Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.

Deliver Us the Moon

10.10.2019
24.04.2020
01.06.2022
23.06.2022
16.07.2024
76
39 hodnocení Platformy
Žánr

Forma
placená hra
Rozsah
samostatná hra
Multiplayer
ne

Deliver Us the Moon je mysteriózní sci-fi adventura zasazená do budoucnosti. V ní se planeta Země potýká s nedostatkem surovin a to zejména v oblasti energetických zdrojů. Zřídila se proto mezinárodní organizace nazvaná World Space Agency, která má za úkol získat nový energetický zdroj v podobě izotopu helia nacházející se na Měsíci. Proto se v průběhu let Měsíc kolonizoval a začaly se využívat jeho skryté zdroje energie. Bohužel jednoho dne došlo ke ztrátě komunikace s koloniemi společně s možností využívat tento měsíční zdroj. V této chvíli do dění vstupuje hráč v roli astronauta, který je vyslán na Měsíc, aby zjistil, co se s koloniemi a jejich obyvateli stalo. Hráč na své dobrodružné cestě není úplně sám, protože je doprovázen malým robotem jménem ASE.

Hráč se svojí postavou prochází opuštěnými budovami a díky záznamům a hologramům se postupně dozvídá, co se na Měsíci odehrálo. V některých částech hry je jeho postup blokován zavřenými dveřmi či jinou překážkou a je tak nutné si pomocí počítačů, které se v budovách nacházejí, zpřístupnit cestu nebo využít některý z dostupných předmětů, jako je laserová řezačka, a projít pomocí nich dál. Na hráče čekají na vyřešení také logické hádanky a celou dobu se bude muset potýkat s nutným doplňováním kyslíku do svého skafandru, aby na Měsíci přežil.

Hlavní postavu je možné vidět jak z pohledu první osoby, tak i z pohledu třetí osoby.


Poslední diskuzní příspěvek

Hodně pěkná sběratelka. Hlavně ten komiks a vinyl je cool. Takhle by měly vypadat sběratelky častěji. Míň samolepek a laciných figurek. A taky je supr, že ke konzolové verzi dostanete ještě steam klíč. :D

Nejlépe hodnocené komentáře

  • PS5 80
Téma vesmíru mě zajímá a sci-fi je mým oblíbeným žánrem, takže jsem tušila, že tato hra by mohla být něco pro mě. Příběh mě zavedl na opuštěnou vesmírnou stanici a později na Měsíc a nastínil, že život na planetě Zemi je v poněkud katastrofickém stavu a že lidstvo je odkázáno na zdroj energie, který se nachází právě na Měsíci. Ovšem z ničeho nic tento tok energie najednou ustal, a tak je protagonista hry vyslán k Měsíci, aby zjistil, co se stalo a onen zdroj energie opět nahodil. 

Hra už od začátku zajímavě střídala pohled z první a třetí osoby, čímž v některých částech hry navozovala ještě více stísněnou atmosféru a umožnilo mi to se hlouběji ponořit do hry. Atmosféra je rozhodně to, na čem hra staví a vcelku pravidelně a v dobře dávkovaných intervalech se mísila směs klidného procházení a zkoumání obytných komplexů s akčnějšími pasážemi, kdy šlo místy i o život. Nikdy jsem neměla pocit, že už je nějaká část až moc dlouhá a že už by to chtělo změnu. Příjemné bylo i to, že hra nevede hráče až tak za ruku, takže je třeba se sám zorientovat a najít cestu dál. Ne, že by hra nebyla lineární a ani nevede více cest k jednomu cíli, ale zároveň ani na obrazovce nebyl nějaký ukazatel daného úkolu, za kterým bych bezmyšlenkovitě šla.

Postup hrou byl zpestřen několika typy hádanek, z nichž některé se párkrát vystřídaly a některé byly zcela nové. Nešlo o nic náročného, takže jsem se jimi nijak moc nezdržovala, ale nebyly ani na obtíž, že bych si říkala, že to tam snad ani nemuseli dávat. Příběh byl vyprávěn zejména skrz hlasové záznamy a hologramy, což moc od dob Bioshocku nemusím, ale tady to bylo v rozumné míře a naopak mě bavilo rozkrývat, co se stalo. Jízda po Měsíci mě hodně potěšila a je škoda, že těchto částí nebylo více.

