Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.

Komentáře

  • PC 80
Přestože hráči po celém světě přijali Bulletstorm celkem rozporuplně, nemohu jinak, než tuto hru každému milovníku akčních her doporučit. Bavil jsem se celou dobu, nenarazil na jediný bug (jen jednou jsem se propadl do podlahy a musel loadnout checkpoint) a bez známky trhání hrál v 1900x1200 na plné detaily, včetně AA.

Unreal Engine vypadá pěkně a přestože je hra tak lineární koridorovkou, že to až bije do očí, některé části jsou nadesignování opravdu vynikajícně. Bohužel jak je u podobných her zvykem, je kratší, než je zdrávo a za dva pohodové večery je to celé over.

Bodování za nejrůznější druhy zabíjení zmetků a odemykání dalších a dalších těchto "achievementů" je povedené a pokud se vám povede něco opravdu vypečeného, už srdíčka ta nálož bodů vskutku zahřeje. S touto funkcí se však nesou dvě věci, kterou jsou dost kontraproduktivní - nakupování munice a možnost tahat s sebou jen dvě zbraně (plus základní samopal). Drtivou většinu hry jsem tak dohrál s brokovnicí a odstřelovačkou a ostatní zbraně vyzkoušel maximálně na pár minut po jejich nálezu. A díky nakupování munice jsem náboji až zbytečně moc šetřil a spoustu fatalitních fajnes si nechal ujít.

Ve finále mě ale hra opravdu hodně bavila a shledávám ji skvělou odreagovačkou. Nemá nijak promyšlený příběh, superinteligentní AI, ani nesrší originalitou, ale zkrátka se hraje dobře a to je důležité. Milovníci těchto akčních vymejváren se budou bavit, vy ostatní to pro jistotu vůbec nezkoušejte.

Pro: Grafika, design, hratelnost.

Proti: Velice krátké, nutnost nakupovat munici a možnost tahat jen dvě další zbraně.

+41 +43 −2
  • PC 70
Před hraním Bulletstormu je nutné si položit otázku co od hry budu očekávat, chci sledovat napínavý příběh s dějovými zvraty, navštívit různorodá prostředí, variabilní akci která střídá různé prvky a další nutné požadavky které naplňují AAA hry. Tak to běžte o dům dál. Pokud ale hledáte čistokrevnou střílečku která si na nic nehraje, příběh má do počtu, nabídne co nejvíce možných způsobů jak odpravit nepřítele, a dovolí hráči vypnout mozek, a naplno se ponořit do masakru co způsobíte, tak račte vstoupit.

Jak bylo někdě trefně poznamenáno, je to něco mezi Painkillerem a Gears of War, z první zmíněné si bere množství nepřátel a upravuje to možností roztrhat, rozstřílet a kdo ví jak ještě zabít nepřátele za pomocí zbraní a prostředí k tomu vytvořené, z Gearsů si to bere stylem zbraní a vizáži hrdinů, plus doplněním občasných cut-scén.

Zábava to ze začátku je opravdu převeliká, zkoušení a poznávání možností hry, hraní si s nepřáteli a objevování možností jak je zprovodit ze světa, a bodově za to být ohodnocen nejlépe, postupem času se ale dostaví určitý stereotyp zvláštně v poslední třetině hry je patrný kdy už máte všechny zbraně, dostatek bodů a objevuje se poskrovnu nových metod zabití. Ono i zakončení hry působí trochu rozpačitě.

Každopádně pokud hledáte možnost jak se vyřádit po pracovním dnu, nevadí Vám brutalita, chcete prostě vypnout, je tohle ideální volba, tento kousek pobaví. Osobně mě víc sedl oproti právě zmiňovanému Painkillerovi který mají tvůrci za sebou, a Bulletstorm přináší svěží a originální napády likvidace protivníků.

