Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.

Coffee Talk

28.01.2020
29.01.2020
31.01.2020
31.10.2023
kompatibilní
63
13 hodnocení Platformy
Žánr

Forma
placená hra
Rozsah
samostatná hra
Multiplayer
ne

Coffee Talk je netradičná vizuálna novela, v ktorej sa ponoríte sa do príbehov alternatívnych obyvateľov Seattlu v budúcnosti 21. storočia. Tamojší svet je po ďalšej svetovej vojne plný neistoty, ľudia sú vyhorení a uzatvorení do seba. Hlavná postava pracuje v bare, varí zákazníkom kávu a počúva príbehy a spovede svojich zákazníkov. Vašou úlohou si je všetkých vypočuť a uvariť im dobrú šálku kávy.

Rozhovory, ktoré vyplňujú veľkú väčšinu herného času neponúkajú možnosti odpovedí a všetko je dopredu dané. Môžete však ovplyvniť prípravu samotnej kávy. Pokiaľ sa vám nepodarí, postava začne hovoriť odťažito a nedočkáte sa celého jej osobného príbehu. Atmosféru kaviarne podtrhuje jazzová hudba.


Poslední diskuzní příspěvek


Nejlépe hodnocené komentáře

  • PC 80
Nějak jsem ani neměl v plánu psát komentář, neb to je taková hra ne-hra, ke které by stačil krátký příspěvek v diskuzi, nicméně mě k tomu dokopal M.a.t.t. a taky mě mrzí zdejší hodnocení, tak se pokusím nalákat cílovku, pokud na DH nějaká existuje. Cofee Talk totiž není pro každého. Běžné hráče rozhodně neuspokojí, neb je to víc kniha než hra, a fanoušky vizuálních novel asi také příliš neohromí, neb příběh není větvený a nemáte možnost do něj příliš zasahovat. Pro koho je tedy tohle dílo určeno?

Pokud je žánr "slice of life" ve vašem hledáčku u libovolného zábavního média, tak právě pro vás. Dnes již bohužel zesnulý Mohammad Fahmi napsal velmi "heartwarming" příběhy z jedné noční kavárny, respektive ony příběhy se odehrávají většinou mimo kavárnu, ale zákazníci si s vámi, jako baristou, přichází večer povídat o svých strastech i radostech. Pokud vám to přijde jako dobrý námět, tak vás ujišťuji, že opravdu je a je radost se tím pročítat, nicméně případné konzervy varuji, že hra je plná smýšlení liberálních mileniálů, s čímž osobně nemám žádný problém, nicméně je mi jasné, že část hráčů jistě znaveně protočila oči a hru vypnula po pár řádcích. Zdejší svět má totiž například také své ekologické či rasové problémy, ale takové, že zde ve vzájemné (ne)symbióze žijí sukuby, upíři, elfové, lidé a další...

I přes lehce fantasy zasazení se však nemusíte obávat, že by na vás hra chrlila žánrově běžné nesmysly. Upíři zde sice řeší problém náhražek krve (čímž odkazují na vegetariánství) a třeba vlkodlaci zase jak přežít úplněk aniž by ublížili sobě nebo ostatním, ale veškeré tyhle fantasy prvky jsou dávkovány v hodně střídmé porci a všichni vlastně řeší dost civilní problémy, se kterými se může hráč někdy ztotožnit. A právě do těchhle problémů jim můžete zasahovat. Určitě tím, že jim dáte cenné rady, říkáte si, což? Nikoliv. Zasáhnete do nich tak, že jim uvaříte horký nápoj. Právě svou správnou prací baristy můžete ovlivňovat vývoj příběhu svých zákazníků, což zní to možná stupidně, ale je to jediný herní prvek ve hře a je mezi všechno to čtení našroubován velmi šetrně a nenáročně. Není si tak dle mě na co stěžovat.

Zapomenout však nesmím ani na audiovizuální stránku. Celou hrou vás doprovází velmi příjemný lo-fi soundtrack, který tam pasuje jak prdel na hrnec a grafická stránka má zas krásnou pixel-artovou stylizaci. Prostory kavárny se sice vůbec nemění, nicméně s každým zapnutím se jistě dostanete do velmi pohodové nálady a nějaká proměnlivost není vůbec třeba. Mimo veškeré to povídání hra pak nabízí i hezké bonusy v podobě komiksů pro každou z postav a během každého večera v kavárně si můžete přečíst krátký příběh v novinách od jedné pravidelné zákaznice. Tak malá a nenápadná hra vlastně ve výsledku nabízí dost pěkného obsahu a rozhodně nejde o jednohubku na jeden večer hraní.