Chtěla jsem si zahrát něco krátkého a relativně oddychového, což se mi splnilo. Byla jsem ráda, že jsem nemusela s někým bojovat, ale spíše se jen procházet, řešit enviromentální puzzly a u toho číst sci-fi thriller.
+21
  • PC 85
Potřeboval jsem si zase trošku odpočinout od AAA průmyslu, nesmyslně velkých světů a hardcore hratelnosti, tak jsem sáhl po tomhle titulu a jsem vlastně víc než spokojen! Mám rád bádání po vesmíru, mám rád Interstellar a mám rád Marťana no a tahle hra mi dokázala všechny tyhle věci skloubit a naservírovat v 6-8 hodin dlouhé kampani (6 když prostě půjdete za cílem a nebudete se ohlížet, 8 pak když budete koumat každé zákoutí a sbírat collectibles - a že budete chtít, jsou výborné). Krátce ke příběhu - Země se zase potácí na pokraji vyhynutí, stává se z ní jedna velká písečná oáza která nemá zdroje ani energii a právě tu dodává kolonie na Měsíci. Vše šlape jak na drátkách dokud se lidi na bílém obru neodmlčí. V tu ránu nastupujete na scénu vy. Vaše první kroky vedou k raketě, kterou frčíte na oběžnou dráhu odkud se vydáte k místní stanici a z ní pak na měsíc ve stylu obřího výtahu (který není jen výtah a je podobně velký jako byla anténa ze které spadl Brad Pitt ve snímku Ad Astra). Úkol zní jasně, zjistit, co že se to sakra stalo. Pakliže se vám podaří start rakety (je potřeba postupovat podle plánku, nestačí prostě zmáčknout klávesu), vaše tůra může začít. Vydáte se na ní v pohledu první i třetí osoby a lemovat ji budou různé hologramy, emaily a hlasové zprávy které budou dobarvovat pozadí příběhu. Později narazíte i na svého parťáka v podobě robotické koule jménem ASE poletující kolem vás, které se můžete kdykoliv ujmout a ovládat ji dle svého gusta. Rád bych se tady rozpovídal o tom co se mi kde stalo a jak super jsem z toho měl pocit ale jelikož je hra poměrně krátká budu mlčet a nechám vás objevit to na vlastní pěst. Co však zmíním, je povedená grafika, slušné ozvučení, vkusný dabing a kvalitní optimalizace. Na to, že se nejedná o triple ej produkci se do toho místo mnoha peněz (díky bohu za Kickstarter který dodal 103 tisíc Euro) vložilo spíše srdce a je to při hraní opravdu znát. Na cestě potkáte několik druhů zábavných hádanek, hezkých prostředí ale také kritických situací ze kterých nemusíte úplně vždy vyváznout živí ale budete si ji sakra užívat.

Vzato kolem a kolem se hra nesnaží o přílišný realismus ale určitě je ho z ní trochu cítit. Titul je někde na půl cesty aby to nebylo úplné Dark Souls ale spíše zábavná sci-fi chůze za odhalením pravdy. Pakliže máte rádi vesmír a jeho záhady a rádi se občas podíváte i na Měsíc určitě zde nemůžete šlápnout vedle - hlavně když k dobru přičtu to, že Microsoft má hru v Game Passu (každopádně tvůrci si zaslouží každou korunu co do nich vložíte). Opravdu dobře jsem se bavil a je mi fakt líto že se o tom nemůžu rozepsat víc, prostě to zkuste. Pro mě to bylo překvapení o kterém jsem si nemyslel vůbec nic a nakonec mě chytlo a nepustilo. Upřímně bych si přál více takových jednohubek. Jo a jestli se ptáte jak lze někam doručit Měsíc, pochopíte.

Pro: Zajímavý příběh, zábavná hratelnost, grafika, ozvučení, dabing, atmosféra

Proti: Kratší herní doba, občas opakující se postup

+18
  • PC --
Plytká představa, že lidstvo nebude mít v blízké budoucnosti žádné alternativní zdroje energie a bude spoléhat pouze na bezdrátový přenos energie z povrchu Měsíce, je hlavní nosnou kostrou děje DUtM. A to není jediný nesmysl v příběhu a zasazení, které se snaží hrát na strunu filmů jako Gravity nebo Ad Astra. Motivace postav je pochybná a člověk nad tím nesmí moc přemýšlet... protože pak skončíte se zvednutým obočím při pohledu na petku od pepsiny nebo euro paletu na vesmírné stanici.

Jedná se o explorativní adventuru z pohledu třetí osoby, ale část herní doby se odehrává i z vlastního pohledu. Hra využívá několik puzzle mechanik a ty postupně opakuje a kombinuje. Řešení problémů není nijak složité a netrvá dlouho, než člověk přijde na správný postup. Asi nejvíc jsem si užíval pasáže ve stavu beztíže a především pak impresivní projížďku a procházku po povrchu Měsíce. Jen škoda, že autoři rezignovali na simulaci nízké gravitace.

Hra podporuje RTX, což je nejvíce vidět při odrazech ve skle a v ostřejších stínech. Není to ale nic tak zásadního, aby to ovlivňovalo atmosférické nasvětlení scén. Technická stránka je celkově hodně povedená, i když mě rušil trochu humpolácký HUD.

