Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.

Diskuze

< >
@Jab (18.01.2021 15:20): Já jsem to asi nijak zvlášť ten systém neždímal, dokonce bych řekl, že jsem si to místy možná i zbytečně komplikoval, ale o to taktičtější to bylo :-) Nakonec jsem se ke konci stejně všem snažil vše cpát to síly a rychlosti, jen u dvou mágů jsem dolaďoval tu magii spíše. Ale u těch dvou postav - zloděj a syn knihovníka, tam se mi nepovedlo docílit, aby v něčem pořádně vynikali, byli slabí ve všem. Používal jsem je jen na podpůrnou magii, ke konci se knihovník trochu naučil máchat kladivem.
@Ringo (18.01.2021 14:35): Naopak není problém s naboostovanými válečníky dát Tiroku za kolo. Ale znamená to využít systém opravdu na maximum, kdy ti skoro nezbývají peníze. Celou hru tak plánuješ, až to dotáhneš ke dvěma válečníkům. Každý po dvou Temných úsvitech a jsou boostováni mágy. Střelec žádný. Ti se nevyplatí stran damage.

Ale nevím, zda jde takhle specifický typ hraní brát za "normalní".

Z mágů jdou btw udělat démoni. To se pak také face-to-face ujmou.
@Greg (18.01.2021 08:43): Já jsem sejmul jednoho, druhého bych taky dal po té, co bych zdrhnul o patro níže, načerpal síly a vrátil se tam, jenže oni tam byli dva dost blízko sebe a ten druhý se do boje brzy připojil. Možná to jde vybojovat s nějakými těmi mrtvými, které by pak člověk oživil pomocí ressurection, ale já jsem celou hru prošel bez jediného oživování. Faktem je, že jsou souboje o hubu, kdy nepřítel kouzelníka sundá na jednu ránu a s tím nejde nic udělat. V takových případech bylo lepší ty slabší postavy schovat dozadu. ale tady ti rohatci uměli na 3 zásahy v jednom kole sundat i nejlepší bojovníky. Jediný kapku odolný byl jeden bojovník s Avalon zbrojí, ten odolával vždycky nejdéle.
@Ringo (18.01.2021 07:55): Se třemi už se asi taktizuje dost blbě a po chvíli tě prostě umlátěj. Ale s tímhle bojovým systémem člověk nikdy neví. Třeba se tam nějaká chytristika vymyslet dá :-).
@Greg (17.01.2021 20:51): Tak ta bitka s těmi třemi rohatými v posledním levelu moc sranda nebyla a dalo by se to považovat za finální souboj se třemi strážci. Jednoho jsem dal (respektive dva, protože jeden hlídal schody o level níže a další dva jsem raději oběhl a skočil do finále :-) Jsou to jediné dvě potvory ve hře, které jsem nezabil (když nepočítám Zenoxe.
Mě tam vždycky na konci chyběl nějakej závěrečnej boss, na kterým bych si finálně otestoval svou družinu. Třeba s tím prvním démonem, co vyleze z podsvětí a je hned zabit mečem odplaty. Nebo aspoň s tou partičkou odpadlých mágů.... přijde mi to zkrátka takový neuzavřený.
Já na Branách hlavně miluju soundtrack, ten je podle mě geniální. Celkově se mi ale líbí výtvarné zpracování, podle mě to té hře krásně sedne. Už se mi pak moc ale nelíbila změna, kterou přinesl Pátý učedník, tam už oceňuji spíš jen tu hudbu. A částečně dabing. Jsem ráda, že se při návratu se 7 mágy Skeldal vrátil ke svým počátkům.

Mimochodem, četl jste někdo knihy?
@Isair (16.01.2021 16:32): Jako vzpomínka na doby minulé je to ideální. Kvůli tomu soubojáku mě to bavilo o dost více, než většina starých dungeonů, které byly "real-time". Klikání na "ikony" spojené občas s ústupem či strafováním přes čtverečky... To mě na dungeonech žralo. Tady je pěkně čas si vše rozmyslet. A možnost dělit družinu přidává další rovinu. I proto bych to i dnes nehrál na ta kouzla živlu vody, kdy pak člověk partu dělí o dost méně.

Grafika se mi btw líbila. Resp. líbily se mi oba styly. Jen prostě nešly dohromady. Do toho prostředí se ty komiks nepřátelé moc nehodili.
Jo skřetí jeskyně mám asi nejraději, ale osobně si nemyslím, že mají Brány Skeldalu příliš slabších částí, snad jen ten Labyrint zpívajících vod byl trochu otrava.

