Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.

Komentáře

  • PC 80
Já důrazně protestují! Bonmot o záměně džungle pralesního ostrůvku za džungli městskou byl mi uzmut autorem základního popisku! Žádám satisfakci! Ne, ne, dělám si prdel :-) Komparace dvou džunglí asi napadla každého s trochou toho citu pro sloh, to je jasné, ale pobavilo mě to…

Mezerník aktivuje defibrilaci! Mačkám jako kousnutý vzteklou fenou, máčkám a mačkám. Proč? Pro jistotu. Co kdyby někdo z Vás, kdo bude číst tento koment dostal zástavu srdce z toho, jak jsem třeskutě vtipný. Nic? Všichni v cajku? Ou Kej…

Co ke hře (tedy k věci)? Komenty jsou zde loženy v jasné pozitivní shodě a tuto konstelaci nemíním rozvracet, Crysis 2 je skutečně výborným pokračováním výborného prvního dílu. Příběh pokračuje, zrada rýmuje si tu klasicky s překvapením a vy jedete a kosíte a kosíte a jedete. Hratelnost je návykovou jako v předchozím případě a propařená noc není nereálnou aktivitou, která by se s tímto dílem nedala spolehlivě identifikovat. To že ale pak hra moc dlouho nevydrží je jaksi nasnadě.

Co se týče mého stylu hraní, upřednostňoval jsem kompletní deratizaci konkrétní oblasti, až potom jsem se přesouval dál, v posledních kolech přeci jen jsem ale zakusil i trochu té stealth akce a nakonec mi ta kombinace dvou stylů celkem i seděla (někteří sépijáci tak unikli zkáze a pokud je nesfoukl závěrečný “větříček“, snad se hrou potulují dodnes). Z obvyklých důvodů (že jsem si chtěl zahrát a ne se stresovat) volil jsem potom obtížnost ´voják´.

Grafická stránka hry je vyloženě báječná, lítáte si tak po New Yorku jako Carrie Bradshawová po výprodejích, plníte neobtížná zadání, sem tam sejmete tužšího hlavonožce a těšíte se, co si pro Vás vývojáři vymyslí na závěr. Tam vás ale nečeká žádná pořádná bitva (jako v jedničce, kdy jste odporoučeli z oblohy mateřskou loď) a to se na mě nezlobte, to mě trochu zklamalo. Mezi výtkami se často objevovala i linearita a je pravda, že newyorská štace nano obleku (užití jeho specifických vlastností je pozměněno/zjednodušeno, účel ale zůstává) je o pořádný kus svázanější, než táboření v lesíku se soudruhy ze Severní Koreje, bral jsem to ale jako hendikep? Ani náhodou. Jednak nemám rád golf a pak budu radši vyčítat ten vlažný (z pozice obtížnosti) závěr.

Alcatraz je nemluva, to, co z něj pod nano oblekem zbylo, promluví až v závěrečné animaci, během hry jsem si ale jen tak mimoděk přemýšlel o možných inspiračních zdrojích tohoto titulování a osobně se mi nejvíc zalíbila představa, že někdo z vývojářů má jako svůj nejoblíbenější film Ptáčníka z Alcatrazu, kde se svého času tak zaskvěl Burt Lancaster. Nebo to mohla být Skála – ostatně Hans Zimmer, skladatel hudby pro tento film, složil hudbu i pro Crysis :-)

PS: Jak pořád pařím L4D2, v okamžicích, kdy jsem byl face to face nepříteli, instinktivně jsem mačkal právě pravé tlačítko myši :-)) Loket nefungoval...

Pro: příběh pokračuje a s ním i zábava, CZ lokalizace

Proti: závěr je hodně v odpočinkovém módu

+27
  • PC 100
HRÁNO NA XBOX360

První díl byl skvělý, ale co se dalo čekat od dvojky? Snad jen přiblblé střílení na vojáky a FPSka na styl Call of Duty. Až po vydání hra ukázala svou vizi - a ne náhodou ji hraji pořád dokola.
First Person Shooter, kterou budou hrát dost možná mé děti a nedej bože ještě vnuci. Cryteku se podařilo něco nevídaného a vytvořili legendu, která bude v srdcích hráčů ještě dlouho.
O této hře se už nemluví, ale na její genialitu by měli udělat nové DLC(dosud žádné nebyly) a další lepší díly(už se ovšem něco chystá).
Grafika patří mezi ty doposud(pokud nepočítám FrostBite2) nejlepší v herním průmyslu. Vše je filmově zpracováno a vše působí až přehnaně a to je dobře( postavy, charaktery, vymodelované město, zbraně,příběh) vše je naprosto fantastické a u hry jsem se bavil celou herní dobu, která se pohybuje okolo 20 hodin(záleží jak kdo hraje).
Není to na dlouhé psaní a pozitivní věci je zbytečné rozepisovat.

Verdikt je takový:
Jen tak dál, tvořte takové hry a budou určitě úspěšné

Pro: Vše

Proti: Za celé hraní menší bug(auto se samo převrátilo na střechu).

+13 +16 −3
  • PC 60
Vizuálně nádherná a skvěle optimalizovaná koridorová střílečka s dobrým příběhem a skvělým AI, nicméně, z otevřených lokací byla hra přesunuta do koridorů, což je asi největší mínus
-1 +9 −10
  • PC 100
První spuštění a hned grafika a CryEngine 2.

Když už jsme u té grafiky , tak šikovně na tom zapracovali , a ještě na tu dobu.

Musím zmínit prostředí, kde už nejsme v džungli, ale v New Yorku, kde grafické efekty pracují na excelentní. Určitě akce ve velkoměstě je dobrý nápad.

AI je na výborné a kolikrát jsem měl problém zlikvidovat nepřítele.

Zvuky a soundtrack v jednom je brilantní. Z hudby někdy mrazí.

Nanooblek byl mírně předělán. Neviditelnost zůstala stejná, ochraná zbroj, která tlumí výbuch a vzedá šance na přežití(ještě se řadí do možností síla, kde můžete kopnout do auta a to se ve vzduchu převrátí nebo o velký kus popojede. Celé to vypadá velice akčně).

Příběh je skvostně zpracován a scénáristi mají 1000%.Nebudu ho tady vypisovat, přečte si to někdo, kdo to nehrál a potom už to ani hrát moc nemusí(je to totiž plné překvapení a velmi napínavé).
Postav je velice málo ,ovšem mají velký charakter(nejvíc se mi líbila postava Goulda), který zpestřuje hru a dělá ji zábavnější.

Můžete si zvolit styl "stealth" nebo "attack". Ale není to tak, že hru jednou dohrajete tiše a podruhé zase akčně. V pozdější fázi hry je to vše naskryptováno tak ,že si užijete obou stylů a na začátku hry máte spíše dostupnější stealth režimem , který jsem využíval hodně dlouho a chce to taky taktického zamyšlení. Zbrkle běžet mezi nepřátelské linie a sledovat nepřítele jak jenom čumí na a nehne prdelí je fakt zábava, v klidu ho obejdete a sejmete. Bohužel, takových situací je nejvíc na začátku a později jdete jen akčně a zapomene na neviditelnost...

