutečná herní tragédie."

Nedělám blbce z lidí, ale jejich komentáře tu jsou na kulové. Vyjde jich deset jeden jako druhý a ani jeden z nich nedokáže zhodnotit hru kriticky. Ty vaše (/naše) staré klasiky tady stojí v jednom žebříčku s hrami novějšími a za nimi pak (kvůli tomu že klasikám napálíte hodnocení vysoko) jsou hry i kvalitnější. Pokud bych si zahrál Dune 2 dnes poprvé, tak by mi právem přišlo, že zdejší žebříčky nemají naprosto smysl, jelikož nedokážete hodnotit objektivně. A hodnotit podle data vydání prosím pěkně skutečně není měřítko objektivity. Jak k hodnocení Dune 2 přijde taková Civilizace, která je skutečně schopna i po dvaceti letech nabídnout nestárnoucí koncept? Dokonce by podle mého snadno zabavila i hráče, který by si ji zahrál roku 2011 poprvé. Byť se na pohled v real-time strategiích také mnoho nezměnilo, tak třebas (ať neomíláme jen tu možnost označit více jednotek) větší odlišnosti jednotlivých bojujících stran a nutnost kombinovat různé jednotky rozhodně přispěly k většímu strategickému požitku a skutečně toto mohla mít už Dune 2 (pokud by chtěla svůj piedestal podobně jako Civilizace). Dune 2 nemá co dělat v žebříčku před Starcraftem. Jiní by si dodali třebas Original War.

"A tvůj poslední odstavec o pozérství? Jsem pozér, protože hru hodnotim hlavně z pohledu doby, ve které jsem jí hrál? To je pozérství?

Tvrdě řečeno pokud si otevřu komentáře u Duny 2, tak si po přečtení prvního mohu říci, že autor byl veden sentimentem. Proč ale to stejné udělá deset dalších lidí (jejichž komentář má obdobně nízkou vypovídající hodnotu) je mi záhadou. Nicméně stane se tak a pluska jsou nasbírána. Tenhle naprostý nedostatek kritického pohledu (který by snad měl být předpokladem komentáře) je skutečně zarážející. A ano, pozérství je jednou z možných příčin. - "Hle, dovedu ocenit klasiku a zařadit se tak mezi zdejší desgutátory archiválií". Možnosti jsou i další (například sentiment, kterýžto je často schovaný pod tím vaším "hodnocením z hlediska vlastní doby"), ale z komentáře sis vypíchnul právě to pozérství. Ať už jsou ale důvody jakékoliv, tak nadále považuji deset nekritických komentářů po sobě za zcela zbytečné.

"A jak nazvat, když někdo kritizuje lidi za to, že hru hodnotí z pohledu doby kdy ji hráli? Na to slovo máš?"

Co třeba si přiznat, že se ten "někdo", jen snaží být objektivní? :)

"Nechceš třeba rejpat a dělat pozéry z lidí, kteří kdysi padali ze 386ky na zadek?"

A co z toho, že jsme ty 386ky měli? Teď máme dvoujádra (atp.) a prostě holt umí více.

"Když už řešíš mládí atd. tak si stojim za tim, že člověk co zažil jak "začátek", tak dnešní dobu, může hry obecně zhodnotit mnohem lépe než "cucák" co má za sebou zlomek her s vynecháním třeba i celé podstatné dekády. Je to v podstatě i logické."

Přirozeně si myslím to samé. Už jen proto, že tak mohu srovnávat hry staré (k nimž jsme se dostal v době jejich vzniku) i nové. :) Nějaký "cucák" (tzn. mladý člověk -cucák - jako já, jen čirou souhrou náhod o něco mladší) už to pak těžko dožene.

"Větu o bezduchosti zakladatele nebo dokonce celého žánru, tak to už nechám radši bez odezvy, už takhle je toho moc."

