Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.

Battlefield: Bad Company 2


Komentáře

< >
  • PC 80
První Bad Company pro mě bylo jedno z největších překvapení minulýho roku (i když vyšlo už před dvěma lety :) Nevěřil jsem, že by švédští online soudruzi dokázali splácat nějaký příběhový singl. Dokazáli.
A to dokonce výborný příběhový singl.
Perfektně odlehčený příběh bez patosu, sympatické postavy, spousta skvělých hlášek, humoru, flirtování s operátorkou na vysílačce, otevřená mapa umožňující volbu jak splnit misi, výborná hudba, songy v rádiích... a proč to píšu do komentáře ke dvojce? Protože.
Ve dvojce nic z toho není. A když je, tak v oškubané podobě, že by se i husa na pekáči styděla.

V EA si očividně dupli, zjistili, že odlehčenej styl netáhne a jednička žádná hitovka nebyla a vnutili švédům, aby udělali svoje Call of Duty. Vcelku totiž pochybuji, že by kopii MW dělali dobrovolně.
Celá pointa Bad Company vyšuměla, jak už pointy většinou vyšumívaj. Z Bad Company se stala poslušná partička vojáků, jak jinak, než cestující po celém celičkém šírém světě. Hlavně, aby se barvy na obrazovce co nejčastěji střídali. Žádná návaznost na původní děj, méně humoru, tupě linearní postup... jako kdyby švédům úplně zakázali jakýkoliv styk s jedničkou.
Je to sice pořád dobré, ale člověk má neustále pocit, že to mohlo, ne MĚLO být lepší. Už to prostě není ta správná Bad Company... je to holt zklamání.

Aspoň že parádní atmosféra válečné vřavy zůstala. Všechno všude líta, kulky sviští, bomby bombí... nádhera. Tak má být.

A co teprve mulťák. Tady si to dvojka oproti jedničce vynahrazuje.
Mapy jsou oproti jedničce znatelně menší, užší a celkově kompaktnější. Tím pádem neumožňují moc velký prostor k manévrování a nějakým těm pořádným tankovým bitvám. Což o to, až na výjimky to vůbec nevadí a alespoň nutí k větší soudružnosti a kooperaci mužstva.
Co už ale vadí je počet map. S pouhopouhými pěti kousky si pánové nejspíš dělají srandu. Doufám, že každá další bude aspoň za 5$ (stejně si je koupím, že :)

"RPG system" odemykani zbrani a vylepseni je perfektni, neustale hrace zene kupredu a nedovoli jit ani na chvili do postele. Pritom povetsinou nejde o primo lepsi a ucinnejsi zbrane, ale jednoduse o alternativni. Diky tomu hraci na vyssich urovnich nejsou pro ostatni zadni übersupermani, nybrz maji "jen" mnohem vetsi moznost volby. Vyborna fíčura uz od jednicky je opet sbirani psich znamek nepratel zapichnutych nozikem do krcku. Nic nenasere vic :)

Bad Company 2 me tedy finalne na jednu stranu vcelku zklamalo a na druhou stranu naplnilo vsechna ocekavani. Singl je mnohem horsi nez v jednicce a multak naopak mnohem lepsi nez v jednicce. Tudiz 1:1. A opět devítečka :)
Pokud ale človek jedničku nehrál (valná většina PCčkářů), tak je mu to samozřejmě úplně jedno a skoro nic z těhle dojmů pro něj neplatí.
+26 +27 −1
  • PC 90
Jak jsem se vlastně dostal k téhle Pecce s velkým P skoro rok po vydání? Už to je story sama pro sebe, protože já...no jak to říct...nějak velkou sbírku originálek opravdu nevlastním. Takže to, že si koupím hru v podstatě jenom na základě videa na youtube, přičemž rok nazpět jsem ji naprosto ignoroval, je na mě celkem výkon:).

Jenže z videa mi naprosto padla čelist - ty masové bitvy, ta vozidla, ty exploze, ta destrukce, prostě atmosféra války na mě dýchla mocně (jak mocně, viz.odstavec výš:)). A TO BYL PROSÍM JEN SLABÝ ODVAR SAMOTNÉHO HRANÍ.

Hratelnost samotná (bavím se samozřejmě o multiplayeru) je v případě Bad Company 2 naprosto jasnou ukázkou, jak to vypadá, když je kombinace elementů více než jen prostý součet. Je těžké vytáhnout jeden aspekt a říct, že TOHLE je to nejlepší a na zbytek kaká pejsek. A to jednak proto, že opravdu excelentní jsou hned dvě věci (model destrukce a zvuky) a všechno ostatní je min.hodně dobré - ať už se bavíme o chování zbraní, členitosti map, vozidlech, nutnosti spolupráce, grafice, animacích...a můžu pokračovat.

To všechno dohromady pak dává něco, co se nedá objektivně popsat, ale musí ZAŽÍT. Jak velice trefně popisoval redaktor na rockpapershotgun, hra tvoří něco jako "neskriptovaný příběh" (non-scripted storytelling) - prostě momenty jako

...když odrazíte útok na vaši poslední výspu jen tak tak a s právě dorazivší posilou tanků vyrazíte na nepřítele, zatímco vám nad hlavami proletí spojenecké helikoptéry...

...když před tankem v úzkých uličkách vesničky či města zaběhnete do domu, abyste se kryli, ale v tom se ozve exploze a zeď v prachu zmizí a vy s rozosotřeným viděním a hučením v uších zběsile utíkáte jak můžete, protože teď už vás před tankem nic neschová...

...když vaši opuštěnou základnu zabírají nepřátelé a vy se usilovně krčíte v troskách stavení a doufáte, že vás neobjeví ani projíždějící tank, ani skupina pěšáků...