Verdikt? :
Kdo si nezahraje, neuvěří. Neuvěří ani příběh, ani postavy a ani celou hru. Kdo si nezahraje, neuvěří nic.
Psal jsem jen pozitivně a asi budu u pár kolegů blbec, ale tato hra je bezchybná, za celou dobu hraní jsem nepoznal ani jediné seknutí(mám to na konzoli , na PC jsem to nehrál)a hra mi běžela až do konce ÚPLNĚ BEZCHYBNĚ. Ostatně, konzole to přežila a těžce přehrátý(velice horký) Xbox si zaslouží zlatou medaili, že herní dobu vydržel na 1čku.
100%

Pro: Zvuky , postavy , grafika , nanooblek , a vše co se ve hře vyskytuje ...

Proti: Nic.

+1 +9 −8
  • PC 55
Hmmm. Hry od Cryteku mě nikdy nebavily, protože scénáristu vyhrabali někde v kanále. Nápad hry je nulový. Všechny přednosti (tj. Grafický Engine), které měly předchozí hry, jsou tu utopené v betonovém městě, kde toho moc k vidění není. Když se k tomu přidá debilní ohraný klišovitý naskriptovaný scénář a ještě debilní vydavatel, který zapříčinil že hra vyšla DX9 ONLY (DX11 Patch vyšel jen proto, že ho financovala Nvidia :), dostaneme typickou konzolovku dnešní doby. Bohužel nejsem fanda ani jiných konzoloidních titulů. Za mě 55%

EDIT: Po koupi nového HW (dnešní mainstream) tuhle hru musím shodit ještě víc. Hru rozjedu na MAX (DX11, Hi Res textury, bez velkého AA) na 50FPS, což je ubohost a z oblíbeného benchmarku se stává tuctovka. DX11 je přidáno patchem a je to opravdu znát na nedoladěnosti/nevyváženosti efektů (pro pochopení: někdy je věc tessellovaná až příliš a někdy málo, bugy po aplikaci tessellace a displacement mappingu, kdy grafity na zdi byly stále na původní hloubce, tam kde jsou nyní spáry, takže nejdou vidět. Dále jde vidět typický artefakt pro Parallax Occlusion Mapping v jedné misi, což je divné, když je POM použito jen na půdu/zem, atd.). I přes to kontruji tím, že aplikací DX11 patche se hra dostává graficky na špici současných titulů a tudíž vás vizuální zážitek chytne natolik, že všechny herní nedostatky hodíte za hlavu a užíváte si vizuální zážitek (o audio zážitku osobně nemůžu mluvit, větší zážitek mi přináší BF3 : )
-6 +13 −19
  • PC 90
Crysis 2 je jedno z najlepších FPS roku 2011. Hra je pekne graficky spracovaná, hoci podporuje len DirectX 9. Podľa mňa to nie je až taký mínus. Aspoň ju spustí väčšie množstvo hráčov ako 1. diel alebo Warhead. Crysis 2 má úžasnú atmosféru, hlavne ten zničený New York je prekrásne spracovaný, hoci si nemyslím, že by v roku 2023 vyzeral takmer rovnako ako dnes. Príbeh je kvalitnejší ako v jednotke ale po dohratí mám množstvo nejasností (prečo vyzerajú neprietelia inak ako v jednotke). Príbeh sa odkrýva pomocou nájdených skrytých predmetov (takže aby ste ho plne pochopili musíte pilne hľadať). Trochu ma sklamalo AI - napr. sniperkou zabijete vzdialeného nepriateľa a jeho kolega stojaci meter od neho si to ani nevšimne. Napriek týmto chybyčkám je Crysis 2 jednou z najlepších FPS súčastnosti.

Pro: atmosféra, grafika, nanosuit, optimalizácia, ozvučenie, dľžka kampane

Proti: miestami AI, príbeh sa odkrýva pomocou nájdených bonusových predmetov

+22 +24 −2
  • PC 80
Jeden z nejtěžších komentů vůbec. Oproti původnímu Crysis je tu terén koridorovitý a nějaké ty představy o volnosti pohybu po New Yorku Vás opustí cca po hodině hraní. Když to porovnáte s prvním dílem, víceméně se jedná o stejný typ zábavy, akorát zde nemáte takové pole působnosti. Samozřejmě můžete mezi nepřáteli prokličkovat jako Alberto Tomba, ale svým způsobem to není ono. Jakmile rozehrajete Crysis 2 máte okamžitě dojem koridoru, ve kterém se pohybujete a musíte ho projít. Grafické zpracování je nadmíru uspokojivé a hratelnost dosáhla opět vyššího rozměru. Nicméně se nevyhnete klasickým chybám jako je mrtvý voják ve stoje zaseklý o sloup, či nemotornost užívání těžkých zbraní v autech. Další věc, která mi přijde celkem markantní, že nedošlo prakticky k žádnému vývoji inteligence nepřátel. Pořád to jsou ti samí s prominutím idioti, kteří pobíhají kolem a křičí Man down, man down, ikdyž už jste tři sta metrů pryč. Crytek tak vytunil jen grafickou stránku původního Crysis a tím Cryengine3 zůstává místy dosti nevyužitý, byť jeho účinnost ve hře celkové je místy více než znát. Abych nezůstal jen u negace, velmi mě potěšilo nové a rychlejší používání obleku. Zatímco v jedničce jste lovili funkci kolečkem, kolikrát už jste potřebovali jinou. Zde je vše krásně uspořádáno k dokonalé přehlednosti. Také nám Crytek konečně pořádně ukázal, co vše oblek dokáže, a že zde dostává pořádně na prdel. Dále musím vyzdvihnout více než dobrou optimalizaci, kdy si hru na celkem slušné úrovni zahrají i majitelé slabších sestav, což u prvního dílu bylo prakticky nemožné.

Pro: grafické zpracování, hratelnost, výborná ovladatelnost obleku

Proti: přeplácaný příběh, stále opakující se chyby, koridorovitost mapy, víceméně arkádovité pojetí,málo využitý cryengine3

+17
  • PC 100
Přišla jsem, viděla jsem, zvítězila jsem!
Crysis 2 mě raflo do kaťat a nepustilo.
Napsáno o této hře bylo dost a dost, proto nechci plýtvat slovy, ale jen vyjádřit své rozvášněné emoce. Pro mě je to prostě zatím nejlepší herní zážitek, soudě podle toho, že hru hraji již poněkolikáté a stále nemám dost!

K této náloži libých pocitů mi stačil "pouze" audiovizuální nářez,
který zaplavil můj mozek endorfiny, takže čokoládu nebudu potřebovat alespoň 20 let!