Pro: Využitelnost prostředí jako zbraně proti nepřátelům, originální způsoby likvidace, čistá střílečka

Proti: Zakončení příběhu, v pozdější fázi nastoupí stereotyp, pro někoho brutalita

+25
  • PC 70
Bulletstorm je na první pohled další lineární naskriptovaný tunel typu "jdi kupředu a zabíjej vše co se hýbe" s rádobydrsnými postavami a v poslední době standardní "nebudeme to přehánět, 8 hodin stačí" herní dobou. Když na to však koukneme podruhé, zjistíme, že je to poněkud pomalu se rozjíždějící, ale ve finále povedená akční řežba se solidním tempem, atmosférou trochu připomínající Gears of War, přičemž při hraní jsem si vzpomněl třeba i na film Wanted - vystřelenou kulku ze sniperky totiž můžete dále v bullet-timu směrovat a zabít tak třeba borce co se krčí za rohem - mazec. Systém "skill shots" aneb "kill with skill" zase není tak awesome jak se nám snažily vsugerovat trailery, ale průšvih to také není - tady jsem si při kopání protivníků na bodáky zase vzpomněl na Dark Messiah of Might and Magic.

Trošku zamrzí optimalizace, která není nejlepší a hlavně vypadávající textury a různé další grafické kopance - možná ale pomůže patch, možná update ovladačů grafiky, já to neřešil, respektive nedokázal jsem se od hry odtrhnout - hra má opravdu spád a dohrál jsem jí jedním dechem. Potěší i poměrně různorodí nepřátelé, kdy na každého funguje trochu jiná taktika, na druhou stranu ze zbraní jsem používal hlavně sniperku, samopal, ke konci i brokovnici, ostatní zbraně mi přišly slabé a neměl jsem důvod je používat. Celkově příjemné překvapení, čekal jsem to horší.

Pro: snaha udělat zabíjení různorodější, pár velmi povedených misí, sniperka, drsná mluva a humor

