Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.

Diskuze

@90210 (27.01.2017 09:41): Podle mého jde asi o to, že pod pojmem "dungeon" se v ČR (a pravděpodobně minimálně některých zemích okolo) rozumí RPG v vlastního pohledu, nejčastěji s pohybem po čtverečcích. Kdežto v anglofonních zemích používají pojem "dungeon crawler" pro téměř cokoli, kde se prolézají kobky. A naše krokovací dungeony označují za grid-based movement, ovšem aniž by to nutně muselo znamenat RPG žánr (proto tam třeba na Stemu řadí takový Crystal Rift) a nacpou tam jakýkoli grid-based movement (tedy třeba izometrický).

Při pohledu na Steam je v "Dungeon Crawler" kategorii krom Grimrock 1, 2 nebo Wizardry 8 třeba Grim Dawn, Gauntlet nebo Binding of Iasaac. Takže spíše než neznalost autorů podobných žebříčků bych za tím hledal terminologickou nejednotnost (je samozřejmě možné namítnout, že Steam kategorie jsou poměrně volné, nicméně pro ilustraci rozdílných definic by to stačit mohlo).

@Bodkin (27.01.2017 10:34): Od toho mě vždycky odrazovala ta dost šílená délka (with HLTB). Ale třeba někdy ...
Trochu mě u toho zaráží, kolik her jsem z toho hrál a případně dohrál, a to ač mě dungeony dnes mnoho netáhnou. Z čistým srdcem bych z toho doporučil jen Betrayal at Krondor, z něhož si pozdější RPG vzaly dost a dost a nejzdatněji je tak předchází. Na druhou stranu jsem ale nehrál Albion, který by mi asi taky měl šanci sednout.
@ad142 (27.01.2017 08:04): Vyborna TOPka. Neni tam zadna blbost. Uz jsme videli TOP10 dungeon crawleru s Diablem, Dungeon Siege apod.

BTW to je presne ten prispevek, ktery by mel byt v debate o RPG. (nasranej smajlik).
Kreslení na čtverečkovaný papír mi nikdy moc nešlo, ale když už jsem kreslil, tak to byla zábava...
1. Většinou jsem se netrefil, špatně spočítal kroky a podobně...
2. Dobře byl vyřešená MM II- kde se po zakouzlení Wizards Eye zobrazí nejbližší okolí, člověk si ho překreslí, a jen si dopíše, co se na kterém políčku objeví
3. Legrace byla u Bards tale, kteréž to podzemí se mi nechtělo vlézt na A4. Než mi došlo, že mapa je jak z Cimrmana- Cesta na severní polární kruh: jdeš na sever a jdeš na jih.
Prostě některé herní mechanismy byly nenávratně opuštěny (je an debatu, zda je to vždy ku prospěchu).

Jinak spousta tahových soubojů mně taky štve - beru to jako zbytečné natahování herní doby (Albion, RoA)


@Jab (26.01.2017 12:55): To je pravda, ale na to člověk přijde až po prvním dohrání. Spíš jsem se ptal na taktiku, když to hraješ poprvé a velice pravděpodobně máš sestavu 2 - 2 - 2 a navíc blbě rozhozené bodíky, takže nedosáhneš na dual-úsvit ;)
@ugraugra (26.01.2017 12:47): Tiroka by měla být za kolo mrtvá. Ty démony jsem dával na kouzelníky, ale lepší asi bude nechat je sesílat ta útočná kouzla magie vody nebo ty boosty na valecniky. Úplně se vykašli na střelce. V celé hře jsou zbyteční. Pro powergaming je nejlepší naboostovat jen primární údaj na začátku na tom "kompasu". Ještě před prvním levelovanim podstoupit ten základní výcvik (tuším jen pohyblivost to nevyboostuje na těch 20 - ale asi se mýlím) a poté ihned výcvik pokročilý. Následně už jen vylepšovat primární údaj (sil/magie) a další jen na splnění požadavků u zbrani atp. Pak dále jet alespoň na dva válečníky a ty směřovat na dual-wield dvou temných usvitů. Může byt i více válečníků. Každopádně kašlat na střelce a cvičit jen válečníky a mágy.
@Jab (26.01.2017 12:40): Přeměna v démona? Co jsem to zkoušel naposledy, tak jsem dával 6 dmg a na Tiroky by to bylo ještě míň.