Merci Crysis 2 za to, že jsi!
+55 +77 −22
  • PC 80
Musím začít trochu nezvykle - Crysis 2 je špičková střílečka s výbornou hratelností (která je ještě lepší než u předchozího dílu), skvělou grafikou (kterou s prvním dílem porovnávat nebudu), úžasnou hudbou (takové hlavní téma od Hanse Zimmera mi zní v hlavě ještě teď), zajímavými zbraněmi a dobrým level designem...
To abyste chápali, proč jsem té hře dal 80%...

A teď budu mluvit o tom, co se mi nelíbilo.
Začneme faktem, že autoři pravděpodobně vyhodili autora příběhu u prvního dílu i s naprostou většinou jeho materiálu, rozhodli se překopat skoro všechno co se v jedničce (a ve Warhead) stalo a následně se chovat jako by se nic nestalo.
Tak třeba Cepth - mimozemská rasa, kolem které se obě hry vlastně točí, se jaksi v časové mezeře tří let rozhodli kompletně překopat svoje technologie a bojovou taktiku, která je naprosto jasně stavěla do vojenské výhody, a přizpůsobili se taktice lidské, která jim žádnou výhodu nedává. Proč? A navíc mi připadali jako něco co uteklo ze série Halo.

Příběh samotný pak namísto střízlivého military-scifi podání jedničky, kde je hrdina sice důležitý, ale pořád je to "jen voják", přechází v trapnou ódu na hrdinu, který je jediným kdo může zachránit svět a koťátka. A pamatujete si na ty směšné teatrální záporáky z jedinčky? Jo? Tak tady je to snad ještě horší.

A pak třeba vystavění příběhu - v prvním díle jsem věděl proč co dělám (nebo alespoň co je mým cílem) a hra mi znovu a znovu ukazovala, že jsem součástí rozlehlé vojenské akce, kterou někdo řídí a plánuje.
Dvojka je CHAOS, ve které se hrdina... ne, tak to není... ve které se několik vedlejších postav, které hrdina s absurdní důvěrou poslouchá, rozhodují na poslední chvíli, že hrdina musí splnit tu a tu důležitou věc a vydat se tam a tam... a nejlépe bez odmlouvání (kterého ani není schopen) spáchat nějakou naprosto jasně sebevražednou akci. Hráč tak může na děj naprosto kašlat a jít za modrým waypointem.
A je toho víc, zatímco když v jedničce (a hlavně ve Warhead) narazíte na nějaký přátelský vojenský tým, který vás chvíli doprovází, tak si můžete užít to, jak mezi sebou mluví, oslovují se jmény, vtipkují a prostě a dobře "jsou to lidi" a když nějaký zemře, je vám ho líto... tady nic takového není, jsou to bezejmenní vojáci, kteří vás nezajímají.
Spousta věcí v ději naprosto zjevně existují jen proto, aby dali vývojářům výmluvu k tomu, proč je něco na místě, kde zrovna hráč je = Potřebujeme aby byl New York evakuovaný a plný vojenských jednotek? Hodíme do něj virus!; Potřebujeme aby hrdinu neměl jeden ze záporáků rád? Bude si myslet, že je to někdo jiný... a to i v případě, že mu všichni budou tvrdit opak... nebo mu to pro jistotu nikdo ani neřekne!

Jo a ten konec, který ani nemá pořádného bosse (i když, pravda, lepší než ten zabugovaný v jedničce) a nemá tak ani pořádné vyvrcholení.

Pak jsou tu mírné přešlapy k hratelnosti, jako je například:

Hloupé zpracování "sbírání zbytků" po mrtvých mimozemšťanech, kvůli kterému hráč musí pobíhat po bojišti a běhat do třpytivých obláčků.

Některé naprosto zbytečné schopnosti (přinejmenším v singleplayeru), jako je například schopnost vidět neviditelné nepřátele (kteří jsou ve hře všehovšudy 4... současně... a tu schopnost na to ani nepotřebujete) nebo oznámení toho, že je nepřítel ve vaší blízkosti (což můžete vidět na radaru).

Stupidní... ono to ani nelze nazvat quick-time eventy.

Dabing většiny postav, který zní jako by dabéři spíš teatrálně předčítali proslovy, než že prožívají slova dabovaných postav.

Málo vozidlových částí, které když byly, tak spíš působily jako krátká minihra.

Nemožnost quick-save.
--------------------------------------------------------------------------------------

Takže, hned na začátku jsem napsal, proč je Crysis 2 skvělá střílečka. Pak jsem napsal, proč je Crysis 2 horší než její předchůdci a jaké jsou její výrazné nedostatky. Ale přesto je Crysis 2 pořád skvělá FPS, kterou si klidně užijete i bez znalosti jedničky.
Pokud jste si ale v jedničce, tak jako já, užili kvalitní a přehledné podání příběhu a těšili jste se na to, jak se bude vyvíjet dál, připravte se na studenou sprchu.
Jen opravdu kvalitní hratelnost mě donutila této hře dát 80% a ne o 10-20% méně.
+23
  • PC 90
Konečně jsem si dal zálusk na tuto hru. Po upgradu PC s grafickou kartou podporující DX 11 jsem ani vteřinu neváhal a znovu nainstaloval Crysis 2, opatchoval, nainstaloval DX11 pack, HighRes Texture Pack a hurá do akce.
Milé překvapení se dostavilo hned na začátku. Druhý díl se odehrává ve městě New York. Žádná džungle. Kdyby se to vše mělo odehrávat opět v džungli, nevím jak bych byl nadšen. Takto tuto změnu prostředí velice vítám.
Tak a dostávám se k často debatované a kritizované stránce hry, a to grafice. Autoři nahypovali hru tím, že o ní mluvili jako o nejlepší supr graficky vypadající hře všech dob. V době vydání běžel Crysis 2 na DX9 a často se říkalo, že původní Crysis vypadal mnohem lépe. Nevím už, jak jsem na tento fakt reagoval tehda já, protože se mi hra neskutečně kousala a nehodlal jsem ji hrát. Až nedávno, posílen lepšími komponenty, jsem si mohl hru konečně naplno vychutnat ve stabilních hodnotách frame rate. Překrásné ztvárnění města, všechny ty ulice, budovy, super nasvícení , stíny, modely postav , efekty, výbuchy. Já nemám sebemenší námitku a řadím Crysis 2 mezi graficky nejpovedenější hry současnosti.
Co se týče hratelnosti, Crysis 2 je lineární o tom žádná. Ale že by to bylo nějak na škodu a byl bych z toho na nervy se nedá říct. Hra má velice dobrý spád, během postupování kupředu je Vám vyprávěn souvislý příběh a za celou dobu se mi nestalo, že bych se nějak zvlášť nudil. Samotné akce, kdy budete bojovat s nepřátelskými jednotkami, ať už mimozemskými, tak lidskými, jsou (jak se taky mnohokrát říká všeobecně) sandboxové. Já osobně jsem s tímto neměl problém. Vše je naskriptováno dobře, animace taktéž sedí tak jak mají, pohledy na bortící se mrakodrapy, ničící se cestu a vůbec tak celkově, jak mimozemšťané prorůstají městem, vše je monstrózní a nejednou se mi až tajil dech.
Celkově se řadí Crysis 2, co do délky hrací doby, mezi nadprůměr z mého pohledu. Nepočítal jsem přesně čistou herní dobu, ale pár dnů po večerech mi tato hra vydržela.
AI nepřátel je velmi povedená a nadstandardní. Konečně se dá skoro mluvit o inteligenci a nepřátele mi dali nejednou celkem i zabrat. Snaží se Vám přijít na kloub, nadbíhají vám, spolupracují mezi sebou, komunikují , schovávají se za bariéry a umí také zpoza bariér střílet naslepo. Hra je tak velmi návyková a i když se může zdát, že bitvy poté nabírají monotónní dech, nikdy jsem se jinak extra nenudil a nehrál žádnou část z donucení, abych se konečně dozvěděl , co mě čeká na konci hry.
Dostávám se ke konci komentáře. Než zmíním chybičky, které hra má z mého pohledu, tak znovu si připomenu a vychválím nanooblek. Oproti předchozímu dílu máte k dispozici pouze režim odolnosti a režim neviditelnosti. Je to zjednodušeno a mě to stačí. Stačí mačkat tlačítka Q a E a nikdy jsem nepotřeboval nic víc. Pro rychlejší běh zmáčknu shift, skoky byly vyřešeny taktéž solidně. Oblek má taky sloty na vylepšení, které si odemykáte za posbírané nanoduše po padlých emzácích. Nijak na prdel jsem si z toho nesedl, ani jsem to nijak extra nevyužil, jakmile jsem měl dost bodů, něco jsem tam napráskal a bylo :D až tak mě to nedonutilo taktizovat. Taky nesmím opomenout nanovizi (termovizi), kterou jsem využil snad 1x a to u konce hry, kdy bylo v určité fázi vidět dost velké prd. Zbraně a efekt jejich vylepšování je takřka stejný od minulého dílu. Já hru prošel se 3 druhy zbraní a stačilo mi to.
Na závěr ve stručnosti minimum chyb, které mě napadají. V prvé řadě je to němota hlavního hrdiny, pokračuje to občasnými technickými chybami. I když mi hra jela po většinu stabilně, nastávaly sem tam situace, kdy se hra podivně kousala a jakoby lagovala, špatně mi reagoval pohyb myši a velice špatně se mi mířilo na nepřátele. Sem tam zazlobila (jinak velmi kvalitní) zvuková stránka hry. Nepříjemné ozvěny, špatné koordinace hlasitosti apod. A poslední věc, co mě napadá, byly chybné skripty. Pár emzáků mi chodívalo čelem ke zdi a neustále naráželi do zdi, nebo se prostě sekli za bariérama.