Proti: optimalizace, vypadávající textury, až moc lineárně tuneloidní

+22
  • PC 80
Tohle jsem přesně po těch x letech nedohrání ničeho potřeboval. Stačila k tomu souhra "nešťastných" náhod. Přestal se mi spouštět Steam kvůli hlášce, že v cílovém adresáři nelze dohledat soubor Steam.exe. Nefungovalo nic, ani reinstall, ani vyčištění počítače všemi možnými softwarovými utilitkami. Zkrátka a dobře, přestal jsem hrát multiplayerové hry a podíval se do šuplíku, jaký to nerozbalený CDčko na mě vypadne. Nahmatal jsem tento kulervoucí skvost, který jsem neustále odkládal, jako kdyby mi za zahrání ani nestál. Přesto mě ve skrytu duše již dříve lákalo se do téhle řežby pustit, ale strach z tuposti a bezbřehé jednoduchosti mi nedovolil. Nyní, když jsem neměl co žrát, pardon, co hrát, nepohrdnul jsem a udělal jsem dobře. Nejdříve jsem musel stáhnout crack či jakousi obelstívku Games for Windows Live, které již asi "25 let" nefunguje. Hru se mi podařilo rozchodit a já si den co den po malých doušcích začal užívat totální řezničiny po vzoru všech Doomů a Quaků dohromady. Nejvíce mi učaroval systém zabíjení, parádní level design a hudba. V tomto ohledu je i dnes, po 8 letech na co koukat, co poslouchat a čím se bavit. Kopance ve slowmotion, trefa do řiti za bodíky a následné upálení, nabodnutí, rozsekání či elektrický šok jsou běžnou součástí každého z asi milionu zabití žoldáků, mutantů, minibossů a jejich různých variant. Smrt má zde mnoho podob a je osvěžující vědět a zažít ji z tolika možných perspektiv. Překvapuje mě, že těchto principů v FPSkách nevyužívá mnohem více her - fakt, že okolní prostředí hraje s vámi, respektive je možné využít ve váš prospěch. Se slzou v oku vzpomínám na Dark Messiah of Might and Magic, kde podobná nabodeníčka nepřátel bylo možné také provádět a to díky fyzice zabudované v Source enginu. Zde je vše mnohem rychlejší, brutálnější a často k odemykání nových achievementů vede náhoda, kdy se vám podaří nakombinovat hned několik zbraní, kopnutí a přitažení nebožáka zpět elektrickým lasem. Pestré, krvavé a uspokojivé. Dalším hnacím motorem byl pro mě level design a jeho nápaditost. Jasně, je to chytře vymodelovaný koridor, ale s mnoha krásnými scenériemi a pohledy. Ačkoliv nikam mimo nemůžete, atmosféra postapokalyptické budoucnosti tady zkrátka je všudypřítomná. Lidožravé rostliny se svojí památnou bossyní jsou svěžím doplňkem tohoto jinak pochmurného světa. Zbraně mají díky svému charge módu grády a je jen škoda, že jich v ruce můžete mít jen trojici. Nakonec to u mě sklouzlo ke samopalu, pistolce zapalovačce a vícehlavňové brokovnici "rozpůlímtěnadvakusyjednouranou". Další zbraně jsem využíval jen minimálně, přestože jejich nápaditost zpracování a fungování byla pozoruhodně zábavná - ostřelovačka ve stylu Sniper Elite tady je taky. O příběhu se skoro nemá cenu zmiňovat až na jeden příjemný fakt - je to až nečekaně ukecané a černým humorem protkané. Hratelnost oživují primitivní quick time eventy, které snad ani nemají žádný řád a objevují se pravidelně nepravidelně. Díky tomu se jich člověk nepřejí a pomáhají k získání dojmu pestrosti v jinak opakující se hratelnosti. Hru jsem dohrál po xx půl hodinách. Víc jsem zkrátka nemohl této hře denně věnovat. A vůbec to nevadí. Jak se říká, dobrého pomálu a Bulletstorm je sakramentsky dobrá FPSka ze staré školy, která i dnes může naučit pár triků své mnohem mladší sourozence. P.S.: Kdo si počkal na závěrečné titulky a pečlivě v nich očima listoval, musel si všimnout jedné zajímavosti. Hudba byla nahrána Slovenským symfonickým orchestrem v Bratislavě. Mimochodem, je vynikající. P.S.2: Kéž by People Can Fly, potažmo Epic Games udělali dvojku. Potitulkový závěr totiž naznačuje, že to celé masakroidní dobrodružství a honba za pomstou tak úplně neskončilo.

Pro: Kulervoucí killing fest, pestrý level design, prostředí hraje s vámi, nepřátelé se mění, minibossové a bossové, výborný soundtrack, hlášky, stále je koho zabíjet a navíc kreativně.

Proti: Jen tři zbraně v ruce, umělá inteligence nepřátel moc nepobrala, otravné nakupování munice, po chvíli repetetivní - nutnost dělat pauzy.

+16
  • PC --
Duty Calls - reklama autorů Bulletstormu na svou novou hru, ve které upozorňovali na tupost dnešních stříleček, byla sice povedená, na druhou stranu ji po dohrání Bulletstormu tak trochu nechápu.

Bulletstorm je totiž ještě lineárnější a ještě tupější, než např. Call of Duty. Koridorovost jde do takových výšin, že dokonce smím přeskakovat překážky jen v určených bodech (např. zábradlí přeskočím pouze uprostřed), přičemž cokoli, co se ve hře dá nějakým způsobem rozbít, přeskočit, podlézt, roztrhnout bývá označeno velkou blikající hláškou Press... to... K tomu se nedá nejenže nikam odbočit, ale často ani přiblížit k nějakému objektu. Hra je přeskryptovaná až hrůza.

Systém komb mě překvapivě bavil, i když mám k tomuto typu odměňování jistý odpor. Komb je nepřeberné množství, jejich názvy pobaví a opravdu jsem měl radost z každého povedeného. Zabaví i pubertální hlášky sidekicků vyplňující pasáže, kde se zrovna nic neděje.

Technicky je Bulletstorm naprosto nevzládnutou hrou. Moje problémy a celková nenávist Unreal enginu sahá do daleké historie a pokračuje i nadále.

