Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.

Diskuze

@Sadako (01.11.2019 13:56): Wait, takže ta hra ze které jsou všude ty krásná a hvězdně obsazená videa je fskutečnosti o přenášení krabic? Ntvl :D

@Sadako (02.11.2019 13:01): S takovým blábolem je snad i zbytečné argumentovat jinak než tím smajlíkem (dík Sadako, ten už jsem dlouho neviděl), problém je hlavně v tom že ty si pleteš umění a řemeslo. Špičkových řemeslníků máš mraky, Pollock mezi ně pravda nikdy patřit nechtěl.
Klasičtí umělci vytvářeli umění na základě řádu, víry a snahy ukázat určitý ideál (často nedosažitelný). Pozvednout člověka. Proto také osobně moderní umění za umění nepovažuji. Nepovznáší, nýbrž zašlapává.
OLOL
@Kunick (02.11.2019 12:05):

1) Můžeš nějak dokázat tu Tvou první větu? Nebo se pohybujeme v oblasti dojmů, kdy Ty máš nějaký a já jiný? Že se nějaká technika "učí na ZUŠce" ještě neznamená, že každý (nebo alespoň většina) moderní umělec je schopen alespoň replikovat nějaký slavný klasický obraz (když už ne jej překonat v rámci daného žánru/techniky).
2) Pollock v mládí něco klasického namaloval, jeho pozdější technika zjevně něco takového vylučuje.
3) Obrazoborectví nevypovídá o schopnosti sebereflexe a vzdělání v oblasti vůbec nic. Na to, abys něco zbořil, tomu rozumět nepotřebuješ.
4) Nutnou součástí vývoje není obrazoborectví, ale pochopení toho, proč v prvé řadě nějaký obraz / ikona / dogma / cokoli podobného existuje, proč má smysl jej zbořit a jaké důsledky bude mít jeho likvidace (ve filosofickém slova smyslu). Svrhnout starý řád mohu v momentě, kdy rozumím tomu, proč je nějaký a kdy mám jasnou představu, co místo něj, jak a proč to bude fungovat lépe. Drtivá většina lidí, moderní umělce nevyjímaje, umí něco zbourat, aniž by si byli vědomi důsledků svého počínání a aniž by nabízeli smysluplnou alternativu. Na Vyspělém Západě (tm) tohle pozorujeme dnes a denně, nejen v oblasti umění.
@Phoenix (02.11.2019 11:40): Většina modernich umělců, která je hodnocena i kritikou toho schopna je. Ostatně Pollock halvně v mládí měl několik děl, kde je vidět, že techniku zvlává.

Pokud jsou schpni obrazoborectví, vypovídá to minimálně o jejich schopnosti reflexe a nějakém vzdělání v oblasti. Myslím, že právě to je nezbytnou součástí vývoje. Je nutné starý řád svrhnout, aby mohl být nastolen řád nový. Ostatně, to je něco, co se v historii umění děje znovu a znovu.
@Kunick (02.11.2019 11:24): Jakože kdyby Pollock chtěl, tak náhodným vyléváním barev vytvoří Hlavu Medusy, Dámu s hranostajem nebo Noční hlídku?

Někteří umělci jsou jistě schopni vytvořit i klasické dílo, nicméně domnívám se, že nemálo moderních umělců toho schopno není, neboť vytvářejí na základě chaosu, znechucení a samoúčelného obrazoborectví. Klasičtí umělci vytvářeli umění na základě řádu, víry a snahy ukázat určitý ideál (často nedosažitelný). Pozvednout člověka. Proto také osobně moderní umění za umění nepovažuji. Nepovznáší, nýbrž zašlapává.
@pajmič (02.11.2019 11:15): Problém je v tom že do těch sracek si umí sednout každý, ale udělat hru jako je DS zvládne jen Kojima. A ne, fakt myslím že by to nikoho jinýho nenapadlo, je to v zasade tak geniálně pitomý že to dokáže jen on :)
Co ti mám.povidat, z původně tak tři bodů zájmu mi to teď poškodilo tak na osm, když už nejak tak vím o čem to plus minus bude. Neudělám nic, proste zaujmul, Kojima, no.
@SimonEndt (02.11.2019 10:59): "Názor" je v tomhle případě omezen na věhlasnost autora onoho "díla"
Někdo tomu říká subjektivismus, já tomu říkám pokrytectví.