Pro: grafika, atmosféra, hratelnost, délka hry, závěr hry, zvuky

Proti: zvuky, občasné chyby ve skriptech, mírné technické problémy

+34
  • PC 85
...a jak mě dvojka bavila. Jsem rád, že jsem ještě nehrál jedničku, protože si jí nyní budu moci užít (méně výkonný oblek, méně lineární, lepší nepřátele, zkrátka co se mi bude líbit). Hrou jsem byl unešen (protože hra je k tomu určena), nad příběhem jsem příliš nehloubal (mozek jsem vypnul už dávno), nepřáteli jsem probíhal a používal nejčastěji neviditelnost (než cokoliv jiného). Co mě štvalo byl respawn na některých místech (kolem katedrály např.) - člověk si dává práci s tím zneviditelnit se, zaběhnout za roh, pomalu odstřelit, rychle se přemístit a být schován ... a oni mezitím přijdou posily (do kterých jsem narazil, myslíc, že už jsou všichni kaput - měli být).

Krátká hra ? Možná, dohrání mi trvalo pár dní (hrál jsem na nejtěžší), ale loadovat jsem moc nemusel, obtížnost nebyla příliš vysoká. OK, uznávám, to není zábava na desítky hodin, ale na těch 10 by to šlo (pokud hráč není superbůh, co jen běží dopředu, kosí a neloaduje - navíc mě valnou část hraní zabíralo obdivování architektury, okolí a tak - byla to totiž první nová AAA hra, kterou jsem za poslední roky hrál [dřív jsem neměl hardware]). Graficky byla hra v pořádku. Ne tak revoluční jako první díl, ale líbila se.

Crysis 2 potěšil. Není to superhra trhající žánry a dostávající nejlepší hodnocení, je to decentní střílečka, která zabaví a hraje se fajn. Nic víc.


^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^
KDY (poprvé) -------- 2011
KOLIK (hodin) ------- 10?
KDY (naposled) ------ N/A
DOJEM (ano/hmm/ne) -- ANO
OBTÍŽNOST (if it's) - nejtěžší
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

Pro: Hratelnost, grafika, prostředí

Proti: Krátkost

+3 +9 −6
  • PC 90
Cevat Yerli a jeho kumpáni snad byli u mě doma, když jsem spal a namontovali mi nějakou prapodivnou sondu, která jim ukazavala, co všechno na střílečkách miluju! Protože Crysis 2 obsahuje snad všechno, co na střílečkách bezbožně oceňuju a především takhle si představuju správnou akci. Původní Crysis jsem si totiž pořádně neužil, nedostal mě tak, jak jsem očekával. Dvojka na tom je ale jinak ...

Předně mám radši město, než nějakou rákosnickou džungli, která mi ve spoustě případů připadá totožná. New York je město sice herně a filmově provařené, ale vem to čert. V Crysis 2 jsem ten pocit neměl, tvůrci se snaží stále nahazovat nové scény, nepřátelé se střídají a když přijde na akci, jsem stejně v jednom ohni, takže nemám ani myšlenky, si nějak uvědomovat, že "je to zase ten New York."

Snad největším překvapením pro mě bylo, že nový CryEngine v3 už není tak náročný, co předchůdce a přesto nabízí bezkonkurenční grafické orgie, a ještě se to pohybuje ladně při standartních 60FPS, ať dělám vylomeniny jakékoliv. Podobně radostně na mě působilo zintuitivnění ovládání, co se obleku týče. V jedničce mě to děsně iritovalo, než jsem nacvakal, co chci aktivovat za funkci, byl jsem prozrazen a smysl obleku byl bez využití. Ve dvojce jsem si vystačil se dvěmi kláveskami a pobrukoval jsem si, jak se to těm šikulům povedlo.

A co že to vlastně Cevat vysondoval? Chování zbraní, inteligentní chování protivníků, grafiku, volnost v plnění úkolů, volnost celkově, napínavost příběhu, důmyslně rozložené skripty, delší kampaň, úpravu zbraní, jízdu nějakým tím vehiklem, ... kdo hrál musí vědět, že přesně tohle Crysis 2 nabízí ;-)

Crysis 2 boří mýty o tom, že na konkurenci se musí tím samým arzenálem, jakou má ona. Kdepak! Došlo to až týmu Crytek, který na konkurenci jde s naprosto jinými zbraněmi!

