Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.

Diskuze

Ak to zmeníš zase späť, tým len potvrdíš Sayove slová, že si manipulovateľný ako politik :)
konvice: Tak to taky hodnoť podle toho. Co má za smyl nějaké hodnocení, jak to podle tvého mínění naplňuje žánr? Tak asi pětkrát vyvoláš diskusi a pak už si každý řekne, že než přispívat do zdejších diskuzí, tak už za něj může mlátit do klávesnice průměrná opice.
@Bodkin (29.05.2012 22:27): já bych i s tím názvem "diablovka" opatrný, ono totiž diablo nic nového nepřineslo, jen byl modernizován na tu dobu herní "interface". Akční rpg stejně jako hack and slash existovali dávno předním, diablo jen stejně jako Hall of dead ten žánr popularizoval a zavedl moderní "interface"(řešení inventáře, používání skillů atd, rozvržení a umístění health baru a many, to však je i v jinčích hrách před dia podobně)na termíny jako klon diabla jsem o to víc haklivější, protože stejně tak můžu říct, že se jedná o klon Halls of the dead který byl vyvíjen déle než omezené diablo a dnešní akční rpg je spíše podobné halls of dead :D nebo že diablo je klonem Faery tale adventures 1(a to ještě k rozsahu této hry, dost omezeným :D)

Jo ale abych odpověděl, jako akční hra s prvky rpg mě to velice bavilo.
V čom konkrétne to nie je RPG?
RPG pen and paper vzniklo tak, že do miniatúrkovej stolovej hry pridali leveling charakterov (D&D Chainmail). Mám v ruke prvú edíciu D&D, sample adventure obsahuje 10 poschodový dungeon a jedného villaina na konci. To čo mnohí považujú za RPG prvky sú v skutočnosti prvky z adventure žánru (dialógy, bohatý inventár, subquesty, viacero-riešení problémov, atď). Diablo je najčistejšie RPG, postavené na základoch celého tohto žánru, ktorý vznikol na začiatku 70tich rokov.
@Všivák (29.05.2012 17:12): Njn, předtím tuším měla 80% nebo 90%, já diablo 1 považoval vždy jen za akční hru s prvky rpg, nechci se tu zase pouštět do debat je/není. Pro mě nění. Je to zařazený mezi rpg? Je, tak to hodnotím jako rpg vědom si konkurence a odpovídá tomu i hodnocení. Nikoho přesvědčovat nehodlám, svůj názor proč dle mého názoru není jsem napsal a někde v zádu to tu bude.
@konvice (28.05.2012 23:34): Tvůj původní komentář na Diablo se mi docela líbil. Dal jsem ti za něj plus. Pak si bohužel podlehl tlaku a změnil si to do naprostýho nesmyslu. Teď tady oroduješ jako zapřísáhlý odpůrce Diabla. A jenom proto, že to podle tebe neni RPG. Divný, já bych třeba nikdy nedokázal dohrát hru, které dávám 10%. 35% pro mě bylo myslim maximum. Horšíma hrama neztrácim čas. K tomu ještě další čas v diskuzi. Stejně nikoho nepřesvědčíš.
Tech questu tam na vyber nebylo zase tak moc a pritomnost nekterych byla zretelna uz na prvni pohled (zluta fontana - otravena fontana, lezici chlap pred kryptou - Butcher).

Darkstone byl postavenej na podobnym principu, ale tech questu tam bylo vyrazne vic, co si vzpominam, tak na jednom miste jich alternovalo cca 5.
@konvice (29.05.2012 13:10): Ne. Jednička byla opravdu spíše roguelikem omezeným grafikou, dvojka od toho ustoupila a náhodně generovala již jen mapy a loot, což je pro treasure-hunter simulátor asi vhodnější. Náhoda ovlivňovala jen jak dlouho se budeš motat a co ti padne. V jedničce tě náhoda omezovala více - koho potkáš/special items, co nalezneš za kouzla atd. To všechno (+ atmosféra) mi u dvojky velmi chybělo :/
Nečetl jsem to celé, tak jsem se slušně zeptal jestli je to bug, nic víc. Tu hysterickou reakci která následovala nechápu. Já uvítám každé nového info, jsem třeba nevěděl že se tam questy náhodně generovaly. To celkem lituji že nebylo ve dvojce, trochu by to spestřovalo akci a nebo to tam bylo a bylo to zabugovaný?! :D



@Longin (29.05.2012 10:42): to jsem rád že mám fanoušíka :D
Myslím, že Konvica len špatne pochopila Abelovu vetu: ".. to je právě jeden side quest v pekle, dostaneš za něj pěknou helmu, ale nemusí tam být vždy." Náhodne sa objavuje Lachdanan so svojou úlohou. Helma nie, tá je tam ako odmena vždy. ^^
konvice: Celou dobu se tady diskutuje, že je do hry náhodně vybráno několik questů ze série předem připravených a ty se pak zeptáš, zda to je bug. Když už, tak se alespoň přiznej. že si předchozí příspěvky nečetl...