To, že...

- jsem několik týdnů čekal na neoficiální fix, který opraví 16bit barvy
- jsem musel vypnout cosi v nastavení, abych neměl na obrazovce nepříjmené šmouhy
- jsem musel přetrpět těžko pochopitelné záškuby v intervalech několika minut
- se tady opět projevuje doskakování textur (Singularity, Bioshock)
- interiéry vypadají jak psí lejno
- je to celé prostě nechutný zgrc

...není problém pouze můj a nejedná se o nějaké plané předsudky. K tomu bych chtěl ještě vypíchnout časté zasekávání sidekicků na místě, což se mi stalo 3x a znamenalo to restart celého levelu.

Zabíjení je jedinou světlou stránkou hry, která je ale dostatečně silná, aby mě přiměla Bulletstorm dotáhnout do konce. Přepnout mozek do stand-by režimu, držet šipku dopředu a mačkat levé myšítko, to prostě někdy stačí...

**/5
+15
  • PC 80
Nečekal jsem žádný zázrak, ale nakonec musím říct, že Bulletstorm je super. Je super, pokud od něj nečekáte nic víc než "tupou koridorovou střílečku".

Nebudu tu zbytečně rozebírat všechno to střílení, zbraně, elektrický bič nebo kopání z útesů, protože toho se již zhostili jiní. Já se jen drobně pozastavím nad prostředím, ve kterém se Bulletstorm odehrává. Proč? Protože je kulervoucí! I když se jedná o ne zrovna nejmladší unreal engine, hra prostě vypadá fantasticky. Já zkrátka miluju tenhle komiksem šmrncnutý výtvarný styl laděný do barev post-apo s notnou dávkou sci-fi elementů. A to je (spolu s herní délkou cca 8-9 hodin) taky hlavní důvod, proč jsem Bulletstorm shltnul jako malinu.

Tempo je řádně svižné, ale krom všeho toho střílení a kopání je tu i spousta času a prostoru na úchvatné výhledy do krajiny, na rozbité město či přehradu. Možná i díky tomu mi opravdu nevadil ten místy až moc stísněný koridor. Ty výhledy za to zkrátka stojí.

Pro: výtvarný styl, prostředí, herní mechanismy, bič

Proti: ovládání občas zaškobrtlo, sem tam chybka

+13 +14 −1
  • PC 80
Je Bulletstorm tupá střílečka? Ano. Bavila mě? Hell yeah ! Bulletstorm dobře vypadá, dynamicky se hraje a má velice pěkně udělaný design rozpadlého sci-fi světa. (Nevím proč, ale nějak mi to evokovalo Aldissův skleník i když tam žádný města nebyly žejo...) A se sniperkou se dá parádně vyblbnout. Osobně hra předčila moje očekávání, jelikož jsem čekal tupou koridorovku kterou nakonec dohraju jen "z povinnosti". Tupou koridorovku jsem sice dostal, ale sakra zábavnou. U mě dobrý.
+12 +14 −2
  • PC 75
Je to len nedávno, čo som si sťažoval na kvalitu Wolfensteina z r. 2009 a po prvých minútach hrania Bulletstormu (Full clip edition) som mal pocit, že buď skončím pri podobne negatívne ladených dojmoch, alebo hru vôbec nedohrám. Lenže Bulletstorm prekvapil.
Keďže som žil posledných 8 rokov v bubline bez poriadneho PC, tak som začal FPS scénu mapovať až teraz. Wolfa som chcel po hoďke vypínať, lebo prišla nuda, ale Bulletstorm som po hodine vypínal preto, lebo som si ho šetril na neskôr. Tých 6-7 hodín sa aj tak minulo rýchlosťou letiacej guľky.