Pro: předposlední odstavec,

Proti: těch emzákl bylo v závěru nějak hodně :-)

+10 +13 −3
  • PC --
Zdravím všechny fanatiky do hry Crysis,když jsem si koupil první hru Crysis,byl jsem velice překvapený,jak grafikou,tak různýma efektama.U mne hra Crysis je na prvním místě,takže když jsem loni zjistil že se chystá dvojka,neváhal jsem jít do nanoedice,která se mi velice líbí a můžu jen tuto hru doporučit.První hra mě moc nenadchla,což nechci tuto hru nějak znehodnotit,jelikož je třeba se do nového prostředí aklimatizovat a potom už je to opravdu,alespoň pro mne kultovní záležitost a tato hra mne oslovila takovou silou že zapomínám na čas a hra mne vtáhne tak silně do sebe že je to někdy až strašidelné a mám někdy strach abych nezapoměl jít do práce.Samozřemě hra je v začátcích a má své mouchy,já jedu hru většinou pěkně potichu a protivníky likviduji zezadu a někdy se ufo pěkně sekne,nebo se ty mrchy seskupí a stačí výbušnina a je po boji.Více na Crysis 2 nemám připomínek,jen třeba by mohli tuto hru prodloužit aby aspoň trvala 20 hodin,jenomže by to zase bylo pro někoho cenově nedostupné ale myslím že né jenom já bych oto uvítal aby hrcí doba byla mnohem delší,protože když hraju a jsem zažraný do hraní tak je třeba konec.Ale dost řečí já hodnotím 100% a doporučuji si zakoupit!!!!

Pro: Perfektní grafika,zvuk,hratelnost,nejlepší momenty při zhroucení vozovky nebo budov,exsploze...

Proti: potvory se někdy sekají ,což není moc hezké ale doufám že dojde k nápravě.

-13
  • PC 85
Vizuální stránka Crysis 2 je opravdu výborná, paradoxně engine nepřekonává první Crysis, ale na pohled to vypadá skvěle. Všechno se hýbe – listy, stromy, stíny, světla září do tváře a takový pohled na slunce skrz větve stromu je k nezaplacení (anebo k zaplacení, pokud vám někdo nabídne pohled na reálné slunce skrze reálný strom :) ). Nicméně grafický engine je jedna věc, jeho využití pak věc druhá. Často jsem se ve hře pozastavoval a koukal na okolí díky perfektně propracovanému designu levelů. Zatímco u takového Bioshocku jsem schopen pochválit design díky určité estetice celého díla, oproti Crysis 2 jde poznat, že se jedná jen soustavu tunelů a místností s věcmi po stranách. V Crysis 2 se všude něco válí, nic není prázdné a co je důležité - nic není nepřirozené. New York, ta betonová továrna na sny, je postupně prokládána troskami – je to velkolepá apokalypsa blízká až na dotek.

Herní prostředí se snaží vykazovat mírné známky sandboxu, např. vstoupíte do určité lokace a hra vám nabídne více taktických možností, a když říkám více, tak myslím většinou dvě. :) Buď použijete cloak a proplížíte se okolo, nebo si přes gatě promnete koule, nabijete kulomet a jdete na to přímo. Je to určitě krok dopředu od koridorovek, ale do budoucna by to chtělo, aby ony možnosti postupu měly větší vliv na hru. Hra vás provede jak tiššími misemi, kde bude právě použití cloaku tou nejlogičtější volbou, tak masivnějšími přestřelkami se spojenci proti hromadě nepřátel - zde bych však také podotknul, že by neuškodilo více "chaosu" ve stylu CoD 4, neboť při opakovaném procházení lokací (smrt -> load) hned víte, kde kdo číhá, popř. v jakých vlnách na vás nepřátelé naběhnou. Na druhou stranu touto typickou vlastností stříleček moc trpět nebudete, protože hra je poměrně jednoduchá. Na Veterana jsem zažil jen pár těžších checkpointů a vyloženě do tuhého nejde ani v samotném závěru.

Hra působí po všech stránkách megalomanským dojmem, velkolepou atmosféru občas ve víru akce podpoří i skvělá hudba (plus našlapané theme v menu). Za vším vězí hromada poctivé práce a je to opravdu znát. Líbí se mi, že Crysis 2 nikoho nekopíruje, takové Black Ops se hraje sice v podstatě stejně dobře, ale vedle Crysis 2 působí jako chudý příbuzný…
+16 +17 −1
  • PC 75
Všude samá chvála a já si řikam proč? Celej můj příběh Crysis začal u jedničky, ke který jsem přistupoval spíš skepticky, ale nakonec jsem byl příjemně překvapen a rád na Crysis vzpomínám. Když jsem dohrál jedničku v duchu jsem si řikal, jaká by to byla paráda, kdyby z jednoho ostrovního problému udělali globální prů*er. Jaká radost mě pohltila, když jsem se dočetl informaci, že tomu skutečně tak bude. Určitá nejistota mě ovšem zastihla při sledování traileru, kde kosíte lidský bytosti (proč?). Rovnou můžu říct, že můj osobní neklid byl oprávněný.

Příběh: Věc, která je na mém žebříčku na prvním místě zde totálně selhala. Moje představy o tom, jak se probíjim New Yorkem s poslední hrskou odhodlaných vojáků alá Half Life vystřídalo zděšení z toho, že furt běham sám. Příběh je vyprávěn z pohledu mariňáka Alcatraze, kterej se dostane k obleku jak slepej k houslím. Crytek se tu asi snažil, co se týče charakteru, nabrat podobnej rozměr jako Valve s Freemanem, protože Alcatraz celou hru neřekne ani slovo. Jednou větou můžu říct, že to je největší průser celý hry. Alcatraz se vůbec nemůže rovnat charakteru Gordona Freemana (Vzpomeňme na plakát s Gordonem, kdy vychází z mlhy s páčidlem v ruce - nostalgie) ale hlavně Freeman si vždy jde svojí cestou, Alcatraz poslouchá lidi z mikrofonu jak přiblblej pes naučenej poslouchat, jinak nedostane nažrat. Celej děj nemá spád a to předevšim kvůli tomu, že Crytek vystřílel vostrý náboje v trailerech a hra samotná už nemá co nabídnout, ani co se týče skriptů. Chyběli mi hlubší emoce, (ano,těžko půjdou vyjádřit hlubší emoce, když postava za kterou hraju celou hru mlčí a čučí jak dub)zajímavější nepřítel, cokoliv.