Najdou se výjimky. Právě ty, které se od beznadějně zastaralého původce umí velkou měrou odlišit. Originalita se holt cení. I třebas v takových komentářích na databázi-her. ;)

OK, je fakt, že všechny tři národy mají vlastně stejné jednotky, lišící se v drobnostech. Ale mě se třeba líbí, že všechny strany mají vyrovnanou hru. Když jste proti Ordosům za Atreidy, víte, že proti vám budou posílat to co máte i vy - férové boje.

Zvuky že trhají uši ? Z dnešního crystal clear hlediska možná ano, ale tenkrát to byla pecka která neměla sobě rovnou. Zvuky byly dokonalé. Hudba též skvělá, dodnes si jí pouštím.
Chtěl jsem se vyhnout obvyklému scénáři diskuse na internetu (argumenty, diskuse, hádka, nadávky, konec) a chtěl jsem proto zůstat jen u toho názoru, ale tak napíšu je, když si mě požádal.

Zvuky rvou uši? Zvuky tehdy rvaly uši nebo až dnes z pohledu člověka, který ke hře přišel se značným odstupem a nechápe, že lidé co hodnotili vysoko hru hráli tenkrát?

(výběr ze třech!) Tohle jsem pochopil jako sarkastickou narážku na přítomnost ubohých tří stran. Je to ubohé až teď nebo to tehdy bylo u zakladatele žánru naprosto ok stejně jako pro lidi, kteří to hráli tehdy? Není spíše ubohé, že drtivá většina RTS má pořád tři či dokonce dvě strany i dnes? Pokud to nebyla narážka, klidně ignoruj.

"Nepřátelé nejsou schopni jediného skutečně koordinovaného útoku, jen posílají jednotky vždy tak, aby je vaše řady dokázaly postupně pozabíjet."

Je to tak tragické u hry, která založila žánr nebo je to tragické proto, že dnes je několik her, kde se dá možná mluvit o koordinovaném útoku a ty opět nebereš ohled na to, že lidé hodnotí z pohledu doby, kdy to hráli a děláš z nich blbce? Tragické je Jabe spíš to, že úplně stejně fungují strategie i v dnešní době, to je skutečná herní tragédie.

A tvůj poslední odstavec o pozérství? Jsem pozér, protože hru hodnotim hlavně z pohledu doby, ve které jsem jí hrál? To je pozérství? Nebylo by lepší si zjistit význam toho slova? A jak nazvat, když někdo kritizuje lidi za to, že hru hodnotí z pohledu doby kdy ji hráli? Na to slovo máš?

Kdyby si hru hodnotil jako někdo kdo k ní přišel teď, tak neřeknu ani slovo a dá se to i pochopit, ale rejpat do lidí co hru pařili v době kdy byla ještě aktuální za to že tý hře napařili velký hodnocení, to už je jiná. Nechceš třeba rejpat a dělat pozéry z lidí, kteří kdysi padali ze 386ky na zadek? Vždyť dneska je to tak tragická a zaostalá záležitost a ti co to hodnotí z pohledu té doby moc pozitivně jsou jen pozéři ne?

Když už řešíš mládí atd. tak si stojim za tim, že člověk co zažil jak "začátek", tak dnešní dobu, může hry obecně zhodnotit mnohem lépe než "cucák" co má za sebou zlomek her s vynecháním třeba i celé podstatné dekády. Je to v podstatě i logické. Větu o bezduchosti zakladatele nebo dokonce celého žánru, tak to už nechám radši bez odezvy, už takhle je toho moc.
Zajímají a mě obzvlášť. Kdybys je předhodil rovnou, bylo by to lepší.
Tvůj názor na hru je jedna věc a je mi to jedno jak si to kdo ohodnotí, ale to na jakých argumentech si to postavil a na kterých si se úderně pustil do těch, kteří tomu dali vysoké hodnocení, to už je trochu jiná kapitola a o něčem u tebe svědčí, o něčem nemilém ve vztahu s tím co máme všichni na krku proti dešti. Přizdisráčský mínuska nedávám, tak vyjadřuju názor aspoň takhle.
Dune 2 me bavila, protoze jsem ji hral v dobe, kdy byla jeste aktualni (tj. kdy ji konkuroval maximalne Warcraft nebo prvni C&C) a hlavne jsem mel uz tehdy prectenou knizni predlohu, jejiz universe je jeden z mych nejoblibenejsich. Mnohem lepsi je samozdrejme Dune 1 (hral jsem ji poprvy snad v dobe vydani a v 6-7 letech ji vubec nechapal, ale i tak me chytla svou atmosferou) a narozdil od Dune 2 bych si ji mozna zahral i dneska, kdybych ji ovsem nedohral asi 7x a neznal nazpamet.