Bulletstorm si zobrali do rúk tvorcovia Painkillera, preto som očakával podobne ladenú zbesilú akciu. Namiesto toho ide skôr o strieľanie menších skupín a toto sa opakuje od začiatku do konca. Znie to nudne, ale kupodivu to nudné nie je. BS podporuje hráča v kreativite a navádza ho k tomu čo najefektívnejšie zabíjať a toto mi priznám sa sprvoti vadilo. Časom som už ale efektne zabíjal prakticky každého. Odkopnutie do elektriny, na koly, na kaktusy, do priepasti, podkopnutie a odstrelenie hlavy atď atď...každý na niečo príde. V takejto hre nevadili ani účelovo postavené výbušné sudy, hlavné bolo, že to všetko pekne vybuchovalo. Efektné zabíjanie je v podstate nutnosťou, pretože súperi sú neskutočné bullet sponges a likvidácia bežným spôsobom je zdĺhavá.

Za jedinú poriadnu výtku považujem nesympatické charaktery. Jeden nasratejší ako druhý, každé druhé slovo nadávka (toto robil dobre len Kingpin: Life of Crime) a keď sa k tomu ku koncu pridal aj generál, mal som sto chutí ho skopnúť dole do priepasti.
Príbehovo je hra slabučká, ale keby bol scenár trošku lepšie napísaný, tak by z toho mohla byť príbehová FPS. O toto ale nikomu nešlo. Máme tu bandu drsňákov, ktorí namiesto slov používajú zbrane a nič iné neriešia. Kto chce, ten si môže ako bonus zahrať aj za samotného „hail to the king“ Duke Nukema.

Zo zbraní mi ku srdcu najviac prirástla zbraň, ku ktorej ma to tiahne v každej FPS: brokovnica. Vyblázniť sa dá aj s reťazami, ktoré majú na koncoch granáty a keď protivníka obviažu, tak explodujú, alebo sniperka, ktorej guľku je možné navádzať, alebo ju nechať v správnom momente vybuchnúť, ale brokovnicu by som nevymenil za nič na svete. Chvíľu som si musel počkať, než som sa dostal ku jej špeciálnej vlastnosti (zničenie skupinky protivníkov na 1 výstrel), ale čakanie sa vyplatilo.
Zbrane je možné nosiť 3. Samopal je základ, zvyšné 2 sú na vás. Na každom druhom kroku si do nich môžete kupovať náboje alebo energiu na špeciálne strely.

Užil som si túto bezduchú FPS, lebo robí veci dobre. Dobre, nedá sa skákať, prekážky je možné preskakovať len na konkrétnom mieste a v hre je až príliš veľa neviditeľných bariér, ale to je vedľajšie, lebo v tejto hre to až tak nevadí. Toto je trošku voľnejší Dead Man's Hand a aj takéto hry musia vznikať. Ako bonus poteší, že hra je bez respawnu nepriateľov, takže pekne odsýpa a v mojom prípade to bolo aj bez bugov.

Pro: akcia, svižná akcia, efektná akcia, primerane dlhá akcia a ešte raz akcia, pekná rýchla grafika, nenarazil som ani na 1 bug

Proti: nesympatické hlavné postavy

+12
  • PC 90
Jako první řeknu akční řežba nechápu jak je možný že jsem o hře nevěděl v době vydání. Jako veliký klad jsou tu zbraně kterých je ve hře dost a hodně možností vylepšení k tomu aby jste si mohly tyto vylepšení kupovat tak proste musíte zabíjet ale jak se tady zabijí? naprosto skvěle ke zbraní můžete používat super silný kop nebo bič kterým si můžete nepřítele přitáhnout a rozstřílet ho pěkně zblízka nebo kopem ho kopnout na kaktusy, hřebíky elektrická vedení a mnoho dalšího. Jako další klad je humor kterého je ve hře dost a každá se zasměje a díky tomu se dostávám k postavám který jsou skvělý a všechny jsem si oblíbil. Jako poslední klad tu je grafika která mi hodně připomínala hru Rage takže dobrá. A jako zápor je blbý rozložení tlačítek třeba že se sprintuje mezerníkem ale to se dá přenastavit a že ve hře nejde skákat jen tak vždycky musíte přijít k překážce a počkat až se vám ukáže tlačítko, ale jinak to je skvělá hra ze šíleným příběhem a skvělou akcí.