CryEngine 3: CE3 mě osobně zklamal. Nejde o optimalizaci, tu umí každej, když dělá hru na konzole, ale všechno z prvního dílu, co bylo tak pěkně rozjetý ořezali nebo vynechali. Efekty vody jsou katastrofální, oblek nad většinou částí ve hře lítá, (koukněte dolu když půjdete po kaluži nebo přes menší křoví) zničitelnost prostředí jen přednastavená. Za vše mluví rozdíly Low a HardCore nastavení, kdy jsou téměř k nerozeznání (zkuste si dát Crysis 1 na Low a Extrem). Zapomeňte na volumetrické mraky, lámání stromů, vytékající olej z barelu nebo třeba zapálení vozu z rezervního kanystru vozidla. Jediné v čem CE3 pokročil je přehnaný, filmový osvětlení a to předevšim interieru, kdy se vám z malý LED diody rozzáří celý pokoj. Je to ovšem asi to nejhezčí na celém Crysis 2.

Zvuk/Hudba: Zvuk se mi líbil už v demu. Zvuky zbraní jsou kovové (škoda, že jich je tak málo), zvuky mimozemšťanů jsou zajímavě mimozemské (škoda, že jich je tak málo) Pod hudbu se s hrdostí podepsal Hans Zimmer, kterej podle mě u her neodvádí tu nejlepší práci. Buďto dělá jen themes song nebo tyhle projekty bere jako bokovku. V demu hudba parádní, tady se mi líbila cca posledních 10 minut.

Crysis 2 určitě nebude dělat sérii ostudu, ale já čekal něco jinýho. Čekal jsem starou dobrou partu pohromadě, jak se snaží zachránit střípky lidstva. Čekal jsem chobotničky z prvního dílu, který pro mě byli zajímavější, temnější a chladnější. Crysis 2 je jako návštěva čínský restaurace. Protože máte dost kung-pa a kachny po sečuánsku objednáte si něco, co jste ještě neměli. Když to Ušimi Sako přinese a vy to sníte, tak si řeknete, že to bylo to dobrý, ale příště si dam asi zase Kung-pao nebo Kachnu po sečuansku. Proto je tenhle komentář určenej hlavně lidem, co nechtěli Kuře Nan-Ti a od toho se odvíjí i moje hodnocení.
+22 +24 −2
  • PC 100
Celkem mrda. Učebnicový příklad, jak hratelnost vítězí nad příběhem a bugy. Druhý díl u mě rozhodně neměl na startovní čáře tak úplně fér postavení, od předsudků vůči změně prostředí a celkovému zpracování "pro konzole", až po zklamání nad demem, které mě vůči druhému dílu nechalo naprosto chladným. O to větší překvapení pro mě Crysis 2 byl a rozhodně se jedná o nejlepší akci za poslední rok.

Co si budu nalhávat - příběh nejen že dost zvláštním způsobem navazuje na první díl, ale zároveň je dostatečně nezajímavý, abych ho tak nějak ignoroval. Celá věc kolem obleku se navíc přesunula na dosti přehnanou sci-fi o podvrstvách vstřebávající aliení cosi, čímž vytváří anti-cosi a zachraňuje tak lidstvo. Co už.

Fatální bug v podobně mizejících nanocatalystů mě pořádně nakrkl, k tomu se přidaly ještě další, jako nekonečná munice v těžkém kulometu, zapomenuté animace přebíjení, chyby v AI a podobné špíčky.

Tohle všechno přebíjí hratelnost, jež dává na relativně malém prostoru hráči relativně velkou volnost v možnostech likvidace a postupu. To vše v naprosto skvěle nadesignovaném New Yorku po apokalypse. Když jdu po chodníku a koukám na ty mrakodrapy nad hlavou, připadám si, jako kdybych tam opravdu byl. Všude se všechno propadá, hroutí, všudypřítomná aliení chapadla obepínají město a nad tím vším trčí struktury mimozemských staveb. Parádní podívaná.

Crysis 2 je radost hrát Rambo stylem, ale ostudu nedělá ani stealth způsob, který dostává přednost na vyšších obtížnostech a v problematických úsecích. Kvůli problémům výše jmenovaným nemůžu dát absolutní hodnocení, ale jak už jsem řekl - je to mrda.

Dohráno: 4.7.2011
Patch 1.9

Po druhém dohrání zvedám hodnocení díky patche, který opravil spoustu kritických bugů. Nějaké ty blešky sice zůstaly, ale i taxe jedná o mimořádnou střílečku, která za posledních pár let těžko hledá pokořitele.

Dohráno: 8.3.2012

Srdcovka.

Dohráno: 2.1.2016
Herní doba: 10hod 30min

❤ ❤ ❤ ❤ ❤
+17
  • PC 85
Crysis 2 mě mile překvapil a to v mnoha směrech. Úplně první milé překvapení přišlo se zjištěním, že mi běží snad plynuleji, než díl první a přitom ještě líp vypadá. To ale samozřejmě má svoje důvody a nemyslím tím zrovna optimalizaci - prostředí městské zástavby přece jen není tak narvané tolika detaily (fauna) a procesor si díky omezené zničitelnosti prostředí taky jistě nemálo oddychne.

Graficky je ale Crysis 2 každopádně dál. Sice ne na cestě za realismem, protože scény jsou často vyloženě absurdně přesvícené, ale právě to vypadá obvykle moc hezky. Hlavní pokrok ale vidím hlavně v přístupu k tvorbě prostředí: V prvním díle se téměř celá hra odehrávala v relativně stejné a nudné džungli, která tak na nejvýš v závěru změnila barvu ze zelené na bílou a to je tak asi všechno. U dvojky, i když je to de facto všechno "ulice New Yorku" se ale autoři vytáhli a v rámci možností nám předhodí tu přístav, tu ostrov/park, onde tunely metra, kanceláře, laboratoře, dálnici, zahrady na střechách domů, nebo parky a jak se NY během hry postupně rozpadá (což je samo o sobě žůžovní podívaná), pokochá se oko hráče i na bizarních údolích a kráterech protkaných emzáckými strukturami, polorozpadlých budovách a mostech a nejvíc se mi líbil právě asi závěrečný "ostrov". Tady prostě před autory smekám - z NY vyždímali opravdu hodně.

Řada lidí si stěžuje na "tunelovitost" a ano, Crysis je v podstatě lineární hra, ale chodba, ve které se pochybujete je obvykle docela široká, aby vás to nemuselo trápit a na "bojištích" (nebo chcete-li arénách), kterých je ve hře spousta, máte často prostoru pro manévrování tolik, že to podobným konfrontacím z prvního dílu opravdu ostudu neudělá. Osobně si myslím, že tohle rozumné zeštíhlení hře jen prospělo.

I gameplay si z mého pohledu značně polepšila - AI je u CryTeku tradičně na vysoké úrovni, souboje s emzáky jsou dobře namíchány se souboji s lidskými protivníky a nejsou už tak trochu nutné zlo jako dřív. Jednoznačně pozitivně vnímám i změny v používání obleku, kdy tentokrát máte možnost přepínat mezi armor a stealth módem (nebo je vypnout) a funkce zbylých módů se používají tak nějak automaticky, takže používání obleku je mnohem přirozenější.