...nebo když načapete ostřelovače v maskovacím obleku v horním patře domu, rychlým pohybem ho podříznete, seberete jeho výbavičku jen proto, abyste našli v hledí ostřelovačky zbytek jeho týmu, který se schovává na druhé straně osady, o kterou se právě bojuje...

jsou prostě kulervoucí. A opět můžu pokračovat. Dodám ještě tři věci:

1) Efekty destrukce i zvuky jsou opravdu epesní, ale nejsou tam "in-your-face" proto, aby Vám DICE ukázali co umí, ale prostě proto, aby dotvořili dojem realistické války - protože pokud projedete tankem plot, strom nebo menší dům, to, že to všechno spadne a rozsype se je přece normální:). Tak nějak by to opravdu bylo ve skutečnosti. Nemluvě o tom, jak vypadá většina map, které obsahují budovy po delším matchi:) (prostě jako po bitvě - trosky, kusy holých zdí, občas nějaký ten sloupek atd...)

2) Tohle je můj první pokus se sérií BF. Soudě podle ohlasů na předchozí díly se i u tohoto vyplatilo s koupí počkat. Po vydání to prý bylo peklo. Já jsem bugy nezažíval, takže to moje hodnocení odráží.

3) A singl? Můj dojem z něj shrnu tak, že po chvíli paření jsem litoval času, který jsem mohl strávit nějak jinak - např. multiplayerem.

A to jsem ještě nezmínil návykový systém povyšování, důraz na teamovou práci skrze systém squadů a nutnost hrát takticky, ne jako Rambo...Bad Company 2 je prostě trefa do černého na všech frontách a není se čemu divit, že i rok po vydání je serverů hafo a jsou plné...

Pro: pseudo-realistická frenetická akce, model destrukce a částicové efekty, výborné ozvučení, velké mapy, důraz na týmovou hru skrze squady a motivační XP bonusy, chování a výběr zbraní, zážitkové hraní:)

Proti: je to kurva těžké a nelítostné (asi jako opravdová válka), chybí tutoriál pro helikoptéry, základní věci jako opravování a léčení je nutné si vylevelovat, nudný singleplayer

+22
  • PC 85
Puvodni recenzi jsem znacne odflakl, takze pisi reparat. Tento Battlefield byl mym uplne prvnim, ktery jsem kdy hral, takze jeho hodnoceni bude znacne zkreslene. Nicmene jej i dnes po temer deviti letech od vydani povazuji z nejlepsi od roku 2010 dosud. Vyrovnanym souperem mu je pouze DLC Battlefield: Bad Company 2 - Vietnam, ktere pridalo do hry "pouze" multiplayerovou slozku z prostredi teto valky. Ostatni dily s cisly 4, 3, 1 a V uz cim dal vice, dalo by se rici az exponencialne, zaostavaji a to ve vsem.

Pustil jsem tedy Singleplayer, abych si pred multiplayerovou vravou alespon trochu osahal ovladani a naucil se alespon zaklady pohybu. Mam rad vyzvy a zvolil jsem nejvyssi obtiznost. A musim rict, ze jsem byl misty i docela v ouzkych, jelikoz nektere pasaze byly skutecne tezke na zdolani. Zejmena mise v pousti, kdy jsem musel chovany v chramu zneskodnit vrtulnik pomoci RPG jsem dokoncil snad az napopadesate. Vubec me prekvapila rozmanitost misi, ktere se odehravaji po celem svete. Zacinate v minulosti, abyste se posleze presunuli do pritomnosti. Jednou dobyvate ostrov, pote ujizdite pres horske prusmyky pred stihajicim vrtulnikem, bojujete s nepritelem ve vyse zminene pousti, utikate jihoamerickou dzungli do vesnice, branite radioprijimacku v horach a podobne... Pametnici starsich dilu budou urcite namitat, ze Singleplayer byl o nicem, ale ja nemohu porovnavat s predeslymi dily a ac jde o koridor, ktery vas vede za rucicku, v ramci moznosti jsem si jej uzil. Co bychom v pozdejsich dilech za alespon takto zpracovany storyline dali. V zive pameti mam misi, kdy se v horach zmenilo pocasi a vy jste museli prchat dolu, pricemz se vam nejprve zamlzovaly a pote zamrzaly bryle a snizovala se viditelnost. Navic byla silena zima, takze bud jste zabehli nekam do baraku ke krbu se ohrat nebo s vami byl amen.

Prava rezba ale zacala az s prechodem do multiplayeru. Nez jsem se stacil rozkoukat, byl jsem nekolikrat nemilosrdne zabit protivniky a takto to pokracovalo prvnich snad 200 hodin meho hrani. Vzpominam si, ze jsem nekolikrat behem hrani chtel hru odinstalovat, protoze skore 5:14, 10:18, 9:16 a podobne me opravdu frustrovali. Nicmene jsem vydrzel a nakonec jsem se po nejakych snad 600 odehranych hodinach prehoupnul do plusu a uz v nem i zustal na hodnote nejakych 1.10. Vetsinu casu jsem stravil paradoxne na Team Deathmatchich, ale nakonec se prece jen presunul na Conquest. Mapy ve hre jsou super. Co jsme se teto hry s kamarady na hrali... Vymysleli jsme pojmenovani pro baraky na Isle - rozestavenej, zelenej, pod tankem, nad rozestavenym a jine. Na Lagune jsme kopeckum rikali nas, stredovej a horkej - ten nejblize prehrade. Tyto dve mapy a pote jeste sniping na Arica Harbour jsme hrali nejcasteji. Pote dalsi sniping na Harvest Day. Nejlepsi mapou ale byl dle me Heavymetal, ktery me osobne bavil nejvice zejmena diky clenite krajine a neustalym tankovym najezdum. S jejim vydanim vzaly za sve boje na Port Valdez, Atacama Desert a Laguna Alta. Oproti tomu nocni sichty na Nelson Bay a silenosti ve snehu na Cold War a zejmena na White Pass, kde neustale letaly nad vasimi hlavami stihacky dodnes ma sve kouzlo.