Pro: Grafika, zbraně a jejich vylepšování, humor, šílený příběh, postavy.

Proti: Nejde skákat jen tak, špatné rozložení tlačítek při prvním spuštění.

+11 +13 −2
  • PC 30
Bleh, to je vážně tak těžké vyrobit ZÁBAVNOU přímočarou rubanici ve stylu Painkillera? Evidentně ano, protože Bulletstorm, ač jsem se na něj od prvních informací dost těšil, předvádí všechno možné, jen ne zábavné masakrování všeho co se hýbe. V prvé řadě už proto že jeho hratelnost nespočívá v prostém "tu máš kvér a zabij všechno", ale místo toho spočívá v "dívej se na skripty a občas drž čudlík dopředu, přičemž můžeš i střílet (ale pozor na spotřebu munice, šetři!), ostatní klávesy zmáčkni jen když ti řeknem (a nikdy jindy!)". Tunel ve kterém se hra odehrává je široký většinou cca metr a půl (střízlivý odhad), zhruba každých třicet metrů ho přeruší skript, nebo nějaká překážka překonatelná buď stisknutím mezerníku, či ctrl - podle toho co vám hra řekne (vesmírní mariňáci neumějí skákat, co jste si proboha mysleli, i padat z jakékoli výšky je jim neviditelnými stěnami zakázáno)... a mezi tím nabíhají nepřátelé.
Nabíhají bezhlavě což je dobré, nabíhají však stále stejně což už tak dobré není, zabít se ale dají všichni - a to menším arzenálem zbraní které už každý viděl cca milionkrát, přitahovacím paprskem s nevyčerpatelnou energií a nakonec i nejzábavnější možností - okovanou botou. A bohužel tedy také možností spolu s paprskem nejefektivnější, protože munice do zbraní je na zběsilé nepřerušované střílení do všeho zkrátka málo a musí se nakupovat(!?), přičemž při jejím nakupování už vám nezbydou finance na vylepšování těchto zbraní(?!). U hry která se jmenuje "smršť kulek" a neměla by být o ničem jiném než frenetickém žhavení hlavní je toto vskutku tristní (a debilní).

Btw přes rádoby-střílečkovou povahu hry půlku jejího průběhu zabírají naskriptované sekvence, většinou řešící příběh(?!), nebo neinteraktivní "interakci" s okolím, nebo rozvíjení vztahu s retardovaným a otravným parťákem který vás provází nejspíš celou hru (je neschopný, nesmrtelný a musíte hrát jen tak jak vám dovolí = opruz-hattrick!).

Ještě co se technické stránky týče - grafika ujde leč vizuální stylovost nulová, fyzika se omezuje na ragdoll a skripty, nároky na hardware vcelku příjemné a obtížnost díky neustálému vodění za ručičku malá - na normal a nižší to s trochou snahy může hrát i slepý leprotik.

(mimochodem hru jsem nedohrál, vydržel jsem u ní při každém pokusu o hraní maximálně dvacet minut... a dávat Bulletstormu šanci znovu a znovu už mě přestává bavit)

Pro: kopání do nepřátel, existují i lepší střílečky takže tuto nemusíte hrát

Proti: přeskriptovanost, nudná tunelová akce, šetření s municí, otravné npc, příběh, nezajímaví nepřátelé, hráč nesmí dělat nic co mu hra v ten moment výslovně nepřikáže

+9 +16 −7
  • PC 80
"Dobrý den, tak jsem tu zase. Dneska bych chtěl bych ochutnat kombinaci Quakea 4, Singularity, Gears of War a na vrch špetku šílenství Painkillera. Ááá, dobrý den, pán je labužník, máte štěstí! Od nedávna podáváme vynikající mix výše zmíněného. Někdo to nazval Bulletstorm. Hm, to vypadá lahodně, tak přestaňte tlachat, zabalte to, ať už to mám doma!"

