Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.

Komentáře

  • PC 80
Zaplať pánbů, že každý Němec byl zapřísáhlý kuřák, který byl schopný zmerčit krabičku cigaret i v nepropustném křoví a husté vánici. Jinak by ta druhá světová mohla taky dopadnout úplně jinak. Holt kouření (fakt) zabijí no...
Her z období druhé světové je spousta. Ale jestli mám na nějakou fakt skvělé a nostalgické vzpomínky, je to právě druhý díl sympatické série, jejíž žánr je stále extrémně nedoceněný.

Jednou z největších předností celé hry je fakt, že se k hráčovi opravdu chová jako nějaký velící důstojník, který udává rozkazy - na začátku každé mise bez zbytečného natahování hráčovi přesně řekne, co musí udělat. A to bez jakéhokoliv vedení za ručičku. Cíle jsou zadány. Jak se k nim hráč dopracuje už je na něm. V tom také tkví onen zábavný faktor - jakmile začala nějaká mise, v klidu jsem si přehledně prohlédl celou mapu, přičemž jsem už vymýšlel plán, jakým způsobem se na určitá místa dostanu a koho přitom budu muset sejmout. Přeplavu to a půjdu tudy? Ne, je tam moc stráží. A co tudy? Tam to hlídá sniper. Tak možná tudy? To by snad šlo. Snad mám dost granátů. To zkoumání všemožných alternativních cest je jedna z největších sil hry. Když hráč zjistí, že bez většího humbuku skrz určitou cestu neprojde, zkouší to jinou s jiným plánem. Celý ten proces je neskutečně zábavný a (jakmile se konečně vyvede) uspokojující. Veškeré mapy jsou navíc hezky různorodé a podmanivé, I přestože samotný gameplay se v nich příliš moc nemění. Navíc na každé z nich hrají vlastní hudební tracky, které jsou součástí opravdu vynikajícího soundtracku, při jehož poslechu má hráč fakt pocit, že provádí nějakou super důležitou a velkolepou akci, která rozhodne o osudu války. Občas se ale najdou zajímavé výjimky - mise, kde hráč musí s Thiefem osvobodit zbytek party, byla krapet náročnější, ale celkově také velice zábavná.

A pak tu máme samozřejmě onu sympatickou bandu plantážníků, se kterými musíte jednotlivé mise plnit. A tady mám trochu výhrady. Je sice hezké, že mnohé dovednosti jsou vyhrazeny pouze pro některé z nich, ale přál bych si, aby v tomhle byla hra o něco striktnější. Ty základní dovednosti totiž umí téměř každý - dávat pěstí, svazovat nácky, odnášet těla pryč, házet cigára... v rámci toho je možné, že některé postavy během celé mise téměř vůbec nevyužijete. Extrém přišel s potápěčem Jamesem Blackwoodem. Nejenže umí vše výše zmíněné, ale navíc má i vrhací nože. A hned několik! Díky tomu jsem pouze s ním jako s nějakým australským ninjou pročistil téměř celý ostrov v misi, kde jsem Japoncům měl zničit proti letecká (?) děla, zatímco zbytek commanda furt ležel na startovaní pozici, kde se si mohl v klídku dát šlofíka. Klidně dva. V rámci toho je celá hra také poměrně jednoduchá, nemluvě také o tom, že náckové jsou totálně vymaštění a slepí jak patrony. V tomhle případě odvedl daleko lepší práci takovej Desperados, který byl k dovednostem postav mnohem striktnější, což i lépe okořenilo gameplay. Výraznější uspokojivá omezení tu však jsou, například Spy a jeho převlek byly extrémně užitečnou pomůckou, plus Sniper mi taky mnohdy velice ulehčil práci.

Commados 2 se ale i tak velice příjemně hrají. Jedničku jsem nehrál, takže to nemohu příliš porovnávat, ale slyšel jsem, že je o něco těžší, což mě upřímně dost láká.
A při poslechu intro hudby... takhle nějak zní testosteron.