K dispozici byla ctyri povolani. Assault trimal v rukou utocne pusky, podvesne granatomety, podvesne brokovnice, strilel kourove granaty a doplnoval munici. Medic, ktery ozbrojen lehkymi kulomety kosil a potlacoval vse, co se hybe, hazel lekarnicky, ozivoval a fungoval spis jako support. Engineer, ktery se svymi SMG utocil casto nepozorovan a byl kvuli opravarske sade nejvyuzivanejsi klasou v Conquestech. A na zaver samozrejme Recon, ktery se zakempil a snajproval a navadel palebnou podporu pekne zdali. Vsechna povolani mohla nosit i jakekoliv pistole, brokovnice a C4. Mymi nejoblibenejsimi zbranemi byly AN94-Abakan, na nekterych serverech zakazany, M416, 9A91 Avtomat a UMP, MG36, M24 a GOL, pripadne pekne potichoucku SVU. Nesmim zapomenout na emotivne velmi dobre zpracovany voiceover vsech jednotek. A rustina ve hre - famozni. Diky jiste podobnosti s cestinou jsem necemu rozumel hned a dalsi hlasky si odvodil, nebo dohledal. Autenticita a atmosfera z multiplayeru salala na kilometry. Moznost srovnat na mape cele vesnice se zemi byla do te doby ve hre nevidanou.

Hra mela samozrejme i nejake ty neduhy. Cas od casu spadly servery, potkavali jste zoufale aimbotery a zejmena nemoznost zalehnuti ve hre dost chybela. Na druhou stranu sniperi v hejkal oblecich byli casto ukryti ve stromech a hodne spatne dohledatelni, zejmena na Hardcore serverech, kde chybela killcam a na jednu ranu bylo po vas. Tuto hru radim v online FPS hodne vysoko a jelikoz jde serie Battlefield do haje, asi se k ni vratim, budu-li si jeste nekdy chtit toto zahrat. Toto je jistojiste jeden z klenotu DICE, kdo mohl vedet, ze s nejvetsi pravdepodobnosti mozna i posledni...

Pro: ruznorode mise v singleplayeru, atmosfera, znicitelnost prostredi, kdy muzete temer vse srovnat se zemi, tuny zbrani, bomb, vozidel, plavidel, helikopter, stacionarnich zbrani

Proti: koridor single vede za rucicku, pro novacky byl multiplayer brutalni, neda se zalehnout, noobove pouzivaji aimboty nebo do vas strili jednu raketu za druhou

+19
  • PC 95
Hodnocení singleplayeru: 70%

Battlefield Bad Company 2 je převážně multiplayerová střílečka a proto mě dost překvapilo, jak je SP vlastně dobrý. Příběh je sice klasicky béčkový a vesměs jednoduchý, ale líbilo se mi jeho filmové podání. Zejména animace mezi misemi s hodně rozhoupanou kamerou. Jednotlivé mise jsou dosti lineární, ale vyrovnají se svou zábavností posledním dílům Call of Duty. Herní doba byla docela krátká, ale vzhledem k tomu, že jde o převážně online střílečku, moc mi to nevadilo. Singl zároveň slouží jako jakýsi delší tutoriál na peklo, které bude následovat.

Graficky vypadá BC2 fakt nádherně. Hře dominuje skvělý model poškození prostředí (zejména budov) a dodává tak hraní jistou dávku nejistoty. Nikde není bezpečno a v multiplayeru to platí dvojnásob. Animace vojáků jsou skvělé, dabing je špičkový a zvuky naprosto bombastické.

A výtky? Singl je zbytečně moc lineární a mise, kde byla trochu větší bojiště, považuju za vrchol hry. Snad se toho pořádně nabažím v mulťáku. Dále mi vadilo přehnané množství kouře, zejména ke konci hry jsem vyloženě musel mžourat v mlze a často jsem netušil, odkud po mě nepřítel pálí. Párkrát jsem kvůli tomu i zhebnul. Hra není, narozdíl od konkurenčního CoD, ani na střední obtížnost vůbec lehká a je nutno se pečlivě krýt. Zároveň nejde ale o žádnou realistickou střílečku a tak hráč mnohé zvládne. Trošku otravné byly bazuky a některé minomety vzhledem ke zničitelnosti prostředí. Před nimi jednoduše nebylo úniku :)


Hodnocení multiplayeru: 100% (po odehrání více než 120 hodin)

Nevím co napsat, dokonalejší MP střílečku na trhu nenajdete! Modern Warfare hadr!

Pro: filmové animace, audiovizuální zpracování - nádherná grafika, bombastické zvuky, špičkový dabing; hromada zbraní, destrukce, dialogy, dokonalý MULTIPLAYER

Proti: v singlu je na bojišti občas strašně moc kouře, singl je zbytečně moc lineární, v singlu bych vyškrtl minimapu a všudypřítomné bedny s municí

+18
  • PC 90
Bad Company 2!!!

Co je tohle za hru?! Právě prožívám nějakou euforii a asi nejsem schopný racionálně uvažovat, protože myslím jen na ni. Víceméně poprvé jsem se pustil do vod multiplayeru a jsem nadšen. Přestal jsem hrát dvě rozehrané hry, které mě hodně bavily. Jen střílím. Skilluju, zkouším variabilitu tříd a těším se, až poprvé zkusím s někým koordinovanou řež pomocí "teamspeaku".
Když zavřu oči stále vidím blikající croshair, tanky, výbuchy, vrtulníky, bortící se budovy... Bitevní vřavu prožívám bohužel na velice nízké detaily a v okně. Athlon 64 X2 6000 na plnou krásu grafiky a zvuků nestačí, ale to se změní jen co upgradnu hardware, na který si vydělám otročením na stavbě. Fyzická brigádka mi aspoň rozhýbe zatuhlé tělo od počítače a já budu moci bez bolesti bojovat.
Óoo vysněné 4 jádro, kdy už budeš mé, kdy už pocítím krásu Frostbite enginu v plném rozlišení s úžasným zvukem a bez lagů. Kdy si vymazlím úrovně a nádobíčko svých vojáků? Čeho všeho se ještě budu muset vzdát? Playstationu? Dívky? Piva? Jsem normální?

Pro: skillovaní, odemykání zbraní=neustála motivace, různé specializace vojáků podporující týmovou práci, grafika, zvuk, destrukce, vřava...

Proti: HW náročnost je v roce 2012 asi nesmysl, kdy 4jádro je již standart . zvuk vytěžující procesor, zatím nevím..