U hraní jsem se rozhodně nenudil, ale klidně bych oželel některé skákací pasáže. Síla hry je ve ztvárnění Měsíce a v atmosféře, protože té má DUtM na rozdávání.

Hodnocení: ✰✰
+15
  • PC 70
Zajímavá hard-scifi adventura, která tak trochu dojíždí na viditelně nižší rozpočet a nemastný neslaný writing, který paradoxně degraduje onu hard-scifi složku. Na jednu stranu hra místy vypadá velmi dobře a ztvárnění ať už orbitální stanice nebo lunární základní je příjemně přízemní, na stranu druhou veškeré animace a především klouzavý pohyb hlavní postavy působí hodně budgetovým dojmem. Deliver Us the Moon je primárně walking sim, možná trochu floating sim, a tahle pohybová nedopečenost kazí celkovou imerzi.

Druhá věc, která mě trochu zklamala, byl samotný příběh. Jeho odhalování není špatné, ale pro potřeby walking simu, kde by příběh měl hrát prim, mi přišel poněkud plytký (celá ta zápletka okolo mikrovln) a v závěru jakoby nedořečený. Je jasné, že si tvůrci připravili půdu pro celou sérii her nebo minimálně trilogii, ale i tak mi tam vyloženě chyběl nějaký twist nebo zajímavá úderná myšlenka, která by ozvláštnila jinak velmi očekávaný průběh.

Pocit z průzkumu je tu taky spíše průměrný. Hodně na mě ale zabíral celkový setting, který v kombinaci s dobře využitým ray tracingem, minimalistickou hudbou a celkovým ozvučením dost šikovně přenášel pocity osamocení. Mám už ale zároveň trochu alergii na to, a tohle opakuju snad u každého druhého budgetovějšího walking simu, když si tvůrci z finančních důvodů vypomáhají různými levitujícími duchy, světelnými orby nebo barevnými hologramy. No a tady jsou to ty hologramy.

Hodně se mi líbila projížďka po povrchu Měsíce, kde kromě několika úkolů hráč narazí i na pár fajn easter eggů. Parádní bylo taktéž střídání pohledu z první a třetí osoby dle toho, co se zrovna v dané situaci dle tvůrců hry hodilo líp.

Deliver Us the Moon jako celek hodnotím jako příjemnou jednohubku, která nezvládla úplně vytěžit svůj potenciál. Jako debut a základ pro další hry to ale funguje obstojně. A co jsem zatím doposud viděl z druhého dílu, tak tvůrci v něm skutečně udělali pořádný, nikoli malý krůček, ale pořádný skok kupředu.

Pro: hard-scifi vizuální pojetí, setting a atmosféra, dabing a ozvučení, RTX efekty, projížďka po Měsíci

Proti: slabší příběh, laciný HUD, budgetově klouzavý pohyb postavy, celkově budgetový feel, s RTX horší optimalizace a občasné grafické glitche

+14
  • PS5 70
Po akčnejšom začiatku roka som mala chuť na niečo pomalšie a intímnejšie, preto som siahla po Deliver us the moon. Myslím, že to čo som očakávala sa aj naplnilo.

Hra je takpovediac walking simulátor so zabudovanými hádankami, ktoré svojou obtiažnosťou nepredstavujú veľkú výzvu. Ako napovedá názov, príbeh sa odohráva na mesiaci, kam sa aj sám hráč po úvode vyberie. Ten je vyrozprávaný prostredníctvom vizuálnych záznamov a všadeprítomých zápiskov. Tie som sa snažila poctivo čítať ale tu a tam som to predsa len trochu odflákla. Spomínané ,,video" záznamy ma ale bavili viac. Bolo zaujímavé vidieť čo presne sa dialo na danom mieste a k čomu to viedlo. Niektoré chvíľky ma dokonca prekvapili a navnadili na pokračovanie. Chcela som vedieť ako sa príbeh vyvinie ďalej a či v tom ja, hráč, zohrám ešte nejakú významnú rolu.

Predstavovala som si, že hra bude celá jednotvárna, preto ma milo prekvapilo, keď sa v nej párkrat našla aj akčnejšia pasáž. Aj keď som na začiatku písala, že som si chcela trochu oddýchnuť, prijala som tieto momenty s radosťou, keďže sa jednalo o oživenie monotónnejšieho priebehu hry. Prvky ako prelety vesmírom alebo ukrývanie sa pred nepriateľom bez možnosti zaútočiť neboli vyslovene ťažké ale človek to mohol v každej chvíli pokašľať. Našťastie ukladanie prebiehalo bez problémov a ja som tak komplikovanejšie pasáže mohla zopakovať.

Deliver us the moon nie je hra, o ktorej by som tvrdila, že ma nejakým spôsobom ovplyvnila ale určité chvíľky mi isto ostanú v pamäti.

PS: malé vypichnutie na záver, hudba v pozadí bola skvelá a dodávala hre autentickejší nádych.
+13