Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.

Diskuze

@Malignus (21.08.2020 21:53): Mne to nepis, ja to dohral nekolikrat a v Hinterlands stravil pokazdy tak 20 hodin :)

Pobrezi je ale moc pekny, to more, vsude je vlhko, klasicke lesy, obr s drakem..super.

Draci udoli si nechavam az na pozdeji se zaplym level scalingem. Kolem toho levelu 12 ma ten souboj s Ferelden Frostbackem poradny grady. Posledne mi to zabralo asi 45 minut na nejvyssi obtiznost a byla to zabava :) Bez level scalingu ma ten drak tusim lvl 7.
@S4TW (21.08.2020 08:02):

@Charllize (21.08.2020 08:12):

Na Hinterlands se musí chytře. :-D Ona je to v podstatě paprskovitě uspořádaná lokace. Uprostřed máme vesničku na křižovatce cest s přilehlým lesem a opuštěnou pevnůstkou - na S leží Rudoskalí, na SV dračí hnízdo, na V pár políček s jeskyněmi, na JV máme opuštěný hrádek se sektáři očekávající konec světa, na J je jezírko a vchod do zapomenutého thaigu, na JZ je pevnost banditů, na Z je les a na SZ koňská farma a pár jeskyní.

Hinterlands představují dobrou startovní lokaci, která v podstatě ukáže všechno, co ve hře je - máme tu sbírání úlomků, kousků mozaiky, prozkoumávání ruin a příběh tu jede: Inkvizice tu ukazuje přívětivější tvář ochranou a staráním se o uprchlíky, zárověň ale rekrutuje agenty na špinavou práci. V podstatě je území rozděleno na lehčí část (na východ od řeky) a těžší část (na západ od řeky) a dračí údolí na konec. :-D

Další dvě území - Močály a Pobřeží mi přijdou jako výplň. :-D
První lokace - Hinterlands - je nejlepší. Pak se mi ještě líbil Crestwood a Frostback Basin. :-D
@marwel (20.08.2020 20:31): já si teda na ovládání docela rychle zvyknul, ale je pravda, že DAO je v tomhle prostě top... hehe, no, draci, já jsem byl vždy poseroutka a na většinu si musel snížit obtížnost, hrál jsem teda na hard...

nicméně ta hra dost funguje jako takový exploration zážitek, ale je nutné vydržet první lokaci, pak už je to (za mě) super... do toho to má takový jednoduchý taktický-vládnoucí systém, který je také fajn zpestřením, ale opět tu válí především interakci mezi companiony, ale nechápu, že vždycky v DA skončím jako homosexuál :D

@Red (20.08.2020 20:52): mě přišla normal hrozně lehká, pak jsem sice trpěl u draků, ale ty tu mají fakt svojí obtížnost :D a asi se dají i na tu obtížnost, co normálně člověk hraje, rozumně udolat, jen to chce vymyslet solidní taktiku a mít trochu víc trpělivost... teď si vybavuji, že tam bylo i pár draků v rámci hlavního příběhu a tam jsem myslím ani obtížnost nesnižoval, ti byli na pohodu :-)
Tak par hodin odehranych a poradne nevim, co si o tom myslet. Pribeh je prezentovany zmatecne, neni moc jasne, co mam delat, kde lezi hlavni dejova linka. Hratelnostne to je takove podivne. Hra vas jeste vice nez dvojka motivuje k ovladani jedne postavy v 3rd person modu misto pouzivani taktickeho rezimu, pricemz ve hre ale chybi detailni moznost nastaveni chovani spolecniku jako v predchozich dilech. To je trochu debilni vzhledem k tomu, ze v obou predchozich dilech bylo v pohode ovladat vsechny postavy a to chovani clovek ani nastavovat nemusel, zatimco zde, kde by se to hodilo, to poradne nejde. Takze spolecnici proste aktivuji postupne vsechny ability a cekaji az je budou moci pouzit znovu. A kdyz by se vam nejaka abilita hodila, prepnete na postavu, cooldown... Takze bud jim zakazete je pouzivat uplne a budete je krkolomne pouzivat sami a nebo proste se svou postavou vlitnete do boje a budete doufat, ze to nejak projde. Zatim tam byly jen lehke souboje s hloucky respawnujicich se nepratel, nedokazu si predstavit, jak to takhle bude vypadat treba proti drakovi.
@HolyMeatball (07.07.2020 20:50): Rozumim. Ja to podruhe hral na nejvyssi obtiznost a mel zaple nejake ty vyzvy co tam ke konci patchovani a dlc pridali, takze jsem si to spis udelal jeste delsi, war table a podobne bylo to nejmensi a vubec me to netrapilo. Ale kdyz jen pribeh, tak se to mozna hodi.
@Charllize (07.07.2020 20:37): Tak je tady řeč čistě o opětovném hraní, ke kterému jsem se odhodlal čistě pro příběh, hra jako taková mě nezajímá a jestli si ji můžu zrychlit a ulehčit, což na PC vskutku můžu a dosyta, tak to udělám, že. Samo při prvním hraní jakékoliv hry by mě podobné bejkárny ani nenapadly. :)
@HolyMeatball (07.07.2020 17:55): Fakt? To je cheat ! A ne mod :)
To bych si tam nedal teda. Ja se vzdy tesil co bude noveho, treba druhy den kdyz hru zapnu. Uplne by mi to pokazilo tu.. hmm... imerzi.
Ale tak chvalim ze nepozivate mod ze pri stsknuti klavesy X chcipnou vsichni nepretele na mape, to svedci ze jste ve slabsi chvilce to schopni brat seriozne :D
@HolyMeatball (07.07.2020 16:19): To by mi strašně kazilo immersion :D
Za mě jen ten War Table, lepší xichtík pro Solase a odstranění té hučky, kterou má jako jediný na plese. Častější party banter, umožnění všem společníkům dorazit na ples, lepší inkvizitorské formální róby a pak hromada účesů, obočí a textur obličejů.
Jediné, co si asi z tvého výčtu dostáhnu je neomezený inventář :)