+18 +19 −1
  • PC 90
Bad Company 2 jsem hrál a dohrál v roce 2011 a dodnes mám na něj jen a jen dobré vzpomínky. Moje 90% hodnocení je třeba uvést v kontextu doby. Dlouhou dobu jsem hrál výhradně letecké simulátory a strávil stovky hodin v multiplayeru Battlefield 2, který měl singleplayer pojatý jako tréning z boty. Taky jsem nikdy nehrál COD 4 MW o kterém kolují legendy.

Chtělo to změnu a tak jsem začal hrát singleplayer. K mému velkému překvapení se první mise odehrávala ve WW2 a já si začal myslet, že jsem si koupil špatnou hru. Ale už s druhou misí jsem se přenesl zpět do současnosti/alternativní budoucnosti a v ní zůstal až do konce hry.

Předně musím vyzdvihnout výborný příběh který nepostrádal tajemno (ten Zvuk který uslyšíte už v první misi, a který Vás řádně vyděsí, Vás bude provázet celou hrou) a osobní zájem přijít na to o co tady sakra jde! A věřte mi, že to stálo za to.
Není lepší Battlefield hra s lepším příběhem (na PC), příběh v BC2 je o celou třídu lepší než v BF3 a o třídu a půl lepší než v BF4.

Parťáci z Vaší jednotky mají charakter a vtip. A nenechají Vás ve štychu. A taky srší humorem. Hra umí být vtipná, stejně jako velkolepá a nechybí úžasné momenty, které stojí za to si zopakovat (památná mise je ta, kdy se vynoříte z pralesa a pod Vámi je tábor který hlídají stráže, Vy vyfasujete sniperku a Váš parťák Vám udílí instrukce jaký cíl máte zlikvidovat první aby zbytek Vaší party prošel a Vy za ním.... čekáte na úder blesku a v té chvílí mačkáte spoušť. Jednoduché, uvěřitelné a neskutečně efektní řešení jako zlikvidovat stráže bez spuštění poplachu).

Tohle vše umocňuje grafika, která byla ve své době skutečně na Výši a neurazí ani dnes v době Battlefield 3 nebo Battlefield 4. Především to byl první díl v Battlefield sérii, který přinesl totálně zničitelné prostředí. Zničit šlo naprosto vše (nebo téměř vše - kam se na to hrabe Battlefield 3), nebyl problém z celé vesnice vyrobit ruiny.
To samozřejmě mělo obrovský vliv na hratelnost, uvěřitelnost a bylo nutné se s tím poprat. Tzn. schovat se za překážkou neznamenalo automaticky, že máte vyhráno, právě naopak.

Mise v kampani se odehrávají v různorodém prostředí a osobně se mi pestrost líbí více než u misí v kampani v Battlefiled 3 a Battlefield 4. Mise se odehrávají v poušti, pralese nebo v zasněžených horách. Prostředí je opravdu velmi různorodé a na rozdíl od Battlefiled 3/4 se mise více odehrávají v otevřených prostorách nebo od civilizace odlehlých místech. Jasně, že to je koridorovka, rozhodně nemáte volnost jako v Operation Flashpoint ale jako celek to působí uvěřitelně. Když už jsme u těch misí, nezapomenu na tu vysoko někde v horách kde jsem zůstal osamocen a musel jsem najít parťáky. Měl jsem masku a protože tam vanul silný vítr a byla tam obrovská zima tak se mi po pár minutách chůze mlžily nebo spíše zamrzaly brýle a já musel najít kryt ve vesnici nebo u ohně abych se ohřál a mohl pokračovat dát. Jinak jsem umrzl.
Přesně takové detaily dělaly ze hry zážitek.

Obtížnost, hrál jsem to na normální obtížnost a některé mise byly opravdu obtížné. AI střílí jako obvykle ve všech Battlefield hrách velmi přesně a jako obvykle se soustředí speciálně na Vás. Mise ve které jsem musel sundat Mi-28 (a potom další) někde na kopci u staré pouštní pevnosti byla neskutečně obtížná, už si nepamatuji kolikrát jsem ji musel opakovat, než jsem ten Havoc sundal ale jsem si jistý, že to bylo o nervy a málem jsem to vzdal.


O Multiplayeru se rozepisovat nebudu, stačí když řeknu, že byl ve své době neskutečně zábavný, už zmiňovaná totální zničitelnost prostředí znamenala úplně nové taktické postupy. Strávil jsme u něj taky nějakou tu stovku hodin a jediné co mě chybělo byly obrovské mapy jako v Battlefield 2, možnost zalehnout a větší zapojení techniky (pozemní i letecké).

Není moc 3D akčních her, které jsem dohrál. Tohle je jedna z nich. A rozhodně to jedna z her, kterou stojí za to si zahrát znovu.

Pro: Příběh, partáci, vtip, tajemno, zničitelnost prostředí, multiplayer

Proti: Místy flustrující obtížnost v singleplayeru, nemožnost zalehnout v MP

+16 +17 −1
  • PC 95
Nikdy se mi nestalo, že bych se u nějaký akční hry takhle potil. Všechno, co nám přinesla Operace Flashpoint (realistický prvky, jízda ve všem co má kola a všem co kola nemá) a Call of Duty 4 (infarktová akce, skvělá hudba, výbornej děj) skloubili vývojáři tohohle nářezu do jednoho veledíla, který je říznuto nejdokonalejšim hernim zvukem všech dob, výbornou hudbou (v některejch místech připomíná třeba Bioshock), destrukcí a nezastavitelnou šíleně dynamickou a realistickou akcí, která nemá obdoby (všechno lítá, dřevo lítá, zeď lítá, lidi lítaj, auta lítaj, prostě chaotický peklo). Kopírování CoD je v některejch místech zjevný, ale co je mi po tom, když se tady bavim víc. Grafika je v nasvětlenejch lokacích výborná (trochu jako Crysis), i když po vstupu do stinných míst trochu zaostává, ale nemá cenu se zabejvat záporama, když se tak zatraceně bavim!

