Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.

Diskuze

@SilentWolf (28.01.2020 11:07): mam zatim jen takovyho pidizvika co moc silny neni. Spis mi zatim pomahaji totemy. Ale Sebille je z nejakeho duvodu hodne zivotna a moc nechcipa. Na rozdil od Fana ktery svoji povest mrtvoly nezapre. Zatim nejvic paseku dela Lohse s obourucakem. Ale tak mam lvl4, takze vzasade se to jeste moc nerozvinulo.
@Charllize (28.01.2020 10:16): Summon mi tahal trn z paty snad všude. Totálně ten stat předuř. :D z toho summonu byla ke konci tak silná věc, že jsem se až styděl účastnit se nějakého soupeření a božství bych mu milerád přenechal.. :D skoro mě až zajímá, jestli to nějak nenerfnuli.
Tak jsem to teda zacal hrat. 2x jsem to restartoval od zacatku, pac to rozhodovani. Jinak docela super. Ale spis mi to v mnoha vecech prijde jako typicky Larian i kdyz v te nejlepsi forme. Obcas to je docela peklo, pac jsem si nastavil nejvyssi obtiznost. Prijde mi ze vsechno to elementarni blbnuti s tou vyssi obtiznosti nema zdaleka takovou ucinnost jako na obtiznosti nizsi. (nebo to nedokazu moc vyuzit) Nektere souboje musim obchazet (ja se vratim) a moc mi nepomuze ani zapalovani, mrazeni, jedovani a podobne. Souboje jsou zabava ale je to neprehledne az hruza, ale tak uz si zvykam.
Lohse/obourucak(main), Fane/magie (asi sem ho nemel brat), Red Prince/rogue a Sebille/summon (nechavam ji at si resi svoje:)
Kocka. Vyvedl jsem kocku z pevnosti. Dalo to praci ji udrzet na zivu. Ale ted si ji muzu summonovat:) Omylem jsem vcera snedl neci hlavu misto Sebille, fuj. Lohse ma v sobe Rexe? ne ze mi to nekdo rekne :)
Nektere veci v ukolech mi moc nedavaji smysl, ale treba mi to dojde casem!

PS: cestina je ok, ale nekdy je dost znat ze to mohlo byt i lepsi :)
@marwel (25.01.2020 12:34): Podle me to je porad. Dokonce jsou pripady ze nekomu nepovili vydat hru v evrope dokud nema odpovidajici rating daneho regionu. Ja se nedavno ptal kvuli jednomu indie dungeonu ktery vysel v americe kdy bude i pro evropu na ps4 a rekli mi ze na dej daly nejaky novy system ratingu ktery zatim v EU neni takze to nemuzou vydat. (pritom na xbox one to v evrope vyslo)
@Charllize (25.01.2020 01:20): Jo na konzolich vlastne musi projit schvalenim kazdy patch hry, co? Neupustila nahodou Sony od toho uz? Jsem snad nekdy slysel, ze uz jsou benevolentnejsi nez drive. Na PC k zadnemu schvalovani snad ani nedochazi, max tak v ramci studia/vydavatele.
@marwel (25.01.2020 01:04): Jo byl, nedavno cestinu dokoncily. Na PS4 je tech cestin cim dal tim vic, hlavne diky tomu ze cestina je tam oficialne podporovany jazyk systemem, coz tomu vyrazne pomaha. Nedavno tomu tak jeste nebylo. Take pomaha to ze v CR se prodalo kolem 200 000 kusu PS4, takze zjisteni ze cestina vyrazne pomuze prodejum her je pro vydavatele taky zajimavejsi.
Xbox a Switch jsou na tom vyrazne hure.
Udajne tym prekladatelu ma uz s Lariany domluveny oficialni preklad Baldurs Gate 3, takze teoreticky by mohla byt cesky uz pri vydani, nebo kratce po. I kdyz jsem zatim nikde necetl ze by na konzole mela BG3 byt taky.