EDIT: Jo a lepší hadry při startu hry a ve Skyholdu.
@Ria Kon (07.07.2020 15:33): War Table bez čekání je právě jeden z těch, které jsem používal už posledně. Důležitý quality of life mod, ale úplně zásadní ani ne.

Zdaleka největší game changer pro mě je sprint mod, což je prostá modifikace Charging Bulla pro všechny classy a bez jakéhokoliv zbytečného žroutu staminy či jiného omezení. A funguje naprosto všude! Samo v takovým Skyholdu to vypadá trochu vtipně, ale přes to se člověk přenese. A to je mod z Feb2018, přijde mi k nevíře, že jim to trvalo tak dlouho. :)

Stejný autor zpotvořil i mod pro hru za mága, který to přibližuje někdejšímu E3 demu, tj. při běžném útočení se mág může pohybovat stejně jako lukostřelec - https://www.youtube.com/watch?v=wFmRcXqdZlo. Kdybych to měl hrát za mága, tenhle mod stopro taky beru.

Dále tam mám teprve loňský Sigil Overhaul, který mi prostě obnovil radost z craftingu. A mám díky tomu možnost permanentního zvýšení rychlosti pohybu po mapě o dodatečných 50%, neboť = passive 50% boost to attack speed, a ten sprint mod hra technicky pořád registruje jako Charging Bulla, tudíž attack. :)

Jinak kvanta kosmetických modů, hromada 4K textur, enhanced slidery pro tvorbu postavy, a milion menších čítových zlepšováků, jako odstranění mlhy války z mapy, nesrovnatelně víc lootu + hlavně prologový loot, ať člověk může hned po příchodu do haven trochu craftit, s tím spojený neomezený inventář, protože původní inventář by s modem na loot byl plnej po třech minutách hraní, rychlejší levelování, ať se člověk může overlevelnout a vskutku mít souboje co nejrychleji za sebou, a ták.

Ještě důležité vypíchnout je tento mod: https://www.nexusmods.com/dragonageinquisition/mods/2007 základní premisa je možnost prostě přeskočit filmečky spojené s cestou na Skyhold, což je ale pro modovanou hru vyloženě klíčové. Hra obvykle i menším množstvím modů zamrzne na bílé obrazovce mezi pokecem se Solasem a samotným výšlapem, ale když to člověk trochu poproskakuje, tak to hře najednou vůbec nevadí a žádný freeze se nekoná.
Taxem zjistil, že hodně z toho, co jsem dřív složitě řešil přes cheat engine, už dávno pokrývají mody, plus jsem objevil fůru nových. Nutno podotknout, že notně omodované a hlavně s ovladačem se to opětovně hraje echt hodně prímově. :O
@Charllize (28.04.2020 17:31): Souhlasím. Ten komentář je guláš (otravný grind bych použil spíš u Darksiders) a někdy si i protiřečí ("souboje jsou pouze o abilitách" vs "spamování jediného útoku"). Navíc mám z něj pocit, že mu hra vůbec nesedla a líbil by se mu spíš takový Albion.
@Colby Sawyer (komentář): kdyz bys byl hrdina a zachrance a nekdo by po tobe chtel abys dosel za nej na hrob a neudelal by jsi to, tak bys nebyl hrdina ale idiot, namyslenej a hloupej. Jasne, taky by slo aby to hra po tobe nechtela vubec ale takhle to je lepsi, protoze krome toho ze hrdina zabije stohlavyho draka a kouzelnika co chtel uvrhnout zemi v bidu a zmar, jsou tyhle male a lidske cinnosti pak majoritnim duvodem k tomu aby prosty lid vzal hrdinu za sveho a az potom se z nej stane nesmrtelna legenda co bude prezivat v povestich a bajich. Chapes hrdina co necha lezet na prechodu babku co upadla a necha ji prejet, protoze ma prece vyssi poslani a urazi ho to, tak neni hrdina ale opravdovy kreten :)