Příběh je dobře napsaný a zajímavý, ale je bohužel pravda, že nemluvnost hlavního hrdiny často působí prostě debilně a to samé platí i o tom, s jakou samozřejmostí plní cokoliv se mu rozkáže. Takže - jak tu někdo trefně poznamenal - i samotný nano-suit je zajímavější postavou, než hlavní hrdina Alcatraz.

Co mi na Crysis 2 vadilo asi nejvíc, je absence quick savu. Dneska relativně běžná věc, ale přece jen, když máte vyčistit prostranství plné emzáků na jeden zátah... radši bych uvítal možnost si sem tam prostě quick-savenout. A pak pohyb myši. Hrál jsem s nižší citlivostí, než mám ve zvyku, protože při vyšších číslech odezva myši citelně lagovala, což bylo velmi wtf. A smrdělo konzolema. Stejně jako checkpointy. Stejně jako ovládání, ale to zároveň funguje na PC, takže to není problém. Každopádně kecy o tom, jak CryTeku záleží na PC hráčích, jsou trošku prázdné a záleží jim spíš na partnerství s nVidií.

Celkově jsem ale s Crysis 2 nad míru spokojen. Musím říct že předčila moje očekávání. Herní doba na dnešní poměry taky není zlá, hudba sice není můj šálek kakaa, ale kvalitu jí upřít nemůžu, no prostě horký kandidát na FPS roku.
+37
  • PC 85
Na druhý díl se čekalo téměř čtyři roky a očekávání byla velká. Většina lidí čekala další grafickou revoluci a ultimátní hratelnost a zároveň se objevily pochybnosti, jak moc ovlivní současný vývoj i pro konzole PC verzi. Grafická revoluce se nakonec nekoná, ultimátní hratelnost zůstává a nějaké ty kompromisy kvůli konzolím tam jsou. Ale přesto si Crytek zaslouží uznání.

Skok ze skutečné džungle do té betonové (kolikátý už asi jsem, co použil podobný obrat?) jsem nekvitoval zrovna s nadšením, mám raději přírodní scenérie a osobně považuji CryEngine a jeho verze za vhodnější a lépe uzpůsobené právě pro venkovní lokace. Na druhou stranu to umožnilo přidat do hry trochu jiné prvky, než byly v původním díle a nehrozilo tak nebezpečí, že dostaneme úplně to samé, co poprvé. New York zasažený útokem mimozemskou civilizací se povedl, opravdu máte pocit, že jste tam. Prostředí jsou udělána zajímavě a skýtají takřka vždy několik možností, jak postupovat dál. Daní za to je trochu více viditelná koridorovitost. Ale ve víru přestřelek ji možná mnozí ani nepostřenou.

Přestřelky, stejně jako v prvním díle jsou asi největším kladem hry, žádný nekonečný respawn, žádná hromada nepřátel nabíhajících před vaší hlaveň jako na porážku. Nepřátelé jsou celkem inteligentní (i když k dokonalosti to má pořád daleko) a vcelku dokáží využívat možnost, které jim zrovna okolí nabízí. Speciálně souboje s lidskými protivníky jsem si užíval, s mimozemšťany už méně, ale oproti Far Cry a prvnímu Crysis tam byl progres k lepšímu z mé strany. Díky vylepšenému nanoobleku druhé generace , na který je tentokrát kladen mnohem větší důraz, lze vymýšlet vlastní postup hrou - pokud se mi nechce bojovat, můžu nepřátele potichu obejít, stejně tak příznivci tiché likvidace nebo "rambo" stylu si zde najdou to svoje, pokud mají zájem. Paráda. Vozidla jsou tentokrát trochu v pozadí, párkrát jsem sice v něčem seděl, ale nic, co by stálo za významnější zmínku.

Asi "nejslabší" stránkou hry je podle mého grafika. Nejslabší je úmyslně v uvozovkách, protože na dnešní poměry jde o jednu z nejlépe vypadajících her, ale jednička mi přišla v téhle oblasti lepší a bohužel jsem v téhle oblasti měl asi hoděn vysoká očekávání. Daní za konzole jsou podle mě občas ne až tak detailní textury, občas lze narazit na místo, kde jsou vyloženě odfláklé a je to škoda, stačila trocha práce navíc. Kladem je díky tomu výborná optimalizace, kdo si vzpomene na porod s rozběháním Crysis v době vydání mi dá jistě za pravdu, že proti jedničce je dvojka úplně někde jinde. V běžném rozlišení a detailech lze Crysis 2 rozběhat i na průměrném PC dneška. A bylo by to ještě lepší, pokud by byly obsaženy aspoň standardní možnost nastavení grafiky, tak jak to u PC her bývá. Bohužel tři nic neříkající položky opět vypadají jako daň za multiplatformovost a je nutné to řešit externím prográmkem, třeba to Crytek vyřeší v nějakém patchi. Zvuky jsou v pohodě a hudba ke hře příjemně sedí a neměl jsem potřebu ji vypínat.

Příběh jsem popravdě zas tolik nechápal, Alcatraz jenom dělá poskoka každému, kdo si řekne a díky jeho němotě nehrozí ani jakékoliv sžití s hlavním hrdinou. Ale přes to všechno jsem se u hry bavil výborně, herní doba se mi zastavila na 7 hodinách a 42 minutách, díky tomu, že jsem některé pasáže musel opakovat a párkrát jsem i zemřel to bylo určitě reálně přes těch 10 hodin. Škoda těch pár chybek, namátkou třeba mizení těch nanobodů, takže jsem si škudlil na něco asi za 12k a najednou jsem neměl nic.

Hm hm ... převrat jako Crysis to nebude, ale své místo v herní historii si Crysis 2 určitě časem vyslouží a od mě dostává zasloužených 85 %, stejně jako první Crysis.

Pro: Ner York, opravdu zábavné přestřelky, více možností postupu, nanooblek

Proti: Některé odfláklé textury, divně podaný příběh, němý hrdina, nastavení grafiky o třech položkách

+16
  • PC 80
Crysis 2 je tu! a že to pro něj byla sakra těžká cesta. Spoustu lidi v něj nevěřilo,a
předpovídali mu že se stane další obětí konzoliodnosti. Naštěstí se tak nestalo, a to i já o něm začal pochybovat. Ale je tu, a je zněj nejlíp vypadajcí fps hra současnosti!


Děj se odvážně přesouvá z džungle do New yourku,což nebyl skok do jistěho,protože autoři tohoto titulu nikdy nic jiného, než právě prostrědí džungle nedělali.
Ale povedlo se! A vy budete hrát za vojína,který má codename Alcatraz, a na sobě budete mít nanosuit 2.0. Pokud někdo čekal pevnou návaznost na události prvního crysis, tak bude zklamán.Hra si jede po svým a začiná nový konflikt,s mimozemskou rasou jménem Ceph.Ta rozsévá vir, který defakto rozkládá nositele za živa. A to je taky důvod,proč ste nositel onoho nano obleku. Prophet,kterého známe z jedničky vás na počátku hry zachrání, a navlékne do obleku,poněvač sam je nakažen a nemá sílů dále bojovat.