Obecne ten schvalovaci proces u konzolovych verzi je o dost slozitejsi nez u PC, takze i kdyz cestina existuje tak to muze vaznout.
Ono taky obecně dnes letí open world. A OS2 je méně open world i než spousta o dost starších RPG. Koridory už nejsou "in" a upřímně třebas KotOR by dnes byl asi v horší situaci. Sám jsem jej už ve svém žebříčku jednou přemístil níže.
@raisen (23.01.2020 11:11): nevim zdali jsi hrala Divine Divinity. Jestli ne, mozna to zkus. Ta hra je vice ci mene kombinace Diabla s mene rozjuchanou verzi Original Sin. S tvoji diablo historii by ti to mohlo sednout :)
Mě většinou tyhle vtipnosti u her moc nebaví a takové hry nevyhledávám, ale tady mi to kupodivu nevadilo.
@Radecker (23.01.2020 11:01): maji na to. Soudim dle prvnich tri dilu Divinity ktere zdaleka nebyly tak rozjuchane jako Original Sin. Sice jak jsem psal, meli k tomu lehce sklony uz tam ale drzeli to jeste na uzde. Ja doufam ze BG3 je navrati tam kde zacali a budou pak pokracovat v tom duchu. Vincke je zkusenej rpg tvurce a podle me moc dobre vi ze BG neni estrada z ohnostroji.
Tak jsem rád, že jsem v této diskuzi dostal odpovědi na všechny své otázky ohledně Original Sinu. Mám už asi 2 roky rozehranou jedničku (cca 10 odehraných hodin) a hrozně mi to nesedlo kvůli té barevnosti a vtipnosti za každou cenu. Podle toho co čtu dole, se to postupem ve hře nijak nezlepšuje a já s tím nemusím ztrácet čas. Mě vlastně hrozně lezl na nervy už ten veselý hudební motiv při tvorbě postavy. Naštěstí mě tenkrát zachránilo Pillars of Eternity, kterému jsem původně věřil paradoxně mnohem míň a dvojku si pořád ještě šetřím.

Asi nejsem jediný, koho nepotěšila zpráva, že Lariani budou dělat BG3 co? :-)
@M.a.t.t. (23.01.2020 10:45): Vsak ja Pillars 2 asi sanci dam, uz nad tim uvazuju docela dlouho. Obvzlast kdyz to pristi tyden v komplet edici vychazi na konzole:) Jedine co me odrazuje je ta vojna a mir co se textove casti tyce, ceho je moc toho je prilis, ale udajne neni tahle cast tak nafoukla jako v jednicce.
@Charllize (23.01.2020 09:46): "i kdyz lodicky a pirati a podobne jsou uz skutecne trosku okoukane tema."

Ani nie, skutočne kvalitných pirátskych hier je oproti kvalitným hrám s klasickým fantasy zasadením iba zlomok. :)
Já jsem velký odpůrce roztahanosti a myslím že DOS 2 na tom ještě tak špatně není. Oproti Pillars of Eternity, Pathfinder: Kingmaker a především Dragon Age 3 je tam balastu jen zlomek. Samozřejmě natolik kompaktní jako třeba Shadowrun: Dragonfall to není. Především jak naznačuje Jab je tam všechna při cestě - žádné zdlouhavé pobíhání a podle mého názoru ani filler souboje (některé jsou i v pozdní fázi hry radikálně odlišné a soubojový systém stále ukazuje co je v něm ještě možné)

Ač mám BG rád tak oproti DOS 2 mi prostě přijde prázdná - ač to samozřejmě vede k tomu že v DOS 2 je něco na každých dvou krocích a pokud ten obsah člověk nebaví je mu to k ničemu.
Co jsem hral od Larianu Divine Divinity, Beyond Divinity a Divinity 2 tak meli vzdycky sklony k tomu v tech hrach trosku saskovat a hru krapet zlehcovat. nekdy to bylo fajn a nekdy moc ne. Ale vsechny ty tri hry me bavily dost. Pak prisli z Original Sin a ackoliv jsem jednicku zkousel rozehrat nekolikrat ani jednou to nikam daleko nevedlo. Ty elementarni nesmysly u souboju me docela rychle prestali bavit a rozvoj postav i kdyz pusobil mohutne a zajimave vlastne nebyl nijak zvlast dulezity. Spis slo o to jaky zvolim elementarni sip nebo kouzlo, pripadne vyuziju prostredi kde se souboj odehrava. Druhy dil uz se zdraham kupovat, i kdyz tusim ze bude lepsi. Problem taky je ze jsem tu hru nejak nedokazal brat vazne, asi diky tomu ze ten komedialni nadech uz podle meho, prepiskli. A take jsem se nemohl zbavit dojmu ze ta hra je hlavne koncipovana pro hrani ve dvou. Coz uznavam, muze byt dost zabava.
A podobne jako Jab (hehe) bych si radsi zahral tu BG nebo znovu NWN, pripadne druhy dil Pillars ktery na mne pusobi dobre, i kdyz lodicky a pirati a podobne jsou uz skutecne trosku okoukane tema.