Pak taky v jednom odstavci si stezujes na tuny textu a hned v dalsim ze tam mas postavu bez poradneho vysvetleni.

hra byla super kdyz si poradne neumel anglicky, ale ted kdyz umis je horsi.

Uf uf.

Mas v hlave gulas.

Samozrejme ti nazor neberu, kazdy to proziva jinak, ale ja jen kdybys hledal zac bylo to minus:)
@Ria Kon (07.04.2020 22:36): Mága mám taky, ale ženskou, která to táhne s Lelianou. :-D Hm... Takhle zlej nedokážu být ani ve hře. Jsem prostě hdnej kluk a ani na virtuální "lidičky" nedokážu být zlej. :-D
@Malignus (07.04.2020 19:48): Tady je hezky vidět, jak je DAO daleko komplikovanější. Tragické DA2 má většina hráčů oproti tomu podobné.

Jinak mám odehraných spoustu scénářů, ale ten níže je asi nejvíc tragický a zároveň ne vyloženě zlý. Ale ten zlý v DAO sem si překvapivě nehorázně užila. Vždycky se mi k tomu špatně rozhoupává, ale jak sem to dala z hlavy na papír, tak se to hrálo jako po másle :D

Hrdinou Fereldenu byl extremistický mág Amell, který si relativně hleděl svého, dokud ho Kruh neodsoudil za krvavou magii, kterou ani nespáchal on sám. Z té nespravedlnosti mu v mozečku krapet přecvaklo a když se mu naskytla možnost učinit dohodu s démonem, který věznil Connorovo tělo, nezaváhal ani na chvilku. Rudoskalí bylo zpustošeno, jelikož "Kašleme na Nákazu, já se chci konečně svobodný podívat, co svět nabízí. A proto mažeme do Denerimu, kde mají ten nejlepší krámek ever a po cestě zpátky obsadíme naši první základnu Strážců a vyzvedneme si mého osobního golema." Druhá část užívání si života pak obnášela zkrocení divoké a nebezpečné krásky alias Morrigan. Orzammaru vládl politicky silnější Bahlen, kovadlina se navrátila lidu. Kruh byl vyvražděn jen proto, že si to ti chudáci, kteří se za sebe ani neumí bít, zaslouží. A po zjištění, že za kletbou stojí elfská paličatost, uzavřel pakt s vlkodlaky, které naverboval do války o Denerim. Své černokněžnické schopnosti si nechal vylepšit od Tevinterských otrokářů za použití krve zotročených elfů z Odluky. Jeho jediná slabost byla nečekaná láska k Morrigan a jejich čerstvě zplozený syn - proto nepřestal hledat, dokud se opět nesetkali a neodešli společně skrz Eluvian. Vybírat si všechny surové, šílené, agresivní a silně ironické možnosti byla opravdu sranda :D
@Vurhor (07.04.2020 20:28): Tal zrovne tohle mám na svým bezkastým trpaslíkovi. Není to o tom, že by se na Alistaira vykálel, ale že Alistair odmítá pochopit, že Šedí strážci nejsou sbírkou ctnostných hrdinů, ale tucet špinavců a nepohodlných šlechticů. Byl to politický tah a zároveň posílení Šedých strážců.
@Malignus (07.04.2020 19:48): Mně se třeba vždycky líbila představa, že Arcidémona zabije Loghain. Kdo by to jen čekal, že Nákazu ukončí postava, která sloužila jako sekundární padouch celé hry, plus která je za její rozsáhlé rozšíření zodpovědná. Docela slušný redemption arc.
Osobně jsem s tímhle world statem nikdy nehrál, protože to bych se musel hodně vykálet na Alistaira, na což jsem neměl srdce.
@Ria Kon (07.04.2020 00:21): Díky, že jsi se jako jediná podělila. Já mám trochu podobný "Heartbreaking Worldstate":