Bulletstorm jsem jako jednu z mála her, v poslední době, vyhlížel opravdu netrpělivě! Měl jsem totiž už dlouho čmuch, že tohle bude opravdu lahůdka hodná mého zahrání a z toho názoru mě nevytrhla ani žádná "nemilá" recenze, či negativní dojmy ostatních hráčů. Bulletstorm na mě působí jako smilování. Smilování boží, všem hráčům akčních her se smyslem pro vytříbenou akci, která se v dnešním přehršeli všemožných konfliktů docela ztrácí.

Příběhová linka Bulletstormu, nepůsobí nikterak originálně! Spadnete na cizáckou planetu, ve které se to jen hemží asociály, idioty, stvůrami, "Godzillami", masožravými Adélami a místy potkáte i roztomilé robůtky ala Wall-E. Výkvět celé naší soustavy! A musíte se z ní dostat, samozřejmě za pomoci úchvatných smrtí (odpálení maníka do nebes, nakopnutí na kaktus, nebo odkopnutí ze střechy mrakodrapu, ... fantazii se meze nekladou), které budete po své cestě způsobovat. Béčkovost příběhu byla už zdůrazňována několikrát, ale na mě nějak dementně nepůsobil, jelikož zde je důležitá akce a příběh je tedy sekundární. Hlavní linka mě tak příjemně překvapila a je dosti osvěžující na dnešní poměry!

Echo mód v Bulletstormu je pro jedince, kterým rozsévání jejich krvelačných nápadů na smrt v příběhu nestačilo, můžou si tak lokace zopakovat. S tím, že se musí snažit být děsně "kůl" a s vědomím, že se výsledky posílají na server, kde porazit magory v první desítce dá opravdu zabrat (asi nedělají nic jiného, než že paří Echo mód Bulletstormu, omg!)

Multiplayer Bulletstormu je pecka ze všech pecek nejpeckovatější. Než já blbec zjistil, že to není deathmatch, ale kooperace s ostatními maníky na mapě, byl jsem za vola ve většině kontinentech světa (nemyslím si, že se Bulletstorm hraje na Antarktidě). MP se tedy hraje obdobně jako singleplayer, kde se snažíte získat co největší počet skill bodíků - aby jste mohli s ostatními hráči postoupit do další lokace - ale především si vylepšovat virtuální postavičku a hlavně si navyšovat ego-level! Je dobře, že jsou mapy menší a nemusíte tak ostatní rozsévače smrti hledat všude možné.

Ve výsledku jsem Bulletstormem nadšen! Originalitou a nápady je hra přeplněná, i když, jak už jsem zmínil, mi působí jako variace na výše zmíněné hry. Singularity taky smrdělo neotřele a nápaditě! Bulletstorm se mi ze stejného důvodu líbi, ba ještě více - tečka!

Pro: Poláci jsou borci, Unreal engine, hromada způsobů, jak někoho virtuálně odkrouhnout, sympatické postavy, správně hnusnej a parchantskej záporák, různí nepřátelé, noha a modré vystřelovací lanko :-) ...

Proti: docela náročné na můj stroj, future zbraně a jejich chování, neviditelné stěny!

