Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.

Donkey Kong Country Returns

Donkey Kong Country Returns 3D, Donkey Kong Returns

84
4 hodnocení Platformy
Žánr:
akce > plošinovka *
Forma:
placená hra
Rozsah:
samostatná hra
Multiplayer:
ano
Datum vydání:
21.11.2010 Wii
24.05.2013 3DS
22.01.2015 WiiU
Vývojáři:
, (3DS verze)
Oficiální stránky:
https://www.nintendo.com/games/detail/donk…
Donkey Kong Country Returns je klasická plošinovka ze série Donkey Kong Country, kterou ale oproti předchozím dílům nemá na svědomí vývojářské studio Rare, ale Retro Studios z USA. Příběh hry pojednává o tom, jak se na ostrov Donkey Konga dostanou zlá, totemům podobná stvoření, která patří ke kmeni Tiki Tak. Tato stvoření postupně zhypnotizují všechny obyvatele ostrova, a ti jim poté slouží a shromažďují veškeré zásoby banánů, patřících Donkey Kongovi. Tomu se to samozřejmě nelíbí, a když zkusí členové kmene Tiki Tak neúspěšně zhypnotizovat také jeho, bez servítek je vyprovodí ze svého obydlí a rozhodne se získat svůj žlutý poklad zpět.

Hlavní hratelnou postavou je sám nebojácný Donkey Kong, který kromě základních pohybů do stran, krčení se a skákání může dělat kotouly, sfoukávat květiny a ohně, bušit pěstmi do země nebo nepřátel či šplhat po trsech trávy, liánách a řetězech. Kong může využít také jetpack svého syna Diddyho, jež se ho drží jako klíště na zádech a jehož lze oživit pomocí sudů s logem DK. Hra obsahuje také režim pro dva hráče, kdy ten druhý hraje za Diddyho, který má velmi podobné vlastnosti jako Donkey Kong, s výjimkou již zmíněného jetpacku a bušení pěstmi, jež je nahrazeno střílením buráků ze zbraně jménem Peanut Pop. V některých úrovních lze narazit na nosorožce jménem Rambi, na kterého mohou oba opičáci nasednout a který je nezbytný k dokončení daných levelů, protože zničí překážky, na něž hlavní protagonisté nestačí.

Celkem hra obsahuje 72 úrovní (včetně devíti bonusových), jež jsou rozděleny do osmi světů. V každé z nich (mimo finálních v jednotlivých světech) lze posbírat několik dílků skládačky, jež zpřístupní obrázky nebo hudební skladby v galerii a složit lze po jednotlivých písmenech také nápis KONG, odemykající bonusová kola, ve kterých se již tento nápis nenachází. Po dokončení všech úrovní se odemkne takzvaný zrcadlový režim, v němž jsou všechna kola zrcadlově převrácena, Donkey Kong má namísto dvou srdíček jen jedno a nemůže využívat vlastností Diddyho, ani vylepšení, nakoupená v obchodech u jeho dědečka Crankyho.

V květnu 2013 přišla na trh upravená verze hry pro Nintendo 3DS s názvem Donkey Kong Country Returns 3D, která mimo 3D zobrazení přináší také devátý svět s devíti novými úrovněmi. Pokračování původní hry, nesoucí název Donkey Kong Country: Tropical Freeze, bylo vydáno 21. února 2014 na Wii U a v květnu 2018 také na Nintendo Switch.


Diskuze ke hře

Doposud o hře nikdo nediskutoval.


Nejlépe hodnocené komentáře

  • Wii 85
Plošinovky nepatří mezi mé nejoblíbenější herní žánry. Hrál jsem jich tak dvacet a půlku z toho nedohrál, včetně legendy Prince of Persia, u které už jsem přestal věřit tomu, že se tak někdy stane. Najdou se samozřejmě výjimky a nejednou jsem hlavně ve freeware vodách narazil na kvalitní kousky, které mě velmi bavily. Celkově ale nemám na tento žánr nervy. Donkey Kong Country Returns ve dvou je ale něco úplně jiného a i když jsem u hraní nadával jak dlaždič, bavil jsem se neskutečně a ten pocit, když se mi s Romčou podařilo dokončit opravdu obtížnou úroveň, byl k nezaplacení.

Já hrál za Donkey Konga, Romča za jeho syna Diddyho a bylo super, když jsme si mohli vzájemně vypomáhat v pasážích, které šli jednomu hůře, než druhému. Opičáci po sobě nemohou skákat, což je někdy nevýhoda, ale většinou je to jen dobře, protože si pamatuji, jak nás to v Mariovi často štvalo. V počátečních kolech se nám dařilo sbírat kousky puzzle i nápisy KONG, a tak jsme se rozhodli, že se pokusíme posbírat úplně vše. Tento náš cíl bylo však čím dál tím těžší splnit, a tak jsme si opakováním jednotlivých kol řádně prodloužili herní dobu, ale stálo to za to.