Kdybych něco podobného napatlal já, ty, nebo Pepa ze Slanýho a považoval bys to za umění, všichni by tě s tim poslali do análu nebo do Bohnic, ale kdyby si hodil šavli na koberec, sednul si do tý hromady zvratek nahou prdelí, vyfotil to, přesaturoval barvy a prdnul na to nápis Pollock, tak by to bylo jiné kafe. Nabídky v milionech, chvála pseudo kritických šlapek atd. atd. A totéž platí o Kodžimovi. Považoval by DS někdo za umění, kdyby na tom produktu stálo uplně jiný ba dokonce neznámý jméno?
Tak já myslím že mu to nejspíš zase vyšlo. Zaděláno na další kult tu je, originalita tomu zřejmě taky nechybí, grafika na toustrech bere dech, a Kojima se může v kanclu tetelit jak zase všem vypálil rybník. Pac z toho zas plno vývojářů bude léta opisovat protože je to nenapadlo :)
já nevím, ale kdo si může dovolit dát do hry toho posuka Conana aniž by to nepusobilo debilne a nepatricne? Asi jen Kojima
Co jsem měl zatím možnost vidět, tak mě to příliš nezaujalo. Walking simulatory nejsou pro mě.
Já si snad budu muset zítra zajít pro PS4! :) Jak to ten Kojima jen dělá, že jeho hry jsou vždy taková pecka?! Tohle je tak divné až mě to zaujalo. Už ty první videa stály za to. Holt kdo umí ten umí. Kdo neumí ten čumí.
Mě docela navnadila ta Vortexácká recenze, takže to vidím na půl roku Red Deadka a potom rovnou toto :D
LOL, ten gameplay. https://www.youtube.com/watch?v=UH4A37JpZnY
Luxusní, simulátor nošení těžkých břemen s hezkými videjky a sentimentálním odšťavňovačem jako bonus. A ty hlášky: Jejich rodiče byli kurýři jako ty a riskovali své životy, aby tahle země dál držela pohromadě.
A teď jejich zlomené děti pokračují v práci, aniž by věděly, co to kdysi vlastně znamenalo.

Začínám mít zvrácenou chuť si to někdy za pět let koupit v nějakém bundle a zahrát, ale tu pomalost bych asi nedala.
Pro někoho je a pro někoho není každá hra. Proč se tyhle výzvy k toleranci hlásí jen když něco vydá SONY?

Proč se takhle nevyzývá pokaždé, když je titul třeba jen trochu pro nějakou skupinu zajímavej?

Tolik otázek a už je pátek!
@BUMTARATA (01.11.2019 12:55): To je zajímavý. Pro mnohé je třeba takový Terminátor 2 umění, které se zamlouvalo skoro všem. Film, který redefinoval žánr a každý aspekt dělá výborně. Film má jisté poselství se kterým se může každý ztotožnit. Ale tady zase porovnávám mělouny a pomeranče.

Ten Bigas mě taky občas docela baví. "Já si nemusím verdikt nijak hájit či legitimizovat. Je upřímný. Nejde o to, zda je správný, je ode mě." Je to profesionální redaktor nebo co? To je zase argument. Když recenzuju hru, recenzuju ji, a hodnotím tak, aby si každý mohl z tý recenze odnést něco, co ho donutí produkt podpořit či ne. Když napíšu, že je to másterpís 10/10 ale někdo jinej tomu dá 6/10 5/10, tak na tom asi něco bude a oto víc se snažím svou recenzi obhájit,
@Paul (01.11.2019 12:42): „VADÍ NÁM: Navzdory všemu to není hra pro každého.“

Díky bohu, že to není hra pro každého! Předpoklad, aby mohla být uměním. Jak totiž pravil Vladimír Holan: „Umění je nářek, něco pro někoho, nic pro všechny.“
Já si to dám docela s chutí, ale taky jsem se rozhodl až s PC verzí. Já walking simulátory hraju a divnosti mám rád.
@Charllize (01.11.2019 09:38): Ta hra vypadá technicky bohovky dobře. Tak dobře naskenovaný xichty a prostředí (ikdyž trochu chudé na floru) jsem na tuhle generaci neviděl. Ale ta představa, že se hodinu plahočim z bodu A do boxu B a mám to 50x opakovat a do toho se starat o přehlcenej invenář mi způsobuje Erektilní dysfunkci :(
Mně se na Kodžimovi líbí hlavně to, jak lidem prodá císařovy nové šaty.
To, co by jinde okamžitě dostávalo strašnej klepec je zde umění, a všímám si jak recenzenti alibisticky často dodávají "ale tady je to umění, najdou se kritici co tomu nerozumí nebo nebudou chtít porozumět" "hratelnost je pomalá" "multiplayer je nakonec jen o dobrém pocitu", pak že je tam zase opakování stejných míst, divné boje, ne moc dobří bossové a moje oblíbené "rozhodně to není hra pro každého"...

Prostě je to umění, buďte zticha, jste v galerii, hovada, je to něco co vás přesahuje a nezapomeňte u východu vrátit návleky na boty!

Já Kodžimu mijulu, jak dokáže s těma rádoby intelektuálama vydrbat a přitom si nakonec stejně prosadit svoje. Surfuje přes pokrytce s krásou a ladností :D

Těším se na punkáče, kterej je schopen to skutečně zrecenzovat a zkritizovat, protože to ve skutečnosti každé dílo potřebuje – mimo jiné i najít svůj protipól. Přizvukovači, no dobře, každý kostel potřebuje svůj sbor co hezky spívá, ale to je takové to dělání atmosféry; ale není to reflexe umění, který si Kodžima by zasloužil více. Pak by totiž jako umělec byl skutečně pojat.
@SilentWolf (01.11.2019 08:58): Hele vlku, poslední hra od Bioware, co mi nepřihodila vředy na žaludu byla inkvizice a už tehdy jsem v hlouby svého cynického srdéčka cítil, že tohle nebude výtvor pro každého herního kmána. A kdyby Andromeda nebyl Mass Effect uplně bych se z toho zvencnul.

