Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.

Diskuze

@pajmič (05.11.2019 18:08): Děkuji, děkuji. Těch lidí "z oboru" je tu určitě více, jako např. Charllize :) jen to asi o sobě nedávají tolik vědět :)) A od tebe jsem se kdysi inspiroval tím hodnocením her, pěkně sepsané.
Nejenže se hromadně ruší speciálky (údajně jich je 300 na ČR) ale možná nebudou ani obyč. edice. To je bomba. :D Ty výhody digitální distribuce už dlouho přehlížet nepůjde.. :D
@montana (04.11.2019 17:12): ale já s tebou souhlasím.

Jinak mně u hry stačí velkej svět, možnost vzít si kladivo na rameno a jít do něj. Grindování mi nevadí, zabíjení mi nevadí, chci dobrodružství. Ne průchod muzeem voskových figurýn.
@SimonEndt (04.11.2019 22:41): tak par zrusenych predobjednavek mame, po tech predcasnych recenzich . Na druhou stranu jsem si jisty ze to nahradi nakupy ze zvedavosti, na coz je tahle hra idealni.

U mne to je tak ze u vetsiny her tak nejak dopredu tusim jaky to bude a co mam ocekavat, jako ja osobne, ne jak to bude obecne prijaty. Takze klidne kydlim nekde predobjednavky na hry o kterych skoro nic vlastne nevim a v tak v osmi pripadech z deseti se nespletu. O zvlastnosti DS jsem byl presvedcen od zacatku, protoze jsem si vubec nedokazal predstavit co to jako bude. Ale jelikoz nejsem nijak velky Kojimuv fanda (MGS jsem hral jen dva dily a moc me nebavily, zejmena kvuli hratelnosti samotne, nez kvuli vypraveni, to mi prislo ok, az na to jakej to je desnej bordel) tak jsem tomu nedaval nijak velkou sanci ze bych to snad hral. Ale po tech detailnejsich gameplay ukazkach me to celkem dost zaujalo, a zrejme budu ten co to zkusi hlavne z te zvedavosti. Prislo mi to proste nevsedni, protoze i muj lety ohrany mozek to osalilo :)
@Charllize (04.11.2019 22:34): Holt jsou tací, kteří berou těžce, že si někdo vůbec dovolí mít jiný názor :D

A abych šikovně navázal na DS, tak to vnímám i u Kojimy. Dělá věci nekonvenčním způsobem a právě proto zdánlivě nudné věci mohou působit dobře (walking simulátor). Stejně tak se to ale nemusí vůbec trefit do vkusu lidem, co naopak podobný žánr očekávají.
@Charllize (04.11.2019 21:11): Stále o vkusu. Jestli ti víc vyhovují filmečky nebo dialogy není předmětem toho. Nemusíš mít jedno radši, jde o to, jak jsi sám říkal na začátkul, že to někomu "nepřijde špatné". Můžeš mít hodiny filmečků a může to být dobré, můžeš mít hru textovou jako Disco Elysium a může to být špatné.

Raguju na tvoje: "Ale ono to někomu špatné přijít nemusí.". Jasně, to jestli někdo má radši filmečky než tuny textu je věc možná herního formování (byť například už lenost číst souvisí nutně s dalšími věcmi, které nejsou zrovna lichotivé a nemá cenu je tady probírat).
Ale jestli se někdo kouká na desítky minut Kojimových filmových sekvencích a řekne si "Krucinál, tohle je dobré, to je čupr vyprávění a chytrý příběh.", tak to otázka vkusu už je a vkusy si nejsou rovné, protože nevznikají z ničeho.