Pro: Zvuk, dynamika, akce, realističnost, exploze

Proti: místy slabší grafika

+13 +14 −1
  • PC --
Komentář se týká pouze singleplayeru.

Zpočátku se může zdát jako zajímavý mix Crysis a Modern Warfare 2, ve skutečnosti je to ale dost mizerný hybrid. Všechny domy jsou sice zničitelné (přestřelená účinnost obyčejného granátu na cihlovou zeď je tady opravdu směšná), ale zoufale prázdné a všechny stejné. Dveře se dají otevřít jen píchnutím nože nebo střelbou (něco jsem přehlédl?).

Jakoby si autoři dali záležet jen na začátku hry, v druhé třetině už hratelnost upadá do stereotypu. Až příliš tupá akce v až příliš uzavřených kulisách. Inteligence nepřátel je zoufalá a snad na každé druhé střeše čeká enemák s bazukou. Vaši sidekickové na tom nejsou o moc lépe a všeobecně platí, že 99% práce musíte stejně udělat sami. Hudba pěkná, ale do hry se absolutně nehodí, zvukové efekty velmi dobré, ale nějak podivně ušláplé, tlumené. Na grafice mě zaujal tak maximálně přehnaný bloom, jinak to není nic, co bychom neviděli jinde už několikrát... Hru jsem ještě nedohrál a pochybuji, že se k tomu někdy přemůžu.
+13 +14 −1
  • PC 60
Hodnocení singleplayerové kampaně.

Z pohledu očekávání ostudná záležitost, kterou mediální humbuk nejen poškodil, ale zároveň vyrobil více munice pro konkurenční Infinity Ward, jejichž kampaň u Call of Duty: Modern Warfare 2 působí vedle tohoto nedochůdčete jako výtvor desetiletí. Kdo si stěžoval na banální postavy a přímočarý příběh by si měl nejdřív projít tímhle scénáristickým peklem.

Což o to, nápad na mix Crysis a moderní válečné FPS je zajímavý a první mise jenom tvůrcům nahrává, jenomže jakmile se ocitneme v současnosti, zmizí veškerá naděje na dobrou hru stejně, jako zajde slunce na Sibiři, kam se náš tým vydává řešit misi, která je samozřejmě smrtelníkům utajená. Když už jsem se nevyhnul porovnání s legendární Crytek hrou z roku 2007, musím ještě smutně poznamenat, že dějově Bad Company 2 dostává na prdel i od příručky největších klišé Crysis. Tvůrci Crysis si byli moc dobře vědomi, do čeho jdou, takže naservírovali uvědoměle triviální akci, což se zde nepodařilo, protože i přes veškeré (nevtipné a dost trapné) hláškování se hra bere až smrtelně vážně, jakoby snad před rokem nebyla náhodou vydaná hra, ve které najdeme téměř úplně stejnou zápletku.

Taktéž nefungují pokusy o sžití s hlavní partičkou. Čtyři tupci, kteří se nechávají unášet proudem událostí, do kterých zasáhnou až u konce, takhle si průvodce příběhem nepředstavuji. A ten hippie řidič helikoptéry taky doplácí na nezkušenost scénáristů, kteří mu rvou do huby dialogy vděčné, ale jednoduše blbě využité. Vrcholem trapnosti je záporák, který je nám představen stylem „tady ho máte, je to zlý terorista, zabijte ho“ a jeho přítomnost si uvědomíte až v posledních minutách hry. V tomto směru je Battlefield: Bad Company 2 jeden z největších failů.

Ale dost už děje, nejen jím je hra živena. Právě při čistém hraní si člověk uvědomí, kolik potenciálu v té hře bylo. Fyzika je divná (spadlý pouliční sloup pod vaší botou klouže po zemi lehce jako pírko), ale to je daň za absolutní zničitelnost všeho, co jen trochu stojí. Moc pěkné jsou veškeré efekty průstřelů zdí či nábytku, což ale ukázalo na jednu nepříjemnou věc, kdy mě za každých podmínek nepřátelé vidí, ať už jsem skrytý za trojí vrstvou domků a nehýbu se a střílejí celkem přesně. Jedinou výjimkou je zimní mise v bouři. Prostředí je nepříliš nápadité, ale slušně nadesingované a je na co se dívat. Zamrzí, že jsou to pořád koridory, takže nečekejte volnost pohybu. Grafika JE pěkná a nemám k ní v podstatě výhrad, občas dokonce dostaneme i nějakou tu profesionální hru se světlem a stíny (úvodní bombardování).

A zde už je čas složit absolutorium největšímu kladu hry – zvuku. Ten je totiž mistrovský, zvuk střelby se mění prostředím, které kolem vás je, už jenom vaše kroky jsou při sluchátkách děsivě detailní, nehledě na mix zvuku ve scénách automobilových honiček. Malý bratříček zvuku, hudba, je jiná kapitola. Tím, jak byla zde vychvalována, jste mě ještě před hraním donutili ke stažení soundtracku. Je rozdíl mezi hlavním hudebním motivem a hudbou, což zapříčinilo, že hudba v Bad Company 2 je jednoduše slabá káva. Za celou hru se opakují dva tři motivy, což opět působí jako kontrast s ohromující prácí na Modern Warfare 2. Ke konci už mě ten hrdinský tón jedné skladby vyloženě sral, když posté hrála po každém závažném momentu.

Není tedy pochyb, kde nakonec singleplayerový Battlefield: Bad Company 2 skončil. V propadlišti herních dějin. Není v něm jediná zapamatovatelná chvíle, a kdyby tvůrci vyrukovali s pokračováním, vyhnul bych se mu obloukem. Tohle totiž nebyla dobrá hra a i já, jak jsem mírný se svým hodnocením, jsem musel přivřít obě oči, abych nešel níž.