Pro: Zábavný gameplay, různorodost map, hudba, neomrzí

Proti: nízká obtížnost, velká dovedností volnost, občas AI

+39
  • PC 90
Všech pět her od Pyro Studios, v jejichž názvu se vyskytuje slovo Commandos, patří k mým vůbec nejoblíbenějším. Je však škoda, že s přibývajícími díly značně klesá obtížnost, snižuje se herní doba a malinko pokulhává i zábavnost. Možná to teď vyznělo tak, že mimo prvního dílu a datadisku ostatní hry, patřící do této jedinečné série, nemá ani cenu hrát, ale tak to určitě myšleno nebylo, protože se pořád jedná o kvalitní dílo vytvořené osvědčenými vývojáři.

V druhých Commandosech se, stejně jako v datadisku, objevila Nataša, která se již stala plnohodnotným členem týmu. Dále přibyl Lupin, ale ten mi k srdci nikdy moc nepřirostl a jako nádavkem přidali tvůrci do hry psa jménem Whiskey, který byl vítaným pomocníkem při přenášení věcí od jednoho člena týmu k druhému.

Nejvíce se mi asi líbila třetí mise s příznačným názvem White Death (Bílá smrt), odehrávající se v Severním moři, kde vám při delším pobytu venku bez teplého oblečení začne ubývat život. Nacházejí se zde dokonce i mroži a tučňáci, což je něco pro mě, protože výskyt jakýchkoli zvířat v jakékoli hře mě vždycky potěší. V dalších misích jsou pak třeba žraloci, krokodýli nebo dokonce piraně, které však nejdou nijak zabít.

Jelikož vím, jak byl první díl těžký, zvolil jsem zde střední obtížnost, kterou jsem však po odehrání dvou tréninkových misí změnil na obtížnost nejvyšší a s příjemným zjištěním, že při smrti člena vašeho komanda se jeho ikona změní na lebku (což se při nižší obtížnosti nestalo), jsem hru dohrál až do konce.

Poslední mise v Paříži byla hodně povedená, ale také (poté, co jsem se dostal k tanku) hodně jednoduchá. I přes všechny zmíněné neduhy, které se ve hře nacházejí, jsou však Commandos 2: Men of Courage důstojným pokračováním legendárního prvního dílu.

Pro: Nataša, Whiskey, třetí mise, změna ikony na lebku, zvířata

Proti: nižší obtížnost, kratší herní doba, menší zábavnost

+24
  • PC 90
Výborné pokráčování skvělého prvního dílu. Vymazlená grafika, spousta vylepšení, 100% hratelnost. Bavilo mne, že se člověk mohl většinou rozhodnout sám, jestli všechno vykydlí sapikem nebo potichu zlikviduje nožem, což samo o sobě zvyšuje možnosti samotné hry. Vedení při úkolech je intuitivní, takže ani u málo zkušených hráčů nehrozí žádný problematický zákys. Ocenil jsem také zdvojnásobení misí ve formě bonusů (když prolezete opravdu každou bedýnku a skříň, není to žádný iritující problém, jako u jiných her).

Pro: grafika, hratelnost

Proti: nic zásadního

+22
  • PC 20
Na Commandos 2 HD Remaster jsem se opravdu hodně těšil už od doby, kdy došlo k jeho oznámení. Docela jsem sledoval, jak hra vypadá v betě a upřímně mě překvapilo, v jakém neúplném a zabugovaném stavu vyšla. Přesto, jak dlouho hra byla v betě a jak dlouho se na ní pracovalo. Hru jsem koupil Day 1 ve verzi 1.02 a dohrál prvních 6 misí (2 tréninkové, 2 hlavní a 2 bonusové) a stačilo mi to, tohle opravdu nejsou Commandos 2. To, jak divně vypadají předělané hlavní postavy, hodnotit nebudu. Ale to, jak se hra hraje, je tristní.

Nepřátelé se při obchůzce zasekávají o objekty, různě plavou po ploše, chodí na místě, někteří hned od začátku mise stojí na objektu a nejde na ně nijak reagovat. Sice Vás nevidí, ale nejdou ani zabít a to ani granáty a podobně. Spoustu nepřátel zabijete tak nějak omylem a radost z postupu se vytrácí.