Nový nanosuit je skvělá hračka, která vám propujčí schopnosti být neviditelní,sílu,rychlost, a také brnění. Ale tentokrát ho můžete modifikovat, nějakým emzáckým sajrajtem, a tím každou schopnost vylepšit či prodloužit dobu trvání. Navíc podle mého názoru, tentokrát má v sobě lepší feel. Celej hud a zvuky nanosuitu jsou prostě kůl.

Co prostředí se týče,osobně se mi moc líbilo a nabízelo hodně zákoutí a cestiček pro znovu hratelnost. Chybět džungle nikomu nebude, Ulice jsou dost rozsáhlé, aby vyhovovali šířkou,různorodostí a taktickým využitím pro oblek. A ještě jedno plus jsou graficky, sry za to ( Fucking Amazing) Místa jako timesquare apod.
Crysis 2 , vůbec graficky nezklamalo ba naopak nechal sem se zmasírovat kecama okolo, Všichni říkali jaká konzolová blbost to bude, a hele ona mi padala čelist, stejně jako u jedničky.
Umělá inteligence je dost komplexně naprogramovaná, vojáci tak i slizky se pohybujou rychle,a plynule vymýšlí jak a kudy by se dostali mě za záda. občas ano sem tak byla trošku rozhašená a čuměli na mě jako kdyby viděli Boha a pak začali teprv střílet,ale je to jen anomálie a při restartovaní chechpointu to bylo v poho.

Hudba a zvuky jsou spičkový, po hlas nanosuitu až zbraně a atmosférickou hudbu.
Ale fakt co mě na dvojce štvalo a nejsem sám, je že Alcatraz je retard a nechce mluvit. a to i když ghould na něj vytáhne bouchačku a řve,you are not Prophet, tak kdyby ze sebe vydal aspon (ddddd dont hh hurt mmm mee) jako simple jack. Prostě krok zpět, a docela demntní pač i Nomád z C1 to dokázal, a jestli si vyvojáři myslej že nějak mlčením umocněj děj tak sry ale ne, je to totalně kontra produktivní. Že děláte kurvičku všem co omylem či ůmyslně nabouraj vaše rádio ani nemluvně. Prostě běž a udělej tohle a tohle, a že by se právě zeptal, a proč to jako mam udělat ? Ne protože, ani nemůže :)

Hra je to skvělá,na gameplay sem si trochu musel zvykat, přeci jenom je de fakto podobný C1 ale par změn tam je. Novinkou je cover system kde u rohu zdi zmačknete M2 a mužete vykukovat. dále také power slide, což je vlastně skluz za běhu.

Skvělá je herní doba kdy u mě se vyšplhala na 13h cca. a celou dobu sem se královsky bavil! doporučuju Crysis 2 všem,rozhodně dobře utracený peníze.

Pro: Grafika,AI, délka hry a new yourk , nanosuit.

Proti: Alcatrazova umanutost že ne a ne nepromluví, a sem tam nějaký bug

+22 +23 −1
  • PC 80
Crysis je tu podruhé. Tentokrát už ne v klasické jungli ale v té betonové. Tento přesun hře velice prospěl, protože vracet se na tropický ostrov už počtvrté by nemuselo být to pravé.

Přesun do města si vyžádal trochu změnit přístup. Jistě, sandbox styl od Cryteku zůstal zachován ale bojiště se muselo o něco zmenšit (do šířky, do výšky se naopak zvětšilo). Pořád je možnost si plnit úkoly jak chci, kdy chci a v jakém pořadí chci. Pokud mám náladu si pořádně zastřílet, není problém. Když nemám na střílení chuť, můžu si hru procházet potichu a klidně bez jediného výstřelu. Aspoň teda většinu hry, jsou situace, kdy to nejde.

I když se jedná o druhý díl, tak příběh začíná prakticky nanovo. Z jedničky se objevuje pouze jedna postava. Vysvětlění, co se stalo za ty tři roky mezi první a druhým dílem, se nedostaví. Je to škoda, snad si to autoři šetří na DLC nebo na datadisk ve stylu Warhead. Co se stalo s Nomádem a Psychem mě zajímá. Alcatraz, tedy hratelná postava je taky pěkná bukva. Zaprvé nemluví a zadruhé, to je hlavní, poslouchá rozkazy od kdekoho, kdo se mu nabourá do vysílačky. Oproti prvnímu dílu jednoznačně krok zpátky, dokonce i ten oblek je lepší postava než Alcatraz a jeho hlášky ke konci hry překvapí. Co se týče závěru, tak jsem spokojen (trochu wtf ale co už). Sice si taky nechává vrátka pro pokračování, ale dění tohoto dílu aspoň uzavře, což se dneska ve hrách často nestává.

Ve hře mi chyběla nějaká pořádná část s vozidly. Párkrát jsem se k řízení sice dostal ale nebylo to nic nezapomenutelnýho. Dodnes vzpomínám na tankovou bitku v prvním díle. Vozidla jsou obecně dost upozaděná ale vzhledem k umístění hry se to dá pochopit. Osobně jsem je ale vyhledával. Každé z nich mělo kulomet, který se dá urvat a je neskutečně silný. Sice se s ním zpomalí chůze, ale každá přestřelka je s ním vyřešena během pár vteřin.

Všechny hry od Cryteku jsou kritizovány za nástup mimozemšťanů nebo mutantů, který vždy změnil celou hru. V Crysis se mi to líbilo, ve Far Cry jsem to nesnášel a v Crysis 2 to není pomalu poznat. Emzáci jsou humanoidní a chovají se a vydrží prakticky stejně jako lidé. Jediné rozdíly spočívají v tom, že dokáží lépe skákat a vyskytují se mezi nimi bossové. Nepřátelé se ve hře pěkně střídají a už to není klasické první půlka lidé, druhá půlka zbytek.

Grafiku rozebírat nebudu. Mele se o ní všude a pořád. Jenom řeknu, že je to nejlépe vypadající hra poslední doby. Hlavně díky efektům.

Pokud jde o mé pocity, tak hra mě neskutečně bavila. Těch pár výtek, co jsem měl, už jsem ze sebe dostal. Bavila mě ta volnost, nanooblek, epické momenty. Například bitva na Time Square nebo útěk z Central Station. Zničený New York má taky něco do sebe, bořící se mrakodrapy jsou na denním pořádku. Prostředí se pěkně střídá. Zkrátka Crysis si jde svou vlastní cestou a nesnaží se jen kopírovat jiné, komerčně úspěšné, hry.

Na závěr se ještě musím zmínit o hudbě. Stačí dvě slova - Hans Zimmer. Pro hru sice vytvořil jenom hlavní motiv, ale ten je zkrátka parádní. Dal základ dalším dvěma autorům, kteří na soundtracku dělali. Ti se taky nemusí za nic stydět. Už dlouhou dobu mě soundtrack ve hře tolik neupoutal (naposled snad v MW2, ve kterém má Hans taky prsty).
+45 +47 −2