Nejvíce se mi líbila trojice tmavých levelů, kde v šeru svítila jen červená kravata Donkey Konga, Diddyho čepice s batohem a v jednom případě i vycházející slunce. Za nejhorší level naopak považuji bezpochyby Muncher Marathon, ve kterém se za Donkey Kongem od začátku řítila vlna pavouků, a když ho dostihla, mohlo se začít znovu. Tyhle na rychlost laděné pasáže přímo nesnáším a nechápu, proč je tvůrci do her vůbec cpou. Možná jako bonus pro nadšence, ale určitě ne do základu. I když se po tomto pavoučím teroru objevili ještě další dva podobné případy, nebyly už tak obtížné.

Na neskutečně frustrující bonusové levely už nervy nezbyly, ale nevylučuji, že na ně někdy v budoucnu nedojde. Donkey Kong Country Returns považuji za vůbec nejlepší plošinovku, se kterou jsem měl to dočinění, tohle má Nintendo opravdu zmáknuté na jedničku. Nyní se ale vrhnu na něco jiného, protože hopsaní bylo prozatím dost.

Pro: příběh, multiplayer, tmavé levely, pocit z dokončení obtížných úrovní, hudba

Proti: Muncher Marathon, místy přemrštěná obtížnost, občas zazlobí ovládání

+12
  • Wii 85
Hru Donkey Kong Country Returns jsem hrála na konzoli Wii a to spolu s manželem. Dostala jsem za úkol ovládat menšího opičáka Diddyho, který má dvě speciální schopnosti. Jednou z nich je střílení buráků, čehož jsem využívala spíše v prvních kolech na nepřátele, protože později už byli mnohem silnější a buráky jim nic nedělali. Jeho druhou schopností je krátký let, když skáče a to je bezvadná věc, kterou jsem používala neustále. Přišlo mi, že bez této schopnosti by bylo velmi těžké dostat se na některé bonusy.

Jelikož jsme hráli ve dvou, mohli jsme se střídat na místech, které šli lépe jednomu nebo druhému. Já jsem dominovala hlavně v kolech, kde se jezdilo na kolejích, nebo kde bylo třeba rychle přeskákat z jednoho místa na druhé. Jumas měl zase výborně zmáknutá kola, kde se bylo třeba oba opičáky vystřelovat ze sudu. Hlavně tedy kolo, kde se lítá se sudem a za námi letěl obří netopýr, který na nás střílel ultrazvukové vlny, stálo za to a byla jsem opravdu ráda, že se toho po několika neúspěšných pokusech ujal Jumas. Také kolo, kde jsme utíkali před vlnou pavouků, nebylo nic extra. Tam se člověk nemohl ani na sekundu opozdit jinak jsme mohli začít znovu.

Hra mě hodně bavila, ale nemohli jsme ji hrát každý večer. Za prvé nám to synek neumožnil a za druhé se toho člověk rychle přesytil. Takže jsme si herní čas pěkně nadávkovali na cca 2 večery týdně což bylo příjemné zpestření. Předtím jsme na Wii hráli New Super Mario Bros., ale Donkey Kong mě bavil více. Minimálně po grafické stránce je na tom také nesrovnatelně lépe. Musím pochválit i hudbu a zvuky, které nás vždy vtáhli do atmosféry hry.

Na začátku měl Jumas nápad sbírat všechna písmena KONG a dílky puzzle, které jsou v každém kole. Takže jsme ta kola opakovali několikrát, jen abychom vše nasbírali. Nejdřív mě to dost frustrovalo, protože jsem se těšila na nová kola a nebavilo mě chodit dokola ty samá a říkala jsem si, že to bude děsná otrava. Nakonec se ve mně něco zlomilo a také se ve mně objevila touha po získání všeho co lze v daném kole nasbírat. Ale jsem ráda, že Jumas nechtěl hrát i každé kolo na čas ;o)

Hru jsme dohráli, ale máme na každé úrovni nedohrané jedno speciální kolo, které je opravdu hodně těžké a za splnění všech těchto speciálních kol se otevře nová zlatá úroveň. Pokud se splní i tato úroveň lze hrát všechna kola pozpátku. Myslím si, že až splníme herní výzvu a nabereme nové síly, tak to minimálně zkusíme.

Pro: zábava, hudba, sbírání bonusů

Proti: někdy opravdu hodně náročné, velmi náročná speciální kola

+11