P. S. Akce je nudná. Strašně nudná a ubíjející. Už jenom to mluví za můj názor k téhle hře.

Pro: Grafický kabátek, fantastický zvuk, úvodní mise

Proti: Lineární a hloupý příběh, nudná a opakující se akce, hlavní čtyři "borci"

+11 +16 −5
  • PC 80
V době kdy jsem si kupoval Battlefield: Bad Company 2 mi bylo jasné, že si ho zásadně kupuju jen kvůli multiplayeru a né singleplayeru, proč ? Protože ještě před vydáním Bad Company 2 vyšel Modern Warfare 2, a BC 2 měl být přímý konkurent, který měl nadobro sesadit MW 2 z trůnu pomocí kulervoucí grafiky, rozpadajících se domů na kousky a … to je vše. V základu je Bad Company 2 debilní střílečka skoro jako Modern Warfare 2, skoro jsem napsal proto, jelikož singleplayer BC 2 je ještě TUPĚJŠÍ než W 2 (ano, ono to jde).

V čem vás singleplayer BC 2 asi nejvíc překvapí a potěší je krásné audio visuální zpracování a boží model poškození skoro u všeho, a v tomhle momentu všechna překvapení a potěšení končí. Battlefield Bad Company 2 se hraje zhruba jako MW 2, to znamená tupé střílení. Jenomže MW 2 tupé střílení doplnilo o epesní a božsky nascriptované scény a adrenalinový drive, takže se u jeho singleplayeru nudit nebudete, jenomže u Bad Company 2 tohle všechno chybí a vy se jen nudíte, nudíte, nudíte. Celou dobu hrajete v týmu, který je plný ostřílených, nesympatických, nudných vojáků, takže sžití s nimi, ani s rádoby bad-ass řidičem helikoptéry nečekejte. O příběhu vám tu psát nebudu, protože jste si o něm stejně všichni přečetli v popisu hry, nebo u ostatních komentářů a zjistili jste, že je to těžké béčko se vším všudy. Po téhle strastiplné cestě vás ovšem čeká něco, co mě donutilo si tuhle hru pořídit a to je multiplayer.

(teď budu používat termíny které vám možná nebudou nic říkat, jelikož jsem hru hrál s českou lokalizací).

Multiplayer obsahuje čtyři módy, zteč, skupinová zteč, dobývání a skupinová řežba. V základu se u dobývání (zabíráte vlajky a chráníte je, aby vám je nepřítel nepřebral) a u skupinové řežby (řežete se ve skupině – TDM) jedná o naprostý standard, který dnes obsahuje každý multiplayer, ovšem mód zteč zas takový standard není. V základu je tenhle mód velice jednoduchý, vašim úkolem je zničit 6 tak zvaných M-COM stanic které jsou po dvou rozmístěny po obrovské mapě která je rozkouskovaná na 3 části. Hraje se na 2 týmy, útočníci a obránci, jakmile utočníci zničí první dvě stanice na první části mapy, hra vás automaticky přesune na další část mapy (nebude se nic načítat, pouze vám další část odemkne a tu předchozí zamkne). Celé se to může protáhnout na pořádně dlouhou dobu, ale nic netrvá věčně, tým který zrovna útočí nemůže útočit do nekonečna jelikož má stanovený limit (časový limit nebo limit úmrtí vašich spoluhráčů, doteď to nevim), za který musí včas zničit M-COM stanice na určité časti mapy, po zničení a automatickém přesunu na další část se limit opět navýší a můžete jet dál. Multiplayer obsahuje čtyři druhy vojáků za které můžete hrát – útočník, ženista (engineer), rozvědčík (sniper), medik (u kterých si individuálně odemykáte nové zbraně) a taky jak už je u všech Battlefieldů zvykem ovladatelné vozidla a helikoptéry. Samozřejmě tu nechybí postupné sbírání nových šarží (úrovní, je jich tuším 55), které vám přinesou nové zbraně, pomůcky (kolimátory atd.) a specializace (průraznější střelivo, různá vylepšení pro tanky a další vozidla). Tohle všechno dělá z multiplayeru v BC 2 naprosto parádní záležitost, která vás bude po celé měsíce pořád bavit.

Pro: Multiplayer, audiovisuální zpracování

Proti: Singleplayer

+10
  • PC 75
Je zajímavé, že zatímco kdysi býval multiplayer u her častěji pouze bonbónkem, který čerpal z nedesignovaných levelů pro singleplayer, dnes se karta otáčí a Bad Company 2 je toho důkazem. Samozřejmě tohle není žádná novinka, vždyť už první díl Battlefieldu byl čistě multiplayerovou akcí… U které jsem ale díky hře s boty strávil rozhodně více času než u kampaně Bad Copany 2, ehm.

Po rozjetí hry na plné detaily na notebooku s GF 360M jsem byl docela zaujat grafickým enginem, tedy ne stoprocentně vždy v dobrém slova smyslu, ale většinou ano. Na první pohled výborné stínování, pronikavá světla, ale přitom vše tak trochu hranaté. Lokace typu jungle, či sněžené krajiny vypadají perfektně, uličky v polorozbořených předměstích také nejsou k zahození, ale rozlaďuje mě zem, kde jsou menší trosky, listy, kořeny atd. znázorněny pouze texturou. Tyto detaily jsou nejspíš daní za vysoce nadprůměrný destrukční model, určitě bych netvrdil, že zničit jde vše, pokud nějaká stavba před vámi opravdu lehne popelem, může za to skript, jinak jdou likvidovat většinou „jen“ venkovní stěny. Kromě budov se dobře likvidují překážky sloužící jako krytí – ploty, menší zídky apod. Hratelnost to ovlivňuje dost a to je na tom samozřejmě to nejdůležitější a nejlepší. Už se nemůžete cítit bezpečně skrčeni pod oknem, schovaní za dveřmi, nebo vykukující zpoza rohu, jedna zbloudilá raketa a máte po ptákách. Další věc, jež oceňuji, je práce s viditelností – exploze po sobě zanechávají znatelné množství kouře, setkáte se s písečnou i sněžnou vánicí (nejsou nascriptovány) a někdy stačí i přímé sluneční světlo – tohle je dost realistické a hodně her by se zde mohlo inspirovat.