To je jen ten rozdíl.
@Shoggot (04.11.2019 20:56): Spis bych rekl ze to tak neni o vkusu ale spis o tom jak se kdo herne formoval. Ja mam treba prectenych spoustu scifi knih, od braku az po super veci a tudiz by se dalo predpokladat ze treba v KOTORU (jen priklad) mi bude to pomerne velke dialogove podhoubi s moznostma vyhovovat, ale ono to tak moc neni. Proste herne jsem takzvane vyrustal na japonskych hrach kde preferuji spis ten styl bez tech dialogovych moznosti a z velke casti vypraveji pribeh filmoveji. Ja nikdy nemel nijak velkou potrebu do hernich pribehu zasahovat. Bez toho mi to prijde plynulejsi, pochopitelnejsi a pro samotne hrani i vhodnejsi. A kdyz uz se tedy ma hra nejak vetvit a reagovat na to co udelam, tak at to je herne, tim co ve hre realne udelam. To ze si zvolim cestu hrou tim ze si to nekde vykecam, me proste nikdy nebralo.
@Shoggot (04.11.2019 20:44): O tom to je, ono to nekomu spatne prijit nemusi a ma z toho vetsi zazitek nez z toho cteni a vetveni. Ale kdyz by jsi pak z obou lidi ten zazitek vypreparoval a zmeril jeho hodnotu zazitkoveho zareni, bude stejne:)
@Charllize (04.11.2019 20:01): V Disco Elysium se neustále rozhoduješ i při čtení svýma volbama, které se dále okamžitě větví, otevírají nové cesty nebo zavárají, je to tebou vedený dialog, nikoli hra, jejíž hratelnosti narušují desítky minut špatného filmu.

A jo, někomu víc vyhovuje DE a někomu DS.
@Charllize (04.11.2019 20:01): V tom si dovolím nesouhlasit. U filmů/seriálů přesně vím, do čeho jdu, resp. že se rozvalím, vezmu si jídlo a vychutnávám si story, kterou si můžu dle potřeby kdykoliv pauznout, přetočit zpět, pokud něco nestihnu a nebo posunout dál, pokud mě nezajímá daná dějová linka. Osobně hry hraju, abych do děje zapojil i své uvažování/rozhodování a proto, že mě baví jak je to svižný ... a když mi hra co pár minut přerušuje gameplay cutscénami, které se nedají pauznout ani přeskočit, tak mě to akorát štve! :)
@Nikdykde (04.11.2019 16:41): "Počítejte v každých přibližně třech hodinách pouze jednu hodinu opravdu zábavného hraní."

Sold!

Ale tahle videorecenze celkem nalákala, ta hratelnost konečně vypadá trochu zajímavě. Bohužel teda jen ta hratelnost a krajina.
@Garret (04.11.2019 18:12): Kdo ví, je to předběžné ohlášení. Pořád se může stát, že když se bude DS výborně prodávat, tak se páni od Playstationu rozhodnou, že to ještě "kvůli technickým problémům" posunou na listopad 2020 :))
sakrblé, mám nutkání to na tu PS4 nakonec stejně koupit. kdo má čekat do léta? co když mě zítra srazí tramvaj a já budu umírat a řeknu si: "sakra, měl jsem si ten DS zahrát...".
@Nikdykde (04.11.2019 16:41): Někdy ty recenze až po vydání nejsou úplně špatná věc. Škoda, že tady to tajnůstkaření Kojima nedotáhl opravdu až do konce. To by bylo aspoň labůžo. Teď zas má každej druhej trouba hotovej názor ™ dopředu, podle toho co řekl jeho největší kámoš jutuber.
Nemyšleno na nikoho konkrétního, ale na tu tunu hoven, kterou musím číst pracovně :D
JInak recenze na Vortexu je hodně donebepovznášející, ale podle mne toho dost neříká. Na sector.sk byli konkrétnéjší a u nás bych doporučil indiána (kterýho normálně zase tolik nemusím, ale zde je konkrétní a popisný, co se týká prvků hratelnosti. A není to teda tak úžasné.

https://youtu.be/kMlhloBCkW4
Jdu si precist neco o hre a zase tu tradicni skvadra resi hovna. DH never changes.
@Nikdykde (02.11.2019 14:00), @AlieN (02.11.2019 14:17), @Sadako (02.11.2019 14:17): Ano, Reductio ad Hitlerum, ani to netrvalo dlouho. Jako bonus jsem nikde nic takového nepsal, takže další argumentační klam zvaný strašák (z mé strany to byl popis reality bez hodnotového soudu). Ale u vás dvou (tří) mě podobný způsob vedení "debaty" nepřekvapuje.

