Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.

Komentář

Přejít na komentáře

Crysis 2

  • PC 85
Na druhý díl se čekalo téměř čtyři roky a očekávání byla velká. Většina lidí čekala další grafickou revoluci a ultimátní hratelnost a zároveň se objevily pochybnosti, jak moc ovlivní současný vývoj i pro konzole PC verzi. Grafická revoluce se nakonec nekoná, ultimátní hratelnost zůstává a nějaké ty kompromisy kvůli konzolím tam jsou. Ale přesto si Crytek zaslouží uznání.

Skok ze skutečné džungle do té betonové (kolikátý už asi jsem, co použil podobný obrat?) jsem nekvitoval zrovna s nadšením, mám raději přírodní scenérie a osobně považuji CryEngine a jeho verze za vhodnější a lépe uzpůsobené právě pro venkovní lokace. Na druhou stranu to umožnilo přidat do hry trochu jiné prvky, než byly v původním díle a nehrozilo tak nebezpečí, že dostaneme úplně to samé, co poprvé. New York zasažený útokem mimozemskou civilizací se povedl, opravdu máte pocit, že jste tam. Prostředí jsou udělána zajímavě a skýtají takřka vždy několik možností, jak postupovat dál. Daní za to je trochu více viditelná koridorovitost. Ale ve víru přestřelek ji možná mnozí ani nepostřenou.

Přestřelky, stejně jako v prvním díle jsou asi největším kladem hry, žádný nekonečný respawn, žádná hromada nepřátel nabíhajících před vaší hlaveň jako na porážku. Nepřátelé jsou celkem inteligentní (i když k dokonalosti to má pořád daleko) a vcelku dokáží využívat možnost, které jim zrovna okolí nabízí. Speciálně souboje s lidskými protivníky jsem si užíval, s mimozemšťany už méně, ale oproti Far Cry a prvnímu Crysis tam byl progres k lepšímu z mé strany. Díky vylepšenému nanoobleku druhé generace , na který je tentokrát kladen mnohem větší důraz, lze vymýšlet vlastní postup hrou - pokud se mi nechce bojovat, můžu nepřátele potichu obejít, stejně tak příznivci tiché likvidace nebo "rambo" stylu si zde najdou to svoje, pokud mají zájem. Paráda. Vozidla jsou tentokrát trochu v pozadí, párkrát jsem sice v něčem seděl, ale nic, co by stálo za významnější zmínku.

Asi "nejslabší" stránkou hry je podle mého grafika. Nejslabší je úmyslně v uvozovkách, protože na dnešní poměry jde o jednu z nejlépe vypadajících her, ale jednička mi přišla v téhle oblasti lepší a bohužel jsem v téhle oblasti měl asi hoděn vysoká očekávání. Daní za konzole jsou podle mě občas ne až tak detailní textury, občas lze narazit na místo, kde jsou vyloženě odfláklé a je to škoda, stačila trocha práce navíc. Kladem je díky tomu výborná optimalizace, kdo si vzpomene na porod s rozběháním Crysis v době vydání mi dá jistě za pravdu, že proti jedničce je dvojka úplně někde jinde. V běžném rozlišení a detailech lze Crysis 2 rozběhat i na průměrném PC dneška. A bylo by to ještě lepší, pokud by byly obsaženy aspoň standardní možnost nastavení grafiky, tak jak to u PC her bývá. Bohužel tři nic neříkající položky opět vypadají jako daň za multiplatformovost a je nutné to řešit externím prográmkem, třeba to Crytek vyřeší v nějakém patchi. Zvuky jsou v pohodě a hudba ke hře příjemně sedí a neměl jsem potřebu ji vypínat.

Příběh jsem popravdě zas tolik nechápal, Alcatraz jenom dělá poskoka každému, kdo si řekne a díky jeho němotě nehrozí ani jakékoliv sžití s hlavním hrdinou. Ale přes to všechno jsem se u hry bavil výborně, herní doba se mi zastavila na 7 hodinách a 42 minutách, díky tomu, že jsem některé pasáže musel opakovat a párkrát jsem i zemřel to bylo určitě reálně přes těch 10 hodin. Škoda těch pár chybek, namátkou třeba mizení těch nanobodů, takže jsem si škudlil na něco asi za 12k a najednou jsem neměl nic.

Hm hm ... převrat jako Crysis to nebude, ale své místo v herní historii si Crysis 2 určitě časem vyslouží a od mě dostává zasloužených 85 %, stejně jako první Crysis.

Pro: Ner York, opravdu zábavné přestřelky, více možností postupu, nanooblek

Proti: Některé odfláklé textury, divně podaný příběh, němý hrdina, nastavení grafiky o třech položkách

+16