P.S. Oceňuji, že už v profilu nemáš ono "omylostněn". V daném kontextu to působilo nanejvýš zábavně. Nicméně chybami se člověk učí...
@konvice (28.05.2012 14:26): Konvice, nepruď, ještě nedávno si tomu dával vysoké hodnocení. Je sice pěkný, že se snažíš bejt jinej, ale podle mě ti to přerůstá přes hlavu. Jdi si radši hrát ty tvoje nezávislý hry a nedělej tady ze sebe debila.
@konvice (28.05.2012 14:26): V prvním Diablu se náhodně namíchaly i úkoly a navíc ta setkání a náhodné nálezy knih v podzemí měly perfektní atmosféru. Blizzard se k tomu vrátil v rámci events v D3.
Dohrál v roce 1997 promin že si nepamatuju detaily snad mi odpustíš. Tam si fakt není co pamatovat krom neúnavné akce, stereotypního dungeonu, fakt se nepamatuju jestli se tam mihnul nějakej pruďas, koho si pamatuju dobře je butcher a pak diabla a po takové době si fakt nejsem vědom že by tam byli jiní bossové :D
@Tarhiel (28.05.2012 11:31): Lachdanan byl Leoricův první rytíř, který se jako jediný vymanil z vlivu Diabla. Sice je doom knightem, ale přeje si zemřít a to je právě jeden side quest v pekle, dostaneš za něj pěknou helmu, ale nemusí tam být vždy.
@Karasman (28.05.2012 08:14): Lachdanana si pamatuju - jak jsem běhal sem tam po jeho patře a hledal pro něj ten lektvar (nebo co to chtěl) a pak zoufale šel dál a on vypadl z první Sucuby v patře následujícím. Btw. v D3 je jeho deník:-)
Já zase tu místnost z kostí (strašně mě bavilo stoupnout si mezi dveře a šlehnout tam Flame Wave a koukat, jak se řady kostlounů kácí jak domino) a pak samozřejmě Lachdanana kvůli té parádní helmě Veil of Steel.
Áno, úlohy sa generujú pre každú hru náhodne. Najradšej mám neviditeľných zombíkov s básničkou, ktorí strážia amulet a potom brnenie Arkaine's Valor, ktoré je ukryté v tajnej miestnosti.
@Bodkin (27.05.2012 19:52): Sign jsem přinesl, ale kdysi dávno jsem tam měl obojí. Že se generují dungeony jsem věděl, ale že se generují i questy, to je pro mě novinka. Tak aspoň to pro mě bude po těch letech zase nová hra.
@Chark (27.05.2012 19:51): V jedničce se questy náhodně generují jako ve správném rogueliku, takže je to normálka, že nebudeš mít butchera. Místo toho jsi měl přinést tu sign, nie?
J. To je taky trudná věc, že v singlu jsou některé hezké questy, o něž člověk hraním mulťáku přijde. Páč mulťák zase nabízí vyšší obtížnosti. :(
@Chark (27.05.2012 17:48): A promluvil jsi s tím polochcíplým vesničanem před vchodem do podzemí? Jinak je možné, jak píše Matthias, že se ti tam ten úkol nevygeneroval (v singlu, v multiplayeru je Butcher vždycky).
Je možné, že ve hře nemám hned první Quest s Butcherem? Došel jsem už do 5. levelu a furt nic. Vím, že by měl být ve druhém levelu, ale nebyl tam.
@M.a.t.t. (16.05.2012 11:01): Veď hej, ono je problém v tom, že keď sa človek do tej debaty dostane, tak je z nej ťažké odísť, nielen preto, že je nespokojný s reakciami a s tým, ako si intepretujú ľudia tie napísané slová, ale aj preto, aby to nepôsobilo, že človek ušiel so stiahnutým chvostom.

@valcik (16.05.2012 10:56): Joj, to je ten problém, že do diskusie chytí človek ten zápal nejak "mimovoľne" automaticky a ani nevie ako napísal xy odstavcov, ale v prípade nejakého systematického textu takého typu sa mu už tak veľmi nechce. :D Ale tá myšlienka napísať čosi také je dobrá, len teraz si budem skôr chcieť dať určite pokoj od tejto témy na nejaký čas. :X
@Tulareanus (16.05.2012 10:41): Ja tvoje argumenty beriem aj keď som všetky nečítal, pretože je ich skrátka priveľa. Obe strany sa však točia v kruhu bez šance dospieť k nejakému čiastočnému konsenzu nakoľko vstupovali do tejto debaty s úmyslom prezentovať svoju pravdu ako ultimátnu - čo je ale pochopiteľné. Argumentov na adresu či je Diablo RPG alebo ním nie je tu už zaznelo dosť a každý nech si z toho vyvodí svoj názor a nech hru žánrovo zaraďuje tak ako sám uzná za vhodné bez toho aby prihliadal na žánrové zaradenie na DH. Je jasné že klasickí RPGčkári budú namietať, že Diablo má od RPG ďaleko a tí ktorí tento žáner tak často neskúšajú budú pravdepodobne tvrdiť opak aj keď to určite neplatí na 100%. A samozrejme chápem zmysel debaty, ale veľmi rýchlo začalo byť jasné, že toto nikam nepovedie.