Umělá inteligence zůstala v základech, přeci jen proč propracovávat singleplayerové featurky v multiplayerové hře? Ovšem nemuselo by se stávat, že když vojákům neúmyslně utečete, tak se vám v dalším „záchytném bodě“ doslova teleportují za záda. Stejně tak se teleportují do/z vozidel a samotná vozidla po savech zůstávají zaparkovaná jinde. Jízda s nimi je ale zábavná a efektní, vůbec Battlefield je namísto detailů uzpůsoben větším a rozlehlejším bojům… Náplň kampaně se drží zajetých kolejí, je triviální, snaží se inspirovat lepšími hrami jako je Modern Warfare 1 a 2, ale zdaleka nedosahuje jejich vrcholů. Vesměs nenarazíte na nic, co byste už jinde nezažili (tedy kromě toho, že vám AI občas rozbourá kryt, za kterým jste schováni), ale na druhou stranu bych singl ani neoznačil jako urážku, je docela zábavný, byť to není žádný zázrak...

Přesto, že mutliplayer je hlavní devizou hry, neměl jsem možnost ho pořádně prozkoumat, letmo však můžu říct, že je dost zajímavý, vybíráte si povolání, pohybujete se velkými a atraktivními mapami a za každých okolností je důraz kladen na týmovou souhru. Nemusí to sedět všem, moc CS hráčů asi Battlefield nepřetáhne, ale své poslání splňuje více než dobře!

HW: Minimum: C2D 2 GHZ CPU, 2 GB RAM, GF 7800/x1900 / Doporučeno: C2D 2.4 GHZ, 2 GB RAM, GF GTS 260/HD4850
+10
  • PC 70
Jelikož je multiplayer běh na dlouhou trať, pokusím se zkomentářovat pouze singleplayerou část. Ta část o které jsem si myslel, že bude odfláknutá a že to bude pouhá kopie všeho viděného atp. Ovšem už v první misi, která slouží jako prolog jsem zjistil, že hra si sice bere něco od svých konkurentů, ale jinak se snaží jít svou cestou a nechodit ve stejných šlépějích jako ostatní hry.

Battlefield: Bad Company 2 je na současné poměry něco inovativního, dlouho mi dávala zabrat destrukce, která se jen tak nevidí. Jsem zvyklý rozdýchávat, "chycené" kulky někde potají v nějakém domku, což je určitý neduh nových her (zlaté lékárničky). Mnohdy jsem se přistihl, jak se naivně běžím schovat před tankem do nějakého domečku, který stejně do pár vteřin je děravý jak síto. Nadával jsem, nadával, ale právě takové hezké realistické zpracování koneěčně ukazuje válku trošku jinak, dle skutečnosti.

Bad Company 2 tak nasazuje proti svým konkurentům zajímavou zbraň, která se v budoucnu určitě bude hojně používat. Škoda, že jde pryč příběh, který je docela jednoduchý a vlastně nikterak zajímavý. Alespoň že tvůrci nabídli hráčům úžasné střídání lokací, ze které si každý vybere svou oblívenou (poušť, zasněžené kopce, džungli i městské lokace ad.) Za řeč i stojí odemykání zbraní, pár skvělých nápadů, rozlehlé mise. Celkově mě Bad Company 2 chytl a nepustil, i když není hra pro jednoho hráče zrovna nijak dlouhá, je zábavná a to oceňuji.

Pro: grafické zpracování, lokality misí, destrukční model, ovládání vozidel dle libosti,

Proti: hra pro jednoho hráče je krátká, lehká obtížnost, slabý příběh

+8
  • PC --
Moderní FPS™

Les je tunel. Vesnice je tunel. Všechno je tunel. Myšlenky typu "neschovává se něco za tím stromem?" hra odmění varováním "vrať se do akce, dezertére".

Hratelnost typu Moorhuhn, jen obalená v krásné grafice. Slepice se naučily ovládat zbraně. Jakákoliv vlastní invence v řešení problémů je potrestána smrtí. Úspěch se neodvíjí od skillu hráče, ale od toho, jak moc dokáže neodbočovat z cesty, kterou mu vytyčil scénárista. Mezi tím spousta scén, kdy hráč nemá nad postavou vůbec žádnou či jen omezenou kontrolu + příběhové předěly jako další plýtvání časem hráče, který když si zapne hru, tak chce hrát.

Čím jsem starší, tím více si vážím svého času. Proto po odehrané 1 hodině hru mažu. Pod krásnou skořápkou se nachází nutriční vakuum.
+8 +9 −1
  • PC 85
Velké překvapení. Po pravdě, hrál jsem hlavně BF1942, BF2 ani 2142 mě vůbec nezaujaly a Bad Company na PC ani nevyšla. Po delší době jsem se tak dostal právě k Bad Company dvě s očekáváním plytkého jednoduchého saingleplayeru, mající za účel jen výcvik pro multiplayer. Celá příběhová část je ale zpracována na výsost uspokojivě, má humor, dává smysl a rozhodně není jen ukázkou map, které se zalévají pixolovitou krví v on-line řežbách. Navíc je celý SP příběh poměrně dost dlouhý, takže dal zabrat rozhodně více, než mnou nedávno prolétnutý nezajímavý příběh Medal of Honor. Navíc množství rozdílných prostředí od džungle přes pouště až po led, lety vzduchem i jízdy obrněnými monstry. Velkým kladem hry měly být hrátky s fyzikou, tedy zničitelnost a průstřelnost materiálů. Ano, byla tu, určitě skvělá, ale nějak jsem necítil tu euforii v tom, něco prostřelit nebo srovnat se zemí. Vypadalo to efektně, ale vzal jsem to rovnou za své a asi jsem zdegenerován oldschoolovým přístupem, zas až tak jsem toho nevyužíval, hra mě k tomu nijak nenutila. Nicméně nápad je to dobrý. Celkově spokojenost veliká a určitě si celou SP kampaň projedu ještě jednou na vyšší obtížnost, což jsem už dlouho u žádné hry nedělal. Děkuji tímto DICE, udělali mi radost.