Moderní umění v klasickém umění nepokračuje, nýbrž je jeho antitezí a popisoval jsem proč (ano, od osvícenství, což je asi tak to jediné, na čem se shodneme, tj. časové zasazení nahrazení Boha na piedestalu člověkem). Mluvit v souvislosti s vírou o vnuceném řádu naopak ukazuje hloubku nepochopení problematiky (víra není instituce, viz např. knihy Františka Koukolíka).

Jelikož zjevně nestojíte o rozumnou debatu a jako bonus víte o jejím předmětu velké kulové, tak v ní nemám důvod dále pokračovat.
Jo, přesně na tohle jsem vzpomněla Entartete Kunst. Kdepak, aby si někdo tvořil, co ho napadne, umění má předávat HODNOTY a my ti už řekneme, jaké mají být.
@Nikdykde (02.11.2019 14:00): Přesně to mě taky napadlo, Phoenix by mohl být přímo kurátorem Hitlerovy výstavy Zvrhlé umění :D

@Phoenix (02.11.2019 13:47): Och já chápu jak to myslíš, jen je to nesmysl ukazující tvůj velmi omezený pohled na umění a touhu po kýči místo po originalitě a nespoutanosti.
Btw v tom jak popisuješ umění "klasické" - moderní umění jen pokračuje v tom samém, jen "bohem" kterého oslavuje už nejsou mytologické bytosti, ani Bůh samotný, ale právě osvobození od něj, od vnuceného řádu, tak jako společnost samotná už neuctívá Boha, ale svobodu.
"Klasičtí umělci vytvářeli umění na základě řádu, víry a snahy ukázat určitý ideál (často nedosažitelný). Pozvednout člověka. Proto také osobně moderní umění za umění nepovažuji. Nepovznáší, nýbrž zašlapává."

Je věčná škoda, že tyto hodnoty již od května roku 1945 jsou jen zašlapávány do země. Verrat!
@Kunick (02.11.2019 13:25):

2) Nemyslel jsem zapomenout, myslel jsem to tak, že použitá technika řád vylučuje.

4) Nejde o nutnost, často se najdou lidi, kteří boří, aniž by chápali. Jde ale nutnost ve slova smyslu vytvoření něčeho lepšího. Na to je skutečně třeba chápat. Chaos nemusí být východiskem pro kvalitativní posun, často může být východiskem pouze pro úpadek. Chceš-li posun k lepšímu, potřebuješ evoluci, nikoli revoluci.
@AlieN (02.11.2019 13:23): Že něčemu nerozumíš skutečně neznamená, že jde o blábol.

Staré Řecko: námětem mytologie, hrdinství (i tragické, viz např. Láokoón a jeho synové), krása, oslava bohů.

Středověk: věci jako Poslední večeře, Stvoření Adama, Zrození Venuše. Jinými slovy často vyloženě biblické motivy. Co se týče staveb, jak gotika tak baroko bylo oslavou Boží velikosti.

Moderní umění: od kubismu (který skutečně neukazuje řád, tj. věci, jaké jsou) přes abstraktní umění (které z podstaty věci jaksi neukazuje nějaký konkrétní řád), chaos typu Pollocka až po zvrácenosti typu malování krví, močí, spermatem atd. Začalo to minimálně Prokletými básníky, kteří se principielně zaměřovali na zobrazování ošklivosti a bourání tabu.

Že nechápeš, jakou principielní proměnu "západní" umění prodělalo (neb je pochopitelně odrazem doby) skutečně není můj problém.
@Phoenix (02.11.2019 12:51): 1) Tak nedokážu udělat kompletní seznam, Warhole, Hockney, již zmiňovaný Pollock, Roy Lichtenstein, Dalí, Mondrian a u určitě spousta dalších velikánů. Vyjimky jsou většinou lidí jejichž kořeny jsou v street artu jako Basquiat a otázka co Banksy

2) Nevím, sám umělec nejsem, tak netuším nakolik to jde "zapomenout".
3) Tady se schodneme. Rozdíl je v tom, že jsem obrazoborectví chápal jako vědomé citování a odvrhování klasických vzorů.
4) Nemyslím si, že nutností je vědět co přijde. Nejsme schopni dohlédnout velkou většinu dlouhodobých důsledků svých činů. Chaos je nezbytným východiskem pro kvalitativní posun, vylepšování vystačí jen krátkodobě ale zákonitě vede k úpadku.