Příběh, stejně jako dialogy, by to určitě lepší sneslo, na druhou stranu to byla taková příjemná oddechová "pohádka", nadto je hra přeci jen spíše o těch soubojích, popř. hádankách, než dialozích. Grafika se mi naopak líbila moc.
Před pár posledními lokacemi jsem hru před týdnem zrecenzoval:
https://ringohrani.blogspot.com/2021/01/brany-skeldalu.html

A neměnil bych už nic. Podle mě byla ve hře nejvíce strhující atmoška při sběru těch 4 artefaktů, tedy Neviditelné město, podzemí s mnichama, ledové jeskyně s podvodní lokací a hory. Sopka taky ještě ušla. Někdo považuje nejlepší na hře úvod se skřetími jeskyněmi, já jsem naopak tam dost váhal, jestli ta hra nebyla přehypovaná, protože se mi to moc nezdálo. Ale pak se to pěkně rozjelo a bavil jsem se až do konce hry.
Souboják je fajn. Atmosféra také. Jakkoliv si jde najít cesty k OP družině. A jakkoliv atmosféra také postupně trochu upadá. Ale lepší příběh by to sneslo. A také ta kombinace s komiksovou grafikou není ideální.
Právě jsem pokořil Brány Skeldalu. Dalo se to utaktizovat, ale musím uznat, že obtížnost byla opravdu pekelná. Souboje ke konci hry teda fest těžké. Co se týče puzzlů, musím přiznat, že jsem se párkrát bez naťuknutí návodem neobešel, pár věcí mi totiž přišlo kapku neintuitivních, ale jinak suprová hra. Ty souboje byly občas doslova Battle Isle: Incubation z vlastního pohledu :-)
Přes svátky jsem se rozhodl konečně splnit jeden letitý rest, a konečně si tu hru zahrát a pokud možno dohrát, takže přes svátky a volna pozvolna hraji tenhle dungeon. Proč už jsem tak neučinil dříve se mi těžko vysvětluje. Hru vlastním už hodně dlouho, mohl jsem si ji už kdysi dávno zahrát z Game4u verze, když tam vyšla a přes který se ke mně dostala. Nakonec jsem využil možnosti získat upgradovanou Win verzi, protože ta Game4u už nešla rozjet a tak jsem si pořídil kdysi Score 300, kde byla na DVD. Pořád to byla taková zvláštní letitá fáze, kdy jsem se snažil hru nějak mít a těšit se na ni a zároveň mě celá léta od ní nějaký nevysvětlitelný pocit odrazoval (možná jakási zprofanovanost, kontroverze kolem Napoleona a okolností, za jakých dostala ve Score účelově vysoké hodnocení, ale s jakýmisi "ale"). Takže jsem to teď konečně rozsekl a budu moci posoudit. Jsem zvědav, jak se mi hra zařadí v české konkurenci Rytíři Grálu a Cardhalia :-)
@hanak_v_exilu (30.04.2019 19:01): Áha, jasně. Už chápu. Máš nějakej starší save? Tu páku totiž myslím zatím nesmíš mačkat, jinak ti ten druhej port zmizí (zmáčknout až po rozdělení družiny do těch jednotlivých místností).