Některé buffy se ruší. Třeba když zakouzlíš "Nastav tvář" a pak "Oko za oko", což by byla ultimátní kombinace. Ale tady zbude jen to druhé, což jak jsem říkal na Tiroky nefunguje, takže prostě přijdeš a zabijou tě na jednu ránu. Prostě na pěst :)
Docela by mě zajímalo, jakou taktiku jste použili na ty úplně poslední potvory ve Skeldalu. K mému zklamání na ně prostě nefungují některá overpowered kouzla, která jsem si šetřil "na horší časy" jako je Hlubina a Váhy osudu. Tomu říkám designérský fail - kdyby to aspon bylo vysvětlené nějakou hláškou, ale nic. It just doesnt work.

To je stejně pitomé jako fakt, že kouzlo teleport prostě na některých místech nefunguje, protože to tak prostě vývojáři potřebovali a vypíše se akorát hláška "chráněno magickým štítem".

Jinak teda já jsem na sebe hodil "nastav tvář", takže jsem byl nezranitelný a samozřejmě "zrychlení" a prostě jsem je usekal. Možná by šel ještě přihodit "berserkr", ale nevím, jestli by se předchozí buffy nevyrušily.

/edit
Ještě jsem zkoušel nasadit jedné postavě helmu neviditelnosti a projít to s ní, ale samozřejmě ani neviditelnost tam nefunguje.
@Gran (24.01.2017 18:26): jezisi, ja se ted koukl do navodu a ono se ma dojit k te veci uprostred (kde uz jsem byl) a "vyvolat pomoci grimoaru demona" ! Jak jsem na to mel kua prijit? Uz ani nevim, ze nejaky grimoar mam. Jedine co mi Nimeth rekl, at v labyrintu najdu demona, ktery mi ukove mec. Myslel jsem, ze ho tam nekde potkam.

@90210 (24.01.2017 19:08): jak rikam, je to moc high level. Pise tam, at zatahnu za paku, ale nevim jak se k ni dostat. V tom labyrintu popise princip fletny, ktery mi byl jasny uz podle zaznamu z deniku, ale ja bych potreboval rict kterymi porty projit. Reseni hadanek v Bile vezi a Podzemi bylo trochu jine, nevim jestli to treba ve Windows verzi schvalne nezmenili, ale pochybuju.
@Richmond (24.01.2017 19:44): Tobe jo, ale ja jsem mladsi hracska generace nez ty a zadnou z tech her bych nikdy nehral, byt nepopiram, ze cteni o Wizardry 6 nebo Ultime 6, bylo zajimavy. Pro me je uz moc oldskool i Ultima 7, kterou jsem se parkrat pokousel rozehrat. SKoda, ze jsem na ni nenarazil treba pred 10-ti lety.
Ja se tak tesim, az bude BS nebo Rytire Gralu hrat CRPG addict. Pripadne Vzburu donskych rytierov :-P
@Jab (24.01.2017 16:06): Návod je úplně nahouby, je hrozně high-level a vůbec mi neřekne kam mám tedka jít, když jsem zaseklej. A řešení některých hádanek tam bylo blbě.

Hraju na tu blbou flétnu a jsem z toho už úplně na prášky, furt chodím v kruzích. Mi přijde, že jí používám správně, nevím kde je chyba.
@ugraugra (24.01.2017 15:53): Tak že "vody zpívají" se ještě nějak dá "básnicky" zdůvodnit. Ale šeptající ryby už jsou dost peklo. :) Jinak ten dungeon není dlouhý. Kór případně s návodem.
Panebože, Labyrint zpívajících vod again. Teda, ve třetím dílu se to jmenovalo Labyrint šeptajících ryb, ale předpokládám, že to bude stejné peklo.
Dohrát Rytíře je jako poprvé zdolat Everest. Když jsem dohrál první díl Might &Magic, cítil jsem podobně. Ale nebyl jsem rozhodně první, a hra byla prakticky bez bugů a chyb...
@90210 (21.01.2017 12:07): :))) To víš, hrozná srdcovka pro mě, každej rok si to minimálně jednou zahraju - letos chystám i video ze speedrunu. :)))

Rytíř Grálu mě taky moc bavil, ale abych se přiznal, tak jsem to svého času nedohrál (prostě jsem na to neměl) a nějak už jsem se k tomu nevrátil. Možná bych měl! :))
@Greg (19.01.2017 07:23): Ja je tusim rozdelil jen pri souboji s drakem, aby mi nesel po kouzelnicich.