Co bych pochválil, jsou nové modely předmětů v inventáři, ale ani tomu se bugy nevyhnuly. Při přesouvání nábojů mezi postavami se náboje ztratí, když má jedna postava dva samopaly a chce předat jeden samopal jiné postavě, předá jeden a ten druhý prostě zmizí a podobně. V první misi jsem předal enigmu od zloděje Nataše, spustila se cut-scéna, po ní hra pokračovala s otevřenými inventáři, které nešly zavřít, nepomohl ani load. Po restartu mise jsem musel dát všechny dokumenty zlodějovi, aby se cut-scéna spustila po sebrání enigmy ze sejfu a to už bylo bez závad. A takových bugů je hra plná. Navíc ve druhé hlavní misi, která už je docela rozsáhlá, není hra úplně plynulá, což počítačem, který rozjede nové hry na plné detaily, určitě nebude.

Hra obsahuje kompletně nové menu ve vysokém rozlišení, i když mi to původní vyhovovalo víc. Vyloženě mi chybí obrazovka s medailemi za bonusové mise nebo obrazovka s Vaší hodností. Hra sice obsahuje Steam achievementy, ale to prostě není ono. Navíc achievementy jsou jen za splněné mise, očekával bych něco sofistikovanějšího. V roce 2020 bych očekával i nějaký profil hráče, který by třeba měřil čas, počet zabitých nepřátel, nejčastěji používanou postavu, schopnosti a podobně. Ale v pohodě, tohle původní hra taky neměla.

Chápu, že se hra drží předlohy, ale nemožnost upravit si klávesové zkratky mi přijde už překonaná. Do ovládání postav bych nezasahoval, ale například quick sejv / quick load bych si předělal z původního Ctrl + S / Ctrl + L na dnes už standardní F4 / F8 (F5 / F9). Navíc takové věci, jako kliknutí do minimapy pro přesunutí kamery podle mě taky už fungovalo v původních Commandos 2 a tady rozhodně nefunguje.

Závěrem musím říct, že pokud máte chuť si zase zahrát Commandos 2, raději si zkuste zprovoznit původní verzi. Hra už má sice zastaralou grafiku, ale na tu druhou má naprosto vyladěnou hratelnost a umělou inteligenci nepřátel, HD Remaster Vás celkem znechutí. Já sám nemám vůbec chuť ji po 3 - 4 hodinách hraní znovu spouštět, možná to zkusím za několik měsíců.

Pro: Je to stále Commandos 2, lepší grafika, nové modely předmětů v inventáři

Proti: Bugy, bugy, bugy, neoptimalizivané, nehratelné

+18
  • PC 85
Při prvním ohmatání jsem si nebyl zcela jist,jelikož mi dělal problém správně a přesně načasovat akci,ale po několika hodinách lamení jsem se do toho dostal a nemohl se od toho odrhnout.Kampaně rozsáhlé,graficky opravdu povedené+renderované videjka,hudba z které jsem zvracel krev.Proto jsem to projel i několikrát na very hard

Pro: hudba,grafika,znovuhratelnost

Proti: -----------

+15
  • PC 95
Po dohrání třetího dílu jsem okamžitě schrastil i díl druhý, šťastný, že příběhově opět dokáže nabídnout velice chytlavé a nezapomenutelné mise. Pochopil jsem ale že v tomto případě jde do tuhého a bylo daleko složitější vše dohrát do zdárného konce. To byl také důvod, proč jsem se do jedničky ani neodvážil. Asi bych se dřív psychicky zhroutil. Vzpomínky na rozbité bakelitové zdi a rozkopnutý počítač jsou totiž nezapomenutelné. Kdo by taky zapomněl na hru, kvůli který si rozflákal počítač a myš :-)

Pro: geniální parta - od každého trochu, obtížnost perfektní - donutí vše hrát, až do konce

Proti: nervydrásající druhá světová válka? - šak jo!

+15
  • PC 100
Klasika, druhé Commandos jsou pro mě nejoblíbenějším dílem serie a to i co se týče konkurenčních titulů, jako Desperados nebo Shadow Tactics.

Nejsou tak hardcore jako první dvě commandos hry, ale stále nejsou tak easy jako desperados 2, Helldorado nebo commandos 3. Druhé Commandos jsou prostě tak akorát a já se k nim rád vracím!

S modem Destination Paris hra opět ožila a nabrala výrazně na obtížnosti. Kam se poděli PYRO STUDIOS? Proč nepokračují v této serii?.. kdo ví..