BTW, bude remaster Wastelandu 1.
https://konzolista.tiscali.cz/articles/o ... land-remastered-56k1
@S4TW (23.01.2020 09:12): OS 2 je více lineární. Spoustu vedlejších questů dostaneš "po cestě" hlavního příběhu. Plnit je nemusíš. Ale řešení jsou často zase "při cestě". U OS 2 se nadto docela rychle vytrácí zaujetí souboji. Ty elementární interakce se strašně rychle ohrají a souboje jsou pak značně jednotvárné. Ve zkratce podobnosti tam jsou. Ale odlišností je značně. Kdyby po mně někdo chtěl doporučení, tak bez váhání preferuji BG před OS2.
@Jab (23.01.2020 09:08): jo, to máš pravdu, to mohu, ale řekl bych, že docela rychle bych dojel, to bych zase musel mít tu hru už nahranou nebo hrát na nízkou obížnost, ale jako jo, podobně je to vlastně i u Falloutu, ten se dá jít taky docela přímo s příběhem (i když ten není dlouhý ani když děláš vedlejšáky)... ja DOS nehrál, jen jsem předpokládal, že to bude obdobné :-)
Pánové a nebylo to takhle u těchto her vždy? Já jen, že zrovna teď hraji BG 1 a ten příběh se tam taky tááááááhne jako žvýkačka, především kvůli tomu, že když chce hráč využít hru (což dost často musí kvůli vyšímu levelu atd.), tak se to poměrně dost roztahá... hrál jsem příběh cca. 8 hodin, pak tak 12 hodin okolo, pak zase 5-6 hodin příběh a teď už točím tak 25 hodin dodělávky... než se vrátím k závěru... tak uvažuji, jak moc jiné je Original Sin oproti třeba BG...

@BINGMAN (23.01.2020 08:31): souhlas, ty fantasy jsou dost často na jedno brdo, jakože hodně dost :-)... já mám třeba hrozně rád Dragon Age, to je klišé fantasy jako prase, ale bylo první, co jsem hrál, proto k němu mám speciální vztah, ale je pravdou, že mě moc věcí v jiných fantasy her už nepřekvapí... v tomhle směru byla přijemnou změnou hra Planscape Torment, kde je to fantasy pojato jinak, ačkoliv některé prvky jsou samozřejmě stejné, ale to zase souvisí se žánrem jako takovým...
@martinelk (22.01.2020 18:59): To já třeba jedničku ani nedohrál. Ale si tak v poslední době říkám, jestli by mě hra bavila víc, kdyby měla jiné zasazení. Protože si všímám, že mě začíná fantasy tématika nejen ve hrách nudit. Ne, že bych fantasy neměl rád, ale třebaže má většina fantasy děl svou do detailu vypracovanou mytologii světa, tak mi to přijde všecko na jedno brdo, ve stejných kulisách. Jakoby se tvůrci báli v rámci žánru experimentovat.
@BINGMAN (komentář): Totální souhlas. Teď jsem dohrál Definitive Edition a vzalo mi to "jen" 100 hodin. A fakt je ten že Lariani prostě neumí udělat hru která by měla tah na branku. Všechny jejich hry jsou takové roztahané a slušelo by jim nějaké to prostříhání obsahu. Vždyť já už si nic pořádně nepamatuji z jedničky a tady to dopadne stejně. Max. mi utkví pár momentů ale to bude tak vše. jejich hry nejsou špatné, vlastně jsou dost dobré ale to množství obsahu mě vždycky ubije.
Je nějaký rozdíl mezi maskou Fana, kterou dostanu během jeho questu, a tou, kterou si mohu vykraftit?
Čistíte btw Fort Joy před odchodem? Mně to přijde malinko divné. Ale ne že bych neměl chuť.
@SilentWolf (03.01.2020 23:04): Co jsem koukal, tak ten summon má mraky synergií. Pak ale musíš vrážet i do dalších magií a takový charakter by trvalo strašně dlouho vypilovat. Tak raději pojedu za tohohle. Bude mrazit a do toho ten summon... Imho většina soubojů bude s neaktivními nepřáteli, neb budou stále v kusu ledu. A do toho tam budou ledové totemy a ledový incarnate. Vypadalo to docela přesvědčivě. Solo bych jel toho prvního ale asi.
@Jab (03.01.2020 22:48): Summon je naprosto boží větev. Já to ve výsledku s ničím nekombinoval a totálně tu statistiku přebuřil, tak můj summon byl totální polobůh, který nás všechny protáhl hrou.. :D já zjišťuji, že pokud to někdy budu hrát znovu, tak budu mít velký problém nehrát to stejně jako poprvé... protože mě to láká zas hrát stejně. :D
Už hraju. Ale jen na lodi jsem trávil hodiny, než jsem si vzpomněl, jak otevřít všechny ty zamčené dveře. :(

