Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.
38 let • zaměstnanec • ČR - kraj Jihomoravský

Komentář

Přejít na komentáře

Dune II: Battle for Arrakis

  • PC 100
Dune 2 je první RTS strategií, která určovala směr těm dalším, které následovaly. Je to taková matka všech nynějších Real Time Strategií. Hrával jsem ji dost často a hrávám ji i teď. Nyní snad po padesáté se chystám k udolání všech misí se všemi rody. Začínám hru s oblíbenými Harkonneny. Ti jsou úhlavními nepříteli rodu Atreidů (ve hře modří) a mirumilového rodu Ordosů (zelení). Harkonneni jsou krvelační bojovníci a válečníci každým coulem. Přejděme však ale k příběhu Dune 2.

V hlubokém vesmíru se nachází blahodárná planeta. Zjevně opuštěná bez známek většího života. Jenže na povrchu planety je koření, které je velmi cenné. Kdo z rodů dokáže ovládnout tuto planetu, nesoucí název Arakkis, jež je známá jako Dune, stane se tím nejmocnějším rodem v galaxii.
A tak není divu, že se všechny nejmocnější rody Atreides, Harkonnen a Ordos vydávají na tuto planetu těžit koření (Melange) a získat co největší díl (obdsadit ji celou) pro sebe. Na začátku jsem zmínil rod krvelačných Harkonnenů. Jejich protivníci Atreidové, jsou naopak těmi, kteří se snaží ctít zákon, pravidla a udržují všeobecné zásady slušnosti a spravedlnosti. Ordosové jsou rodem, který vlastně vznikl díky hře. V knižní předloze ani filmu se nevyskytují. Jsou rodem nesmírně mírumilovným a intelektuálním. Dokáží skvěle směňovat a díky své prozíravosti se tak v boji setkáte, že jejich jednotky jsou co se nákupních nákladů týká velmi nízké oproti Harkonnenům. Všechny tyto rody mají svá specifika. Své technologie. Svoji typickou armádu a pouze své originální jednotky.

Hra má líbivou grafiku i dnes. Všemožné obrázky jednotek při nakupování, detailní informace o ceně a popis jednotek i budov v Mentatu dokresluje hru naprosto dokonale. Animace jednotek, které stojí a sem tam se přetočí, tuhle otočí dělo jiným směrem. Je to mini detail ale naprosto dostačující. Zvuky i hudba jsou pro mě geniální. Tedy alespoň ta hudba ano. Moc se mi líbí a do hry se hodí. Když si v klídku na začátku mise těžím a courám po okolí, hraje relativně klidná hudba. Ale jakmile se ze tmy vynoří nepřítel, tak se změní a zvýší tempo. Což dodává na atmosféře, kdy kurzorem pobíhám po mapě jak splašenej se snažím vytvořit a poslat jednotky do obrany základny zatímco se na mě řítí vlna jednotek ze severu. Po udolání a ubránění se zase hudba přepne na jinou pomalejší. Prostě mě se moc líbí. O Duně by se dalo napsat strašně moc sáhodlouhých článků. Od detailního pohledu na jednotky, výhody rodů, způsobu hraní. Je toho opravdu dost.

Hře dnes dost často vytýkají způsob ovládání. Ti, kteří skousnou grafiku tak už své vylámané zuby šetří a ovládání je odpudí. Častým problémem je označování jednotek po jedné. Což dnes není, když se rovnou označí skupinka. Jenže vážení a milí. Radost z Duny tkví také v klávesových zkratkách. Pozor na to. Naprosto se díky nim celé ovládání zjednoduší. Kupříkladu označte jednotku a klávesové zkratky příkazu A je pro attack, M pro move, R pro return, D pro destruction, B pro build, P pro place it a snad i více. Hodně to hru urychlí a zjednoduší. Pro bohyb kurzorem na mapě si nevolte najetím myšáka ke kraji obrazovky. Já používám pro malý posun mapy kurzorové šipky. A pro pohyb po mapě větších dálek používám mapku-radar pomocí kurzoru. Zkuste pokud tento způsob neznáte. A doufám, že se Vám hra Dune 2 odmění skvělými herními momenty a zážitky.

Let´s play serie

Pro: znovuhratelnost, alternativní mapy, tři nápadité rody, atmosféra, různorodost útoků (nejen bezhlavé klikání a posílání jednotek, stačí si umět vyhrát)

Proti: v dávných dobách jsem litoval, že by bylo fajn, kdybych si mohl vytvořit vlastní mapu, jinak proti hře nemám nic

+10 +11 −1