Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.
sten

sten

33 let • IT Projektový manažer • Odolena Voda (ČR - kraj Středočeský)

Komentář

Přejít na komentáře

Crysis 2

  • PC 75
Všude samá chvála a já si řikam proč? Celej můj příběh Crysis začal u jedničky, ke který jsem přistupoval spíš skepticky, ale nakonec jsem byl příjemně překvapen a rád na Crysis vzpomínám. Když jsem dohrál jedničku v duchu jsem si řikal, jaká by to byla paráda, kdyby z jednoho ostrovního problému udělali globální prů*er. Jaká radost mě pohltila, když jsem se dočetl informaci, že tomu skutečně tak bude. Určitá nejistota mě ovšem zastihla při sledování traileru, kde kosíte lidský bytosti (proč?). Rovnou můžu říct, že můj osobní neklid byl oprávněný.

Příběh: Věc, která je na mém žebříčku na prvním místě zde totálně selhala. Moje představy o tom, jak se probíjim New Yorkem s poslední hrskou odhodlaných vojáků alá Half Life vystřídalo zděšení z toho, že furt běham sám. Příběh je vyprávěn z pohledu mariňáka Alcatraze, kterej se dostane k obleku jak slepej k houslím. Crytek se tu asi snažil, co se týče charakteru, nabrat podobnej rozměr jako Valve s Freemanem, protože Alcatraz celou hru neřekne ani slovo. Jednou větou můžu říct, že to je největší průser celý hry. Alcatraz se vůbec nemůže rovnat charakteru Gordona Freemana (Vzpomeňme na plakát s Gordonem, kdy vychází z mlhy s páčidlem v ruce - nostalgie) ale hlavně Freeman si vždy jde svojí cestou, Alcatraz poslouchá lidi z mikrofonu jak přiblblej pes naučenej poslouchat, jinak nedostane nažrat. Celej děj nemá spád a to předevšim kvůli tomu, že Crytek vystřílel vostrý náboje v trailerech a hra samotná už nemá co nabídnout, ani co se týče skriptů. Chyběli mi hlubší emoce, (ano,těžko půjdou vyjádřit hlubší emoce, když postava za kterou hraju celou hru mlčí a čučí jak dub)zajímavější nepřítel, cokoliv.

CryEngine 3: CE3 mě osobně zklamal. Nejde o optimalizaci, tu umí každej, když dělá hru na konzole, ale všechno z prvního dílu, co bylo tak pěkně rozjetý ořezali nebo vynechali. Efekty vody jsou katastrofální, oblek nad většinou částí ve hře lítá, (koukněte dolu když půjdete po kaluži nebo přes menší křoví) zničitelnost prostředí jen přednastavená. Za vše mluví rozdíly Low a HardCore nastavení, kdy jsou téměř k nerozeznání (zkuste si dát Crysis 1 na Low a Extrem). Zapomeňte na volumetrické mraky, lámání stromů, vytékající olej z barelu nebo třeba zapálení vozu z rezervního kanystru vozidla. Jediné v čem CE3 pokročil je přehnaný, filmový osvětlení a to předevšim interieru, kdy se vám z malý LED diody rozzáří celý pokoj. Je to ovšem asi to nejhezčí na celém Crysis 2.

Zvuk/Hudba: Zvuk se mi líbil už v demu. Zvuky zbraní jsou kovové (škoda, že jich je tak málo), zvuky mimozemšťanů jsou zajímavě mimozemské (škoda, že jich je tak málo) Pod hudbu se s hrdostí podepsal Hans Zimmer, kterej podle mě u her neodvádí tu nejlepší práci. Buďto dělá jen themes song nebo tyhle projekty bere jako bokovku. V demu hudba parádní, tady se mi líbila cca posledních 10 minut.

Crysis 2 určitě nebude dělat sérii ostudu, ale já čekal něco jinýho. Čekal jsem starou dobrou partu pohromadě, jak se snaží zachránit střípky lidstva. Čekal jsem chobotničky z prvního dílu, který pro mě byli zajímavější, temnější a chladnější. Crysis 2 je jako návštěva čínský restaurace. Protože máte dost kung-pa a kachny po sečuánsku objednáte si něco, co jste ještě neměli. Když to Ušimi Sako přinese a vy to sníte, tak si řeknete, že to bylo to dobrý, ale příště si dam asi zase Kung-pao nebo Kachnu po sečuansku. Proto je tenhle komentář určenej hlavně lidem, co nechtěli Kuře Nan-Ti a od toho se odvíjí i moje hodnocení.
+22 +24 −2