Nejvic bych ovsem na Jabove komentari vyzdvihl tu poznamku o bezduchym zanru, pod to bych se podepsal.;0]
Hamster: A ta tvoje dětská tříkolka taky stála za ho*no a dnes by se pod tebou leda propadla!

P.S. Mě samozřejmě žerou spíše ony sentimentální komentáře, z nichž mám brečet dojetím, místo aby obsahovaly argumenty, v čem si hra dnes zaslouží vysoké hodnocení (pokud si je tedy člověk nevymyslí jako hellhouse99 a jeho "tři rody s odlišnými typickými armádami" - po většinu hry mají všechny strany armády de facto zcela totožné, první odlišnost - když nepočítám jen mírně rychlejší ordoské trojkolky - se objevuje až se sedmou misí a příchodem Sonic tanků, Deviatorů a Devastatorů).
Ano, s tím souhlasím. Sám se tomu snažím bránit u mnoha her. U některých ale dám nejvyšší, zatím jich z 347 hodnocení bylo 5 :-)

A že to je zrovna Duna 2 a ne Warcraft 1 čemu tu lidé dávají tak vysoké hodnocení přece není chyba Duny. Naopak, to je její výhoda. Něco k tomu ty lidi táhne. A já sám nedal tak vysoké hodnocení kvůli ostatním. Naopak, když ostatní dávají vysoké, tím spíš mě to nutí abych chcal proti větru ;) tady ale budu chcát po proudu.
Ale no tak Jabe, to bylo tak kruté, jako kruté šťouchání klacíkem do bezmocného zvířátka ležícím na boku.
Máš pravdu, už se mi vybavuje i ten název. Akorát ten rod Mercenárů mi přišel poněkud zvláštní. Mám pocit, že jsem se s nimi v klasické duně vůbec nesetkal.
Zemi: Ta hra se jmenuje Super Dune 2: The Destruction

A já ji taky chvíli kdysi hrál a dost jsem koukal, přesně jak říkáš, devastátor hodně brzy myslím že za ty béžový jsem ho měl u základny už od 1.kola. Já na tuhle verzi dočista zapomněl. :-)
hellhouse99: Jak tam ke konci agituješ ke hraní Dune 2, tak lepší je dnes hrát Dune IV, což je ruská modifikace Duny 2. Všechny neduhy (ovládání, atd.) jsou tam odstraněny a hra je trochu obtížnější.

Jinak v dávných dobách se mi dostala do ruk nějaká upravená verze duny, kde šlo mimo klasické klany hrát i za tmavěhnědé Fremeny, béžové Mercenary, nebo růžové Sardaukary a obtížnost byla brutální. Ve 4. kole například zautočil na základnu devastátor apod. kousky... :)
Nejlepší hra co jsem kdy hrál. A to myslím zcela vážně. U žádné jiné jsem nevytrval tak dlouho. K žádné jiné jsem se snad nevracel tolikrát jako právě k Dune II: The Building of a Dynasty. V průměru ji dohraju tak 2x do roka. Pořád měš baví, bavit bude a myslím, že bavit nepřestane.
Já na to poslední kolo s deviatorama neměl. Takže za Ordos jsem to jedině nepokořil. :-)
Já to dohrál za všechny a nejvíc mě bavili Harkoneni. Atreidi asi o trochu lepší než Ordos.
zasadne za atreidy. a warcraft za lidi, to asi mluvi za vse. vetsina lidi v dune 2 hrala za harkonneny, protoze to za ne bylo nejlehci.
Citam komentare a napada ma: to som tu jediny proOrdossky orientovany? :)