Hrdina Fereldenu byla trpasličí šlechtična (tsundere), která během boje o moc vyhrála turnaj na svoji počest a zabila svého bratra Traiana (čehož nepřestávala litovat), v důsledku pak byla vykázána na povrch a přišla o svého milence Gorima. Nebojíc se magie díky částečné trpasličí odolnosti, pomohla mágům. V Rudoskalí nechala Isoldu, aby se obětovala za Connora a v Breciliánském lese usmířila Elfy a vlkodlaky. V Denerimu se opět setkala s Gorimem, ale zlomilo jí srdce, když se dozvěděla, že už je ženatý s jinou. Navíc kvůli svému zranění ji už nemohl doprovázet. Odmítla poskvrnit Urnu, protože nevěřila hajzlovi jako Kolgrim. Nakonec se postupně zamilovala do Alistaira. Pak se vrátila do Orzammaru, kde se jí opět povedlo zvítězit v turnaji a nakonec dosadit na trůn Harrowmonta. Musela však zabít Shale, svoji kamarádku, díky které cítila spojení se svým předcházejícím životem v Orzammaru, když se spojila s Brankou proti Caridinovi. Odmítla založení Oltáře. Během sněmu zabila Loghaina za nečinného přihlížení Anory a Alistair se stal králem, což vedlo k tomu, že se s ní rozešel. Nakonec odmítla Morriganin rituál, nechala Alistaira velet obraně Brány a sama zabila Arcidémona.

Orlesiánské strážkyni se sice povedlo ochránit obchodní cesty a Tvrz, ale popudila si proti sobě místní šlechtu.

Hawke (čarodějka) přišla cestou do Kirkwalu o svoji sestru, z čehož ji matka nikdy nepřestala vinit. Nakonec přišla i o ni. Během výpravy do Hlubokých cest se její bratr stal templářem. Snažila se být diplomatická a vtipná, ale jak krize narůstala, musle činit stále těžší rozhodnutí. Aby nezničila budoucnost jeho sestře, vydala Fenrise Danreovi. Arishokovi zase vydala svoji přítelkyni a milenku Isabelu. Pozabíjela Merrillin klan a nakonec zabila i svého přítele Anderse.
@Ria Kon (07.04.2020 13:36): právě já bych úplně uvítal kdyby ve hře podobného ražení postavy umíraly tak, že by bylo extrémně těžké je zachránit, protože třeba Mass Effect 2 je můj nejlepší videoherní zážitek, protože jsem nevěděl, že musím vylepšovat loď. A když si představím, že bych ty zážitky měl v polovině hry třeba.. paráda!

Ale chápu, že je asi nic moc psát postavy a pak je většině hráčů nechat umřít.
@Ria Kon (07.04.2020 00:21): ty jo, já si to snad budu muset znovu zahrát (DA:O po čtvrté, DA2 po třetí a po druhé DA:I).... úplně se mi to zase vykouřilo z hlavy, teda spíš pomotalo... to, co píšeš, to mi přijde z velké části jako můj playthrough :D...
@Malignus (06.04.2020 23:16): Hm... bacha - všechno jsou spoilery ;)

Hrdina Fereldenu byl Dálský elf, který musel zabít Tamlena, svého nejlepšího kamaráda, měl Alistaira (k vlastnímu údivu) za nej kámoše a tak se rozhodl ho netlačit na trůn proti jeho vůli. Královnou se tedy stala Anora, která musela nehnutě sledovat popravu vlastního otce. Hrdina Fereldenu měl románek se Zevranem nebo Morrigan, odmítl temný rituál a padl při záchraně Thedasu před Nákazou (oboje romance jsou srdce rvoucí vzhledem ke konci). Orzamaru vládl Harrowmont a kovadlina byla navrácena trpaslíkům. Connorova matka byla obětována, aby zachránila svého syna. Kruh mágů byl "vyčištěn" templáři. Vlkodlaci byli pobiti, ale kletba pokračuje.

Hawke (mág), přišel o svoji sestru, matku a byl donucen zabít vlastního bratra v boji o Kirkwall. Měl románek s Izabelou, která ho opustila při vzpouře Quanari a už se nevrátila. Z nejlepšího kamaráda Anderse zas vyklubal terorista a sám Hawke nad ním musel vynést nejvyšší rozsudek. Proti Merril se postavil celý klan a ona musela pobít všechny své druhy. Fenris byl zabit spolu s Carverem při bitvě o Kirkwall.

A pokud je v plánu tragická Inkvizice, tak jedině elfí holku a jít do Solase xD


První dvě hlavní postavy samozřejmě můžou být muži či ženy :)
Kdybyste měli vytvořit z předchozích dvou her nějaký tragický World State (teď nemyslím vyloženě nejhorší scénář) pro Inquisiton, jaký by to byl? :-)
@Charllize (01.03.2020 14:02): Děkuji :)

Bugů jsem také pár potkala, ale takový zrovna ne. Je škoda, že více nemluvili, protože jejich reakce mě zajímala a hlavně mě jejich osobnosti bavily tím, jak byly různorodé.