Blazing Star navazuje na střílečku Pulstar, jejíž původní platformou byl taktéž unikátní arkádový automat a zároveň domácí konzole Neo Geo. Oproti svému duchovnímu předchůdci Blazing Star o něco snižuje obtížnost a přidává více 2D spritů, které byly vytvořeny podle předrenderovaných 3D modelů. Oproti Pulstaru byly přidány nové lodě s unikátním zbraňovým vybavením a naopak byl odebrán systém checkpointů.
Zajímavou, byť ne zcela unikátní, mechanikou je nutnost porazit bosse každého levelu v určeném čase. Pokud se tak nestane, hráč sice může ve hře pokračovat a není sankcionován, nicméně neobdrží speciální bonusové body. Kromě běžného a silného útoku je k dispozici i množství power-upů, které lze sbírat během bitev.
Hra je považována za jeden z titulů, který naplno využívá výkonu systému Neo Geo. Zahraničním hráčům se však do paměti zapsala také špatnou, místy nechtěně úsměvnou, angličtinou.