@Gran (20.01.2017 22:13): Tyjo ty mas ty Brany Xedadlu fakt namastrovany snad jeste vic, nez Jindra Rohlik. Zajimalo by me, jestli nekdo podobnym zpusobem hral treba Rytire Gralu, tam prozkoumani vsech venkovnich lokaci mohlo zabrat tak rok zivota.:0)
Tak to vypadá, že maximální počet akcí za kolo pro jednu postavu je 13, což je... dost. :D
(protože mám ale v základu 3 akce, je možné, že funguje "cap přidaných akcí", který by tedy byl 10... zvedám si pohyblivost, takže brzy vyzkouším. ;D Vypadá to ale, že tu jde právě o cap Pohyblivosti, jejíž maximum bude 155-160, možná 165, takže 13 možná 14 akcí... ruku do ohně bych za to nedal, ale asi to tak bude)

(u kouzla Zrychlení je nějaké omezení: když zakouzlím druhé, tak akce nezískám, ale naopak ztratím)

Btw už jsem zjistil, že Gralta musíte využít přinejmenším k získání ochranného amuletu (To abyste se dostali k Druidům v Začarovaném lese, bez jejich "požehnání" se s vámi královna dryád nebude bavit.). Stačí se s ním ale jen přesunout k tomu, kdo vám amulet dá (Bard v Oratu), a můžete se ho zase zbavit.
V jednu chvíli jsem narazil na větší zádrhel - třetí patro Bílé Věže se s jednou postavou zdá neřešitelné. Ale přišel jsem na to, jak to obejít (Do Bílé Věže za Nimethem vůbec nemusíte. Při prvním setkání vám pouze řekne, že vaším úkolem je shánět artefakty (což můžete i tak), a při druhém setkání vám sice poskytne loďku k Labyrintu, ale před chvílí jsem vyzkoušel, že se tam můžete dostat i jinak. ;)).

edit: Jestli se nepletu, tak se tedy dají obejít všechny skupinové akce (byť to chce um ;D), takže by hru skutečně mělo být možné dohrát jen s jedinou postavou! :P
(s tím Graltem ještě: teď mi došlo, že ho možná nepotřebujete, s královnou dryád totiž možná vůbec nemusíte mluvit (podobná situace jako s Nimethem) a do Labyrintu se ze Začarovaného lesa můžete dostat i bez ochranného amuletu... lolz )
Samozřejmě potvrdím, až to doběhnu. ;)
(škoda, že na víkend jedu pryč xD)
@Greg (19.01.2017 07:23): Zrovna to hraju a jelikož se tady nehraje na "přední" a "zadní" řadu jako v některých hrách, tak rozdělovat partu a minimálně mágy nechávat o políčko vzadu je nutnost, bo někteří nepřátelé jsou schopní mi je sejmout na jednu ránu.

Zatím mám max 6 akcí za kolo a řekl bych, že to není nijak omezené. Ale komu by se do rychlosti chtělo cpát tolik bodů, že.

@Gran (19.01.2017 07:09): Asi by to šlo, ale musí to být řádný opruz.
@Greg (19.01.2017 07:23):
Cap/Max akcí za kolo si také nevybavuji (vyzkouším), ale co si z dřívějších dohrání vybavuji je, že přinejmenším díky kouzlu Zrychlení jsem měl často 6 akcí za kolo. Nejspíš i více, ale za to už bych ruku do ohně nedal.

Ohledně výhod vícečlenné družiny:
Nejenže víc lidí = víc akcí = víc útoků za kolo (případně také víc čarodějů = víc many = víc kouzel), ale taky je hodně podstatná Kondice* (stamina).

Vyzkoušej! Ne nadarmo jsem to nazval výzvou. ;D

*Při normálním hraní si toho člověk nemusí všimnout, ale jak hraju s jednou postavou, je Kondice... hroznej průšvih. :D Protože v boji ti kondice klesá nejen když zaútočíš, ale také když schytáš útok - bez ohledu na to, zda ho vykryješ.
S tříčlennou družinou, když si nepřítel víceméně náhodně vybírá, do koho jde, tak celé družině klesá kondice přibližně stejně, ale s jednou postavou na začátku zjistíš, že si s ní dáš MAXIMÁLNĚ jeden souboj a musíš se jít vyspat - pokud tě hned napadne další protivník, dojde ti kondice dřív, než ho utlučeš, a v tu chvíli tam jenom stojíš a ani se nebráníš. Jako svoji akci můžeš dát jenom Stát - díky tomu se ti doplní kousek (= na 1 akci) kondice, ale pokud ještě v tom kole schytáš útok (tj. tvoje Stání bylo dřív než protivníkův Útok), tak o ten kousek zase hned přijdeš. Sice se díky tomu v tom kole pokoušíš krýt, ale v dalším kole můžeš opět jenom Stát.
A protože se postavě nechce spát 12 hodin každých 5 minut, je potřeba postupovat opravdu opatrně.
Pokud na začátku narazíš na dva skřety zároveň, tak seš na tuty mrtvej, protože než je udoláš, tak ti svými útoky vyčerpají kondici celou, a i když se ti nějak povede jednoho z nich zabít, ten druhej tě sundá. ;)