Lohse jinak budu vést k mražení a summonování. Tohle mi taky trvalo vymyslet hodiny. O zbytku party jsem ještě ani neuvažoval. Už jsem to sice chvíli hrál, ale je to útrpné učení se a plánování od znova. :(
@Jab (03.01.2020 10:24): Lohse má jako hlavní postava některé dost odlišné pasáže a šanci na jeden zajímavý konec navíc. Ifan je poměrně tuctový, ale jeho příběh nakonec nebyl špatný (a jako jediný mě na úplném konci poslal do jistých mezí). Ale já ho teda bral kvůli jenom tomu, že jsem hrál na tactitian a s ním je začátek první kapitoly o dost lehčí.

Fanea rozhodně doporučuju vzít.
@SilentWolf (03.01.2020 10:00): Já jsem navíc četla, že když hráč hraje za Sebille, tak je to lepší pro pochopení její osobnosti, protože když je jako vedlejší postava, tak člověk jen kroutí hlavou nad tím, co dělá.

Já měla jako hlavní Sebille, pak v partě byl Fane, Lohse a Red Prince. Všichni fajn společníci :)

Další průchod bych měla jako hlavní postavu Lohse. To z toho důvodu, abych se ještě více dozvěděla o ní samotné.
@Jab (03.01.2020 08:39): máš stejnou partu jak já a řekl bych že ideální je Sebille protože jinak tam bude páchat docela bordel, alespoň ze startu. Takhle tomu zabráníš.

A všechny ty 3 ostatní postavy měly perfektní zápletky a hodně mě bavilo je řešit jako jejich kamarád. Ne jako ta samotná postava. Což ale nepopírá, že naopak by to bylo totéž, třeba i lepší. Ale nějak mi ta kombinace společníků sedla. Do příštího hraní bych možná Sebill vyhodil za Ifana.. ale té party bych se asi nevzdal. :D
Rozehraji to znova. Koho byste z party Lohse, Fane, Red Prince a Sebille vzali jako hlavního? S těmihle čtyřmi btw budu určitě hrát. To už je neměnné. Maximálně s tím modem na větší partu vytvořím nový charakter a ten bude hlavní. Z těch čtyřech se kloním nejvíce k Lohse, která je doporučovaná. Strašně mě ale žere, že tím přijdu o její dabing. Tohle zdlouhavé vybírání a nemožnost většího odzoomování mi pije krev natolik, že jsem se do hry nedokázal zatím dostat.
Dohrano. Propracovany a strhujici rpg. Zacal jsem hrat nekdy pred 9 dny a nahral 113h. Kazdy den parba do 6 rano. Az tak me to chytlo. Desitky hodin letely jako pouhe hodiny. Super

Hral jsem sword & board prince (na konci jsem hitoval shieldem i chapadlem za 2k a byl to nejsilnejsi char, protoze kvuli systemu, ze AI focusuje zranitelnejsi, ho skoro ignorovali), Sebille jako rogue, Loahse jako ranger s kusi, Fane jako summoner a CCer.

Pribeh trosku prekvapil a mistama jsem byl trochu zmatenej, ale gameplay to vynahrazoval.
@martinelk (19.12.2019 18:52):
@Jab (19.12.2019 19:26): a já bych ten mod silně nedoporučil. Ono už ve 4 jsou ty souboje zdlouhavé (ač příjemně) a pochybuji, že nějak optimalizovali obtížnost střetů. Zároveň taky dává příběhově smysl, nechat ty postavy žít vlastním životem - několikrát je i potkáš, takže by to asi nabouralo konzistenci. Ten mod tu hru dle mě kazí. Na takové experimentování jsou jiné hry. Jinak závidím, že to máš před sebou. :)