+8 +9 −1
  • PC 75
Bulletstorm je jako béčkový film z 80.let. Můžete tedy očekávat krev, tupý děj, drsné hlášky plné černého humoru a machrování hrdinů. Jestli toužíte přesně po takových hodnotách, tak zde je máte vrchovatě.
Příběh je málo rozpracovaná záminka ke střílení. Je to škoda, protože ač se jedná o pouhé téma pomsty, tak by šlo z postav a zajímavých kulis vytěžit o dost více.
Jakožto vedoucí týmu žoldáků jste zrazeni a využiti. Pomsta vás však přivede k selhání a ocitáte se na neznámé planetě s pouze jedním přeživším vašeho týmu. Pod tíhou výčitek ze smrti téměř celé vaši skupiny dáte poslednímu příteli slib. Musíte se dostat z týhle planety za každou cenu a dodržet tím své slovo.
Je to tedy ve výsledku klasická cesta pomsty střihnutá osobním vykoupením ze hříchů minulosti a špatných rozhodnutí. To zní sice nudně a příliš obyčejně, ale postavy jsou natolik zajímavé, že by zasloužili více prostoru. Sice ne přímo hlavní hrdina, ale převážně velmi charismatický záporák, který sice není elegantní, ale dohání to velkou slovní zásobou a kreativitou ve tvoření těch nejprimitivnějších urážek. Váš společník Ishi je zajímavý díky jeho osobnímu souboji s částí jeho já - strojem. To už sice zní vše lépe, ale problémem je, že na to hra jednoduše sere. Netouží rozvinout tyto zajímavé postavy. O tom prostě hra není. Rozumím tomu, ale stejně... je to prostě škoda.
Level design je místy urážející svoji linearitou a jednoduchostí. Přitom když se podíváte kolem sebe, tak vidíte mimo cestu opravdu atraktivní prostředí, které si říká o prozkoumávání. U lineární střílečky mi přijde důležité mít správně sestrojenou úroveň. Po chvíli pak začne hra nudit svojí koridorovostí a tak se přestanete rozhlížet kolem sebe. Soustředíte se pouze na hlášky a samotné střílení se systémem skillshot.
Velmi brzy získáte ve hře poněkud zajímavý bič. Díky kombinaci kopání, zbraní a bičem můžete tvořit velmi zajímavé způsoby zabíjení za které jste odměněni body. Ty utrácíte za munici nebo velmi chabé "upgrady" zbraně nazývané chargeshot. Velmi silná variace na klasickou střelbu. Nic víc, nic míň.
Co se týče arzenálu, tak získáte zajímavé kousky kromě nudného samopalu. Dojem však kazí, že kromě prvotní zbraně můžete vzít cestou pouze dvě další. Vývojáři se asi rozhodnutí snažili kompenzovat velmi častým rozmístěním stanic na doplnění munice a výběr zbraní. Proč tedy rovnou nemůžete nosit všechny? Bylo by to o dost pohodlnější.
Hrací doba je přibližně 7h. Bulletstorm je tedy ideální volbou pro výplň mezi propracovanějším herním kouskem. Nudit vás gameplay přímo nebude, ale častěji si začnete všímat různých chyb. Například nevkusné QTE, které jsou místy pro hráče prostě ponižující. Ručkování ve správnou chvíli je snad to nejmenší.
Ve výsledku je to však zábavná hra, která by si zasloužila více pozornosti a snahy samotných tvůrců. Pravděpodobně malá snaha udělat z této IP něco více může za polovičný úspěch. Mohlo to být lepší.

Pro: skillshot systém, humor, některé zbraně, krátká hrací doba, efektivní brutalita

Proti: malá kreativita v upgradech, místy až urážející linearita, krátká hrací doba, otravné QTE

+8
  • PC 85
Neuvěřitelně šílená sprška kulek a krve, která vybočuje ze zaběhnutých kolejí stříleček a dává nový rozměr pojmu "prostřílej se dál". Lineárnosti je ve hře až dost, ale autoři ji skvěle zakryli pod maskou ohromných kulis a designu úrovní. Šílenost, která skvěla odreaguje a ukazuje, že i u dnešních stříleček se dá skvěle bavit. Na dnešní poměry mimořádně povedená záležitost.

Pro: Level design, Zabij koho můžeš, Grafický kabátek, Optimalizace, Velká porce zábavy

Proti: Lineárnost

+7 +8 −1
  • PC 75
Dle mého názoru povedená akční střílečka. i když docelá krátká. Hra zabaví akce dobrá typy zabití celkem rozsáhle. Zbraně taky zajímavé.. lae musím uznat že je hodně o moc lepších stříleček,

Pro: akce, zbraně, různé typy zabití

Proti: příběh,

-5 +2 −7