Kromě pomalého postupu to člověka nutí investovat do Obratnosti, přestože by třeba víc ocenil Sílu, Umění Magie či Pohyblivost (pohyblivost také zvedá kondici, ale ne tak významně jako Obratnost). Pak ale vzniká problém s tím, když člověk používá zbraně, které nejsou na Obratnost, protože malý dmg = dlouhé boje = větší nároky na kondici.... ;)


edit: Teď když nad tím přemýšlím, takový lučištník by se mohl dost vyplácet (já teď jedu na dvě jednoručky (dual-wield)).

edit2: Jinak kdo zná všechny "tipy a triky", ten si s tím určitě poradí, ale pro takové (řadím se mezi ně :P) už je hra s vícečlennou družinou prostě až příliš jednoduchá. ;)))
(aneb mé poslední klasické dohrání byl naprostej faceroll, při kterém jsem se nonstop topil v penězích)
@Gran (19.01.2017 07:09): Já bych si stejně docela tipl, že většina hráčů ty postavy v průběhu hry moc nerozděluje, takže tu hlavní výhodu party trochu ztrácí :-)

Jinak kolik útoků za kolo jde max? Už si to moc nepamatuju...
HARDCORE VÝZVA:

1. Založte si klasicky tři postavy - jednu pokud možno silnou, na atributech zbylých dvou nezáleží.
2. Ze startovní chatrče běžte doprava, a hned co to půjde, tak zase doprava - tak se dostanete na Pláně.
3. Pomocí CTRL oddělte svoji "silnou" postavu od těch dvou ňoumů.
4. S těma dvěma ňoumama skočte do vody a utopte je.
5. Se "silnou" postavou se vraťte na start. ;D

Ano, myslím to vážně - zkuste dohrát Skeldal jen s jednou jedinou postavou! :D

Varianta A: "Družina" musí zůstat jednočlenná a cílem je prostě "dostat se co nejdál".
Varianta B: Hru musíte skutečně dokončit až po závěrečné titulky - můžete ovšem naverbovat postavy, které potkáte po cestě (Erik, Gralt... ale ideálně až když je opravdu potřebujete ;D).

Můj sólista, pojmenovaný Wahargem (;D), měl sice ve Skřetích jeskyních místy dost těžké časy, ale na závěr už kosil skřety jako nic - už jsem s ním proběhl i Soutěsku Bloudících Duší a většinu Začarovaného lesa (zatím bez Bílé Věže, samozřejmě) a teď (stále sám) procházím Les Dryád (díky třem akcím za kolo mu nic neuteče ;)).

Have Fun! ;D
@90210 (17.01.2017 23:15): To nejspíš bude to samé, však ten člověk, co vedl skeldal.vyletnici.net, se toho snažil sesbírat co nejvíc - vůbec bych se nedivil, kdyby to konkrétní Score ještě někde měl. ;)

edit: tak pozor: onen "člověk" je Ondřej Novák (Bredysoft). Jestli se nepletu, tak se přímo podílel na samotném vývoji původních BS, tak ještě aby neměl k disposici vše. ;)
@90210 (17.01.2017 22:45): Jestli myslíš stažitelná dobrodružství, pak ano, vyzkoušel jsem co jsem našel: viz skeldal.vyletnici.net, popř. můj komentář ke hře. ;)

(osobně mohu doporučit: Skřetí říše, Heroes, Dungeon, City, Tarnwor, Bludiště a samozřejmě Magika+Sféra)

Sám jsem si onen "editor" také párkrát otevřel, že třeba něco stvořím, ale byť jsem IRL programátor, nějak jsem neměl sílu se s tím učit. ;D
@Gran (17.01.2017 21:56): zkousel jsi hrat "mody"? Rohlik tehdy zverejnil nastroj na tvorbu vlastnich levelu a.celych scenaru,ve Score kolem toho byla nejaka soutez, Rohlik nektere scenare ohodnotil ve Score a vysly na cover cd Score cislo 69, coz neni tak davno, nejakych 15 let z5.:)
Někdo se na to ptal, tak jen potvrzuji:
Ano, hru je možné dohrát jen s původními 3 postavami.

(za mě: dřív to bylo místama jiné psycho, obzvlášť ty slavné dryády a mnichové, ale hra už je pro mě po 10-20 dohráních tak jednoduchá, že už ze zásady nenabírám nové členy (Gralt a tak), jinak je to o ničem ;D)
Mně taky bavil jenom začátek, vstupní dungeon byl skvělý, pak už mně hra tolik nebavila.