Doporučuju si uvařit kávu, přečíst si u ní jeden či dva herní dny příběhů a další hraní nechat zas na příště. Nedostaví se tak stereotyp, všechno krásně vstřebáte a na zítřejší kávu se budete vždy těšit o to víc. :)

A pokud se vám hra líbila, tak Tošikazu Kawaguči napsal knihu Než vystydne káva. Mrkněte na ni.

Závěrem taky děkuji uživateli SilentWolf, že mi hru připomněl. Stálo to za to.
+24
  • PS5 75
Coffee Talk jsem měl v plánu zkusit už přes Vánoce, nakonec jsem hraní odložil na leden a rovnou se mi hra krásně hodí do výzvy. Hra mě každopádně nalákala už v dobách Fritolova komentáře, přestože vizuální novely až tolik nehraji. Tady mě ale nalákala atmosféra baru a vizuál, plus navíc příprava čajových a kávových nápojů. A čaj a kafe, to já můžu.

Fritol ve svém komentáři píše, že hra není pro každého. A má rozhodně pravdu. Hrajeme za baristu, návštěvníkům připravíme nápoj který chtějí, v některých momentech spíše takový, který potřebuje. A pak nasloucháme. Nasloucháme jejich povídání, jejich životním příběhům, radostem i trápením. A do jejich vyprávění zasahujeme právě připravovanými nápoji a tím ovlivňujeme budoucí dění. Takže hra je jen a pouze o příbězích návštěvníků baru.

Svět vystavený ve hře se dá zařadit do fantasy odehrávající se v současné době. Máme zde mimo lidí i vlkodlaky, upíry, sukuby, dokonce například i nekomimi. Je nutné ale říci, že hra reflektuje současnou liberální dobu. A je to druhý důvod, proč hra nemusí sednout každému.

Hra je ale velmi dobře napsaná a příběhy většiny návštěvníků mě bavily. Samozřejmě někdo bavil více, někdo méně. Mou nejoblíbenější postavou se nakonec stala spisovatelka Freya, nejstálejší zákazník a milovnice espressa. Fajn byl i vlkodlak Gala, ale třeba jeho upíří kámoš Hyde mě moc nezaujal. Je tu ale jedna postava, která mi nesedla ani trochu, a to je Neil, to už mi přišlo až moc takové...divné :)

Audiovizuál je pak vzhledem k tématu hry naprosto dokonalý. Hudba ke hře sedí naprosto dokonale a grafické ztvárnění je jeden z důvodů, proč jsem se začal o hru zajímat. Prostě to tak nějak dokonale k sobě pasuje a vytváří tak nádhernou atmosféru malého baru. Úplně cítím tu vůni kávy.

Coffee Talk mě dokázalo ve výsledku velmi dobře pobavit, byť záleželo, jaká sestava zrovna na barové stoličce seděla. A proto dávám nakonec velmi dobré hodnocení. Je to dobrá hra, dobře napsaná a dobře vypadá.
+21
  • PC 80
Jaké to je být baristou v kavárně? Asi to bude chtít umět uvařit dobrou kávu či jiný teplý nápoj. Ale když kavárna nese název Coffee Talk, bude to chtít si se zákazníky i dobře popovídat a třeba vyřešit nějaký jejich problém. A nebudou to jen tak nějací zákazníci, protože se nacházíme v alternativním moderním světě, kde společně žijí lidé, vlkodlaci, upíři a další bytosti.

Princip hraní je prakticky jen o tom vnímat příběh, kecat s návštěvníky a sem tam připravit nápoj. Zvláštní pak je, že zde není možné příběh ovlivňovat, protože příběh postupně plyne dál, aniž bych jako hráč měl možnost třeba volit nějakou variantu odpovědí. Jediné, co mohu dělat, je vhodně volit tři hlavní ingredience do objednaných nápojů. Pokud je zvolím špatně, host o tom akorát prohodí jednu či dvě věty a následně všichni pokračují v rozhovoru a na vývoj příběhu to má nulový vliv. Jen ve finále nezískám některý z achievementů. Zajímavá je i možnost dělat na nápoje latté-art. Jsem ale rád, že to na hru nemělo žádný vliv, protože zrovna tyto obrázky mi absolutně nešly.