Vycházím z téhle diskuze, mě se to nestalo...
@Greg (30.04.2019 16:03): To bych udělal moc rád. Bohužel v první místnosti s hodinama je jen teleport který vede o patro níž. Můžu do té místnosti přijít, zmáčknout páku a stejným teleportem odejít. Teleport do dalších místností tam není.
@hanak_v_exilu (25.04.2019 20:50): No měl bys u tý páky nechat jen jednoho člověka a se zbytkem projít dál teleportem (v další místnosti zas někoho nechat, atd..). Pak ty páky mačkat v pořadí podle slunečních hodin, jestli si to pamatuju správně...
Zdravím. Rozehrál jsem hru a dostal se v ní docela daleko. Bohužel se mi ve třetím patře Bílé věže nedaří dostat do dalších místností. V první místnosti s pákou je jen jeden teleport a ani za boha se neobjeví druhý. Neví někdo co s tím?
@jvempire (09.10.2017 18:11): Volný chvilky radši vyplním pořádnou pařbou. :-D Já jsem jeden čas přestal úplně číst a teď nemám vůbec ponětí, kde jsem skončil, takže čtu všechno znovu od začátku, takže jsem začal znovu číst Levely od čísla 4 a nyní jsem už u 04/2002. :-D
@Malignus (09.10.2017 17:28): Jsem rád, že nejsem sám. Taky už kupuju dlouho, mám v podstatě kompletní sbírku Level, Score, Gamestar a Excalibur. Na netu jsem začal číst díky práci a mobilu, je to dobré vyplnění volných chvilek.
@Všivák (09.10.2017 13:24): Já kupuji už dlouhá léta Score i Level a čtu cca 70% celých časopisů. Nějak mě to stále baví i když spoustu věcí si přečtu dřív na netu. Prostě jsem normální blázen :-)
Popravde se trochu divim, ze to nekdo kupuje kvuli plnym hram, ale pokud je diky tomu Score v prodejich nad Levelem, tak je to samozrejme v poradku.;)
@Greg (06.10.2017 13:34): Kdepak, papír je lepší, čte se to líp. A nemám problém číst Score v MHD. Akorát bych uvítal možnost kupovat ho bez DVD, protože ty hry jsou poslední dobou fakt hnus.
Já už bych se číst v MHD herní časopis styděl...bych ho musel strčit do Fenomenologie ducha:)
@Greg (06.10.2017 13:34): no já jsem si dřív(když jsem si to předplácela) i četla ten časopis - jenže poslední dobou na to nemám čas - a když už nečtu časopis tak čekám aspoň dobrou hru :D. Minulý rok mi to přišlo na ty hry lepší, ale možná si to jen namlouvám :D

Ohledně novinek - já si stejně nekupuji hry ihned co výjdou, takže to mi nevadí. Navíc se tam dozvím občas o hrách, které bych jinak přehlédla. Výhodu Score v tištěné podobě vidím v tom, že si jej můžu číst v mhd a kdekoliv jinde..čte se mi to lépe než třeba kdybych četla něco na netu v mobilu.
@Laurona (06.10.2017 13:00): Kupovat Score/Level kvůli přiloženým hrám dávalo smysl v dobách pomalýho internetu no. Vzpomínám, jak jsem si chodil půjčovat do knihovny Level jen kvůli tomu DVDčku :D.

A dneska je to na pováženou i se samotným obsahem časopisu. Různých herních doupat je na netu mraky (i když kvalita často nic moc) a máš tam výhodu, že si přečteš recenzi/novinku hned a ne až třeba za měsíc od vydání. Plus to šetří stromy :-).
@Greg (06.10.2017 12:36): Hlavně ve Score je tahle hra už po třetí! Takovou blbost že bych si ten časopis znovu předplácela už neudělám :/ tenhle rok je to na hry velká bída. Většinu her,co tam byla mám už davno z různých bundlů :/
Koukám že už pátá zajímavost s plnou hrou v nějakým časáku, když je ta hra zdarma volně ke stažení :D
@90210 (07.08.2017 21:21): Hele... Ještě na Amigu vyšel jeden český dungeon, který byl hodnocen v jednom Score (nebo Excalibru) na 7/10. Ve stejném čísle byl určitě recenzován Dungeon Master 2. Nepamatujete si někdo, co to bylo za dungeon?
@90210 (28.01.2017 11:39): Já celkem taky, ale jakmile se v bludišti nacházelo i nějaké to "puzzle", tak jsem byl za mapku rád - samozřejmě na papír by se mi s tím u PC asi dělat nechtělo, ale o to víc oceňuji Brány Skeldalu s jejich auto-mappingem a možností připisovat do mapy vlastní poznámky. ;)
(přestože nakonec jsem používal jen "T" pro označení, kde je nějaké Tlačítko ;))
@DJ (27.01.2017 13:23): Tak vďaka za upresnenie toho Wizardry VII. Skúsim tú tvoju informáciu o automappingu do článku nejako zapracovať s tým, že je nutné mať aspoň u jedného člena ten skill.

@Phoenix (27.01.2017 10:42): Vďaka za reakciu, veď preto aj venujem tomuto žánrovému zaradeniu celý odsek v článku. Tá rozdielna definícia žánru mi vždy vadila. Tiež sa prikláňam k "európskemu" pohľadu na vec, ktorý je konzervatívnejší a za dungeon crawlery považuje výhradne hry z vlastného pohľadu a s pohybom po štvorcoch.