Pro: ubraní na obtížnosti oproti prvnímu dílu

+12
  • PC 55
Aby bylo jasno. Prvni Commandos jsem mel moznost hrat jiz koncem minuleho stoleti a i kdyz byla pro mne normalnim zpusobem nehratelna (podarilo se mi tehdy dokoncit jen prvni misi), velice jsem si ji uzil a po jeji reedici v racmi Game4U jsem si ji dal znovu - a dohral. S cheaty, ale dohral. K datadisku jsem se dostal az pred tydnem, ale stale se da mluvit o uzivani. Na Steamu jsou v obou pripadech dostupne dve verze, tzv. legacy i technicky upravena verze pro nove systemy.

Takto je dostupna i dvojka, kterou jsem si koupil pred cca 2 lety, spustil v tehdy stale jeste legacy verzi, neveril vlastnim ocim a hru zase rychle vypnul. Pote, co jsem byl dobre naladen z Beyond the Call of Duty jsem se rozhodl dat dvojce jeste jednu sanci.

Kratka verze: co se mi libilo na C:BEL a C:BtCoD ve dvojce neni a navic se na hre daleko vic nez v predchozich dvou pripadech podepsalo jeji stari.

Dlouha verze: po technicke strance hra trpi nizkym rozlisenim a tim, ze in-game animace (briefinky) jsou predpripravene klipy a ne voiceover nad zapauzovanym bojistem jako v jednicce (a datadisku). K tomu se pridavaji otresne 3d talking heads jednotlivych commandos, ktere se s bidou podobaji svym 2d predchudcum. Temer zmizely archivni zabery, uvodni text mise se neda preskocit, i kdyz uz jsem ho mel precteny dvakrat po sobe.

Na nejvyssi dostupne rozliseni je vse neskutecne prtave, i kdyz jsem rozliseni hry jeste rad snizil, zas tak moc to nepomohlo a hra rada pri vstupu do menu ci pri zmene cutsceny do samotneho hrani rada poblikavala (automaticka zmena rozliseni). Pristihl jsem se, ze se snazim zoomovat k bojisti a ono to tu nefunguje.

Co se novych moznosti tyce, spise mi lezly na nervy nez co jineho. C2 se dokonce ani v tutorialu neobtezuje neco moc vysvetlovat. Prohledat mrtveho nepritele a natahat si uniformu a zbran do inventare je v pohode. Jak dane veci pouzit, kdyz se v kontextove nabidce objevi jen mala cast z nich, to uz je horsi. Pouzivani predmetu jen pomoci klavesovych zkratek, kdy navic ani neni ukazano (nebo jsem na to neprisel), ktera z postav je muze pouzivat a ktera ne, je sakra opruz. To abych si udelal vypisky z manualu...

Zrovna tutorial by mel takove veci cloveka naucit a ne jen rict: dostan stipacky z bedny. Jak mam sakra cuchat, ze zlodej muze splhat na telegrafni draty? Ze je to v manualu? To mam v roce 2017 studovat manual? (ted si delam legraci, ale castecne to myslim vazne - takove veci maji byt vysvetleny v tutorialu. Nejlepe pro kazdou postavu zvlast, seznameni se s jejich schopnostmi atd.)

Druhy tutorial (ze se bez projiti tutorialu nedostanu do prvni mise, je zvlastni, ale castecne i pochopitelne). Opet problemy. Sice mi je receno, co mam delat, ale provedeni je kvuli -pro mne - nestastne zvolenemu ovladani nocni mura. Zatimco v prvni hre byly vsechny elementy (nepratele, cile atd.) na mape pritomny na samem zacatku mise, zde se ke spusteni druhe casti ukolu musi nejdriv splnit cast prvni. Coz by bylo ok, nebyt toho, ze kvuli mizernemu rozliseni nejsem schopny rozlisit spojence od nepritele, jakym zpusobem mam spojencum rozdavat rozkazy ani jakym zpusobem pak mam primet tank, aby se racil objevit a ja ho mohl znicit.

Nakonec jsem se horko tezko dostal do prvni mise (!), ale i kdyz jsem horko tezko vykoumal ovladani a jakz tak prekousl, jak otresne dnes hra vypada, vse ztroskotalo v momente, kdyz jsem si uvedomil, jak strasne moc me Commandos 2 NEBAVI. Jestli ma byt trojka jeste horsi, no tak to potes koste.

+7 +9 −2