Chápu, že tento druh hratelnosti může být pro mnoho hráčů značně nudný, pro jiné to pak může zase být fajn, protože se budou soustředit prakticky jen na příběh. Já naštěstí patřím do té druhé skupiny a hru vnímám podobně, jako kdybych se koukal na film či četl knihu s bonusem v podobě jednoduchých animací postav a jejich emocí.

Hlavní úlohu zde tedy hraje příběh a charaktery jednotlivých postav. Osobně mi byli nejsympatičtější plachá mořská víla Aqua, vlkodlak Gala, kočkoholka Rachel a samozřejmě štamgastka Freya. Dost mě překvapilo, když se ve hře objevil (nebo objevili?) mimozemšťan Neil. Osobu ze vzdálené galaxie jsem fakt nečekal. Příběhy se pak pochopitelně točí kolem životů návštěvníků, plus hodně o psaní Freyi. Zde mě celkem pobavilo povídání o námětu, kdy na světě žijí jen lidé a přitom je v něm rasismus. Jinak doporučuji po dohrání rozjet hru ještě jednou od začátku. Průběh je po většinu času stále stejný, avšak pár odlišností se občas najde a hlavně to vede k trošku jinému závěru a zajímavým informacím o jedné důležité postavě. Víc už ale raději nebudu ani naznačovat.

Audiovizuální podoba hry mi přišla dost sympatická. Zasazení do pixel artu mi v tomto případě přišlo jako zásah do černého. Všechny postavy vypadají dobře, dá se říct i roztomile. Jejich animací zobrazující emoce není nijak přehnaně moc, až by se dalo říct, že v tomto případě méně rozhodně znamená více. Do toho všeho hraje parádní hudební soundtrack, který do kavárny perfektně zapadá. Jen škoda, že mi prakticky žádná skladba neutkvěla v paměti.

Pokud by si hráč neužil dostatek zábavy v přípravě teplých nápojů, je zde k dispozici challenge mód, kde je potřeba v časovém limitu připravit požadovaný nápoj s tím, že v případě správné receptury hráč získá pár vteřin do časomíry navíc. Ze začátku hosté přímo zmiňují, jaké ingredience by měl nápoj mít, avšak později už chtějí něco ve stylu: Něco extra horkého, mírně sladkého a jemně hořkého. V tom okamžiku teprve začala ta pravá výzva. A popravdě, bez taháku bych achievement za 50 správných nápojů jen tak nedostal.

Jak už jsem zmínil výše, tato hra není pro každého. Mně ale sedla hodně dobře, takže mé vyšší hodnocení berte s rezervou. Ač sám kafe nepiji, překvapilo mě, jak zábavné může být hrát za baristu v kavárně. A taky kolik různých zajímavých nápojů se dá s několika surovinami nakombinovat.
+11
  • PS5 60
Vizuální novela v prostředí kavárny, kde se nepotkávají jen lidé, ale i elfové, upíří a další zajímavé rasy. Hráč v roli baristy připravuje pro postavy nápoje a tím posouvá diskuze a příběh dále. Je to vlastně jediná interakce ve hře, samotné diskuze už probíhají automaticky a jsou předem dané.

Ze začátku mě hra doopravdy vtáhla a bavila. Postavy i rozkrývání příběhu má celkem spád a vtip. Nicméně jakmile dny postupují a postavy se vracejí a stále rozebírají zdlouhavě své problémy, začaly mne některé doopravdy nudit (Myrtle a Aqua, Neil) a některé zajímavé se objevovaly už málo (Jorji). Čekal jsem, že se například dozvím i více o světe, ve kterém se hra odehrává, ale ve výsledku je toho pomálu. Hra se doopravdy zaměřuje hlavně na problémy života a soužití, které asi známe včichni (rodičovství, láska, vlastní cena, ...).

Samotného vaření nápojů a latte artu je ve hře pomálu a odcenil bych více variací nápojů či jiné reakce postav a větvení na připravené nápoje. Ve výsledku jsem byl ale vlastně spokojen - byla to pro mě první vizuální novela, kterou jsem hrál. Idealné doporučuju hrát na přenosném zařízení, ideálně kdyby to bylo na mobilu.

Pro: Cosy atmosféra, auto play

Proti: Málo přípravy nápojů během příběhu, nejde kombinovat kafe a kakao, od poloviny hodně zdlouhavé diskuze

+9