Čím mi ovšem DICE zase radost zlehka zkrápěla byly mj. bugy. Těch není naštěstí mnoho a nebrání hře, ale občas se na nějakém oko zastaví. Jde hlavně o prolínání textur, zasekávání UI postav porťáků, kteří se po nějaké vzdálenosti zničehonic respawnují poblíž vás (asi mají sedmimílové boty), respawn nepřítel přímo před vašima očima ve chvíli, kdy se rychle dokážete dostat někam, kde hra nečekala, že se tak rychle objevíte, zvláštní chování zvuku v animacích, kdy mluva není skoro vůbec slyšet, ale ve hře je zase vše v pořádku a to nehledě na nastavení zvuku ve hře. A u zvuku ještě zůstanu, protože mi jednoduše přijde, že ve strážní dřevěné otevřené věži se prostě zvuky nemohou rozléhat stejně, jako v prázdné kamenné/betonové budově - faktem ale je, že se jedná skoro o drobnosti, nijak zvláště důležité.

A pak jsou tu drobnosti, které nejsou chybami, jako spíše vlastnostmi, byť trochu zvláštními: nesmrtelnost parťáků. Jsem pro, aby zvládli víc jak hráč, ale zase ustát soustředěnou salvu tanků a obrněnců s pouhým zakopnutím na zem je prostě zvláštní. Hráč by se měl snažit být více týmovým hráčem a parťákům co nejvíce odlehčovat, na druhou stranu hra vás většinou nutí se moc nezdržovat a hýbat se stále v před a v nutnou chvíli nepřátelské UI poslušně zdechne, tváříc se tak, že vaši parťáci mají skutečně nějakou mušku a ne jen chlapácké řeči :)
Ze začátku mi také dost vadilo množství příběhových video-animací. Pár kroků, video, dalších pár kroků, video. Sice se tím utvářel příběh, ale místy už bylo trochu převideoanimováno. Jednolitější mise a informace přes komunikátor by sice asi snížily délku SP kampaně, ale nebylo by to celkově tak rozsekané. V průběhu hry si na to lze více méně zvyknout, ale ne vždy to rozseknutí mise dává smysl. Obzvláště ve chvílích, kdy je nutné číst miniaturní titulky, protože hlasy postav nejsou díky okolnímu dění skoro slyšet.

Vše výše uvedené se týká pouze singleplayeru. Po dlouhé době jsem u nějaké hry také vyzkoušel MP. U hry ze ságy Battlefield to snad ani jinak nejde :) Zatím jsem ho neokusil více než jen pár desítek minut a tak jej, znovu, do hodnocení prozatím nezanáším, ale... zase jsem mile překvapen. HW náročnost nijak velká, vše se rychle hýbe, vypadá i interaguje. Sice jsou zase vidět postavy díky prolínání textur, ale v té rychlosti hry není moc času to sledovat. Dle prozatím vyzkoušeného mi přišlo, že na mapách je ale celkem prázdno a to i při hře 12x12, holt mapy jsou dost rozlehlé. Co mi v MP ale extrémně vadí, je nemožnost přemapovat klávesu Enter, což je dost na facku.

S MP se ještě uvidí, jak se vyvrbí. BBC2 celkově ale velmi mile překvapilo a ukázalo, že někdo ty hry ještě dělat umí.

Pro: Zpracování a délka SP příběhu, skvělá grafika, fyzika, humor a skladba čtveřice hlavních postav

Proti: Pár drobných bugů, množství videí v SP kampani, nemožnost přemapování některých kláves v MP

+7
  • PC 85
Hodnotím pouze Singleplayer
Od této hry jsem mnoho neočekával přece jenom se jedná hlavně o multiplayerový kousek, a proto jsem si myslel, že singleplayer bude slabý a nezáživný jako v předchozích dílech. Ale opak je pravdou Švédské studio Dice si dalo hodně záležet na kampani pro jednoho hráče a musím uznat že se jim to opravdu povedlo a vytvořily akční realistickou kampaň u které jsem strávil každou volnou chvílí. I když sem se původně nejvíc bál zasazením hry do (pro mě) nudných a okoukaných lokací jako je Jižní Amerika(prales),Blízký Východ(poušť) a Aljaška(zima), ale i přesto musím uznat, že hra byla pořád zábavná a doslova sem si užíval každou misi, protože byly opravdu různorodé. Scénář misí byl docela akční sem tam nějaká filmová scéna a také nějaké vtipné hlášky tvých spolubojovníků. Ale nejvíce se povedlo to zničitelné prostředí, kde vlastně nikde nejste v bezpečí. Škoda je jenom že mise v kampani jsou hodně nascriptované a chybí tam jakákoliv volnost hry, takže když misi hrajete znova je to pořád jedno a to samý. Grafika není nijak revoluční ale je hodně dobrá. Na vysoké úrovni jsou také zvuky, které vás dokážou vtáhnout do děje.

No tak abych to nějak uzavřel, hra určitě nadchne každého fandu FPS, je ve všech směrech povedená žádné zásadní chyby nemá(teda až na umělou inteligenci vašich nepřátel). Mě hra hodně bavila, ale přece jenom budu hodně uvažovat jestli se k ní někdy ještě vrátím.
Grafika 9/10
Příběh 7/10
Ovládaní 9/10
Zábavnost 8/10

Pro: zničitelné prostředí,zvuky,akce

Proti: umělá inteligence nepřátel

+4 +6 −2
  • PC 70
Je zbytečné zde něco psát znovu, neboť hra jde stejným směrem jako CoD série nebo MoH 2010. V příběhu jde o to samé, zastavit největšího padoucha a zachránit svět. Jedinou věcí, kterou se tato hra odlišuje od konkurentů, je skvělý Frostbite engine, který má vynikající fyziku. Tím myslím, že například většina budou je zničitelná. Avšak má tento engine také svoje chybky, nachází se zde ve verzi 1.5 a je velmi neoptimalizován. Herní doba je asi 8 hodin, místy jsou mise zábavné, jak už jsem říkal, destrukce objektů je krásná, avšak v ničem dalším tato hra od svých konkurentů moc nevyniká. Hodnocení 70%.

Pro: Fyzika!!!, Engine, Grafika, některé mise

Proti: Optimalizace, herní doba, nic nového oproti jiným hrám téhož typu

-2 +5 −7