Omluv mou zvědavost, ale kdo či co byla ta tvá platonická láska? o_O.

Respawn jsou ted asi jediní, kterým přeju úspěch.

A ohledně toho avatara, pokud je daná postava žena a asiatka, je velice pravděpodobné, že se na mém Avatarovi někdy objeví :D Mama je hezká geeky slečinka, proti čemuž rozhodně nemám námitek, ale k tomu, aby mne dobyla potřebuji 20 min úvodní cutscénu, jež mě s ní seznámí :D
@Paul (01.11.2019 08:49): Sakra, snad nechceš Paule říct, že americká pobočka Sony zapoměla dodat ke hře i bohatý finanční bonus. Není to začátek nějaké konspirační teorie, že jo? :)

Apropo, Paule, jak ti může být fuk, že tu hru nechci hrát, i když jsem teda před embargem chtěl, když by tě zajímaly mé dojmy? :) Kdo ví, třebas, až na hru chytne prize drop, tak po tom hrábnu.
@pajmič (01.11.2019 08:43): do nové hry od Bioware je docela daleko. Není na místě zkusit objevit nové božstvo? Už jednou jsi měl jako avatara mou platonickou lásku, třeba bychom se po letech dočkali, že tam budeš mít i MAMU. :D
@pajmič (01.11.2019 08:43): jen jsem - řekl bych vcelku akurátně - zhodnotil tvůj post :) Jinak je mi fuk jestli to hrát budeš nebo nebudeš, ikdyž by mě tvý případný dojmy jako kojima hejtra zajímaly, ne že ne. Z toho co čtu v recenzích tak mi přijde že by mě to mohlo bavit a zajímá mě to, takže to pak na PC určitě vyzkouším. Má to očividně dost pomalej začátek, ale to má spousta her co ve výsledku oceňuju.
Jedna observace, pokud správně koukám, tak všechny ty slabší recenze jsou z ameriky. Evropani dávaj vesměs devítky a desítky.
@Paul (01.11.2019 08:32): Ale no tak, Paulie, nebud vagína. Já tu hru hrát nebudu, Kodžima rozkuřovači ano, ti co maji rádi walking simulatory též, ty možná taky. A všem, co se to bude líbít třeji, když už ne transedentální, tak pozitivní zážitek. To nic nemění na faktu, že Brýlatý japonec má kolem sebe kult magorů (však se jukni do některých diskuzí). Normálním lidem, jako si ty, Paule, přeji vydařenou investici do tohoto produktu a teším se tvé subjektivní, leč racionální a podmětné názory až hra vyjde. Jak řikám, dískuze budou zajímavý.
@pajmič (01.11.2019 08:26): to edgelordí zadostiučinění z tebe vyloženě stříká. Takže všichni kterejm se ta hra líbí/bude líbit jsou "okultníci"...zajímavé, dověděl jsem se novou nadávku :)
@Paul (01.11.2019 08:22): nevím no, na meta vidím nějaké dva ústřely pod 50%, šestku nevidím ani jednu, několik 7, které už se dají brát vážně v potaz, že to nebude masovka pro každého, ale pořád si to jinak drží všechno nad 8... ale osobně zrovna pro mě je víc vypovídající hodnocení lidí než kritiků, takže si ještě týden počkám...
Přesně jak jsem předpokládal. Obskurdní uchylárna, s fascinujícím světem a vyhulenym příběhem, která si možná najde nějakou niche skupinku okultníků a naprosto nasere či unudí xmrti zbytek. Rozhodně nic pro mě, i mimo mé zaujetí vůči Kodžimourovi.

Nakonec opercritic skončí na hezkém 80. A metacritic, z 3088 hodnocení, na průměrných 60, kde se fanatici a hejtři budou přestřelovat zenelou a červenou. Nic velkolepého a nečekaného se nestalo, Země se točí dál. Ale ty diskuze budou přinejmenším zajímavý.
@S4TW (01.11.2019 08:16): Jasně, zprůměrovat jde cokoliv. Ale když někdo napíše to co postnul SilentWolf a někdo jinej (gamekult.fr) napíše:

"Death Stranding is a rare game, a work that is unlike any other. Because it has the courage to have a vision and to respect it to the end, because it is still too exceptional to see the means of a triple A in the service of such a special identity. So yes, Kojima Productions' latest product makes no compromises: neither on its universe, nor on its proposal, nor on its message. And in doing so, he takes the risk of excluding some players. But it is precisely this absolute approach that makes it a unique and brilliant video game object. New staging and writing lesson from Metal Gear's creator, Death Stranding is a journey"

A recenze jedou od 10 k šestkám, tak je to divisive.
A mě je to sympatický že Kojima měl nějakou vizi a tu zrealizoval. Holt očividně nesedne každému, takovej je život.
Asi to bude víc divisive než jsem čekal

"ign uk gave it 6.8 but ign italy gave it 9.8 lmao"